|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-05-06, 17:32 | #1 |
V75 Åby 12 maj
Dubbla V75 omgångar för andra helgen i rad, men nästa helg en betydligt trevligare extra omgång på söndagen med bl a Copenhagen cup. Tätt mellanV75 omgångarna på Åby, men efter lördagens omgång dröjer det till nästa gång. Under sommaren körs ju tyvärr V75 mest ute på orten.
V75-1 är finalen av drottningpokalen och där finns också omgångens mest troliga vinnare i Dibaba. Sett väldigt fin ut i årets två starter och borde vara huvudet högre än dom andra. Det som skulle kunna motivera gardering är någon radikal utrustningsändring på något av motbuden. Avd 2 är ett ganska öppet klass 1 försök. Lightningsky gick 12,8 första barfota runt om i klass 2 finalen näst senast från svårt läge och mot några kanoner i klassen. Skor senast. Barfota nu och bra spår och det är min tidiga vinnare. Gulddivisionen är väl ok utan att man hoppar i taket . Giveitgasandgo har imponerat och är nog ute efter en elitloppsbiljett på lördag. Det är troligen även JU med Day or night in som ju galopperade sist. Klass 2 åkte bort från V75 denna omgång trots att det var ett bra och spelbart lopp. Men femåringsloppet som ersätter är ett underbart lopp. Jägersros megastjärna Rajesh Face blir inte lätt att slå. Var ju sanslöst bra senast . Diamanten med lopp i kroppen och det samma för Monark Newman. Grymt lopp. Man ska nog inte helt glömma hästar som Muscle Hustle och Handsome Brad heller. Sir QC måste det dock ta stopp för nu. Möter mil bättre hästar denna gång. Avd 5 bronsdivisionen. Blir det max utrustning igen på Coctail Fortuna efter urladdningen senast? Aron Palema nu lopp i kroppen. Lär maxas nu för detta. Brons inleder dagens dubbel. Bålsta Palema strålande årsdebut . Borde gått framåt till detta och ha väldigt bra chans trots några vassa emot. Dagens höjdare avslutar. Finalen av kungakannan. Lucifer Lane ser ut att ha tagit ytterligare kliv i vinter. Vilket intryck i uttagningsloppet. Men finns motbud och här kan det även komma radikala ändringar i utrustning. Skulle t ex Stefan Melander rycka skorna nu och sätta på skygglappar på Enterprise skulle det kunna få enorm effekt. Perfect spirit ska såklart också räknas. En härlig omgång sportsligt får man sammanfatta det hela med. Ser inte heller så illa ut spelmässigt. |
|
2018-05-06, 20:05 | #3 |
Who’s who blev jag ruggigt imponerad av när den vann från dödens på 12,3. Sömnige Örjan körde för sent och gav fel lopp senast. Fors kommer garanterat syna dödens här och ör den formtoppad borde den kunna gå -12 blankt. Vill väl bara till att den inte blir hängandes utan kommer fram tidigt i dödens. Då trorjag på ny kross!
|
|
2018-05-06, 20:45 | #4 |
Hoppas inte de startar Giveitgasandgo i Elitloppet om den nu ev skulle vinna på lördag,
4år, 4ÅR ev två stenhårda lopp sen är nog chansen stor att den gjort sitt i storlopp åtminstone. /N |
|
2018-05-07, 09:16 | #5 |
Dom siktar på 4 års eliten, 27e maj.
Men det är många 4åringar som gått bra efter elitloppet. |
|
2018-05-07, 13:59 | #6 |
Hur många 4åringar har ens startat i Elitloppet?
2018-05-07, 14:15 | #7 |
|
|
2018-05-07, 14:19 | #8 |
Napoletano ! Sen kommer jag inte på några fler på rak arm moni maker och nuncio med ser jag nu, lucky poo och simb zipper startade nog ett år förtidigt , gick inget alls sen om jag inne rätt
Senast redigerad av tototorsten den 2018-05-07 klockan 14:42. |
|
2018-05-07, 15:59 | #9 |
|
|
2018-05-07, 17:03 | #10 |
Banned
|
99% säker att jag spikar Lutfi i guld på Lördag.
Spets o slut Senast redigerad av trance_error den 2018-05-07 klockan 17:31. |
2018-05-07, 22:33 | #11 |
2 Lucifer Lane i 8,5% måste vara otroligt spelvärt.
Hästen bara vinner och vinner. Toppspår och toppform. Borde väl vara favorit här? Spetjänster och "experter" brukar ofta försöka fälla den här hästen. Måste bero på att den är i träning och körs av Johan A Nilsson? Har själv fallit i den fällan flera gånger. Garderat Lucifer Lane helt i onödan. Bestämmde mig efter kvalen att spika i finalen. Får se om man stular till det för sig igenom att hitta motbud i lopparkivet eller inte. Första känslan brukar vara den bästa och jag hoppas att jag har karaktär nog att spika på Lördag ! Letar man motbud hittar man alltid ett par stycken- ibland är det bättre att bara blunda och gå rätt av på sin tidiga ide' |
|
2018-05-07, 23:11 | #12 |
|
|
2018-05-07, 23:27 | #13 |
Nu har väl Diamanten fått sämsta spåret. Rajesh Face såg riktigt bra ut i årsdebuten.
|
|
2018-05-07, 23:28 | #14 | |
Citat:
|
||
2018-05-08, 07:14 | #15 | |
Citat:
Riktigt spelvärd spik Sen om man vågar denna gång... Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-05-08 klockan 08:22. |
||
2018-05-08, 09:37 | #16 |
Banned
|
|
2018-05-08, 09:46 | #17 | |
Citat:
Frågan är om inte Day Or Night In, om felfri tar hela gänget från alla lägen? |
||
2018-05-08, 18:19 | #18 | |
Citat:
Quick Fix kan sitta i spets hur mycket han vill. Han kommer ändå lägga sig på upploppet när hästarna, som har någonting i gulddivisionen att göra, kommer. Jag skulle vilja påstå att det är större chans att West Wing vinner på lördag än att Quick Fix håller hela vägen in i mål. Eller, alla hästar har större chans att vinna än vad Quick Fix har beroende på hur loppet blir kört. Men ett som är säkert är i alla fall att Quick Fix inte kommer att vinna. Kan du påminna mig om hur länge sen det var Quick Fix vann på V75? |
||
2018-05-08, 19:52 | #19 |
Letar man skräll i avd. 3 varför inte 1.West Wing. Spår ett på Åby ungefär lika bra som spår 1 på långlopp, typ. Gick med skor sist, man kan väl misstänka att hästen tappar skorna till denna start.
