Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-19, 20:14   #31

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men också en bertydligt större risk att bli utan pengar. Spelar du V6 kan du inte vara fel ute i ett enda av dom 6 loppen . Då 0 kr.

Spelar du P54 betalar du inte 3 kr till femrättspoolen utan 1,50. Du kan ha fel i ett av fem lopp och ändå vinna bra pengar (har vunnit väldigt mycket på fyror hos legolas, aldrig en krona på fem rätt hos atg då jag alltid spelar V6 de få tillfällen jag spelar det).

Därför känns din jämförelse inte riktigt korrekt.

Självklart. 1-pottspel och 2-pottspel är aldrig helt jämförbara.

Men utdelningarna ligger ändå så nära varandra att att jag inte alls tyckte det var "enormt stor skillnad". Snarare förvånansvärt lika.

Jag har full koll på P54-upplägget och gillar det flera snäpp bättre än V64 med V6. Det var bara det där med enorm skillnad som jag inte alls höll med om. Det måste finnas många andra exempel där skillnaden varit mycket större. T ex när folk tagit hela potten på 4r på P54...osv.

td