Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-08-29, 14:58   #1

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2395
Standard

V75 Jägersro 1/9 minijackpott

Hej,

Jag ser att Olle fortsatt tyvärr inte har gjort en tråd till denna minijackpott omgång. Tycker det ser öppet ut med sårbara favoriter.

Min bästa favorit: 5.Mac Dragan i avd7. Står innanför 7 och leder hela vägen med vassa Jepson?

Min spetsvinnare: 3. Dante Boko i guld. Pressar sig till ledning, mött hårt motstånd länge nu, och jag tror inte han blir enkel att ta ner på hemmaplan. Möjligt lås med Cyber Lane för den täta. :-)

Min breda gardering: avd4 med många bud.

Ser fram till hemmaanalysen nu och andras tankar!
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 17:32   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38122
Standard

Dante Boko tror jag på, men det gäller ju att Peter inte svarar med Poet Broline och ger grabben loppet. Sen tror jag att Urban Kronos knäpper Mac Dragan. Dessa två har jag som spikbud för närvarande, men jag kan mycket väl ändra mig tills på lördag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 18:34   #3

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Dante Boko tror jag på, men det gäller ju att Peter inte svarar med Poet Broline och ger grabben loppet. Sen tror jag att Urban Kronos knäpper Mac Dragan. Dessa två har jag som spikbud för närvarande, men jag kan mycket väl ändra mig tills på lördag.
Antonio Tabac vågar jag inte ta bort.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-08-30 klockan 23:16.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 11:07   #4

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Avd 1 Gun Pamela får man väl hoppas bli bortglömd
Avd 2 9-7 kan åka med i draget tidiga
Avd 3 Spår 8, skor på och ska köras i ryggar? Känns inte som många plus för Cyber
Avd 4 BURNING MAN lär ta spets och sen händer väl inget mer, 4 emot?
Avd 5 Lär gå fort där fram, kommer någon ge sig? Lär gynna bakspår 10-12-7
Avd 6 Ja långsökt och står väl lite hårt inne i loppet CANTONA MEARAS, men satt fast sist med tillsynes mycket krafter kvar. Kommer favoriterna få spets?
Avd 7 Alla kommer snöa in på 11 efter senast, lär sitta i benen. AMAZING DYNAMITE, linus boy lite bortglömda...

Senast redigerad av kire1111 den 2018-08-30 klockan 12:47.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 11:13   #5
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8074
Standard

Bike på 7 Heart of Steel låter ju trevligt men det känns som att det kan bli rätt tuff inledning där...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 16:59   #6

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Får bli en tidig idiotrad pga jobb
Avd
1: 2, 8 (12, 3)
2: 1, 4 (9, 10)
3: 3, 8 (4, 2)
4: 3 Burning Man (4, 12)
5: 10 Tim Frontline (5, 3)
6: 6 Cantona Mearas (3, 7)
7: 1, 7, 9 (5, 11)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 17:28   #7
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5234
Standard

Ska Cyber Lane verkligen vara favorit? Kan inte tänka mig att PU försvarar spets (har dessutom aldrig sett några ”stallkörningar” hos familjen Untersteiner, trots att Johan gick i lära hos Sveriges värsting på området) och då sitter väl Dante Boko i garantispets här?

Cyber Lane ska tas lugnt från start, får pjäxor på...mycket tveksamt säger jag.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 19:19   #8
Banned

Standard

Blir inte klok på silverloppet på Gävle. Antonio Tabac vann efter att Oskar KB resolut kört fram i dödens efter 400-500 m. Sedan ser det ut som att Björn tar upp lite i spets efter spetskörningen och full fart 600-700 kvar.

Men nog f-n Borde väl Urban Kronos ha vunnit det där? Kan ju inte gått fortare än 1.13 sista varvet.

Nog för att det var hemmaplan och att Oskar själv ångrade lite att han släppte spets på Bollnäs - men ändå. Det var ju inga underdjur han slog på Dannero även om tiden var bra.

Hur ska man bedöma Urban Kronos imorgon? Bättre med 2140?

Och Mack Dragan....stapplar f-n i mål näst senast, längden före Pompalo som gått i dödens och stenslagen av Speedmeister (aldrig hört talas om liket). Ute mot ett sopgäng senast och övertygade inte.

Jag är nere på Trinity Lux och Zoko Lane på mitt system. Kanske även Mr Lindy.

Härliga streckprocent.
Gammal 2018-08-31, 20:10   #9

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 460
Standard

Ger bra sharps för statistikbloggen
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 21:07   #10

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Intressant omgång imorgon. Korta fredagstankar:

AVD 1: Kliver Gun Palema till spets gör den nog upp om segern. Julia Pellini tidig från tillägg och likaså Mamasan även om den inte vinner särskilt ofta. Goop har dock knallform och den har kapacitet för att vinna.

AVD 2: Rajah Silvio är befogad favorit men lite väl stor kan jag tycka. Lär utmanas rejält om spetspositionen och det finns flera bra bakom. Silent Hill låter det uppåt på och från ett fint läge är det den givna andrahästen för mig. Tredjehästen är Starforlife Palema som varit riktigt läcker på slutet.

AVD 3: Dante Boko blir mitt första spikbud. När han är bra är han väldigt svårslagen från spets och jag tror och hoppas att han är riktigt vässad inför morgondagens uppgift. Poet Broline är snabb ut och kan möjligtvis svara men en vässad Dante kan nog trycka sig förbi. Då får Cyber Lane vara väldigt bra för att ta sig förbi över upploppet. Love Matters kan dock få en fin resa och det är inte bara Cyber Lane som Dante måste stå emot men jag tror han fixar det.

AVD 4: Vinci Power är första strecket i ett öppet lopp. Peter låter uppåt och det är debut i nya regin. Bakom tycker jag att Aperfectdream och Staro Leonardo ska räknas först. Bergh har bra stallform och hästen mäter sig bra mot övriga. Leonardo är det snart dags för och kommer han ner i andraspår tidigt kan han bita ifrån sig bra under sista halvvarvet.

