|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-11-02, 20:41 | #16 |
Super Moderator
|
2018-11-02, 22:13 | #18 | |
Banned
|
Citat:
Ojämnare än en norrländsk skogsväg, precis efter att tjälen släppt. Blandar ohästliga insatser med rena bottennapp, trots förmånliga löpningar. Om det inte stod ’hingst’ i programmet skulle man nästan kunna tro att han är brunstig ibland eller helt enkelt bara lägger ner när PMSen sätter in. Totalt omöjlig att ranka i vilket lopp som helst, förmodligen pannkaka imorgon. |
|
2018-11-02, 22:36 | #19 |
Erik Sting i all ära, han möter en häst som egentligen borde starta i guld. 3 Chief Orlando är enligt Kari Lähdekorpi Finlands just nu bästa häst. Hade han startat i Sverige istället för Finland i något av de senaste loppen hade han gått ur klassen, då prispengarna är lägre hemma. Visst, det kanske är skillnad på motstånd men BG i jollen och "fel" klass betyder i min bok SPIK!
Edit: Lyssnade precis på travsnack... där kom man fram till samma slutsats. Senast redigerad av eveton den 2018-11-02 klockan 23:12. Anledning: Travsnack med Sharps! |
|
2018-11-02, 23:04 | #20 |
Så här spelar jag i mina bolag
avd1. A 3-2 B 10-5-11-4-7-6 C 8-12-1 avd2. 5 Dreamboy AS (10-12) avd3. B 7-9 (11) avd4. D 2-11-13 B 5-9-8-14 C 7-15 avd5. B 7-6-12 C 9 avd6. A 4 B 2-5-3-12-6-8-11 C 7-1-9-10 avd7. D 13 B 9-14 C 8-11-6 krav minst 1 A samt 1 D måste vinna och 0-1 C hästar. Bolag2 avd1. D 3-2-10 B 11-4-12-5-6-7 C 8-1 avd2. D 5 B 10-12 C 2-8 avd3. A 9-7 B 11 C 4-3-8-5 avd4. D 11-14 A 2-5-9 B 8-13-15 C 7-6-4 avd5. D 7 A 6-8-12 B 9-3-5-4-2-1 C 10 avd6. 4 Erik Sting (5-2) avd7. 13 On track Piraten (9-14) krav minst 1 A samt 1 D måste vinna och 0-1 C för fullpott.. God tur! avd1. Ovanligt att ATG lägger ett av de kraftigaste skrälloppen redan i avd 1. Klass II genererar bra med smällar och sett till distansen (18 starter på V75 sen 2016) har favoriten infriat 5 gånger men 6 skrällar har vi haft. 4 av skrällarna har även vart under 4% samtidigt som endast en favorit över 40% har infriat. Tittar man på alla (29) starter i volt i klassen så är det 27,59% på favoriten och 31% på skräll där 9 stycken vart under 4% Lägg därtill de 709 Volt medel som gått på V75 så hittar vi 22,28% skräll varav 10,86 (77 st) är streckade under 4%. Mitt drag går iallfall till nr 3 som jag tror tar spets enkelt i detta fält och därifrån ger den sig ogärna, borde ligga på minst 25 proc i spelproc och inte 12 men det är bara gott för mig nr 2 öppnar inte lika raskt i volt och kan hamna en bit bak är dock väldigt stark och rätt speedig med rätt lopp. Tidig, Passar även på att lyfta fram nr 10 som spurtar bra mesta dels hela tiden men vinner sällan numera, har dock bra form och med klaff sänker man många upploppet ned. 3-2-10 hade kunnat vara ett alt till lås men eftersom skrällfaktorn är så pass hög, lyfter fram nr 5 som är en vass treåring som slagit bra hästar och fixar man spåret är man definitivt med där framme. nr 6 har öppnat rätt bra med bilstart men det var ett tag sedan man startade med volt och kanske inte är lika snabb ut då? har dock 2 av 3 i spets och klart intressant om man lyckas. nr 7 lär hamna på vingel kan inte öppna specielt snabbt och Örjan får förlita sig på turen alt backa sig sist. Kommer korrigera min rank mot kvällen efter en djupdykning i loppet. Avd2. Här är Ural jätte favorit men det har varit dåliga träningsförhållanden för honom i veckan och med tanke på att han hämnas av bakspår över korta häcken ser det lite väl hårt ut. 77 proc vinns från framspår 1-8 där hingstarna (5 år) har ett litet övertag gentemot valacker och ston, Dreamboy as passar