Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-02, 11:28   #16

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Är det starttid klockan 15.00 så ska starten också gå vid den tidpunkten. Ifall någon får punktering eller drabbas av andra problem så får man hoppas på mindre oflyt vid nästa start helt enkelt. Detta eliminerar att någon skulle fuska för att försöka påverka de andra ekipagen.

De flesta idrotter som haft problem med tjuvstarter eller andra liknande problem som gjort att publiken tröttnar och att schemat inte kan hållas gör något åt problematiken. Sporten utvecklas och förbättras i de flesta fall och i de där man inser att det blev fel - ändrar man igen bara.

Inom simningen vad jag vet startar loppet på utsatt tid och bryr sig inte ifall du låst in dig på toaletten eller råkat dra sönder din tävlingsdräkt eller liknande. Inom friidrotten tröttnade man på alla tjuvstarter och delar nu ut ett gult kort till hela fältet där näste tjuvstartare per automatik åker ut. Och de tävlande anpassar sig.

Men inom hästsporten verkar det vara dysfunktionella människor som inte vet hur man anpassar sig. De klagar på pengar, de klagar på allt annat och skulle man nu inte få starta ifall man förberett sig i en vecka inför ett lopp och åkt 30 mil i bil med vagn för att man fått materialfel eller råkar tjuvstarta så kommer de böla om uteblivna vinster. Men Usain Bolt som åker till OS eller VM och förberett sig för att vinna 100m kastas ut med huvudet före ifall han är den andre i fältet som tjuvstartar. Han skulle aldrig komma på tanken att gnälla då han vet om hur reglerna är och anpassar sig därefter.

Travsporten är en pajassport som består av inavlade individer som borde veta hut!
Inget av dina exempel innefattar hästar eller andra levande djur. Vi kan ju börja testa att sticka upp ett gult kort under varenda mule och se om kusarna skärper till sig. Jag är dock långt ifrån säker på att de kommer fatta vinken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 12:09   #17

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Inget av dina exempel innefattar hästar eller andra levande djur. Vi kan ju börja testa att sticka upp ett gult kort under varenda mule och se om kusarna skärper till sig. Jag är dock långt ifrån säker på att de kommer fatta vinken.
Då är det ju tur att de inte springer likt hundarna inom Greyhound Racing - dvs utan människor som styr dem. Men menar vi att samtliga kuskar är hjärndöda så köper jag vad du menar! Möjligt att jag missförståt thela travsporten och att det bara är någon tygdocka som är uppsatt i sulkyn bakom och som inte kan styra hästen! My bad!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 13:28   #18

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 708
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Då är det ju tur att de inte springer likt hundarna inom Greyhound Racing - dvs utan människor som styr dem. Men menar vi att samtliga kuskar är hjärndöda så köper jag vad du menar! Möjligt att jag missförståt thela travsporten och att det bara är någon tygdocka som är uppsatt i sulkyn bakom och som inte kan styra hästen! My bad!
Med all respekt, det låter som att du inte har någon vidare koll på hur hästar som djur fungerar.
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 13:33   #19

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av levin1891 Visa inlägg
Med all respekt, det låter som att du inte har någon vidare koll på hur hästar som djur fungerar.
Och oregerliga hästar brukar få starta? Så vad är det då jag inte vet om hästar som du vill upplysa mig om? Jag har ganska bra kunskap om hästar och har kört en del trav själv (ej tävling) även om jag inte jobbat med det.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 21:41   #20
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1453
Standard

Återigen...

Så var vi där igen...
Ferrari River var tokfin innan start, när Goop får för sig att åka iväg och "plocka av lite grejer", det var alltså inte ens materialfel!!
Starten skjuts upp 2 minuter och Ferrarin blir såklart tokhet och galopperar. Hade såklart vunnit annars.
Ska man inte ha provat ut vilken utrustning man ska ha långt innan start? Ska man ha rätt att plocka av lite utrustning innan start "för att det känns bra och hästen nog blir snabbare"?
Är det för att var Björn Goop det var ok? Dessutom bytte man till jänkarvagn 15 minuter innan start... Fint. Seriöst.
Allt en #¤%" tur att inte Goop vann i alla fall...
Pajaserier.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 09:37   #21

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Så var vi där igen...
Ferrari River var tokfin innan start, när Goop får för sig att åka iväg och "plocka av lite grejer", det var alltså inte ens materialfel!!
Starten skjuts upp 2 minuter och Ferrarin blir såklart tokhet och galopperar. Hade såklart vunnit annars.
Ska man inte ha provat ut vilken utrustning man ska ha långt innan start? Ska man ha rätt att plocka av lite utrustning innan start "för att det känns bra och hästen nog blir snabbare"?
Är det för att var Björn Goop det var ok? Dessutom bytte man till jänkarvagn 15 minuter innan start... Fint. Seriöst.
Allt en #¤%" tur att inte Goop vann i alla fall...
Pajaserier.
Ja håller med. Tänk om det skulle va så på formel 1 tex. Står på start å kommer på, attans måste ändra lite på bilen, skjut upp starten 5 min är ni snälla
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 13:53   #22

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ja håller med. Tänk om det skulle va så på formel 1 tex. Står på start å kommer på, attans måste ändra lite på bilen, skjut upp starten 5 min är ni snälla
Exakt!! När i helvete ska vi slå näven i bordet? Jag börjar få lite anhängare men jag har gapat och gapat om den här jävla flatheten och amatörismen i svenskt trav i flera år nu! Ofta bespottad och kritiserad att vara både det ena och det andra. Har dragit ner avsevärt på travspelandet för jag är bara arg och irriterad över hur styrande låter det fortgå. Hoppas vi blir fler som höjer våra röster! Det här duger inte!!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 13:21   #23

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Om ni tycker att trav är en pajassport, vad är då fotbolls-VM ??
VAR fotbollens död,
Nä ge domarna makten igen
Eller skippa domarna och låt drönare dömma
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-23, 13:33   #24
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1453
Standard

Så var det då materialfel igen och uppskjuten start några minuter...
Ett väldigt enkelt sätt att komma tillrätta med många materialfel, kan vara att förbjuda vissa märken av hästtillbehör på travbana när det spelas om pengar.
Jag har svårt att tro att man inom formel 1 skulle tillåta att vissa av bilarna kör med bromsklotsar från Biltema (förutom då att inget stall vill köra med skit, både vad gäller säkerhet och möjligheter).
Vad jag har hört är det ofta samma märken som är inblandade i materialfelen, såklart för att de håller undermålig kvalitet.
Varför helt enkelt inte föra statistik säg under 3 månader på alla travbanor över vilka delar som går sönder, vilka märken det är på delarna, göra en sammanställning och sen helt enkelt porta tillverkare som inte håller tillräckligt hög kvalitet. Om man nu inte vill göra som i andra länder och diska ekipagen. Men i landet lagom kommer så stora förändringar självklart aldrig att ske.

td