Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-08, 12:36   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V75 Jägersro 14 april (jackpot)

Man var lite rädd att det skulle bli tunt och ointressant när man såg hur dåligt anmält det var till vissa lopp. Bara 10 hästar i silver t ex men när man precis såg vilka 10 hästar det handlar om blev man så glad att man hoppades det var lördag redan nu. Derby Trial är väl det enda loppet som blev rätt ointressant spelmässigt med tanke på att Conrad Lugauers nya megastjärna Harran Boko startar där.

I klass 2 försöket ringade man in två hästar direkt. Karlstedts Ronzon Face som var som en ny häst senast barfota runt om och med jänkarvagn i ett oerhört bra lunchlopp. Kan inte tänka mig annat än att det blir samma nu. Sen såg väl alla vad som hände med Veijos Love You avkomma Love No Limit när skorna rycktes senast. Ett riktigt bra lopp det här.

Klass 1 hade otroligt många anmälda. Hela 7 st 1000 poängare som inte kom med. Aramis Amok galopp senast som stor snackis. Ruggig gången innan i årsdebuten på Jägersro.

Brons inte helt lättlöst men fastnade för Sobel Conway med lopp i kroppen.

Silver. Vad ska man säga? Olle Rols debut i klassen. Luddes ruggiga 5 åring Rajesh Face årsdebuterar. Coctail Fortuna som var sanslöst bra barfota senast. Dragster om spetsläge. Untersteiners ruggigt fina Springover årsdebuterar. Vilket race alltså.

Guld borde väl Day Or Night In vinna som den såg ut sist, men motbud saknas verkligen inte.

Massor av intressanta hästar i stoloppet för lärlingar. Men man får väl tro att Julia Af Solnäs med topplärling är bättre nu än sist.

Harran Boko vinner derby trial. En kommande världsstjärna kanske.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 12:56   #2

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Trist att de lägger Harran Boko på kupongen när Stodivisionen, ett vidöppet lopp med 15 märrar, finns.

Lovade för övrigt mig själv att spika Olle Rols var och när han än skulle komma ut efter uppvisningen i går. Maken till häst som bara studsade förbi vilt kämpande konkurrenter har väl sällan skådats. Får se om jag lyckas hålla löftet hela veckan.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 13:01   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Trist att de lägger Harran Boko på kupongen när Stodivisionen, ett vidöppet lopp med 15 märrar, finns.

Lovade för övrigt mig själv att spika Olle Rols var och när han än skulle komma ut efter uppvisningen i går. Maken till häst som bara studsade förbi vilt kämpande konkurrenter har väl sällan skådats. Får se om jag lyckas hålla löftet hela veckan.
Då loppet trots 10 hästar lagts på dd är väl bedömningen att den inte ska vara klar.

Men att lägga derby trial på V75 visar väl med tydlighet att atg/st gärna ser att det blir jackpot en lördag till. Annars hade det loppet såklart hamnat på lunch V4 och stodivisionen på V75.
Gammal 2018-04-08, 19:16   #4

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tidiga tankar inför lördagens spel, innan streckfördelningen....

Avd 1.
Går ut hårt med en spik direkt...
2 Harran Boko som jag tyckte såg överlägsen ut senast jag såg den...
Bakom gillar jag 5 Neelix och 7 The Bucketlist F

Avd 2
Kan det vara så att Lugauers häst vinner igen...2 Volita Go
1 Milady Amok...verkar som Veijo fått snurr på sina hästar igen
3 Höving Venus tycker jag alltid är farlig
8 Stoneisle Ocean hög segerprocent
9 Zola grand Gru med lärlingen Oskar J....är han lärling än??
15 Julis af Solnäs vinner varannan gång....dax nu..

Avd 3
Tar alla hästarna här....lättast så...

Avd 4
Tror det blir körning mellan 3 Love no Limit och
4 Dontbreakthebankås...vem ger sig av Ludde och Veijo
eller vem galopperar..
5 Ronzon Face och 7 Ferrell tror jag kan vara farliga i så fall
8 Havbergs Viking med Erik kanske hittar en bra väg fram
Avd 5
Hur går det här då?
Ska 3 Juan med Ingves vinna
Håller 1 Super War House ledningen
Eller blir det 12 Sobel Conway eller kanske 10 Friend of Nature som vinner

Avd 6
Ska man chansspika 5 Dragster....
Annars finns
1 Olle Rols
2 Maste Crowe
4 Mellby Collector

Avd 7
3 Bandit Brick en vinnare i Danmark...blir det så här också??
2 Rur Cesar Run har jag jagat innan
4 Shorthanded Jag giftig
7 Star Costashorta kanske fel spår
12 Scorpion Kiss hmmmmm
10 Cash Valley hög segerprocent...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+2)

Senast redigerad av Dyngjohan den 2018-04-08 klockan 19:17.
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-08, 22:21   #5

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Kanske blir det lite surr om Day Or Night In och hans segertid i senaste loppet? Den korrekta tiden är med 100% säkerhet 10,3. Officiella tiden 09,6 får man om man startar klockan vid 1609-starten, stänger av vid målgång och sedan räknar på distansen 1640 m.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 08:35   #6

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1010
Standard

Citat:

När det gäller Olle Rols är det nog som det sas om den gamla hockeykämpen P-O Carlsson.
Han är undervärderad ända till han är övervärderad.

Visst kan han vinna igen men Ingves körde ett helt perfekt lopp, utan så bra draghjälp hade det blivit mycket svårare att komma ifatt. Sedan har han aldrig varit i närheten av att möta så här bra hästar.
Gammal 2018-04-09, 08:48   #7

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grönvitt Visa inlägg
När det gäller Olle Rols är det nog som det sas om den gamla hockeykämpen P-O Carlsson.
Han är undervärderad ända till han är övervärderad.

Visst kan han vinna igen men Ingves körde ett helt perfekt lopp, utan så bra draghjälp hade det blivit mycket svårare att komma ifatt. Sedan har han aldrig varit i närheten av att möta så här bra hästar.
Det skulle överraska mig något enormt om han går ut i silver och bara vinner.
Dragster har ju garantispets i alla fall och därifrån blir han farlig.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-04-09 klockan 08:50.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 10:14   #8
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 72
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Det skulle överraska mig något enormt om han går ut i silver och bara vinner.
Dragster har ju garantispets i alla fall och därifrån blir han farlig.
Tycker du han tar en längd på Master crowe?
Har själv inte studerat, än.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 10:46   #9

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Tycker du han tar en längd på Master crowe?
Har själv inte studerat, än.

Dragster är ruskigt snabb ut så jag tror absolut han tar en längd på Master Crowe
Gammal 2018-04-09, 14:37   #10

Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Dragster är ruskigt snabb ut så jag tror absolut han tar en längd på Master Crowe
Finns väl inte många hästar i Sverige som kan svara Dragster...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 14:59   #11

Fagerdahlens avatar

Standard

Hoppas Olle Rolls görs till stor-favorit på lördag.. Det finns god anledning att gardera honom denna gång
Gammal 2018-04-09, 15:50   #12

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Hur ska man värdera insatsen Day Or Night In gjorde i årsdebuten. Han vann överlägset mot skralt motstånd på elitloppstiden 09,6. Som han såg ut efter vinterträningen verkade han oslagbar.

På lördag är det spår sex. Jocke och Ludde har innerspåren. Med Jairo och Olympic Kronos visade dom senast en total vansinneskörning med blanka vapen. Jockes överfall var av det värre slaget. Blir det tuppfäktning med vässade klor även nu? Då blir det en lätt match för Johan. Day Or Night In är väl en bättre häst än Västerboonthenews.