perfekt in i den kategorin. I den senaste starten satt Dreamboy as i fjärde ytter medans Ural satt 20 meter framför i andra ytter. När det var ca 700 kvar pressade Ural sig till spets och försvann, då fick Dreamboy as gå i vida spår utan rygg höll farten i 10 fart sista 500, nu ser det upplagt ut som att Dreamboy as kan vara före Ural redan i starten, det är inte helt enkelt att rygga en spetshäst från bakspår det har jag lärt mig med tiden. Min ide står verkligen på tur för att vinna och med bättre förutsättningar än så här kommer han inte få på länge. 8 proc är riktigt bra, i min bok borde den ligga på minst 25 proc, Ural borde ligga på runt 20 med tanke på spåret. På bolag 1 spikar jag, i bolag två kör jag enbart utgång. avd3. I dessa lopp är det lättast att hitta vinnaren, statistiken säger att man klarar sig med de tre mest streckade till 79 proc där hingstar har ett litet bättre vinstfacit än valacker och ston på Romme i Guld. Bland hingstarna så har vi 9 och 11 som passar in i kategorin. men bästa spåren på Romme i Guld är 1-2-7-9 och i dessa typer av lopp vinner favoriten ca 51 proc vilket är en hög siffra, Heavy sound öppnar medel och hamnar på vingel till en början men kör nog fram relativt tidigt placerar sig i dödens och synar ledande Dikital Ink som jag tror tar över spets från nr 2 efter 400 körda. Mulligan School är det roliga draget i loppet han kan rygga startsnabba 2 om han hinner med, kanske hamnar 3 utvändigt men med tanke på att Heavy får ett tyngre lopp och Mulligan en spårsnål resa så kan det vara läge för Mulligan till 16 proc, i bolag1 låser jag på 7 och 9. Vill passa på att varna för Nappa Scar där Pelle låter lite små optimist inför detta, hade ju ett trist spår senast men såg fin ut både i värmning och provstart, fint läge och har skrällt tidigare på Romme. 1 proc. Det skall sägas att det är rätt sällan det skräller i Guld men när det gör det så rensar det rätt gött. Diamanten får gå i B ranken i bolag2, mycket kapabel och krigar alltid men spåret är inte bra och frågan är vart han hamnar, blir det tok tempo 1.06 första 500 och 10 på varvet är han givetvis tidig och jag gillar denna krigare Många kommer gå på Diablo men han har inte öppnat så pass bra som han gjorde för 2 år sedan under sommaren, trots Björn har jag svårt att se att man skall väcka den björn som sover så djupt. Nr 2 tar garanterat spets intialt, Digital ink är näst snabbast har visat sig riktigt snabb framför allt under hösten när kylan drar sig in. avd4. nr 2 är perfekt in matchad i detta lopp har också 3 av 4 i spets och brukar hålla farten fint mot slut, Men loppet är rätt öppet och i dessa typer av lopp kommer vinnaren ofta bakifrån, nr 11 med Torbjörn Jansson är en Mästare de lux på kallblod och när han dessutom kör en häst som enligt statistiken är det bästa spåret så måste den med som en av utgångarna. Vann ju dubbelcupens final den 15 sept och slog då bl.a Bellfaks, hästen är mycket speedig och får han det perfekt kört av Tobbe så knäpper han de flesta upploppet ned. 5 proc Ur Faxe åker ner lite i ranken han står rätt hårt inne i loppet och lite väl hårt spelad. avd5. Här har jag ett roligt drag som jag var lite inne på att spika det är Waikii Silvio (namnet) är ständigt underskattad, har haft detta i sikte ett bra tag, kvar i klassen, Gick 13 sista 1200 senast utan att pressas för fullt. Känns dunder i sista jobbet och trots spåret bör "goop" hitta position i den främre delen. Näst senast gick han nedåt 10,3 sista 800 med bra fart och ännu snabbare sista 400. Dessutom den enda häst i detta fältet som utvecklas hela tiden och går från klarhet till