Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-23, 19:17   #1
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

V75 Solvalla 29/9.

Jag sticker ut hakan och tror man kan spika i inledningen igen.
Exclamation Mark tror jag tar det här.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 19:55   #2

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Ser väl inte supersvårt ut o luktar låg utd...

Avd 1 klass 1. Ja 1-4 står bra inne i loppet samt bra spår o form. Dessa lär väl slåss om spets, kanske öppnar upp för 6 men formen. Får man väl läsa om senare i veckan. 11-10 bakom
Avd 2 WHO'S WHO kommer vinna, är väl dödsfall o jordbävning emot
Avd 3 CHIANTI kan nog va en spik det med 2a i SVENSKT TRAVDERBY lär väl räcka en bit. Men känns som skräll på lur
Avd 4 Svårt lopp, ta många el alla
Avd 5 Kommer inte ge mig Raja ribb får en chans till.
Avd 6 CARABINIER får det säkert tuffare nu 60 meter, men vinner väl lite mindre överlägsen bara. 11 12 emot 13 beror väl på utrustning samt bättre distans så räknas.. Ja sen Örjan på framvolten kan väl va en kantboll att se upp med
Avd 7ANTONIO TABAC kommer vinna får väl se dock vad 1 hittar på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2)

Senast redigerad av kire1111 den 2018-09-28 klockan 15:47.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 19:55   #3

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Inleder med två spikar då?

En del intressante med form i avd 4 : 3,4,5,6,7,8,11,12
Svårt vid första anblick iaf. Kanske så enkelt att Kontio/Nurmos tar det.

Raja Ribb från dåligt spår i avd 5 lär inte bli överstreckad men formen finns, men det finns gott om bra/bättre hästar med bättre utgångsläge.

Stayerloppet ska bli skoj o se Örjan med Grammafon igen kan han utnyttja försprånget på övriga månne.

Bra form på Richters hästar så MT Joinville ska bli intressant, kan OKB hålla formen med Antonio Tabac? Handsome Brad ut på v75 igen. Disco Valante.

aahh många intressanta hästar till start, krävs mycket pluggande för att få ihop ett bra system till VM kupongen.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 13:16   #4
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

....jävla mobil!

Senast redigerad av Stankarn den 2018-09-28 klockan 13:26.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 14:01   #5

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

får lämna in nu efter jobbet då jag sak iväg till helgen vill bjuda på min tokspik och det är i V75-4

7 Hungarian Hotwax (Kaj Widell) verkar allt väl med. Vi har kört lugnt efter den ­senaste starten och han behåller formen. Spår ­lite långt ut men jag tror Kaj kommer ladda och vi hoppas komma ner i en bra position. Går med jänkarvagn den här gången, i övrigt som senast, säger Thomas Lönn.

@Coomanriver, du har fått PM
coolmanriver (+128)
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 14:19   #6

Standard

V75 28/9? Sen finns det väl redan en tråd?
Gammal 2018-09-28, 14:43   #7

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

Kommer spela v75 vm.

Spiken
Avd 5: 2 knifetown winner är startsnabb och i rygg på denna sitter 9 highspirit som köttade ner denna utvändigt senast och vann överlägset. Till 13% Spik!

Låset
Avd 1: 4 ural och 6 laskari. Laskari var grym sist. Gick ett tufft lopp och vann överlägset. Man kan säga samma sak om ural men laskari imponerade mest.
Bakom dem 1 exclamation mark och 10 espirit sisu som får slåss om tredje plats.

Senast redigerad av Nicklas den 2018-09-28 klockan 14:44.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 15:00   #8
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

På VM-tipset inleder jag med två spik. Fast nu börjar Who's Who bli löjligt mkt streckad...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2018-09-28, 15:44   #9

Standard

Blir kattskit imorgon o rätt trist omgång att vänta förmodligen. El en total omöjlig omgång som Tyskarna tar hem.

Avd 1 40 % spelad sist, nu 4 %. Va inte dålig sist, lite bra ryggar, fart på loppet o sen klaff, pang.
Avd 2 Långsökt men testar då % börjar ge spykänsla
Avd 3 Här kan det förmodligen smälla, överspelade hästar.
Avd 4 ALL STAR 6 % skrattretande men tar lite flera
Avd 5 Långsökt men är inte så mycket sämre än många andra överspelade i detta lopp, spåret emot som jag ser det. Under har väl hänt förr tänker jag
Avd 6 60 meter är alltid 60 meter.
Avd 7 Får väl lyfta på hatten och säga tack att min vinnare inte är mer spelad. Skulle vilja se Handsome springa från spår 11 i silver på 11-tid o vinna som Tabac..

V75
Inlämnat: 2018-09-28, 15:22
Avd
1: 11 Heart of Steel (4, 6)
2: 4, 5 (2, 7)
3: 1, 3, 4, 7, 8, 9 (2, 5)
4: 1, 2, 4, 11 (5, 3)
5: 8 Raja Ribb (2, 4)
6: 7, 9, 11, 13, 15 (3, 14)
7: 2 Antonio Tabac (1, 6)
Gammal 2018-09-28, 18:16   #10

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Mina tankar om omgången. spelmässigt kan det bli rätt okej med pengar även om Whos who bara vinner, jag tycker han har en chans på minst 92 proc och ser därför spelvärdet i honom, han har dock aldrig tidigare placerat hästen i spets, varför vet jag inte, tillfälligheter? möter ett ljummet gäng och med tanke på hur han såg ut senast dessutom hur tränare och kusk ser uppgiften som mycket god. Det behövs inte ledningen för att vinna i loppet han är ändå klart bäst i gänget. Vi spikar!

avd1.
Ural är den givna ettan, han var överlägsen från dödens i försöket med 1.10 sista 500 utan att pressas, Öppnar rejält om man trycker av honom men är även och kanske bäst bakifrån? Man provar med bike på lördag ff gg vilket kanske ger en kick? i spetsstriden har vi även Eclamation Mark som är obesegrad från täten 4 av 4, tror inte att Uffe välvilligt vill släppa till Ural om inte denne redan har övermannat honom i starten? Laskari har varit grym men vunnit från ledningen och här ser det upptaget ut och därför är han sårbar, han har bara vunnit 2 senaste segrarna från spets, kan givetvis vinna från andra positioner också men har inte visat det i tidigare regi. Kövras så far hamnar i C ranken är rätt kvick ut och hittar ryggen på nr1? fick rygg ledaren senast och hade massor med sparat i mål, får en fin resa och med lucka i tid kan skrällen vara ett faktum. 3 proc. passa två skrällar med klaff nr 11 och 5.

