Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-18, 13:32   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58077
Standard

V75 Mantorp 24 Mars (jackpot)

Riktiga vårkänslor ffg när man ser listorna till denna omgång. Många hästar som kommer hävda sig väl nu när sporten kommer bli dramatiskt bättre efter de trista vintermånaderna . Sen är det kanske inte optimalt med årsdebuter på V75 men inte tränarnas fel att det blir så. Flera av Untersteiners kanoner som kommer ut efter vintervilan bland annat.

Veckan efter spring burst med V75 torsdag till söndag, så gäller för oss travspelare att inte boka in annat än trav i påskhelgen.

V75-1

Jackpotomgången inleds med ett ovanligt V75 lopp över hela 3640 meter. De tre på start borde inte räcka till vinst. 2-3 hästar som kan vinna känns det som. Främst Qahar QC och Ready Ribb , men Ludde lär väl avancera till spets direkt med Platon Face. Borde dock inte få fuska bort det där när Qahar QC är med.

V75-2

Ett riktigt bra diamantstoförsök där årsdebuterande Julia Af Solnäs troligen blir favorit. Gjorde en bra årsdebut i fjor men utvecklades sen rejält under året. Untersteiner säger väl i veckan att hon är bra i träningen men att årsdebut är årsdebut så inte helt enkel som spelobjekt. Motståndet riktigt vass. Bland annat kommer Dealwithakiss ut igen trots att hon gjorde sin sista start vid den ruggiga insatsen på V75 förra helgen.

V75-3

Här årsdebuterar Shadow Woodland från RL formstall. Svår att bedöma just nu. Bäst barfota. Broberg lämnar säkert klart på West Wing. Favorit troligen Sir Ratzeputz men inte samma skräpmotstånd som i går på Momarken. Intressant comeback av högkapabla Djali Boko efter misslyckad vinter i Frankrike.

V75-4

Oerhört fint klass 2 försök där känslan sa helgardering när jag såg listan .spårlottningen blir viktig. Brukar vid bra bana vara väldigt gynnsamt med spets på Mantorp med sitt korta upplopp. Utrustningsändringar kan här också bli direkt avgörande. Hercules T t ex blev ju som en helt ny häst senast med bike och barfota även om den bara blev 3a.

V75-5

Peter U Megastjärna Generaal Bianco årsdebuterar. Förutom sista starterna i höstas var den ruggigt bra i fjor. Återstår att se om den är i ordning direkt och kan bära alla pengar den sprang in i fjor.
Rätt ihåligt lopp. Finns väl tre andra som kan vinna. Dragster som var väldigt bra på Jägers. Viktigt dock med spetsläge på den. Barkevious Mingo och Linus Boy de två andra som ser ut att kunna vinna. Övriga borde inte duga.

V75-6

Finfint bronsförsök med nästan bara riktigt bra hästar. Säger Nurmoshästarna Erik Sting och Jacues Noir när jag ser listan men massor av utmanare. Hur bra var inte Mr Perfection barfota i Halmstad bakom Pastore Bob t ex?

V75-7

Klass 1 försök av hög klass. Räckte inte med 1200 startpoäng för att komma med. Känslan är att det kan komma några intressanta skoryck här men inget man vet i nuläget. Extra Fudge funkade inte på Momarkens bana igår verkar det som. Bättre nu?

Sammanfattningsvis en omgång av mycket bra sportslig klass undantaget möjligtvis stayerloppet och silver som ser ihåliga ut. Ska bli bra mycket roligare att läsa på dessa lopp jämfört med Norgetravet igår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dodo (+15), Major (+15), mr_stylez (+10), Gotland (+5), michael (+5), pojmonen (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 23:48   #2
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5228
Standard

Mantorp är något av en favoritbana. Där man kan hamna i rätt vinstpool bara man hamnar rätt på det...

http://www.travnet.se/blog/2013/06/0...os-pa-mantorp/
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 06:39   #3

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5588
Standard

Extra Fudge o Antonio Trot fick felbalans med sommarskor på Momarken, de slirade runt på banan, värst var det för Antonio som gick sig muskeltrött o slog ner knäna i banan ( två veckor karens för behandling). Extra Fudge tycker jag inte ska glömmas helt på lördag!
oinkk (+1), Major (+5), Torstens (+2)
jAnman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 09:22   #4

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Jävligt chansartat men jag funderar på att spika Västerbo Groisbois.
Senaste loppen har den fått kämpa och med rätt lopp så tror jag på bra chans.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-03-21 klockan 12:25.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 09:51   #5

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Ser ut som en väldigt kul omgång! =) Inte fel med jackpot heller...

Blir att lägga ökat fokus på denna omgång redan tidigare i veckan, känns som att det mycket väl kan skrälla till bara i ett par av loppen, då ska man vara rätt på det där...

Nr 7 Julia Pellini i avd 2 jagade jag redan förra gången som lågprocentare, 2a då fick bara stryk av en för dagen väldigt bra årsdebuterande Juni Håleryd, kanske sitter denna gången? Autostreck för mig i öppet lopp iaf.

Nr 1 Staro Ivey League i avd 5 går ju superbra hela tiden,kan få sitt behövliga smyglopp från spår 1, passa den om den hittar ut! Möter förvisso bättre hästar nu, men blir nog inte så högt streckad.
Gammal 2018-03-21, 19:59   #6

Reg.datum: jan 2018
Sharp$: 18
Standard

Hallå alla!

Jag är förmodligen i fel tråd men vetifan om jag hittar något bättre forum än här att ta upp detta i.

Jag har lirat med samma vänner ett tag nu men där bebisar och annat tar upp all deras tid och jag är ensam spelläggare varje vecka. Många tycker säkert det är kul att bestämma allt själv, men jag älskar tiden innan lördag när man sitter tillsammans och bollar idéer, loppscenarion osv. Så jag tänkte höra om det finns någon som saknar detsamma och vill surra lite inför lördagar? Eller finns det någon chat eller annan plattform kanske där det surras mycket

Söker nödvändigtvis inte någon att lägga system ihop med, och vill inte kliva in på någon annans system och ha åsikter, men är absolut inte främmande för det. Men i första hand söker jag någon/några att snacka om omgången med och dela tips och tankar med. Tillsammans systemen och chatten är inget jag söker.

Lycka till alla!
/ Småspelande student från Örebro.
Farbror-Pakkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 20:48   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37834
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Pakkman Visa inlägg
Hallå alla!

Jag är förmodligen i fel tråd men vetifan om jag hittar något bättre forum än här att ta upp detta i.