Tycker väl att favoriten Day a night in bara ska vinna egentligen men någonstans ska det skrälla o sista loppet "kubuag" va f-n e de. O Mr.Broberg är ju en kul kille som man önskar en häst i elitloppet, fast det räknas ju inte när starten går. Ludde kan visst vinna, dock svårberäknad man. Men A-häst på Johans i nuläget. /N |
|
2018-05-08, 19:55 | #20 |
Vill bara påpeka att det inte är jag som tryckt ner vinnaroddset på West Wing
|
|
2018-05-08, 20:01 | #21 |
Mr. Broberg kanske
Fan nu börjar jag bli som Perra o pratar med mig själv |
|
2018-05-08, 20:50 | #22 | |
Citat:
|
||
2018-05-08, 21:26 | #23 | |
Banned
|
Citat:
Oskar J får skylla sig själv om han vill köra ledning. Senast redigerad av trance_error den 2018-05-08 klockan 21:27. |
|
2018-05-09, 00:02 | #24 |
Du får kalla mig vad du vill. Men faktum kvarstår trots allt att Quick Fix stannar på upploppet. Ta dig en kik i lopparkivet - det ljuger inte. Dessutom har jag aldrig påstått att West Wing ska köra i spets. Jag påstår att han har större chans att vinna loppet än Quick Fix.
Senast redigerad av oggeb den 2018-05-09 klockan 00:04. |
|
2018-05-09, 00:25 | #25 | |
Citat:
|
||
2018-05-09, 01:49 | #26 | |
Citat:
Quick Fix vann ett lopp, värt 35 000 kr, på 15 försök förra året. Skulle Quick Fix på något mirakulöst sätt ha återfått gamla storformen han hade under 2015 och början på 2016, då han vann Prix de la Cote, så är chansen till och med god att han vinner - men ingenting av det jag har sett honom utföra på en travbana under det senaste året tyder på det. Ska man blanda in så många "om och men" så borde BBS Sugarlight vara omgångens i särklass bästa spik. Han var ju trots allt också bra 2015. Vunnit mest pengar i loppet har han också gjort och som om inte det vore nog har han dessutom finast meritlista med seger i Olympiatravet med 3-4 längder och en finalplats i Elitloppet. Banka in den bara! |
||
2018-05-09, 13:00 | #28 |
|
|
2018-05-09, 13:26 | #29 |
Försöker reda ut avdelning 4.
Mustle Hustle spetsar intialt med Rajesh Face på utsidan som hänger på(?) Diamanten kan ta det lugnt och försöka hitta en bra utvändig position. Om Ludde vill överta spets med Rajesh Face så kommer väl Bergh förmodligen släppa med tanke på att Mustle Hustle debuterar på distansen. (?) Diamanten måste därför köra offensivt för att ha chans att plocka ner Rajesh från ledningen och lägger sig då i dödens.. Diamanten krossar Rajesh Face från dödens?? Vettefan. Sir Q.C är ju ute mot mycket hårdare motstånd nu så jag tror inte att han vinner denna gång. Allt detta lutar åt spik på Rajesh Face enligt mig.. Ähhh blir galen.. JH Mannerheim kan få världens smygresa. Sir Q.C kan ju faktiskt visa sig duga i detta gäng också. Är jag rätt ute enligt er? Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-05-09 klockan 13:33. |
|
2018-05-09, 13:46 | #30 | |
Citat:
Rajesh går inte att spika då troligen Ludde hittar på något sätt att köra galopp. Våta drömmen är väl Milligan's School i rygg på Brad, men det stannar nog vid en dröm..
2018-05-09, 18:18 | #31 |
|
|
2018-05-09, 18:33 | #32 | |
Citat:
8 Diamanten flög som en stekt sparv in i Stig H Johanssons stall. Det har under årens lopp hänt många gånger - t ex Victory Tilly. Årsdebuten för Diamanten var övertygande. Hästen såg om möjligt mer spänstig och löpsugen ut än någonsin. Nästa år kan det bli både Pd'A och Elitloppet. Han är den mest sannolike vinnaren - men spår 8 gör det tuffare. Dom kör inte ihjäl hästen här för att dra in 300' kronor. 6 Rajesh Face är en riktig tuffing. Han hoppade i starten i årsdebuten. Ändå slog han V75-motståndarna. Rajesh tål Luddes tungviktsträning och körningar. Han kan inte stava till "mjölksyra". Helt korrekt andrastreckad. 5 Muscle Hustle visade som tvåa efter Diamanten i sin årsdebut, att han skall räknas. Hästen ägs av Bergh och får bli revansch mot stallets förlust av Diamanten. Muscle Hustle kan få ett smörlopp i vinnarhålet på Rajesh Face i dennes tvekamp mot Diamanten. Open Stretch öppnar för en trehästarsduell, där vem som helst kan sticka nosen först. |
||
2018-05-09, 19:33 | #33 |
"Sir Q.C är ju ute mot mycket hårdare motstånd nu så jag tror inte att han vinner denna gång".
