Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-31, 09:40   #16

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4146
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Först gnällde man att stadsloppet inte ligger med i v75.Sen är ju loppet så bedrövligt dåligt med bara 11 ekipage den här gången.
Kan det vara så här att loppet är kört nu när Åbys stora pris(numera långlopp) ligger mindre än 14 dagar framåt med skyhögt större prissumma.

Man får ta sig en funderare på hur man löser detta!
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 10:27   #17

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dags för Hugo Åbergs kvällen. En av de absolut största tävlingskvällarna på hela året, men det är med tårar i ögonen man ser hur några lopp håller på att förfalla.

Anrika Malmö stads precis som så länge jag kan minnas varit ett ruggigt bra och spelintressant lopp som alltid tillsammans med dagens huvudlopp legat på dagens dubbel har i år blivit ett ramlopp tidigt på kvällen. Prispengarna har gått ner men skandalöst ändå att loppet inte ens blev fullt med 250 tkr i förstapris. Det loppet har ju i stort sett varje år innehållit härliga skrällar modell större.

Men massor av fina lopp ändå under kvällen såklart. Det är i alla fall inget lopp med under 100 tkr i förstapris längre.
Jägersro är i mitt tycke en jävla skitbana! Kvällens mest intressanta utöver huvudloppet är väl att se hur banans domare kommer utmärka sig och hur många lopp Kolgjinis kommer köra bort. Överladdade gissar jag...
Nä knoppa av Skåne till Danmark så kan Jägersro bli huvudbana i Danmark och Sverige en korg mord mindre!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 10:38   #18

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jägersro är i mitt tycke en jävla skitbana! Kvällens mest intressanta utöver huvudloppet är väl att se hur banans domare kommer utmärka sig och hur många lopp Kolgjinis kommer köra bort. Överladdade gissar jag...
Nä knoppa av Skåne till Danmark så kan Jägersro bli huvudbana i Danmark och Sverige en korg mord mindre!
Du är något på spåren lilldoppsan, tänk om vi sluppit Sverige...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knyss (+1), jomtien (+10)
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 11:02   #19

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Du är något på spåren lilldoppsan, tänk om vi sluppit Sverige...
Tolkar det som att det är vad Skåne vill. Ni tycks skämmas över svenska flaggan i alla fall.... Quislingar!

Senast redigerad av doob den 2018-07-31 klockan 11:04.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 11:08   #20

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Ja man får ju tycka vad man vill om banor så länge dom inte ligger i Norrland. Jägersro inte heller min favoritbana vad gäller spel, men däremot kan inte banan och dess tränares betydelse för travsportens utveckling underskattas. Utan alla fantastiska unghästar som kommer fram i varje kull hos jägersrotränarna skulle solvallas dominans vara total när det gäller den biten. Jägersrotränade hästar fyller också V75 lopp bl a med intressanta hästar i stort sett varje vecka. Titta på en liten tränare som Burman som just nu har tagit fram landets bästa treårssto samtidigt som hon sålt ett antal äldre hästar som gjort sitt här nere till norra Norrland. Så har det sett ut i många år. Hästar för framtiden plockas fram i södra Sverige och på Solvalla samtidigt som många äldre hästar som gjort sitt i den tuffa konkurrensen här nere säljs till Norrland .

Jägersro behövs verkligen trots att dom ofta har svårt att fylla sina lopp. Det finns dock en enkel lösning om det är huvudsyftet. Skriv som småbanorna ut spårtrappa lopp för 15 hästar som tjänat mellan 10-100 tkr. Då skulle även Jägersros lopp bli smockfulla och kanske inte ens som på småbanorna innehålla 10 totalt chanslösa hästar som kom med just för att propositionen var så bred.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 12:55   #21
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Kommer han förbi dante boko?
Nope
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 12:56   #22
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Jag vill varna för Trinity Lux 15%
1609m
Spets
Nedförsbacke på upploppet

Kommer springa en bra tid

Senast redigerad av trance_error den 2018-07-31 klockan 12:58.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 16:30   #23

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3013
Standard

Saxat från bloggen

Tror att 1 Dante Boko leder loppet från start till mål. Hästen är startsnabb och det råder inget tvivel om vem som tar ledningen. Diamanten är snabb ut men tar inte en längd på DB. Jägersro är en spetsbana där ledaren ofta rinner undan och tror som sagt på spets och slut för Dante Boko. Senast insatsen av Dante var lysande, öppnade då tufft men hade ändå krafter kvar till slut och gick jämt med Propulsion då. Hemmaplan, toppform, ledningen och trolig dödens på värsta konkurrenten gör att jag tror att Kolgjinis får anledning att fira trots att Adrian inte får köra. Att Christoffer Eriksson kör istället för Adrian borde normalt sett vara en förbättring även om det såklart är tråkigt för Adrian att inte få chansen i detta storlopp på hemmabanan.