Jag har lirat med samma vänner ett tag nu men där bebisar och annat tar upp all deras tid och jag är ensam spelläggare varje vecka. Många tycker säkert det är kul att bestämma allt själv, men jag älskar tiden innan lördag när man sitter tillsammans och bollar idéer, loppscenarion osv. Så jag tänkte höra om det finns någon som saknar detsamma och vill surra lite inför lördagar? Eller finns det någon chat eller annan plattform kanske där det surras mycket

Söker nödvändigtvis inte någon att lägga system ihop med, och vill inte kliva in på någon annans system och ha åsikter, men är absolut inte främmande för det. Men i första hand söker jag någon/några att snacka om omgången med och dela tips och tankar med. Tillsammans systemen och chatten är inget jag söker.

Lycka till alla!
/ Småspelande student från Örebro.
Det här är ju ett utmärkt forum. Det är bara att skriva på.
Gotland (+5), Fagerdahlen (+2), affe56 (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 23:25   #8

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Ser väl ut att vara ett gäng favoriter att fälla:

Örjan kör väl bort det mesta just nu och Who’s who ska fällas.

General Bianco och Linus Boy. Svårt läge och tveksam skalle...

Erik Sting vinner väl om den släpps till spets av stallkamraten. Dock inte alls säkert att stalkamraten spetsar och då finns det intressanta motbud.

Titan Brodde spelas som favorit på att den ska bomba till spets och dra i hårt tempo runt om. Så kan bli fallet, men med tanke på senaste loppen känns den given att gardera.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 09:44   #9

Fagerdahlens avatar

Standard

Känns som det står mellan Dragster och Generaal Bianco... Men jag måste spika en utav dom.
Gammal 2018-03-22, 10:09   #10
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Och kusken heter....?
Gammal 2018-03-22, 10:53   #11

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och kusken heter....?
Finne, han kanske besitter lite sisu?
Det lutar år att köra en trio i det loppet och spika Ready Ribb istället.
Gammal 2018-03-22, 11:54   #12

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Ja väldigt chansartat, vem fan är kusken, spår 9 o kort upplopp.. Är inte den bäst när den får spets?
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 12:14   #13

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ja väldigt chansartat, vem fan är kusken, spår 9 o kort upplopp.. Är inte den bäst när den får spets?
Samma kusk som alltid kör, någon finne??
Den har fått tuffa lopp och ändå gjort bra ifrån sig - med en bra resa kan den skrälla.

Men det blir inte spik på den då jag väljer att spika Ready Ribb.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-03-22 klockan 12:16.
Gammal 2018-03-23, 11:27   #14

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Är det paus i samarbetet mellan Ulf Ohlsson och Nurmos? Förra veckan körde Ulf Extra Fudge och Antonio Trot. Jag vet inte vem som bestämde balansen - Nurmos var väl inte på Momarken - men sommarskor var en katastrofbalans.

I morgon startar fem hästar från Nurmosstallet. Ulf är inte uppsatt på någon av dem.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 12:23   #15

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Är det paus i samarbetet mellan Ulf Ohlsson och Nurmos? Förra veckan körde Ulf Extra Fudge och Antonio Trot. Jag vet inte vem som bestämde balansen - Nurmos var väl inte på Momarken - men sommarskor var en katastrofbalans.

I morgon startar fem hästar från Nurmosstallet. Ulf är inte uppsatt på någon av dem.
Är han inte typ 3-4ekusk?
mackpeter (+2)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 13:01   #16

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5588
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg

Ulf hade förpliktelser mot Stenströmer före Erik Sting .örjan var upptagen Sting loppet Erik Adielsson brukar köra de han är uppsatt på o Jorma brukar köra Extra Fudge. Vi har Goop, Ulf o därefter Jorma på Antonio. Nurmos var i Finland under Momarkenstarten.
mackpeter (+3), steff (+10), Gotland (+2)
jAnman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 16:56   #17

Sharp$: 1177
Standard

7 West Wing känns intressant i guld... om han kommer till spets och dundrar på
Broberg har form.. skoryck också

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

steff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 17:28   #18
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steff Visa inlägg
7 West Wing känns intressant i guld... om han kommer till spets och dundrar på
Broberg har form.. skoryck också
Hur tänker du att han ska komma till spets, från det läget?
Gammal 2018-03-23, 19:06   #19

Sharp$: 1177
Standard

Det har du rätt i... många startsnabba invändigt såg jag nu... Till exempel tar han ju inte en längd på 6 Olympic kronos.
Lyssnade på spelvärdes sändning... dom trodde 5 Bear Dancer i spets. Nån som vet om 2 Sir Ratzputz är startsnabb?

steff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 19:42   #20
Banned

Standard

Citat:
Det har du rätt i... många startsnabba invändigt såg jag nu... Till exempel tar han ju inte en längd på 6 Olympic kronos.
Lyssnade på spelvärdes sändning... dom trodde 5 Bear Dancer i spets. Nån som vet om 2 Sir Ratzputz är startsnabb?
Det stora problemet är väl att den här lampan krossar allt, från dödens. Nu är det ju väldigt täta starter...och man kanske kan hoppas på att han hoppar i nån kurva...?

Det enda alternativet är Djali Boko - men Ludde ligger ju lägre än Glocalnet....

Kan det bli pengar ändå, även om lampan vinner? Tveksamt. Men det är ju ändå jackpot.

Kollektivet är på läktaren i två lopp, det kanske är där som man kan dra in lite deg...
Gammal 2018-03-23, 23:26   #21
Banned

Sharp$: 76
Standard

Citat:
Den är ok ut

Tror också Bear d spetsar
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 23:33   #22
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8574
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Den är ok ut

Tror också Bear d spetsar
Spetschans. Spår fem på 1640a. 1,4%
Måste med. På allt.

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-23, 23:34   #23
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Spetschans. Spår fem på 1640a. 1,4%
Måste med. På allt.
Jo tänkte spika, 200 raders
Gotland (+2)
Gammal 2018-03-23, 23:54   #24
Banned

