|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-08-29, 14:58 | #1 |
V75 Jägersro 1/9 minijackpott
Hej,
Jag ser att Olle fortsatt tyvärr inte har gjort en tråd till denna minijackpott omgång. Tycker det ser öppet ut med sårbara favoriter. Min bästa favorit: 5.Mac Dragan i avd7. Står innanför 7 och leder hela vägen med vassa Jepson? Min spetsvinnare: 3. Dante Boko i guld. Pressar sig till ledning, mött hårt motstånd länge nu, och jag tror inte han blir enkel att ta ner på hemmaplan. Möjligt lås med Cyber Lane för den täta. :-) Min breda gardering: avd4 med många bud. Ser fram till hemmaanalysen nu och andras tankar! |
|
2018-08-29, 17:32 | #2 |
Dante Boko tror jag på, men det gäller ju att Peter inte svarar med Poet Broline och ger grabben loppet. Sen tror jag att Urban Kronos knäpper Mac Dragan. Dessa två har jag som spikbud för närvarande, men jag kan mycket väl ändra mig tills på lördag.
|
|
2018-08-29, 18:34 | #3 |
Antonio Tabac vågar jag inte ta bort.
Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-08-30 klockan 23:16. |
|
2018-08-30, 11:07 | #4 |
Avd 1 Gun Pamela får man väl hoppas bli bortglömd Avd 2 9-7 kan åka med i draget tidiga Avd 3 Spår 8, skor på och ska köras i ryggar? Känns inte som många plus för Cyber Avd 4 BURNING MAN lär ta spets och sen händer väl inget mer, 4 emot? Avd 5 Lär gå fort där fram, kommer någon ge sig? Lär gynna bakspår 10-12-7 Avd 6 Ja långsökt och står väl lite hårt inne i loppet CANTONA MEARAS, men satt fast sist med tillsynes mycket krafter kvar. Kommer favoriterna få spets? Avd 7 Alla kommer snöa in på 11 efter senast, lär sitta i benen. AMAZING DYNAMITE, linus boy lite bortglömda... Senast redigerad av kire1111 den 2018-08-30 klockan 12:47. |
|
2018-08-30, 11:13 | #5 |
Administrator
|
Bike på 7 Heart of Steel låter ju trevligt men det känns som att det kan bli rätt tuff inledning där...
2018-08-31, 16:59 | #6 |
Får bli en tidig idiotrad pga jobb
Avd 1: 2, 8 (12, 3) 2: 1, 4 (9, 10) 3: 3, 8 (4, 2) 4: 3 Burning Man (4, 12) 5: 10 Tim Frontline (5, 3) 6: 6 Cantona Mearas (3, 7) 7: 1, 7, 9 (5, 11) |
|
2018-08-31, 17:28 | #7 |
Banned
|
Ska Cyber Lane verkligen vara favorit? Kan inte tänka mig att PU försvarar spets (har dessutom aldrig sett några ”stallkörningar” hos familjen Untersteiner, trots att Johan gick i lära hos Sveriges värsting på området) och då sitter väl Dante Boko i garantispets här?
Cyber Lane ska tas lugnt från start, får pjäxor på...mycket tveksamt säger jag. |
2018-08-31, 19:19 | #8 |
Banned
|
Blir inte klok på silverloppet på Gävle. Antonio Tabac vann efter att Oskar KB resolut kört fram i dödens efter 400-500 m. Sedan ser det ut som att Björn tar upp lite i spets efter spetskörningen och full fart 600-700 kvar.