AVD 5: När Ebbinge kör hästar på V75 som gått bra på Wolvega brukar de vara med i striden. Gustafsson blir nog att räkna med och förstahäst på kupongen. Prince of Persia även den intressant och blir att räkna med i spetsstriden.

Cashback Pellini blir intressant med Goop och han sätter säkert sin prägel på loppet. Lite tempo kan gynna Tim Frontline som är bortglömd i nuläget, inte alls omöjligt att den är vassast över upploppet.

AVD 6: Velvet Gio blir förstahästen för mig. Detta är en bra häst och även om det inte blir spets kan Jepson troligen hitta ett vettigt slagläge för hästen och då blir han svår att slå.

Toddler är dock riktigt bra och kommer han till ledningen säljer han sig dyrt. Monfalcone är lite underskattad och blir tredjehästen från utgångsläget. Kan få loppet och har en fin spurt. När två träter vinner en tredje?

AVD 7: Urban Kronos blir andra spiken i ett jämnt lopp. Walmann låter uppåt och när han tävlar på topp är han väldigt bra. Jag litar på Kihlström från spåret och med sådana här fina hästar är han en mästare.

Mack Dragan blir dock svår att ta ner om han kommer till spets och Antonio Tabac och Linus Boy ska tas med respekt liksom övriga. En eller alla känns det som.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2), Weju (+10), asgaya3141 (+3)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 22:38   #11

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6563

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Ger bra sharps för statistikbloggen
Skicka inga Sharps. Dem är meningslösa.

Statistik Jens

Det är tradition att Jägersro arrangerar V75 dagen innan Derbyt. Så här har det gått tidigare:
2005 1 favorit 1 skräll 1,1 milj kr (3)
2006* 5 favoriter 0 skrällar 3 000 kr (4)
2007* 1 favorit 1 skräll 1,0 milj kr (2)
2008 2 favoriter 1 skräll 12 000 kr (2)
2009* 1 favorit 2 skrällar 1,4 milj kr (3)
2010 1 favorit 4 skrällar JACKPOT (0)
2011 2 favoriter 3 skrällar 2,8 milj kr (2)
2012 2 favoriter 2 skrällar 115 000 kr (5)
2013 4 favoriter 0 skrällar 400 kr (3)
2014* 3 favoriter 0 skrällar 2 000 kr (3)
2015 2 favoriter 1 skräll 101 000 kr (5)
2016 1 favorit 4 skrällar 3,6 miljoner (3)
2017 4 favoriter 3 skrällar 475 000 kr (4)
*) Jackpotförstärkt omgång

Tabellen visar de år Jägersro tävlat med vinklad startbilsvinge. En sammanfattning:
• 32 procent favoritsegrar (29/91) – under genomsnittet
• 24 procent skrällar (22/91) – genomsnittligt
• 43 procent spetssegrar (39/91) – normalt, men lågt för att vara Jägersro
• 474 625 kronor i medianutdelning – högt över snittet

V75-1: Stolopp, ett tillägg, medeldistans
Förutsättningarna innebär normalt stor skrällrisk, men det här blev ett dåligt och ojämnt lopp, inte ens fullt anmält. Det går ett likadant, men mycket jämnare och med 15 hästar, bara någon halvtimme tidigare som V4-4. Varför lade man inte in det istället?

Några deltagare hör inte hemma på V75, loppet är inte aktuellt som helgarderingsobjekt. Tipset går till bästa hästen 8 Julia Pellini.

Spelfaktorn är det tal man kan multiplicera spelprocenten med för att få fram segerchansen. För en Jepson-favorit lyder detta tal 1,18.

V75-2: Klass II, autostart, kort distans. Struken: 11
Under fredagmorgonen publicerade jag spårstatistik för sådana här lopp på Twitter (@StatistikJens).
Spår betyder mest i kortlopp och skillnaderna syns bäst över 1640a. Jämfört med vanlig vinge, är det de innersta spåren 1-2 som gynnas mest.
Av de 180 lopp som avgjorts med förutsättningarna sedan vinklad vinge infördes 2005 har 23 vunnits från innerspåret. Det är den näst bästa noteringen: Från spår 2 har 26 segrar tagits. De normalt bästa spåren, 4-5, uppvisar 21 segrar vardera.
Från spår 8 har två lopp vunnits. TVÅ.

1 Rajah Silvio blir stor favorit, omgångens näst största. Han förväntas hålla upp ledningen, och det har blivit enklare med vinklad vinge, då de som annars spetsar oftast (4-5) inte kommer iväg lika bra. Häst och stall är i form: Rätt favorit.

Spelfaktorn för Björn Goop lyder 1,05.

V75-3: Guld 8-hästarslopp, autostart, kort distans
8 Cyber Lane blir omgångens största favorit. Senast blev han ”bara” trea efter en utvändig löpning, men då var det medeldistans. Inte ens Readly Express vinner då. Över kort distans behöver man fortfarande vara bättre än motståndarna för att segra utvändigt, men inte lika mycket. Ganska många bra hästar klarar av det. Dödenshästen segrar mycket oftare över 1640 än över längre distanser. CL ses med bättre chans än den Readly hade i lördags. Det finns dock minus: Senast mötte han bara jämnåriga, nu är det ”riktiga” Guld. Och nu ska han gå med skor. Och det har inte gått så bra för JU på V75 i år.

3 Dante Boko blev ”bara” fyra från ledningen senast, men mötte ju Propulsion & co. Kommer favoriten bort blir det här loppet vansinnigt enkelt.

Spelfaktorn för Johan Untersteiner lyder 0,81. I år har han vunnit med en av tio V75-favoriter.