Standard

Intervjuer från Spelvärde

Segerförhoppningarna är kanske inte jättestora, men hon kan..."
Jan Björkqvist hoppas på tempo - då kan det bli en framskjuten placering.
- 14 Above All (V75-2) gick väldigt bra som tvåa senast. Det känns som att formen sitter där nu. Hon är ofta underskattad eftersom hon vinner sällan. Läget är inte så kul, men blir det överpace kan hon komma in i matchen. Täta starter är normalt sett positivt, speciellt då hon inte hade startat på länge inför senast. Segerförhoppningarna är kanske inte jättestora, men hon kan vara med där framme. Barfota runt om, norskt huvudlag och svensk jänkarvagn - inga ändringar.
"Det blir barfota bak om banan tillåter, men just nu känns det tveksamt..."
Magnus Dahlén planerar ett par intressanta ändring om banan blir fin.
- 7 Julia Pellini (V75-2) gick jättebra senast. Hon mötte en riktigt bra häst och gick fint som tvåa. Det kanske skulle gått snabbare under vägen för att det skulle blivit perfekt för min häst. Det är ett par bra emot, men blir det hårt tempo kommer hon vara med där framme. Hon är inte så snabb från start och kan nog inte vara med i spetsstriden. Täta starter ser jag bara som en fördel. Det blir barfota bak om banan tillåter, men just nu känns det tveksamt - troligen blir det skor runt om. Jag har haft vissa funderingar på jänkarvagn, men det är bara aktuellt om det går att köra barfota bak.
"Meningen att det skulle bli bike senast, men Stefan ville ha vanlig vagn"
Stefan Axelsson har starthäst i lägsta klassen.
- 3 Uddens Index (V75-4) gjorde det helt okej senast. Det var en del strul under vägen och det går inte att ge bort några längder på V75. Han har känts helt okej i jobben efteråt, kanske lite bättre till och med. Jag tycker att loppet är likvärdigt med senast och positionerna kommer avgöra mycket. Klaffar det ska han kunna vara med där framme, speciellt då värsta motståndaren har ett struligt utgångsläge. Han är hygglig iväg och förhoppningsvis skulle han kunna hamna i andra utvändigt eller liknande. Meningen att det skulle bli bike senast, men Stefan ville ha vanlig vagn. Eventuellt kör vi med svensk jänkarvagn den här gången, annars blir det vanlig vagn som senast. Skor runt om och trekvartsstängt huvudlag.
"Då tänker jag köra där så länge lampan lyser"
Johan Carlfjord kör gärna i spets med sin lågprocentare.
- 2 Hugo R.C. (V75-4) har råkat ut för inställda tävlingar på sistone och därför inte startat på ett tag. Han brukar dock gå bra efter vila så jag tror inte att det är något minus. Han gick ett tufft pass i tisdags och kändes pigg och laddad, varför formen ska vara fin. Han möter V75-hästar nu, men har bra läge och är snabb ut. Skulle vi komma till spets så vore det tacksamt. Då tänker jag köra där så länge lampan lyser. Han är gåvillig i spets och bra på att hålla farten, varför han trivs i den positionen. Jag vet att det är några riktigt bra emot och det kanske mest är en bra platschans, men allt kan hända i trav. Det blir norskt huvudlag istället för murphybländare och can’t see back, men det är inget nytt. Vi kör med sommarskor den här gången och högst eventuellt barfota bak om banan skulle vara fin. Vanlig vagn.
"Han har gått rejäla jobb, även om det inte går att jämföra med lopp"
Oskar Svanberg är klart nöjd med sin häst, även om uppladdningen inte varit perfekt.
- 2 Leonas Sami (V75-1) är det helt okej med. Han skulle haft ett lopp i kroppen för snart tvåveckor sedan, men då blev det ju inställt. Jag körde ett jobb med honom istället och då var han fantastiskt fin. Han har gått rejäla jobb, även om det inte går att jämföra med lopp. Vi får sikta in sig på pengar i första hand som det känns. Han är lite känslig i munnen och får sköta sig själv i starten, men kliver han iväg som han ska så kanske vi kan spetsa. Om vi kommer till ledningen så är det dock ingen hemlighet att det blir släpp om någon av de mer spelade kommer från tillägg. Banan var jättefin i torsdags och då gick det att köra barfota. Det ska dock vara riktigt bra bana om jag ska rycka skorna på Leonas Sami så vi får se hur det blir med balansen. Öppet huvudlag och vanlig vagn.
"SER HONOM GÄRNA I LEDNINGEN"
Peter Untersteiner har ett gäng hästar på V75.
- 9 Tahays Blue Amber (V75-2) har perfekt spår då hon är i andraspår direkt. Hon fäller nog en hel del till slut, det tror jag. Jag håller Julia som vassare för dagen. Det blir barfota fram, helstängt huvudlag och jänkarvagn som senast.
- 12 Julia Af Solnäs (V75-2) känns bara fin och vi har laddat för det här loppet efter senast. Allt är bra utom spåret och jag tror på en god insats. Det blir skor runt om och vanlig vagn. Halvstängt istället för norskt huvudlag.
- 12 Ironman Pellini (V75-4) ska vi plocka av framskorna på och köra med urryckarre för första gången. Det är lite intressanta nyheter och hästen gick okej senast. Det ser bra ut i träningen, men läget gör att man får ligga lågt. Det blir norskt huvudlag och vanlig vagn.
- 1 Staro Ivy league (V75-5) har gått bra hela vintern och jag misstänker att han får tredje invändigt. Med lucka ska man alltid ta sådana hästar på allvar för han går alltid hela vägen in mot mål. Det blir skor runt om, öppet huvudlag med murphybländare på insidan som senast. Jänkarvagn istället för vanlig vagn.
- 3 Stay Alert (V75-5) var för laddad senast och var även det näst senast. Därför blir det norskt huvudlag den här gången och sedan ska han även gå barfota runt om. Formen tror jag är god och han gick bra efter galoppen senast. Johan var nöjd med honom och jag ser honom gärna i ledningen om det skulle bli så. Tydligen har han aldrig förlorat i ledningen. Vagn är oklart ännu. Har Johan med sig sin jänkarvagn så går han i en sådan, annars vanlig vagn som senast.
- 12 Generaal Bianco (V75-5) har känts fin hela vintern och är väl genomtränad tycker jag. Jag tror han kommer gå bra direkt och det blir barfota runt om, öppet huvudlag med murphybländare på insidan och jänkarvagn. Det gäller att ha häng på täten för då fäller han många till slut - helst undviker jag dödens.
"sämst tvåa utan galoppen"
Stefan Öhman tränar vår spik.
- 3 Titan Brodde (V75-7) hakade till i en knäkappa senast och höll på att gå omkull. Det gick ju bra på så sätt att det inte blev någon olycka, men dåligt sett till placeringen. Örjan Kihlström brukar inte säga så mycket efter loppen, men han var jättenöjd med hästen och sa att han är sämst tvåa utan galoppen. Vi får försöka ta revansch nu och han har tränat som vanligt efter senast, så han känns fin. Jag hoppas han sköter sig - han är ju lite som han är, men han mår i alla fall bra för dagen. Det blir fortsatt öppet huvudlag, vanlig vagn och skor runt om. Däremot kommer han lättas lite i balansen.
"KÄNDES JÄKLIGT FIN"
Fredrica Sandberg är skötare hos Timo Nurmos och har två passhästar till start.
- 6 Linus Boy (V75-5) var vi nöjda med senast i årsdebuten, men det kanske blev lite väl långsamt kört för honom då han mest är stark. Johnny Takter var i alla fall väldigt nöjd och tyckte han var lugn, vilket är ett bra tecken. C-G Björkroth körde honom igår (torsdags) och sade att han aldrig känt honom så fin och det är positivt. Han har varit struken för halsinfektion inför detta, men det var inget kraftigt och inget som oroar. Det blir skor runt om, öppet huvudlag och vanlig vagn som tidigare. Han gick med brodd bak senast, men nu går han med sommarskor.
- 5 Erik Sting (V75-6) körde jag i torsdags på rundbanan i samma heat som alla V75-hästar och han kändes jäkligt fin alltså. Det vill jag verkligen betona. Jag var mycket nöjd och det fanns ingenting att klaga på. På förhand känns båda mina hästar väldigt bra och det finns inget negativt att säga. Att han galopperar beror på att han kan vara lite överambitiös ibland och det går inte att ladda med honom. Vi ska säga till Jepson att han inte ska ladda från start för då är det galopprisk. Att det är medeldistans är bra, för då är det inte lika viktigt att vara först iväg. Det känns som en häst som går på alla distanser - förut tyckte jag mest han var stark. Han gick bra efter galopp senast så jag tror inte det ska vara något fel på formen. Det blir tåskor fram och barfota bak den här gången istället för skor runt om. Det är tanken om banan är bra. Vanlig vagn har Timo skrivit i sitt block att det blir.
"Det är toppform!"
Rauno Pöllänen hoppas spräcka sin V75-svit.
- 9 Västerbo Grosbois (V75-6) tycker jag gjorde det jättebra senast och även näst senast var han ruggigt fin. Jag var nog lite överraskad över prestationen och det var starkt att hålla hela vägen hem. Jag tycker även han gjorde det bra senast. Att springa i dödens på V75 och sedan bara bli passerad av två hästar som fått springa med i rygg... Det är bra gjort alltså. Så det är toppform! Han har tränat på som vanligt och känns bara fin och har ingenting att klaga på. Det kan bli barfota bak, men det är inte hundra bestämt och det beror på banan. Mitt V75-facit? Ja, det var länge sedan jag vann på V75, men jag har nog vunnit en tio lopp i alla fall. En gång med egentränat och sedan en gång som kusk i gulddivisionen. Jag har även vunnit under Elitloppshelgen två år i rad, men detta var mellan 2002 och 2006 tror jag. Jag har inte vunnit under 2010-talet i alla fall och jag hoppas den sviten spräcks nu. Inga ändringar gällande huvudlag och vagn - öppet huvudlag och vanlig vagn som senast.