Men nog f-n Borde väl Urban Kronos ha vunnit det där? Kan ju inte gått fortare än 1.13 sista varvet. Nog för att det var hemmaplan och att Oskar själv ångrade lite att han släppte spets på Bollnäs - men ändå. Det var ju inga underdjur han slog på Dannero även om tiden var bra. Hur ska man bedöma Urban Kronos imorgon? Bättre med 2140? Och Mack Dragan....stapplar f-n i mål näst senast, längden före Pompalo som gått i dödens och stenslagen av Speedmeister (aldrig hört talas om liket). Ute mot ett sopgäng senast och övertygade inte. Jag är nere på Trinity Lux och Zoko Lane på mitt system. Kanske även Mr Lindy. Härliga streckprocent. |
2018-08-31, 20:10 | #9 |
Ger bra sharps för statistikbloggen
|
|
2018-08-31, 21:07 | #10 |
Intressant omgång imorgon. Korta fredagstankar:
AVD 1: Kliver Gun Palema till spets gör den nog upp om segern. Julia Pellini tidig från tillägg och likaså Mamasan även om den inte vinner särskilt ofta. Goop har dock knallform och den har kapacitet för att vinna. AVD 2: Rajah Silvio är befogad favorit men lite väl stor kan jag tycka. Lär utmanas rejält om spetspositionen och det finns flera bra bakom. Silent Hill låter det uppåt på och från ett fint läge är det den givna andrahästen för mig. Tredjehästen är Starforlife Palema som varit riktigt läcker på slutet. AVD 3: Dante Boko blir mitt första spikbud. När han är bra är han väldigt svårslagen från spets och jag tror och hoppas att han är riktigt vässad inför morgondagens uppgift. Poet Broline är snabb ut och kan möjligtvis svara men en vässad Dante kan nog trycka sig förbi. Då får Cyber Lane vara väldigt bra för att ta sig förbi över upploppet. Love Matters kan dock få en fin resa och det är inte bara Cyber Lane som Dante måste stå emot men jag tror han fixar det. AVD 4: Vinci Power är första strecket i ett öppet lopp. Peter låter uppåt och det är debut i nya regin. Bakom tycker jag att Aperfectdream och Staro Leonardo ska räknas först. Bergh har bra stallform och hästen mäter sig bra mot övriga. Leonardo är det snart dags för och kommer han ner i andraspår tidigt kan han bita ifrån sig bra under sista halvvarvet. AVD 5: När Ebbinge kör hästar på V75 som gått bra på Wolvega brukar de vara med i striden. Gustafsson blir nog att räkna med och förstahäst på kupongen. Prince of Persia även den intressant och blir att räkna med i spetsstriden. Cashback Pellini blir intressant med Goop och han sätter säkert sin prägel på loppet. Lite tempo kan gynna Tim Frontline som är bortglömd i nuläget, inte alls omöjligt att den är vassast över upploppet. AVD 6: Velvet Gio blir förstahästen för mig. Detta är en bra häst och även om det inte blir spets kan Jepson troligen hitta ett vettigt slagläge för hästen och då blir han svår att slå. Toddler är dock riktigt bra och kommer han till ledningen säljer han sig dyrt. Monfalcone är lite underskattad och blir tredjehästen från utgångsläget. Kan få loppet och har en fin spurt. När två träter vinner en tredje? AVD 7: Urban Kronos blir andra spiken i ett jämnt lopp. Walmann låter uppåt och när han tävlar på topp är han väldigt bra. Jag litar på Kihlström från spåret och med sådana här fina hästar är han en mästare. Mack Dragan blir dock svår att ta ner om han kommer till spets och Antonio Tabac och Linus Boy ska tas med respekt liksom övriga. En eller alla känns det som. |
|
2018-08-31, 22:38 | #11 |
Skicka inga Sharps. Dem är meningslösa.