Klart han är hårt inne här. Men galet i min bok att gissa bort en häst som bara vinner, spår 2 och med Ulf. 13 % borde ju vara rena fyndet på en undantagshäst som förmodligen inte kommer komma sist ialf Senast redigerad av kire1111 den 2018-05-09 klockan 23:16. |
|
2018-05-09, 23:09 | #34 |
Andra loppet är extremt svårlöst. Alla hästar är väldigt jämna, ingen som sticker ut direkt. Ev. omstarter kommer påverka väldigt mycket.
|
|
2018-05-09, 23:24 | #35 | |
Citat:
Eklundh kör, men då får man den också till 10% Tack och bock!
2018-05-09, 23:27 | #36 | |
Citat:
|
||
2018-05-09, 23:38 | #37 |
Haha lustigt att du nämner den för det är faktiskt hästen jag tror minst på av samtliga. Såpass, att jag var inne ett tag på att ta med alla utom den Men tjänar väldigt lite på det så det lutar mot helgardering för min del.
|
|
2018-05-09, 23:56 | #38 |
Andra och sjunde loppet är helt klart de mest svårlösta. Vilka hästar i sista! Nästan alla är i toppform. Ser verkligen framemot att se det loppet.
Extra intressant när sådana topplopp ska avgöras på Åby. Startsnabbhet och vem som tar ledningen blir inte lika avgörande och just därför tror jag man måste strecka på friskt i sista. Hur som helst så tror jag inte det blir någon större utdelning på lördag, men vi får njuta av den fina travsporten istället! Ser gärna att det blir jackpot så vi får en rejäl till nästa lördag. Senast redigerad av Cyran den 2018-05-09 klockan 23:57. |
|
2018-05-09, 23:56 | #39 | |
Citat:
Varför är den hästen så chanslös här?
2018-05-10, 00:04 | #40 |
Tycker inte tiderna imponerar eller prestationerna för den delen heller. Sen är André Eklundh ett minus för mig.
Men visst kan den vinna, bästa spåret och hingst är fina plus. Vettig chans om det inte blir omstart. Vi får se |
|
2018-05-10, 00:09 | #41 | |
Citat:
För att inte tala om spurten vid andraplatsen på V75 Spännande blir det!
2018-05-11, 03:48 | #42 |
Jag går på poäng, tider, tränare och kuskar samt såklart hästens kön, ålder och allmäntillstånd så gott jag kan gissa... Och vilka tider den har presterat på vilka banor med vilka kuskar och vilket motstånd den har mött, vilket spår den har haft turen eller oturen att få mm. Just nu gissar jag så här, myycket sparsam som vanligt.
Avd 1. Mycket lätt, tar 4 Dibaba och ev 5 Vanquish Kronos fast det behövs nog inte. Avd 2. Jäklar, har inte kollat på det loppet men tittar på startlistorna och rankingen i Ronden och Guiden. Här är man rörande överens om att 3 Lightningsky med Uffe O eller 2 Porthos Race, Åke Lindblom ska ta hem spelet. Det får man nog ta en närmare titt på. Uffe är förstås alltid Uffe... Avd 3, Guld. Duktiga hästar och kuskar med höga poäng och låga tider, hästarna alltså. Här är rankingen lite olika. Ronden rankar 3 VästerboontheNews som etta, medan Guiden tänker helt annorlunda och rankar den som femma! Rondens ranking: 3 VästerboontheNews 7 Day Or Night In 5 Giveitgasandgo 4 B.B.S Sugarlight 9 Nadal Broline Guiden: 5 Giveitgasandgo 7 Day or Night In 9 Nadal Broline 8 Double Exposure 3 VästerboontheNews Avd 4. 5-åriga, lägst 200K. Vilka lopp! Blir en härlig travdag! Det rör sig om 2640 auto. Snabbaste tiden på distansen har 7 Monark Newmen, 12,3. Var när han var tvåa i Derbyt förra året, efter Cyber Lane. 6 Rajesh Face och 9 J.H. Mannerheim har rekordet 12,4. Rajesh Face bra spår, bra tid. Men galopp i förra starten som var årsdebut. Kusken är ju väldigt galoppbenägen... 8 Diamanten verkar travsäker och var ju enastående bra hos Robert Berg. Inget vidare spår förstås. Orkar inte bry mig om de andra loppen just nu. Men i avd 7 håller jag på 2 Lucifer Lane tills vidare |
|
2018-05-11, 12:24 | #43 |
Märkligt det här skrikandet på Lucifer Lane tycker jag, just nu inte så mycket mindre spelad än Perfect Spirit. Båda är ju tveklöst bra, men den ene har vunnit Hambletonian och styrs av Redén/Kihlström. Lucifer har amatörkusk och amatörtränare och har bara vunnit 1/4 i de större loppen (500k eller mer i förstapris) som den ställt upp i. Som bäst femma i de övriga tre. Mitt hjärta klappar ju också för att underdogen ska klå "dyringen", men ska man tippa är det ju solklart vem man ska gå på. Speciellt som de är såpass jämnspelade.
