Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-23, 13:01   #16

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5586
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Är det paus i samarbetet mellan Ulf Ohlsson och Nurmos? Förra veckan körde Ulf Extra Fudge och Antonio Trot. Jag vet inte vem som bestämde balansen - Nurmos var väl inte på Momarken - men sommarskor var en katastrofbalans.

I morgon startar fem hästar från Nurmosstallet. Ulf är inte uppsatt på någon av dem.
Ulf hade förpliktelser mot Stenströmer före Erik Sting .örjan var upptagen Sting loppet Erik Adielsson brukar köra de han är uppsatt på o Jorma brukar köra Extra Fudge. Vi har Goop, Ulf o därefter Jorma på Antonio. Nurmos var i Finland under Momarkenstarten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), steff (+10), Gotland (+2)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 16:56   #17

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1177
Standard

7 West Wing känns intressant i guld... om han kommer till spets och dundrar på
Broberg har form.. skoryck också

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

steff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 17:28   #18
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5227
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steff Visa inlägg
7 West Wing känns intressant i guld... om han kommer till spets och dundrar på
Broberg har form.. skoryck också
Hur tänker du att han ska komma till spets, från det läget?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 19:06   #19

Sharp$: 1177
Standard

Det har du rätt i... många startsnabba invändigt såg jag nu... Till exempel tar han ju inte en längd på 6 Olympic kronos.
Lyssnade på spelvärdes sändning... dom trodde 5 Bear Dancer i spets. Nån som vet om 2 Sir Ratzputz är startsnabb?

steff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 19:42   #20
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5227
Standard

Citat:
Det har du rätt i... många startsnabba invändigt såg jag nu... Till exempel tar han ju inte en längd på 6 Olympic kronos.
Lyssnade på spelvärdes sändning... dom trodde 5 Bear Dancer i spets. Nån som vet om 2 Sir Ratzputz är startsnabb?
Det stora problemet är väl att den här lampan krossar allt, från dödens. Nu är det ju väldigt täta starter...och man kanske kan hoppas på att han hoppar i nån kurva...?

Det enda alternativet är Djali Boko - men Ludde ligger ju lägre än Glocalnet....

Kan det bli pengar ändå, även om lampan vinner? Tveksamt. Men det är ju ändå jackpot.

Kollektivet är på läktaren i två lopp, det kanske är där som man kan dra in lite deg...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 23:26   #21
Banned

Sharp$: 76
Standard

Citat:
Den är ok ut

Tror också Bear d spetsar
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 23:33   #22
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8572
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Den är ok ut

Tror också Bear d spetsar
Spetschans. Spår fem på 1640a. 1,4%
Måste med. På allt.

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 23:34   #23
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Spetschans. Spår fem på 1640a. 1,4%
Måste med. På allt.
Jo tänkte spika, 200 raders
Gotland (+2)
Gammal 2018-03-23, 23:54   #24
Banned