Som spelare är det särskilt intressant, att Luddes fanclub är så stor att han kan prata upp Dante ur Underjorden till spelfavorit.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 16:57   #13

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10644
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Man var lite rädd att det skulle bli tunt och ointressant när man såg hur dåligt anmält det var till vissa lopp. Bara 10 hästar i silver t ex men när man precis såg vilka 10 hästar det handlar om blev man så glad att man hoppades det var lördag redan nu. Derby Trial är väl det enda loppet som blev rätt ointressant spelmässigt med tanke på att Conrad Lugauers nya megastjärna Harran Boko startar där.

I klass 2 försöket ringade man in två hästar direkt. Karlstedts Ronzon Face som var som en ny häst senast barfota runt om och med jänkarvagn i ett oerhört bra lunchlopp. Kan inte tänka mig annat än att det blir samma nu. Sen såg väl alla vad som hände med Veijos Love You avkomma Love No Limit när skorna rycktes senast. Ett riktigt bra lopp det här.

Klass 1 hade otroligt många anmälda. Hela 7 st 1000 poängare som inte kom med. Aramis Amok galopp senast som stor snackis. Ruggig gången innan i årsdebuten på Jägersro.

Silver. Vad ska man säga? Olle Rols debut i klassen. Luddes ruggiga 5 åring Rajesh Face årsdebuterar. Coctail Fortuna som var sanslöst bra barfota senast. Dragster om spetsläge. Untersteiners ruggigt fina Springover årsdebuterar. Vilket race alltså.

Guld borde väl Day Or Night In vinna som den såg ut sist, men motbud saknas verkligen inte.

Massor av intressanta hästar i stoloppet för lärlingar. Men man får väl tro att Julia Af Solnäs med topplärling är bättre nu än sist.

3 lopp inom V75 som inte är fulla på en av Sveriges sk storbanor. Bedrövligt i mina ögon!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 17:53   #14
Banned

Standard

Una Blessed nån spyder vagn ffg
Gammal 2018-04-09, 19:44   #15

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2378
Standard

Blir galen på Olle. Garderat honom i fem raka V75 omgångar nu och han bara vinner och vinner. Spik nu så kommer väl torsken. Hjälp!!!
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 19:47   #16

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Executive Visa inlägg
Blir galen på Olle. Garderat honom i fem raka V75 omgångar nu och han bara vinner och vinner. Spik nu så kommer väl torsken. Hjälp!!!
Nu är det verkligen läge ju...
Upp i klass, garanterat ingen spets..
Kan ju ha fel att han inte vinner ändå, men jag kommer med allra största säkerhet spika Dragster!
Gammal 2018-04-09, 20:03   #17

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Citat:
I min bok är Olle en guldhäst och är den lika bra som sist så blir den väldigt svår att slå. Spåret kommer inte va några problem heller, förmodligen. Slutat att ta ner månen, konstigt nog är det då stålar har börjat trillat in... I bland känns det som favoriter ska fällas i absurdum. Tänker spika tills den torskar och ser ut som kattskit
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-09, 22:24   #18

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
I min bok är Olle en guldhäst och är den lika bra som sist så blir den väldigt svår att slå. Spåret kommer inte va några problem heller, förmodligen. Slutat att ta ner månen, konstigt nog är det då stålar har börjat trillat in... I bland känns det som favoriter ska fällas i absurdum. Tänker spika tills den torskar och ser ut som kattskit
Jag skulle säga att spåret högst troligen innebär problem. Takter ör rutinerad och kommer punktmarkera Ingves. Denna gång tror jag han blir sittande på innespår. Sen kanske han hittar ut under loppet och vinner ändå, men jag gör ett fällningsförsök igen...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-10, 00:04   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Jag skulle säga att spåret högst troligen innebär problem. Takter ör rutinerad och kommer punktmarkera Ingves. Denna gång tror jag han blir sittande på innespår. Sen kanske han hittar ut under loppet och vinner ändå, men jag gör ett fällningsförsök igen...
Borde inte Takter ha fullt upp med att försöka svara ut Dragster? Tror inte att Master Crowe har en suck mot Dragster i startrusningen, men Takter är väl sällan den som är mest påläst? Det skulle i så fall öppna för Olle att ta sig ut i andraspår direkt.

Visst fick Olle en bra resa i lördags, men sättet han studsade förbi blivande guldhästar som Pastore Bob och Erik Sting var bländande. Men det är ju inget krav att få såna resor för att vinna. Han har ju byggt sitt staket den hårda vägen, gått i dödens och tågat i spåren. Bara en gång har han gått i spets på V75.

Det dryga är ju att hela Harry Boy-maffian kommer spika Olle och Harran Boko. Men vad ska man göra när ATG gör allt för att döda spelvärdet?
Gammal 2018-04-10, 00:45   #20

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Shorthanded Jag spikas på allt på lördag!
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-10, 01:00   #21
Banned

Standard

Undrar vilken form Dante Boko är i, har vunnit en årsdebut tidigare, och tar spets här, får invänta o se vad lutfi säger. Varit ifrån 2,5 månad
Gammal 2018-04-10, 14:09   #22

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Shorthanded Jag spikas på allt på lördag!
Tänkte precis nämna den!
Var ju ute mot mycket tuffare motstånd senast och kom ändå trea**
Detta gäng vinner han emot

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-04-10 klockan 14:11.
Gammal 2018-04-10, 17:50   #23

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Snackhästen i första loppet är ju helt klart Calle Crown är gör ju favoritspelare bort sig.

12 000 vinnare

Senast redigerad av Spiken64 den 2018-04-11 klockan 09:23.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-10, 18:36   #24
Rob

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Snackhästen i första loppet är ju helt klart Calle Crown är ju favoritspelare bort sig.

12 000 vinnare
På en häst som årsdebuterar också....
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-12, 01:03   #25

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Tänkte precis nämna den!
Var ju ute mot mycket tuffare motstånd senast och kom ändå trea**
Detta gäng vinner han emot
Bättre motstånd? Pacific Face ok, men Revelino Jet...

Visst är Shorthanded Jag en segeraspirant men tror inte han slår en felfri Aramis Amok och en Run Ceasar Run i spets är inte att leka med heller för den delen och så har vi ju även dansken som jag inte kan så bra...öppet värre men min tipsetta till Berghs bara den förmår att gå felfritt
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-12, 12:25   #26

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Tror på bra utdelning på lördag och spelar därefter.

avd1.
Favoriten står hårt inne i loppet...

Draget är lite spelad och åker upp i ranken, nämligen Neelix som är mycket kapabel men inte helt säker på benen, Ludde tog på sig galoppen senast eftersom han tog bort sulorna på hästen och han blev rullig, nu åker sulorna på igen och han känns grym i ett jobb i tisdags. Ny kusk i Thomas som laddar för tät? tål jobb och är i nuläget spelad på 2% The buckets list var tapper från andra ytter senast med 12 sista varvet. Toppform och rätt inne på pengarna.. Calle Crown tog hem kriterierevanchen i sin sista start som 3 åring. Hästen är rejäl men kanske behöver loppet i kroppen? Det sägs att någon lassat in 12 lax som vinnare på honom, sitter inne med annan information? RANK: A 5-2-7-8

Skall tilläggas att Neelix vann Johan Jackobssons minne och är obesegrad efter två lopp på hemma arenan Jägersro. Thomas upp ff gg och hästen har bra styrka för klassen.

Statistiken om Neelix han har galopperat 7 av 15 starter. Felfri har han noterat sex vinster och 2 andra pris vilket säger lite om hans kapacitet. En typisk vinna försvinna häst.. Men som sagt till 2%, undrar vilka odds man får på Leovegas eller unibet? över 10 ggr bör man lassa

Kommer med resterande avdelningarna under dagen..
MatsE (+1)

Senast redigerad av Klanke den 2018-04-12 klockan 12:30.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-12, 12:50   #27

Klankes avatar

Standard

avd2
Ett vidöppet stolopp där en skräll kan ligga och lura. Skrälldraget är bortglömd och den lägger jag överst i min rank.

