Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-27, 16:41   #16

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Blir ändå lite problem där om det nu går att vara en seriös andelsköpare.
När det går att se är det slutsålt?

Mvh Uffe
Gammal 2018-12-27, 17:55   #17
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25032

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Sitter alltid hårt inne att erkänna men man är ju inte översmart precis.
Nu när vi konstaterat det, till frågan;

Är alla andelssystem (Sharps/Västertorp) Grisen i säckensystem?

Det går alltså inte att se vad man betalar för?

Än en gång ursäkt.

Mvh Uffe
När man köper en andel så köper man inte ”grisen i säcken” utan man investerar pengarna i spelläggarens kunskaper och så får man även vara med i större system med högre vinstchans som man kanske inte kan lägga själv.

Det gick ju bra när Gotland förvaltade våra 36 hundringar till 2,44 miljoner i lördags.

Vill man spela exakt efter sina egna tankar och ha sina spikar så får man ju lägga ett eget spel och sen rullar väl bara miljonerna in på löpande band eller!?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 18:08   #18

Grants avatar

Standard

Man kan givetvis ha olika åsikter om vad "grisen i säcken" betyder.

Min högst personliga åsikt är att jag vill se en produkt innan jag
betalar för den.

Mvh Uffe
Gammal 2018-12-27, 19:15   #19

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Man kan givetvis ha olika åsikter om vad "grisen i säcken" betyder.

Min högst personliga åsikt är att jag vill se en produkt innan jag
betalar för den.

Mvh Uffe
Det är inte omöjligt att vi framöver kommer ha ett "färdigt" system så man vet exakt vad man investerar i. Men störst fokus kommer ligga på att ge ut info om tankar om kommande system och sen kommer ändringar säkert ske intill spelstopp. Det man just nu köper är ju en produkt av någon man vet eller tror kommer förvalta det väl efter kunskapen som personen besitter. Det blir ju ett större system än man lirar själv. Har man dock tre riktigt bra spikar eller drag så bör man väl göra ett eget och bygga kring det!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 20:03   #20

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4761
Standard

Hej.Ni börjar bli mer som Andelskungen.....not good. Hitta andra utvägar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shizznit (+2)
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 20:04   #21

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4761
Standard

Fler och fler och fler......... andelar.Vad är orsaken till så många?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 20:57   #22
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25032

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Fler och fler och fler......... andelar.Vad är orsaken till så många?
Läs vad vi skrivit tidigare så får du svaret. All info finns i första inlägget.

4 spel per dag under winterburst. Till nyårets megajackpott öppnas fler spel.

Ej öppnade spel är just det, ej öppnade!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 02:04   #23

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Hej.Ni börjar bli mer som Andelskungen.....not good. Hitta andra utvägar.
Med risk för att någon eller några Moderatorer muttrar lite, för att det blir lite off-topic och att det berör Sharps. Jag får väl leva med det då, men anledningen till att man gör så här är att ATG har en egen modell för hur man skall ge "affiliates" betalt.

Sharps har en stor skara travintresserade människor som trivs med att diskutera trav här. Det är den i särklass mest aktiva delen av hela forumet. ATG har ingen klassisk affe-deal, utan de vill istället ge betalt till den som drar in spel, oavsett om någon annan såg till att den kunden en gång i tiden registrerade sig.

Jag tycker på det stora hela att det är ett väsentligt mycket bättre system för ersättning än procent på vad nyregistrerade kunder via ens länk sedan förlorar på sitt spelande. Man får varje vecka lov att anstränga sig för att attrahera såväl nya som befintliga kunder, och det ger resultat. Så gott som hela ATG:s ökning i omsättning de senaste åren kommer från det här tänket.

Att Sharps hoppar på det tåget är fullt naturligt, annars är snart någon annan där och rycker i dem som har spelögat med sig och erbjuder dem att göra system i "sitt stall", och få betalt för det. Då blir det bara långa trådar i travforumet när alkolåset på tangentborden inte fungerat...

Jag hoppas ATG vågar erbjuda provisionsmodellen på fler spelformer, alla dagar i veckan. Det ger möjlighet att nischa sig mot hemmabanan, mindre spelformer etc. Man får också gärna ge möjlighet att bara ta provision på eventuella vinster, så blir det mer prestationsbaserad ersättning.

Jag är rätt övertygad om att fler spelbolag kommer gå över till liknande ersättningsmodeller, eftersom det man håller på med nu inte riktigt håller. Anstränga sig och reka spel så att någon annan som fick en kund att registrera sig för fyra år sedan skall tjäna pengar, är inte en hållbar modell.

Så, jag tycker det här är rimligt, och att spela tillsammans med andra här för någon eller ett par hundralappar per andel till V75 är helt OK för min del. Det är ingen som blir rik på den provisionen, men de har väl förhoppningsvis råd med lite travpress och en blomsterkvast till tanten när hon klagar på att man sitter för mycket med hästarna.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 10:59   #24

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man får också gärna ge möjlighet att bara ta provision på eventuella vinster, så blir det mer prestationsbaserad ersättning.
Det här är den enda rätta vägen för ombudsspel / expertlag, finns alldeles för många lag på Tillsammans där det är rätt givet att det är mer intressant att provisionen ska in oavsett utfall på systemet / systemen.

