Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-27, 22:55   #16

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Spår 5 i volt, bara lyckats klämma ur sig 2 segrar på 24 starter, en av de sämre kuskarna i loppet. Nja inget fynd på över 1%. Hellre då 1,2,6 som har högre vinstchans och till på köpet mindre spelade.
Du påstår att 1,2 och 6, som aldrig gått fortare än 15,3, 14,7 resp 15,4 på medeldistans, har större vinstchans än 5, som gick 12,5 senast från dödens. Din enda motivering är att 5 har en sämre kusk. Du kunde väl åtminstone motivera med att 6 är startsnabb och sannolikt tar ledningen och har form att sänka sitt rekord med tre sekunder. 2 visade senast på Eskilstuna, att hon har form för 14,5, när Oskar trängde sig ut och blev diskad. Motivering för 1 kan jag inte hitta förutom att hon har en pappa som var bra.

Jag streckar sannolikt 5,7,11,12 och 13. Men jag är öppen för fler streck om någon sharpsare har trovärdig motivering.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 23:11   #17

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Du påstår att 1,2 och 6, som aldrig gått fortare än 15,3, 14,7 resp 15,4 på medeldistans, har större vinstchans än 5, som gick 12,5 senast från dödens. Din enda motivering är att 5 har en sämre kusk. Du kunde väl åtminstone motivera med att 6 är startsnabb och sannolikt tar ledningen och har form att sänka sitt rekord med tre sekunder. 2 visade senast på Eskilstuna, att hon har form för 14,5, när Oskar trängde sig ut och blev diskad. Motivering för 1 kan jag inte hitta förutom att hon har en pappa som var bra.

Jag streckar sannolikt 5,7,11,12 och 13. Men jag är öppen för fler streck om någon sharpsare har trovärdig motivering.
Kusken räcker som motivering i min bok. Precis som de inte köper Grosbois som favorit (än mindre storfavorit) pga kusken. Men lägg till spåret så har du en motivering som räcker och blir över. Medioker kusk+dåligt startspår+V75=omöjligt. Spelar ingen större roll vad för häst han kör.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 23:16   #18

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kusken räcker som motivering i min bok. Precis som de inte köper Grosbois som favorit (än mindre storfavorit) pga kusken. Men lägg till spåret så har du en motivering som räcker och blir över. Medioker kusk+dåligt startspår+V75=omöjligt. Spelar ingen större roll vad för häst han kör.
I morgon får vi veta om 1,2 och 6 är före 5 i mål. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 23:19   #19

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Västerbo Grobois får aldrig vara 55% favorit på V75. Finns inget alternativ än att spela mot honom.
Hållet med dig fullständigt. Hade någon av toppkuskarna (kuskmaffian)kört honom hade jag köpt % satsen till viss del.
Har en liten varning här Wollafur till1% som brukat gå bra på sommaren.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 23:25   #20

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I morgon får vi veta om 1,2 och 6 är före 5 i mål. Lycka till!
Före i mål eller inte, det kan ju bli hursomhelst. Men det är vinnare vi ska sätta. Och strecka spelvärda sådana före överstreckade.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 23:41   #21

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3075
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Finns väl ett annat rätt hårt spelat ekipage man blir ännu mer tveksam till. Doctor Doxey Zenz i avd 1 Hur ska den kusken få till styrningen på V75 när han sällan får det typ i ramlopp på lunchtravet?
Den tror jag inte heller vinner även om hästen är bra. Men man spelar på ekipaget så jag är helt enig om att det luktar strul lång väg. Så ja, 14% på den är överstreckat men fortfarande, 55% på Rauno P....

Avd 1 tycker jag egentligen är klassblandning, men för spänningen skull har de klart bästa hästarna fått dåliga spår....
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 00:06   #22

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Den tror jag inte heller vinner även om hästen är bra. Men man spelar på ekipaget så jag är helt enig om att det luktar strul lång väg. Så ja, 14% på den är överstreckat men fortfarande, 55% på Rauno P....

Avd 1 tycker jag egentligen är klassblandning, men för spänningen skull har de klart bästa hästarna fått dåliga spår....
Wellino Avenue gjordes sist onödigt till jättefavorit, dessutom var det dålig spår för hästen. Tycker den satt fast med krafter sparade och MJ letade luckan in i sista kurvan fram till upploppet. Brukar göra sina bästa lopp när han har framspår, men jag tror hästen kommer att avsluta bra bakifrån också. Denna gång ser jag spelvärlde i WA och jag kommer inleda med en spik.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 00:23   #23

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Angående Västerbo Grosbois, mycket startsnabb, men tror ej den kommer förbi Masterglide bla. Kör de hårt så kan man inte bortse från Sign me up too som har gått som tåget för Emilia och en häst som Now or never flair bör inte vara streckad till låga 4% trots sina galopper.
Garderingslopp med många bud

Senast redigerad av Dahle den 2018-07-28 klockan 00:26.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 09:02   #24

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Du får läsa lite intervjuer om balans samt deras framtida mål ser jag.

Chanslös (denna gång).

