|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-08-06, 12:39 | #1 |
V75 Solvalla 7/8
Ja, vad tror ni om omgången. Det jag mest är ute efter är spik- och utgångsförslag. Här är mina tankar.
Det var längesen jag såg ett så fint lopp i stoeliten. Trevligt att det är medeldistans också, brukar bli så fruktansvärt tråkigt när de kör sprint. Bara för att Jodas Julia vann guld förra veckan, och kanske är bästa hästen, tycker jag inte att det känns självklart att hon ska vara favorit ens. Det ser öppet ut, och även om det ser ut att finnas några chanslösa med funderar jag på att heltäcka. Eventuellt första barfota någonsin på Vanessa Du Ling! Cash Is Fun Zaz är den klart bästa hästen, men Jorma har inte lyckats köra felfritt på tre starter och om det blir samma visa denna gång blir det nog väldigt svårt att segra i det här motståndet. 1,9,11,12 känns som en fullständigt idiotsäker gardering. Idefix Skift gick mot både Wall Field och favoriten 26/5, galopperade i sista sväng och reparerade fantastiskt bra till tredjeplatsen. Jag tycker nog det är förstahästen på läget. Guldloppet är väldigt tunt den här gången och kort distans bäddar väl för att den som tar spets utan att offra för mycket vinner (det trodde man iofs förra veckan också...). På rutin och hårdhet borde väl Yorktown Gunner ta hem det, men jag tycker inte han visar någon vilja att vinna. Kuskbyte den här gången dock, och han måste med om man garderar. Surtees Hanover och Micro Mesh har varit bra och har jättebra lägen. Skully Gully är bättre än raden, men blir nog våldsamt överspelad. Nurmos snackar om eventuellt barfota runt om på Yanantin Boko och om det blir av så är han intressant. I klass 1 ser Nostro Value ut att bli favorit och i mina ögon är det en bra spik! Han har läget och står verkligen på tur, spurtade vasst i Sverigeloppets final näst senast och senast drog han alldeles för hårt i täten i mycket värre omgivning än denna och gick jättestarkt ändå som fyra. Sto/amatörloppet ser ovanligt enkelt ut. April April och Perfect Light har varit lysande en längre tid och borde ha bra chans. Yucca Boko står jättebra inne propositionsmässigt, och är inte så hårt spelad än. Har letat länge efter motbud i lopparkivet, men jag hittar inga utmanare till dessa. Brons ser jätteöppet ut tycker jag, så här får ni gärna fylla på med tankar... I silverdivisionen tycker jag det finns ett enormt spikvärde i Nellie Vingboons! Det här är ett urstarkt sto och kuskbytet nu innebär, förutom 30 kilo mindre i vagnen en väldig skillnad i rutin och körhand. Samtidigt säger Nurmos att Scargel är hans bästa chans i omgången... |
|
2010-08-06, 15:32 | #2 |
Sharpest
|
Fina lopp och Jodas julia är ute igen. Lite väl tätt inpå? Själv tänker jag antingen spika emot eller gardera. Spelarkollektivet tänker på att hon vann guldloppet förra veckan men detta lopp vinner hon INTE!
I andra avdelningen har vi en häst som felat oftare än vad han gått felfritt men ändå lyckats reparera galopperna. Jag menar, kolla starten från 26e maj, hur imponerande är inte det? Lutar mot spik för mig faktiskt spår 12 och tillägg kan inte gå fel. Guldloppet känns fattigt, och jag tänker gardera denna gång men det slutar väl med att Scully äntligen får sitt lopp och vinner. Typiskt? Avd4 har jag inte en blekaste över. Tips? Ideer? Avd5 tror jag spelarkollektivet är rätt ute och står mellan 4-5 mest streckade Avd6 Många streckade mellan 10-20% och jag tror vinnaren kommer ligga där emellan. Antingen tar jag en chansning och streckar dom eller så helgarderar jag. Avd7 frillan filiokus känns ständigt underskattad streckmässigt. Vad beror det på? Tänker ta med frillan denna gång iaf. Plus 4-5kusar till |
2010-08-06, 16:24 | #3 |
Youpie till 12% känns väldigt intressant oavsett dagsform.
|
|
2010-08-06, 20:35 | #4 |
Spik blir Olympia i V75-5. Alla motståndare värda namnet står på tillägg och kan inte se någon häst plocka in 20 meter på Olympia när lillsteiner vänder upp henne i spets. Streckad på 41% just nu men skulle tro att hon svävar upp till favorit lagom till spelstopp. Skummade igenom kvällstidningarna tidigare på jobb och det verkar dock inte som att märren lyfts fram där så kanske man slipper streck från "svennebananspelarna".
Annars ser det spelvänligt ut och jag hoppas på att Yorktown Gunner, Bruce Tooma och Diablo Photo fixar mina miljoner. Anmärkningsvärt annars är väl att jag lämnar Bart Sjöhammar utanför kupongen, tror inte han når spets och är därmed körd. Kan ha fel och då blir man väl idiotförklarad. |
|
2010-08-06, 21:46 | #5 | |
Citat:
|
||
2010-08-06, 21:50 | #6 |
Mer idéer i Sto, Guld och Brons efterlyses!