V75-4: Fyraåringslopp, ett tillägg, lång distans
Tränares tonfall är normalt inte en faktor det tas mycket hänsyn till i en statistikanalys. Men den här gången så! Peter Untersteiner låter väldigt, väldigt nöjd med 4 Vinci Power som gör första starten i hans regi. Olika människor bedöms olika, och för PU är förtroendet högt!
Det behövs inte jättemycket för att Vinci Power ska vara huvudet högre än de andra i det här gänget. Han ses som ett spikbud i ett lopp som annars kräver bred gardering.

Normalt går man på ”ögat bokar örat”. 15 Vincent As (5,8 procent) borde då vara favorit.

Spelfaktorn för Christoffer Eriksson lyder 0,69. I år har han vunnit med en av elva V75-favoriter.

V75-5: Klass I, autostart, medeldistans
Den prestation 5 Gustafson svarade för senast borde göra honom till stor favorit i det här loppet. 7 Heart of Steel slutade ”en mil” bakom och har nu mycket sämre läge. Ändå är de jämnspelade! Spelare är patrioter…

Utländska hästar underspelas konsekvent. Femtehandaren 1 Prince of Persia är förstås svårbedömd i sin sverigedebut men startar från det spår som gynnas mest utav Jägersros vinklade vinge. Chansen är säkert bättre än spelprocenten säger.

3 Can Lane är i skrivande stund favorit, men det lär ändras då de bäst pålästa spelarna klivit in. Det var ett enkelt lopp senast, och trots de pengarna är han fattigast i det här fältet. Flera av motståndarna är för bra. Utöver de nämnda bör även 4 Luxury Brodde och 12 The Real Star sluta före i mål.

Top 7 gav i lördags för sjätte gången (av 155: 3,9 procent) miljonutdelning. Då hade jag rätt sju hästar, men i fel ordning. Det är ett svårt spel: Att spela sju hästar runtom kostar 20 160 kronor. Man kan säkert ändå göra bra pengar, då ”inga andra” seriösa spelare ägnar sig åt spelformen och man ibland vinner stort. Konkurrensen består av Harry Boy och återbäringen till spelarna når inte sällan över 100 procent. I lördags blev den 133,4.
De tio senaste omgångarna har tillsammans omsatt 10,86 miljoner. Vid tre av omgångarna har någon lyckats få sju rätt.

V75-6: Brons, autostart, medeldistans
ATG har lyckats väl med att placera de öppnaste loppen sist, inom Dagens Dubbel. Man behöver knappast misströsta om värdet är lågt efter fem avdelningar. Personligen gillar jag omgångar där det är motiverat att gardera mest mot slutet. Då finns i regel potential till miljonvinst, och även om man vinner en mindre summa har man fått spänning att minnas i alla fall.

Jag bedömer att 8 Arsenal (7,2 procent) är bästa hästen, men läget är hopplöst med vinklad vinge. Jag provar att helgardera. Till och med sistarankade 9 Twin’s Zindy (0,36 procent) skulle kunna vinna efter en invändig smygare och perfekt lucka till slut. Sådant passar speciellt ston och det är lite läge för det nu.

Marc Elias har vunnit med två av fem V75-favoriter.

V75-7: Silver, autostart, medeldistans
Omgångens näst öppnaste lopp avslutar. 11 Antonio Trot vann V75 mot samma konkurrens från samma spår senast – men då var det kort distans. 2140 nu lär innebära bättre chans. Han får tipset.
12 Linus Boy vann V75 näst sist under identiska förutsättningar: Silver, 12/2140a och vinklad vinge. Toppkusk i sulkyn och ändå borttappad till 6,6 procent.
Att de två bästa har bakspår öppnar förstås upp loppet. Jag har svårt att tro att 4, 6, 8 eller 10 vinner men har råd att helgardera igen.

Mitt spel
De fem första loppen vanns från ledningen. Dessa vinnare hade jag. De två sista vanns från rygg ledaren. Trots nio streck bommade jag Knifetown Winner i den sjätte avdelningen.
Lördagen på Bergsåker gav i alla fall en påminnelse om vad invändiga löpningar betyder - speciellt i en omgång med tre lopp över 2640a. Nya tag!

8 Julia Pellini
1, 4
8, 3
4 Vinci Power
5, 1
Alla
Alla
576 kronor
Grant (+1), Saeljarsnoken (+5), Isaksson (+1), Grovport (+1)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 23:21   #12

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 360
Standard

Lever OLLE

Hoppas det inte hänt något med Olle.

Mycket märkligt ingen trådstart och MFF vidare i Fotbollen i Europa.
jomtien är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 23:25   #13
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jomtien Visa inlägg
Hoppas det inte hänt något med Olle.

Mycket märkligt ingen trådstart och MFF vidare i Fotbollen i Europa.
Har du provat att PMa?
Gammal 2018-09-01, 01:40   #14
Banned

Standard

Nån som tyckte att Logo Light var bra i lördags?

Då kan vi diskutera lite kring dagens stänkare, alla kategorier. Krossade LL från dödens, bara för ett par veckor sedan, har ett perfekt startspår med både tränare och kusk i form.

4% i nuläget.

Definitivt utgång på tvilling och tvångsstreck på resterande spelformer.
Magnus (+100)
Gammal 2018-09-01, 08:01   #15

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg

Då kan vi diskutera lite kring dagens stänkare, alla kategorier. Krossade LL från dödens, bara för ett par veckor sedan, har ett perfekt startspår med både tränare och kusk i form.

4% i nuläget.

4 Luxury Brodde
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 08:03   #16

HuBBaBuBBas avatar

Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
4 Luxury Brodde
Går upp i klass dock men om han kan sänka sitt rekord 1,5 sekund så kanske det går????????
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 09:40   #17

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Och Mack Dragan....stapplar f-n i mål näst senast, längden före Pompalo som gått i dödens och stenslagen av Speedmeister (aldrig hört talas om liket). Ute mot ett sopgäng senast och övertygade inte.

Jag är nere på Trinity Lux och Zoko Lane på mitt system. Kanske även Mr Lindy.

