|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-11-15, 10:28 | #1 |
V75 Bjerke lör 17 nov
Dags att starta upp en tråd om helgens högtidsstund. Själv så drar jag på Rock At Sea i morgon och kommer därför att lämna in systemet tidigt.
Ferrari B.R. lär näppeligen torska sitt lopp, så det är sex ytterligare att lösa. Att inte Lionel är favorit förstår jag inte. Det är bara att hoppas att det förblir så. Lionel borde vara huvudet högre än Global Trustworthy. Tropicana Ås och Happy Steel borde vara ett bra lås. Promo Kemp blir hårt betrodd som spik för många. Kanske är det dumt att gardera upp den, men jag lutar åt att försöka hitta en roligare spik istället. Draget i sjätte är Snowstorm Hanover. |
|
2018-11-15, 16:14 | #2 |
V75-2. Treåringar vinner inte på V75 sägs det. Velvatter lär vara rätt bra (sto dessutom) och Stand By Ken är tidig. Även Sweet On You är ett treårigt sto, men den jag funtar på att spika är Reijos Tokarev. Tyvärr hittar jag inte så mycket info om den, mer än att den kostade 200 000 dolla och gjorde en fin Sverigedebut. Lång distans tror jag inte ska vara något problem. Kan bli spik på den.
|
|
2018-11-15, 16:51 | #3 |
Blir väl våra svenska kuskar som vinner å någon norsk.. Luktar kaffepengar
Avd 1 Vinner väl 3, spets å slut. Men 2 satt fast sist å Linus kan mycket när det stämmer Avd 2 Öppet men 3 5 6 först. 12 9 7. 2 given med Goop, 11 lika så skräller väl igen Jeppe Avd 3 5 kommer bli svår nöt om den tar ledningen å är ännu bättre. Ja då får 10 va bra. Bakspår på denna nivå är inte lätt. Såg vi på etuna Nadal som bara skulle vinna. Avd 4 7 10 11 12 kanske kan höja värdet. 4 1 verkar va något extra Avd 5 Fattar inte % på 1 2. 3 4 5 känns tidiga. Synd att 9 ströks Avd 6 4 borde ta detta, men är det en sprinter? 1 3 5 9 10 ialf bakom Avd 7 Goop spår 2 med en häst med de extra, men känns så där att bara spika på senast. 1 vill nog försöka 3 Nja. Sen va kan montehästen spår 11 hitta på Senast redigerad av kire1111 den 2018-11-15 klockan 20:47. |
|
2018-11-16, 13:03 | #4 |
Nu börjar de snacka upp Lionel. Vore tråkigt om den ska bli favorit tills i morgon.
|
|
2018-11-16, 14:05 | #5 |
Jag lägger mina tankar om omgången under andelstråden istället för er som vill läsa
|
|
2018-11-16, 15:04 | #6 |
Nu möter väl Västerbo Exact lite tuffare än sista då Dear Friend vann MEN kolla upploppet där Västerbo satt fast bakom just Dear Friend de har väl aldrig skrikit nästagångs vinnare så tydligt som då...
|
|
2018-11-16, 15:39 | #7 |
Jämför gärna V75% från respektive land (Sverige/Norge) - skiljer sig en hel del. Slås väl inte ihop förrän i morgon vid 13:oo, eller något. Kommer skifta en hel del på vissa kusar...
https://beta.rikstoto.no/Spill/BJ_NR...-17/V75?race=5
2018-11-16, 18:09 | #8 |
Tänk, man skulle ta en vit månad från travet för att det går åt helvete (till skillnad från Basse: Grattis!), men upptäcker att det är svårare än att ta en vit månad från alkohol... Får göra en omvänd Leif GW och bara spela på vintern och aldrig på sommaren.
Men visst vinner väl Ferrari första, Tokarev andra, Linoel tredje, Carna Sensei femte, Confidence sjätte och Promo Kemp sista? Eller i varje fall 3-4 av dem? Sen blir det väl roligt om sossarna får regera på moderaternas budget? Hittar dock ingenstans att spela några hundringar på att det blir så.
2018-11-16, 18:31 | #9 | |
Citat:
De här tabellerna blir oläsbara eftersom någon automatisk redigering förstört mitt jobb. Mycket intressant i flera lopp. Avd II Norge Hästnr % Sverige Hästnr % 3 47 21 6 16 17 5 11 20 2 9 15 Avd III 10 57 38 5 28 44 Avd IV 6 31 8 1 30 18 4 8 23 Avd VI 4 43 31 5 14 13 9 13 16 1 9 12 3 8 15 Avd VII 2 45 55 1 19 11 3 8 13 I avd II är det mer än dubbelt så många streck på favoriten 3 i Norge än i Sverige. I avd III tror Norge mest på 10 Lionel medan Sverige gör 5 Global T till favorit. I avd IV rankar Norge sina favoriter 6-1-4 medan svenskarna rankar samma hästar på ett helt annat sätt. Senast redigerad av mackpeter den 2018-11-16 klockan 18:36. |
||
2018-11-16, 19:11 | #10 |
Jens Sjödén på Service Plays - som brukligt!
