|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-06-13, 18:29 | #16 |
|
|
2018-06-13, 18:43 | #17 | |
Citat:
Blev förb-d på att vi som spelat många år och dessutom för ansenliga summor skulle behöva pröjsa för att få titta i atg-arkivet. Och behöva gå vägen via något grannlands arkiv. ATG har mina allra hemligaste kortkoder och kontonummer och skostorlek och spelvanor och om dom samarbetar med ICA vet dom även vad jag äter och dricker. Tja - nu fick dom min tillåtelse att bombardera mig med marknadsföring igen mot att jag fick tre månaders tillgång till deras Premium-abb. Vem tror ni gör bästa affären - inte jag i alla fall. Men jag gick också på deras "utpressning". Ju mer jag tittar på Sweden Cup desto mer blir jag sugen på att strecka Arazi Boko till 5 % mot Propulsion. Då får jag även ta med Nadal Broline. |
||
2018-06-13, 20:13 | #18 |
|
|
2018-06-14, 09:17 | #19 |
2018-06-14, 10:31 | #20 |
|
|
2018-06-14, 14:34 | #21 |
Lite tankar till Boden
DD Spiken: National Prince är rysligt snabb från just spår 5-7-8 nu skall ha få helstängt huvudlag och bike, full laddning och i spets ger han sig ogärna.. avd6 avd1. Very Kronos har varit en snackhäst genom hela karriären, hans stora mål i livet var Kritieriet i fjol och imponerade stort vid sitt kval från spets och gav aldrig Villiam en chans att utmana. Det blev en snöplig galopp i kriteriet, hästen står väldigt billigt inne kontra kapaciteten. På slutet har han hittat sig själv och varit mer harmonisk har också tagit tre raka segrar och imponerat stort vid varje tillfälle det har heller inte sätt helt tomt ut i tanken så frågan är hur bra är denna hästen? Som sagt förra året var han inte helt enkel och inget att lita på men i år verkar han ha mognat och förstår nog mer och mer vad det handlar om. Normalt vinner han detta igen och visst kan det vara en spik. Jag vill dock ändå betala för "kanske ända motbudet till honom" till mycket lägre procent i form av Young da vinci som verkar vara under kraftig utveckling, senast hamnade han i maskin och blev störd, fick börja om och vred på i vida spår med bra fart över linjen. Form! Det föreligger en viss chans för att resan kan bli likt den förra men jag ser ändå honom som den som kan utmana ifall att Very hoppar bort sig eller inte är till sin fördel. Pelle vill ha honom till nästkommande helg så man sparar hovarna nu och kör med skor, har kanske en marginell betydelse? Vill också i mitt andra system i mitt bolag spela med yttligare två fiduser nämligen Aramis Amok som får en chans till, hästen är ju väldigt kapabel och kan öppna bra vid laddning, berg lär väl inte ge något gratis om hästen sköter sig. Får en chans till.. Sedan måste man ju bara gilla Carros Gift som har hysterisk form för dagen slog av de flesta i detta gänget den 25 maj efter en smygare i ryggar. 2% även nr 2 skall nämnas som ett tänktbud. FF gg med björn.. AVD2 .. Hanky Pankyfrancis har varit bra länge, höll tappert i ledningen näst senast efter tuff öppning. Attackerar tidigt? Super Ariel står väldigt billigt inne på pengarna, vann Sto-sm i fjol och har ett helt annat mostånd här att besegra, det enda man oroas av är om täta starter kan vara något negativt för henne om det inte är så är hon nog med och slåss om det. Mötte ju In toto sund som troligen hade blivit gigantisk favorit här kom ju 2a i det loppet och var duktig. Mellby Fashion var lite blek senast hon verkar bara vilja gå i spets då blir hon extra bra och Westholm kommer vässa upp henne lite extra innan