|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-06-02, 10:18 | #31 |
|
|
2018-06-02, 10:28 | #32 |
|
|
2018-06-02, 10:43 | #33 |
Senast redigerad av Klanke den 2018-06-02 klockan 11:00. |
|
2018-06-02, 11:39 | #34 |
Administrator
|
Visst var Dom Perignon bra senast men jag hoppas att Örjan sover lite för länge igen och spikar nog Tiger Marke som det känns just nu.
HOS ger jag heller inte mycket för som kusk och når Jepson spets så borde chansen att rinna undan vara god!
2018-06-02, 11:48 | #35 |
Det matematiska bolagssystemet byggs vanligen på två spikar - resten favoriter kryddat med några skrällar. Dagens system:
1) 4,6,8,9,10 r2-1 (på sommarlätta banor är det tufft att ta in tillägg - inte minst dubbla. Jag vill överleva första avdelningen och streckar alla med chans. 4 streckas på Örjan/Reijo. 6 körs från springspår till ledningen och kan rinna undan till 9 %. 8 tror tränaren mycket på som en kommande stjärna. 9 hade slem i halsen senast och skall ta revansch idag. 10 är bästa hästen hårt inne) 2) 1,3,6,10 r4-9 (1 kan få loppet i ledarryggen och småskrälla. 3 eller 6 tar ledningen. Därmed får 4 ett jobbigare lopp och lämnas utanför. 10 "lovar stallet vinst med") 3) 4 r7-6 (4 och 7 höjer sig över konkurrenterna. 4 OTP har slagit 7 Anna Mix sex gånger av sju. Örjan tar ledningen och Kim får dödens. Därifrån slår inte stoet OTP) 4) 2,3,7,8,12 r6-4 (Tarzans 7 och 8 kan göra upp om detta. 7 bfro tar ledningen från springspår. 8 är bästa hästen i fältet. 2 drar man järnskorna och kör bfro. Favoriten 3 streckas. 12 kommer från två raka och kan skrälla) 5) 1,2,3,5,6,7,11 r4-10 (strecka många) 6) 2,4,6,8 r3-9 (tycker man ska gardera storfavoriten 4. Finske 2 vann V75 i april med Erik och kan leda SoS till 9 %. 6 blir en guldhäst. 8 är högt streckad med Örjan) 7) 2 r6-3 (2 är utrustad för att ta ledningen, som han haft sex gånger och vunnit samtliga. Peter håller snabbstartarna utanför sig och spikas till 19 %) Kostar 1400:-. Lycka till med systemen! |
|
2018-06-02, 11:48 | #36 |
Spår 10
1640m 177m upplopp Tufft
2018-06-02, 11:57 | #37 |
|
|
2018-06-02, 12:00 | #38 | |
Citat:
Värmen? Hur mycket påverkar det hästarnas prestationer ?
2018-06-02, 12:09 | #39 |
Spets tar väl Tillman eller är jag fel ute då? Har fått för mig det och tror därför att HOS vinner idag.
|
|
2018-06-02, 12:40 | #40 |
Det kan bli riktigt fina pengar idag som det känns. Krävs nog en hel del flyt för att få in den här.
|
|
2018-06-02, 13:11 | #41 | |
Citat:
Bakspåren kommer få det ytterst problematiskt om de sitter i de bakre regionerna från start då upploppet enkom mäter 177 meter - ett av de kortaste i landet. I voltstarts- och tilläggsloppen kommer de vara helt rökta. Värmen ALLTID ett plus - ju varmare, desto bättre... Detta gäller i tävlingsmomentet - förberedelserna och värme är ju en annan sak. Dricker de nog med vatten skall det inte vara några problem, mat klarar de sig utan även om det inte är optimalt.
2018-06-02, 13:52 | #42 |
Banned
|
Blir det inte som vanligt idag?