avd2.
Ni som läste reportaget tidigare i veckan måste förstå att Whos Whos framfart är kanske till ok med bättre än sin pappa? hästen vann derbyt i överlägsen stil, visst det kanske såg bättre ut än det var eftersom några av huvudkonkurrenterna gjorde bort sig men loppet blev helt perfekt kört för honom. Men med tanke på hur lätt han vann loppet hade han blivit svårstoppad oavsett väg. Det här försöket till Europa derbyt är skräddarsydd för fyraåringen, många kommer vara nöjda med en andra plats och det skall mycket till om han inte skall vinna på lördag. Spelvärdet är högt eftersom han borde ligga på närmare 92 proc. Spik! (2)

avd3.
Villiam har galopperat på slutet och det är orutinen som spökar, resorna kanske? nu är han hemma på sin hemma oval och har bara gjort bra lopp på valla, jag hoppas han är på humör på lördag, tror aldrig mer vi kommer få 30 proc på en så bra häst igen, han är huvudet högre än dessa och vinner normalt, blir enbart utgång eftersom han strula till det för sig på slutet. Chanti är startsnabb och tagit spets 8 gånger vilket gett 5 segrar, han trivs bra i ledningen och ger sig ogärna i en strid. Han har dessutom fin form, han slutade 2a i derbyt efter fin resa, han var läcker gången innan från spets. Om Villiam kommer bort är nog Chanti rätt giftig i detta löp. Men när två trätter,,, passar på att lyfta fram Vamp Kronos som aldrig hade chans i derbystoet från dödens senast, loppet blev felt kört för henne, blir troligen över, testas med jänkarbike ff gg. Hon har dock en del fart betänkt att hon vann EM för treåringar den här tävlingsdagen i fjol. Diababa är liksom Villiam ett frågetecken men kapacitet och fart som räcker, Roger W är optimist, spåret är bra. Zelov spurtade till sig 2a priset från 3 ytter i Norska derbyt senast, fäller en del om det blir rejäl överpace,

avd4.
Lägsta klassen och final, Rajah Silvio hade jag spikat om det hade varit kort distans men det låter som fler vill vara med där framme direkt och det kommer smaka till slut. Draget till Emelie Zola Sisu som har överkapacitet för klassen, drog fram All star senast, gav sig aldrig förrän i sista steget, (bra gjort) Kontio tar en lugn start, hittar position och vrider på när det är dags, 15 proc är ett fynd, kan vara en alt till spik. En annan häst jag gärna vill lyfta fram är Hungarian Hotwax som gick rejält ute i spåren senast via 13,5 sista 1000 med ännu snabbare sista 700. Laddar framåt och hamnar? All star hittar troligen vinnarhålet. Loppet är rätt öppet och vi garderar med Alla..

avd5
Här är jag frälst av Sign me up to detta är en riktigt bra häst för klassen, Oskar och Emilia är duktiga att få ordning på sina hästar. Sign me up to blev fint framdragen i vinnarhålet senast, i tufft tempo, hästen är obesegrad i spets 3 av 3 och kan öppna, men det kan bli upptaget i spets, troligen hamnar man först utv men blir troligen avlöst av 3 eller 6. Hästen gillar årstiden har 3 av 5 från okt och det märks, formen är riktigt bra, 15 proc är okej, trodde den skulle ligga lite högre, Dreamboy as gjorde ett bra lopp senast med 09 avslutning sista 850 och det lovade mera, livsfarlig med klaff. Tesio tror jag mindre på, skuttade i aktionen senast och fick bäras in, hade nog gärna velat ha 2640 och längre, för kort nu!? nr 1 blir kanske över från spåret men Mika sitter sällan fast spurtvass!

avd6//DD1.
Qahar Qc var ute på medeldistans senast, och tre varv är klart plusfaktorer, nu kan det dessutom bli tal på barfota runt om, hästen lever på sin styrka och räkna med ett offensivt upplägg från Uffe för att sitta bättre till än sina värsta konkurrenter in på slutvarvet. Skulle Qahar köra sig till spets som han gjorde gången innan har han toppchans men han är så pass stark så kan kan även vinna från dödens. Fixar han starten så är han nog bara bäst här, blivit mer stabil på sistone och jag tror på honom, 15 proc och en bra utgång för DD spel.

avd7.//DD2
Handsome brad gör sällan ett dåligt lopp, han har bra inställning för sitt jobb och är startsnabb, obesegrad i tät, han har vunnit Lyon grand prix, bronsdivitionen, dubbla silversegrar, slutat femma i jubleums pokalen, han har goda möjligheter att leda från start till mål. Värst emot är Antonio Tabac som utvecklats snyggt hos Oskar och Emilia, gått från klarhet till klarhet, vann säkert från andra ytter senast och visar fortsatt toppform! en av två? En jättesmäll kan vara Västerbro Grosbois som faktiskt gjort några riktigt bra lopp när han fått anfalla bakifrån, passa även Stepping Spaceboy som har ett passande smygläge om det blir överpace, det har varit en del surr om denne på slutet men inte blivit någon utdelning, har form och kapacitet, slår ur underläge? 0,5 proc..

DD1. 13
DD2. 1
* 300

DD1. 13
DD2. 2
* 150

DD1. 13
DD2. 11
* 40

DD1. 13
DD2. 10
*10

Så här blev till slut mina bolag.

Bolag1.

avd1. A 4-11 B 6-1-10 C 3-5
avd2. 4 Who´s who (2)
avd3. B 3-4-2-1
avd4. A 4-7 B 1-2-5-11-9-3 C 6-12-8-10
avd5. A 7-6-1 B 4-2-9 C 11-3-8-5-10-12
avd6. A 13 B 15-9-11 C 7-5-14-1-3
avd7. 1 Handsome Brad (2)

Krav minst 2 A samt 0-1 C måste vinna för fullpott.

Bolag2. (TIDIGA TANKEN)

avd1. B 4-6-1 C 3-11-10-5
avd2. 4 Who´s who (2)
avd3. A 3 B 4-1-2 C 9-8-6-7
avd4. D 4-7 B 1-2-5-11-9-3 C 12-6-10-8
avd5. A 7 B 6-1-4-2-9
avd6. D 13 B 15-9-11 C 7-5-1-14-3
avd7. B 1-2-6-11-3-5-10 C 7-9-4

krav minst 1 A samt 1 D och 0-1 C för fullpott.

God tur!
Gotland (+5), Executive (+5), 777 (+5), sigh (+6)

Senast redigerad av Klanke den 2018-09-29 klockan 11:30.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 23:49   #11

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

I första avdelningen räcker det med lås på de två favoriterna 4 och 6.
Värsta konkurrenten 1 imponerade inte på Umåker senast.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 23:51   #12
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I första avdelningen räcker det med lås på de två favoriterna 4 och 6.
Värsta konkurrenten 1 imponerade inte på Umåker senast.
Gick med skor bak senast. Fick inget fäste då säger Reijo. Given spik.

