|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-07-03, 00:56 | #1 |
UMBERTO MARCATO
Nu är det dags igen på tisdag lopp 7 Axevalla.
För tre starter sedan fick chris trotter chansen och han var då lyrisk över hur hästen kändes i värmningen, den var i kanonskick den dagen men precis innan hade Ann charlott klagat lite på att hon inte hade vagn för honom det var något slitage på den förra så vi fick låna en annan som var för liten för Umberto han slog i den när han växlade tempo, kom fram till bilen och precis när de hade formerat sig så galopperade hästen. Otur för han hade kännts kanon hela den veckan innan den dagen. Jag köper ju in ett preparat till honom från USA som är helt enormt bra, ingen doping så ni kan vara lugna i kvalet fick han dock på sig en ny vagn och Magnus fick hoppa upp bakom hästen, de tog enkelt ledningen och sedan joggade umberto i sitt eget tempo och vann med 60 meter på tiden 18,9 han gick sista 700 på 14,7 med bra spänst och låg puls efter loppet. Näst senast var han ute i ett kval lopp (syns inte i programet) svepte då fältet från tillägg och sprang ifrån med 100 meter men i sista kurvan när Ann charlotte ledde så vill hon försöka rekordsänka med honom för att se vad han klarar och ryckte tussarna mitt i kurvan och det blev lite för bra och en galopp som följd. (hon fick hybris( hästen har tagit preparatet ett tag men nu den senaste 2 veckorna har han inte fått det, fel på leveransen men kommer ta den snart igen. Han känns iallfall grym i jobb och sköter ryttaren korten rätt så ligger en segercheck nära till hands. Hästen är rejält i ordning och efter denna seger skall jag även köpa in ett annat preparat som är dunder (inget doping klassat) håll ögonen på honom imorgon. Lopp7 Axevalla start 1423 |
|
2018-07-03, 10:35 | #2 |
Vill inte verka negativ men i kvalet du pratar om startade 9 hästar och 7 var kallblod.
Den enda varmblodiga motståndaren var en häst med 50 000 intjänat och ingen topp 3placering på 8 starter 2017. Om din häst kommer 2:a eller 3:a får ni vara nöjda. Ni startar ju 20 m efter en häst som går 16 tider och rids av Sofia Adolfsson. En plats skulle ju bli din tränares största framgång då hon på sina 26 starter har ett par fjärdeplatser som bästa resultat. Jag hoppas din häst vinner, men tror mer på en platschans. lycka till Klanke |
|
2018-07-03, 11:09 | #3 | |
Citat:
Tack basse Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5) |
||
2018-07-03, 13:45 | #4 |
Lycka till Klanke med pållen!
Har en fem år gammal ng-notering på den Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5) |
|
2018-07-03, 14:53 | #5 |
För mycket strul med omstarter och materielfel :-(
Hoppas hästen är ok |
|
2018-07-04, 19:10 | #6 |
|
|
2018-07-13, 18:49 | #7 |
Varför ingen rapport inför senaste starten, efter startat en hel tråd?
|
|
2018-07-14, 14:44 | #8 | |
Citat:
senast var han ute i ett monte lopp, hade inte tränats så hårt inför det, hade precis någon vecka innan fått stora masken och jag ville att han skulle vänta lite med att tävla tills han var i lite finare författning men Ann Charlotte ville ändå ta ut honom hon ville att han skulle ha ett lopp i kroppen. Fick gå i dödens och det gillar han inte men gjorde det enda bra med omständigheterna, fick en liten peng med sig hem. Nu skall han ut i arvika nästa vecka och nu är han frisk tar sina hälsopreparat och mår som en kung han skall gå ett sista jobb imorgon, så på kvällen där får jag höra senaste nytt ;=) |
||
2018-07-15, 22:33 | #9 |
Såg livens egna kanal, hästen såg högst ovillig ut att volta efter alla omstarter.
Senast ett ok lopp. Blir kul att följa. Uppdatera oss Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2) |
|
2018-07-19, 13:39 | #10 |
Idag skall han ut i Arvika kl 1825. Ett monte lopp.
Spoiler:
Senast redigerad av Klanke den 2018-07-19 klockan 13:48. |
|
2018-07-19, 14:25 | #11 |
|
|
2018-07-19, 14:46 | #12 |
Lycka till ikväll! Men vill bara tillägga det finns nästan ingen häst som har bra chans från dubbla tillägg på Arvika (är därifrån och har sett väldigt många lopp där till skillnad från de flesta andra då det nästan aldrig är något annat än en saxbana). Det är så oerhört viktigt att vara med där framme från början. För att jaga ikapp täten kostar på väldigt i alla kurvor. Och att plocka flera längder på ledarhästen över upploppet är nästintill omöjligt. Blir förvånad om någon lyckas klå ettan i det loppet felfri. Den har bevisat att den fixar banan på Arvika också, något som långtifrån alla hästar gör.
2018-07-19, 15:13 | #13 | |
Citat:
Nu är det ju dock monté lättare än med vagn.. |
||
2018-07-19, 16:17 | #14 | |
Citat:
Najs! Jag pratade med Lotta precis och hon sa så här: Han är sjukt startsnabb så han tar in allt från start. Tar Umberto spets? Lotta svarar: Den spetsar nog så hon (kusken) får rida fram i rygg och följa rygg hela vägen, Det lutar åt spets eller spets och släpp så visst bör den vara där framme. Senast redigerad av Klanke den 2018-07-19 klockan 16:32. |
||
|