|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-06-02, 11:28 | #16 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
||
2018-06-02, 12:09 | #17 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Då är det ju tur att de inte springer likt hundarna inom Greyhound Racing - dvs utan människor som styr dem. Men menar vi att samtliga kuskar är hjärndöda så köper jag vad du menar! Möjligt att jag missförståt thela travsporten och att det bara är någon tygdocka som är uppsatt i sulkyn bakom och som inte kan styra hästen! My bad!
|
2018-06-02, 13:28 | #18 | |
Citat:
|
||
2018-06-02, 13:33 | #19 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Och oregerliga hästar brukar få starta? Så vad är det då jag inte vet om hästar som du vill upplysa mig om? Jag har ganska bra kunskap om hästar och har kört en del trav själv (ej tävling) även om jag inte jobbat med det.
|
2018-06-13, 21:41 | #20 |
Återigen...
Så var vi där igen...
Ferrari River var tokfin innan start, när Goop får för sig att åka iväg och "plocka av lite grejer", det var alltså inte ens materialfel!! Starten skjuts upp 2 minuter och Ferrarin blir såklart tokhet och galopperar. Hade såklart vunnit annars. Ska man inte ha provat ut vilken utrustning man ska ha långt innan start? Ska man ha rätt att plocka av lite utrustning innan start "för att det känns bra och hästen nog blir snabbare"? Är det för att var Björn Goop det var ok? Dessutom bytte man till jänkarvagn 15 minuter innan start... Fint. Seriöst. Allt en #¤%" tur att inte Goop vann i alla fall... Pajaserier.
2018-06-14, 09:37 | #21 | |
Citat:
|
||
2018-06-15, 13:53 | #22 |
Exakt!! När i helvete ska vi slå näven i bordet? Jag börjar få lite anhängare men jag har gapat och gapat om den här jävla flatheten och amatörismen i svenskt trav i flera år nu! Ofta bespottad och kritiserad att vara både det ena och det andra. Har dragit ner avsevärt på travspelandet för jag är bara arg och irriterad över hur styrande låter det fortgå. Hoppas vi blir fler som höjer våra röster! Det här duger inte!!!
2018-06-16, 13:21 | #23 |
Om ni tycker att trav är en pajassport, vad är då fotbolls-VM ??
VAR fotbollens död, Nä ge domarna makten igen Eller skippa domarna och låt drönare dömma |
|
2018-06-23, 13:33 | #24 |
Så var det då materialfel igen och uppskjuten start några minuter...
Ett väldigt enkelt sätt att komma tillrätta med många materialfel, kan vara att förbjuda vissa märken av hästtillbehör på travbana när det spelas om pengar. Jag har svårt att tro att man inom formel 1 skulle tillåta att vissa av bilarna kör med bromsklotsar från Biltema (förutom då att inget stall vill köra med skit, både vad gäller säkerhet och möjligheter). Vad jag har hört är det ofta samma märken som är inblandade i materialfelen, såklart för att de håller undermålig kvalitet. Varför helt enkelt inte föra statistik säg under 3 månader på alla travbanor över vilka delar som går sönder, vilka märken det är på delarna, göra en sammanställning och sen helt enkelt porta tillverkare som inte håller tillräckligt hög kvalitet. Om man nu inte vill göra som i andra länder och diska ekipagen. Men i landet lagom kommer så stora förändringar självklart aldrig att ske.