start han trodde att de hade rätt bra chans att nå den positionen nu då lär hon nog hålla rätt länge ? Fame boko satt andra ytter i sin Sverige debut avgjorde busenkelt via 12 sista 1000. har härdats i rätt tuffa gäng och kommer med gott ryckte. Hamnar man inte för länge på innerspår (5-6 inner) så har han nog fart för att överraska.. AVD3 MilliondollaryR fick gå i 3e spår i ett helt varv senast innan han kom fram till dödens, helt klart bästa hästen i fältet och gör han bara en normal prestation så vinner han detta överlägset. Given utgång! Bakom känns det mer öppet vill passa på att varna för en riktig dammsugare som ändå åker med i B gruppen och det är U Boat som fick gå en rejäl repa i spåren 800 kvar senast med fin spänst över linjen, var duktig v75 tvåa på Bergsåker, står sig fint i klassen men läget är som det är skulle det förmodan klaffa samtligt som tempot blir bra gynnas ekipaget och då är han plötsligt en faktor i spelet. Vej ej vad han är streckad på men känslan säger att folk glömmer fort ;=) Dwith sisu är också en häst som jag gärna vill ha med som har varit lysande i 2 raka dödens segrar och verkligen kämpat till sista blodspilan, ff gg med goop nu känns lockande och den måste ju bara med. Men som sagt Jag kör 4 som utgång och resten av hästarna som B hästar. Funkar Freddes häst på lördag så är han nog helt enkelt för bra för dessa, hade han haft en krona mer på sitt konto så hade han gått ur sin klass så ja han sitter billigt inne ;p även nr 7 skall med då den ibland kan öppna oerhört fort och Berg vill nog gärna köra denne i ledningen, kan kosta att komma dit men ni känner ju gode Bergh lite kolijini stuk över honom ibland ;=) AVD4 Hallstra Vinex som kan öppna och är nog rätt gynnad av just spår 1. Håller han ihop travet tror jag Magnus är sugen på att köra så länge lampan lyser, troligen släpper han enbart till Fender och får hur som en bra resa. Jag låser tillsammans med Fender. Guli Storm känns värst emot men det skall också klaffa rån spår 1 på tillägg. Kommer som första reserv. AVD5 Linus Boy attackerade från 3e ytter senast. Tapper i dödens näst senast, läget är dock ett ? men han kan öppna rätt bra och hittar han bara ut i ett andra spår så är han definitivt en faktor i segerstriden.. "ide!" ju längre distanser ju större chans är det att luckorna uppenbarar sig lite här och där.. Tror nog att många låser på 7 och 9 men de känns bara som en i mängden och blir rätt hårt spelade av kollektivet, bara tacka och ta emot, Linus blir nog streckad på runt 10 procent om inte lägre när det blir dags för start. Lyfter fram två roliga kantbollar som ger värdet ett skjuts uppåt nämligen Remote Control som tar spets initialt för att sedan släppa till en felfri nr 7, luckan kommer troligen när mjölksyran kommer för tät hästarna, senast gick Remote C från fjärde ytter 800 kvar och var fin, man pressade ej för fullt med sikte på detta. Var jäkligt bra när man fick göra grovjobbet den 26 maj från andra ytter och det skall tilläggas att man då drog fram vinnaren i det loppet. Kan få ett drömlopp här och blir ändå spelad på under 2 procent. Jisses! Vill även varna lite för Bottnas Commendeur som nu är tillbaka i Sverige efter en Frankrike senjour, vann i klassen förra året och står kvar i klassen trots att man mött rätt bra hästar i Frankrike. Bottnas har 3 segrar med Johnny på 12 försök. Skall också tävla med jänkarbike på lördag samt ett halvstängt huvudlag. Vill varna lite för denne, troligen 0%?? avd6 Här har jag hittat