|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-12-15, 09:36 | #16 |
Lutar mig kanske lite för mycket på Jens Sjöden, men:
Avd1: 8, 9, 11 Avd2: 3 Arch Lane Avd3: 1 Nadal Broline Avd4: 4, 5, 9, 10, 11 Avd5: 7, 8 Avd6: 3, 4, 5 Avd7: 3 Exclamation Mark |
|
2018-12-15, 10:11 | #17 | |
Banned
|
Citat:
Hur f-n ska det gå till?! Ska de använda grisfösare på Rokkaduko? Och nej, Nadal har inte haft form väldigt länge, han har knappt visat någon form alls, mest hängt med i loppen. Man kan nog snarare hoppas på att det lossnar för honom nu så han får visa hur bra han faktiskt är. |
|
2018-12-15, 10:52 | #18 | |
Citat:
Håller däremot inte med om Nadals form, har ju haft ruggig form länge men haft risiga lägen som gjort att utdelningen inte blivit så stor som den annars kunde ha blivit. |
||
2018-12-15, 11:08 | #19 |
Håller med om att det är en rolig omgång där det finns många spelvärda ekipage och frågetecken på de stora favoriterna. Kan väl dock sluta med låg utdelning om dessa ändå vinner men Åby brukar ju kunna ge bra.
Mina tankar i nuläget: 1: Det skriks mkt om Stepping Spaceboy och den åker nog med på det. Men tycker det finns mkt kvar att bevisa där. Frågan är vart den hamnar här. Oviss spetsstrid och kanske kan Sir QC hitta dit? Olle Rols ska också men även om spelet är väl högt. Väldigt mycket talar emot favoriten och om den streckas så är det för att jag följer strömmen.. Noterar också tunga vinnarspel på Sobel Conway. Kanske kan hitta rygg ledaren? 2: Självklar gardering tycker jag, orutinerad häst som reser. 4,6,10 borde räcka långt bakom men helgardering är nog inte fel om resurserna finns till det. 3: Som sagt, om en tror att Nadal sitter i spets efter 500 så är det bara att spika. Från dödens tror jag det är tveksamt och jag kommer att gardera med 4 och 6 i första hand. 4: Nr 4 är första streck på snacket kring den men det är lurigt med dessa utländska hästar, känns som det ofta är himmel eller helvete. Bakom den pratas det mkt om 9 och det är svårt bortse från vad 11 presterat, dock med andra förutsättningar. Varning också för 3 där stallet låter obehagligt positiva. 5: Här är jag inne på att Adrian kör till spets och sedan släpper till 3 för att speeda förbi på upploppet. Har dock stor respekt för de två mest streckade och tror att 8 är en kanon. Svårt se det gå utanför dessa tre och vill helst ha tre streck. 6: Mycket talar för 5 och 24 % känns väldigt lågt. Tänkbar spik. 2,3,6 tidiga bakom och skrällvarning på 8 med Örjan och 12 från formstall. 7: Tycker att Exclamation Mark är tydligt förstastreck och tänkbar spik, sos. Favoriten är bra och tänkbar bakom men känns väl mkt streckad. Flera roliga skrällar, 9 och 12 i första hand men även 10 som ju var ruggig för ett par starter sedan och sedan har suttit fast. Jag är tveksam till Hawk Cliff med skor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
|
2018-12-15, 12:19 | #20 |
Bolagssystemet:
1) 1,2,4,6,7,8,9,11,12 r3-10 (fyraårige 2 visar hög prestanda gång på gång. Berättigad favorit. Tänkbar spik. Om han missar kan vem som helst vinna. Hoppas då på 11 Antonio Trot till sex %) 2) 3 r4-10 (en av Nurmosstallets stjärnor i vardande) 3) 1 r4-6 (1 leder eller tar sig ut och vinner alla dar i veckan) 4) 1,4,9,11 r5-2 (11 radar upp vinsterna liksom 4. 1 håller inte ledningen men är mycket kapabel. 9 har matchats till detta lopp och är min vinnare till nio %) 5) 3,8 r7-10 (3 har mött kanonerna i årgångsloppen. 8 är PUs bästa vinstchans. Bra lås) 6) 1,2,3,4,5,10 r6-7 (5 har bäst kapacitet men vinner för lite lopp på V75 för att spikas. Danske 1 är en luring. 2 har en oerfaren kusk och glad, optimistisk amatörtränare/ägare, som det strålar förhoppningar kring likt en fattig flicka inför en miljonär. 3 kan ge julpengar till Bergh. Björn låter lurig med 4: "Frågetecken för formen. Räknas ändå!" 10 vann Hästägarkannan i Halmstad, är härdad i tuff V75-konkurrens och bortglömd till fem %) 7) 1,2,3,5,8,11,12 r4-10 (öppet lopp som avslutning. 3 leder länge. Min vinnare är 8) Kostar 1512:-. 24 jackpotmiljoner gör det spelvärt även om storfavoriterna vinner. Lycka till. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