Tour Knight vann ganska enkelt senast från ledningen med fin spänst i benen, lär gått framåt med loppet i kroppen och knappt spelad i nuläget? Ändringen är att hästen skall gå med barfota dans fram (skor senast), hon har vettig chans att plocka många upploppet ned om hon inte hamnar allt för långt bak in i sista sväng. Helt klart loppets fynd till 2% En annan häst jag lyfter fram är Lesprenaza som känns spännande och hon kommer heller inte vara så hårt spelad, vill påminna er att hon var tvåa bakom topphästen Gilda Newport som treåring och spurtade bra vid senaste v75 starten, fint läge nu och intressant på strecken. Volita Go har imponerat och sprungit bra tider för klassen, hon har heller inte fått enkla lopp och läget blev bra, Conrad vet inte riktigt hur bra denna märren är men hon är en häst han håller högt. Rose Garden var mycket snabb mellan galoppen (dubbla sådana) i årsdebuten, vann småbilligt från tät senast, känns tufft härifrån även om hon har bra form, att stå i 3e ledet på jägersro är samma som att stå med 20 meter tillägg så uppgiften med andra ord ser skrämmande ut. Sharp Dream fick ett uselt läge i en spårtrappa.

Bortglömd är även Zola Grand Cru blir nog inte spelad pga av en blek insats men minns ni svepningen hon gjorde på barfota dans i Halmstad gången innan? Den var mäktig!

RANK: 10-5-2-9-8-13-12-14-4
MatsE (+1)

Senast redigerad av Klanke den 2018-04-12 klockan 13:05.
Gammal 2018-04-12, 13:14   #28

Klankes avatar

Standard

avd3.
Dante snabbast ut? Fördel för honom om spets...

Dante Boko återkommer efter en vila, Startsnabb, vass både i spets och bakifrån, Ludde laddar för spets och jag kan tänka mig att planen är nog att ta sig till finalen i Olympiatravet, visst talar läget för Dantes del men jag väljer ändå att gardera, jag gillar Jairo som förvisso fick svar i spetskörningen senast fick harva i dödens och göra grov jobbet, pausat och laddat om, hittar ner bakom dante och får chansen in mot upploppet. Speedig! Västerbroonthenews kan också lägga iväg rätt bra och han är oehört effektiv när han går barfota runt om vilket det lutar åt nu. Vild kubbning gynnar också även Bergs Mindyourvalue wf som har tagit 5 lätta segrar på vincens men inte riktigt fått till det på Svensk mark? kanske har proppen gåt ur nu och han är på gång? Bergh verkar ha rejäl snurr på sina hästar och den vågar jag inte ta bort från systemet. Bra distans nu och tidig. 3%

Västerbroonethenews har gått barfota runt om 31 gånger det har resulterat i 18 segrar vilket är imponerande.... Om spets är det toppchans om inte bara chans.... RANK: 2-1-8-3
MatsE (+1)
Gammal 2018-04-12, 13:31   #29

Klankes avatar

Standard

avd4.
Ludde trampar gasen i botten..

Ludde har lovat att trampa gasen i botten från start och då vill nog inte ta emot honom. Han var inne på vettig chans. (4)

Ranzon Face är snabb ut och tog enkelt spets senast, Perfekt inne på pengarna vill till ledningen igen och det kan vara runt om? men bråkar han med ludde lär det bli tempo och då kan vem som helst vinna... En tokskräll skulle kunna vara Rydens Limonchello som rundade till spets senast från andra ytter efter 350 meter kvar. Verkar ha fin form men som knappt lirad så skall den med. Tar alla här för att vara säker..

Omgångens skrällopp....

Senast redigerad av Klanke den 2018-04-12 klockan 13:37.
Gammal 2018-04-12, 14:27   #30

Standard

Du nämner inte ens vinnaren i avd3

Behövs bara ett streck - Day or Night In!!!
mackpeter (+2), Cyran (+1)
Gammal 2018-04-12, 15:16   #31

Fagerdahlens avatar

Standard

Johan tror ju att Day Or Night In kan plocka Dante Boko ifrån dödens hehe.
4 Getingar i Expressen
Executive (+2)
Gammal 2018-04-12, 17:36   #32

Standard

"Klanke" har nog inte sett loppet sist. Kungligt uppträdande med grymt tryck i steget. Spikar utan att tveka även om såklart allt kan hända i trav
Gammal 2018-04-12, 18:16   #33

yoozoos avatar

Standard

Citat:
"Klanke" har nog inte sett loppet sist. Kungligt uppträdande med grymt tryck i steget. Spikar utan att tveka även om såklart allt kan hända i trav
Kul att du tror så mycket på din ide men rent motståndsmässigt är det helt andra förutsättningar nu och jag tror tyvärr att det är så enkelt som spets-och-slut för favoriten Dante Boko som troligtvis får fuska bort större delen av detta lopp...
Gammal 2018-04-12, 22:34   #34

Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Hoppas Olle Rolls görs till stor-favorit på lördag.. Det finns god anledning att gardera honom denna gång
Minns när jag garderade Legolas varenda gång, tills jag inte orkade mer och spikade, då torskade den mot Horns Hooter...Olle Rols ger 3.75 på unibet...
Fagerdahlen (+2)

Senast redigerad av mikaels den 2018-04-12 klockan 22:36.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 08:20   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Sobel C 7ggr på unibet (det lär den näppeligen ge på banan), kan vara något för den som tror på denna...
Gammal 2018-04-13, 08:31   #36

Standard

Spets & slut risken ska aldrig negligeras på Jägersro. Min rank vid gardering av avd3: 6-1-2

Hoppas & tror det kan bli lite utdelning i morgon med några roliga kantbollar som kan ramla in!
Gammal 2018-04-13, 09:45   #37
Banned

Standard

Dragster struken
Julia af solnäs struken

Senast redigerad av trance_error den 2018-04-13 klockan 09:50.
Gammal 2018-04-13, 11:05   #38

Shooters avatar

Sharp$: 37782
Standard

Inga klara spikar på lördag. Känns som att man får gå på sina drag den här gången. Med rätt flyt så kan det bli skitkul.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 16:46   #39

Reg.datum: apr 2018
Sharp$: 41
Standard

Ja faller Harran Boko så blir det nog riktigt bra utdelning den här veckan.
staffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 17:34   #40

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

Jag spikar i lärlingsloppet om Zola grand cru går barfota.

Oskar J i sulkyn och just nu spelad 6,2%

7starter barfota 4 vinster.
Totalt 47starter och 6 vinster.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 17:46   #41

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Jag spikar i lärlingsloppet om Zola grand cru går barfota.

Oskar J i sulkyn och just nu spelad 6,2%

7starter barfota 4 vinster.
Totalt 47starter och 6 vinster.
Första segern från bakspår i elfte försöket?
Gammal 2018-04-13, 21:21   #42

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Klarar man sig inte sjukt bra imorgon genom att strecka 2 och 8 i samtliga avdelningar fram till sista där man istället spikar Bandit Brick? Var ska man missa sju rätt på ett sådant litet system alltså? :O

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-04-13 klockan 23:06.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 21:50   #43

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7916
Standard

Jägers brukar kunna vara ganska tråkigt. Hatbana nr 1. Kan vara tämligen självspringande i finväder och bra bana. Spets och går jättefort men händer iaf ingenting i loppen. Vinnaren prenumererar på spets i parti och minut. Men ser lite intressant ut i morgon.
Gillar intrycket på favoriten i första men nja. Dundrar på och blir het och avslagen hoppas jag på.

