Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-12, 11:04   #61

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Glöm nu inte att Åby har dubbla open stretch-spår på upploppet, när ni spekulerar i spetsstrider
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 11:12   #62

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Spik på Magic Gwin & Perfect Spirit känns ju gjutet.

Dock lite frågetecken då Redéns hästar inte verkar leverera när de ska.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-05-12 klockan 11:13.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 12:12   #63

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2794
Standard

V72:2 Vem fan vinner detta, eller är det alla som gäller,säkert många som vet bättre än jag.
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 12:40   #64

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
V72:2 Vem fan vinner detta, eller är det alla som gäller,säkert många som vet bättre än jag.
Jag har helgarderat.

Jag tror inte att Cocktail Fortuna spetsar mot Dragster, inte en chans!
Dragster blir svårplockad ifrån ledningen, det kan vi tro
Gammal 2018-05-12, 12:45   #65

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Det finns många favoriter idag och som vanligt är den stora frågan hur man ska lägga upp systemet. Jag väljer två spikar och ett lås. Därmed finns det utrymme för skräll i fyra avdelningar. Det värsta, som kan hända för utdelningen är då att favoriterna i andra, fjärde, femte och sista vinner.

Bolagssystemet:

1) 4 r5-1 (det finns en del spelare, som absolut inte vill åka ut i första och garderar. Jag tillhör inte dem. Här blir det full fart från start för många för att sedan släppa till favoriten och kamma hem andrapriset på en halv miljon)

2) 1,2,4,5,6,8,9 r7-11 (Björn säger, att 9 Earn N'Burn är hans bästa vinstchans under dagen. Veijo hävdar, att galopprisken är högre än 50 % för 6 R.K.King. Gardera)

3) 7 r5-8 (favoriten 7 Day Or Night In var spelad till 4 ggr och andrefavoriten 5 Giveitgasandgo till 40 ggr senast i Olympiatravet. Med öppet huvudlag kör Erik till spets i 07-tempo. Johan kör i vanlig vagn, bfro och norskt huvudlag för att undvika startgalopp. Sedan kör han sig rakt in i Elitloppet - spik 7)

4) 2,5,6,7,8 r3-9 (här har jag tidigare pläderat för lås på 5,6 och 8. Men ju mer jag studerat 7 i striden mot Cyber Lane i Derbyt och hans galopp i årsdebuten mot Cyber Lane - streckas han. Även 2 Sir Q.C. med sju raka vinster och bfro för första gången får ett streck)

5) 1,3,4,6,8,11 r9-2 (go'natt för mitt system om favoriten 6 vinner. Svarar Roger ut favoriten om ledningen. Roger brukar vara lika envis som sin kompis Ludde. Björn rankar 11 som en av tre a-hästar - 10 % är OK. Med lite Berghstallkörning kan 4 skrälla till 4 %. Det här systemet är konstruerat för att få in en skräll i denna avdelning)

6) 1,5 r4-9 (internt snack med Kaj Widell talar för, att favoriten 5 Magic Gwin är "stenklar". Kaj hade "allt kvar" vid senaste vinsten på Åby på 12,1. Men Peter Untersteiner låter lurigt stridslysten med 1 Sobel Conway, som jag väljer att låsa med istället för 5 i tredje avdelningen)

7) 1,2,4,5,6,9,10 r3-7 (min hjärna säger 1. Mitt hjärta säger 2. Mitt Ekerö säger 4. Mitt hopp säger 5. Mitt barfotaruntomförförstagången säger 6. Mitt sågnispurtensenastöga säger 9. Mitt skitihästenstreckaBjörn kollen tar med 10)

Kostar 1470:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 13:00   #66

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
7) 1,2,4,5,6,9,10 r3-7 (min hjärna säger 1. Mitt hjärta säger 2. Mitt Ekerö säger 4. Mitt hopp säger 5. Mitt barfotaruntomförförstagången säger 6. Mitt sågnispurtensenastöga säger 9. Mitt skitihästenstreckaBjörn kollen tar med 10)

Kostar 1470:-. Lycka till!
Hahaha nästan mitt i prick på hur jag själv resonerat
Gammal 2018-05-12, 13:31   #67
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Machiavelli vinner såvida han inte hamnar typ 4:e inner av nån anledning.
Eklundh kör, men då får man den också till 10%
Tack och bock!
Andre Eklundh leder startvolten...då kan det mycket väl bli fjärde inner. Funderar på om inte Erik A utnyttjar det bättre startspåret och sitter i tidig spets här. Veijo hamnar helpunschigt på det och får en kurva och halv raksträcka innan han kommer fram och får överta. Björn kör offensivt och lägger sig i dödens, rejäl jävla körning sista 700 och vem viker ner först på sniken? Femterankade 4 Wir Ideal...