|
2018-12-15, 12:22 | #21 |
Mina spikar på andelen idag blir
Nadal Broline, möter enklare än på länge. Västerbo visar inte samma klass som föra vintern, att Nadal ska bli fast i ett 9 hästars lopp finns inte. Det enda som jag ser är ett minus är att Erik kör. Inte samma gnista i den killen längre, men räknar att Nadal är så pass överlägsen denna gång att den vinner oavsett löpning. Den andra spiken är Martin de Bos i V75-6. Tycker det ser ut som ett bra lopp för Martin, Kim sänder framåt och kontrollerar fältet från dödens, om den inte blir tom släppt till spets. Att det är så jämntstreckat är bara bra, för jag trodde den skulle vara klar favorit. Lycka till allihopa |
|
2018-12-15, 12:39 | #22 | |
Citat:
|
||
2018-12-15, 12:42 | #23 | |
Citat:
Vad gäller formen vidhåller jag min tidigare åsikt, det beror väl på hur man definierar länge kanske. Han spurtade ilsket både på Valla och Örebro. Sen gjorde han ett topplopp på Eskilstuna. Loppet senast blev ju billigt men han gjorde vad han skulle. |
||
2018-12-15, 12:49 | #24 |
Haha
Kiosken som polaren äger, inget på tillsammans än så länge. Annars hade jag lagt ut länken här. Men det har inte gått så bra senaste halvåret, så på det sättet har du inte missat nåt, hehe. Föra året gick det väldigt bra, med några högvinnster, men snart vänder det, man måste ha tålamod med travet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5) |
|
2018-12-15, 12:52 | #25 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
||
2018-12-15, 12:55 | #26 | |
Citat:
Detsamma Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5) |
||
2018-12-15, 12:59 | #27 |
Tankar inför V75:an
Avd1: Småknepigt inledningsrace spetsbud 4,6,7,8 gäller att hitta ut för Sir QC och vart hamnar 9:an? Tror att det är dax nu för Olle rols efter 2 fina genomkörare börjar nog med en spik som det känns just nu. Avd2: Klar A häst 3:an men faktorer som talar emot är resan,hård bana?, orutin så chansen till en skräll finns tar med 6,7 och 11 i första hand på visad form i senaste starterna. 12 10 och 4 på kapacitet. Avd3: Spikar Nadal kommer ut eftersom 2 är trög ut vinner då utan problem eftersom eventuella ledaren? Västerboonthenews inte är lika bra som i fjol (ännu?) var lite sugen på att dubbla systemet med Julemannens men det får bli en spik. Avd4: Öppet 3 åringslopp min rank 4-9-11-2-7-1-5-3-10-8-6-12 tar med så många jag har råd med just nu 8 hästar. Avd5: Ett lite klurigt stolopp där positionerna kan bli avgörande. Initialt tar 2:an spets men släpper nog direkt troligen till 6:an som även den vill gå i rygg och komma på stretchen till slut så det lutar åt Erik i spets kan vara spets och slut men eftersom 8:an är en mycket fin och duglig utmanare blir det ingen spik utan tar med 3-6-8-10 lämnar 7:an efter som det är skor men det kan visa sig kostsamt? Avd6: Typiskt garderingslopp med många möjliga vinnare. Rolig vinnare 1: Jeppe tror på sin och säger att den kan öppna bra avgör via stretchen?? Trolig vinnare 5 Martin De Bos läge och kapacitet van vid skor kanske är överlägsen? Luringarna: 3 Bergh vet man aldrig var man har, 6 visat bra takter två sista. Tar med dessa men kan löna sig att gardera vidare. Avd7: Öppen avslutning. Tror på 3 i spets , 1 Rygg ledaren, 2 Bra häst given, 8 går bra med skor fått bättre läge med 7:an struken. Fyller på med 5,9 som skrällbud. Men det är länge ännu till inlämningsdax så hinner säkert ändra lite Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
|
2018-12-15, 13:17 | #28 |
Spikar Ile Saint louie och Hawk Cliff.