I övrigt tänker jag om omgången såhär: 1 Dibaba stöter inte på speciellt tufft motstånd men är också överjävligt stor favorit. 1,2 ligger närmast till hands att gardera med, de har bra chans till att få fina resor på innerspår. 2 Voltstart gör det vidöppet, jag har preliminärstreckat samtliga! 3 Har svårt att se favoriten greja det här, i tuffa gäng där det gasas hela vägen behöver man ha innerspår för att göra sig gällande om man inte är överlägsen. Speciellt när det är open stretch. Och jag ser inte framför mig att Day Or Night In ska ta sig förbi så enkelt. Mitt förstastreck på Västerboonthenews som har god chans till fin resa i ledning eller rygg ledaren. Andra på Giveitgasandgo som mycket väl kan bränna till tät med stängt huvudlag och bara länsa undan. BBS Sugarlight har väl viss chans om Björn får honom att tända till, lite tappad på strecken. 4 Öppet här med. Jag har preliminärstreckat de flesta, men det borde räcka med femman och sexan. Felfri tar nog Rajesh hem det, annars Muscle Hustle. Diamanten kan mycket väl vinna men det är fel favorit. 5 Cocktail Fortuna väldigt stor favorit, det köper jag inte! Dragster är snabb ut och garanterad en bra löpning, Mellby Collector har ett bra läge och är bortglömd, och Zoko Lane är riktigt bra om han löper på topp. 6 Sobel Conway och Magic Gwin har båda form och har dragit bra lägen. Över lång distans blir det svårt att runda dem. 7 Perfect Spirit fram och baklänges, omgångens överlägset bästa favoritspik!
2018-05-11, 12:54 | #44 |
Redens hästar blir alltid märkligt överspelade trots att dom ofta står för lusprestationer.
|
|
2018-05-11, 12:56 | #45 |
Lite förbryllad över Giveitgasandgo, tyckte vid första anblicken att det såg ut som en bra chans men..
Det var faktiskt inte så imponerande att bli frånåkt med en halv sekund från vinnarhålet sist, oavsett vad klockan säger och oavsett hur bra Ringostar var, många hästar i denna klassen som hade presterat likvärdigt med samma lopp. Titty Jepson tog in en hel del på den med från 3e inner. Startsnabbheten var väl "okej", men finns inte på kartan att den tar sig förbi VBOTN och jag ser ingen anledning att släppa till den frivilligt heller över kort med rosa biljett på spel. Skulle Erik tokgasa o trycka sig till spets i 05-öppning tror jag den blir fälld till slut av 7, 8 eller 9 tämligen enkelt. Mjaa, den måste vara rejält förbättrad för att ha en chans här, alternativt att kuskarna innanför får för sig att det är en kanon och släpper lättvindigt men det är jag väldigt skeptisk till. |
|
2018-05-11, 13:19 | #46 |
Nu är Aron Palema struken.
Synd hade med den som ett tidigt motbud till favoriten |
|
2018-05-11, 15:35 | #47 |
Avd 7.
Tills vidare tagit ut dessa tre men ändrar nog bara i "nödfall". De tre är 1 Perfect Spirit, 2 Lucifer Lane 123 ai och 4 Who's Who 122 ai.. Dessa tre har högst avelsindex. 1 Perfect Spirit 6,8 milj in varav 160K i Sverige på sina första två starter här. 20 starter, 9 vinster, 45%. Rekord 12,9 am. Han är efter den berömda Angus Hall-stammen. Går inte att få fram ai. Örjan/Redén. Poäng 50 232. 2 Lucifer Lane. 2 milj, 19 starter 12 vinster, 63%. Två starter, två vinster i år. rekord 12,7 am. Poäng 13 300. Körs av Johan A Nilsson, tränas av Thomas L Nilsson. 4 Who's Who 634K, 11 starter, 7 vinster, 67%. 6 st/4v i år. Rek 12,3 am. Pappa är Maharajah. Körs av Mika Forss som brukar kunna ta för sig. Tränas av Pasi Aikio. Poäng 6400. |
|
2018-05-11, 19:30 | #48 |
Avd 2, Klass I
Funderar lite lätt på om jag ska ta med 11 Gianluca Boko. Kim Eriksson brukar ha tur med Roberts hästar. Vann ett billigt lopp med den här från spår 11 23 april i Halmstad. |
|
2018-05-11, 21:47 | #49 |
Diamanten 4.50 på Unibet i detta niohästarsfält, inte lika bra som Anna Mix, men tillräckligt...
|
|
2018-05-11, 22:10 | #50 |
Avd 4, femåringarna.
Rajesh Face har galopperat 10 ggr på 28 starter. Diamanten har galopperat 1 gång på 30 starter. |
|
2018-05-11, 22:30 | #51 | |
Citat:
|
||
2018-05-11, 22:36 | #52 | |
Citat:
|
||
2018-05-11, 22:47 | #53 |
Trodde Perfect Spirit skulle vara stor favorit, men streckad på bara 31%.
|
|
2018-05-12, 00:07 | #54 |
Vågar man hoppas på att Giveitgasandgo blir favorit i guld?
Johan Untersteiner hade en fin fredagskväll på Kalmar med tre tränarsegrar och en andraplats. Day or Night In kommer från två dunderprestationer före galoppen senast. Inget hetsigt startspår nu och biken åker på igen. Fram med hammaren. |
|
2018-05-12, 00:24 | #55 |
Sticker in en liten fråga, efter att ha läst Nybrinks tips, vad har plockat in som mest, någon storvinst?
|
|
2018-05-12, 00:30 | #56 | |
Citat:
|
||
2018-05-12, 06:24 | #57 |
Tidig idag pga jobb. Måste bara testa Sir qc som spik trots att den står hårt inne. 12% måste va ett fynd..
Avd 1: 4 Dibaba (5, 2) 2: 1, 2, 4, 6, 9 (5, 8) 3: 1, 5 (7, 3) 4: 2 Sir Q.C. (8, 6) 5: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 11 (2, 9) 6: 5 Magic Gwin (1, 10) 7: 1, 2, 3, 4, 7, 9, 10 (5, 6) |
|
2018-05-12, 10:07 | #58 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+1) |
||
2018-05-12, 10:10 | #59 |
Tycker det känns upplagt för Magic Gwin i 6:e. Spelvärde spikar Sobel Conwy på allt. De räknar med att han kan hålla upp. Men jag tror att VG är snabbast ut, han har ju visat sig blixtsnabb varje gång. Sedan säger RP "skulle jag komma till spets och Magic Gwin kommer tidigt kan jag tänka mig att släppa". Eftersom jag tror att mig veta hur spetskampen kommer att gå tycker jag mig ha en bra spik.