Standard

Intervjuer från Spelvärde

Segerförhoppningarna är kanske inte jättestora, men hon kan..."
Jan Björkqvist hoppas på tempo - då kan det bli en framskjuten placering.
- 14 Above All (V75-2) gick väldigt bra som tvåa senast. Det känns som att formen sitter där nu. Hon är ofta underskattad eftersom hon vinner sällan. Läget är inte så kul, men blir det överpace kan hon komma in i matchen. Täta starter är normalt sett positivt, speciellt då hon inte hade startat på länge inför senast. Segerförhoppningarna är kanske inte jättestora, men hon kan vara med där framme. Barfota runt om, norskt huvudlag och svensk jänkarvagn - inga ändringar.
"Det blir barfota bak om banan tillåter, men just nu känns det tveksamt..."
Magnus Dahlén planerar ett par intressanta ändring om banan blir fin.
- 7 Julia Pellini (V75-2) gick jättebra senast. Hon mötte en riktigt bra häst och gick fint som tvåa. Det kanske skulle gått snabbare under vägen för att det skulle blivit perfekt för min häst. Det är ett par bra emot, men blir det hårt tempo kommer hon vara med där framme. Hon är inte så snabb från start och kan nog inte vara med i spetsstriden. Täta starter ser jag bara som en fördel. Det blir barfota bak om banan tillåter, men just nu känns det tveksamt - troligen blir det skor runt om. Jag har haft vissa funderingar på jänkarvagn, men det är bara aktuellt om det går att köra barfota bak.
"Meningen att det skulle bli bike senast, men Stefan ville ha vanlig vagn"
Stefan Axelsson har starthäst i lägsta klassen.
- 3 Uddens Index (V75-4) gjorde det helt okej senast. Det var en del strul under vägen och det går inte att ge bort några längder på V75. Han har känts helt okej i jobben efteråt, kanske lite bättre till och med. Jag tycker att loppet är likvärdigt med senast och positionerna kommer avgöra mycket. Klaffar det ska han kunna vara med där framme, speciellt då värsta motståndaren har ett struligt utgångsläge. Han är hygglig iväg och förhoppningsvis skulle han kunna hamna i andra utvändigt eller liknande. Meningen att det skulle bli bike senast, men Stefan ville ha vanlig vagn. Eventuellt kör vi med svensk jänkarvagn den här gången, annars blir det vanlig vagn som senast. Skor runt om och trekvartsstängt huvudlag.
"Då tänker jag köra där så länge lampan lyser"
Johan Carlfjord kör gärna i spets med sin lågprocentare.
- 2 Hugo R.C. (V75-4) har råkat ut för inställda tävlingar på sistone och därför inte startat på ett tag. Han brukar dock gå bra efter vila så jag tror inte att det är något minus. Han gick ett tufft pass i tisdags och kändes pigg och laddad, varför formen ska vara fin. Han möter V75-hästar nu, men har bra läge och är snabb ut. Skulle vi komma till spets så vore det tacksamt. Då tänker jag köra där så länge lampan lyser. Han är gåvillig i spets och bra på att hålla farten, varför han trivs i den positionen. Jag vet att det är några riktigt bra emot och det kanske mest är en bra platschans, men allt kan hända i trav. Det blir norskt huvudlag istället för murphybländare och can’t see back, men det är inget nytt. Vi kör med sommarskor den här gången och högst eventuellt barfota bak om banan skulle vara fin. Vanlig vagn.
"Han har gått rejäla jobb, även om det inte går att jämföra med lopp"
Oskar Svanberg är klart nöjd med sin häst, även om uppladdningen inte varit perfekt.