Utgångshästar Nadal Broline, Arch lane och någon i 6:e. Hoppas bara att en av de stora favoriterna vinner. |
|
2018-12-15, 13:20 | #29 |
Nadal Broline "formlös länge"?? Är det ett skämt? Har ju gått så in i helvete bra ett par starter och skriker form!? Det här kamel-gänget sänker Nadal fram och baklänges hur det än blir kört!
Olle Rols är veckans VÄRDEMÄSSIGT bästa spik! Formkurva SPIKRAKT uppåt. Kör i tid bara Ingves! ENBART kusken emot! Att det är lång distans och Åby är två riktiga plusfaktorer då Olle Rols spurt kommer bita bra då och på Åby försvinner hästar som normalt hade varit i vägen både till vänster och höger vilket "packar" fältet lite och får bakspår att "tjäna" några meter dom normalt borde ha tagit ikapp i spåren! Velten Versailles är omgångens näst bästa VÄRDE-spik om den fixar skor runt om! Inte optimalt säger kusken men den här vinner nog på ren och skär grundkapacitet ändå i och med spåret om kusken inte får totalt hjärnsläpp! Att Kontio rattar från bakspår stärker bara min spiks aktier. Kontio vinner ENBART om han får det kört i halsen, kan inte ta taktiska beslut själv längre! Skriket Catch My Love kan absolut vinna men många spikar!!? Jösses... Den har mer att bevisa. Gå bra i skymundan räcker inte för spik på min lapp! Am I Wrong till 4% är veckans värde trots clownen Karlstedt! OJ OJ OJ vad hästen LYSER form!! SE UPP!! 2-3% i sista på Wonderboy och Legend Brodde! MUMS!! Särskilt Legend Brodde skall passas!! Hästen nämns INGENSTANS men har Örjan i jollen vilket bara det bör innebära minst 8% på strecken! Hästen har ju toppform men tappas pga spåret! Märkligt. Ett måstestreck!
2018-12-15, 13:22 | #30 |
Spikarna
Nadal Broline är "klar" har jag kommit fram till efter mycket funderande på taktik och löpningsförlopp. Det blir nog inte tävling utan oavsett hur starten fortlöper sitter han i spets efter ett halvvarv och ska då bara defilerar hem det. Hawk Cliff har haft toppform länge och trots frågetecknet för skor känns det som en bra chansspik i den öppna avslutningen när han nu är nerstruken ett hack. Luringen Gigant Invalley har varit över gränsen tre gånger med två segrar och en tredjeplats som resultat. Spets och slut vid segrarna och jag tror att han kommer spetsa initialt här och är ruggigt spelvärd! Grym näst senast på Bjerke när han nästan tog hem det V75-loppet från spår 8! Kommer bli något i stil med detta på dagens tillsammans-system! (1),2,(4),6,8,9,11,12 (3),4,5,6,7,10,11,12 1 1,2,(4),5,6,8,9,10,(11) 1,2,3,4,5,6,7,8,10,12 1,2,3,5 8
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2018-12-15 klockan 13:23. |
|
|