Gammal 2018-09-29, 00:20   #13

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Bara så ni vet så har 11 Dartagnan sisu slagit makethemark, diamanten, milligans school och va 2a bakom cyber lane i Solvalla grand prix förra året. Glöm inte bort den om ni garderar. Mattias Djuse låter upp uppåt nu när den har 2 lopp i kroppen efter lite uppehåll.
777 (+4)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 00:23   #14

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Sällan har känslan så tydligt varit att det är starka favoriter. Men då blir det väl en sån omöjlig rad.. Jag kör nog en rad på VM och kompletterar med ett reducerat. Tankar så långt:
1: Tror 6 är en kanon och bara vinner. Vid gardering borde det räcka med 4.
2: Känns som 2 och 5 räcker långt vid gardering.
3: Tycker att 3,4 borde räcka långt och 4 kan t.o.m. var en chansspik. 8,9 först ut vid gardering.
4: Tycker 4 är klar förstahäst då 3 är snabbare ut än 1? Men 1 klar andrahäst. Och 5 med jänkarvagn blir klar tredjehäst. Går det utanför dessa kan nog vilken som helst vinna. 2 får bli skrällen.
5: Här garderar alla stort och det vore schysst hitta en spik. Men vilken? Är förtjust i 1 men får inte hamna för långt bak. Ska dock öppna bättre nu med norskt. 9 har varit overkligt bra och kan ändå få en vettig position. Och 8 är prisvärd trots spåret. Spik tveksamt men försöker nog gå kort iaf, 1, 9 och ev 8.
6: Rätt favorit, den har sett ruggig ut. Men kan bli långt fram om 7 sitter i spets och 13 i dödens. Tror det räcker långt med dessa tre. Möjligen ett streck på Örjan med och kanske även 11 som har tagit en del bra skalper. Andra volten måste väl få svårt?
7: Två monster från bra lägen. Borde räcka långt. Har dock följt 3 så länge och om det nu äntligen blir barfota blir den svår ta bort. Möjligen även 5 på Björn men tror den är sämre än nämnda.

Inte mkt potential i det där.

Senast redigerad av tvablaa den 2018-09-29 klockan 00:26.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 00:36   #15

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Laskari slog Urban Kronos (silverhäst) i ett lopp som han blev 2a i där Generaal Bianco vann. 2160 m var loppet och under Wilhelm Paals regi. Måste ju vara ljusår bättre i Timo Nurmos regi som vi har sett ju. Så distansen är nog inget problem. Borde vinna från dödens. Exclamation Mark har ju slagit Ural sist dem mötes. Öppet lopp om inte 6 Laskari vinner, isåfall glöm inte bort 9,10,11.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-09-29 klockan 00:38.
Gammal 2018-09-29, 07:22   #16

Standard

När får man se Antonio tabac med 26 % igen å inte favorit.. Bara lyfta på hatten för årets spik

Dragen är Raja ribb, dåligt spår men inte sämre än någon annan å 4% på HEART OF Steel känns galet..

Senast redigerad av kire1111 den 2018-09-29 klockan 07:43.
Gammal 2018-09-29, 08:30   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
När får man se Antonio tabac med 26 % igen å inte favorit.. Bara lyfta på hatten för årets spik

Dragen är Raja ribb, dåligt spår men inte sämre än någon annan å 4% på HEART OF Steel känns galet..
Har inte bestämt hur jag gör i sista loppet, men du tror Tabac vinner från dödens ev. andra utvändigt? För visst borde Handsome Brad ta ledningen, o där blir den väl tuff o slå?
Får nog invänta o höra lite snack från banan.
Gammal 2018-09-29, 08:44   #18

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Märkligt att inte dagens i särklass bästa spik är nämnd än?

7 Athos Race i långloppet! Streckad endast på 15% och tredjehandare. Kommer bli andrahandare och risken är att studion gapar ut den för annars vore dom inte experter!

Från springspår sänder guldtanden mot spets och där får den hållas lite lagom i några varv för att sedan bara öka och försvinna. Toppformen är monumental och jag kan inte se hur Carabinieri ska hinna ikapp? Den står ju 20 meter sämre till än normalt och i mitt tycke står min spik 20 meter bättre till än vad den borde fixa. Den avslutningen A.R stod för sist.... OJ OJ OJ!

Den här "proppen" är som skräddarsydd för Athos Race!!

Var länge sedan jag såg liknande värde på en spik!
Gammal 2018-09-29, 08:45   #19

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Har inte bestämt hur jag gör i sista loppet, men du tror Tabac vinner från dödens ev. andra utvändigt? För visst borde Handsome Brad ta ledningen, o där blir den väl tuff o slå?
Får nog invänta o höra lite snack från banan.
1 och 2 är årets säkraste lås!

Således har vi en klar DD att bomba!

DD1) 7 Athos Race
DD2) 1,2

x MASSOR
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 09:21   #20

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
1 och 2 är årets säkraste lås!

Således har vi en klar DD att bomba!

DD1) 7 Athos Race
DD2) 1,2

x MASSOR
Då borde 4 Corroded va klar andra häst i loppet om nu Athos race gör bort sig som va slagen med ett huvud sist dem möttes??? Tror du inte Athos Race får Qahar Q.C på sig och blir söndertryckt. Inte låts väl han sitta och trycka ett 17-tempo två varv när det är final. Den har aldrig startat på 3140 så han kan ju inte köra ett 14-tempo direkt och få riktigt stummna ben till slut. My Dream Art är klar första häst på start om han klarar spåret. Sen vet ingen vad Örjan gör med Grammofon? Ingen jag tror på direkt men Örjan är Örjan. Många hästar gör otroliga prestationer efter galopp så Athos Race är väl inget undantag. Men du kanske har rätt. Tänk på det jag skrev tidigare ang D. Sisu (som är stark och klarar 3000m galant) som har slagit hästar som Makethemark Diamanten Milligans School bla endast slagen av Cyber Lane i Solvalla Grand Prix förra året. Och om Makethemark startade i detta lopp 40 bakom Athos race så hade jag spikat Makethemark alla dagar i veckan. Ville bara delge mina tankar! Lycka till

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-09-29 klockan 09:38.
Gammal 2018-09-29, 09:43   #21

Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Märkligt att inte dagens i särklass bästa spik är nämnd än?

7 Athos Race i långloppet! Streckad endast på 15% och tredjehandare. Kommer bli andrahandare och risken är att studion gapar ut den för annars vore dom inte experter!

Från springspår sänder guldtanden mot spets och där får den hållas lite lagom i några varv för att sedan bara öka och försvinna. Toppformen är monumental och jag kan inte se hur Carabinieri ska hinna ikapp? Den står ju 20 meter sämre till än normalt och i mitt tycke står min spik 20 meter bättre till än vad den borde fixa. Den avslutningen A.R stod för sist.... OJ OJ OJ!

Den här "proppen" är som skräddarsydd för Athos Race!!

Var länge sedan jag såg liknande värde på en spik!

Vid gardering ja men räknar med att Carabinieri ändå är 80 meter bättre utan trafikproblem. Visst, får Åke bestämma tempot så. Klar andrahäst.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 09:52   #22

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Då borde 4 Corroded va klar andra häst i loppet om nu Athos race gör bort sig som va slagen med ett huvud sist dem möttes??? Tror du inte Athos Race får Qahar Q.C på sig och blir söndertryckt. Inte låts väl han sitta och trycka ett 17-tempo två varv när det är final. Den har aldrig startat på 3140 så han kan ju inte köra ett 14-tempo direkt och få riktigt stummna ben till slut. My Dream Art är klar första häst på start om han klarar spåret. Sen vet ingen vad Örjan gör med Grammofon? Ingen jag tror på direkt men Örjan är Örjan. Många hästar gör otroliga prestationer efter galopp så Athos Race är väl inget undantag. Men du kanske har rätt. Tänk på det jag skrev tidigare ang D. Sisu (som är stark och klarar 3000m galant) som har slagit hästar som Makethemark Diamanten Milligans School bla endast slagen av Cyber Lane i Solvalla Grand Prix förra året. Och om Makethemark startade i detta lopp 40 bakom Athos race så hade jag spikat Makethemark alla dagar i veckan. Ville bara delge mina tankar! Lycka till
Härliga tankar men jag håller fast vid Athos Race! Om hästen enbart hade en vinst efter jättegalopp i raden men den har fyra ettor samt ett andrapris i raden där insatserna har varit genomgående strålande. Att det är tre varv gynnar A.R! Hästen är urstark men har även utvecklat speed på senare år!
Vidhåller! GRYMT värde! Bara Åke drar på i tid!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 10:56   #23