"Veterinären hittade inte ett smack"
Roger Malmqvist har inget emot utgångsläget.
- 10 Dragster (V75-5) var väldigt pigg senast. Han har bara varit det en gång tidigare, när jag gasade med honom på Sprintermästarhelgen, så visst blev jag lite fundersam. Vi tog honom till en av landets bästa veterinären som inte hade det minsta att anmärka på. Veterinären hittade inte ett smack och därför är jag inte orolig över agerandet senast, Dragster kanske bara var löpsugen. Jag blev inte så besviken över att se att han fick bakspår, det kan vara kul att se honom bakifrån också. Får vi rätt typ av lopp tror jag han gör upp om segern. Det blir öppet huvudlag, vanlig vagn och barfota runt om igen ifall banan tillåter. Den sulkyn han gick med tidigare återkallades och han har därför gått i vanlig vagn i de två senaste starterna. Han har vunnit båda gångerna och jag tycker det fungerat lika bra.
"behöver nog lopp i kroppen med tanke att..."
Vi kollade läget med Monica Janisels.
- 7 Jeepster (V75-5) tryckte Kaj var lite seg senast så vi behandlade henne. Hon har inte startat på sex veckor och behöver nog lopp i kroppen med tanke att det är tufft motstånd i silver. Hon känns so han ska här hemma i alla fall. Kaj har kört henne hela tiden så han lägger upp taktiken so han vill. Tillåter banan blir det barfota runt om och till skillnad mot senast då det var voltstart blir det även jänkarvagn. Jeepster går ofta med helstängt med hål, men när hon ska attackera bakifrån som senast brukar vi köra med murphy på insidan eftersom Kaj vill ha det. Jag kommer låta honom välja huvudlag även denna gång.
"Han vann på Åby efter uppehåll, det förvånad mig"
Nils L Norelius är alltid trevlig att prata med.
- 11 Barkevious Mingo (V75-5) blev allting fel för senast. Jag lånade ut vår jänkarvagn och den blev påkörd och fick punktering, så vi fick låna en annan sulky. Han var inte heller hundraprocentig fräsch. Inga stora grejer, men vi åtgärdade honom i ett framknä. Han vann på Åby efter uppehåll, det förvånad mig för han hade bara fått lätt träning inför det. Visst var det enklare motstånd då, men Barkevious stod 40 meter tillägg och vann med 50 meter. Jag tror att han gör ett bra lopp, men det kanske blir svårt att vinna med tanke på utgångsläget. Samtidigt har några av de tuffaste motståndarna också fått tillägg. Vi väntar med barfotakörningen tills vi fått ett bättre läge. Inga ändringar - skor runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn.
"Hon går bra i ledningen och har vunnit sina flesta lopp därifrån"
Kaj Widell diskuterar sina styrningar.
- 4 One Memphis (V75-1) brukar vara bra efter vila och distansen passar bra. Jag tror inte han behöver lopp i kroppen, tränaren vet vad han håller på med. One Memphis vinner inte så ofta, men det är inget fel på viljan. Han går hela vägen in, men eftersom han är seg blir han ofta nerspeedad sista biten.
- 7 West Wing (V75-3) misstänker jag att tränare vill att jag ska köra offensivt med, han brukar vilja det. Jag läste att det blir barfota och det är intressant. Kommer vi till i loppet ska han räknas för när Ohlsson vann med honom var han grym.
- 6 Hercules T. (V75-4) var en trevlig bekantskap senast. Han hänger lite högertöm och är därför lite missgynnad av att gå bakifrån, även om han gick bra senast. Jag provar för ledningen och kommer vi dit ska han räknas.
- 7 Jeepster (V75-5) tror jag får det tufft att räcka till seger direkt, även om hon gjort något bra lopp efter vila tidigare. Det positiva är att hon kan gå barfota nu, då håller hon farten bättre. Hon är startsnabb så jag måste köra till härifrån. Taktiken är svårt att sia om på förhand för det beror lite på hur loppet blir kört. Hon går bra i ledningen och har vunnit sina flesta lopp därifrån, men trycker man av max en gång för att komma till spets så går det inte trycka av en gång till för att försvara positionen.
- 2 Dani Boko (V75-6) körde jag för länge sedan och då var han väldigt rullig på en opassande bana. Jag körde en annan häst i loppet där Dani Boko var med i senast och jag såg från sidan att han skulle galoppera. Som jag förstått det skulle man tynga ner honom lite till denna gång. Sköter han sig är han bra.
- 12 Final Dream (V75-7) var rejäl senast, men nu är det V75 och det går inte att bara köra runt dem. Jag hoppas naturligtvis på överpace härifrån. Vi behöver tur, men har vi det så kan Final Dream vara långt framme. Vi körde i jänkarvagn senast och det fungerade bra. Tränaren har ingen egen så jag ska försöka låna en.
"jag tror att han vinner"
Inget nytt undrer solen. Micael Broberg tror på toppchans.
- 5 Westline (V75-1) tappade en sko i senaste loppet. Jag körde sista jobbet med honom på torsdag morgon och han kändes jättefin. Resultatraden är missvisande, han är bra for. Vi möter tre-fyra stycken som är riktigt bra, men Westline är bra han med. Tillåter banan blir det barfota runt om. Han får inte plats i en jänkarvagn så antingen blir det vanlig vagn eller en halvvariant. Det bestämmer jag först efter värmningen.
- 5 West Wing (V75-3) var riktigt fin i jobbet nu imorse (läs: torsdag). Han känns bättre än inför när han vann på 11,1. Senast blev det fel när vi inte kom förbi Narold Vox. West Wing har höjt sig i de senaste starterna och jag tror att han vinner på lördag. Jag tror inte att någon av motståndarna är bättre än West Wing, inte ens Sir Ratzeputz. Bear Dancer tror jag vi slår från dödens. Vi tänkte köra barfota senast, men det passade inte på den banan så vi körde med tåskor. Jag vill kolla banan innan balansen bestäms, målsättningen är köra utan skor. Vi lånade en Chevy vagn senast, men nu blir det jänkarvagn. Blinkers igen.
- 2 Dani Boko (V75-6) är min bästa vinstchans. Även han var jättefin i senaste jobbet. Som jag ser det är främst galopp som jag är orolig för, jag är inte rädd för motståndet. Galopprisken är inte stor den heller. Senast var han för laddad och tog bettet med tungan. Det är spets som gäller. Tillåter banan kör vi barfota runt om samt med jänkarvagn och blinkers.
" Det är klart att jag hoppas att det är som förut, att han är 20-30 meter utan skor"
Ulf Stenströmer selar ut fyra hästar.
- 1 Jula Menuett (V75-2) gör första starten för året. Hon har inte haft några lämpliga lopp och vi har väntat in barfotasäsongen. Jag är lite osäker på formen. Hon var bra i årsdebuten i fjol, men då hade hon gått banjobb inför till skillnad mot nu. Jula Menuett är medelsnabb så hon får nog en fin position härifrån. Vi kör med jänkarvagn och så rycker vi skorna. Hon har haft can’t see back en del, men det skippar vi nu eftersom hon inte startat på ett tag och kan bli överladdad, norskt eller öppet blir det.
- 6 Kahleesi (V75-2) är mer intressant för spelarna. Hon har lopp i kroppen och visat att hon duger i dessa sammanhang. Kahlessi känns som ett sunt platsbud och kan även vara med och hugga om segern ifall det klaffar. Nu rycker vi bakskorna och kör med sommarskor fram. I övrigt blir det öppet huvudlag och vanlig vagn som tidigare.
- 5 Bear Dancer (V75-3) var åtgärdad och hade stått över senast. Med tanke på det gick han helt okej, prestationen var som förväntat. Vi har siktat hit och valde att gå ut i förra loppet istället för att ge honom ett banjobb. Han var inte speciellt trött i mål och det känns som att loppet var en humörshöjare. Han är bra i ordning. Nu rycker vi skorna och eftersom det var ett tag sedan kan det ge en extra kick. Tidigare har Bear Dancer varit mycket bättre barfota. På sistone har han fungerar förvånansvärt bra med skor och jag tror att han höjt sig och är inte beroende av barfota på samma sätt som tidigare. Det är klart att jag hoppas att det är som förut, att han är 20-30 meter utan skor, för då blir det ju väldigt intressant så klart. Jag hoppas att vi kommer till spets och över kort distans tror jag att Calle kör där i så fall, den bedömningen får Calle göra beroende på hur hästen känns. Vi fick stryk av Sir Ratzeputz och det är väl risk att han blir svår att stå emot igen. Inga ändringar förutom skorycket, helstängt och jänkarvagn.
- 8 Donato E. (V75-6) var jag jättenöjd med senast. Han travade inte som bäst, men har aldrig trivts i Örebro och han gick med skor och brodd. Han står perfekt inne i klassen och som det känns kommer han göra ett jättebra lopp. Sedan är det svårt att säga hur långt det räcker med tanke på det knepiga spåret. Vi får testa framåt för hästen är bäst när han är med där framme och backar vi är det kört ändå. Nu kör vi barfota och med jänkarvagn, samt norskt huvudlag.
Gotland (+10), SakanAA (+7), mackpeter (+5), Cleon_9 (+5)