Andra ser helt vidöppet ut. Tror själv att 9 vinner det här på kusk och barfota. Knappt spännande.

tredje kan bli en enorm körning om västerbo också blandar sig i spetskörningen. Snabbast ut av dem så varför inte. 6 svarar och Ludde gör allt för att försvara. Kvar blir nr 1. Vinner med ca 100

4e innehåller också flera startkanoner som är betrodda och kommer rusa. Kvar blir nr 11 och joggar hem det här med ca 100.

5e är vidöppet. 2 el 6 i spets. 9 gillas. Veijo sitter bakom skrällen.

6e. dags för Olle att stämpla ut. Färdiglekt. Master crow spik of the week om inte Mellby var med. Kan få för sig att toköppna ibland. Ludde kommer dundrande direkt. Kvar blir bara Olle suck,nej just jag glömde vinnaren nr 10 sveper det här sista 100 .

sista kan bli en banditvinst. En häst med så många vinster inger respekt. Hoppas att de svarar men kan möjligen bli släppt till spets och då är det färdigt.

Länge sen jag skrev något här men tyckte det var läge att röra om lite i grytan. God tur och lycka till i morgon.
Gotland (+2)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-13, 23:01   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Klarar man sig inte sjukt bra imorgon genom att strecka 2 och 8 i samtliga avdelningar fram till sista där man istället spikar Bandit Brick? Var ska man missa sju rätt på ett sådant litet system alltså? :O
Bäste Super Moderator.

Skaffa dig ett sjukt bra rettstavningsprogram.
AmaerildeRimfrost (+1), AmaerildeRimfrost (+1), AmaerildeRimfrost (+10)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-04-13 klockan 23:07.
Gammal 2018-04-14, 07:45   #45

Standard

Citat:
Johan tror ju att Day Or Night In kan plocka Dante Boko ifrån dödens hehe.
4 Getingar i Expressen
Vi får inte glömma bort Jairo som är grym.
Gammal 2018-04-14, 07:48   #46

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Inga klara spikar på lördag. Känns som att man får gå på sina drag den här gången. Med rätt flyt så kan det bli skitkul.
Oflyt om man går på andras drag då
Gammal 2018-04-14, 09:56   #47

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 1156
Standard

Är det bara jag som är lite inne på att Jairo kan svara Dante Boko från start? Tycker Jairo har blivit snabbare från start på slutet och Dante är inte supersnabb första stegen. Lövgren lär ju inte släppa frivilligt till Ludde efter vad som hände sist.
Lazz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 09:59   #48

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1127
Standard

Fundering, varför kör inte Lutfi Neelix i avd-1 tro?
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 10:16   #49

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Oflyt om man går på andras drag då
Ja, så det är lika bra att du står över den här gången.
Gammal 2018-04-14, 10:20   #50

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av inexe Visa inlägg
Fundering, varför kör inte Lutfi Neelix i avd-1 tro?
Från Aftonbladet.
inexe (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 10:20   #51

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazz Visa inlägg
Är det bara jag som är lite inne på att Jairo kan svara Dante Boko från start? Tycker Jairo har blivit snabbare från start på slutet och Dante är inte supersnabb första stegen. Lövgren lär ju inte släppa frivilligt till Ludde efter vad som hände sist.
Nja det är nog liten chans enligt mig.
Gammal 2018-04-14, 10:26   #52

Fagerdahlens avatar

Standard

Jag drömde inatt att Cocktail Fortuna vann sitt lopp utav bara helvete... haha
Kom på upploppet med tre växlar extra gentemot de andra och vann med längder.

Blir ju sugen på att spika nu
Gammal 2018-04-14, 10:45   #53

Shooters avatar

Standard

Det finns de som spikar Bandit Brick i sista loppet. Helt ofattbart då hästen är oprövad mot det här motståndet. Dessutom hinner man inte att få se så mycket, om något, av hästen före loppet då den startar så sent. "Danskarna" säger att den är klar, men det går ju inte att avgöra.
Major (+5)

Senast redigerad av Shooter den 2018-04-14 klockan 10:50.
Gammal 2018-04-14, 11:03   #54

drakens avatar

Standard

Håller med. Har inte sett den så kan inte avgöra alls. Kommer att gardera.
Gammal 2018-04-14, 11:07   #55

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Det blir en chans spik på Super War Horse avd 5 ,dags att sätta nosen först idag ? efter många andra platser, hade gott om sparat kvar senast, hoppas det löser sig från spår 1.
Master Crowe finns det spelvärde i idag ca 13% spik nr 2, hoppas att Takter kör sunt !

Kommer gardera favoriten i avd 1 men inte bestämt med vilka 2-3 hästar
Förslag belönas med Sharps
Gammal 2018-04-14, 11:08   #56

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Håller med. Har inte sett den så kan inte avgöra alls. Kommer att gardera.
Har inte sett dig på ett bra tag, Kul att du är tillbaka Draken !
Gammal 2018-04-14, 11:10   #57

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 243
Standard

Kan någon här bekräfta att Master Crow ska gå med jänkarvagn?
ostkaka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 11:14   #58

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Det blir en chans spik på Super War Horse avd 5 ,dags att sätta nosen först idag ? efter många andra platser, hade gott om sparat kvar senast, hoppas det löser sig från spår 1.
Master Crowe finns det spelvärde i idag ca 13% spik nr 2, hoppas att Takter kör sunt !

Kommer gardera favoriten i avd 1 men inte bestämt med vilka 2-3 hästar
Förslag belönas med Sharps
Jag lutar åt spik på Sobel Conway i femte, trots spåret. I första har jag fyra streck just nu: 2,5,7 och 8. Dessvärre så måste jag dra ner på systemet och kanske blir jag tvungen att gå på endast 2 och 8 i det loppet. Jag kan annars ta bort ett par hästar i sjätte och behålla fyra streck i första. Få se efter värmningar etc.

Behåll dina Shaprs du.

Senast redigerad av Shooter den 2018-04-14 klockan 11:20.
Gammal 2018-04-14, 11:17   #59

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg
Kan någon här bekräfta att Master Crow ska gå med jänkarvagn?
Ja, de säger att den går med jänkarvagn idag så det får man lita på.
Gammal 2018-04-14, 11:23   #60

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 243
Standard

Citat:
Ja, de säger att den går med jänkarvagn idag så det får man lita på.
Tack. Den har ju 8 av 9 på Jägers och nu jänkarvagn, skanske en chansspik.
ostkaka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 11:24   #61

drakens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Har inte sett dig på ett bra tag, Kul att du är tillbaka Draken !
Tackar. Dags att ta tag i travet igen. Får stöka omkring lite idag och se hur det går.
Gammal 2018-04-14, 11:24   #62
Rob

Standard

Tycker det är dags för Rafiki i femte nu... Spår 8 brukar vara underskattat i volt och till 3 från rygg på Aileron är det ju mumma för utdelningen. Ingen spik men väl ett hett garderingsbud
Gammal 2018-04-14, 11:28   #63
Banned

Standard

Jänkarvagn ffg på Master Crowe (eventuellt)
Gammal 2018-04-14, 11:44   #64

drakens avatar

Standard

Ja , som jag ser det kommer Master crow att ta spets efter lite körning mot Mellby collektor. lutfi kommer dundrande direkt efter. Kan bli lite tuff inledning för Master men kan hålla länge. Hoppar Luddes så vinner han nog annars tror jag loppet står mellan de som kommer att ha krutet torrt på upploppet. 1 och10.
Gammal 2018-04-14, 11:52   #65
Banned

Standard

Barfota ffg
Caraway

Norskt huvudlag ffg
Muscle Lane

Jänkarvagn ffg
Master Crowe (Eventuellt)
Cocktail Fortuna (90% chans till det)
Cash Valley