Standard

Mitt bolagssystem

1) 4,6 r1-10 (börjar med ett bra lås)

2) 4 r2-5 (svårt att hitta någon mot dunderfavoriten)

3) 1,2,3,4,9 r8-7 (treåringsstjärnan 3 har hoppat bort sig två ggr och garderas. Vill man gå kort räcker det med 4. Jag tar med Ready Cash stona 1 och 2 samt norske 9, som kan få loppet i draget)

4) 1,2,3,4,5,7,11 r9-8 (svårt garderingslopp. Hoppas 7 eller någon av mina lågstreckade vinner)

5) 1,2,3,4,6,7,9 r5-10 (lillfavoriten 4 radar upp segrarna men känns inte som en säker vinnare. Då kan vem som helst vinna)

6) 7,15 r9-13 (hade länge 15 som spik. Men den osannolika upphämtningen av 7 senast efter galopp, intervjun med Åke igår och plats inom systemets ram - streck 7)

7) 1,2,3 r6-5 (1 leder länge. 2 radar upp segrarna och imponerar. 3 bfro är vältränad av kroppsbyggaren Susanne Richter. Jorma får loppet i draget och vinner till bra streckprocent)

Kostar 1470:-. Lycka till med era system!
Gammal 2018-09-29, 11:37   #24
Banned

Standard

Citat:
Härliga tankar men jag håller fast vid Athos Race! Om hästen enbart hade en vinst efter jättegalopp i raden men den har fyra ettor samt ett andrapris i raden där insatserna har varit genomgående strålande. Att det är tre varv gynnar A.R! Hästen är urstark men har även utvecklat speed på senare år!
Vidhåller! GRYMT värde! Bara Åke drar på i tid!
Helt överens. 60 meter för Carabineri? Nä, det ska bara inte gå.

Har inte bestämt mig för om något streckspel idag men en dubbel blir det och jag tar ställning i båda loppen.

===========
DAGENS DUBBEL
Solvalla

Kostnad: 300,00 kr

Avd
1: 7 Athos Race
2: 1 Handsome Brad

1 x 300,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: 4 papp tillbaka om den sitter
Gammal 2018-09-29, 11:58   #25

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Åke Lindblom VINNER inte ihjäl sig på v75.
Då tycker jag att nr 9 VISCHIO HOLT är mer intressant, kusk i flyttet.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 12:59   #26

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Lägger en liten v4a, där spiken borde ligga på ca 48 proc och är spelvärd!
dragen: Ottens Flama som Peter låter uppåt på, avd2, Jepas Sputnik som är vass i spurten, 5 proc avd3,

V4
Inlämnat: 2018-09-29, 12:42
Solvalla
Lördag 2018-09-29
Start: 14:45
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 10 (9, 5)
2: 4, 5, 8 (1, 2)
3: 3, 7, 8, 9 (1, 11)
4: 1 Nacrous (5, 4)

2x3x4x1 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: SMK TTW ZHV

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 13:02   #27

Standard

Är det bekräftat att MT Joinville går bfro?
Gammal 2018-09-29, 13:39   #28

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Har inte lirat sedan i onsdags så det får bli en V4:a att värma upp med.

Avd
1: 4 Dizzy Broad (10, 9)
2: 2, 5, 6, 8, 11 (1, 4)
3: 8 Fusion Scoop (7, 3)
4: 1, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (3, 2)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 14:38   #29
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Funderingar

Vilka fina hästar! Men tycker det ser lite favoritbetonat ut. Några funderingar.

I avd 1 tror jag mest på 4 Ural - Örjan/Susanne Richter. Ett riktigt radarpar.
Kanske spik om inte Örjan får något infall men 250 000:- ska väl duga
Sedan 1 Exclamation Mark med urduktige Uffe O.
6 Laskari - Jorma/Numos. Tveksam till den. Vad är det för en häst? Tschagga heter pappan, får inte fram ngt om den.

Avd 2 och 3 är uttagningslopp till Europaderbyt.

Avd 2: Preliminärt spik på 4 Who's Who - Örjan/Pasi Aiko. Hoppas det inte kostade på för mycket att svepa hem Derbyt!

Avd 3: Betydligt krångligare. 3 Villiam, Timo Nurmos favorithäst verkar inte ha varit på humör senaste gångerna men har nog ryckt upp sig. 1 Vamp Kronos? 4 Chianti med B Goop?

Avd 4
1 Rajah Silvio/Björn Goop
3 Logo Light/Robert Bergh (tveksam men kanske...)
4 Emile Zola Sisu -Joma/Nurmos. Den tror jag på.

Avd 5 och 6

Mycket vaga idéer. I avd 5 kanske 4 Toddler, 7 Sign Me Up Too.
Avd 6?

Avd 7 Silver:

Här står dom på rad
1 Handsome Brad, Jepson/Stenströmer, 12 st/7 vinster och sprungit in 1 miljon i år.

2 Antonio Tabac, Oskar Kylin Blom. 10 st/5 vinster, 808 kr hittills i år. Och

3 M.T. Joinville, Jorma/Susanne Richter.

6 Disco Volante, Ulf Ohlsson/Stefan Melander.

Slut.

Lycka till!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 14:41   #30
Banned

Standard

Sto som favorit i första V4-avdelningen, flera som aldrig sprungit monte, väljer att gardera

V4
Inlämnat: 2018-09-29, 14:39
Solvalla
Lördag 2018-09-29
Kostnad: 640,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (4, 10)
2: 2, 5 (11, 8)
3: 1, 7 (3, 8)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (7, 10)

8x2x2x10 = 320 rader.
320 x 1 x 2,00 kr = 640,00 kr.
Totalt: 640,00 kr.

Lycka till!
Gammal 2018-09-29, 14:53   #31
Banned

Sharp$: 76
Standard

Någon som vet om Knifetown släpper spets?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:01   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Någon som vet om Knifetown släpper spets?
Enda jag kunnat hitta är att Westerholm sagt; Det är klart att jag är intresserad av ledningen och om jag skulle släppa gör jag det inte till vem som helst.

