Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-09, 18:18   #31

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1656
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Earn N Burn måste ha toppchans nu... Spik eller många
Är den så bra att den vinner från bakspår på åby?
Det är ju inte det värsta motståndet , nu när lightning är struken.
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 18:33   #32

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Försöker reda ut avdelning 4.

Mustle Hustle spetsar intialt med Rajesh Face på utsidan som hänger på(?)
Diamanten kan ta det lugnt och försöka hitta en bra utvändig position.
Om Ludde vill överta spets med Rajesh Face så kommer väl Bergh förmodligen släppa med tanke på att Mustle Hustle debuterar på distansen. (?)

Diamanten måste därför köra offensivt för att ha chans att plocka ner Rajesh från ledningen och lägger sig då i dödens..
Diamanten krossar Rajesh Face från dödens?? Vettefan.

Sir Q.C är ju ute mot mycket hårdare motstånd nu så jag tror inte att han vinner denna gång.

Allt detta lutar åt spik på Rajesh Face enligt mig..

Ähhh blir galen.. JH Mannerheim kan få världens smygresa.
Sir Q.C kan ju faktiskt visa sig duga i detta gäng också.

Är jag rätt ute enligt er?
Det här loppet skall ses som en uppmjukning inför Femåringsloppet i Elitloppshelgen. Någon av de tre favoritspelade hästarna vinner till 95 %.

8 Diamanten flög som en stekt sparv in i Stig H Johanssons stall. Det har under årens lopp hänt många gånger - t ex Victory Tilly. Årsdebuten för Diamanten var övertygande. Hästen såg om möjligt mer spänstig och löpsugen ut än någonsin. Nästa år kan det bli både Pd'A och Elitloppet. Han är den mest sannolike vinnaren - men spår 8 gör det tuffare. Dom kör inte ihjäl hästen här för att dra in 300' kronor.

6 Rajesh Face är en riktig tuffing. Han hoppade i starten i årsdebuten. Ändå slog han V75-motståndarna. Rajesh tål Luddes tungviktsträning och körningar. Han kan inte stava till "mjölksyra". Helt korrekt andrastreckad.

5 Muscle Hustle visade som tvåa efter Diamanten i sin årsdebut, att han skall räknas. Hästen ägs av Bergh och får bli revansch mot stallets förlust av Diamanten. Muscle Hustle kan få ett smörlopp i vinnarhålet på Rajesh Face i dennes tvekamp mot Diamanten. Open Stretch öppnar för en trehästarsduell, där vem som helst kan sticka nosen först.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 19:33   #33

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

"Sir Q.C är ju ute mot mycket hårdare motstånd nu så jag tror inte att han vinner denna gång".

Klart han är hårt inne här. Men galet i min bok att gissa bort en häst som bara vinner, spår 2 och med Ulf. 13 % borde ju vara rena fyndet på en undantagshäst som förmodligen inte kommer komma sist ialf

Senast redigerad av kire1111 den 2018-05-09 klockan 23:16.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 23:09   #34

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Andra loppet är extremt svårlöst. Alla hästar är väldigt jämna, ingen som sticker ut direkt. Ev. omstarter kommer påverka väldigt mycket.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 23:24   #35

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Andra loppet är extremt svårlöst. Alla hästar är väldigt jämna, ingen som sticker ut direkt. Ev. omstarter kommer påverka väldigt mycket.
Machiavelli vinner såvida han inte hamnar typ 4:e inner av nån anledning.
Eklundh kör, men då får man den också till 10%
Tack och bock!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 23:27   #36

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Försöker reda ut avdelning 4.

Mustle Hustle spetsar intialt med Rajesh Face på utsidan som hänger på(?)
Diamanten kan ta det lugnt och försöka hitta en bra utvändig position.
Om Ludde vill överta spets med Rajesh Face så kommer väl Bergh förmodligen släppa med tanke på att Mustle Hustle debuterar på distansen. (?)

Diamanten måste därför köra offensivt för att ha chans att plocka ner Rajesh från ledningen och lägger sig då i dödens..
Diamanten krossar Rajesh Face från dödens?? Vettefan.

Sir Q.C är ju ute mot mycket hårdare motstånd nu så jag tror inte att han vinner denna gång.