Första barfota bak
Urchin
Gammal 2018-04-14, 11:55   #66

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ja , som jag ser det kommer Master crow att ta spets efter lite körning mot Mellby collektor. lutfi kommer dundrande direkt efter. Kan bli lite tuff inledning för Master men kan hålla länge. Hoppar Luddes så vinner han nog annars tror jag loppet står mellan de som kommer att ha krutet torrt på upploppet. 1 och10.
Låter som ett troligt scenario... Velar mellan att spika Rajesh Face, Master Crowe eller Cocktail fortuna
Gammal 2018-04-14, 11:59   #67
Banned

Standard

Master Crow har väl inte gått i jänkarvagn tidigare?
Gammal 2018-04-14, 12:03   #68

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 580
Standard

Har varit inne på Kung Edward sen jag såg startlistorna. Tycker den avsluta riktigt fint senast och sa då att det blir spik nästa start.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 12:03   #69

drakens avatar

Standard

Kan ju bli så att Master släpper till Ludde utan strid, då ska det nog mkt till för att slå den.
Gammal 2018-04-14, 12:12   #70

Standard

Olles rycktussar är aldrig dragna i lopp, men har gett bra effekt i träningen...mm....
Gammal 2018-04-14, 12:18   #71
Banned

Standard

Citat:
Kan ju bli så att Master släpper till Ludde utan strid, då ska det nog mkt till för att slå den.
Årsdebuterar Rajesh
Ludde kör som vanligt kanske ändå. Han har ju inte så många taktiker.
777 (+2)
Gammal 2018-04-14, 12:25   #72

drakens avatar

Standard

Citat:
Årsdebuterar Rajesh
Ludde kör som vanligt kanske ändå. Han har ju inte så många taktiker.
Nej han har bara full fart framåt som taktik. Kan bli ett ganska roligt lopp att titta på om inte annat. Finns lite olika scenarion hur det kommer att gå. olle kanske bara helt enkelt är bäst igen. Kanske går 11,5 idag med ryckta tussar
Gammal 2018-04-14, 12:31   #73

yoozoos avatar

Standard

Spiken:
Guld ser ut att bli lite av en läggmatch, troligtvis blir det favoriten 2 Dante Boko till spets och väl där krävs det mycket för att han ska förlora då jag inte kan se vem som tidigt ska ge Kolgjini en tryckare...

Utgångarna:
Motiveras med att jag tycker båda är bästa hästen i respektive lopp och går de felfritt och når upp i 80-procentig kapacitet så bör det bli minst en längd till tvåan i mål. Det är dock mycket stor skillnad på strecken med 71% på 2 Harran Boko och endast 14% på 5 Aramis Amok och vi försöker jobba bort megalampan i första!

Skrällarna:
9 Zola Grand Cru helt annan häst med barfotabalans (kommer plocka bort den ifall det bli skor). 13 Virunga kapabel häst som varit ute i tuffa gäng och får duktige Kim Moberg i sulkyn ifrån detta smygläge. 10 Day Composite kan överraska ifall han lyckas glida med till en hyffsad position bakom startsnabba trion 3,4,5. I femte hittar vi 7 Great King Wine som blivit märkligt lite streckad ifrån sitt springspår, distansen passar och skulle Söderkvist förvalta springspåret så är segerchansen klart högre än de 3% han är streckad till!

Den preliminära raden får följande utseende men kan ändras beroende på både tillkommande information och antalet sålda andelar:

V75-1: 2 Harran Boko / 1,2,6,7,8,9
V75-2: 2,5,8,9,12,13
V75-3: 2 Dante Boko
V75-4: 4,5,10,11
V75-5: 2,3,6,7,12
V75-6: 1,2,8
V75-7: 5 Aramis Amok / 3,4,5,10,11

Krav 1 utgång, kostnad 1800kr
Gammal 2018-04-14, 12:51   #74
Banned

Standard

Citat:
Nej han har bara full fart framåt som taktik. Kan bli ett ganska roligt lopp att titta på om inte annat. Finns lite olika scenarion hur det kommer att gå. olle kanske bara helt enkelt är bäst igen. Kanske går 11,5 idag med ryckta tussar
Säger inte att Olle R är dålig häst men var skyldig att vinna senast efter den resan den fick.
Jag kommer försöka fälla
Gammal 2018-04-14, 13:39   #75

drakens avatar

Standard

Citat:
Säger inte att Olle R är dålig häst men var skyldig att vinna senast efter den resan den fick.
Jag kommer försöka fälla
Jag också. Streckar inte den idag. Spikar 2 eller 10 lutar det åt.
Gammal 2018-04-14, 14:01   #76
Banned

Standard

Citat:
Jag också. Streckar inte den idag. Spikar 2 eller 10 lutar det åt.
Blir lås på de båda för mig
Gammal 2018-04-14, 14:21   #77

Shooters avatar

Standard

Day Or Night In anmäld med skor runt om. Det ser ut som att Ludde kan ta hem ett par segrar idag.
Gammal 2018-04-14, 14:23   #78

Helges avatar

Standard

Gammal 2018-04-14, 14:24   #79
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5226
Standard

Som vanligt på Jägersro ser det väldigt favoritbetonat ut. Enda sättet att få med sig nåt från banan där ledarhästen får 10 meter extra in på upploppet är att gå på en flerbong.

Som tur är räcker det med 32 rader idag, kanske 16. Kan man ju ta det ggr 1500 så matchar man Spikens fejkspel på 12000kr vinnare i V75:1...zzz
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 14:26   #80

Shooters avatar

Standard

Citat:
Day Or Night In anmäld med skor runt om. Det ser ut som att Ludde kan ta hem ett par segrar idag.
Nu ändrade de tillbaka. Tänkte väl.
Gammal 2018-04-14, 14:29   #81

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Super War Horse - spik på rygg ledaren/tredje inner och slut! 5% är långt i underkant!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 14:51   #82

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1368
Standard

Mitt försök att få någon rätsida på dagens gåta:

Avd1: spetskamp? mellan 2 och 5 troligt scenario 2 i ledningen vågar dock inte spika efter 12000 kr liret på 8 ingen vettig människa som inte har info kastar väl iväg 12000 utav anledning.
Rank 2-8/5-7 tar troligen med dessa på systemet med 2,8 som A hästar.

Avd2: Öppet lopp garderas upp.
Rank 5-12-8-2-3-14-9-11-10-13 8 barfota runt om effekt? alla rankade på systemet 5-12-8-2 som A hästar.

Avd3: Spik 2 SoS skor runt om på 6 verkar oklart om laddning med 8 troligen inte 1 två i mål i rygg på ledaren.
Rank 2-1-8-6

Avd4: spetsstrid 3,5 tror att 5 tar ledningen får upp 4 på utsidan står då mellan dessa.
Om 3 spetsar tror jag inte den klarar av trycket av först 5 i starten och sedan 4 i dödens
Rank 5-4/11-8-7-3-2-1-12 blir bara 4,5 på mitt system.

Avd5: 6 till spets 1 rygg ledaren 2 utvändigt 12 hamnar 3 par utvändigt kommer med en bra avslutning.
Rank 6-12/2-1-3-9-7-8-4-10 Tar bara 6-12 på systemet

Avd6: Spetskamp 2-4 tror 4 är snabbare ut då kommer 8 som får ta över beroende på hur hård öppningen blir kan de bakifrån anfallande 10-1 komma med i matchen.
Rank 8/10-1-4-2 Nöjer mig med 8 A häst och 1-10 på systemet.

Avd7: spetskamp 1-2 tror 1 ger sig och 2 sitter i spets efter 500-800m
Kan sitta i benen till slut beroende på hur hård öppningen blir.
Rank 2-3-5-4-11-6-9 tar med dessa med 2-3 som A hästar.