Härliga streckprocent.[/QUOTE]

Känns lite som fake news för mig, Speedmeister var väl den enda som höll svansen högt den dagen i det loppet, kolla hur högt han håller svansen, högre än när en Veijohäst som kommer ut i full form gör & Mack Dragan behövde loppet men den stapplar inte i mål med Speeden går snabbare över linjen.
Sist vann Dragan lätt.

Borde vara full form nu på Dragan.
SO (+5)
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 10:02   #18

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:

4% i nuläget.

Jag tror veckans bästa spik finns i det loppet- 5 Gustafson

Gustafson var mycket bra sist mot Visa As som är en riktig kanon. Gustafson hamnade i rygg på Visa As från sitt 9:e spår men det syntes att hästen är startsnabb. Idag startar man från spår 5 och jag tror Ebbinge sitter i spets tidigt och då ska de andra vara mycket bra för att slå den här holländaren!
Gör sitt tredje lopp efter vila och bör vara ÄNNU bättre idag.

Tycker att allt talar för Gustafson idag.

*Spets på Jägersro

*bevisad form (som bör vara ännu bättre idag)

*resan sist- gick i mål med full spänst efter fin resa. Inte tömd och redo för maxprestation idag.

Streckprocenten 17 gör denna till en av de bästa spikarna på länge
Bowery (+10)

Senast redigerad av Basse den 2018-09-01 klockan 10:03.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 10:23   #19

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

Gustafson var mycket bra sist mot Visa As som är en riktig kanon. Gustafson hamnade i rygg på Visa As från sitt 9:e spår men det syntes att hästen är startsnabb. Idag startar man från spår 5 och jag tror Ebbinge sitter i spets tidigt och då ska de andra vara mycket bra för att slå den här holländaren!

*Spets på Jägersro

*resan sist- gick i mål med full spänst efter fin resa. Inte tömd och redo för maxprestation idag.

Kan vara så
Men, jag tror det kan bli hårdkörning i loppet och sega ben till slut, vilket passar mina 2 bud väldigt bra. Visst Jägers bana och många spets vinnare, men här tror jag mest på bakspår. Tim Frontline och The Real Star
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 11:16   #20
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Kan vara så
Men, jag tror det kan bli hårdkörning i loppet och sega ben till slut, vilket passar mina 2 bud väldigt bra. Visst Jägers bana och många spets vinnare, men här tror jag mest på bakspår. Tim Frontline och The Real Star
Gustafson var ju inte sådär blixtrande snabb ut näst senast, kunde trycka sig till spets efter 500-600 meter och det duger ju inte idag. Dessutom är väl spår 4-5 sämre på Jägersro efter införande av vinkeln. Det är klart att loppet senast kan ha fört fram honom ytterligare men jag tror ändå inte att den springer en låg 12-tid i dödens. The Real Star kan bli spännande om han hittar ner någonstans, bättre än vad startspåret ger för handen.
Gammal 2018-09-01, 11:57   #21
Banned

Standard

Håller nog med Jens, blir inte lätt att lugga Prince of Persia på spets.

Öppnade efter under 05 näst senast och blåste enkelt till spets senast.

Alltid svårt att sätta in tyska, holländska och andra blåbärsnationers travhästar i svensk V75-konkurrens men inte f-n åker man så långt utan att tro på bra chans - och lär försvara spets så länge lampan lyser!
Gammal 2018-09-01, 12:12   #22

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4429
Standard

Någon som hört vilka spelvärde spikar idag?
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 13:21   #23

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev bolagssystemet.

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 13:08
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Start: 16:20
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 8, 9, 12 (10, 1)
2: 1, 4, 9, 10 (7, 5)
3: 8 Cyber Lane (3, 4) en våldsam öppning med 2 i ledningen. 3 och 4 också startraketer. 8 avvaktar i tredje ytter och vinner lätt över upploppet.
4: 4 Vinci Power (3, 12) signalerna från Untersteinerstallet låter som Triumfmarschen ur AIDA. Bra spik till 20 %.
5: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 (2, 12)
6: 1, 2, 3, 4, 7 (8, 12)
7: 1, 5, 11 (7, 2) vet inte riktigt var jag har favoriten. Har inte råd med fler streck.

6x4x1x1x8x5x3 = 2880 rader.
2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 13:40   #24

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 221
Standard

Bortglömd. Tycker Dornoch Am ärbortglömd.

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

*Spets på Jägersro

Tog ju ledningen plättlätt från spår 4 i volt och reglerade fältet
Chansspik
Gammal 2018-09-01, 13:46   #25

Shooters avatar

Standard

Mina spikar idag blir med stor sannolikhet Rajah Silvio, Dante Boko och Gustafson. Tre hästar som jag tror kan leda sina lopp runt om.
Gammal 2018-09-01, 13:51   #26

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1509
Standard

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 10:38
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8, 9, 10, 12
2: 7 Spartak Face
3: 3, 4, 8
4: 12 Aperfectdream
5: 1, 5, 10
6: 1, 3, 7, 8
7: 5 Mack Dragan

Tankar
Avd 1: chapter n deo tror jag blir hästen att slå. Imponerade senast utvändigt ledaren på bra tid.
Avd 2: spartak face håller jag som bästa häst i loppet. Hamnar han i vettigt spår tror jag han vinner utvändigt.
Avd 3: Dante boko har i princip inte vunnit något närmsta tiden och vek ner sig sist också. Misstänker han gör likadant idag. Tror örjan kan smyga in detta lopp om de blir för hårt. 3 hästar är väl helgardering känns det som.
Avd 4: aperfectdream var så fin senast så blir en chansspik.
Avd 5: tim frontline känns som en fin skräll med smyglopp. Håller dock prinsen och gustavsson före.
Avd 6: känns riktigt öppet. Toddler och arsenal ser jag med bra chans om de hamnar vettigt till. Hoppas att commanch moon viker ner sig om han hamnar i ledning.
Avd 7: mack dragan var lite slö näst senast men ryckte väl upp sig i förra loppet. Så tror han har bra chans.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 14:06   #27

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2395
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Någon som hört vilka spelvärde spikar idag?

