|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-04-03, 23:26 | #16 |
Det jag tycker är konstigt att admin lägger ut
"följande service plays är inte tillåtna att publicera" utan någon förklaring. Man kan väl åtminstone skriva varför. Det är inte mening att vi skall sitta här och gissa orsak (fast vi redan tror veta vad det är). Jag tycker att det vore mycket bättre att skriva orsak och hoppas någon ifrån Sharps ledningen tar sig tid och förklarar hur det ligger till. |
|
2018-04-04, 10:55 | #17 |
Administrator
|
Orsaken är för att det juridisk sett är en gråzon och att Spelvärde bett oss att ta bort deras analyser.
Just nu är det bara Spelvärde som inte är tillåtet att publicera. Om listan utökas efterhand kan vi inte svara på nu. |
2018-04-04, 11:10 | #18 |
Det har väl aldrig varit tillåtet att publicera analyserna men däremot rankingen utan text har tidigare varit ok. En massa siffror har man nog inte upphovsrätt till och jag kan ha samma rank som betaltjänsterna på min kammare eller samma system. utan att ha ringt just till en betaltjänsten
Skulle vara önskvärt att få veta vad som gäller på Sharps annars är det bara att stoppa de andra speltjänsterna också och ta bort Serviceplays? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abdy242 (+10) |
|
2018-04-04, 11:20 | #19 |
Jag har iofs full förståelse för att betaltjänster inte vill att deras analyser mm ska publiceras på forum som är öppna, de förlorar såklart pengar på detta. Däremot känns det lite som när Don Quijote fäktades mot väderkvarnar eller Metallica mot Napster - meningslöst. Frågan är om de även ”bad” Twitter, hotmail, FB, instagram mfl på samma gång att se till så användarna inte publicerar deras materiel. Om det helt ”förbjuds” på denna sida så kommer det dyka upp på någon annan sida istället och denna sida tappar unika besökare(intäkter), tror med garanti att framförallt spelvärde med tanke på deras prissättning har dessa publiceringar i åtanke när de sätter priser - för de är inte direkt billiga.
|
|
2018-04-04, 11:21 | #20 |
Fruktansvärt fel beslut av ledningen. VARFÖR har kvar service plays då? Känns som ni tappat ordentligt i omdöme. Fanns en tid då ni inte alls brydde er om "hot" från de som lägger ut spelförslag....
Men ni väljer vägen.....Tråkigt beslut..... |
|
2018-04-04, 13:11 | #21 |
Om man publicerar tar ni bort inlägget eller vad händer? Hur är tanken med serviceplays nu? Om inte skriver att det är spelvärde är det då tillåtet att publicera rankingen?
|
|
2018-04-04, 13:55 | #22 |
Om man ska vara riktigt noggrann så är det väl ändå spelvärde.se (som den kända tipstjänsten heter) och inte Spelvärde (som är dess populära namn, jämte Gamblers Value, m.fl. illa maskerade beteckningar) som förbjuds.
Att ord och texter kan ha upphovsrättsskydd inser nog de flesta. Siffror är det däremot värre med. Upphovsrätt till databaser har prövats, dvs. samlingar med statistik och andra fakta. Hur det är med siffror på en rad, som visserligen får antas vara utflödet av en intellektuell verksamhet med hjälp av databaserna, torde vara mer oklart. I vilket fall som helst är det knappast omöjligt, såsom ovan har påpekats, att någon skulle producera en liknande eller identisk rank på egen hand. |
|
2018-04-04, 14:21 | #23 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1) |
||
2018-04-04, 14:45 | #24 | |
Citat:
|
||
2018-04-04, 15:06 | #25 | |
Citat:
Betaltjänsterna är nog väldigt tacksamma så länge inte vagn och huvudlagsinfo ska rapporteras som skoinfon. Nu kan dom i alla fall sälja några tidiga tips på rubriker som ”första bike på en lågprocentare har vi fått info om”. |
||
2018-04-04, 17:48 | #26 |
Dom har naturligtvis fått betalt av spelvärde så enkelt är det
Det är därför dom har en lista, annars hade man naturligtvis förbjudet allt. Sådan här skit bojkottar jag, tack för mig och lycka till med liret. |
|
2018-04-04, 18:18 | #27 |
Det här känns ganska illa skött. Hela idéen bakom Service Play är ju att lägga upp betalkanalerna tips för gratis beskådande.
Att Spelvärde skulle kunna åtala Sharp eller så är ju obefintligt. Det är som om dom skulle åtala Twitter eller Facebook om någon la upp tipsen där. Det är ju en plattform. Man kan försöka gå på den som lagt upp tipset(Good Luck and Good Night)men Sharp kommer de aldrig åt naturligtvis... Det är något undfallande i hela det här från Sharps sida som inte bådar gott. |
|
2018-04-04, 18:52 | #28 |
Jag hoppas verkligen inte att detta är början på slutet för detta forum .
Om folk slutar vara aktiva här så går det fort utför. |
|
2018-04-04, 18:58 | #29 | |
Citat:
Och om dom nu BARA bett om att tipsen inte publiceras och inte hotat med dyra advokater och såna grejer så borde ni ju i alla fall kunnat förhandla till er en rejäl rabatt på deras tips, säg 30-50% för medlemmar här kanske, vilket borde gynna även dom! |
||
2018-04-04, 19:13 | #30 | |
Citat:
|
||
|