Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-25, 16:31   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

V75 Jägersro 31 juli (Åbergs)

Dags för Hugo Åbergs kvällen. En av de absolut största tävlingskvällarna på hela året, men det är med tårar i ögonen man ser hur några lopp håller på att förfalla.

Anrika Malmö stads precis som så länge jag kan minnas varit ett ruggigt bra och spelintressant lopp som alltid tillsammans med dagens huvudlopp legat på dagens dubbel har i år blivit ett ramlopp tidigt på kvällen. Prispengarna har gått ner men skandalöst ändå att loppet inte ens blev fullt med 250 tkr i förstapris. Det loppet har ju i stort sett varje år innehållit härliga skrällar modell större.

Men massor av fina lopp ändå under kvällen såklart. Det är i alla fall inget lopp med under 100 tkr i förstapris längre.

V75-1

Stoeliten . Hoppas den härliga utvecklingen av Darling Mearas fortsätter. Perfekt läge och håller värmen i sig lär det definitivt bli många spetsvinnare som vanligt.

Möter etablerade elitmärrar som In Toto Sund, Maori Time (har dock inte visat mycket) och Trendy OK. Waffle Cone bortlottad?

V75-2

Hela 600 tkr i förstapris så borde vara iordningställt på flera hästar. Zelig Kronos lär väl bli favorit efter den makalösa insatsen på 11,4 förra veckan på Jägers.

Hur duglig är den holländska love you avkomman från spår 3. Gäster från Holland passas alltid när dom kommer till Jägers. Finns kanske 4 sekunders rekordsänkning på den. Barfota vore intressant om den inte gått så innan.

Zipper Kronos första sverigestarten också. Men spår 10 känns iskallt.

V75-3

Inga kanoner direkt så här måste väl Enterprise ha toppchans ?

V75-4

Coctail Fortuna spår 7. Då blir det väl inte lätt att komma till spets. Vad är 2an för häst vad gäller kapacitet? Noll koll. Trinity Lux riktigt bra på Axevalla och Justice Ås har nu ett lopp i kroppen. Känns spontant öppet.

V75-5

Ännu en italienare som aldrig startat i norden från spår 3. Omöjlig att värdera i nuläget (nr 3). I och med att Gina Schermer fick spår 11 ser loppet spelintressant ut, men den kanske bara vinner igen ändå för inga superhästar med (reservation för italienaren ).

V75-6

När jag gick på Jägers för 20 år sedan var förstapriset i Åbergs en miljon. Det är det fortfarande. Det borde vara mer för ett lopp av denna dignitet. Dom har ju t ex samma förstapris i Boden nu i sitt storlopp och det är ju inte på långa vägar ett lopp med samma status som Åbergs. Vet i och för sig inte om det hade gått att locka hit någon kanon med 2 mkr i förstapris men nog känns det som att loppet innehåller några som känns som utfyllnad. Vinner gör Propulsion.

V75-7

Avslutningen ser som oftast öppen ut. Fina hästar dock. Han Herred skrällvann i Årjäng. Toppform. Urban Kronos favorit i lördags i ett bättre lopp. Felfri nu troligen från spår 6. Mack Dragan bortlottad men CJJ brukar kunna lösa det mesta. Let It happen skrällen? Iordningställd och startsnabb.

Sammanfattningsvis som vanligt en härlig kväll att se fram emot. Även utanför V75 spelet, men sorgligt att långloppet blev en sådan flopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HP (+5), asgaya3141 (+3), michael (+10), pojmonen (+5)

Senast redigerad av olle den 2018-07-25 klockan 16:35.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 19:42   #2

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Frågan är om man ska ha 1 eller 2 utländska ekipage som vinnare.
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 21:41   #3

Standard

Spikar nog Darling Mearas och Propulsion om jag går in på V75 i morgon. Dom två spikarna innebär stor jackpotrisk så kommer det inte het info på lågprocentare i övriga lopp får det bli andra spelformer. Legolas har nu minskat dopningen av P76 igen från 10 till 5 tkr så slutat spela hos dom till dopningen ökar igen eller omsättningen ändå stiger. Känns inte vettigt att lira där längre nu när vinstpoolerna bara blir lägre och lägre.
Gammal 2018-07-30, 21:59   #4

Standard

Är fortfarande väldigt besviken att långloppet blev så tunt och hamnade utanför V75. Mycket av intresset för V75 spel denna tisdag dog redan där. År efter år är det just i det loppet det skrällt. I fjor vann t ex Rapide Du Pommeau till över 60 ggr. I övrigt var V75 omgången iskall utan en enda vinnare över 5 ggr pengarna. Med värmen i år och hypersnabb bana talar väl ännu mindre för att skrällarna ska komma.
Gammal 2018-07-30, 22:16   #5

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Är fortfarande väldigt besviken att långloppet blev så tunt och hamnade utanför V75. Mycket av intresset för V75 spel denna tisdag dog redan där. År efter år är det just i det loppet det skrällt. I fjor vann t ex Rapide Du Pommeau till över 60 ggr. I övrigt var V75 omgången iskall utan en enda vinnare över 5 ggr pengarna. Med värmen i år och hypersnabb bana talar väl ännu mindre för att skrällarna ska komma.
Håller med dig. Efter Hugo Åbergs är det väl det mest intressanta loppet.

Prispengarna borde ökas i både dessa lopp.
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 23:17   #6

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtefan Visa inlägg
11% mot 69% då Diamanten kommer köras i ledningen är jävla lockande. Jag spiiikar nog emot favoriten och hoppas!
Kommer han förbi dante boko?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 23:45   #7

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 62
Standard

Nä kämpa på ni är några få som fortfarande tror travet är en ren sport!

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtefan Visa inlägg
hur som helst är jag kickad imorgon
Romme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 23:52   #8

Standard

Lilla Adrian tror väl inte att han kan skylla på någon annan!

Jag hon sög av honom så fick han knark via ballen då eller?
Gammal 2018-07-31, 00:00   #9

Standard

Kommer spika TRENDY O.K direkt i första med BG!

Varenne (IT)
Gammal 2018-07-31, 00:19   #10

Standard

77 ja skall vi gå på detta igen?

Jag flyger med Spook alla dagar i veckan!!

Beeam me up BG!

Har jobbigt med AS hästar!

Senast redigerad av Romme den 2018-07-31 klockan 00:24.
Gammal 2018-07-31, 00:32   #11

Standard

Har du några kompisar Olle eller pratar du bara med dig själv genom olika alias!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10)
Gammal 2018-07-31, 00:37   #12

Standard

Jag är uppväxt i Romme och varit banan i hela mitt liv! Jag kommer ihåg hur man som liten samlade klister märken där när det var hot rod utställning där! Hade flera dörrar med klister märken som liten
Gammal 2018-07-31, 00:48   #13

Standard

TRINITY LUX blir ju inte jätte lätt att slå från ledningen 1609m

Kan vara en möjlig spik!

Senast redigerad av Romme den 2018-07-31 klockan 00:53.
Gammal 2018-07-31, 00:58   #14

Standard

Jag har 2st 15% spikar nu så detta ser bra ut !

Jag tänker inte missa i första så jag tar med en Mulligan!

MAORI TIME är ett Skämt! så spela inte på den.

Senast redigerad av Romme den 2018-07-31 klockan 01:03.
Gammal 2018-07-31, 08:27   #15

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Först gnällde man att stadsloppet inte ligger med i v75.Sen är ju loppet så bedrövligt dåligt med bara 11 ekipage den här gången.

td