- 2 Leonas Sami (V75-1) är det helt okej med. Han skulle haft ett lopp i kroppen för snart tvåveckor sedan, men då blev det ju inställt. Jag körde ett jobb med honom istället och då var han fantastiskt fin. Han har gått rejäla jobb, även om det inte går att jämföra med lopp. Vi får sikta in sig på pengar i första hand som det känns. Han är lite känslig i munnen och får sköta sig själv i starten, men kliver han iväg som han ska så kanske vi kan spetsa. Om vi kommer till ledningen så är det dock ingen hemlighet att det blir släpp om någon av de mer spelade kommer från tillägg. Banan var jättefin i torsdags och då gick det att köra barfota. Det ska dock vara riktigt bra bana om jag ska rycka skorna på Leonas Sami så vi får se hur det blir med balansen. Öppet huvudlag och vanlig vagn.
"SER HONOM GÄRNA I LEDNINGEN"
Peter Untersteiner har ett gäng hästar på V75.
- 9 Tahays Blue Amber (V75-2) har perfekt spår då hon är i andraspår direkt. Hon fäller nog en hel del till slut, det tror jag. Jag håller Julia som vassare för dagen. Det blir barfota fram, helstängt huvudlag och jänkarvagn som senast.
- 12 Julia Af Solnäs (V75-2) känns bara fin och vi har laddat för det här loppet efter senast. Allt är bra utom spåret och jag tror på en god insats. Det blir skor runt om och vanlig vagn. Halvstängt istället för norskt huvudlag.
- 12 Ironman Pellini (V75-4) ska vi plocka av framskorna på och köra med urryckarre för första gången. Det är lite intressanta nyheter och hästen gick okej senast. Det ser bra ut i träningen, men läget gör att man får ligga lågt. Det blir norskt huvudlag och vanlig vagn.
- 1 Staro Ivy league (V75-5) har gått bra hela vintern och jag misstänker att han får tredje invändigt. Med lucka ska man alltid ta sådana hästar på allvar för han går alltid hela vägen in mot mål. Det blir skor runt om, öppet huvudlag med murphybländare på insidan som senast. Jänkarvagn istället för vanlig vagn.
- 3 Stay Alert (V75-5) var för laddad senast och var även det näst senast. Därför blir det norskt huvudlag den här gången och sedan ska han även gå barfota runt om. Formen tror jag är god och han gick bra efter galoppen senast. Johan var nöjd med honom och jag ser honom gärna i ledningen om det skulle bli så. Tydligen har han aldrig förlorat i ledningen. Vagn är oklart ännu. Har Johan med sig sin jänkarvagn så går han i en sådan, annars vanlig vagn som senast.
- 12 Generaal Bianco (V75-5) har känts fin hela vintern och är väl genomtränad tycker jag. Jag tror han kommer gå bra direkt och det blir barfota runt om, öppet huvudlag med murphybländare på insidan och jänkarvagn. Det gäller att ha häng på täten för då fäller han många till slut - helst undviker jag dödens.
"sämst tvåa utan galoppen"
Stefan Öhman tränar vår spik.
- 3 Titan Brodde (V75-7) hakade till i en knäkappa senast och höll på att gå omkull. Det gick ju bra på så sätt att det inte blev någon olycka, men dåligt sett till placeringen. Örjan Kihlström brukar inte säga så mycket efter loppen, men han var jättenöjd med hästen och sa att han är sämst tvåa utan galoppen. Vi får försöka ta revansch nu och han har tränat som vanligt efter senast, så han känns fin. Jag hoppas han sköter sig - han är ju lite som han är, men han mår i alla fall bra för dagen. Det blir fortsatt öppet huvudlag, vanlig vagn och skor runt om. Däremot kommer han lättas lite i balansen.
"KÄNDES JÄKLIGT FIN"
Fredrica Sandberg är skötare hos Timo Nurmos och har två passhästar till start.
- 6 Linus Boy (V75-5) var vi nöjda med senast i årsdebuten, men det kanske blev lite väl långsamt kört för honom då han mest är stark. Johnny Takter var i alla fall väldigt nöjd och tyckte han var lugn, vilket är ett bra tecken. C-G Björkroth körde honom igår (torsdags) och sade att han aldrig känt honom så fin och det är positivt. Han har varit struken för halsinfektion inför detta, men det var inget kraftigt och inget som oroar. Det blir skor runt om, öppet huvudlag och vanlig vagn som tidigare. Han gick med brodd bak senast, men nu går han med sommarskor.