Systemkrav 2 a hästar vinnare. total kostnad 824 kronor

Senast redigerad av NORTHLAD den 2018-04-14 klockan 14:59. Anledning: tydligen barfota på 6 i guld blir det körning kanske Rajesh face är en bättre spik ?
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 14:52   #83

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NORTHLAD Visa inlägg
Mitt försök att få någon rätsida på dagens gåta:

Avd1: spetskamp? mellan 2 och 5 troligt scenario 2 i ledningen vågar dock inte spika efter 12000 kr liret på 8 ingen vettig människa som inte har info kastar väl iväg 12000 utav anledning.
Rank 2-8/5-7 tar troligen med dessa på systemet med 2,8 som A hästar.

Avd2: Öppet lopp garderas upp.
Rank 5-12-8-2-3-14-9-11-10-13 8 barfota runt om effekt? alla rankade på systemet 5-12-8-2 som A hästar.

Avd3: Spik 2 SoS skor runt om på 6 verkar oklart om laddning med 8 troligen inte 1 två i mål i rygg på ledaren.
Rank 2-1-8-6

Avd4: spetsstrid 3,5 tror att 5 tar ledningen får upp 4 på utsidan står då mellan dessa.
Om 3 spetsar tror jag inte den klarar av trycket av först 5 i starten och sedan 4 i dödens
Rank 5-4/11-8-7-3-2-1-12 blir bara 4,5 på mitt system.

Avd5: 6 till spets 1 rygg ledaren 2 utvändigt 12 hamnar 3 par utvändigt kommer med en bra avslutning.
Rank 6-12/2-1-3-9-7-8-4-10 Tar bara 6-12 på systemet

Avd6: Spetskamp 2-4 tror 4 är snabbare ut då kommer 8 som får ta över beroende på hur hård öppningen blir kan de bakifrån anfallande 10-1 komma med i matchen.
Rank 8/10-1-4-2 Nöjer mig med 8 A häst och 1-10 på systemet.

Avd7: spetskamp 1-2 tror 1 ger sig och 2 sitter i spets efter 500-800m
Kan sitta i benen till slut beroende på hur hård öppningen blir.
Rank 2-3-5-4-11-6-9 tar med dessa med 2-3 som A hästar.

Systemkrav 2 a hästar vinnare. total kostnad 824 kronor
Det var en felanmälan. Day Or Night In startar barfota runt om.
Gammal 2018-04-14, 14:57   #84

Standard

Bolagssystemet.

1) 2 r8-5 (fina starthästar på väg mot Kungakannan. Bra form och spår för favoriten 2. 8 är också ämne till blivande stjärna, men måste gå i spåren. Det blir tufft i årsdebuten. Flera av 4-åringarna håller hög klass. Tar ställning och spikar favoriten)

2) 1,2,3,5,8,9,12,14 r6-13 (lärlingsloppet är till för skräll. Jag följer strömmen och garderar rejält)

3) 6 r2-8 (det råder oenighet om 6 senast vann på 09,6 eller 10,4. Det spelar ingen roll. Sättet på hur han såg ut gör honom till min spik)

4) 1,2,3,4,5,11 r7-8 (3 håller ut 5 från start och har stor chans att leda runt om. Det är låg klass på loppet och jag garderar)

5) 1,2,3,6,7,8,9,12 r10-11 (om 2 tar ledningen har han stor chans. Men springspåren kan komma farande mot spets. 12 håller Peter U högt. 8 är härdad i V75 och satt fast med allt kvar senast. Från bakspår kan Anna Isabelle få ett smörlopp med denne urstarke häst)

6) 1,2,8,10 r4-6 (1 Olle får sannolikt trafikproblem och måste garderas. 2 håller eller övertar ledningen från 4. 2 har haft infektion på slutet men är helt återställd. Han går med jänkarvagn och är 20 m bättre än tidigare. 8 är härdad i Frankrike och siktar mot stjärnorna. Kommer Ludde att köra mot ledningen från spår 8 redan i årsdebuten? 10 har chans om överpace. 4 och 6 bfro och jänkarvagn har chans men får inte plats på systemet)

7) 3,4 r5-1 (1 kan hålla ledningen länge och brukar vinna därifrån. Favoriten 3 är mycket startsnabb, men Conrad vill kanske inte bränna av allt krut från start. Det blir bfro och 23 vinster på 25 starter talar sitt tydliga språk. Puro har hittat en ny växel hos 4, som hade infektion i senaste starten. 3 och 4 blir mitt lås. 5 samt även 1 och 2 är nästa nivå)

Kostar 1536:-. Lycka till!
Gammal 2018-04-14, 15:01   #85

Fagerdahlens avatar

Standard

Spikar Day Or Night In, Sobel Conway.... försöker hitta rätt spik i 6:e

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-04-14 klockan 15:06.
Gammal 2018-04-14, 15:12   #86

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Är ju hemskt att se ett streck spel där det är tre startande. Att det är hästbrist märks tydligare än någonsin. Det är skrämmande på många sätt.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 15:13   #87

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Är ju hemskt att se ett streck spel där det är tre startande. Att det är hästbrist märks tydligare än någonsin. Det är skrämmande på många sätt.
Jag skulle lämna in en rak Trio, men efter strykningen så ställdes spelet in. Trist.
Gammal 2018-04-14, 15:14   #88

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Verkar som de flesta tror 2 Harran boko får spets och Calle Crown får dödens.

Klart snabbast ut är 1 Frithiof som lär spetsa initialt och släpper till den av Harran eller Calle som är först fram för att överta.
Calle Crown har öppnat mycket bra från spår långt ut på vingen förr och jag tror Calle hinner före Harran för att ta över spetsen. Om sedan Calle släpper i sin tur eller inte får man gissa sig till.

Mitt tips är att Harran boko sitter i spets efter ett halvvarv Med Calle Crown i rygg Fritjiof i tredje in och Neelix körs fram till dödens.

Rygg ledaren för Calle kan bli rena drömresan för honom. Tror Calle är speedigare än Harran och kan spurta sig till vinst.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 15:17   #89

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

Klart snabbast ut är 1 Frithiof som lär spetsa initialt och släpper till den av Harran eller Calle som är först fram för att överta.
Calle Crown har öppnat mycket bra från spår långt ut på vingen förr och jag tror Calle hinner före Harran för att ta över spetsen. Om sedan Calle släpper i sin tur eller inte får man gissa sig till.

Mitt tips är att Harran boko sitter i spets efter ett halvvarv Med Calle Crown i rygg Fritjiof i tredje in och Neelix körs fram till dödens.

Rygg ledaren för Calle kan bli rena drömresan för honom. Tror Calle är speedigare än Harran och kan spurta sig till vinst.
Lång distans och bara åtta hästar till start så jag tror att de lägger sig på rad efter att de kommit överens om vem som ska leda. Sen händer nog inget förrän sista varvet. Om det blir 2 eller 8 i ledningen gissar jag inte.
Gammal 2018-04-14, 15:19   #90

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

Och CALLEs bästa bit är till slut, det har kanske inte HARRAN
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 15:25   #91

Klankes avatar

Standard

På bolag1 spikar jag enbart Run Ceasar Run

På bolag2 spikar jag Juan och Olle Rolls

God tur!
Gammal 2018-04-14, 16:04   #92

Shooters avatar

Standard

Jag spikar Dante Boko, Sobel Conway och Rajesh Face. Nu kör vi!
Gammal 2018-04-14, 16:07   #93

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2181
Standard

v75 börjar med tre 2or ?
rasa59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:09   #94

Fagerdahlens avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2018-04-14, 16:04
Jägersro
Lördag 2018-04-14
Start: 16:20
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7, 8 (6, 1)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 14 (7, 6)
3: 6 Day or Night In (2, 1)
4: 4 DontbreakthebankÅs (3, 5)
5: 2, 9, 12 (3, 4)
6: 8 Rajesh Face (1, 2)
7: 1, 2, 4, 5, 11 (3, 6)

4x10x1x1x3x1x5 = 600 rader.
600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: LZB JHV VZL
znipstern (+1), inexe (+5)
Gammal 2018-04-14, 16:10   #95

