|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-05-28, 22:59 | #1 |
V75 Mantorp 2/6
Drar igång en tråd. Har inte kollat igenom listorna så noga än. Precis som många andra (antar jag) känner man väl en viss baksmälla efter Elitloppshelgen.
Avd 1: Normalt sett bör tilläggshästarna få svårt att plocka in dessa meter på sina kullsystrar. Svårt att hitta nån given förstahäst där framme dock. Mrs Lindy bör kunna duga om hon klarar spåret. Avd 2: Dom Perignon har väl samlat ihop till en seger snart, dock jobbigt läge. Jag gillade Prince Tanic insats senast efter väldigt jobbiga förberedelser. Kan vara en rolig skräll. Avd 3: Piraten mot Anna Mix främst. Fördel för Piraten med tanke på spåret? Avd 4: Finns flera som visat att de duger i denna klass. Första tanken för mig är Global Undecided. Avd 5: Väldigt fint och jämnt Silver-försök, kul att få se Bravo Navarone igen. Spets och slut på Broadway Appolo? Avd 6: Ina Scots Ära är som vanligt ett fint lopp, även om det kanske inte kommer upp i samma nivå som fjolårets upplaga. Mest anmärkningsvärt när jag kollar startlistan är väl att Örjan ska köra Zack’s Zoomer åt Tarzan. Avd 7: Demolition Man F borde hitta till spets och känns som hästen att slå för övriga. För att summera känns det som en ganska spelvänlig omgång. Har svårt att se någon given spik än så länge. |
|
2018-05-29, 13:44 | #2 |
Lucifer Lane borde klä av det här motståndet.
|
|
2018-05-30, 12:39 | #3 |
Linus Boy gjorde det snyggt senast, men broadway appollo har ju fått drömspår
Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-05-30 klockan 12:44. |
|
2018-05-30, 13:30 | #4 |
Det var en gång en Fru Lindy som bodde med en Slottsherre. Dom var Piraten på spåret som hade gömt Kontanter i Simonis byxor. Men när Våren var slut så hamnade dom istället i Lucifers bana. Då plötsligt dog ALLA. Efter det så regnade det ca 40000:- på de lyckliga åhörarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+5), Executive (+2), pojmonen (+5), mackpeter (+5) Senast redigerad av KalleKlut den 2018-05-30 klockan 13:38. |
|
2018-05-31, 10:36 | #5 |
Efter en första genomgång känns det som 2 Demolition Man F i sista blir spik för mig.
Vann lekande lätt i Charlottenlund sist, Bandit brick fanns i det slagna fältet. Peter Untersteiner tyckte hästen var oskärpt i det loppet och på Lördag lovas det helstängt huvudlag, luktar SOS lång väg. |
|
2018-05-31, 10:46 | #6 |
Avd 5:
2 Brodway Appolo kommer försöka leda runt om. Lyckas nog med det om inte tuffingarna Olle Rolls eller Kanske först och främst Luddes Bravo Navarone trycker upp tempot i dödens. OM det skulle bli full fart hela vägen kanske Peter Untersteiner äntligen få sätta dit Springover? Tror jag låser på 2,11. |
|
2018-06-01, 07:56 | #7 |
Lyssnade precis på Chrille krukans podcast - han har en poäng angående Piraten.