Omgångens bästa spik
• 3 Dante Boko (V75-3) 22%

Omgångens näst bästa spik
• 1 Rajah Silvio (V75-2) 41%
SakanAA (+10)
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 14:11   #28

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Executive Visa inlägg
Omgångens bästa spik
• 3 Dante Boko (V75-3) 22%

Omgångens näst bästa spik
• 1 Rajah Silvio (V75-2) 41%
Det var inte bra. Två av mina tre spikar. Då får man väl ställa in sig på torsk.
Bowery (+5)
Gammal 2018-09-01, 14:27   #29
Administrator

Standard

Citat:
Det var inte bra. Två av mina tre spikar. Då får man väl ställa in sig på torsk.
Tänkte just precis exakt samma tanke...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2018-09-01, 14:32   #30
Banned

Sharp$: 76
Standard

TeamRedén

@TeamReden
7 minför 7 minuter sedan
Mer
Krångel med Örjans flyg, blir tyvärr ändringar idag.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 14:33   #31
Administrator

Standard

Alltså, är det inte ryggen så är planet sent. Känns svårt att veta vilka lopp ÖK kör nuförtiden... Inte V75:1 idag iaf!

Gammal 2018-09-01, 14:33   #32

Nicklass avatar

Standard

Mack dragan gick ju med skor näst senast inte konstigt att va lite lam. Barfota o jänkarvagn borde göra sitt idag
Gammal 2018-09-01, 14:36   #33

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Kör med 2 spikar på min jokersystem
I första går jag ut på bästa hästen med formkusken Jepson, nr.8 Julia Pellini. Tror den vinner oavsett löpning och jag försöker koppla grepp direkt.
Den andra spiken får bli Dante Boko, just pga kort distans, spets läge och hemmabana. Dessutom är inte detta loppet den viktigaste för Cyber Lane.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 14:43   #34

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

någon som hört/läst kolgjini yttra sig om sina hästar idag?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 14:45   #35

Shooters avatar

Standard

Börjar väl med en V4:a.

V4
Inlämnat: 2018-09-01, 14:16
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Start: 14:45
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Julio de Luxe (2, 5)
2: 1, 2, 5 (6, 8)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (7, 2)
4: 12 Cavidendron (6, 7)

1x3x10x1 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: SBM RHF MKQ
Gammal 2018-09-01, 14:50   #36

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

första bfro på waikiki silvio i fjärde?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 15:04   #37

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
första bfro på waikiki silvio i fjärde?
Stämmer bra.
Torstens (+2)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 15:15   #38

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
någon som hört/läst kolgjini yttra sig om sina hästar idag?
Luddes krönika i Aftonbladet idag.

Torstens (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 15:56   #39

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Nu kör vi på hemmabanan

P76-1 2, 8, 9, 10 -
P76-2 1 RAJAH SILVIO -
P76-3 3, 4 -
P76-4 2, 6, 8, 9, 10, 14, 15 -
P76-5 5 GUSTAFSON -
P76-6 2, 3, 4, 10 -
P76-7 2, 5, 7, 12
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:03   #40

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 435
Standard

8.25 Can Lane på Legolas ...
Även om han är felaktig streckfavorit så måste det finna spelvärde där.
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:12   #41

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3282
Standard

Spikarna i spets efter 300 meter.

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 16:10
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 8, 10, 12 (9, 11)
2: 1, 2, 4, 7, 9, 10 (5, 6)
4: 4 Vinci Power (3, 12)
5: 5, 7, 8 (3, 6)
6: 1 Velvet Gio (7, 3)
7: 1, 2, 5, 10 (7, 11)

6x6x2x1x3x1x4 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: Grant
Gammal 2018-09-01, 16:17   #42
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Provar med ett 24-kronorssystem igen. Gick ju bra i lördags. fick tillbaka 52 kr på 24-kronorskupongen.

Dagens system finns "däruppe"
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:20   #43

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 165
Standard

Kör en idiotrad

Julia P.
Alla
D. Boko
Alla
Gutafson
Alla
Mr. Lindy
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:20   #44

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6604
Standard

Idag fick det bli oreducerat:
Avd
1: 3, 8, 12 (9, 10)
2: 1, 3, 4, 12 (10, 7)
3: 3 Dante Boko (8, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 11, 12, 13, 14, 15 (7, 5)
5: 5 Gustafson (3, 7)
6: 1, 5, 7 (3, 2)
7: 5 Mack Dragan (7, 11)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:21   #45

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
8.25 Can Lane på Legolas ...
Även om han är felaktig streckfavorit så måste det finna spelvärde där.
Ger 10.00 hos Bet365
Gammal 2018-09-01, 16:21   #46

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 16:07
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 8, 10, 12 (9, 7)
2: 7 Spartak Face (1, 4)
4: 9 Staro Leonardo (4, 12)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 5)
6: 1 Velvet Gio (7, 2)
7: 1, 2, 5, 7, 9 (11, 12)

6x1x2x1x12x1x5 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: Sjukskriven på måndag ������
Gammal 2018-09-01, 16:26   #47

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10937
Standard

Då var det dags då..

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 16:16
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 1 125,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8, 10, 12 (4, 9)
2: 1, 4 (9, 10)
4: 4 Vinci Power (14, 3)
5: 1, 4, 5, 7, 12 (3, 6)
6: 1, 3, 7, 8, 12 (2, 4)
7: 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 12 (8, 6)

5x2x1x1x5x5x9 = 2250 rader.
2250 x 1 x 0,50 kr = 1 125,00 kr.
Totalt: 1 125,00 kr.
Min kostnad: 1 125,00 kr x 1/6 = 187,50 kr
Rättningskod:
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:29   #48

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3282
Standard

Kom på nu att Julia vinner första
Gammal 2018-09-01, 16:34   #49

Shooters avatar

Standard

Bra början!