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-24 klockan 00:01.
Gammal 2018-03-24, 00:03   #25
Banned

Standard

Micael Broberg är bara för gullig
Gammal 2018-03-24, 00:37   #26

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 2492
Standard

Citat:
Det stora problemet är väl att den här lampan krossar allt, från dödens. Nu är det ju väldigt täta starter...och man kanske kan hoppas på att han hoppar i nån kurva...?

Det enda alternativet är Djali Boko - men Ludde ligger ju lägre än Glocalnet....

Kan det bli pengar ändå, även om lampan vinner? Tveksamt. Men det är ju ändå jackpot.

Kollektivet är på läktaren i två lopp, det kanske är där som man kan dra in lite deg...
Sent på kvällen och tillhör tydligen kollektivet, har du något trevligt förslag i dom två avdelningarna, och vilka är det?
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 01:07   #27

mr_stylezs avatar

Standard

Guldloppet är väldigt intressant tycker jag. Den som kan räkna ut hur det blir kört har stor fördel då man sätter ihop systemet :

Mina tankar om loppet :

Spetsstriden står mellan 5,6,7. Nr 2 Sir Ratzeputz är inte snabb nog att hålla emot, och går bra bakifrån med så varför skulle Erik ladda med den då han sitter bra i andraspår redan? Djali Boko ska dem tydligen köra lugnt med och lär inte laddas.

Bear dancer är väldigt kvick ut och från perfekt spår 5 lär det köras mot tät. Återstår att se om han släpper ledningen då/om han kommer dit.. jag är inte 100 på att han håller emot både nr 6 och 7, särskilt om båda två kör mot honom... Favoritscenariot för mig är att nr 5 släpper till nr 6, som får nr 7 tryckandes i dödens en bra bit, första 500 tror jag går efter 1,08 ca.