|
|
2018-11-16, 19:42 | #11 |
Frode hamre kan ta hem en del imorgon lr va tror ni ? Men hoppas inte om de skall ge något , Tror rätt mycket på en av honoms bara , Avd 6: 4 Vainquere RP! Va ju grym sist med en enorm avslutning mot tufft motstånd !Känns som det blir tv system imorgon med spikar i slutet !
|
|
2018-11-16, 20:28 | #12 | |
Citat:
|
||
2018-11-16, 21:35 | #13 |
Ur Thomas Uhrbergs blogg:
V75 Bjerke 17/11: VM-tvåan Lionel NO och fräckisen Vainqueur RP singelstreckas I V75 på Bjerke kan jag och Västerbo Exact fälla den stora favoriten Ferrari BR. Om vi spetsar och om Ferrari BR ser ut sådär, ja då kör jag i ledningen. Visst låter det spännande, eller hur?! Vi kuskar har givetvis några tänkbara taktiska alternativ när vi kör upp till start, men hur det blir avgörs mycket av vad som sker första 200. Ferrari BR är en snackhäst och han var på allas läppar när han i fjol vann från spets på världsrekordtiden 1.09,9/2100. Han inledde 2018 med två segrar, blev sedan skadad i maj på Charlottenlund, kom tillbaka efter fem månader och vann 27 oktober från ledningen. I klartext; hur bra form har Ferrari BR med så få lopp i kroppen? Så mitt intryck i uppvärmningen och när starten går avgör mitt taktiska upplägg med Västerbo Exact. Ledning är ett alternativ. Rygg på ledande Ferrari BR ett annat – ja, i vilket fall som helst streckar jag tre ekipage på mitt system. Den tredje? Jo, rysaren Hickothepooh. Lionel NO stark avslutare Jag gillar att köra på Bjerke, dels för det långa upploppet (200 m), dels för att jag har tagit några stora segrar där – bland annat då med Playing Tua 2016, ja hon tog tre raka segrar i Köpenhamn, Oslo och Halmstad. VM-tvåan Lionel NO är en stark avslutare, han är van att fightas i världseliten och jag är inne på att den Daniel Redén-tränade 8-åringen bara är bäst. Stallet är också optimistiskt, så det kan bli ett härligt upplopp för körande Göran Antonsen – om han inte låter Jorma Kontio fuska bort ett varv med ledande Global Trustworthy … Ohlsson/Hamre har en fräck spik Vainqueur RP är en av Frode Hamres tre hästar i loppet och körs av Ulf Ohlsson för femte gången i rad. 4-åringen har ett bra läge, fin form och han är en vass sprinter. En chansspik? Absolut. Ni vet en eller många … Jag kör bara två hästar inom V75 denna dag. Förutom Västerbo Exact är det Carna Sensei (avd 5). Hon är också streckvärd. Hästnäringen omsätter miljarder I Sverige finns det cirka 360.000 hästar och 38.000 människor jobbar med dem, omsättningen är 72 miljarder och sex miljarder går till den svenska statens skattkista. Ja, jag läste lite kort om en rapport från Högskolan Dalarna och visst är det starka siffror. Tänk att 38.000 personer har sitt direkta levebröd tack vare hästnäringen. Jag är en av alla dessa och känner att det är värt att vårda det ansvaret varje dag. Alla som ser oss tävla inom travet ser egentligen bara en liten del av verksamheten. Uppfödning, träning, resor, att hålla träningsbanorna i trim, planering, allt ansvar över att hästarna ska ha det bra – ja, det är ett dygnet-runt-liv. Och, jag gillar det, precis som tusentals andra. Och, i synnerhet när det går bra på tävlingsovalen. Nu är två av stallets hästar klar för V75-finalerna 24 november på Solvalla. En skön kick, för mig, personalen och hästägarna. I övrigt; Propulsion ska matchas för Prix d´Amerique – ja, han kan vinna det klassiska loppet sista söndagen i januari. Mina tankar om V75-loppen på Bjerke V75-1: 3 Ferrari BR vann direkt efter i sin comeback efter sex månaders tävlingsvila. Jag har fått olika rapporter om den insatsen – de flesta positiva men också att 5-åringen inte såg helt okey ut. Jag garderar därför med den jag kör, alltså startsnabbe 2 Västerbo Exact och också med den starke rysaren 4 Hickothepooh. V75-2: 6 Stand By Ken såg riktigt bra ut vid segern senast på Åby och det ska bli intressant att se Peter Untersteiner bakom sonen Johans allt bättre 3-åring. Och, 3 Velvatter och dyringen 5 Tokarev är också givna. 