Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-28, 22:04   #61

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Vad ska man med gratismånader till för en produkt som inte går att använda?
Jag använder joker mer än på lördagar. Nästan alltid vid streckspel . Har bara varit strul i juli på lördagar efter kl 15. Så att det handlar om någon form av överbelastning som grund till problemen borde man kunna räkna ut lika bra som it teknikerna på Tr media genom att titta på när det spelas som mest.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 22:10   #62

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3520
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag använder joker mer än på lördagar. Nästan alltid vid streckspel . Har bara varit strul i juli på lördagar efter kl 15. Så att det handlar om någon form av överbelastning som grund till problemen borde man kunna räkna ut lika bra som it teknikerna på Tr media genom att titta på när det spelas som mest.
Och det blir än mer märkligt för det kan knappast vara en nyhet för Jokersupporten att man vill lämna in så sent som möjligt på lördagarna. Att ha en webbprodukt som inte är dimensionerad för den stora kundbasen dom har är enbart löjeväckande.

Snart får man väl ett meddelande om att lämna in sina V75:or i god tid innan, helst redan på fredagarna för att inte överbelasta Joker
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
svepet (+5)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 22:25   #63

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2392
Standard

Förtroendet är redan förbrukat. Orkar inte ens maila in till dem då det känns lönlöst att lägga ner massor av tid på ett reducerat system som sedan ändå inte går att lämna in. Vill inte ha en gratismånad till av skräpet.
svepet (+5)
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 23:15   #64

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Kikade lite på ert program, och blev väl inte väldigt imponerad ärligt talat. Jag såg inget jag ville använda som jag inte redan gör med HPT. Jag är inte en människa som vill ha enkla lösningar, utan en som söker efter revolutionerande paradigmskiften. Jag skulle t.ex. vilja se en oddsjämförelse mellan ATG och internetbookisarna med fasta odds, i realtid. Se var jag faktiskt får bäst betalt för min tänkta dubbel, och gärna också vilka rader på spel som V4 och V5 som jag kanske borde spela som vinnarspel hos en internetbookie istället för att lämna in som spel på ATG.

Det är fem månader kvar till licenssystemet är här, och ATG måste acceptera att de har konkurrenter. Hittills har de låst in alla tjänster med exklusivitetsavtal för att nyttja deras data. Vad som skulle vara revolutionerande och kanske dessutom drivande är ju en tjänst där man kan spela till bästa odds. Kanske som en bar man som spelare kan lägga in i ovankant när man ser på ATG och direkt jämföra.

Om man nu inte vill utmana ATG på det sättet, så vore ett annat stort steg att ge användarna möjlighet att enkelt skapa egna databaser lokalt som man kan skapa egna rankfaktorer från (och utifrån det skapa reducerade system).

Ta t.ex. spårstatistik där man tar hänsyn till strykningar, kikar på om tillägg är bättre eller sämre beroende på hur många som står på start, om spårstatistiken när det är 15 bakom bilen skiljer sig från annan spårstatistik, hur ofta ston vinner över hingstar/valacker, vinner de fler lopp när det är proposition "fördel ston"? Hur ofta vinner treåringar över äldre? Fyraåringar? Är spårstatistiken likadan i lärlingslopp som i öppna lopp? Hur är det med amatörer? Diskningsprocent på kuskar? Är det någon som är väldigt dålig på att nyttja springspår? Formen senaste 10/30/90 dagarna hos tränaren? etc etc etc. Det finns massor av unik statistik att plocka fram om man vill, som många inte har några som helst problem att betala 59kr i månaden för, och som skulle revolutionera marknaden och göra Joker till en lika perifer produkt som vevgrammofoner med tratt.
Det är möjligt att BaraTrav inte är en produkt som passar just dig, men du är varmt välkommen att prova.
Vi tycker att vi levererar en produkt som ger en mycket bra helhetsupplevelse vid streckspelande.
Vi har en indikator på häst, kusk respektive tränare i fliken ”tabell”, som visar om formen är markant förbättrad på 10 eller 30 dagar jämfört med senaste 100 dagarna. Vi har också en indikator som visar att hästen har bytt tränare sedan senaste starten på svensk bana. Det är inte omöjligt att vi kommer att kunna presentera mer statistik i kommande versioner. Vi tackar för tipsen kring detta. LiveBar är en ”innovation” som vi tycker förhöjer upplevelsen ett steg för de som följer loppen via ATG-Live.

Mvh Henrik på BaraTrav
Migge (+5), svepet (+5)
baratrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 13:03   #65

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3075
Standard

Alla har vi våra olika favoritfunktioner och behov att tillgodose när det gäller reduceringsverktyg (gäller iofs alla typer av användarsystem).
Som jag ser det(jobbar själv inom IT-branschen), och jag tror majoriteten av alla som använder sådana här typer av verktyg håller med, så är det två parametrar som är avgörande för helheten:

-Funktionalitet
-Användarvänlighet

Den första punkten är godtycklig och där har vi alla olika uppfattningar om vad som är viktigt. Personligen tycker jag poängsättning är helt överlägsen reduceringsfunktion. Den är mkt flexiblare än utgångar eller ABC-krav. Medan en funktion som spårsumma är helt onödig. Spåren inkluderar så mkt mer parametrar i sig vad som är bra och dåligt, som startmetod, ev tillägg, startsnabbhet hos häst/kusk. Gillar man spårstatistik så kan man baka in de villkoren enkelt i befintliga funktioner som t.ex poäng där man själv poängsätter spåren för de hästar som man har på ramen. Dessutom är ju spår något man i sig tar hänsyn till när man rankar och graderar sina hästar på systemet.