omgångens roligaste spik i National Prince som skall ha premiär för Helstängt huvudlag vilket känns spännande, hästen är flygandes från start och från just spår 5,7 samt 8 är han oehört snabb, har svårt att tro att någon skall kunna ta emot honom. Man trodde ju förra året att detta är en häst för de högre klasserna sedan vek formen ner sig. Nu börjar han närma sig sin fina form han hade i fjol, senast satt han femte innern men hängde bara med utan att pressas i en snabb avslutning, Båth är lyrisk inför detta han säger "äntligen är det spetsläge" nu lägger vi på racerbalans.... Blir troligen andra handare eller runt 20 procent. I spets har jag svårt att se honom förlora och väljer därför att spika! Har startat på distansen 7 gånger och segrat i 4 av dessa samt en tredje plats. Hästen har tagit två segrar i brons och båda vann han enkelt från spets. Dito nu ;=) reserv 3-2 avd7. Propultion vinner kanske trejde året i rad. Örjan har dock inte haft helt enkelt med sina styrningar på slutet, nedåt trend? försöker fälla med några roliga. Vill bland annat varna för Dante boko där hela Kolijiis stall går på högvarv, hästen är grymt snabb ut men kanske inte kan använda det vapnet i början om man inte ryggar nr 1 alt 2 och kör till i nästa skede för att sitta i spets? kanske en kupp ? Arazi boko kan också öppna? sitter kanske han i spets efter 1.06 första 500? distansen har han klarat förrut iallfall på vincens 2016 där han också vann från spets. 6%. Call me Kepper spurtade vasst senast och är på gång, Sorbet var bra i sweden cup men väger för lätt i sammanhanget? Får en fin resa iallfall. Nadal gillar jag och han gör alltid sitt, tagit Elitloppet på ett bra sätt? har respekt för favoriten men man är spelare och det blir rejält rens om han sviker, alla lopp skall ju köras. Det temporära: avd1. 4 Very Kronos (11-10) avd2. Alla 15 avd3. A 4 MilliondollaryR B resten avd4, 1-9 (12) avd5. A 1 Linus Boy B 2-3-7-8-9-10-11 avd6. 5 National Prince (3-2) avd7. 2-3-4-6-9-10 = 1800 Minst 1 A måste vinna.. Chanssystemet avd1. 1-4-10-11 (2-5) avd2. 10-14 (2-11) avd3. 2-4-5-7-9-12 avd4. 1-9 (12-6) avd5. 1-2-3-7-8-9 (10-11) avd6. 2-3-5-6-8 (7-1) avd7. 10 Propultion (3-6) = 1440 kr Flerbongen: avd1. 4 Very Kronos avd2. 14 Super Ariel avd3. 1-2-4-5-6-7-9-12 avd4. 9 Fender avd5. 1-3-9 avd6. 2-3-5-6-7-8-10-11 avd7. 10 Proppen = 96 kr x 10 = 960 kr God tur! ;=) Senast redigerad av Klanke den 2018-06-15 klockan 23:49. |
|
2018-06-14, 18:20 | #22 |
Alla atg kunder antar jag, för jag fick också, min mor också fast hon aldrig spelar har 3 andra vänner som också fick, så troligen alla ;=)
|
|
2018-06-14, 18:31 | #23 |
|
|
2018-06-15, 09:58 | #25 |
Tror proppen bara vinner nu det är tunnare motstånd, bra distans tycker jag. Värst emot är call me keeper sedan nadal broline. Arazi boko, sorbet gick båda fint i Sweden cup men båda fick klena heats sedan fick dom ta ut sig i finalen. Love matters hade vunnit med längder om han hade stått på benen i det loppet och proppen är så väldigt mycket bättre än love matters. Medeldistans missgynnar arazi boko också tror jag.
|
|
2018-06-15, 10:22 | #26 |
Redén har strukit Sorbet. Då blir väl Nadal Broline kvar på "innerschnitzeln" som Hultman säger. Miljonen verkar vikt för Propulsion.
|
|
2018-06-15, 11:36 | #27 |
|
|
2018-06-15, 11:40 | #28 | |
Citat:
Det enda som står emot propulsion är om han hamnar sist i andra spår. Tror han vinner ändå. Spik. |
||
2018-06-15, 12:01 | #29 |
Innersniffen!
|
|
2018-06-15, 12:02 | #30 |
|
|
|