- 5 Erik Sting (V75-6) körde jag i torsdags på rundbanan i samma heat som alla V75-hästar och han kändes jäkligt fin alltså. Det vill jag verkligen betona. Jag var mycket nöjd och det fanns ingenting att klaga på. På förhand känns båda mina hästar väldigt bra och det finns inget negativt att säga. Att han galopperar beror på att han kan vara lite överambitiös ibland och det går inte att ladda med honom. Vi ska säga till Jepson att han inte ska ladda från start för då är det galopprisk. Att det är medeldistans är bra, för då är det inte lika viktigt att vara först iväg. Det känns som en häst som går på alla distanser - förut tyckte jag mest han var stark. Han gick bra efter galopp senast så jag tror inte det ska vara något fel på formen. Det blir tåskor fram och barfota bak den här gången istället för skor runt om. Det är tanken om banan är bra. Vanlig vagn har Timo skrivit i sitt block att det blir.
"Det är toppform!"
Rauno Pöllänen hoppas spräcka sin V75-svit.
- 9 Västerbo Grosbois (V75-6) tycker jag gjorde det jättebra senast och även näst senast var han ruggigt fin. Jag var nog lite överraskad över prestationen och det var starkt att hålla hela vägen hem. Jag tycker även han gjorde det bra senast. Att springa i dödens på V75 och sedan bara bli passerad av två hästar som fått springa med i rygg... Det är bra gjort alltså. Så det är toppform! Han har tränat på som vanligt och känns bara fin och har ingenting att klaga på. Det kan bli barfota bak, men det är inte hundra bestämt och det beror på banan. Mitt V75-facit? Ja, det var länge sedan jag vann på V75, men jag har nog vunnit en tio lopp i alla fall. En gång med egentränat och sedan en gång som kusk i gulddivisionen. Jag har även vunnit under Elitloppshelgen två år i rad, men detta var mellan 2002 och 2006 tror jag. Jag har inte vunnit under 2010-talet i alla fall och jag hoppas den sviten spräcks nu. Inga ändringar gällande huvudlag och vagn - öppet huvudlag och vanlig vagn som senast.
"Veterinären hittade inte ett smack"
Roger Malmqvist har inget emot utgångsläget.
- 10 Dragster (V75-5) var väldigt pigg senast. Han har bara varit det en gång tidigare, när jag gasade med honom på Sprintermästarhelgen, så visst blev jag lite fundersam. Vi tog honom till en av landets bästa veterinären som inte hade det minsta att anmärka på. Veterinären hittade inte ett smack och därför är jag inte orolig över agerandet senast, Dragster kanske bara var löpsugen. Jag blev inte så besviken över att se att han fick bakspår, det kan vara kul att se honom bakifrån också. Får vi rätt typ av lopp tror jag han gör upp om segern. Det blir öppet huvudlag, vanlig vagn och barfota runt om igen ifall banan tillåter. Den sulkyn han gick med tidigare återkallades och han har därför gått i vanlig vagn i de två senaste starterna. Han har vunnit båda gångerna och jag tycker det fungerat lika bra.
"behöver nog lopp i kroppen med tanke att..."
Vi kollade läget med Monica Janisels.
- 7 Jeepster (V75-5) tryckte Kaj var lite seg senast så vi behandlade henne. Hon har inte startat på sex veckor och behöver nog lopp i kroppen med tanke att det är tufft motstånd i silver. Hon känns so han ska här hemma i alla fall. Kaj har kört henne hela tiden så han lägger upp taktiken so han vill. Tillåter banan blir det barfota runt om och till skillnad mot senast då det var voltstart blir det även jänkarvagn. Jeepster går ofta med helstängt med hål, men när hon ska attackera bakifrån som senast brukar vi köra med murphy på insidan eftersom Kaj vill ha det. Jag kommer låta honom välja huvudlag även denna gång.