Men de kanske är samma info du redan har...
Gammal 2018-09-29, 15:19   #33

Shooters avatar

Standard

Jorma är verkligen nyckelkusk idag. Vilka uppsittningar: Laskari, Villiam, Emile Zola Sisu, Volocity de Vie, Antonio Trot och M.T. Joinville. Den enda chanslösa är egentligen Hotshot Luca, så han vinner väl med den och bränner de övriga.
Gammal 2018-09-29, 15:23   #34

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Mina tankar om omgången. spelmässigt kan det bli rätt okej med pengar även om Whos who bara vinner, jag tycker han har en chans på minst 92 proc och ser därför spelvärdet i honom, han har dock aldrig tidigare placerat hästen i spets, varför vet jag inte, tillfälligheter? möter ett ljummet gäng och med tanke på hur han såg ut senast dessutom hur tränare och kusk ser uppgiften som mycket god. Det behövs inte ledningen för att vinna i loppet han är ändå klart bäst i gänget. Vi spikar!

avd2.
Ni som läste reportaget tidigare i veckan måste förstå att Whos Whos framfart är kanske till ok med bättre än sin pappa? hästen vann derbyt i överlägsen stil, visst det kanske såg bättre ut än det var eftersom några av huvudkonkurrenterna gjorde bort sig men loppet blev helt perfekt kört för honom. Men med tanke på hur lätt han vann loppet hade han blivit svårstoppad oavsett väg. Det här försöket till Europa derbyt är skräddarsydd för fyraåringen, många kommer vara nöjda med en andra plats och det skall mycket till om han inte skall vinna på lördag. Spelvärdet är högt eftersom han borde ligga på närmare 92 proc. Spik! (2)

God tur!
Man blir ju nyfiken på hur du kommit fram till just siffran 92 procent. Vilka parametrar använder du för att nå en sådan exakt (och extrem) nivå?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:30   #35

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Man blir ju nyfiken på hur du kommit fram till just siffran 92 procent. Vilka parametrar använder du för att nå en sådan exakt (och extrem) nivå?
Haha ja, jag reagerade också på den siffran. Jens Sjödén säger att allt över 80% är överspel när det gäller varmblod. Det finns ingen häst som har långt över 80% vinstchans, då både galopp, sjukdom samt löpningsförlopp är parametrar som talar emot.

Senast redigerad av Jarmop den 2018-09-29 klockan 15:31.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:35   #36

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Trist att en så dålig häst får vinna avd3 på v4an.

Ordna nu egna spår åt hästjävlarna så vinner alltid bästa djuret. Vilket var 8a
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:35   #37
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Sto som favorit i första V4-avdelningen, flera som aldrig sprungit monte, väljer att gardera

V4
Inlämnat: 2018-09-29, 14:39
Solvalla
Lördag 2018-09-29
Kostnad: 640,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (4, 10)
2: 2, 5 (11, 8)
3: 1, 7 (3, 8)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (7, 10)

8x2x2x10 = 320 rader.
320 x 1 x 2,00 kr = 640,00 kr.
Totalt: 640,00 kr.

Lycka till!
Såja, en liten stänkare på enbart två streck.

Nu ser det ju riktigt bra ut....
Gotland (+5), viking90 (+5)
Gammal 2018-09-29, 15:48   #38

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Citat:

Lycka till

Robert Bergh kan man inte spela för övrigt.

Vinner bara med betrodda hästar som han själv lastat på

3-6-7 i sista för LD för mig.

Senast redigerad av shjuve9le den 2018-09-29 klockan 15:56.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:51   #39
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

Citat:

Nu jobbar vi in en finfin start på dagen för Stänkarn! Heja heja!

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 16:01   #40

Shooters avatar

Standard

Dagens spikar blir Who's Who, Villiam och Emile Zola Sisu.
Gammal 2018-09-29, 16:05   #41
Banned

Standard

Citat:

Helvete....

Tur att man hade ett par hundra vinnare på Untersteiners, 2514kr på V4 med ”alla” hästar i sista, där favoriten naturligtvis vinner är ju inget att skriva hem om...
Gammal 2018-09-29, 16:07   #42

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jag får ju vara med på P76 trots att jag inte ens visste om jag skulle spela och det går på Valla som jag inte gillar. Så det här kan ni rata helt för jag slutar väl med två rätt

Avd I: A:4,6 B:7,1
Avd II: A:4 B:2,7 C:5,1
Avd III: A:4,3 C:1,8
AvdIV: A:1 B:11
Avd V: A:5,2 B:7,4,6 C:10
Avd VI: A:7 B:11,15 C:4
Avd VII: A:1,2 B:6,5,7 C:9

Minst 4 A
Max 1 C
Minst 2 av Chianti, Rajah Silvio och Athos Race
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 16:17   #43

Standard

Blev till slut spik på Whos Who och Handsome Brad.

Storvinstdragen:
Heart of Steel i avd1
Speedy Face & Zelov i avd3.
All Star & Rocky Tilly i avd4.
Gammal 2018-09-29, 16:19   #44
Banned

Standard

V75
Inlämnat: 2018-09-29, 16:18
Solvalla
Lördag 2018-09-29
Start: 16:20
Kostnad: 1 152,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 6, 10, 11 (3, 12)
2: 2, 4, 5, 7 (1, 6)
3: 4 Chianti (3, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 (12, 6)
5: 2, 4, 5, 6, 9, 10 (7, 1)
6: 7 Athos Race (15, 13)
7: 1, 3 (2, 6)

6x4x1x8x6x1x2 = 2304 rader.
2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr.
Totalt: 1 152,00 kr.
Rättningskod:
Grant (+5)
Gammal 2018-09-29, 16:21   #45

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 115
Standard

Var ju också en taktik, släppa med en häst som älskar spets.
Sen att Örjan jobbade aktivt för att ge Ural så hårt lopp som möjligt var också en skräll.

Senast redigerad av sigh den 2018-09-29 klockan 16:23.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 16:24   #46

Shooters avatar

Standard

Kihlström borde ha kört till direkt istället för att ge loppet till Jorma.
Gammal 2018-09-29, 16:26   #47

Standard

VM-raden blev så här:
Avd
1: 4, 6 (1, 10)
2: 4 Who's Who (2, 5)
3: 3, 4 (1, 2)
4: 1, 2, 3, 4 (11, 5)
5: 1, 9 (4, 7)
6: 7, 15 (13, 9)
7: 1, 2, 3 (6, 5)

Hann tyvärr inte få in det reducerade och försöker nu glömma det Men Laskari var ensam A.
Gammal 2018-09-29, 16:27   #48

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2018-09-29, 16:15
Solvalla
Lördag 2018-09-29
Kostnad: 105,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Laskari (4, 1)
2: 4 Who's Who (2, 5)
3: 3, 4 (1, 2)
4: 2, 3, 4, 5, 7, 11, 12 (1, 9)
5: 10 Great King Wine (4, 7)
6: 7, 9, 11, 13, 15 (14, 3)
7: 1, 2, 3 (6, 5)

1x1x2x7x1x5x3 = 210 rader.
210 x 1 x 0,50 kr = 105,00 kr.
Totalt: 105,00 kr.
Grant (+2), Basse (+5)
Gammal 2018-09-29, 16:28   #49

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75
Inlämnat: 2018-09-28, 15:14
Solvalla
Lördag 2018-09-29
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Laskari (4, 1)
2: 2, 4, 5 (7, 1)
3: 4 Chianti (3, 2)
4: 11 Harvey (1, 4)
5: 1, 2, 4, 8 (7, 6)
6: 7, 13, 14, 15 (9, 11)
7: 1, 2, 3, 4 (6, 5)

1x3x1x1x4x4x4 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: RLK RTR XXX
Grant (+1), Basse (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 16:29   #50

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Va som jag trodde med Laskari!
viking90 (+1)
Gammal 2018-09-29, 16:30   #51

Standard

Den hade inga problem med ett ½ varv till (som jag hade hoppats på mot tuffare motstånd) , rekord sänkte med 1 sek på 2140 med.
Gammal 2018-09-29, 16:35   #52

Standard

SOLVALLA LÖRDAG
29-09-2018 | 16:20
RESULTED
LOPP
4/5/6/7/8/9/10
29-09-2018 15:13
KOMBINATIONER 4032
INSATS 403.20 kr
LOPP DINA VAL ERSÄTTNINGAR
P76-1 6 LASKARI -
P76-2 2, 4, 5, 7 -
P76-3 4 CHIANTI -
P76-4 1, 2, 3, 4, 5, 11 -
P76-5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 -
P76-6 7, 13, 14, 15 -
P76-7 1, 2, 3, 4, 6, 7 -
Basse (+5)
Gammal 2018-09-29, 16:41   #53

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Stod över V75 då det kändes som stor risk för jackpotkonfiskering av 5 rättspotten.