Vi människor är också på många sätt skeptiska av natur till nyheter och synar gärna dessa mer i kanten än de gamla beprövade. Och visst, har man använt nåt länge och lärt sig genvägarna och hur man använder applikationen så funkar till slut det mesta bra. Jag var själv besviken när Joker tog bort sin PC-applikation o till en början kändes webbversionen lite jobbig. I samband med det kollade jag om det fanns något annat verktyg på marknaden istället, och provade då HPT. Men väldigt snabbt insåg jag att på den andra viktiga punkten, användarvänlighet, så var det klasskillnad.

Jag haft Joker många år, lite kort provat HPT, varit beta-testare ett par månader med kommande BaraTrav och använt speltjänst gratisapplikation.

Och för mig är det inget snack - Joker och BaraTrav är helt överlägsna vad beträffar användarvänlighet.
När det gäller funktionalitet har Joker, BaraTrav och HPT alla garanterat tillräckligt för att kunna göra det man behöver för sina behov. Men med HPT tar det otroligt mkt längre att få ihop ett system och få en vettig överblick över det. Och jag vill ha en bra upplevelse när jag sitter med mina systemkonstruktioner. Ibland sitter man flera dagar med ett system, ibland slänger man in nåt på 3 minuter. Det ska funka bägge två.

Till slut kommer vi till kostnaden, och för mig är det med tanke på hur mkt tid och pengar man lägger ner på trav ingen stor fråga. Det är peanuts i sammanhanget. Jag vill ha ett verktyg som har det jag behöver i funktionalitet, är lätt att använda, ger mig bra överskådlighet och dessutom bra uppföljning under loppens gång med rättning mm.

Inget av alla dessa verktyg har allt, men med tanke på att Joker inte längre är användbart de stora speldagarna och jag allra helst vill använda en PC-version så är valet för mig i framtiden väldigt enkelt.

BaraTrav + Speltjänst, den senare en väldigt enkel webbapplikation som komplement när man inte har tillgång till sin PC - den har den viktigaste grundfunktionaliteten för att kunna lämna in ett reducerat system.
Migge (+25), baratrav (+10), gertove65 (+10), abstruse (+5)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 16:34   #66

Migges avatar

Standard

Jokersystemet är nere för underhåll

Ska bli intressant detta när sidan är uppe igen om det är/blir några förbättringar
Gammal 2018-08-02, 17:24   #67

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Jag skapar mina system i HPT på några få minuter.

En viktig detalj för att göra saker hyfsat snabbt är att konfigurera flikar och kolumner så att det bara är det man själv är intresserad av som syns.

Om "allt och allt extra" är påkopplat så är det mer än grötigt. Helt klart.
Gammal 2018-08-03, 12:21   #68

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2392
Standard

Fick nyss ett massutskick där de ber om ursäkt. (Verkligen på sin plats) De hoppas men kan inte garantera att det fungerar i morgon efter vidtagna åtgärder med bl a utökad serverkapacitet. De kommer också ha tekniker på plats.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 12:33   #69

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2610
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag skapar mina system i HPT på några få minuter.

En viktig detalj för att göra saker hyfsat snabbt är att konfigurera flikar och kolumner så att det bara är det man själv är intresserad av som syns.

Om "allt och allt extra" är påkopplat så är det mer än grötigt. Helt klart.
Jag var inne på HPTs hemsida nyss. Är programmet fortfarande aktivt, såg dött ut där? Har mac så skulle behöva bruka online-versionen.
Gammal 2018-08-03, 13:09   #70
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Jag var inne på HPTs hemsida nyss. Är programmet fortfarande aktivt, såg dött ut där? Har mac så skulle behöva bruka online-versionen.
Jodå, HPT Online är aktivt, dock är det länge sen det skedde någon nyutveckling.

Marknaden exploderade med nya konkurrenter för några år sen. När jag kollar runt nu verkar de flesta av dessa ha kommit till samma slutsats som jag, att det inte är någon mening att lägga tid, arbete och pengar på att tävla om några hundra kunder som skulle kunna tänka sig att byta program... Tråkigt men sant.

Hursomhelst, vill man testa funktionerna i senaste versionen kan man gå in på http://onlinebeta.hpt.nu/#/games och skapa DEMO-system, ingen registrering krävs.
Gammal 2018-08-03, 15:30   #71

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Executive Visa inlägg
Fick nyss ett massutskick där de ber om ursäkt. (Verkligen på sin plats) De hoppas men kan inte garantera att det fungerar i morgon efter vidtagna åtgärder med bl a utökad serverkapacitet. De kommer också ha tekniker på plats.
Det enda vettiga vore att erbjuda möjlighet till återbetalning av återstående abonnemangstid för dom som vill MEN det lär ju tyvärr inte hända...lär bli kostsamt isf.

En annan märklig detalj, jag har fått mitt Joker förlängt med en månad i taget i tre månaders tid, fick alltså en extramånad för april, maj och juni 2019. Och jag har ett förbetalt årsabonnemang.

När jag nu även ville ha en extramånad för juli 2019 påstår TR Media-kundtjänsten att det inte finns någon funktion för att lägga på extramånader på årsabonnemang. WTF! Det har ju fungerat för någon vecka sedan.

Fick istället ett klippkort på 5 st. valfria omgångar hos spelvärde.se

Någon mer som har råkat ut för detta förfarande?
Svara

td