2018-05-12, 10:45 | #60 | |
Citat:
Kommer Magic gwin enkelt till spets så är det ingen som rör honom. Däremot har jag skrällkänsla för Bålsta Palema om dom kör som idioter där framme. |
||
2018-05-12, 11:04 | #61 |
Glöm nu inte att Åby har dubbla open stretch-spår på upploppet, när ni spekulerar i spetsstrider
|
|
2018-05-12, 11:12 | #62 |
Spik på Magic Gwin & Perfect Spirit känns ju gjutet.
Dock lite frågetecken då Redéns hästar inte verkar leverera när de ska. Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-05-12 klockan 11:13. |
|
2018-05-12, 12:12 | #63 |
V72:2 Vem fan vinner detta, eller är det alla som gäller,säkert många som vet bättre än jag.
|
|
2018-05-12, 12:40 | #64 |
|
|
2018-05-12, 12:45 | #65 |
Det finns många favoriter idag och som vanligt är den stora frågan hur man ska lägga upp systemet. Jag väljer två spikar och ett lås. Därmed finns det utrymme för skräll i fyra avdelningar. Det värsta, som kan hända för utdelningen är då att favoriterna i andra, fjärde, femte och sista vinner.
Bolagssystemet: 1) 4 r5-1 (det finns en del spelare, som absolut inte vill åka ut i första och garderar. Jag tillhör inte dem. Här blir det full fart från start för många för att sedan släppa till favoriten och kamma hem andrapriset på en halv miljon) 2) 1,2,4,5,6,8,9 r7-11 (Björn säger, att 9 Earn N'Burn är hans bästa vinstchans under dagen. Veijo hävdar, att galopprisken är högre än 50 % för 6 R.K.King. Gardera) 3) 7 r5-8 (favoriten 7 Day Or Night In var spelad till 4 ggr och andrefavoriten 5 Giveitgasandgo till 40 ggr senast i Olympiatravet. Med öppet huvudlag kör Erik till spets i 07-tempo. Johan kör i vanlig vagn, bfro och norskt huvudlag för att undvika startgalopp. Sedan kör han sig rakt in i Elitloppet - spik 7) 4) 2,5,6,7,8 r3-9 (här har jag tidigare pläderat för lås på 5,6 och 8. Men ju mer jag studerat 7 i striden mot Cyber Lane i Derbyt och hans galopp i årsdebuten mot Cyber Lane - streckas han. Även 2 Sir Q.C. med sju raka vinster och bfro för första gången får ett streck) 5) 1,3,4,6,8,11 r9-2 (go'natt för mitt system om favoriten 6 vinner. Svarar Roger ut favoriten om ledningen. Roger brukar vara lika envis som sin kompis Ludde. Björn rankar 11 som en av tre a-hästar - 10 % är OK. Med lite Berghstallkörning kan 4 skrälla till 4 %. Det här systemet är konstruerat för att få in en skräll i denna avdelning) 6) 1,5 r4-9 (internt snack med Kaj Widell talar för, att favoriten 5 Magic Gwin är "stenklar". Kaj hade "allt kvar" vid senaste vinsten på Åby på 12,1. Men Peter Untersteiner låter lurigt stridslysten med 1 Sobel Conway, som jag väljer att låsa med istället för 5 i tredje avdelningen) 7) 1,2,4,5,6,9,10 r3-7 (min hjärna säger 1. Mitt hjärta säger 2. Mitt Ekerö säger 4. Mitt hopp säger 5. Mitt barfotaruntomförförstagången säger 6. Mitt sågnispurtensenastöga säger 9. Mitt skitihästenstreckaBjörn kollen tar med 10) Kostar 1470:-. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2) |
|
2018-05-12, 13:00 | #66 |
Hahaha nästan mitt i prick på hur jag själv resonerat
|
|
2018-05-12, 13:31 | #67 | |
Banned
|
Citat:
10% och 6-7 ggr pengarna... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10) |
|
2018-05-12, 13:36 | #68 | |
Citat:
Veijos tror jag hoppar, Örjans är krånglig från start. Enda abret är väl om guldtanden prickar och lyckas hålla ut Erik. Kommer Erik till spets så lär Björn köra fram och låsa loppet. |
||
2018-05-12, 13:42 | #69 |
Vad blir det för laguppställning i ATG Live idag? I mitt tycke en mycket viktigt frågeställning. Törs man hoppas på Hultman? Eller får man dras med Julia?
|
|
2018-05-12, 13:49 | #70 |
Wir Ideal är väl en lus?
|
|
2018-05-12, 13:51 | #71 |
Hultman och Forsgren ska kampera ihop i dag. Vet inte vem som får förmånen att fördela ordet mellan gubbarna.
|
|
2018-05-12, 13:55 | #72 |
|
|
2018-05-12, 14:04 | #73 |
Andra avdelningen
Jag kör tre streck Robert Berghs kusar.
2018-05-12, 14:17 | #74 | |
Citat:
Ser att statistiken talar emot min enda spik idag Perfect Spirit: "En sak som sticker ut, är att inte något av de 20 lopp som avgjorts med open stretch, har vunnits från spår 1. Detta trots att det alltid varit en försöksvinnare, och därmed en av fältets bästa hästar, som startat där. Över kort distans fungerar spår 1 på Åby, och är till och med en plusfaktor. Över medel och längre är det inte så. Skälet är säkert de många positionsbytena. Efter ett tag ligger ”ettan” i fjärde inner eller ännu längre bak, och då är det svårt att hinna fram. En annan lustig detalj är att favoriten vunnit fem gånger av tio i Drottningens, men ingen gång i Kungapokalen." MEN, jag har gått in och läst på lite! Det är 0 favoriter på spår ett de senaste 10 loppen (senaste fem åren) och ingen har varit nära att vara favorit ens. Håller fast vid Perfect Spirit som en bra spik, har visat sig behärska förhållandena här i två raka starter och grejade sin första start över medeldistans senast. Det var ingen stor segermarginal men mycket säkert. Nu barfota. Bara galopp eller tokkörning emot säger jag. Och båda riskerna ser låga ut även om spår ett alltid är lite känsligt när man ska ladda. Första motbudet för mig är helt klart spelvärda Enterprise som de kanske kommer köra barfota med.