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 14:22
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8, 9, 10, 12 (4, 11)
2: 1 Rajah Silvio (4, 7)
4: 3, 4, 9, 10, 12 (6, 15)
5: 5 Gustafson (6, 12)
6: 1, 2, 3, 7 (8, 12)
7: 1, 5, 7, 11 (12, 9)

6x1x1x5x1x4x4 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: WFH NHJ CKV
Trinity (+1)
Gammal 2018-09-01, 16:35   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Ger 10.00 hos Bet365
Rackarns, det måste det vara bra spelvärde på?
Förstår inte, såklart hästen inte ska vara favorit. Men måste väl ha mer än 10% vinstchans...

Fan att Rose Mary hade lite bättre form, hade varit A häst direkt i första. Jaja, vi är kvar iaf.
Gammal 2018-09-01, 16:38   #51

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
Rackarns, det måste det vara bra spelvärde på?
Förstår inte, såklart hästen inte ska vara favorit. Men måste väl ha mer än 10% vinstchans...

Fan att Rose Mary hade lite bättre form, hade varit A häst direkt i första. Jaja, vi är kvar iaf.
Jag tror ju dock att Gustafson har 30% chans att vinna typ! 70% på resterande ekipage...
Gammal 2018-09-01, 16:44   #52

Standard

Citat:
Bra början!

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 14:22
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8, 9, 10, 12 (4, 11)
2: 1 Rajah Silvio (4, 7)
4: 3, 4, 9, 10, 12 (6, 15)
5: 5 Gustafson (6, 12)
7: 1, 5, 7, 11 (12, 9)

6x1x1x5x1x4x4 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: WFH NHJ CKV
Får hoppas dina spikar sitter för då är vi två som kommer leva
Gammal 2018-09-01, 16:51   #53

Shooters avatar

Standard

Citat:
Får hoppas dina spikar sitter för då är vi två som kommer leva
Första grejade vi i alla fall.
AmaerildeRimfrost (+1)
Gammal 2018-09-01, 16:52   #54
Banned

Standard

Jävligt synd att Lugauer fortfarande efter 100 år inte lärt sig sända från start än....
Gammal 2018-09-01, 16:53   #55

Standard

Riktigt vasst av Goop att hålla Rajah Silvio i trav hela vägen.
Gammal 2018-09-01, 16:55   #56

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3081
Standard

Tack Goopen för avd 1!
Från Björnkollen:

Avd 1: 8,10,12 - STÄNGD.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 16:56   #57

Nicklass avatar

Standard

Conrad idiot. Gör bort sig precis likadant som sist. Kunde nöjd sig med dödens.
Gammal 2018-09-01, 17:11   #58

Standard

YES! HÄRLIGT KOLGJINI!!!! Så ska det köras!
Gammal 2018-09-01, 17:11   #59

Standard

Citat:
Första grejade vi i alla fall.
Andra också inne!
Shooter (+10)
Gammal 2018-09-01, 17:11   #60

Shooters avatar

Standard

Synd att de spelade ner Dante så pass mycket idag.
Gammal 2018-09-01, 17:11   #61

Standard

Där avgår jag som människa.

5xSpikxSpik
Kändes bra. Förstod inte hur Dante kunde bli så uppsnackad innan, Cyber Lane borde vara klar, särskilt under 50%

Jag glömde bort att det var Johan som styrde.
Gammal 2018-09-01, 17:11   #62

Standard

Adrian får tacka Björn Goop för det där. Gick ut med Harry Haythrow från tredje invändigt och gav Cyber Lane en längd extra att ta ikapp.
mackpeter (+2), Trinity (+1)
Gammal 2018-09-01, 17:15   #63

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 15:21
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Julia Pellini (3, 12)
2: 1 Rajah Silvio (4, 10)
3: 3 Dante Boko (4, 8)
4: 3, 4, 6, 12 (15, 14)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 12 (8, 11)
6: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9 (5, 6)
7: 2, 5, 7, 11, 12 (8, 1)

1x1x1x4x9x7x5 = 1260 rader.
1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Rättningskod: SBD ZHH KCW
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 17:17   #64
Banned

Standard

Inertial nu för bästa värde. Go, Sjunnesson, go!
Gammal 2018-09-01, 17:19   #65
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Tack Goopen för avd 1!
Från Björnkollen:

Avd 1: 8,10,12 - STÄNGD.
I studion påstod man att Björn lämnat klartecken i Björnkollen....
Gammal 2018-09-01, 17:28   #66

Standard

Citat:
I studion påstod man att Björn lämnat klartecken i Björnkollen....
Björn sa 8,10,12 och om man ville ta ytterligare någon 2,3 och 9.
Gammal 2018-09-01, 17:32   #67
Banned

Sharp$: 76
Standard

V5
Inlämnat: 2018-09-01, 16:55
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Start: 17:05
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Dante Boko (8, 4)
2: 4, 11, 12, 15 (5, 3)
3: 1, 4, 7 (5, 3)
4: 2, 3 (1, 7)
5: 1, 9 (10, 5)

1x4x3x2x2 = 48 rader.
48 x 1 x 1,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: Kanske
Trinity (+1)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 17:33   #68

Standard

Vad hände med Lövgren?

Den missade jag på 7 streck.
Gammal 2018-09-01, 17:33   #69

Shooters avatar

Standard

Vilket skitlopp! Har fem streck, varav fyra hästar hoppar bort sig och Berghs pålle är skitdålig. Borde ha vunnit. Dessutom hoppade första reserven och andra reserven vann. Precis allt gick fel!
Gammal 2018-09-01, 17:35   #70

Standard

Citat:
Vilket skitlopp! Har fem streck, varav fyra hästar hoppar bort sig och Berghs pålle är skitdålig. Borde ha vunnit. Dessutom hoppade första reserven och andra reserven vann. Precis allt gick fel!
Den enes bröd... jag hade inte med 12 men hade de tre andra i täten, men nu hänger ju allt på Gustafson! Vinner den så ser det fint ut!
Trinity (+1)
Gammal 2018-09-01, 17:35   #71
Banned

Standard

Såja, så ska dom tas....