klarhet. Spelar med utgång på mina bolag kan vara en spik för den djärve, och rolig utgång på TOP 7. Bakom är det lite mer öppet, nr 6 gillar jag hästen har varit riktigt bra på slutet och tål jobb, hamnar nu? nr 12 har 8 av 10 med Magnus och gynnas om det blir tempo i loppet. Visitor hämnas av ett svårt spår men gynnas även han av tempo, Highland Park är snabb ut men har spetsat i och vunnit i enklare omgivning på slutet, dessutom följer en galopp ofta upp med en ny galopp, totalt överstreckad. Risk att det blir körning eftersom 2-3-4-5 vill sitta i spets, nr 5 kliver upp i klass, nr 2 skall få skor, bra näst senast men rankas ner pga insatsen senast, Bästa spåret i dessa typer av lopp är spår 4 de vinner hela 20 proc i kategorin, avd6. Dessa lopp vinner ofta någon från spåren 1-6 där sex åriga valacker har fördel och valacker totalt vinner 82 proc av loppen. nr 2 tar spets intialt hur bra kan nr 3 öppna i Sverige? nr 4 kan öppna rejält och har gjort det vid några tillfällen på höstkanten dessutom har han visat knallform med toppinsatser som följd, Han utvecklas mer och mer och Uffe kommer bli offensiv, Jag har svårt att sätta in Finsken i sammanhanget och Björn vet att de kanske inte kommer förbi nr 2 om inte Nicklas väljer att släppa. Känslan är att Erik Sting laddar en bit, tar upp och placerar sig i andra spår, sätter in attacken när det är dags. Räkna med ett tuft första 500. På bolag 2 spikar jag Erik jag tror hans tur att vinna är kommen... Blir det väldigt hårt kört kan Mr Golden Quick blanda sig i, Mikka i jollen och avslutar ofta starkt. I C ranken varnar jag bla för nr 6 som är en årttidshäst och gör sina bästa lopp på höst och vinter, stark och form! Nr 7 körde passivt senast med sikte på detta, hästen kan öppna rejält vid laddning och han är bra denne.. 2 proc, passar på att varna även för Cubano som gillar hård körning och är i form! och sedan nr 1 som drog fram Elliot Coger senast, Får en fin resa vid sargen och uppenbarar luckan sig i tid, kan det vara dags nu, Pelle och Berg hästar går som tåget... avd7. Har en "klar" vinnare i form av On track Piraten, Tränaren spikar sig själv detta är klass skillnad, han brukar tända till med nya kuskar och Rikard kan nog få rejäl snurr på honom, Lång distans är enbart en fördel och han brukar gå rejält sista biten. Hans tid är nu! Möter ju ingenting gemfört med vad han brukar. Han tjänar sina finaste pengar på höst , vinter och vår när kylan slagit in. 23 proc är helt vansiningt. Men jag tackar så mycket för det. I statistiken säger den att i dessa typer av lopp är skrällfaktorn lika stor som i avd1 men då brukar kanske inte en så pass klar vara med? i bolag 1 kör jag utgång på Piraten och tar med nr 9 och 14 i B ranken och i C ranken målar jag på lite med några outsiders, Nr 6 Mirakel till 0 proc, Det har körts över 100 sådana här lopp och ingen från spår 8 har segrat ännu. Back to burn får stå tillbaka i tipset pga det. DD1. 4 ERIK STING DD2. 13 ON TRACK PIRATEN God Tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gorgonzolastank (+10), asgaya3141 (+5), 777 (+5), Major (+15), Torstens (+10), AmaerildeRimfrost (+16), eveton (+5), Fulsprit (+10) Senast redigerad av Klanke den 2018-11-03 klockan 12:14. |
|
2018-11-03, 01:58 | #21 |
I avd 6, Silver, har jag bestämt mig för 3 Chief Orlando. Först p g a mödernet, inte för att mamman var ngt särskilt men hon var dotter till Felix Santana som var son till Quito de Talonay. Och råkar vara så att jag ofta fastnar för NAMN ... Fanns t ex en häst vars mamma hette Big Blue Kitten. Honom spelade jag alltid. Lyckligtvis var hästen i fråga Yarrah Boko.