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Jag spikar Dante Boko, Sobel Conway och Rajesh Face. Nu kör vi!
Lycka till! hoppas du åker i guld
Gammal 2018-04-14, 16:18   #96

Sharp$: 162
Standard

Spik på 2 st 15%are. Calle och Ronzon
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:19   #97

Manprinsens avatar

Sharp$: 2273
Standard

Nu hoppas vi Lugauer bränner.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:20   #98

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4136
Standard

Sharp Dream o love no limit spikar på ett system
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:23   #99

drakens avatar

Standard

Krävs åtminstone att någon försöker. Promenad i parken är inte kul att se
Gammal 2018-04-14, 16:24   #100

Shooters avatar

Standard

Citat:
Lycka till! hoppas du åker i guld
Tack detsamma!
Gammal 2018-04-14, 16:24   #101

Manprinsens avatar

Standard

Han brände men trodde aldrig den där skulle duga till att vinna.
Lillunter kan köra häst, dom andra är statister.
Gammal 2018-04-14, 16:25   #102

drakens avatar

Standard

5 hästar och inte med ettan. Hur dåligt kan man spela. Fan
Gammal 2018-04-14, 16:25   #103

Shooters avatar

Standard

Skit! Fyra hästar och ingen av dem vinner.
Fagerdahlen (+20)
Gammal 2018-04-14, 16:26   #104
Banned

Standard

Hahaha...vilken ’Megastjärna’...! Trött och stenslagen redan 300kvar....

Conrad Lugauer lampa på V75, bara gardera och bläddra vidare!
Gammal 2018-04-14, 16:26   #105

Fagerdahlens avatar

Standard

Trist att man garderar rätt och ändå åker.
Gammal 2018-04-14, 16:27   #106

Shooters avatar

Standard

Stallet var ju lite småpositiva till Fritjof, men inte fan kunde jag tro att den skulle slå de här hästarna i årsdebuten.
Gammal 2018-04-14, 16:29   #107

Klankes avatar

Standard

Idag hoppas jag den sitter, hade tokskrällen i avd1. Trodde på rygg ledaren och lyckligtvis blev det så

https://app.jokersystemet.se/share/tRaf2VEQb5St
draken (+5)
Gammal 2018-04-14, 16:29   #108

Gasellens avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1871
Standard

Finns det ingen här som hade med den??
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:31   #109

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Orutinerat av Tobias att inte hålla spåret där och inte gå ner o lämna fritt för ettan
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:31   #110

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Idag hoppas jag den sitter, hade tokskrällen i avd1. Trodde på rygg ledaren och lyckligtvis blev det så
Lycka till!

Hade med 1 på tre streck då jag som du räknade med rygg ledarchans på 1
Gammal 2018-04-14, 16:31   #111

Manprinsens avatar

Standard

Det var bara Lillunter som var intresserad av att vinna trots att han hade en av dom sämsta hästarna i fältet.

Finns en del kuskar som skulle behöva lite viagra före loppen.
Gammal 2018-04-14, 16:31   #112

Sharp$: 7770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gasellen Visa inlägg
Jodå, den var med på systemet. Men ingen glädje. Totalt oseriöse Niklas Robertsson är ingen man unnar framgång.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:34   #113

Gasellens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Jodå, den var med på systemet. Men ingen glädje. Totalt oseriöse Niklas Robertsson är ingen man unnar framgång.
Det klart du är lite nöjd om den var med... We are all gamblers!
Gammal 2018-04-14, 16:35   #114
Rob

Standard

Var med som 1/4 på reducerade systemet
https://app.jokersystemet.se/share/GPhFG6rjsYwS
Gammal 2018-04-14, 16:35   #115
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Jag hade faktiskt fem hästar här. Var ganska säker på Johan men man vet aldrig

Tillägg:
Hade ingen aning om att den var en skräll

Senast redigerad av 777 den 2018-04-14 klockan 16:42.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:36   #116

Sharp$: 7770
Standard

Citat:
Det klart du är lite nöjd om den var med... We are all gamblers!
Nej, ingen större glädje. Bara C-häst. Lesperanza nu om fortsättningen ska bli trivsam.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:36   #117

Fagerdahlens avatar

Standard

4 sexor ska det fan bli... nästa lopp skall det storskrällas
Gammal 2018-04-14, 16:39   #118
Banned

Standard

Och visst var det nåt stolpskott som skulle spela 12000kr vinnare på Calle Crown..? Inte helt lätt att tyda inlägget, såg ut som att hen hade rökt på men det var väl rätt tidigt i omgången...
Gammal 2018-04-14, 16:41   #119

Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Orutinerat av Tobias att inte hålla spåret där och inte gå ner o lämna fritt för ettan
Helt obegripligt att byta spår på upploppet. Vad vinner man på det egentligen?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:42   #120

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
5 Neelix (Thomas Uhrberg) hade vi ­plockat bort sulorna på senast och det fungerade ­inte. Känns bra i jobben efteråt och han kan slå precis vem som helst i kullen om han har en bra dag. Vi väljer att ändra lite på huvudlaget och skoningen till den här starten, säger Lutfi Kolgjini.
Tyckte mig se att Uhrberg valde 3:e invändigt...
Gammal 2018-04-14, 16:48   #121
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Så var det slut på glädjen
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:49   #122

Shooters avatar

Standard

Det såg ut som en svår omgång och det är bara att hoppas att spikarna sitter och att det blir fyra sexor.
Gammal 2018-04-14, 16:51   #123

Standard

Med efter första och spik på Lesperanza. Min andra spik finns tidigare i tråden men det är mycket långt kvar!
Gammal 2018-04-14, 16:52   #124

Sharp$: 1156
Standard

Avd
1: 1, 2, 5, 7, 8 (6, 4)
2: 5 Lesperanza (2, 8)
3: 1, 2, 6 (8, 3)
4: 3, 5, 7, 10, 11 (4, 8)
5: 1, 8 (2, 12)
6: 8, 10 (1, 2)
7: 3 Bandit Brick (4, 5)

5x1x3x5x2x2x1 = 300 rader.

Det här var en rätt skön start. Har ett större system också med 2 rätt men inte klarat av någon spik ännu på det.
znipstern (+1)
Lazz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 16:58   #125

Gasellens avatar

Standard

Kul stalltips från Danmark där iaf, kanske ska med på dubbeln!?
Gammal 2018-04-14, 17:05   #126

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Avd

Det här var en rätt skön start. Har ett större system också med 2 rätt men inte klarat av någon spik ännu på det.
Haha snyggt!
Gammal 2018-04-14, 17:08   #127

Manprinsens avatar

Standard

Grymt Johan
Gammal 2018-04-14, 17:09   #128

Shooters avatar

Standard

Det blev ett helt annat lopp än vad någon hade kunnat tro på förhand. Att Dante skulle missa spets ...
Gammal 2018-04-14, 17:12   #129

Fagerdahlens avatar

Standard

Håller hoppet starkt om 4 sexor nu.
Har spik på Luftis häst i nästa
Gammal 2018-04-14, 17:13   #130

Standard

Citat:
Det blev ett helt annat lopp än vad någon hade kunnat tro på förhand. Att Dante skulle missa spets ...
Som jag sagt hela veckan - Day or Night in!!! Totalt stenklar
Fagerdahlen (+2)
Gammal 2018-04-14, 17:19   #131
Banned

Standard

En liten tvilling blir det, 3 mot 8,11.
Gammal 2018-04-14, 17:30   #132

Shooters avatar

Standard

Härligt Ludde! Fin tvilling.
Gammal 2018-04-14, 17:31   #133

Fagerdahlens avatar

Standard

Yeees! Spik nr 2 !
Gammal 2018-04-14, 17:31   #134

Shooters avatar

Standard

Citat:
Som jag sagt hela veckan - Day or Night in!!! Totalt stenklar
Jag hade den som spik från början, men tänkte om. De här loppen brukar vinnas av ledarhästen (som borde ha varit Dante) och så blev det.
Gammal 2018-04-14, 17:54   #135