2018-05-12, 14:18 | #75 |
De är nog farliga att lämna utanför ja, speciellt som han ligger så lågt med dem...
2018-05-12, 14:19 | #76 | |
Citat:
2018-05-12, 14:42 | #77 |
Tycker det ser favoritbetonat ut på förhand.
Andra loppet är helt klart svårast att mäta hästarna mot varandra. Därför spikar man Björns häst tycker jag dock såg bäst ut. Nadal broline tycker jag är "rolig" i guld. Skulle ranka han som zenit brick. Barfota. Bra spår om det blir fart där framme, vilket det troligtvis blir. V75 Avd 1: 1, 2, 4 2: 9 Earn n'Burn 3: 7, 9 4: 2, 6, 8 5: 1, 6 6: 5, 10 7: 2, 4 3x1x2x3x2x2x2 = 144 rader. |
|
2018-05-12, 14:50 | #78 |
Provar att få lite speldeg till V75.
V4 Inlämnat: 2018-05-12, 14:43 Åby Lördag 2018-05-12 Start: 14:45 Kostnad: 108,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3 (2, 4) 2: 3, 5, 8 (2, 1) 3: 6 Blanche (3, 13) 4: 1, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (4, 2) 2x3x1x9 = 54 rader. 54 x 1 x 2,00 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr. Rättningskod: GWK NHQ SCG Ludde tog en flygande start i första. Ingves körde helt perfekt |
|
2018-05-12, 14:52 | #79 |
Banned
|
Bara lite allmänt funderande om Gulddivisionen idag. Det finns väl ingen som luggar VBOTN på spets? Varför är det ingen som rättar tiden på Day or night in? Snabbt gick det, men närmare 10.0 än 9.6. Givitgasandgo smått imponerande senast, även om det var lite "medhäng" över det hela. Gick anständigt sista 1000 och nedåt 1.08 sista 700. Det där är nog ingen bluff även om det är lite skillnad att ligga på innern än att dra tåget i tredjespår. Nadalen gör årsdebut, Nja, även om han går utan skor och gått bra i tidigare årsdebuter. Tycker att det lutar åt VBOTN, 2140 senaste två, 1609 nu, gick låg 11-tid i slutet på januari så borde väl kunna en låg 10-tid idag. Nån som vet hur Ingves resonerar? Tänker han köra i spets eller ej?
|
2018-05-12, 15:18 | #80 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2018-05-12, 15:25 | #81 |
Provade V4 idag/2R so far
V4 Inlämnat: 2018-05-12, 14:43 Åby Lördag 2018-05-12 Start: 14:45 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3 (4, 5) 2: 3, 8 (2, 1) 3: 1, 6, 13, 15 (3, 9) 4: 12 Breidabliks Cognac (1, 3) 3x2x4x1 = 24 rader. 24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: /N |
|
2018-05-12, 15:30 | #82 | |
Citat:
|
||
2018-05-12, 15:33 | #83 |
Jobbar hela dagen och hoppas jag hinner se ett par lopp på mobilen .
Redan lämnat in och så här vart Systemet 1) 4 Dibaba 2) 1,2,4,8,9,10,11,12 3) 5,7 4) 5,6,7,8 5) 1,3,6 6) 1,2,5 7) 1,2,3,4,6,9,10 1x8x2x4x3x3x7=4 032 rader/2016 kr MZD SHS PCB lycka till! |
|
2018-05-12, 15:39 | #84 |
Matteus får börja ta lektioner i engelska. Skämskudde på när man lyssnar.
|
|
2018-05-12, 15:57 | #85 |
Banned
|
Vinnarhålet verkar vara en framgångsrik strategi idag...
|
2018-05-12, 15:58 | #86 |
|
|
2018-05-12, 15:59 | #87 |
Idag när den inte ledsnade i spets var det en helt annan häst. Hoppas de fattar att den måste köras i ryggar.
2018-05-12, 16:00 | #88 |
1,2,4u,5
1,2,4 5 6 1,2,4,6,8,11,12 1u,2,4,5,7,8,9,10 1,2,3,4,5,6,9,10 krav minst 1u |
|
2018-05-12, 16:06 | #89 |
Super Moderator
|
V75
Inlämnat: 2018-05-10, 01:39 Åby Lördag 2018-05-12 Start: 16:20 Kostnad: 140,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Vanquish Kronos (2, 4) 2: 2 Porthos Race (6, 5) 3: 1, 5 (6, 7) 4: 2 Sir Q.C. (4, 5) 5: 1, 2, 4, 6, 8 (10, 5) 6: 1, 2, 3, 5, 6, 10, 11 (4, 7) 7: 1, 2, 4, 5 (11, 3) 1x1x2x1x5x7x4 = 280 rader. 280 x 1 x 0,50 kr = 140,00 kr. Totalt: 140,00 kr. Rättningskod: TORSKBONGEN
2018-05-12, 16:07 | #90 |
Banned
|
Det blev två system idag:
1: 1, 2, 4, 5 (9, 8) 2: 1, 2, 4, 6, 8, 9, 11, 12 (5, 7) 3: 3 VästerboontheNews (7, 5) 4: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (9, 1) 5: 1 Dragster (6, 11) 6: 1, 5 (10, 9) 7: 1, 4, 5, 9 (2, 10) 1: 1, 2, 4, 5 (9, 8) 2: 1, 2, 4, 6, 8, 9, 11, 12 (5, 7) 3: 5, 7 (3, 9) 4: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (9, 1) 5: 1, 6, 11 (3, 4) 6: 1, 5 (10, 9) 7: 4, 9 (1, 2) Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+2) Senast redigerad av Stankarn den 2018-05-12 klockan 17:44. |
2018-05-12, 16:11 | #91 |
|
|
2018-05-12, 16:12 | #92 |
Varför var man så snål hos legolas? Satte lunch V4 med spik på Lugauers i avd 2. Sen snålades det på Pick3 . Spikade även Untersteiner där i v43 (pick2-2) och sen 6 hästar i sista. Hade man tagit med samma 5 i andra som på lunch V4 hade jag blivit ensam vinnare på pick 3 för en insats på 300 kr istället för 60. Hade väl blivit runt 8000 då. Men otroligt att ingen satte den. Omsattes ändå nästan 8000 efter dopningen på 3000 kr.