I presentationen på många spel kan det även stå "att man har pluggat minst 40 timmar i lopparkivet", högst tveksamt om det verkligen är så...men det låter ju iaf bra för den ovane andelsköparen...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 11:20   #25

Grants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Det här är den enda rätta vägen för ombudsspel / expertlag, finns alldeles för många lag på Tillsammans där det är rätt givet att det är mer intressant att provisionen ska in oavsett utfall på systemet / systemen.

I presentationen på många spel kan det även stå "att man har pluggat minst 40 timmar i lopparkivet", högst tveksamt om det verkligen är så...men det låter ju iaf bra för den ovane andelsköparen...
Jag har blivit bortplockad från några Tillsammansbolag för att jag aldrig köpte
någon andel. Å andra sidan ville dom att jag skulle köpa "Strecklistegrisen i säcken".

F.ö är % på vinsten det enda rätta.

Mvh Uffe
Gammal 2018-12-29, 12:29   #26

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58385
Standard

Citat:
Sitter alltid hårt inne att erkänna men man är ju inte översmart precis.
Nu när vi konstaterat det, till frågan;

Är alla andelssystem (Sharps/Västertorp) Grisen i säckensystem?

Det går alltså inte att se vad man betalar för?

Än en gång ursäkt.

Mvh Uffe
Det är 2018 nu och snart 2019. Inte 1987. I längden ökar chanserna till vinst ju senare man lämnar in då det numera framkommer så oerhört mycket information sista timmarna. Självklart ingen avgörande info varje gång, men om jag skulle ansvarat för ett större andelssystem hade jag t ex inte velat missat infon om Nurmos hästen som ska gå barfota och med bike ffg när all tidig info sagt inga ändringar.

Skulle aldrig köpt in mig på att stort andelssystem som lämnades in tidigt. Att det lämnas in sent är väl också en indikation på att spelläggaren försöker göra sitt jobb, och inte bara tjäna pengar på att sälja andelar.
Migge (+3), viking90 (+5), Gotland (+5), Trinity (+3), coolmanriver (+50), AmaerildeRimfrost (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 13:06   #27

Grants avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Skulle aldrig köpt in mig på att stort andelssystem som lämnades in tidigt. Att det lämnas in sent är väl också en indikation på att spelläggaren försöker göra sitt jobb, och inte bara tjäna pengar på att sälja andelar.
Att du visar ett preliminärt system några dagar innan utesluter inte att du tar
med sent inkommen information.

Tillsammansbolag ger också en möjlighet till kommunikation med andelsköparna.
Just möjligheten till kommunikation är kanske bättre nu än för 30 år sedan.

Å andra sidan så skyltar ICA/ombudet med andelssystem innan start, då
går det ju att ta ställning till grisen.

Mvh Uffe
Gammal 2018-12-30, 09:20   #28

Standard

Citat:
Jag har blivit bortplockad från några Tillsammansbolag för att jag aldrig köpte
någon andel. Å andra sidan ville dom att jag skulle köpa "Strecklistegrisen i säcken".

F.ö är % på vinsten det enda rätta.

Mvh Uffe
Då vanliga tillsammansbolag har en begränsning på max 50 deltagare så är det vanligt att plocka bort dem som inte köper några andelar. Vad gäller ombudslag så finns det ingen begränsning och där plockas man ej heller bort.
Gammal 2018-12-30, 15:25   #29

Standard

Vi kan meddela att inför megajackpotten på Nyårsafton så ser det ut som följer bland andelarna.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/PD5U-N28V-71499

Dahles Drag - 16 av 17 sålda - 1000 kronor (unikt system så endast en andel ledig)

Basses Bomb - SLUTSÅLT - 500 kronor (samtliga 17 andelar är sålda)

Gotlands Galning - SLUTSÅLT - 306 kronor (samtliga 12 andelar är sålda)

Sharps.se Snackisar - 17 av 25 sålda - 153 kronor (säljs max som två system, så finns totalt 50 andelar)

Rimfrosts Iskalla - 8 av 15 sålda - 153 kronor (unikt system och hela sju andelar lediga)

Basses Bästa - SLUTSÅLT - 153 kronor (samtliga 17 andelar är sålda)

Skäggets Kioskvältare - 10 av 20 sålda - 153 kronor (unikt system och hela tio andelar kvar att köpa)

Vikings Vinnare - SLUTSÅLT - 103 kronor - (samtliga 15 andelar är sålda)

Sharps Lilla - 13 av 25 sålda - 41 kronor (säljs max som två system, så finns totalt 50 andelar)

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/PD5U-N28V-71499
Dahle (+5), Lazlo (+5), Basse (+5)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-12-30 klockan 17:20.
Gammal 2018-12-30, 17:32   #30

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Då vanliga tillsammansbolag har en begränsning på max 50 deltagare så är det vanligt att plocka bort dem som inte köper några andelar. Vad gäller ombudslag så finns det ingen begränsning och där plockas man ej heller bort.
Vanliga tillsammansbolag är väl mer ideella, om jag fattat det rätt (utan ockeravgift, alltså)? Då är det naturligt att plocka bort de som inte bidrar. När det blir business och kommersiellt så riskerar man ju att plocka bort en del av det potentiella kassaflödet om man petar någon ur laget.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td