Cashisfunzaz ser ut att bli dagens största, vilket jag tycker är helt fel. Jacky Glide var min idé, men nu såg jag att Skoglund lyfta fram den på tv så den kryper väl upp i 15% innan det är klart... |
|
2010-08-06, 21:55 | #7 |
Allright, fuck. Skummade som sagt bara :P
|
|
2010-08-06, 21:59 | #8 |
Gör då inget, allt är av intresse! Håller med dig om Bart förresten, jag har inte med honom på fem streck, förstår inte varför han är favorit från det läget för någon spets blir det nog icke! Så här säger Stig H (jag tycker oftast han inte har så mycket vettigt att säga, men den här gången tror jag han slår huvet på spiken):
- I tre julistarter har han varit uppåt och visat att formen är riktigt god. Fastnade invändigt näst senast, men vann i spets både gången före och efter. Bart Sjöhammar har visat sig fungera avgjort bäst i ledningen, så jag hoppas förstås att han kan ta sig dit igen. Säker är jag dock inte. I spets räknas han, men annars blir det nog svårt för honom att hävda sig. |
|
2010-08-06, 22:20 | #9 |
Gjorde ett försök att knäcka brons, det här är vad som kom ut.
Fittipaldi duger i norrländsk konkurrens och har en väldigt smickrande rad, totalt felstreckad på 12%. Saint Cloud gjorde ett enormt bra sista halvvarv från kön och tog ledigt andraplatsen på Årjäng bakom omöjligt Crowns Banker. Spår 9 är inte ett SÅ dåligt läge. Väldigt streckvärd på 6%! Practical Joke är stark, går på alla distanser och tål att göra en del själv. Klart värde vid 1%! Blue Rock var väldigt dålig senast, men trots det och läget känns ändå 1% kanske lite lågt... Michael America är ju mycket bättre än raden och 10% är bra. Spetskörningen är svår att sia om. Ludde lär väl köra som en idiot för tät, men det är finns ingen referens som visar om Lewis O.M kan öppna. |
|
2010-08-06, 22:36 | #10 |
Finns ju chans att det blir ruggig körning om spets och det gynnar väl Dont Wear PJS som knappast lär laddas från det spåret.
I sto har jag lite feeling för Caddie Dream som var helt suverän senast, men känns som det även kan bli lite körning i det loppet. Många som vill ha rygg på Jodas Julia för att sedan krypa ner i rygg? Vad gäller guld så tror jag man kommer långt på Surtees Hanover, Yorktown Gunner och Yanantin Boko. Någon av de två förstnämnda kommer till spets och det blir värdefullt. Yantantin Boko visade att han är top quality förra året och hoppas han visar det igen imorgon. Tror inte att Micro Mesh når ledning och bygger mitt tips på det. Skully Gully rankar jag ner rejält, för klent virke helt enkelt. |
|
2010-08-06, 22:51 | #11 |
Känns som att Cash is Fun Zaz sitter lite på nyckeln till omgången. Ändå favoriten över 70% och andrahandaren tror jag inte alls på så ifall favoriten går bort sig så är skrällen under 10% ett faktum tror jag.
|
|
2010-08-06, 22:52 | #12 | |
Citat:
Ledaren i stoloppet borde bli kraftigt gynnad ändå, det är känsligt att köra honorna för hårt i lopp. Har svårt att se Julia få ledningen av egen kraft iaf... Tycker det är dumt att spara streck på Micro Mech och Skully om man ändå garderar guld, det känns helstängt på 5. Bruca Tooma knycker jag av dig, det kan vara något att plocka med nu när man garderar! Velar en hel del om vem jag ska ta utgång i loppet dock, favoriten eller Idefix...fegat bort stora pengar på V7 har man iofs gjort så det räcker, det blir nog Idefixen! Alla verkar vara överens om Olympia i amatörloppet, professorn spikade också såg jag...kanske kan bli en utgång där också, spika vågar jag nog fan inte... |
||
2010-08-07, 03:30 | #13 |
Sharpest
|
Professorn sätter inga spikar!
Dessutom är väl galopprisken stor, speciellt från spår 5 men hästen har även visat hopptendenser tidigare och felat i ca hälften av sina starter. Berg varnar för staro cold carat i sista. Helt klart streckvärd för den som tänkt gardera. Hästen har vunnit 5/8 på den distansen. |
2010-08-07, 04:25 | #14 |
Sharpest
|
Jag har min spik redo, Nämligen To be sir i sista.
Scargel kommer att fela och tappa för mycket. Människan är ute efter att leta tendenser/upprepningar. Tittar ni andra starten för scargel förra året så felade han annars har han gått felfritt hela tiden. Tittar ni andra starten för scargel förrförra året så märker ni samma sak etc. Sedan verkade roger så jävla självsäker på scully i vass/kass att det var skrämmande. Kollar man scullys prestationer då hon haft bakspår har de varit i toppklass. Adielsson kommer söka rygg på hypersnabbe Surtees hanover och lär få ett perfekt lopp. Haft känslan hela veckan att den här gången när jag tänkt måla upp rejält så kommer hon att vinna. Därför tänker jag lura min känsla och spika henne rakt ut. Scully gully till 47% är inte ofta man får. Dessutom måste hästen vinna något för iår. Kommer förmodligen spela med 2 utgångar endast där ena blir Cash is fun och andra blir nostro value. Var lite sugen på 3 spikar och måla upp rejält i 4 men det blir nog inte lätt att sätta en sån rad. |
2010-08-07, 11:25 | #15 |
Såhär blir min rad från hjärtat och sedan får vi se om den ser annorlunda ut efter alla värmningar och tips från banan:
V75 Solvalla Omg 35, 2010-08-07 Ordinarie Reserver V75-1 2, 4, 6, 9 V75-2 7, 10, 12 V75-3 2, 4, 5, 6, 7, 9 V75-4 6 V75-5 5 V75-6 1, 2, 3, 9, 10 V75-7 1, 3, 6 1080 rader x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr |
|
|