Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-01, 18:35   #106

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravPeter Visa inlägg
Spelar oftast bara med A och B hästar.
Antal A hästar är olika, just idag så va det 2,4,2,2,3.
Tack för tips,har svårt att få till det med Joker,får väl fortsätta testa mig fram
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-01, 21:24   #107

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58075
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravPeter Visa inlägg
Ja större delen utav potten blev det. Systemet kostade 843,2:-. Använder HPT för reducering. Hade Spik på Sir Q.C. och lås i avd-2 på 3,4. Sedan Krav på minst 3 A hästar i dom 5 andra loppen.

Som Olle skriver så var ju utdelningen skral i jämförelse med ATG men det hade som sagt inte blivit 8432 rader via ATG och jag är 98% säker på att Sorbet hade blivit B häst isf och Queer fish ensam A häst i avd-5 och då hade resultatet blivit 6rätt. Men såhär i efterhand hade man ju gärna lämnat in det via ATG men tyvärr måste man ju spela innan man vet utfallet och då blir ett system för över 4000kr för dyrt för min del. Så jag är mycket nöjd med vinsten.
Ja, det är helt rätt. Men idag blev ju skillnaden extrem och vad du skulle önskat var en större spelpool hos legolas då du hade troligen blivit ensam även då när V75 utdelningen hos atg är så hög. Det är ju för sjuloppsspel och en väldigt svårfunnen rad väldigt dåligt betalt med 16 tkr trots 10 öre raden. Jag vann nästan lika mycket som dig idag den lördagen när dom hade 10 öres P76 första gången. Blev ensam vinnate hos legolas då med. Då gav 7 rätt 32 tkr hos atg och tror till och med att sjurättspoolen var kryddad med jackpot. Att då legolasutdelningen bara blir något högre när V75 hos atg ger 30 ggr så mycket betalt nästan (922 tkr istället för 32 tkr) tycker jag känns väldigt underbetalt. Men sen får man gratulera ändå så klart till 26 tkr totalt i vinst.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-02, 18:45   #108

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om man satsade på färre banor åtminstone inte omöjligt med någon med tak och elslingor i banan, men så länge svensk travsport och travsällskapen envisas med att det ska tävlas på typ 30 banor kommer det aldrig vara möjligt att förverkliga . Bidragen ska ju inte bara finansiera Solvalla , Jägersro och några andra betydelsefulla banor, utan även meningslösa banor som typ solänget och Åmål ute i glesbygden .
Wow, hur resonerar du egentligen angående bredd och topp, Olle?
Låt oss lägga ner alla ”meningslösa” gräsplättar som används för de lägre divisionerna runt om i landet och bara satsa allt på Friends, Tele2 och Gamla Nya Gamla Ullevi också. Det kommer säkert göra underverk för toppfotbollen på några års sikt...
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-02, 19:32   #109

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Wow, hur resonerar du egentligen angående bredd och topp, Olle?
Låt oss lägga ner alla ”meningslösa” gräsplättar som används för de lägre divisionerna runt om i landet och bara satsa allt på Friends, Tele2 och Gamla Nya Gamla Ullevi också. Det kommer säkert göra underverk för toppfotbollen på några års sikt...
Det är väldigt många fotbollsklubbar ute på orten som upphört. Om jag kollar dör jag växte upp så är det väl ungefär varannan by som hade fotboll på 80 talet som inte har det idag. Det finns helt enkelt inte underlag för det längre pga urbaniseringen. Dom som arbetade och spelade fotboll där då är pensionärer och ungdomarna flyttar till storstadsregionerna. Lika självklart vore det att minska på antalet travbanor. Det finns inget behov av banor som solänget och Åmål längre. Få tävlingsdagar, ingen publik och knappt några aktiva tränare och därmed heller knappt några hästar registrerade där. Det finns grannbanor inte långt därifrån som kunde tagit över och sen kunde dessa banor anordnat bygdetrav och ev få några riktiga tävlingar med en sommarvecka om ideellt intrssse finns, men inga miljoner från svensk travsport. Finns inget som talar emot att det vore en mycket sund och klok lösning på alla sätt i dagsläget och i framtiden.
Gammal 2018-05-02, 19:55   #110

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10711
Standard

Citat:
Det är väldigt många fotbollsklubbar ute på orten som upphört. Om jag kollar dör jag växte upp så är det väl ungefär varannan by som hade fotboll på 80 talet som inte har det idag. Det finns helt enkelt inte underlag för det längre pga urbaniseringen. Dom som arbetade och spelade fotboll där då är pensionärer och ungdomarna flyttar till storstadsregionerna. Lika självklart vore det att minska på antalet travbanor. Det finns inget behov av banor som solänget och Åmål längre. Få tävlingsdagar, ingen publik och knappt några aktiva tränare och därmed heller knappt några hästar registrerade där. Det finns grannbanor inte långt därifrån som kunde tagit över och sen kunde dessa banor anordnat bygdetrav och ev få några riktiga tävlingar med en sommarvecka om ideellt intrssse finns, men inga miljoner från svensk travsport. Finns inget som talar emot att det vore en mycket sund och klok lösning på alla sätt i dagsläget och i framtiden.
Jag håller med till viss del. Men det som är mest bedrövligt av allt är att det "aldrig" blir fullt anmält på en sk storbana som Jägersro. Jag spelar definitivt hellre på tex Åmål som åtminstone får fyllda lopp även om kvaliteten är sämre. Men visst skulle man kunna ta bort ett par banor.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-02, 20:16   #111

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag håller med till viss del. Men det som är mest bedrövligt av allt är att det "aldrig" blir fullt anmält på en sk storbana som Jägersro. Jag spelar definitivt hellre på tex Åmål som åtminstone får fyllda lopp även om kvaliteten är sämre. Men visst skulle man kunna ta bort ett par banor.
Hur många Åmålstränade hästar besöker Jägersro ? Hur beroende är småbanorna av att tränare från andra banor besöker deras tävlingar (åtminstone när det inte är breddtrav?). Hur många Jägersrotränade hästar syns på V75, i stora unghästlopp mm jämfört med hästar från Åmål och andra småbanor?