"Han vann på Åby efter uppehåll, det förvånad mig"
Nils L Norelius är alltid trevlig att prata med.
- 11 Barkevious Mingo (V75-5) blev allting fel för senast. Jag lånade ut vår jänkarvagn och den blev påkörd och fick punktering, så vi fick låna en annan sulky. Han var inte heller hundraprocentig fräsch. Inga stora grejer, men vi åtgärdade honom i ett framknä. Han vann på Åby efter uppehåll, det förvånad mig för han hade bara fått lätt träning inför det. Visst var det enklare motstånd då, men Barkevious stod 40 meter tillägg och vann med 50 meter. Jag tror att han gör ett bra lopp, men det kanske blir svårt att vinna med tanke på utgångsläget. Samtidigt har några av de tuffaste motståndarna också fått tillägg. Vi väntar med barfotakörningen tills vi fått ett bättre läge. Inga ändringar - skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn.
"Hon går bra i ledningen och har vunnit sina flesta lopp därifrån"
Kaj Widell diskuterar sina styrningar.
- 4 One Memphis (V75-1) brukar vara bra efter vila och distansen passar bra. Jag tror inte han behöver lopp i kroppen, tränaren vet vad han håller på med. One Memphis vinner inte så ofta, men det är inget fel på viljan. Han går hela vägen in, men eftersom han är seg blir han ofta nerspeedad sista biten.
- 7 West Wing (V75-3) misstänker jag att tränare vill att jag ska köra offensivt med, han brukar vilja det. Jag läste att det blir barfota och det är intressant. Kommer vi till i loppet ska han räknas för när Ohlsson vann med honom var han grym.
- 6 Hercules T. (V75-4) var en trevlig bekantskap senast. Han hänger lite högertöm och är därför lite missgynnad av att gå bakifrån, även om han gick bra senast. Jag provar för ledningen och kommer vi dit ska han räknas.
- 7 Jeepster (V75-5) tror jag får det tufft att räcka till seger direkt, även om hon gjort något bra lopp efter vila tidigare. Det positiva är att hon kan gå barfota nu, då håller hon farten bättre. Hon är startsnabb så jag måste köra till härifrån. Taktiken är svårt att sia om på förhand för det beror lite på hur loppet blir kört. Hon går bra i ledningen och har vunnit sina flesta lopp därifrån, men trycker man av max en gång för att komma till spets så går det inte trycka av en gång till för att försvara positionen.
- 2 Dani Boko (V75-6) körde jag för länge sedan och då var han väldigt rullig på en opassande bana. Jag körde en annan häst i loppet där Dani Boko var med i senast och jag såg från sidan att han skulle galoppera. Som jag förstått det skulle man tynga ner honom lite till denna gång. Sköter han sig är han bra.
- 12 Final Dream (V75-7) var rejäl senast, men nu är det V75 och det går inte att bara köra runt dem. Jag hoppas naturligtvis på överpace härifrån. Vi behöver tur, men har vi det så kan Final Dream vara långt framme. Vi körde i jänkarvagn senast och det fungerade bra. Tränaren har ingen egen så jag ska försöka låna en.
"jag tror att han vinner"
Inget nytt undrer solen. Micael Broberg tror på toppchans.
- 5 Westline (V75-1) tappade en sko i senaste loppet. Jag körde sista jobbet med honom på torsdag morgon och han kändes jättefin. Resultatraden är missvisande, han är bra for. Vi möter tre-fyra stycken som är riktigt bra, men Westline är bra han med. Tillåter banan blir det barfota runt om. Han får inte plats i en jänkarvagn så antingen blir det vanlig vagn eller en halvvariant. Det bestämmer jag först efter värmningen.