Statistik Jens Det är tradition att Jägersro arrangerar V75 dagen innan Derbyt. Så här har det gått tidigare: 2005 1 favorit 1 skräll 1,1 milj kr (3) 2006* 5 favoriter 0 skrällar 3 000 kr (4) 2007* 1 favorit 1 skräll 1,0 milj kr (2) 2008 2 favoriter 1 skräll 12 000 kr (2) 2009* 1 favorit 2 skrällar 1,4 milj kr (3) 2010 1 favorit 4 skrällar JACKPOT (0) 2011 2 favoriter 3 skrällar 2,8 milj kr (2) 2012 2 favoriter 2 skrällar 115 000 kr (5) 2013 4 favoriter 0 skrällar 400 kr (3) 2014* 3 favoriter 0 skrällar 2 000 kr (3) 2015 2 favoriter 1 skräll 101 000 kr (5) 2016 1 favorit 4 skrällar 3,6 miljoner (3) 2017 4 favoriter 3 skrällar 475 000 kr (4) *) Jackpotförstärkt omgång Tabellen visar de år Jägersro tävlat med vinklad startbilsvinge. En sammanfattning: • 32 procent favoritsegrar (29/91) – under genomsnittet • 24 procent skrällar (22/91) – genomsnittligt • 43 procent spetssegrar (39/91) – normalt, men lågt för att vara Jägersro • 474 625 kronor i medianutdelning – högt över snittet V75-1: Stolopp, ett tillägg, medeldistans Förutsättningarna innebär normalt stor skrällrisk, men det här blev ett dåligt och ojämnt lopp, inte ens fullt anmält. Det går ett likadant, men mycket jämnare och med 15 hästar, bara någon halvtimme tidigare som V4-4. Varför lade man inte in det istället? Några deltagare hör inte hemma på V75, loppet är inte aktuellt som helgarderingsobjekt. Tipset går till bästa hästen 8 Julia Pellini. Spelfaktorn är det tal man kan multiplicera spelprocenten med för att få fram segerchansen. För en Jepson-favorit lyder detta tal 1,18. V75-2: Klass II, autostart, kort distans. Struken: 11 Under fredagmorgonen publicerade jag spårstatistik för sådana här lopp på Twitter (@StatistikJens). Spår betyder mest i kortlopp och skillnaderna syns bäst över 1640a. Jämfört med vanlig vinge, är det de innersta spåren 1-2 som gynnas mest. Av de 180 lopp som avgjorts med förutsättningarna sedan vinklad vinge infördes 2005 har 23 vunnits från innerspåret. Det är den näst bästa noteringen: Från spår 2 har 26 segrar tagits. De normalt bästa spåren, 4-5, uppvisar 21 segrar vardera. Från spår 8 har två lopp vunnits. TVÅ. 1 Rajah Silvio blir stor favorit, omgångens näst största. Han förväntas hålla upp ledningen, och det har blivit enklare med vinklad vinge, då de som annars spetsar oftast (4-5) inte kommer iväg lika bra. Häst och stall är i form: Rätt favorit. Spelfaktorn för Björn Goop lyder 1,05. V75-3: Guld 8-hästarslopp, autostart, kort distans 8 Cyber Lane blir omgångens största favorit. Senast blev han ”bara” trea efter en utvändig löpning, men då var det medeldistans. Inte ens Readly Express vinner då. Över kort distans behöver man fortfarande vara bättre än motståndarna för att segra utvändigt, men inte lika mycket. Ganska många bra hästar klarar av det. Dödenshästen segrar mycket oftare över 1640 än över längre distanser. CL ses med bättre chans än den Readly hade i lördags. Det finns dock minus: Senast mötte han bara jämnåriga, nu är det ”riktiga” Guld. Och nu ska han gå med skor. Och det har inte gått så bra för JU på V75 i år. 3 Dante Boko blev ”bara” fyra från ledningen senast, men mötte ju Propulsion & co. Kommer favoriten bort blir det här loppet vansinnigt enkelt. Spelfaktorn för Johan Untersteiner lyder 0,81. I år har han vunnit med en av tio V75-favoriter. V75-4: Fyraåringslopp, ett tillägg, lång distans Tränares tonfall är normalt inte en faktor det tas mycket hänsyn till i en statistikanalys. Men den här gången så! Peter Untersteiner låter väldigt, väldigt nöjd med 4 Vinci Power som gör första starten i hans regi. Olika människor bedöms olika, och för PU är förtroendet högt! Det behövs inte jättemycket för att Vinci Power ska vara huvudet högre än de andra i det här gänget. Han ses som ett spikbud i ett lopp som annars kräver bred gardering. Normalt går man på ”ögat bokar örat”. 