Först pga mödernet ja, men varkar vara en bra häst som har vunnit fem av 11 lopp i år, tjänat 403k. Även kanske 2 Knifetown Winner och 4 Erik Sting. Eventuellt. |
|
2018-11-03, 02:06 | #22 | |
Citat:
Hade just en utläggning om Chief Orlando, att jag fick ögona på honom pga morfars och morfarsfars NAMN. Men ovanstående personer gick nog på andra kriterier |
||
2018-11-03, 02:20 | #23 |
I avd 3, Guld, bryr jag mig nog inte om att krångla utan spikar 7 Heavy Sound, i alla fall just nu.
|
|
2018-11-03, 08:20 | #24 |
Kan nån förklara grejen med Bucks to Burn i sista? Har vunnit två lopp i år på Bollnäs! Har inte levererat i några större sammanhang som äldre. Har mycket svårt att se att den ska hålla undan för hästar som t ex Piraten. Han är ju inte ens bäst på sin startvolt. Schas!
|
|
2018-11-03, 08:36 | #25 | |
Citat:
De är väl inte första gången han skulle göra mirakel med en häst Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5) |
||
2018-11-03, 09:25 | #26 |
Finns det någon go gubbe som kan slänga upp Jens Sjödén?
|
|
2018-11-03, 09:42 | #27 | |
Citat:
Atupem är ju bättre än Orlando och även om det är en kanonhäst så startade den ju i klass 1 senast i Sverige och det är ju en bra bit upp till silver. Nu kör ju Goop så det går inte att totaldissa och det finns ju även en risk att Westerholm viker ner sig och släpper, men det är nog inte troligt
2018-11-03, 10:19 | #28 |
Första tanke in
V75 Inlämnat: 2018-11-03, 10:13 Romme Lördag 2018-11-03 Start: 16:20 Kostnad: 9,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Rocky Tilly (2, 7) 2: 2, 5, 10 (9, 3) 3: 7 Heavy Sound (9, 11) 4: 2, 7 (9, 8) 5: 9 My Dream Art (2, 12) 6: 3 Chief Orlando (4, 2) 7: 7, 10, 14 (13, 8) 1x3x1x2x1x1x3 = 18 rader. 18 x 1 x 0,50 kr = 9,00 kr. Totalt: 9,00 kr. Rättningskod: |
|
2018-11-03, 10:47 | #29 |
Avd 7, 3140 volt.
Nu har jag kollat avd 7 från alla möjliga håll och kanter och kommit fram till följande: Trots att 13 On Track Piraten (min älsklingshäst) startat cirka 100 ggr utan vila och att Strömberg (förmodligen uppmuntrad av alla förståsigpåare som säger att hans häst har sin bästa tid under vinterhalvåret) nu verkar vilja prova med start vecka/vecka (!) så måste han med. Och jag håller tummarna. Men även 8 Bucks to Burn måste med. Visserligen inte startat över tre varv men är en Ready Cashare och Örjan i vagnen. Nu ser jag förresten att han är andrahandsfavorit och att Guiden faktiskt har rankat honom etta! Mer då? Det var någon mer jag tänkte på. Jo, 12 Ready Ribb. Inte startat på ett halvår men har en fantastisk stayertid - 13,2 - en fantastisk kusk - Björn Goop - en fantastisk segerprocent, 43% - och en fantastisk far - Ready Cash. Och så vidare... Tillägg: Gick in på ATG och kollade, Just de hästarna jag med stor möda plockat fram är tre i topp på spelet. Varför försöker man ens... Senast redigerad av 777 den 2018-11-03 klockan 11:04. |
|
2018-11-03, 11:19 | #30 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Jag blir allt lite sugen att vara med redan den här veckan och bryta bojkotten mot V75 och ATG. Det är ju väldigt fina extrapengar som ligger och skvalpar i sjurättspotten!
Frågan är ju sen vilka intressanta spikar man kan hitta? Chief Orlando och Sir Henry P.Hill kunde vara två trevliga spikar som man även kan dunka på en DD om man har spelabstinens. Alla hästar i kallblodsloppet? Frågan är sen hur Heavy Sound ska kunna förlora. Den vill man ju fälla om det ska kunna bli riktigt bra cash idag. Attack Diablo, Milligan's School och Diamanten kanske kan räcka? Andra avdelningen, tillika bronsdivisionen är också ett lopp där man kan strecka på samtliga för att hitta ännu en bonusskräll. Sen återstår ju första och femte avdelningen. Den femte kan man nog spika sig ur eller åtminstone låsa på tre eller fyra hästar och vara hemma. Första avdelningen vore det ju bra om man kan gå kort men svårt få med alla skrällhästar då. Vi får se om det blir ett eget litet eller jag köper in mig i ett andelsspel! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
|