Loppscenario:
Huvudscenariot tror jag är att 1 Dante Boko spetsar, Örjan får motvilligt ta dödens med 4 Propulsion och att 2 Diamanten söker rygg ledaren. Laddar de med 6 Pastore Bob kan han få rygg på DB och då Diamanten i dödens. Men då får ändå Örjan styra framåt för att inte ge bort loppet. Alternativt är att de kör till dödens med Redénstallets andra häst 9 Heavy Sound och att den håller upp tempot för Propulsion. Hursomhelst tror jag på spets och slut för Dante Boko. Örjan i dödens brukar betyda att han måttar in på mållinjen eller att ledaren precis håller undan, jag tror hoppas på det sistnämnda då det är där spelvärdet ligger.

Odds:
Fick 13 ggr på Bet 365 men är redan nere i 9 ggr. Men ändå spelbart enligt min mening.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 16:36   #24

Sprites avatar

Sharp$: 8372
Standard

Har jag läst Hugo Åbergs helt fel eller blir det inte så att Pastore Bob överflygar Dante Boko med den vinklade vingen och sedan kommer Diamanten fram och övertar sedan tar Örjan dödens och Heavy Sound sitter i typ tredje ytter?

Diamanten borde kunna rinna undan då och till 11% finns värde. I värsta fall så blir det inlåst i rygg ledaren på DB med Örjan utanpå?
Gammal 2018-07-31, 16:52   #25

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Har jag läst Hugo Åbergs helt fel eller blir det inte så att Pastore Bob överflygar Dante Boko med den vinklade vingen och sedan kommer Diamanten fram och övertar sedan tar Örjan dödens och Heavy Sound sitter i typ tredje ytter?

Diamanten borde kunna rinna undan då och till 11% finns värde. I värsta fall så blir det inlåst i rygg ledaren på DB med Örjan utanpå?
Lite märkligt att Diamanten ska gå med skor med tanke på förstapriset. Känns lite preparé typ inför Jubileumspokalen
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:02   #26

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Tror att 1 Dante Boko leder loppet från start till mål. Hästen är startsnabb och det råder inget tvivel om vem som tar ledningen. Diamanten är snabb ut men tar inte en längd på DB. Jägersro är en spetsbana där ledaren ofta rinner undan och tror som sagt på spets och slut för Dante Boko. Senast insatsen av Dante var lysande, öppnade då tufft men hade ändå krafter kvar till slut och gick jämt med Propulsion då. Hemmaplan, toppform, ledningen och trolig dödens på värsta konkurrenten gör att jag tror att Kolgjinis får anledning att fira trots att Adrian inte får köra. Att Christoffer Eriksson kör istället för Adrian borde normalt sett vara en förbättring även om det såklart är tråkigt för Adrian att inte få chansen i detta storlopp på hemmabanan.

Loppscenario:
Huvudscenariot tror jag är att 1 Dante Boko spetsar, Örjan får motvilligt ta dödens med 4 Propulsion och att 2 Diamanten söker rygg ledaren. Laddar de med 6 Pastore Bob kan han få rygg på DB och då Diamanten i dödens. Men då får ändå Örjan styra framåt för att inte ge bort loppet. Alternativt är att de kör till dödens med Redénstallets andra häst 9 Heavy Sound och att den håller upp tempot för Propulsion. Hursomhelst tror jag på spets och slut för Dante Boko. Örjan i dödens brukar betyda att han måttar in på mållinjen eller att ledaren precis håller undan, jag tror hoppas på det sistnämnda då det är där spelvärdet ligger.

Odds:
Fick 13 ggr på Bet 365 men är redan nere i 9 ggr. Men ändå spelbart enligt min mening.

Hästar har tagit längder på Dante Boko innan ex Day or Night in. Jägersro förvisso men Pastore Bob är Mt Insider startsnabb, stor risk att den eller Diamanten tar en längd. Kan ju dock runda och ta över ändå alt vinnarhålet alt spets från början.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:23   #27

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Lite märkligt att Diamanten ska gå med skor med tanke på förstapriset. Känns lite preparé typ inför Jubileumspokalen
JUBLEUMSPOKALEN blir 10ggr bättre än Åbergs, knappast prepare idag.
Bara kör Erik, så ses vi i luckan på stallbacken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:31   #28

Standard

Hugo Åbergs kväll med Jari Åkerfeldt och spelexpert Leon H i kväll igen. Då får det bli jägersros egen kanal . Sämre uppsättning får man leta länge efter.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:40   #29

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hugo Åbergs kväll med Jari Åkerfeldt och spelexpert Leon H i kväll igen. Då får det bli jägersros egen kanal . Sämre uppsättning får man leta länge efter.
Har du hittat nån intressant utrustningsändringar.?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:48   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Har du hittat nån intressant utrustningsändringar.?
Nej. Avstår V75 idag. Gjorde en liten flerbong på V4 . Chansar med 3 spikar och tar systemet x 10

V4
Inlämnat: 2018-07-31, 17:45
Jägersro
Tisdag 2018-07-31
Start: 17:50
Kostnad: 140,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Zidane Grif (2, 1)
2: 1 Visa As (6, 4)
3: 1, 2, 4, 6, 8, 10, 11 (5, 9)
4: 2 Darling Mearas (9, 5)