Ludde laddade senaste med Olympic Kronos, fick då en galet körd Jairo över sig, men höll mycket bra till 4eplatsen! Om ludde tror han kan få ta över spets så lär han sata framfåt, och framförallt : Han har Djali Boko med i loppet också som gynnas av tempo!
Ludde har alltså dubbla incitament för att köra mot tät med nr 6, får han den lätt har han bra vinstchans, utdragen körning gynnar hans andrahäst. (som senast mot Jairo då han även hade Quick fix med i loppet som nästan vann).

West Wing nr 7 har superform, optimistisk tränare och mycket offensiv kusk, går den barfota lär inte Widell vina på hanen utan sänder säkert framåt direkt!
Oerhört svårslagen om spets nås tror jag, men troligen får den nog harva i dödens.. kan gå, men ingen säker vinnare därifrån direkt.

Denna körning gynnar de övriga tre vinstkandidaterna i loppet, nr 2 Sir Raterputz, nr 3 Djali Boko och nr 9 Shadow Woodland!

Då Sir Ratzeputz har över 70 %!!! (Helt galet) streck på sig är det givet att gå emot den.
Kommer hamna en bit bak, och den ska dels ta in 2-3 längder minst på täthästen, dels stå emot nr 3 och 9 som båda är starka spurtare och nog så bra hästar som favoriten.
Kan absolut vinna, men helt ointressant på spelet.

Djali Boko är ojämn av sig, kan allt vissa dagar, men underpresterade i Frankrike och tycker inte Ludde fått ut ma av denna hästen. Notoriskt osäker dessutom. Inget tidigt streck för mig trots trolig gynsamt löpningsförlopp.

Återstår då nr 9 Shadow Woodland.
Vann vid årsdebuten i fjol, riktigt bra då. Ska vara Ännu bättre nu enligt Reijo! Kan gå med i rygg på storfavoriten hela loppet, gynnas av det förmodade hårda tempot och bara 5 % i nuläget...
Ska den alltså ha 1/16 så stor vinstchans som Sir Rateputz? Med Reijos stallform? Som favoriten såg ut sist i Norge? Knappast va?

Slutsats!
Utgång och möjlig spik på nr 9 Shadow Woodland, alternativt 2,3,5,6,7,9 för att täcka in alla scenarier.

Vad tros?
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 01:16   #28
Banned

Standard

Nackdelen med Shadow är att den inte vunnit från bakspår på5 försök, och lägg till årsdebut.
Tror inte så mycket på den.
Gammal 2018-03-24, 01:19   #29

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Bear Dancer tar spets men att den skall vinna därifrån är inte troligt när Ludde är med, Takter är också rätt så envis om han bestämmer sig att trycka till, sen är Kaj inte heller blyg.
Detta bäddar för Sir R. eller möjligtvis Shadow W. Så för min del blir det lås på dessa 2
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 01:25   #30

Standard

Dani Boko uppsnackad sist som fan, men hoppade. Barfota igen med små justeringar
Spets och slut på den denna gång. Erik Sting tror jag hoppar igen
Gotland (+2)
Gammal 2018-03-24, 02:32   #31

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Dani Boko uppsnackad sist som fan, men hoppade. Barfota igen med små justeringar
Spets och slut på den denna gång. Erik Sting tror jag hoppar igen
Varför skulle Erik Sting hoppa igen? Jorma tog på sig galoppen senast, och som det går att läsa i intervjuerna ovan ska Jepson få instruktion om att inte ladda från start. Han kör åttor runt det här gänget. Dani who?
Dahle (+5)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 04:03   #32

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Varför skulle Erik Sting hoppa igen? Jorma tog på sig galoppen senast, och som det går att läsa i intervjuerna ovan ska Jepson få instruktion om att inte ladda från start. Han kör åttor runt det här gänget. Dani who?
Ny kusk och en del galopper i karriären. Kapacitetsmässigt bäst, men ska hålla sig i trav också. Men återstår och se.
Jag spikar Dani Who
Gammal 2018-03-24, 10:04   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Guldloppet är väldigt intressant tycker jag. Den som kan räkna ut hur det blir kört har stor fördel då man sätter ihop systemet :

Mina tankar om loppet :

Spetsstriden står mellan 5,6,7. Nr 2 Sir Ratzeputz är inte snabb nog att hålla emot, och går bra bakifrån med så varför skulle Erik ladda med den då han sitter bra i andraspår redan? Djali Boko ska dem tydligen köra lugnt med och lär inte laddas.

Bear dancer är väldigt kvick ut och från perfekt spår 5 lär det köras mot tät. Återstår att se om han släpper ledningen då/om han kommer dit.. jag är inte 100 på att han håller emot både nr 6 och 7, särskilt om båda två kör mot honom... Favoritscenariot för mig är att nr 5 släpper till nr 6, som får nr 7 tryckandes i dödens en bra bit, första 500 tror jag går efter 1,08 ca.

Ludde laddade senaste med Olympic Kronos, fick då en galet körd Jairo över sig, men höll mycket bra till 4eplatsen! Om ludde tror han kan få ta över spets så lär han sata framfåt, och framförallt : Han har Djali Boko med i loppet också som gynnas av tempo!
Ludde har alltså dubbla incitament för att köra mot tät med nr 6, får han den lätt har han bra vinstchans, utdragen körning gynnar hans andrahäst. (som senast mot Jairo då han även hade Quick fix med i loppet som nästan vann).

West Wing nr 7 har superform, optimistisk tränare och mycket offensiv kusk, går den barfota lär inte Widell vina på hanen utan sänder säkert framåt direkt!
Oerhört svårslagen om spets nås tror jag, men troligen får den nog harva i dödens.. kan gå, men ingen säker vinnare därifrån direkt.

Denna körning gynnar de övriga tre vinstkandidaterna i loppet, nr 2 Sir Raterputz, nr 3 Djali Boko och nr 9 Shadow Woodland!

Då Sir Ratzeputz har över 70 %!!! (Helt galet) streck på sig är det givet att gå emot den.
Kommer hamna en bit bak, och den ska dels ta in 2-3 längder minst på täthästen, dels stå emot nr 3 och 9 som båda är starka spurtare och nog så bra hästar som favoriten.
Kan absolut vinna, men helt ointressant på spelet.

Djali Boko är ojämn av sig, kan allt vissa dagar, men underpresterade i Frankrike och tycker inte Ludde fått ut ma av denna hästen. Notoriskt osäker dessutom. Inget tidigt streck för mig trots trolig gynsamt löpningsförlopp.