Tycker det låter ganska bra för mig klart första streck på vad den kan.
Gammal 2018-07-28, 10:37   #25

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5139
Standard

Varför inte spela raket?

50 kr på en 20-oddsare? Varför inte spela raket tillsammans med en annan häst du tror på? Vinnarspel är väl förlegat i den omfattning du kör här?
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 11:27   #26

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Läst igenom betaltjänsterna nu. Ska man bli rik på V75 ska följande hästar med

I avd 1 ska man inte missa Eelis till 12 procent. Spelvärde bedömer t ex vinstchansen till 18 procent.

Selma Töll 3 procent i avd 2. Lyfts upp rejält av flera betaltjänster . En ansedd rankar den tom etta.

Tjänsterna tror inte på skräll i guld. Den som höjs mest sett till spelprocent är In Vain Sund.

Alla tjänster utom en jag läst hyllar tredjehandaren Norrby Fröj i kallblodsloppet . Den som flest tjänster är överens om som bästa vinnaren tror jag. Även travnet Berglund har den som vinnare. Dock inte snoken och travtjänsten rankar den fyra.

I avd 5 är tjänsterna oeniga. Vissa säger att Västerbo Polerface är en kanonspik. En annan tjänst att BBS Johnny är omgångens bästa spik.

Efter att den mest hyllade betaltjänsten utsett Fame Boko i avd 6 till omgångens bästa spik så har oddsen hos bettingbolagen rasat från höga nivåer. Övriga tjänster tror mest på favoriten och sågar Sign Me Up Too

I avslutningen är inte tjänsterna överens. 1,6,8 rankade etta beroende på vilken tjänst man läser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
legolasse (+10), oggeb (+5), mackpeter (+10), flaquelg (+10), Gotland (+10), asgaya3141 (+5), Vladswe (+10), Sinba1 (+10), Spiritus (+5), kalksten (+20)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 11:32   #27

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

6.Avantis Red Witch ser jag som den häst som kan leda runt om idag bara 3%
Gammal 2018-07-28, 11:40   #28

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Angående Västerbo Grosbois, mycket startsnabb, men tror ej den kommer förbi Masterglide bla. Kör de hårt så kan man inte bortse från Sign me up too som har gått som tåget för Emilia och en häst som Now or never flair bör inte vara streckad till låga 4% trots sina galopper.
Garderingslopp med många bud
Sign me up too sågas hårt av alla betaltjänster. Ska vara chanslös efter att gått upp två klasser och nu från spår 12. Emilia tror dock att hästen kan avsluta med ett -10 varv och då ska ju hästen kunna vinna från spår 12. Återstår att se om kusken eller experterna har rätt...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 11:46   #29

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Sign me up too sågas hårt av alla betaltjänster. Ska vara chanslös efter att gått upp två klasser och nu från spår 12. Emilia tror dock att hästen kan avsluta med ett -10 varv och då ska ju hästen kunna vinna från spår 12. Återstår att se om kusken eller experterna har rätt...
Kan säkert vinna men insatsfördelningen motsvararar inte vinstchansen. Allt värde finns hos tredjespelade hästen och nedåt i listan. Både Västerbo Grobois och Sign me up too är överspelade.

Spår 12, debut två klasser upp och med en i sammanhanget relativt orutinerad kusk är inte spelvärld som andrahandare. Detta är ingen undantagshäst även om den är bra. Blir förvånad om Sign me up too vinner kommande bronsfinalen.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 12:03   #30

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6587
Standard

Trist att ngn betaltjänst har Fame Boko som drag, lär ju minska spelvärdet på den, är köar förstahäst för mig. Får se om jag spikar ändå. Märkligt streckat med Jakobsson och Pöllänen bland de mest streckade.
I övrigt en sån omgång där jag tror känslan kommer att vara att jag varit och nosat på rättv rad men lika gärna kan sluta på 3-4 rätt. Tankar:
1: 8 klar förstahäst. Lutar åt A på den och stor gardering sen. Har skrällkänsla för nr 1.
2: 13 förstahäst men lär fortsätta uppåt på strecken och spelvärdet minskar.
3: Känslan säger 3 men vill nog ha med 2 och kanske 1 också. 5 kanske bäst men kusken? 4 maxas men borde inte räcka.
4: Var inne på 4 tills jag läste intervjun med tränaren. Frågan är om inte Örjan vinner med bästa hästen. Men trist spik.
5: 12 kan vara överlägsen men känns lite upplagt för skräll. Har lite känsla för 5 som var bra senast. Tar nog också med 2 som storskräll.
6: Ytterst märkligt streckat som sagt. 4 klart förstastreck. Därefter 2 och 9. 7 möjlig storskräll som jag streckar före favoriten.
7: 9 är tillsammans med föregående avd mitt drag i omgången. Känns som den kan gynnas av förmodat tempo och flera starka hästar. Vågar nog inte gå all-in, har mkt respekt för 1,8,12.

Nu fokus på att välja spikar/A-hästar

Senast redigerad av tvablaa den 2018-07-28 klockan 12:15.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td