- 5 West Wing (V75-3) var riktigt fin i jobbet nu imorse (läs: torsdag). Han känns bättre än inför när han vann på 11,1. Senast blev det fel när vi inte kom förbi Narold Vox. West Wing har höjt sig i de senaste starterna och jag tror att han vinner på lördag. Jag tror inte att någon av motståndarna är bättre än West Wing, inte ens Sir Ratzeputz. Bear Dancer tror jag vi slår från dödens. Vi tänkte köra barfota senast, men det passade inte på den banan så vi körde med tåskor. Jag vill kolla banan innan balansen bestäms, målsättningen är köra utan skor. Vi lånade en Chevy vagn senast, men nu blir det jänkarvagn. Blinkers igen.
- 2 Dani Boko (V75-6) är min bästa vinstchans. Även han var jättefin i senaste jobbet. Som jag ser det är främst galopp som jag är orolig för, jag är inte rädd för motståndet. Galopprisken är inte stor den heller. Senast var han för laddad och tog bettet med tungan. Det är spets som gäller. Tillåter banan kör vi barfota runt om samt med jänkarvagn och blinkers.
" Det är klart att jag hoppas att det är som förut, att han är 20-30 meter utan skor"
Ulf Stenströmer selar ut fyra hästar.
- 1 Jula Menuett (V75-2) gör första starten för året. Hon har inte haft några lämpliga lopp och vi har väntat in barfotasäsongen. Jag är lite osäker på formen. Hon var bra i årsdebuten i fjol, men då hade hon gått banjobb inför till skillnad mot nu. Jula Menuett är medelsnabb så hon får nog en fin position härifrån. Vi kör med jänkarvagn och så rycker vi skorna. Hon har haft can’t see back en del, men det skippar vi nu eftersom hon inte startat på ett tag och kan bli överladdad, norskt eller öppet blir det.
- 6 Kahleesi (V75-2) är mer intressant för spelarna. Hon har lopp i kroppen och visat att hon duger i dessa sammanhang. Kahlessi känns som ett sunt platsbud och kan även vara med och hugga om segern ifall det klaffar. Nu rycker vi bakskorna och kör med sommarskor fram. I övrigt blir det öppet huvudlag och vanlig vagn som tidigare.
- 5 Bear Dancer (V75-3) var åtgärdad och hade stått över senast. Med tanke på det gick han helt okej, prestationen var som förväntat. Vi har siktat hit och valde att gå ut i förra loppet istället för att ge honom ett banjobb. Han var inte speciellt trött i mål och det känns som att loppet var en humörshöjare. Han är bra i ordning. Nu rycker vi skorna och eftersom det var ett tag sedan kan det ge en extra kick. Tidigare har Bear Dancer varit mycket bättre barfota. På sistone har han fungerar förvånansvärt bra med skor och jag tror att han höjt sig och är inte beroende av barfota på samma sätt som tidigare. Det är klart att jag hoppas att det är som förut, att han är 20-30 meter utan skor, för då blir det ju väldigt intressant så klart. Jag hoppas att vi kommer till spets och över kort distans tror jag att Calle kör där i så fall, den bedömningen får Calle göra beroende på hur hästen känns. Vi fick stryk av Sir Ratzeputz och det är väl risk att han blir svår att stå emot igen. Inga ändringar förutom skorycket, helstängt och jänkarvagn.
- 8 Donato E. (V75-6) var jag jättenöjd med senast. Han travade inte som bäst, men har aldrig trivts i Örebro och han gick med skor och brodd. Han står perfekt inne i klassen och som det känns kommer han göra ett jättebra lopp. Sedan är det svårt att säga hur långt det räcker med tanke på det knepiga spåret. Vi får testa framåt för hästen är bäst när han är med där framme och backar vi är det kört ändå. Nu kör vi barfota och med jänkarvagn, samt norskt huvudlag.
Gotland (+10), SakanAA (+7), mackpeter (+5), Cleon_9 (+5)