Åkt ner till Frankrike och tillbaka i denna värme + att den gjorde bort sig där nere. Sen vet vi alla att det är en vinterhäst och Anna Mix gjorde ett ruggigt snyggt lopp senast. Preliminärt spikar jag, Anna Mix, Lucifer Lane och Broadway Appolo. |
|
2018-06-01, 08:36 | #8 | |
Citat:
|
||
2018-06-01, 09:14 | #9 |
|
|
2018-06-01, 11:31 | #10 |
avd1,
Tre hästar höjer sig där draget är Milly som var nedsatt av en halsinfektion senast, ruggigt i sin årsdebut, Peter tror på en bra insats och kan vara en spik för den djärve... annars 9-8-10 avd2. Tiger Marke växer minst en klass i spets och dit kommer han nu sedan skall han slåss. avd3 Många låser på två men när två trätter vinner en... Order to fly gick ett starkt slutvarv i skymundan senast, Food Money fick upp farten sista 300 och såg bra ut. Spets och släpp och lucka? Mulligan School såg också riktigt fin ut senast och måste med.. avd4 Favoriten är en klassig typ som kan runda allt i felfritt lopp. Cargoo Door spurtade vasst när luckan kom senast, intressant läge nu. nr 7 blir svårslagen om spets, skrällen är nr 12 som har bra fart i benen om rätta ryggar kan det smälla igen. Global U gör sina bästa lopp när han får attackera bakifrån, Örjan körs snällt och kan få sitt drömlopp? One To Beat lägger mycket mark under sig och känns som en av flera tilltänkta skrällbud med klaff. Harley Zon och Cash Simoni har höga toppar när de travar till 100% om det maxklaffar så kan de också vara en faktor.. avd5. Broadway appollo leder loppet runt om och jag spikar! avd6 Hootshoot lucka är obesegrad i med Erik och dessutom är hästen pilsnabb ut. Varning. Snowstorm Hanover har inte blommat ut ännu kommer med gott ryckte, skorryck nu är intressant! Cubra Libre kan inte ha varit helt kurrant i kungapokalen senast, frisk nu och en faktor. Zack Zoomer är kanske den mest formstarkaste hästen i fältet men läget? Lucifer är bra men kommer kanske inte till spets nu? Calle Crown verkar på gång och är snabb ut. Taktik? The Bucket list är stark som bränvin, får 3 innern söker sig ut och tar många på slutvarvet. Hazard boko har fått ett lopp ikroppen. Skrällduglig.. avd7. Många spekulerar i att det står mellan 2 och 6 men mitt drag är Bålsta palema som blåser till front och har 4 av 6 på Mantorp och nu blir det jänkarbike på och ett offensivt upplägg att vänta. 14% skall tilläggas att Bålsta har 9 av 12 segrar från spets. Arraw hoss har nu lopp i l kroppen och bör vara med på fotot igen. En av två heta.. Nr 2 är inte jätteexplosiv första biten och den känns lite hårt spelad i min bok. Jag gillade dock intrycket på nr 10 senast som inte fick gå sig tom och avslutade nedåt 10 fart i 600 meter med bra spänst, om det flyter med bra ryggar och tempo är han med dem i må. 0% Passa även nr11 som har varit finfin i värmningarna de två senaste men senast galopperade han av pigghet innan bilen släppte fältet. 3% Två troliga spikar: Tiger Marke och Broadway apollo Utgångarna minst en måste vinna: Breidabliks Cognac (avd4) och 5-6 i avd7 Skrällar: Milly som är kvitt halsinfektion nu, lika bra som i årsdebuten? Food Money såg stark ut i spåren senast, spets och släpp och lucka nu? 3% Al’s Sugarstar såg ut som en atombomb vid segern och det lovade mer, 3% Hotshot Luca är pilsnabb ut och det låter som man skall köra i spets 9% avd6 Snowstorm Hanover har inte fått till det på svensk mark ännu men fart i massor finns och nu rycker man alla skorna 5% "Passas!" Cuba Libre Ice var inte kurrant senast, tränat bra inför detta och tar upp segersviten igen? 3% avd6 D.D’s Perseverance riktigt fin i 10 fart i 600 meter senast utan att gå tom, med ryggar och tempo är han en faktor att se upp med.. +++ avd7.. God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+20) Senast redigerad av Klanke den 2018-06-01 klockan 15:19. |
|
2018-06-01, 13:03 | #11 |
Tarzans hästar är verkligen nycklarna till den här omgången. Många intressanta pållar, men också väldigt svårt att placera in dem i loppen.
|
|
2018-06-01, 13:07 | #12 |
En typisk sådan är Snowstorm Hanover i Lucifer Lane loppet. Har felat i sina svenska starter hittils, men Tarzan har snackat om denns som att det skall vara hans nästa storstjärna- Nuncios arvtagare..
|
|
2018-06-01, 13:13 | #13 |
Örat får kanske boka ögat den här gången och snöstormen åka med på ren misstanke. Lucifer Lane är kanske inte så klar som första anblicken gav sken av.
|
|
2018-06-01, 15:36 | #14 |
Varning! Får en känsla av att ni sågar Piraten för lätt,tar med båda och spikar något annat.Tror det blir Lugauer i 4:e och Lucifer Lane i 6:e.Tror säkert att ni brukar få mer rätt än jag,men det ringer varningsklockor här och jag vill bara dela med mej.
|
|
2018-06-01, 16:08 | #15 |
Är inte direkt startsnabb. Misstänker calle crown kommer sitta i ledning?
Kan bli liknande scenario som lucifers senaste lopp, hamnar 3 -4 utvändigt och kanske får för långt fram? Melanders hästar är väl intressanta om man garderar. |
|
|