15 Vincent As (5,8 procent) borde då vara favorit. Spelfaktorn för Christoffer Eriksson lyder 0,69. I år har han vunnit med en av elva V75-favoriter. V75-5: Klass I, autostart, medeldistans Den prestation 5 Gustafson svarade för senast borde göra honom till stor favorit i det här loppet. 7 Heart of Steel slutade ”en mil” bakom och har nu mycket sämre läge. Ändå är de jämnspelade! Spelare är patrioter… Utländska hästar underspelas konsekvent. Femtehandaren 1 Prince of Persia är förstås svårbedömd i sin sverigedebut men startar från det spår som gynnas mest utav Jägersros vinklade vinge. Chansen är säkert bättre än spelprocenten säger. 3 Can Lane är i skrivande stund favorit, men det lär ändras då de bäst pålästa spelarna klivit in. Det var ett enkelt lopp senast, och trots de pengarna är han fattigast i det här fältet. Flera av motståndarna är för bra. Utöver de nämnda bör även 4 Luxury Brodde och 12 The Real Star sluta före i mål. Top 7 gav i lördags för sjätte gången (av 155: 3,9 procent) miljonutdelning. Då hade jag rätt sju hästar, men i fel ordning. Det är ett svårt spel: Att spela sju hästar runtom kostar 20 160 kronor. Man kan säkert ändå göra bra pengar, då ”inga andra” seriösa spelare ägnar sig åt spelformen och man ibland vinner stort. Konkurrensen består av Harry Boy och återbäringen till spelarna når inte sällan över 100 procent. I lördags blev den 133,4. De tio senaste omgångarna har tillsammans omsatt 10,86 miljoner. Vid tre av omgångarna har någon lyckats få sju rätt. V75-6: Brons, autostart, medeldistans ATG har lyckats väl med att placera de öppnaste loppen sist, inom Dagens Dubbel. Man behöver knappast misströsta om värdet är lågt efter fem avdelningar. Personligen gillar jag omgångar där det är motiverat att gardera mest mot slutet. Då finns i regel potential till miljonvinst, och även om man vinner en mindre summa har man fått spänning att minnas i alla fall. Jag bedömer att 8 Arsenal (7,2 procent) är bästa hästen, men läget är hopplöst med vinklad vinge. Jag provar att helgardera. Till och med sistarankade 9 Twin’s Zindy (0,36 procent) skulle kunna vinna efter en invändig smygare och perfekt lucka till slut. Sådant passar speciellt ston och det är lite läge för det nu. Marc Elias har vunnit med två av fem V75-favoriter. V75-7: Silver, autostart, medeldistans Omgångens näst öppnaste lopp avslutar. 11 Antonio Trot vann V75 mot samma konkurrens från samma spår senast – men då var det kort distans. 2140 nu lär innebära bättre chans. Han får tipset. 12 Linus Boy vann V75 näst sist under identiska förutsättningar: Silver, 12/2140a och vinklad vinge. Toppkusk i sulkyn och ändå borttappad till 6,6 procent. Att de två bästa har bakspår öppnar förstås upp loppet. Jag har svårt att tro att 4, 6, 8 eller 10 vinner men har råd att helgardera igen. Mitt spel De fem första loppen vanns från ledningen. Dessa vinnare hade jag. De två sista vanns från rygg ledaren. Trots nio streck bommade jag Knifetown Winner i den sjätte avdelningen. Lördagen på Bergsåker gav i alla fall en påminnelse om vad invändiga löpningar betyder - speciellt i en omgång med tre lopp över 2640a. Nya tag! 8 Julia Pellini 1, 4 8, 3 4 Vinci Power 5, 1 Alla Alla 576 kronor Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+1), Saeljarsnoken (+5), Isaksson (+1), Grovport (+1) |
|
2018-08-31, 23:21 | #12 |
Lever OLLE
Hoppas det inte hänt något med Olle.
Mycket märkligt ingen trådstart och MFF vidare i Fotbollen i Europa. |
|
2018-08-31, 23:25 | #13 |
Banned
|
|
2018-09-01, 01:40 | #14 |
Banned
|
Nån som tyckte att Logo Light var bra i lördags?
Då kan vi diskutera lite kring dagens stänkare, alla kategorier. Krossade LL från dödens, bara för ett par veckor sedan, har ett perfekt startspår med både tränare och kusk i form. 4% i nuläget. Definitivt utgång på tvilling och tvångsstreck på resterande spelformer. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Magnus (+100) |
2018-09-01, 08:01 | #15 | |
Citat:
|
||
|