Återstår då nr 9 Shadow Woodland.
Vann vid årsdebuten i fjol, riktigt bra då. Ska vara Ännu bättre nu enligt Reijo! Kan gå med i rygg på storfavoriten hela loppet, gynnas av det förmodade hårda tempot och bara 5 % i nuläget...
Ska den alltså ha 1/16 så stor vinstchans som Sir Rateputz? Med Reijos stallform? Som favoriten såg ut sist i Norge? Knappast va?

Slutsats!
Utgång och möjlig spik på nr 9 Shadow Woodland, alternativt 2,3,5,6,7,9 för att täcka in alla scenarier.

Vad tros?
Shadow har ju tidigare bara gått i spets, så lite långsökt att tro att den ska börja fungera bakifrån. Sir Ratzeputz vinner nog detta lopp 6av10, men ändå något överspelad. Den förlorar vid galopp och möjligen om den är betydligt sämre än i senaste starterna. Men i så fall tror jag på förlust mot spetshästen förutsatt att det inte blir utdraget!
Gammal 2018-03-24, 11:28   #34

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Shadow har ju tidigare bara gått i spets, så lite långsökt att tro att den ska börja fungera bakifrån. Sir Ratzeputz vinner nog detta lopp 6av10, men ändå något överspelad. Den förlorar vid galopp och möjligen om den är betydligt sämre än i senaste starterna. Men i så fall tror jag på förlust mot spetshästen förutsatt att det inte blir utdraget!
Helt rätt att den gått överlägset bäst i spets, men till så låg procent, så överstreckad storfavorit, och så låg procent på Shadow, med tränaren som är väldigt uppåt r jag beredd att ta chansen att den funkar bakifrån i årsdebuten =)

Som sagt svårt lopp med många som kan vinna, så vill man vara säker tar man ju 5-6 streck. =)
Gammal 2018-03-24, 11:37   #35

Standard

Idag kan det bli en radda favoriter - men med jackpot höjs utdelningen. Dunderfavoriten Sir Ratzeputz bars senast i mål av Björn i dåligt trav. Även om stallet skyllde på fel balans och dålig bana kan man inte spika.
Bolagssystemet

1) 7,10,11 r9-5 (streckar de tre som kan vinna)

2) 12 r2-11 (12 har överlägsen kapacitet. Om 2, som sannolikt tar ledningen, hade legat på streckprocent 10, vore den värd att gardera. Men som streckad på 20 %, motsvarar det på intet sätt hästens möjlighet att vinna. I ett stolopp, där spelarna garderar hej vilt, spikas 12, vilket ger utrymme för garderingar i andra favoritlopp)

3) 2,3,5,6,7,9 r2-11 (dunderfavoriten 2 vann senast mot svagt motstånd i dåligt trav med stöd av kusken Björn. Stall Kolgjini sitter här på leken. 3 tar ledningen och kan släppa till stallkamraten 6. 6 var enorm vid tattarkörningen av Jairo senast. Johnny får ledningen gratis av Ludde och de kör loppet mot 2. Ägaren till 3 blir inte arg på kusken för att agera hjäpryttare till stallkamraten. Kort distans, kort upplopp - skräll på lur)

4) 1,6,7,8,9,10 r12-2 (med Maharajahkopian 8 är det vinna eller försvinna. Lågklassigt lopp garderas)

5) 12 r3-10 (Untersteiners vinner lopp i parti och minut. 3 tar ledningen varifrån han brukar vinna. Men Peter kör 12, som är bättre i träningen. 6 kan få dödens och räcker inte med sommarskor mot 12 - SPIK)

6) 1,2,4,5,8,9,10 r6-7 (loppet är svårlöst om inte favoritspelade 5 vinner. Han har lätt för att galoppera och tas lugnt från start. 2 är i sitt livs form. 4 kan leda och ge Erik dagens vinst. Här är flera som kan skrälla)

7) 1,3,6,12 r8-2 (favoriten 3 har bäst kapacitet, men verkar stressad i loppen. Lövgren får skärpa sina kuskinsatser med 1 i bra form. 6 körs bfro och behöver komma ner i andraspår tidigt. 12 imponerade senast vid vinsten från spår elva på Valla över sprinterdistans)

Kostar 1512:-. Lycka till med att ta hem jackpot. Tack för alla synpunkter på sharps - i synnerhet om Nurmos' stall.
Grant (+12), Torstens (+10)
Gammal 2018-03-24, 12:11   #36

mr_stylezs avatar

Standard

I avd 7 ska nr 8 extra Fudge lättas rejält till barfota runt om för första gången, kan ge riktigt bra effekt anar jag, spelvärd spik i avd 7 till just nu 10% tror jag
Gammal 2018-03-24, 12:39   #37
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pojmonen Visa inlägg
Sent på kvällen och tillhör tydligen kollektivet, har du något trevligt förslag i dom två avdelningarna, och vilka är det?
Ja, det har jag.

Springspåren i V75:4 och spetshästen i V75:5. Addera Trinity Lux för alla eventualiteter.

Dagens utgångar på tvilling:

8 Donato E
8 Extra Fudge

Lycka till...!
Gammal 2018-03-24, 12:44   #38

Shooters avatar

Standard

Idag får det bli ett blocksystem. Det passar utmärkt då jag gillar såväl Julia af Solnäs som Generaal Bianco. Minst en av dem bör ha god chans att vinna, troligen bägge två. Ready Ribb tror jag mycket på som spik och sen så har jag börjat luta åt att Örjan vinner sista loppet. Jag har läst att en del tror på körning där, men när jag läser kommentarer från tränare och kuskar så låter det rätt fisljummet på de flesta håll. S&S.
Gammal 2018-03-24, 13:04   #39

Sharp$: 2492
Standard

Citat:
Ja, det har jag.

Springspåren i V75:4 och spetshästen i V75:5. Addera Trinity Lux för alla eventualiteter.

Dagens utgångar på tvilling:

8 Donato E
8 Extra Fudge

Lycka till...!
Tackar :-)
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 14:06   #40
Banned

Standard

Troligen Första barfota för er som gillar sånt

Total Recall (första helstängt dessutom)
Extra Fudge

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-24 klockan 14:13.
Gammal 2018-03-24, 14:08   #41

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Hittills har jag lyckats få dit ett streck. Jag kommer spika Bear Dancer idag. Vet dock inte om jag vill att den ska köra i ledningen eller ha rygg. Men sen måste jag lösa sex avdelningar till om nu spiken skulle vinna...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 14:13   #42

mr_stylezs avatar

Standard

Tror det kan ge bra betalt idag! =)

Känns bra att ha hittat ett lås och 2 st spikar iaf! Tillsammans-systemet är klart med =)

Spikar idag i avd 1 nr 10, avd 7 nr 8 (Goop och Nurmos stall är båda på topp"

Låset hittar vi i avd 4, nr 6 till spets med offensive Widell, vinner om han får va ifred.
Blir det tempo tar Johan U det med sin nr 9 som han tror mycket på låter det som!