Kanske lämnar in en V5 där vinstpoolen åtminstone delas ut

Jag får jobba på Era System istället, snyggt ni som spikade Laskari
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 16:46   #54

Standard

Vet att jag spelade emot och jag talar i egen sak men är så trött på att det aldrig blir tävling mot storfavoriterna - svara någon gång, för faan!
Gammal 2018-09-29, 16:47   #55

Standard

Jag hoppas Kevin Oscarsson får sparken nu...sämre styrning får man leta efter. Han utnyttjar inte hästens startsnabbhet, och till slut kvalar han inte ens in...dumstrut på där
Gammal 2018-09-29, 16:50   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Jag hoppas Kevin Oscarsson får sparken nu...sämre styrning får man leta efter. Han utnyttjar inte hästens startsnabbhet, och till slut kvalar han inte ens in...dumstrut på där
Var det inte stallorder att ge rygglopp? Läser man intervjun med Riordan så verkar han vilja att den tas lugnt från start om man läser mellan raderna
Gammal 2018-09-29, 16:52   #57
Banned

Standard

Jackpot på V75?

Det får bli en V5a istället:

V5
Inlämnat: 2018-09-29, 16:49
Solvalla
Start: 17:05
Kostnad: 672,00 kr

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 8, 9 (7, 5)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 (6, 12)
3: 2, 4 (9, 6)
4: 7 Athos Race (15, 13)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 (7, 10)

6x8x2x1x7 = 672 rader.
672 x 1 x 1,00 kr = 672,00 kr.

====

Lycka till!
Grant (+12)
Gammal 2018-09-29, 16:53   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Var det inte stallorder att ge rygglopp? Läser man intervjun med Riordan så verkar han vilja att den tas lugnt från start om man läser mellan raderna
Nej, den skulle laddas för spets och sen släppa till Örjan. Jag tror helt ärligt talat att Riordan är skitförbannad nu när Kevin verkar ha haft egna planer för hur loppet ska köras. Nej, vi får hoppas att Riordan blöter ner skinnhandskarna, och delar ut en regelrätt örfil för den styrningen.
Gammal 2018-09-29, 16:55   #59

Standard

Citat:
Nej, den skulle laddas för spets och sen släppa till Örjan. Jag tror helt ärligt talat att Riordan är skitförbannad nu när Kevin verkar ha haft egna planer för hur loppet ska köras. Nej, vi får hoppas att Riordan blöter ner skinnhandskarna, och delar ut en regelrätt örfil för den styrningen.
Ok, antar att det var en liveintervju det. Missat den helt. På atg står det något helt annat
Gammal 2018-09-29, 16:58   #60

Standard

Lämnade in en V5 med samma streck jag har kvar på P76

Avd1) 1,2,3,4,8,9
Avd2) 1,2,3,4,5,7,11
Avd3) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
Avd4) 15 Carabinieri
Avd5) 1,2

6x7x12x1x2=1008 rader/kr
Gammal 2018-09-29, 17:04   #61

Standard

Bara jobba in Björn i två raka nu då så ser det bra ut på P76 Heja Goooooop!
Gammal 2018-09-29, 17:11   #62

Shooters avatar

Standard

Villiam är ju inte i närheten av den häst som det snackats om.
Gammal 2018-09-29, 17:13   #63

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Tyvärr villiam är slut som nuncio...
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 17:14   #64

Standard

Villiam har gjort 4 starter, och 2 har han galopperat, garanterat bättre med lopp i kroppen.
Sluta böla
Gammal 2018-09-29, 17:15   #65

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Tyvärr villiam är slut som nuncio...
Alla hästar tar slut, kom igen.
Det gjorde stenmark oxså
Gammal 2018-09-29, 17:16   #66

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Efter Chiantis vinst är det Toddler och Disco Volante kvar...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 17:16   #67

Standard

Tycker flera i ATG-studion är allt för hårda mot Villiam - hästen får första femhundra i tredjespår, sedan resten av loppet i dödens i 11-tempo, för att sluta trea på 12.3 (?) - vad begär man av en häst i sin elfte start???!!!
Gammal 2018-09-29, 17:16   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Alla hästar tar slut, kom igen.
Det gjorde stenmark oxså
Men som fyraåring känns det ju mindre positivt om man bara kastar in handduken så som den såg ut förra säsongen!
Gammal 2018-09-29, 17:20   #69
Banned

Standard

Chianti var ju en ”No-Brainer”, fattar inte hur kollektivet kunde göra William till favorit...
AmaerildeRimfrost (+1)

Senast redigerad av Stankarn den 2018-09-29 klockan 17:25.
Gammal 2018-09-29, 17:21   #70
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Stefan Hultman, du har helt helt rätt ang unghästarna!!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 17:30   #71

Shooters avatar

Standard

Härligt!

TRIO
Inlämnat: 2018-09-29, 17:12
Solvalla Lopp 8
Lördag 2018-09-29
Start: 17:27
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 4 Emile Zola Sisu
2:a: 1, 2
3:a: 7, 11, 12

6 x 10,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: RMC TTX RGW
viking90 (+5), 777 (+5)
Gammal 2018-09-29, 17:33   #72

Standard

Hade inte med den på 7 hästar på det lite större systemet med jobbarkompisarna men på två hästar på VM tipsen var den med...

Men de lutar ju inte åt nån kanonutdelning ändå så.
Gammal 2018-09-29, 17:36   #73

Standard

Patetisk konversationsnivå mellan jönsarna i ATG-studion. De har säkerligen blivit tillsagda att vara lite "busiga" och dissa varandra och hålla på - blir bara så genomskinligt och löjligt. Håll er till travet, i stället. Vad heter Hultmans bisittare i studion?
Gammal 2018-09-29, 17:36   #74
Banned

Standard

Nog f-n hade Zola ”överlägsen kapacitet för klassen”, men Peter G Norman...tydligt i det här loppet varför han inte vinner mer än i snitt ett lopp per månad (4% vunna är väl ungefär lika bra som vad nån av lärlingarna på Hoting-travet skulle mäkta med...?).

Påminn mig att sluta strecka helt, totalt bortkastade pengar.
Gammal 2018-09-29, 17:36   #75

Standard

Vem lyssnar på vass eller kass, med dom 3 hasch tomtarna ?
Det var intressant med Erik A eller Kristian H var med.
Gammal 2018-09-29, 17:48   #76

Standard

Citat:
Nog f-n hade Zola ”överlägsen kapacitet för klassen”, men Peter G Norman...tydligt i det här loppet varför han inte vinner mer än i snitt ett lopp per månad (4% vunna är väl ungefär lika bra som vad nån av lärlingarna på Hoting-travet skulle mäkta med...?).