10% och 6-7 ggr pengarna...
Manprinsen (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 13:36   #68

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2279
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Andre Eklundh leder startvolten...då kan det mycket väl bli fjärde inner. Funderar på om inte Erik A utnyttjar det bättre startspåret och sitter i tidig spets här. Veijo hamnar helpunschigt på det och får en kurva och halv raksträcka innan han kommer fram och får överta. Björn kör offensivt och lägger sig i dödens, rejäl jävla körning sista 700 och vem viker ner först på sniken? Femterankade 4 Wir Ideal...

10% och 6-7 ggr pengarna...
Funderar i samma banor. Känns som en chansspik i nuläget.
Veijos tror jag hoppar, Örjans är krånglig från start.
Enda abret är väl om guldtanden prickar och lyckas hålla ut Erik.
Kommer Erik till spets så lär Björn köra fram och låsa loppet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 13:42   #69

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 962
Standard

Vad blir det för laguppställning i ATG Live idag? I mitt tycke en mycket viktigt frågeställning. Törs man hoppas på Hultman? Eller får man dras med Julia?
Tolloppa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 13:49   #70

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Funderar i samma banor. Känns som en chansspik i nuläget.
Veijos tror jag hoppar, Örjans är krånglig från start.
Enda abret är väl om guldtanden prickar och lyckas hålla ut Erik.
Kommer Erik till spets så lär Björn köra fram och låsa loppet.
Wir Ideal är väl en lus?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 13:51   #71

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tolloppa Visa inlägg
Vad blir det för laguppställning i ATG Live idag? I mitt tycke en mycket viktigt frågeställning. Törs man hoppas på Hultman? Eller får man dras med Julia?
Hultman och Forsgren ska kampera ihop i dag. Vet inte vem som får förmånen att fördela ordet mellan gubbarna.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 13:55   #72

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2279
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Wir Ideal är väl en lus?
Ingen vinnartyp men stark och tål att stånka på. Från spets kan han mycket väl hålla.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 14:04   #73

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5401
Standard

Andra avdelningen
Jag kör tre streck
Robert Berghs kusar.
Gammal 2018-05-12, 14:17   #74

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Hultman och Forsgren ska kampera ihop i dag. Vet inte vem som får förmånen att fördela ordet mellan gubbarna.
Förmån och förmån...men bra laguppställning iallafall! Även om man börjar tröttna på att någon som suttit så länge som Forsgren fortfarande inte har greppat konceptet spelvärde på något plan.

Ser att statistiken talar emot min enda spik idag Perfect Spirit:

"En sak som sticker ut, är att inte något av de 20 lopp som avgjorts med open stretch, har vunnits från spår 1. Detta trots att det alltid varit en försöksvinnare, och därmed en av fältets bästa hästar, som startat där.
Över kort distans fungerar spår 1 på Åby, och är till och med en plusfaktor. Över medel och längre är det inte så. Skälet är säkert de många positionsbytena. Efter ett tag ligger ”ettan” i fjärde inner eller ännu längre bak, och då är det svårt att hinna fram.

En annan lustig detalj är att favoriten vunnit fem gånger av tio i Drottningens, men ingen gång i Kungapokalen."

MEN, jag har gått in och läst på lite! Det är 0 favoriter på spår ett de senaste 10 loppen (senaste fem åren) och ingen har varit nära att vara favorit ens. Håller fast vid Perfect Spirit som en bra spik, har visat sig behärska förhållandena här i två raka starter och grejade sin första start över medeldistans senast. Det var ingen stor segermarginal men mycket säkert. Nu barfota. Bara galopp eller tokkörning emot säger jag. Och båda riskerna ser låga ut även om spår ett alltid är lite känsligt när man ska ladda. Första motbudet för mig är helt klart spelvärda Enterprise som de kanske kommer köra barfota med.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-12, 14:18   #75

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Andra avdelningen
Jag kör tre streck
Robert Berghs kusar.
De är nog farliga att lämna utanför ja, speciellt som han ligger så lågt med dem...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td