Hästar
4, 9, 10, 12, 14, 15
Utgångshästar
14 Waikiki Silvio

5 x 100,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.

Tack för kaffet!
Gammal 2018-09-01, 17:54   #72

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50671
Standard

Citat:
Nu kör vi på hemmabanan

P76-1 2, 8, 9, 10 -
P76-2 1 RAJAH SILVIO -
P76-3 3, 4 -
P76-4 2, 6, 8, 9, 10, 14, 15 -
P76-5 5 GUSTAFSON -
P76-6 2, 3, 4, 10 -
P76-7 2, 5, 7, 12
Håller tummarna!!!
AmaerildeRimfrost (+50)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 17:55   #73

Standard

*Pustar ut* Loppet blev kört som jag både hoppades och trodde men kändes lite nervigt upploppet ner! Jobba in de sista två avdelningarna nu också!
Gammal 2018-09-01, 17:56   #74

Shooters avatar

Standard

Det är ju löjligt. Jag sätter mina tre spikar och åker på en massa galopper så jag max kan få fem sexor. Hopplöst att få alla hästar att trilla in rätt.
AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2018-09-01, 17:58   #75
Banned

Standard

Citat:
Du måste börja tänka utanför boxen.
Gammal 2018-09-01, 17:59   #76
Banned

Standard

Citat:
*Pustar ut* Loppet blev kört som jag både hoppades och trodde men kändes lite nervigt upploppet ner! Jobba in de sista två avdelningarna nu också!
Ser bra ut.

Du får väl fläska på med ett motspel på ettan i nästa...?
Gammal 2018-09-01, 18:01   #77

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1271
Standard

1,3,7,12-1,5 för 7 idag. Försiktigt optimistisk
Galoppen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 18:02   #78

Standard

Citat:
Ser bra ut.

Du får väl fläska på med ett motspel på ettan i nästa...?
Det får bära eller brista nu
Gammal 2018-09-01, 18:03   #79

Shooters avatar

Standard

Citat:
Du har humor i alla fall. Fyra av fem hästar hoppar och jag sätter mina tre spikar.
Gammal 2018-09-01, 18:09   #80
Banned

Standard

Citat:
Du har humor i alla fall. Fyra av fem hästar hoppar och jag sätter mina tre spikar.
Efter alla system du lagt här på Sharps har jag aldrig sett dig ta med ’alla’.

Min tolkning är att du tror att du ska kunna ranka in vinnaren i samtliga lopp - vilket är dömt att misslyckas, eftersom slumpen existerar.

Istället för att beklaga sig över att alla dina streck galopper borde du fundera över varför du inte dubblade systemet och tog alla.
Gammal 2018-09-01, 18:10   #81

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17857
Standard

En liten DD 5 mot 5,11.
Spelade slut på dom sista 19 kr på ATG-kontot
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 18:14   #82
Administrator

Standard

Första spiken inne på Sharps tillsammansbolag.

Tyvärr dumrankade jag ner BG i första till C. Annars sitter vi med alla i sista...

Jaja, in med Monfalcone nu!

Gammal 2018-09-01, 18:14   #83

Shooters avatar

Standard

Citat:
Efter alla system du lagt här på Sharps har jag aldrig sett dig ta med ’alla’.

Min tolkning är att du tror att du ska kunna ranka in vinnaren i samtliga lopp - vilket är dömt att misslyckas, eftersom slumpen existerar.

Istället för att beklaga sig över att alla dina streck galopper borde du fundera över varför du inte dubblade systemet och tog alla.
Då har du inte sett mycket av mina system. Senast idag så helgarderade jag ett lopp på V4:an.

Det är omöjligt att förutse att flertalet hästar i just det loppet skulle hoppa bort sig. Det kan lika gärna ske i ett av de övriga loppen och det är rätt omöjligt att helgardera alla lopp för att det kan ske. Nej, det var ett jäkla oflyt och att Robbans häst dessutom var helt under isen för dagen trots enkelt till ledningen.
Gammal 2018-09-01, 18:20   #84

Standard

Provar DD för att rädda dagen 3,7 -1,5 samt 3,7-5,11.

Senast redigerad av mackpeter den 2018-09-01 klockan 18:31.
Gammal 2018-09-01, 18:23   #85

Standard

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! GODNATT!
Gammal 2018-09-01, 18:23   #86

Shooters avatar

Standard

Jag hade en rak DD: 2-7, så det var synd när han fick luckan, men Toddler är bara för stark.
Gammal 2018-09-01, 18:25   #87

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17857
Standard

Avd
1: 3, 8, 10, 12 (9, 4)
2: 1, 2, 5 (10, 4)
4: 3, 5, 6, 12 (4, 9)
6: 7 Toddler (1, 2)
7: 1, 2, 5, 11, 12 (7, 3)

4x3x2x4x1x1x5 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.

Nöjd med spikarna idag, men de gick åt helvete i andra lopp istället som vanligt...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 18:31   #88
Banned

Standard

Citat:
Då har du inte sett mycket av mina system. Senast idag så helgarderade jag ett lopp på V4:an.

Det är omöjligt att förutse att flertalet hästar i just det loppet skulle hoppa bort sig. Det kan lika gärna ske i ett av de övriga loppen och det är rätt omöjligt att helgardera alla lopp för att det kan ske. Nej, det var ett jäkla oflyt och att Robbans häst dessutom var helt under isen för dagen trots enkelt till ledningen.
Och vad hade då utdelningen varit...?

Nä, det handlar inte om att förutse galopper utan att bedöma sitt system och varför du aldrig får med några stänkare på din ram.

Gammal 2018-09-01, 18:32   #89

Standard

Citat:
Beklagar...
Det bör bli 4 sexor hos Legolas om inte Stefan eller Oskar överraskar.
AmaerildeRimfrost (+4)
Gammal 2018-09-01, 18:33   #90

Shooters avatar

Standard

Citat:
Och vad hade då utdelningen varit...?