Påminn mig att sluta strecka helt, totalt bortkastade pengar.
Exakt därför jag inte tog med han på kupongen. Det är egentligen helt otroligt hur kassa vissa är på att köra. Man tycker att man borde utvecklas med åren, likadant som man själv gör i sitt jobb, men dessa tomtar verkar enbart bli sämre och sämre. Är det självförtroendet eller vad *** är det som gör att dom inte utvecklas?
Gammal 2018-09-29, 17:49   #77
Banned

Standard

V75 död, V5 död - får bli en tvilling:

TVILLING
Inlämnat: 2018-09-29, 17:48
Solvalla Lopp 9
Lördag 2018-09-29
Start: 17:50
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
2, 4

1 x 300,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod:
Gammal 2018-09-29, 17:54   #78

Shooters avatar

Standard

Synd att Toddler inte orkade till andraplatsen.

TVILLING
Inlämnat: 2018-09-29, 17:48
Solvalla Lopp 9
Lördag 2018-09-29
Start: 17:50
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 9
Utgångshästar
4 Toddler

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: QDB ZTV PJN
Gammal 2018-09-29, 17:54   #79
Banned

Standard

Ok, då har Micke Nybrink fått in en vinnare i år, då är han helt kall fram till mars-april nästa år..
Gammal 2018-09-29, 18:20   #80

Standard

Citat:
Exakt därför jag inte tog med han på kupongen. Det är egentligen helt otroligt hur kassa vissa är på att köra. Man tycker att man borde utvecklas med åren, likadant som man själv gör i sitt jobb, men dessa tomtar verkar enbart bli sämre och sämre. Är det självförtroendet eller vad *** är det som gör att dom inte utvecklas?
Har man en morsa, som är miljardär och en i princip obegränsad hästbudget - ja tror jag inte att det är självförtroendet som sviktar.
Gammal 2018-09-29, 18:22   #81

Standard

Yrslade inte guldtanden om att han ville köra i spets?
Gammal 2018-09-29, 18:26   #82

Standard

Faan, vad dåligt att missa denne! Dumstrut på!
Gammal 2018-09-29, 18:26   #83
Banned

Standard

Citat:
Åke Lindblom VINNER inte ihjäl sig på v75.
Då tycker jag att nr 9 VISCHIO HOLT är mer intressant, kusk i flyttet.
Hoppas verkligen att du gick all-in på det där draget...snyggt!
Gammal 2018-09-29, 18:29   #84

Standard

Citat:
Hoppas verkligen att du gick all-in på det där draget...snyggt!
Absolut
Har en härlig dubbel på gång
1-2-3-6-10-11 × 200
Gammal 2018-09-29, 18:31   #85

Standard

Citat:
Absolut
Har en härlig dubbel på gång
1-2-3-6-10-11 × 200
Då jobbar vi in dryga 130K på elvan då
Gammal 2018-09-29, 18:32   #86
Banned

Standard

Bara att hoppas på Klantio i sista då.

Tack William för vinnaren i första!

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2018-09-29, 18:00
Solvalla
Lördag 2018-09-29
Start: 18:20
Kostnad: 1 200,00 kr

Avd
1: 7, 9, 11
2: 1, 3

6 x 200,00 kr = 1 200,00 kr.
Totalt: 1 200,00 kr.

==•==

Lycka till nu allihopa!
Gammal 2018-09-29, 18:37   #87

Standard

Yes, nu tar vi dom.
Gammal 2018-09-29, 18:39   #88

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 146
Standard

Är analysen av att Carabinieri "bara haft en dålig dag" verklige korrekt? Känns som att ödets förseglades redan på bortre långsida då han fick dålig rygg i yttre spår och fick lång väg på upploppet.

Känns som att det är en taktisk förlust (eller slumpen) snarare än hästens tillkortakommande.
james_bohlinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 18:42   #89

Sharp$: 3273
Standard

Lite roliga tidsjämförelser

6 Laskari 1.12.4
4 Who´Who 1.12.1
4 Chianti 1.12.0
4 Emile zola 1.12.2
1 Mr Golden 1.12.0
Gammal 2018-09-29, 18:49   #90

Shooters avatar

Standard

Sex rätt, inte mycket att hänga i julgran. Nya tag i morgon.
Gammal 2018-09-29, 18:51   #91
Banned

Sharp$: 76
Standard

Jackpott på 5 rätt
Hur mycket jackpott har man samlat på sig nu?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 19:05   #92

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4504
Standard

För er som är sugen på lite spelvärd v4 istället till kvälls ölen slänger jag inom kort upp en andel i rätt tråd. V75 är dött !
viking90 (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 19:08   #93
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
För er som är sugen på lite spelvärd v4 istället till kvälls ölen slänger jag inom kort upp en andel i rätt tråd. V75 är dött !
På! Tokpå!

In med degen!

Bowery (+5)
Gammal 2018-09-29, 19:10   #94

MoniMakerApps avatar

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Jackpott på 5 rätt
Hur mycket jackpott har man samlat på sig nu?
Finns här, dock är nog inte dagens jack inräknad än...
https://www.atg.se/jackpot/start
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 19:10   #95

Standard

Inser ju att hästar är rätt svårt när sex av loppen är rankade på 4 rader.. tyvärr är jag aldrig nära den i sjätte och det är ju synnerligen märkligt att Lindblom släpper spets.
Gammal 2018-09-29, 19:12   #96

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
På! Tokpå!

In med degen!
Härligt min vän, jag filar på raden , slänger upp länken så fort jag är nöjd under andelstråden
Gammal 2018-09-29, 19:13   #97

Standard

Citat:
Härligt min vän, jag filar på raden , slänger upp länken så fort jag är nöjd under andelstråden
Vad heter tråden. Kan nog vara på jag med
Gammal 2018-09-29, 19:16   #98

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Vad heter tråden. Kan nog vara på jag med
Jag lägger den under "spela andelsspel tillsammans" eller vad den heter här på sharps . Spelstop är 20.22 så jag lägger snart ut länk , måste bara jobba färdigt med raden
Gammal 2018-09-29, 19:28   #99

Standard

Citat:
Jag lägger den under "spela andelsspel tillsammans" eller vad den heter här på sharps . Spelstop är 20.22 så jag lägger snart ut länk , måste bara jobba färdigt med raden

Tror 12 Guli Tor Vinner 2:a avd

I fjärde är väl 11 Klammer lite väl bortglömd , 6,5% just nu.
Har sett att man aviserat passiv resa, men loppet kan ju bli överpacat och lugn inledning vara positivt..
Gammal 2018-09-29, 19:34   #100

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Tror 12 Guli Tor Vinner 2:a avd

I fjärde är väl 11 Klammer lite väl bortglömd , 6,5% just nu.
Har sett att man aviserat passiv resa, men loppet kan ju bli överpacat och lugn inledning vara positivt..
Lutar åt spik på 7an i första då den verkligen står på tur för seger trots startspåret och amatörer. Guli tor tycker jag är överstreckad och står med på gränsen för mycket tillägg, plus att den sällan vinner , klammer är helt klart med på lappen
Gammal 2018-09-29, 19:41   #101

Standard

Andel finns nu utlagd i rätt tråd. Skynda fynda, lite udda inköp men tänker mig om vi blir 5 totalt så blir det den kostnaden
Gammal 2018-09-29, 20:17   #102

Standard

12 Guli Tor skall vara klar
Har 28 i segerprocent och att vinsterna uteblivit på slutet är inte konstigt om man ser vad den mött.