Man lägger en jäkla massa tid på att analysera V75-loppen, sen står man där efter tre avdelningar, ödslat massor av streck - åsså har Kihlström vunnit de tre inledande avdelningarna åkandes efter att de andra lallarna kört loppen i halsen på honom. Funderar iaf allvarligt på 2/3 ÖK i inledande tre avdelningarna och spik på Untersteiners i sista. För inte sätter väl värmlandströge MJA allt på ett kort från start? 10 Cab Hornline var en av mina stänkare idag - tills man läser i intervjuerna att PL aviserar en avvaktande styrning. Bästa vinnarspelet tycker jag därför är 4 Bravo Navarone. Bra läge bakom bilen, behöver inte göra ett skit i loppet förrän 700 kvar - för en gångs skull. 13ggr pengarna? Det är nog sista gången för i år som han ger det oddset. |
2018-06-02, 14:00 | #43 | |
Citat:
Du har helt rätt, när det gäller värmens påverkan på travhästar. Det är mer kuskarna, som påverkas. Och ofta menar tränare/kuskar, att bakspår är som 20 m tillägg. Tänk på att få i er vätska Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
||
2018-06-02, 14:10 | #44 |
doob tankar:
Vi börjar på V4! Spikarna är självklara! 9 Polycrates Face måste galoppera för att förlora det här och inte ens favorit! Tackar! Sofia fixar felfritt och säker vinst! 1 Damien Hanover också ENORMT värde på som andrahandare! Tar spets lätt och brisar undan bara tysken förstår bättre och inte mosar ihjäl dagens mest spelvärda spik! Avdelning 2 och 4 garderas massivt! Se upp med 5 Digital Music som lille Daniel körde bort som klar sist för mig till 30 ggr. Tungt se honom spränga ljudvallen för att springas om sista 100... Onödigt Daniel! 4% idag och dags ta betalt! I samma lopp finns en annan skräll att se upp med! 10 Hakeröds Mimmi kraftigt understreckad! Nu till V75! Avd.1) Här krävs gardering. Litar inte på att favoriten hinner fram! Osäker på alla superlativ kring 9 Mily men streckar! Varför så tunga förtidsspel på 4 Mrs Lindy? Obegripligt. En av många vid stor gardering. 8 Electrical överstreckad! Chanslös från det här läget när hästen behöver hjälpas först över mål och har endast vunnit från innerspår i främre träffen. Streckar jag inte ens under pistolhot! Se upp med 1,2 och 6 på framspår! Avd.2) 3 Tiger Marke är det skrik på. Visst, bra chans om lugn spets! Men 6 In Line Tooma är den som sitter front tror jag! Vässad för supersprinten på Valla förra helgen men kom inte med. ABSOLUT formtoppad gissar jag och då kan den ramla undan i spets till oerhört låg procent! Om dom kör ihjäl sig kommer Örjan flygandes längst ut! Står på tur! Går 1.10 sista varvet om Örjan kör i tid! Tre - låst! Avd.3) Men är helt blåst om man singlar 4 On Track Piraten. Det mesta är sagt i tråden och även jag har sett en TOTALT formlös häst senaste starterna. Frankrike-äventyret obegripligt och OTP protesterade också i loppet. 42% idag är ett skämt!! 7 Anna Mix är stenklar om den går som den ska men mer opålitlig häst får man leta efter. Kan vara körd redan varvet kvar och kan lika gärna vinna med 40 meter! 1 Food Money har jag insideinfo på! Den är iordningställd och nämns knappt! MÅSTE STRECKAS pga värdet och infon! 6 Order To Fly kommer från formstall och kör racerbalans idag! 8 Milligans School understreckad! Toppform! Kan vinna! Avd.4) 2,3,7 eller 8 vinner! Punkt! Huvudet högre än övriga och att alla fyra ska bränna finns inte! Avd.5) 2 Broadway Appolo spetsar och har toppform! Distansen ett ? Kan bli avslagen sista 50 och i så fall kommer farsan med 11 Springover som måste vinna snart. Bra lås. En annan som många anser "måste vinna snart" är 6 Baron Gift! Absolut fanns det värde under 10% men nu är den uppe i 11% och stiger så schas! Rickard Svanstedt vinner aldrig på V75 och hästen är så uppskruten att jag kräks! Icke vinnare av stora mått sen får den klockas till vad fan den vill sista 200 m. Har aldrig varit maken om större hausse på ETT lopp! EN prestation för länge sedan. Packet är fulla och helt förblindade. Masspsykos! Avd.6) 3 Snowstorm Hanover är bortglömd då packet inte fått se än hur bra den är! Två galopper har gjort att kollektivet glömt bort den. 9% just nu är årets överodds! En fin chansspik! Den som väljer att gardera tar blixtsnabbt med 2 Hotshot Luca som spetsar och har fin chans till obegripliga 9%! Favoriten är tredje-fjärdehäst tillsammans med 8 Zack's Zoomer som nog inte är långt ifrån trean rent kapacitetsmässigt men läget? Örjan ökar chanserna från det spåret. Ska vi gräva djupare? Lill-Unter har en racer! Lennartsson likaså! Bfro på den dessutom. 6 Calle Crown har jag ledsnat på. Till skillnad från Snoken. Snoken måste vara full.... Avd.7) Dagens bästa V75-spik! OJ OJ OJ! Packet är inte kloka. 5 Bålsta Palema bara tredjehandare på 17%... Tackarrrrrr! Maken till spets-och-slut-vinnare får man leta efter! Vilket värde! Lycka till och ta det varligt med spriten idag!
2018-06-02, 14:27 | #45 |
V4
Inlämnat: 2018-06-02, 14:27 Mantorp Lördag 2018-06-02 Start: 14:45 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Pacific Face (9, 2) 2: 4 Bag's Simoni (6, 7) 3: 1, 4, 6, 7 (2, 8) 4: 1, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 14 (3, 7) 1x1x4x9 = 36 rader. 36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: KQT JHC DPD |
|
|