Nä, det handlar inte om att förutse galopper utan att bedöma sitt system och varför du aldrig får med några stänkare på din ram.

Alltså, du har ju ingen som helst koll på mina system. Du borde nog koncentrera dig på dina egna istället.
Gammal 2018-09-01, 18:33   #91

Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Får man fråga varför du inte tog med Toddler på fyra hästar? Det är solklart bästa hästen. Bäst rekordtider, kanonform, kommer från seger, hemmabana... Bara spåret som va ett minus.

Va inne på att spika honom själv men fegade ur och garderade med 1 och 2 just pga spåret.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 18:38   #92

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Får man fråga varför du inte tog med Toddler på fyra hästar? Det är solklart bästa hästen. Bäst rekordtider, kanonform, kommer från seger, hemmabana... Bara spåret som va ett minus.

Va inne på att spika honom själv men fegade ur och garderade med 1 och 2 just pga spåret.
Var spåret att det skulle kosta för mycket. Men det var lite hugget som stucket vem som skulle komma med där. Normalt har jag med den just för att den har bästa tiden. Sällan jag hoppar över en sådan häst men lite av samma anledning tog jag inte med Cyper Lane idag även om Toddler har större spetschans så klart. Om det var ett dåligt beslut vet jag inte. Med facit i hand så klart men 2, 3, 4 är mer spännande hästar från bättre spår och 10 följde med mycket då den har fart och Björn. Jaja, finns fler tävlingar ju
Cyran (+2)
Gammal 2018-09-01, 18:45   #93

Standard

Som jag sa: Oskar kunde överraska...
Gammal 2018-09-01, 18:45   #94

Shooters avatar

Standard

Oj vad fin han är nu Antonio!
Gammal 2018-09-01, 18:46   #95

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14902
Standard

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 16:28
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 8, 9, 12 (10, 2)
2: 1, 4, 7, 9 (10, 5)
4: 3, 4, 9, 14, 15 (12, 6)
6: 3 Monfalcone (7, 1)
7: 6, 11 (5, 7)

4x4x1x5x1x1x2 = 160 rader.
160 x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: QBG VHK KMV

Så tråkigt att piss kusken horpestad kör så dåligt med monfalcone ... kör ett litet idag för att lägga större imorgon :( surt
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 18:46   #96

Standard

Tackarrr 7-11 till 33 gr. Dagen ordentligt räddad.
Gammal 2018-09-01, 18:46   #97

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Beklagar...
Det bör bli 4 sexor hos Legolas om inte Stefan eller Oskar överraskar.
Plockade bort Oskar och valde Björn från bakspåret istället. Dumt val men var ju sju rätt och ensam vinnare jag satsade på. Nya tävlingar imorgon om jag orkar läsa på
Gammal 2018-09-01, 18:49   #98

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 588
Standard

Trist att ryka på låset 1-5 i sista. Antonio är fin men får ju loppet.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 18:49   #99

Standard

Citat:
Plockade bort Oskar och valde Björn från bakspåret istället. Dumt val men var ju sju rätt och ensam vinnare jag satsade på. Nya tävlingar imorgon om jag orkar läsa på
Förstår valet av Goop bakom en Nurmoshäst!
Gammal 2018-09-01, 18:52   #100

Standard

För övrigt tycker jag att Monfalconeägarna Siv och Tommy Eriksson i Årjäng borde se sig om efter en annan kusk än Horpestad som kört hästen i vartenda lopp de senaste 5 åren.
Gotland (+10)
Gammal 2018-09-01, 18:52   #101
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Spricka på Goop, det är så jävla dåligt, speciellt som han tog med sin häst på Bjönkollen

V75
Inlämnat: 2018-09-01, 15:49
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8, 12 (4, 2)
2: 1 Rajah Silvio (7, 4)
3: 3, 8 (2, 4)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15 (3, 8)
5: 3, 5, 6, 7, 10, 12 (1, 2)
6: 3, 7 (1, 2)
7: 11 Antonio Tabac (5, 1)

2x1x2x12x6x2x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: WKG RHH MMZ
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 18:53   #102

Sharp$: 5062
Standard

V5
Inlämnat: 2018-09-01, 17:03
Jägersro
Lördag 2018-09-01
Start: 17:05
Kostnad: 315,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 8 (2, 6)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (4, 3)
3: 1, 2, 3, 5, 10, 11, 12 (7, 6)
4: 7 Toddler (1, 3)
5: 11 Antonio Tabac (5, 7)

3x15x7x1x1 = 315 rader.
315 x 1 x 1,00 kr = 315,00 kr.
Totalt: 315,00 kr.
Rättningskod: RCM PHL GGX
SO (+20)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-01, 20:27   #103

Sharp$: 2259
Standard

Tja, jag är numera en sopa på att tippa och spela trav. Började spela 1999 och var som bäst för tio år sedan. Sedan dess har det bara gått utför och spelar därför mindre och mindre. Och försöker inte ens ge tips till andra...

Idag var det första gången på åratal jag var i närheten av femsiffrigt med detta spel:

1: 8 Julia Pellini (12, 3)
2: 1 Rajah Silvio (4, 10)
4: 4, 15 (3, 12)
5: 1, 5 (3, 7)
7: 1, 11, 12 (5, 7)
1x1x2x2x2x4x3 = 96 rader
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr

Tja, fick tillbaka 508 spänn. Hade noll koll i avd 1 och 6. Det tråkiga var att om jag hållit hårdare på mina första och andra hästar hade det förmodligen gått bättre:

x-1-3-15-5-x-1 och mina andra hästar: x-x-8-14-1-2-11. Sedan kan man förstås alltid påpeka att med så små spel är chansen att vinna liten, men sådan är jag. Hatar att förlora pengar mer än att vinna...
AmaerildeRimfrost (+2)
Talmannen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td