Allt detta lutar åt spik på Rajesh Face enligt mig..

Ähhh blir galen.. JH Mannerheim kan få världens smygresa.
Sir Q.C kan ju faktiskt visa sig duga i detta gäng också.

Är jag rätt ute enligt er?
Kör dem lite mot varandra är jag övertygad av att Handsome Brad kan vinna detta. Har sett smällfin ut i år! Å andra sidan vinner Rajesh Face detta om han är på humör. Hästen är ju dock ojämn i likhet med de flesta av luddes...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-09, 23:38   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Machiavelli vinner såvida han inte hamnar typ 4:e inner av nån anledning.
Eklundh kör, men då får man den också till 10%
Tack och bock!
Haha lustigt att du nämner den för det är faktiskt hästen jag tror minst på av samtliga. Såpass, att jag var inne ett tag på att ta med alla utom den Men tjänar väldigt lite på det så det lutar mot helgardering för min del.
Gammal 2018-05-09, 23:56   #38

Standard

Andra och sjunde loppet är helt klart de mest svårlösta. Vilka hästar i sista! Nästan alla är i toppform. Ser verkligen framemot att se det loppet.

Extra intressant när sådana topplopp ska avgöras på Åby. Startsnabbhet och vem som tar ledningen blir inte lika avgörande och just därför tror jag man måste strecka på friskt i sista.

Hur som helst så tror jag inte det blir någon större utdelning på lördag, men vi får njuta av den fina travsporten istället! Ser gärna att det blir jackpot så vi får en rejäl till nästa lördag.

Senast redigerad av Cyran den 2018-05-09 klockan 23:57.
Gammal 2018-05-09, 23:56   #39

Standard

Citat:
Haha lustigt att du nämner den för det är faktiskt hästen jag tror minst på av samtliga. Såpass, att jag var inne ett tag på att ta med alla utom den Men tjänar väldigt lite på det så det lutar mot helgardering för min del.
Oväntat!
Varför är den hästen så chanslös här?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2018-05-10, 00:04   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Oväntat!
Varför är den hästen så chanslös här?
Tycker inte tiderna imponerar eller prestationerna för den delen heller. Sen är André Eklundh ett minus för mig.

Men visst kan den vinna, bästa spåret och hingst är fina plus. Vettig chans om det inte blir omstart. Vi får se
Gammal 2018-05-10, 00:09   #41

Standard

Citat:
Tycker inte tiderna imponerar eller prestationerna för den delen heller. Sen är André Eklundh ett minus för mig.

Men visst kan den vinna, bästa spåret och hingst är fina plus. Vettig chans om det inte blir omstart. Vi får se, kommer bli spännande att se!
Jag tycker nog prestationen i finalen näst senast mot 2 hästar som är bra mycket bättre än de han möter här var helt klart vass.

För att inte tala om spurten vid andraplatsen på V75

Spännande blir det!

Gammal 2018-05-11, 03:48   #42
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Jag går på poäng, tider, tränare och kuskar samt såklart hästens kön, ålder och allmäntillstånd så gott jag kan gissa... Och vilka tider den har presterat på vilka banor med vilka kuskar och vilket motstånd den har mött, vilket spår den har haft turen eller oturen att få mm. Just nu gissar jag så här, myycket sparsam som vanligt.

Avd 1. Mycket lätt, tar 4 Dibaba och ev 5 Vanquish Kronos fast det behövs nog inte.

Avd 2. Jäklar, har inte kollat på det loppet men tittar på startlistorna och rankingen i Ronden och Guiden. Här är man rörande överens om att 3 Lightningsky med Uffe O eller 2 Porthos Race, Åke Lindblom ska ta hem spelet. Det får man nog ta en närmare titt på. Uffe är förstås alltid Uffe...

Avd 3, Guld. Duktiga hästar och kuskar med höga poäng och låga tider, hästarna alltså.

Här är rankingen lite olika. Ronden rankar 3 VästerboontheNews som etta, medan Guiden tänker helt annorlunda och rankar den som femma!

Rondens ranking:
3 VästerboontheNews
7 Day Or Night In
5 Giveitgasandgo
4 B.B.S Sugarlight
9 Nadal Broline

Guiden:
5 Giveitgasandgo
7 Day or Night In
9 Nadal Broline
8 Double Exposure
3 VästerboontheNews

Avd 4. 5-åriga, lägst 200K. Vilka lopp! Blir en härlig travdag!