2 Worrywart är väl den som gynnas mest av den långa distansen. Dessutom Björn Goop upp. Spännande. V75-3: 10 Lionel NO var tvåa i det så kallade VM-loppet och trots att 5 Global Trustworthy har hög kapacitet och såg läcker ut vid segern i sin comeback, så spikar jag den norske stjärnan. V75-4: 1 Bad Nite Call Saul är snabb ut och skulle han spetsa kan det bli femte raka vinsten, den fjärde i rad i så fall från ledningen. Han spikas på lilla systemet men på stora streckas en sextett, där 2 Ricochet Face är rysaren. V75-5: 1 Normandie Royal var tvåa från dödens i det norska Sto-derbyt och senast inte fritt som tvåa bakom vinnaren, så det kan vara dags för vinst nu. Jag kör 2 Carna Sensei och hon är bra men vi slår lite ur underläge. 3 Tropicana Ås har jag vunnit med från dödens men hon är bäst med en ryggresa och attack till slut. Fem streck här. V75-6: 5 Vainqueur RP var duktig trea i en Breeders´Crown-final i söndags och han har kraft att göra grovjobbet, så distansen 1609 meter är bara plus. En chansspik. V75-7: 1 Smevikens Crusier är en startkanon och jag är inne på att han håller ut både 2 Promo Kemp och 3 Masterglide. Det kan bli en spetsvinst. Rysare är 5 Rapide Frecel och 10 Mellby Emeralds. Mitt V75-förslag till Bjerke V75-1: 2, 3, 4. Res: 6-7. V75-2: 2, 3, 5, 6. Res: 12-7. V75-3: 10 Lionel NO. Res: 5-1. V75-4: 1, 2, 4, 5, 6, 8. Res: 10-7. V75-5: 1, 2, 3, 5, 9. Res: 4-6. V75-6: 4 Vainqueur RP. Res: 9-5. V75-7: 1, 2, 5, 10. Res: 3-6. Systemet är på 1440 rader och kostar 720 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Bad Nite Call Saul i avdelning 4 blir det systemet på 240 rader och det kostar då 120 kronor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5) |
|
2018-11-17, 00:10 | #14 |
Avd1.Ferrari storfavo som knappt startat och möter svensk v75 härdade hästar?
Hur ska han vinna detta? garderar med 2,4,5,6,7,10 rankar Ferrari som 4 typ. Avd2. 1,2,3,4,5,6,7,11. flera 3 åringar som är favoriter och det kan liknas vid bebisar som ska springa 100M mot ungar i 4-5 klass. Avd3. 1.5.10 Jorma på auto med bra spår, detta älskar han, Lionel känner alla till men tror han får svårt att bara komma fram och käka upp Jormas häst, spelar ALDRIG med 2 hästars lås och då tar jag med 1 som kanske slinker ut och krossar dem. Avd4. 1,3,4,5,6,7,8,12 svårt lopp ser ingen som sticker ut tar med många och tror det skräller till lite här. Avd5. SPIK 5 JEPSON, många snabba fina hästar men Jepson vinner detta för att det Jepson inget annat sätt att förklara min spik med, har bara feeling för det. Avd6. SPIK 4 ULF OHLSSON, bästa kusken med bästa hästen, vinner lätt. Avd7. SPIK 2 BJÖRN för han har inget annat lopp han kan vinna i. Så tänker jag när jag spelar, krångla inte till det för mycket. Sluta läsa Jens statistik, sluta lyssna på Björnbluffkollen, sluta lyssna på speltorsken Bergh, dessa ger er en o annan vinnare ibland, då är det en 99% typ, Åh va grym björn är han sa att Järvsöfaks skulle vinna loppet och den gjorde det typ. Bergh är känd fifflare sedan tidigare och läst så många av hans intervjuer, de han säger att han ska vinna med har inget med segern att göra och de som kan ha en platschans vinner han med som det vore Ina Scot mot ett par trebenta 15 åriga kallblod från Tibro och står med 240m tillägg. Statistik säger att Barcelona vinner 9/10 matcher, Real Madrid likaså, Man City oxå, men alla dessa 3 ska vinna samma kväll?? Nope, sällan. Gå på egen känsla, titta inte på % satsen. Så där har ni min rad denna lördag för er som tycker jag tippar bra, de kuponger jag lagt upp i efterhand är bara en bråkdel av hur det sett ut senaste året för mig, har flera 100K v64 som ja missat 1 lopp fast jag haft gardering, vissa lopp kan man helt enkelt inte lösa eller blir körda på ett sjukt oförutsett sätt. TUR behövs i alla lägen. Lycka till iallafall. OBS!!! Reserverar mig för att jag ändrar en del imorgon, brukar inte titt på V7 så tidigt som jag gjorde denna gång men omgången ser så sjukt trist ut och hade jävligt tråkigt hemma denna fredagkväll så tänkte jag kan lika gärna tråka ut mig ännu mer med en V75 genomgång =) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), coolmanriver (+10), dado (+5), asgaya3141 (+5), Basse (+5) Senast redigerad av jeeboy den 2018-11-17 klockan 00:14. |
|
2018-11-17, 00:25 | #15 |
Bjerke brukar vara lika med skitomgång. Inget undantag denna omgång med massa djur där man har bristfällig info.
Mitt tips - ta en travfri lördag och spar pengarna. Återbäringen till spelarna riskerar dessutom bli usel då favoritparaden ligger runt hörnet med femrättsjackpot. Bjerke ÄR en skitbana. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10) |
|
|