|
|
2018-05-12, 16:18 | #93 |
V75
Inlämnat: 2018-05-12, 16:15 Åby Lördag 2018-05-12 Start: 16:20 Kostnad: 367,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Dibaba (5, 1) 2: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9 (7, 11) 3: 7 Day or Night In (5, 8) 4: 2, 5, 6, 7, 8 (3, 9) 5: 1, 6, 11 (4, 8) 6: 5 Magic Gwin (1, 4) 7: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10 (3, 7) 1x7x1x5x3x1x7 = 735 rader. 735 x 1 x 0,50 kr = 367,50 kr. Totalt: 367,50 kr. Rättningskod: DVC RHS WMM |
|
2018-05-12, 16:18 | #94 |
Chanssystem
V75 Inlämnat: 2018-05-12, 16:17 Åby Lördag 2018-05-12 Start: 16:20 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Vanquish Kronos (4, 2) 2: 2, 4, 6 (9, 1) 3: 7, 8 (5, 3) 4: 6 Rajesh Face (8, 5) 5: 6, 11 (1, 3) 6: 1, 3, 5 (10, 9) 7: 1, 6 (4, 2) 1x3x2x1x2x3x2 = 72 rader. 72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. /N |
|
2018-05-12, 16:22 | #95 |
Hur orkar dom tjata om jackpot var femte minut i atg live när det handlar om 3,5 miljon som blev över från Biri i söndags? Tror dom verkligen att spelarna har så dålig koll att dom slänger sig över spelaknappen varje gång Oscar Westberg påminner om att det är jackpot omgång?
Spiritus (+1) |
|
2018-05-12, 16:25 | #96 |
Helvete Örjan höll på att sova bort det där.
|
|
2018-05-12, 16:25 | #97 |
Banned
|
Haha....ja, den behövde man ju inte gardera direkt. Men kul när det körs lite i loppen. Heja Björn!
|
2018-05-12, 16:27 | #98 |
Trav porr på högsta nivå , ojojoj
|
|
2018-05-12, 16:27 | #99 |
Ojojoj hur kunde Ingves sitta kvar i rygg efter den resan totalt hjärnsläpp
|
|
2018-05-12, 16:30 | #101 |
Banned
|
Vi provar med en tvilling:
Hästar 1, 2, 6, 8, 11, 12 Utgångshästar 4 Wir Ideal 6 x 50,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. |
2018-05-12, 16:37 | #102 |
Ärligt av Ingves iaf. Alla kan göra fel.
|
|
2018-05-12, 16:43 | #103 |
Surt - garderade med fyra hästar och Ingves hade ju utmanat om han gått före PU inför sista kurvan - inte en chans att ÖK hunnit fram då om man ser hur PUs och Ingves kusar ser ut över mål - stor skillnad där. Hjärnsläpp, Ingves, men ärlig i alla fall!!!
2018-05-12, 16:51 | #106 |
Perfekt körning av André Eklundh
|
|
2018-05-12, 16:52 | #107 |
Ingen tur - spik på Bergharn. Lär dock bli jackpot x2 idag...
2018-05-12, 16:52 | #108 |
Banned
|
Vaf-n, har någon tvingat Eklundh att gå en körsvenskurs? Den där såg man ju inte komma....
|
2018-05-12, 16:53 | #109 |
|
|
2018-05-12, 16:55 | #110 |
|
|
2018-05-12, 16:56 | #111 | |
Citat:
VINNARE Inlämnat: 2018-05-12, 16:26 Åby Lopp 6 Lördag 2018-05-12 Start: 16:44 Kostnad: 1 500,00 kr Vadet gäller startnummer 1 Machiavelli 1 x 1 500,00 kr = 1 500,00 kr. Totalt: 1 500,00 kr. Rättningskod: JNM QHP QMK
2018-05-12, 16:58 | #112 |
Kan bli kul om spiken sitter i avd 3
V75 Inlämnat: 2018-05-12, 16:03 Åby Lördag 2018-05-12 Start: 16:20 Kostnad: 2 592,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Dibaba (5, 1) 2: 1 Machiavelli (4, 2) 3: 5 Giveitgasandgo (8, 7) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (5, 8) 5: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 11 (8, 5) 6: 1, 2, 5, 8, 9, 10 (4, 7) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 10) 1x1x1x9x8x6x12 = 5184 rader. 5184 x 1 x 0,50 kr = 2 592,00 kr. Totalt: 2 592,00 kr. Rättningskod: GZK XHP SMJ
2018-05-12, 17:05 | #113 | |
Citat:
|
||
2018-05-12, 17:10 | #117 |
|
|
2018-05-12, 17:11 | #118 |
Quick Fix var exakt så dålig som förväntat. Sist i mål?