Det rör sig om 2640 auto. Snabbaste tiden på distansen har 7 Monark Newmen, 12,3. Var när han var tvåa i Derbyt förra året, efter Cyber Lane.
6 Rajesh Face och 9 J.H. Mannerheim har rekordet 12,4.

Rajesh Face bra spår, bra tid. Men galopp i förra starten som var årsdebut. Kusken är ju väldigt galoppbenägen...
8 Diamanten verkar travsäker och var ju enastående bra hos Robert Berg. Inget vidare spår förstås.

Orkar inte bry mig om de andra loppen just nu. Men i avd 7 håller jag på 2 Lucifer Lane tills vidare
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 12:24   #43

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Märkligt det här skrikandet på Lucifer Lane tycker jag, just nu inte så mycket mindre spelad än Perfect Spirit. Båda är ju tveklöst bra, men den ene har vunnit Hambletonian och styrs av Redén/Kihlström. Lucifer har amatörkusk och amatörtränare och har bara vunnit 1/4 i de större loppen (500k eller mer i förstapris) som den ställt upp i. Som bäst femma i de övriga tre. Mitt hjärta klappar ju också för att underdogen ska klå "dyringen", men ska man tippa är det ju solklart vem man ska gå på. Speciellt som de är såpass jämnspelade.

I övrigt tänker jag om omgången såhär:

1
Dibaba stöter inte på speciellt tufft motstånd men är också överjävligt stor favorit. 1,2 ligger närmast till hands att gardera med, de har bra chans till att få fina resor på innerspår.

2
Voltstart gör det vidöppet, jag har preliminärstreckat samtliga!

3
Har svårt att se favoriten greja det här, i tuffa gäng där det gasas hela vägen behöver man ha innerspår för att göra sig gällande om man inte är överlägsen. Speciellt när det är open stretch. Och jag ser inte framför mig att Day Or Night In ska ta sig förbi så enkelt. Mitt förstastreck på Västerboonthenews som har god chans till fin resa i ledning eller rygg ledaren. Andra på Giveitgasandgo som mycket väl kan bränna till tät med stängt huvudlag och bara länsa undan. BBS Sugarlight har väl viss chans om Björn får honom att tända till, lite tappad på strecken.

4
Öppet här med. Jag har preliminärstreckat de flesta, men det borde räcka med femman och sexan. Felfri tar nog Rajesh hem det, annars Muscle Hustle. Diamanten kan mycket väl vinna men det är fel favorit.

5
Cocktail Fortuna väldigt stor favorit, det köper jag inte! Dragster är snabb ut och garanterad en bra löpning, Mellby Collector har ett bra läge och är bortglömd, och Zoko Lane är riktigt bra om han löper på topp.

6
Sobel Conway och Magic Gwin har båda form och har dragit bra lägen. Över lång distans blir det svårt att runda dem.

7
Perfect Spirit fram och baklänges, omgångens överlägset bästa favoritspik!

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 12:54   #44

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2279
Standard

Redens hästar blir alltid märkligt överspelade trots att dom ofta står för lusprestationer.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 12:56   #45

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1017
Standard

Lite förbryllad över Giveitgasandgo, tyckte vid första anblicken att det såg ut som en bra chans men..
Det var faktiskt inte så imponerande att bli frånåkt med en halv sekund från vinnarhålet sist, oavsett vad klockan säger och oavsett hur bra Ringostar var, många hästar i denna klassen som hade presterat likvärdigt med samma lopp. Titty Jepson tog in en hel del på den med från 3e inner.
Startsnabbheten var väl "okej", men finns inte på kartan att den tar sig förbi VBOTN och jag ser ingen anledning att släppa till den frivilligt heller över kort med rosa biljett på spel. Skulle Erik tokgasa o trycka sig till spets i 05-öppning tror jag den blir fälld till slut av 7, 8 eller 9 tämligen enkelt.

Mjaa, den måste vara rejält förbättrad för att ha en chans här, alternativt att kuskarna innanför får för sig att det är en kanon och släpper lättvindigt men det är jag väldigt skeptisk till.
Wenkatesch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td