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-24 klockan 00:01.
Gammal 2018-03-24, 00:03   #25
Banned

Standard

Micael Broberg är bara för gullig
Gammal 2018-03-24, 00:37   #26

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 2489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det stora problemet är väl att den här lampan krossar allt, från dödens. Nu är det ju väldigt täta starter...och man kanske kan hoppas på att han hoppar i nån kurva...?

Det enda alternativet är Djali Boko - men Ludde ligger ju lägre än Glocalnet....

Kan det bli pengar ändå, även om lampan vinner? Tveksamt. Men det är ju ändå jackpot.

Kollektivet är på läktaren i två lopp, det kanske är där som man kan dra in lite deg...
Sent på kvällen och tillhör tydligen kollektivet, har du något trevligt förslag i dom två avdelningarna, och vilka är det?
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 01:07   #27

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Guldloppet är väldigt intressant tycker jag. Den som kan räkna ut hur det blir kört har stor fördel då man sätter ihop systemet :

Mina tankar om loppet :

Spetsstriden står mellan 5,6,7. Nr 2 Sir Ratzeputz är inte snabb nog att hålla emot, och går bra bakifrån med så varför skulle Erik ladda med den då han sitter bra i andraspår redan? Djali Boko ska dem tydligen köra lugnt med och lär inte laddas.

Bear dancer är väldigt kvick ut och från perfekt spår 5 lär det köras mot tät. Återstår att se om han släpper ledningen då/om han kommer dit.. jag är inte 100 på att han håller emot både nr 6 och 7, särskilt om båda två kör mot honom... Favoritscenariot för mig är att nr 5 släpper till nr 6, som får nr 7 tryckandes i dödens en bra bit, första 500 tror jag går efter 1,08 ca.

Ludde laddade senaste med Olympic Kronos, fick då en galet körd Jairo över sig, men höll mycket bra till 4eplatsen! Om ludde tror han kan få ta över spets så lär han sata framfåt, och framförallt : Han har Djali Boko med i loppet också som gynnas av tempo!
Ludde har alltså dubbla incitament för att köra mot tät med nr 6, får han den lätt har han bra vinstchans, utdragen körning gynnar hans andrahäst. (som senast mot Jairo då han även hade Quick fix med i loppet som nästan vann).

West Wing nr 7 har superform, optimistisk tränare och mycket offensiv kusk, går den barfota lär inte Widell vina på hanen utan sänder säkert framåt direkt!
Oerhört svårslagen om spets nås tror jag, men troligen får den nog harva i dödens.. kan gå, men ingen säker vinnare därifrån direkt.

Denna körning gynnar de övriga tre vinstkandidaterna i loppet, nr 2 Sir Raterputz, nr 3 Djali Boko och nr 9 Shadow Woodland!

Då Sir Ratzeputz har över 70 %!!! (Helt galet) streck på sig är det givet att gå emot den.
Kommer hamna en bit bak, och den ska dels ta in 2-3 längder minst på täthästen, dels stå emot nr 3 och 9 som båda är starka spurtare och nog så bra hästar som favoriten.
Kan absolut vinna, men helt ointressant på spelet.

Djali Boko är ojämn av sig, kan allt vissa dagar, men underpresterade i Frankrike och tycker inte Ludde fått ut ma av denna hästen. Notoriskt osäker dessutom. Inget tidigt streck för mig trots trolig gynsamt löpningsförlopp.

Återstår då nr 9 Shadow Woodland.
Vann vid årsdebuten i fjol, riktigt bra då. Ska vara Ännu bättre nu enligt Reijo! Kan gå med i rygg på storfavoriten hela loppet, gynnas av det förmodade hårda tempot och bara 5 % i nuläget...
Ska den alltså ha 1/16 så stor vinstchans som Sir Rateputz? Med Reijos stallform? Som favoriten såg ut sist i Norge? Knappast va?

Slutsats!
Utgång och möjlig spik på nr 9 Shadow Woodland, alternativt 2,3,5,6,7,9 för att täcka in alla scenarier.

Vad tros?
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 01:16   #28
Banned

Standard

Nackdelen med Shadow är att den inte vunnit från bakspår på5 försök, och lägg till årsdebut.
Tror inte så mycket på den.
Gammal 2018-03-24, 01:19   #29

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Bear Dancer tar spets men att den skall vinna därifrån är inte troligt när Ludde är med, Takter är också rätt så envis om han bestämmer sig att trycka till, sen är Kaj inte heller blyg.
Detta bäddar för Sir R. eller möjligtvis Shadow W. Så för min del blir det lås på dessa 2
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 01:25   #30

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Dani Boko uppsnackad sist som fan, men hoppade. Barfota igen med små justeringar
Spets och slut på den denna gång. Erik Sting tror jag hoppar igen
Gotland (+2)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td