3:a i dubbelcupen före vertigo knekten imål
3:a v75 före favoriten sjö odin i mål
2:a v75 före favoriten finnseth yr imål
2:a i dubbelcupen 0,5 längd efter Grude svarten

Spik mot svagare mostånd ikväll!

V4
Inlämnat: 2018-09-29, 20:00
Umåker
Lördag 2018-09-29
Start: 20:22
Kostnad: 350,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6, 7, 10 (3, 12)
2: 12 Guli Tor (2, 6)
3: 4, 8, 9, 10, 11, 12, 13 (5, 2)
4: 5, 7, 8, 10, 11 (4, 9)

5x1x7x5 = 175 rader.
175 x 1 x 2,00 kr = 350,00 kr.
Totalt: 350,00 kr.
Rättningskod: PDB QTW QBW
Gammal 2018-09-29, 20:20   #103

Standard

V4
Inlämnat: 2018-09-29, 20:16
Kristofer Hjelms andelsspel
Umåker
Lördag 2018-09-29
Kostnad: 616,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Mellby Entre (6, 2)
2: 2, 5, 6, 12 (8, 10)
3: 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 (6, 2)
4: 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15 (13, 6)

1x4x7x11 = 308 rader.
308 x 1 x 2,00 kr = 616,00 kr.
Totalt: 616,00 kr.
Min kostnad: 616,00 kr x 1/6 = 102,67 kr
Rättningskod: och så går mina tankar
Gammal 2018-09-29, 20:23   #104

Standard

Jag tappadetråden. Hoppas ni vinner
Gammal 2018-09-29, 20:28   #105

Standard

Sådär ska en spik slås in kamrater , strålande inledning !
viking90 (+5)
Gammal 2018-09-29, 20:30   #106

Standard

Citat:
V4
Inlämnat: 2018-09-29, 20:16
Kristofer Hjelms andelsspel
Umåker
Lördag 2018-09-29
Kostnad: 616,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Mellby Entre (6, 2)
2: 2, 5, 6, 12 (8, 10)
3: 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 (6, 2)
4: 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15 (13, 6)

1x4x7x11 = 308 rader.
308 x 1 x 2,00 kr = 616,00 kr.
Totalt: 616,00 kr.
Min kostnad: 616,00 kr x 1/6 = 102,67 kr
Rättningskod: och så går mina tankar
Snygg start! Enkel seger även om det var sega ben på upploppet.
Bowery (+5)
Gammal 2018-09-29, 20:31   #107

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Snygg start! Enkel seger även om det var sega ben på upploppet.
Tack ! Glad att den inte blev mer streckad . Har även en raket med den som första vinnare
Gammal 2018-09-29, 20:48   #108

Standard

Snyggt Bowery! Men va f*n hände med Guli Tor på sista borte?
Bowery (+10)
Gammal 2018-09-29, 20:48   #109

Standard

Då fällde vi omgångens största .. kan bli en trevlig lördag med ett par fina skrällar nu!
Gammal 2018-09-29, 21:10   #110

Standard

Pheew där hade vi tur !! Men 11 streck inför sista är ju mumma, nu jobbar vi!!
viking90 (+10), Gotland (+5)
Gammal 2018-09-29, 21:22   #111
Administrator

Standard

Citat:
Pheew där hade vi tur !! Men 11 streck inför sista är ju mumma, nu jobbar vi!!
Jobba!

Gammal 2018-09-29, 21:24   #112
Administrator

Standard

Dags att lägga dagens enda motspel för att garantera vinst!

3,6,13,14 x 10kr vinnare!
(orkade inte räkna närmare på det...)

Gammal 2018-09-29, 21:27   #113

Standard

Nu har ni även nummer 13 ju Bara tre som blir bom!
Gammal 2018-09-29, 21:29   #114
Administrator

Standard

Citat:
Nu har ni även nummer 13 ju Bara tre som blir bom!
Haha, missade strykningen! Nu får vi jobba in 13 då som ger "mest för mig"!

Gammal 2018-09-29, 21:30   #115

Standard

Omstarter brukar ju kunna ställa till det för favoritspelade så detta tar ju 13, givet
Gammal 2018-09-29, 21:36   #116

Standard

Spännande avslutning det där. Synd ingen storrensare var med som ni hade där :(
Gammal 2018-09-29, 21:37   #117

Standard

Grattis alla även om den bara gav runt 2500 kronor. Men den där hästen måste ju gett 100 i odds i sista sväng
Bowery (+5)
Gammal 2018-09-29, 21:37   #118
Administrator

Standard

Vart ju faktiskt ett lyckat motspel! Blir en femhunka oavsett vilken av dem som vart först i mål! Självklart hoppas jag ju på Bailiff så vi får en slant allihopa!

viking90 (+5)
Gammal 2018-09-29, 21:38   #119

Standard

Citat:
Grattis alla även om den bara gav runt 2500 kronor. Men den där hästen måste ju gett 100 i odds i sista sväng
Fråga är om 7 vann??
Gammal 2018-09-29, 21:39   #120

Standard

Citat:
Fråga är om 7 vann??
Vann klart!
Gammal 2018-09-29, 21:40   #121

Standard

Jodå ! 388kr/andel och v4 gav bättre än v75 haha helt suveränt ! Även om det inte blev nån rejäl slant åt oss så är det alltid gött att få glädja några köpare
viking90 (+5), Gotland (+5)
Gammal 2018-09-29, 21:41   #122

Standard

Blev ju några slantar till imorgon om man hittar nåt intressant spel!
Bowery (+10)
Gammal 2018-09-29, 21:42   #123

Standard

Jag återkommer imorgon med nån trevlig andel (v4,v5 eller top7) inte v75 i alla fall!
På återseende kamrater och fortsatt trevlig lördag !
Gammal 2018-09-29, 21:43   #124

Standard

Grattis ni som vad med. Går ju inte att ha mer än alla rätt.
Bowery (+10)
Gammal 2018-09-29, 21:50   #125

Standard

För bövelen gotland ! Det är ju v4 med Breddlopp kl 11 imorgon från visby!! Rena julafton , skrällbana och kassa hästar haha där kan vi hitta guldkorn. Håll koll i andelstråden så kommer det upp nåt lagom inköp mellan 50-100 kr
Gammal 2018-09-29, 22:41   #126
Administrator

Standard

Citat:
För bövelen gotland ! Det är ju v4 med Breddlopp kl 11 imorgon från visby!! Rena julafton , skrällbana och kassa hästar haha där kan vi hitta guldkorn. Håll koll i andelstråden så kommer det upp nåt lagom inköp mellan 50-100 kr
Redan ombord!

Klart vi öppnar upp dagen med en V4 på Skrubbs!

Bowery (+10)
Svara

td