|
|
2018-05-12, 17:11 | #119 |
Banned
|
Inget snack om saken, här har Reijo lyckats med vinterträningen....
|
2018-05-12, 17:14 | #120 |
Nadal Broline till elitloppet. Lär inte bli en av favoriterna. Men ingen bluffseger.
|
|
2018-05-12, 17:16 | #121 |
Johan Untersteiner har ju sagt hela veckan, att han skulle köra med vanlig vagn för att hålla favoriten lugnare. Så satte han lik f-b-t på jänkarvagnen. Därför kom galoppen.
|
|
2018-05-12, 17:16 | #122 |
|
|
2018-05-12, 17:19 | #123 |
Ett enda dunk får det bli i dag - WHO´S WHO! STEINKLAR, JAWOHL!!!
2018-05-12, 17:27 | #124 |
Super Moderator
|
Nadal Broline har sannolikt inget att göra i Elitloppet.
2018-05-12, 17:29 | #125 |
Johnny T
Kommer ihåg hur det gick till när Johnny vann elitloppet med Iceland. Johnny gick och strosade för sig själv när Stefan Melander fick syn på honom. Stefan hade gått till finalen med en annan häst och hade ingen kusk till Iceland. Han ropade på Johnny och frågade om han kunde köra. Visst tyckte Johnny, hoppade upp och vann.
|
|
2018-05-12, 17:33 | #127 |
Banned
|
Fin effekt på det där skorycket....
|
2018-05-12, 17:33 | #128 |
Ludde kör bort igen...
2018-05-12, 17:33 | #129 |
|
|
2018-05-12, 17:34 | #130 | |
Banned
|
Citat:
Fulsprit (+1) |
|
2018-05-12, 17:36 | #131 |
|
|
2018-05-12, 17:43 | #133 |
Banned
|
7 ggr pengarna...då blir det ett vinnarspel på den och utgång på tvillingen!
Manprinsen (+10) |
2018-05-12, 17:45 | #134 |
|
|
2018-05-12, 17:47 | #135 |
Vilka lopp idag, ojoj, ryser.
Två svenska rekord och ett världsrekord har vi fått se med. |
|
2018-05-12, 17:48 | #136 |
Gud vad dålig stackars Stefan Hultman är på att dölja sin besvikelse när hans "troende" inte går in. Han har då ingen mask...
|
|
2018-05-12, 17:50 | #137 |
Toppar Top7 med 1,6 och 11. Nu får väl ändå Björn vinna ett lopp - med Bryssel.
|
|
2018-05-12, 17:54 | #138 |
Blufflopp... Dragster såg stinglös ut idag.
|
|
2018-05-12, 17:58 | #139 |
Vilket intryck på Berghs Love You fux. Frågan är vilket lopp den dyker upp i under elitloppshelgen?
|
|
2018-05-12, 18:03 | #140 |
Bergh i vinnartagen.
DD 10 2-4 God tur. |
|
2018-05-12, 18:11 | #141 |
Super Moderator
|
DD:
10 4,6
2018-05-12, 18:22 | #143 |
Vilket jävla styrkebesked
|
|
2018-05-12, 18:31 | #144 |
Banned
|
Dags för sista torskspelet för idag.
TVILLING Åby Lopp 11 Lördag 2018-05-12 Kostnad: 1 200,00 kr Hästar 4, 5, 9, 10 6 x 200,00 kr = 1 200,00 kr. Totalt: 1 200,00 kr. |
2018-05-12, 18:38 | #145 |
|
|
2018-05-12, 18:41 | #146 |
Det får bli en trio i sista.
4-2-1,6 x 100=200. |
|
2018-05-12, 18:44 | #147 |
Boots på favoriten 1 gör att jag tror mer på 4.
|
|
2018-05-12, 18:48 | #148 |
Super warhouse nästa gång
2018-05-12, 18:48 | #149 |
Enterprise blir farlig framöver.
|
|
2018-05-12, 18:50 | #150 |
7 rätt på P76. Återstår att se vad det ger. Krävdes att Perfect Spirit vann som a häst
Fulsprit (+5) |
|
2018-05-12, 18:51 | #151 |
Med dessa lopp på näthinnan så kommer det inte gå att vinna lopp på Valla, om det är fin bana, från annat än ledningen, vinnarhålet, dödens och andra ytter - så "bara" att hitta de i främre träffen och lira... Hur fasiken skall någon kunna vinna från kön? Det går bara inte på¨en snabb bana!
2018-05-12, 19:00 | #152 |
GIVEITGASANDGO !!
Skönt att något satt idag DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2018-05-12, 18:03 Åby Lördag 2018-05-12 Start: 18:18 Kostnad: 700,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Explosive Merlot 2: 1 Perfect Spirit 1 x 700,00 kr = 700,00 kr. Totalt: 700,00 kr. Rättningskod: BWC XHS SJJ
2018-05-12, 19:03 | #153 | |
Citat:
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2018-05-12, 16:39 Åby Lördag 2018-05-12 Start: 18:18 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Explosive Merlot 2: 1 Perfect Spirit Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5) |
||
2018-05-12, 19:04 | #154 | |
Citat:
|
||
2018-05-12, 19:06 | #155 |
|
|
2018-05-12, 19:10 | #156 | |
Citat:
Jovisst, men nu under de sista åren har ju detta blivit helt omöjligt att göra på storloppsdagar och fin bana på sommaren. Alla hästar toppade och i dagens farter så går en häst från de fyra främsta knappt att slå - så var det inte för bara tio år sedan, även om de fyra främsta var överrepresenterade i vinstprocenten, även då.
2018-05-12, 19:15 | #157 | |
Citat:
Fulsprit (+1) |
||
|