Går ju inte bara att titta på antalet startande hästar på banornas tävlingar för att värdera vilken betydelse dom har. Hade Jägersro som många andra banor konstant skrivit ut väldigt breda propositioner (typ spårtrappa för 15 hästar som tjänat 30-130 tkr) så hade det också blivit fler hästar i loppen . Kanske det dom skulle göra. Det saknas i alla fall varken mängd eller kvalitet på hästmaterialet som tränas i Malmö med omnejd.
Gammal 2018-05-02, 23:30   #112

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Hur många Åmålstränade hästar besöker Jägersro ? Hur beroende är småbanorna av att tränare från andra banor besöker deras tävlingar (åtminstone när det inte är breddtrav?). Hur många Jägersrotränade hästar syns på V75, i stora unghästlopp mm jämfört med hästar från Åmål och andra småbanor?

Går ju inte bara att titta på antalet startande hästar på banornas tävlingar för att värdera vilken betydelse dom har. Hade Jägersro som många andra banor konstant skrivit ut väldigt breda propositioner (typ spårtrappa för 15 hästar som tjänat 30-130 tkr) så hade det också blivit fler hästar i loppen . Kanske det dom skulle göra. Det saknas i alla fall varken mängd eller kvalitet på hästmaterialet som tränas i Malmö med omnejd.
Jag har ingen som helst aning om hur många Åmålstränade hästar som besöker Jägersro och jag bryr mig inte ett dugg om den saken heller.
Det jag säger är att Jägersro inte ens klarar av att fylla lopp och det är fullständigt bedrövligt av en s.k storbana. Och publikmässigt ska vi inte ens tala om... Men det märks ju på tex Solvalla också.
Det är ju ganska logiskt att Jägers bidrar med många hästar på V75 då det är ett stort upptagningsområde men ändå fylls inte loppen.

Det du inte verkar förstå är att tränarna norrut kanske inte är så sugna på att åka 15-30 mil enkel för att träna på "sin hemmabana" och på så vis så skulle många lägga ner sin verksamhet. Vilket i sin tur påverkar intresset för "Svenssons" och såklart ATG i slutändan.

Men jag har absolut ingenting emot att minska antalet banor då det definitivt är för många och kostar således för mycket.
Gammal 2018-05-03, 00:33   #113

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag har ingen som helst aning om hur många Åmålstränade hästar som besöker Jägersro och jag bryr mig inte ett dugg om den saken heller.
Det jag säger är att Jägersro inte ens klarar av att fylla lopp och det är fullständigt bedrövligt av en s.k storbana. Och publikmässigt ska vi inte ens tala om... Men det märks ju på tex Solvalla också.
Det är ju ganska logiskt att Jägers bidrar med många hästar på V75 då det är ett stort upptagningsområde men ändå fylls inte loppen.

Det du inte verkar förstå är att tränarna norrut kanske inte är så sugna på att åka 15-30 mil enkel för att träna på "sin hemmabana" och på så vis så skulle många lägga ner sin verksamhet. Vilket i sin tur påverkar intresset för "Svenssons" och såklart ATG i slutändan.

Men jag har absolut ingenting emot att minska antalet banor då det definitivt är för många och kostar således för mycket.
Det är väl ändå betydligt närmare geografiskt mellan de flesta travbanor i Norrland än vad det t ex är mellan Jägersro och Halmstad eller Kalmar som är Jägersros närmaste grannbanor. Ca 15 resp 30 mil och då bor det mer människor i Skåne än i hels Norrland. Om vi tar Solänget som exempel så finns där en mycket liten tränarkår. Den mest framgångsrika 2017 (Kenneth Häggström) körde in drygt 2 mkr till stallet. Om man la ler tävlingsverksamheten där och sparade miljoner så skulle de få tränare som finns där få 8 mil till Dannero. 11 mil till Umåker och 15 mil till Bergsåker. Menar du att detta skulle innebära att deras verksamhet fullständigt skulle raseras? Vi pratar om en väldigt glest befolkad region jämfört med Skåne.
Gammal 2018-05-03, 09:19   #114

KalleKluts avatar

Standard

Vad jag vet så är det väl Karlshamn som ligger närmast Jägersro. Likväl är det närmare 15 mil och det förklarar väl varför Jägersro har många tränare. Skulle tex Hoting läggas ner så är det 15 mil+ åt alla håll. Det finns inte en enda amatörtränare som skulle fortsätta med sin verksamhet då. Lite samma sak med Solänget. Tror inte många skulle fortsätta med sin hobby om det skulle krävas 16 mil fram och tillbaka.
Men visst skulle man kunna lägga ner, låt säga Tingsryd, Åmål, Arvika, Lindesberg, Rättvik, Oviken och Solänget som har andra banor inom en radie på 9 mils avstånd. Men det skulle få förödande konsekvenser rent tränar och intresse mässigt för travet. Därav lägre omsättning på spelet och det säger väl sig självt hur det skulle sluta.
Och rent publikmässigt så drar dessa banor betydligt mer folk när det väl är tävlingsdags vilket i sig är helt otroligt jämfört med en storstadsregion som Jägersro. Det visar väl lite om hur intresset är..
Svara

td