Manprinsens avatar

Standard

Stekel hade klart för sig iaf.
Gammal 2018-04-14, 17:55   #136

Shooters avatar

Standard

Idag har jag haft mycket oflyt. Får försöka hitta rätt dubbelkomb.
Gammal 2018-04-14, 17:57   #137

Standard

Härlig 6-%-are Super War Horse. Nu får man hoppas på 6 rätt. 1,2,8,10 i nästa och 3,4 i sista. Jag antar att vi är några till.
Gammal 2018-04-14, 18:01   #138

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Idag har jag haft mycket oflyt. Får försöka hitta rätt dubbelkomb.
Samma... Jag släcker ner och umgås med damen.
lycka till
Gammal 2018-04-14, 18:03   #139

Shooters avatar

Standard

Citat:
Samma... Jag släcker ner och umgås med damen.
lycka till
Tack! Ha en fin kväll.
Gammal 2018-04-14, 18:09   #140

Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg

https://app.jokersystemet.se/share/tRaf2VEQb5St
Men det var ju otur att missa dunderskrällen i fjärde på nio hästar, men spikar man Juan+Olle rolls med världsstjärnan Ingves så spelar det ju ingen roll hur många skrällar du får in
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 18:11   #141

Shooters avatar

Standard

Jag testar dubbelslag på fyrorna på DD.
Gammal 2018-04-14, 18:14   #142

Standard

Rak DD Petri Puro 2-4 till 25 ggr.
Gammal 2018-04-14, 18:14   #143
Banned

Standard

Sista torskspelet för idag....

DD: 2,6 mot 3,4 - 250kr runt om
Gammal 2018-04-14, 18:19   #144
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8931
Standard

DD: 2,6-9,10.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 18:21   #145

Sharp$: 3255
Standard

Jägersrolunken.
Gammal 2018-04-14, 18:23   #146

Sharp$: 3255
Standard

Ruggigt
Gammal 2018-04-14, 18:23   #147

Shooters avatar

Standard

Jäkla fin häst! Leker med Olle Rols och polarna i årsdebut.
Gammal 2018-04-14, 18:23   #148

Manprinsens avatar

Standard

Sjukt grym häst det där.
Gammal 2018-04-14, 18:28   #149

Standard

Det är bara galopp som kan stoppa Rajesh! Klasshäst
Gammal 2018-04-14, 18:41   #150

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Härlig 6-%-are Super War Horse. Nu får man hoppas på 6 rätt. 1,2,8,10 i nästa och 3,4 i sista. Jag antar att vi är några till.
Är det några som är med mot 7, 6 eller 5 rätt?
Gammal 2018-04-14, 18:46   #151

Manprinsens avatar

Standard

Steen Juul åker inte till Sverige i onödan.
Gammal 2018-04-14, 18:47   #152

Standard

Citat:
Avd

grattis

***edit, trodde du satt den , sorry
Snyggt tippat ändå

Senast redigerad av Basse den 2018-04-14 klockan 18:49.
Gammal 2018-04-14, 18:47   #153

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9188
Standard

Lärdom av dagen.
Conrad trodde extremt mkt på favoriten i första, och jättemkt på sin häst i andra.
Juul var ovanligt positiv på favoriten i sista.
Inte svårt att veta vem man ska lyssna på sinsemellan framöver. Inget jättenytt men ändå tydligt.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 19:06   #154

Helges avatar

Standard

25 Harry Boy med 7 rätt.
Gammal 2018-04-14, 19:07   #155

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6325
Standard

W paal. Vilken kuskstjärna hade världens jävla läge att gå ut i sista sväng och få 2.a utv. Men nej nej. Dumfan hade ju blivit 2.a då
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 19:07   #156

Standard

Citat:
Är det några som är med mot 7, 6 eller 5 rätt?
Jag fick en femma men åkte på Day or Night In då jag körde med 2 och 8 där och endast hade Luddes häst på raden som gav fem rätt. Där var även Conrads i första även om jag på ramen hade 1, 7 och 8 så dagen kunde blivit bättre. Men nr 1 i första har jag knappt fortfarande sett trots att jag kollat startlistorna igen.
Gammal 2018-04-14, 19:09   #157

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rakka Visa inlägg
Det är bara galopp som kan stoppa Rajesh! Klasshäst
Inte ens galoppen stoppade honom.
AmaerildeRimfrost (+1), Rakka (+2)
Gammal 2018-04-14, 19:18   #158

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag fick en femma men åkte på Day or Night In då jag körde med 2 och 8 där och endast hade Luddes häst på raden som gav fem rätt. Där var även Conrads i första även om jag på ramen hade 1, 7 och 8 så dagen kunde blivit bättre. Men nr 1 i första har jag knappt fortfarande sett trots att jag kollat startlistorna igen.
Själv hade jag spikat Harran Boko i första. Resten satt. Spik på Day Or Night In. Är nöjd eftersom jag inte kunde ha hittat Fritjof på fem streck.
Gammal 2018-04-14, 19:21   #159

Standard

Citat:
Själv hade jag spikat Harran Boko i första. Resten satt. Spik på Day Or Night In. Är nöjd eftersom jag inte kunde ha hittat Fritjof på fem streck.
Jag är tveksam om jag hittat den på åtta streck alltså Sen kanske det var dumt att ta bort Day or Night In men trodde ju inte den skulle få spets och då vinner den inte loppet heller men så är det ju Nöjd med spiken på Bandit Brick och att jag hittar skrällarna i övrigt... Hade ju inte med Olle Rols t ex som jag inte fattar hur folk kunde spela till nästan 40% eller vad det blev. Men lätt efteråt

Du fick åtminstone mer cash tillbaka, gratz till det lilla!
Gammal 2018-04-14, 21:20   #160

Standard

Bra investeringar idag. Vann på alla spel. T o m nån hundring på Top7.

V75
Inlämnat: 2018-04-14, 16:18
Jägersro
Lördag 2018-04-14
Start: 16:20
Kostnad: 5,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Neelix (2, 8)
3: 6 Day or Night In (2, 1)
4: 11 Com Milton (3, 4)
5: 1 Super War Horse (2, 12)
6: 8 Rajesh Face (1, 2)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 10 x 0,50 kr = 5,00 kr.
Totalt: 5,00 kr.
Rättningskod: LVM MHR XZC
Rakka (+1)
Gammal 2018-04-14, 21:57   #161

Standard

Avdelningen kuriosa: ATG har varit träffsäkra med att välja ut den häst som ska få besök av veckans olympier i samband med olympiatravsuttagningarna. Först hälsade Anna Lindberg på hos On Track Piraten, därefter Patrik Sjöberg hos Zenit Brick, och nu Björn Lind hos Day or Night In.
Gammal 2018-04-15, 08:45   #162

Standard

Citat:
Avdelningen kuriosa: ATG har varit träffsäkra med att välja ut den häst som ska få besök av veckans olympier i samband med olympiatravsuttagningarna. Först hälsade Anna Lindberg på hos On Track Piraten, därefter Patrik Sjöberg hos Zenit Brick, och nu Björn Lind hos Day or Night In.
Det blev även rätt med facit i hand med derby trial på V75. Den enda jätteskrällen kom där. Stodivisionen som var alternativet vann andrahandaren. Är väl på gränsen om det blivit ny jackpot då. Nu blev det äntligen utdelning i alla pooler men frågan är hur intressant det blir i Umeå nästa lördag utan jackpot ffg på evigheter ? Bl a har väl Månprinsen aviserat start i kallblodsloppet.
Svara

td