Citat:
Ursprungligen postat av olle
Hur många Åmålstränade hästar besöker Jägersro ? Hur beroende är småbanorna av att tränare från andra banor besöker deras tävlingar (åtminstone när det inte är breddtrav?). Hur många Jägersrotränade hästar syns på V75, i stora unghästlopp mm jämfört med hästar från Åmål och andra småbanor?
Går ju inte bara att titta på antalet startande hästar på banornas tävlingar för att värdera vilken betydelse dom har. Hade Jägersro som många andra banor konstant skrivit ut väldigt breda propositioner (typ spårtrappa för 15 hästar som tjänat 30-130 tkr) så hade det också blivit fler hästar i loppen . Kanske det dom skulle göra. Det saknas i alla fall varken mängd eller kvalitet på hästmaterialet som tränas i Malmö med omnejd.
|
Jag har ingen som helst aning om hur många Åmålstränade hästar som besöker Jägersro och jag bryr mig inte ett dugg om den saken heller.
Det jag säger är att Jägersro inte ens klarar av att fylla lopp och det är fullständigt bedrövligt av en s.k storbana. Och publikmässigt ska vi inte ens tala om... Men det märks ju på tex Solvalla också.
Det är ju ganska logiskt att Jägers bidrar med många hästar på V75 då det är ett stort upptagningsområde men ändå fylls inte loppen.
Det du inte verkar förstå är att tränarna norrut kanske inte är så sugna på att åka 15-30 mil enkel för att träna på "sin hemmabana" och på så vis så skulle många lägga ner sin verksamhet. Vilket i sin tur påverkar intresset för "Svenssons" och såklart ATG i slutändan.
Men jag har absolut ingenting emot att minska antalet banor då det definitivt är för många och kostar således för mycket.