Nu jobbar vi in miljonerna!
Gammal 2018-03-24, 14:16   #43

Shooters avatar

Standard

Med tanke på dagens jackpot så är det bara sju rätt som gäller. Blir överbetalt som vanligt och jag försöker att inte villa bort mig. Systemen är redan inlämnade så nu kan de snacka bäst de vill. :-) Värmer upp med en V4.a där Art on Line inte alls är mycket streckad - spik! Sen chansspikar jag Peters barfotahäst Je T'aime Lucky, utan att veta om den grejar att hålla upp ledningen.
Gammal 2018-03-24, 14:18   #44
Banned

Standard

Första barfota V4

Love no limit
Gammal 2018-03-24, 14:18   #45
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Med tanke på dagens jackpot så är det bara sju rätt som gäller. Blir överbetalt som vanligt och jag försöker att inte villa bort mig. Systemen är redan inlämnade så nu kan de snacka bäst de vill. :-) Värmer upp med en V4.a där Art on Line inte alls är mycket streckad - spik! Sen chansspikar jag Peters barfotahäst Je T'aime Lucky, utan att veta om den grejar att hålla upp ledningen.
Vilka blev spikarna?

V75:3
V75:1
V75:7

?
Gammal 2018-03-24, 14:19   #46

Standard

Citat:
Betaltjänsten spelarservice skriver att Veijos är totalt stenklar i V4-3.
Gammal 2018-03-24, 14:20   #47

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 4986
Standard

Citat:
Idag får det bli ett blocksystem. Det passar utmärkt då jag gillar såväl Julia af Solnäs som Generaal Bianco. Minst en av dem bör ha god chans att vinna, troligen bägge två. Ready Ribb tror jag mycket på som spik och sen så har jag börjat luta åt att Örjan vinner sista loppet. Jag har läst att en del tror på körning där, men när jag läser kommentarer från tränare och kuskar så låter det rätt fisljummet på de flesta håll. S&S.
Du nämner inte Sir Ratzeputz, med rätt resa och lite tur kan kanske den vara med och göra upp om det?
Tirich (+1), Spiritus (+1)
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 14:24   #48

Shooters avatar

Standard

Citat:
Vilka blev spikarna?

V75:3
V75:1
V75:7

?
Det blev de jag nämnde ovan: Ready Ribb och Titan Brodde.
Gammal 2018-03-24, 14:25   #49

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Betaltjänsten spelarservice skriver att Veijos är totalt stenklar i V4-3.
Okej! Jag vet inte om jag är rätt ute eller inte. Jag har redan lämnat in och skulle ändå inte ändra mig.
Gammal 2018-03-24, 14:26   #50

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Du nämner inte Sir Ratzeputz, med rätt resa och lite tur kan kanske den vara med och göra upp om det?
Nej, den nämner jag inte då jag har gjort sparlopp på tre hästar där.
Gammal 2018-03-24, 14:29   #51

mr_stylezs avatar

Standard

Inleder väl dagen med en trevlig v4!
Bättre form där än på de större streckspelen så man får väl hoppas på en slant här.

Tror Sato är överlägsen Luddes häst i avd 2 om bara kusken kör lite lugnare denna gången.
de 2 sista loppen kan det skrälla i hoppas jag!

V4
Inlämnat: 2018-03-24, 14:26
Mantorp
Lördag 2018-03-24
Start: 14:45
Kostnad: 576,00 kr

Avd
1: 2, 3, 6 (8, 10)
2: 5 Sato (2, 4)
3: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 15 (11, 13)
4: 3, 4, 7, 9, 14, 15 (10, 1)

3x1x8x6 = 144 rader.
144 x 2 x 2,00 kr = 576,00 kr.
Gammal 2018-03-24, 14:32   #52

Standard

Trots jackpott orkar jag inte läsa på tillräckligt och kastar in en miljonrad med en skrällspik samt två favoriter. Sen får jag hoppas det går vägen i de fyra avslutande avdelningarna också men fem rätt bör jag väl nå

Blev lite ändringar under gången också, från 4 och 11 i första till spik favoriten

V75
Inlämnat: 2018-03-24, 14:30
Mantorp
Lördag 2018-03-24
Start: 16:20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Ready Ribb (11, 7)
2: 12 Julia af Solnäs (2, 11)
3: 5 Bear Dancer (2, 3)
4: 3, 6, 7 (8, 10)
5: 1, 5, 10, 12 (6, 11)
6: 1, 8 (5, 2)
7: 1, 2, 3, 7 (6, 8)

1x1x1x3x4x2x4 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: BDX RTS GCB
Grant (+1)
Gammal 2018-03-24, 14:34   #53

Sharp$: 316
Standard

Kan nån berätta vad som fäller Sir Ratzeputz idag? Inte mycket som talar emot, med tanke på vad vi sett tidigare?
janbanan1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 14:39   #54

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av janbanan1 Visa inlägg
Kan nån berätta vad som fäller Sir Ratzeputz idag? Inte mycket som talar emot, med tanke på vad vi sett tidigare?
1: Att den travade dåligt sist?
2: Att den inte får spets, kan bli långt fram
3: Att den har för hög procent sett till segerchansen. (Inget som fäller den iofs men motiverar gardering).

Favorit ska den vara, men inte så stor.
Gammal 2018-03-24, 15:02   #55

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Min enkelrad är en bit ifrån strecklistans idag:

11 - Är en bättre häst än favoriten och ju längre desto bättre. Entaktad men tål att tuffa på kilometer på kilometer!

2 - Barfota igen och Veijo har hela tiden haft höga tankar om den här!

5 - Snabb ut och mycket bättre barfota. På 1600 kan det räcka och bara 2% lockar ju!

7 - Springspår, Ohlsson, Melander och maxning av utrustning. Lovande till fortsatt låg procent!

6 - Visserligen varit sjuk, men jobbat bra och jag kan inte förstå att den inte är favorit!

4 - Jämngod med stallkamraten som är klar favorit, bra spår och intressant lättning!

2 - Gör det alltid bra på rikstoton och har läget!

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 15:09   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av janbanan1 Visa inlägg
Det som talar för är att Peter Andersson inte tror på den
Spiritus (+10), AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2018-03-24, 15:14   #57

Shooters avatar

Standard

Härligt!

TRIO
Inlämnat: 2018-03-24, 15:10
Mantorp Lopp 2
Lördag 2018-03-24
Start: 15:08
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 4 Global Woodstock
2:a: 2, 3, 5
3:a: 2, 3, 5

6 x 10,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: KJW PTS GCF
Gammal 2018-03-24, 15:15   #58

mr_stylezs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Inleder väl dagen med en trevlig v4!
Bättre form där än på de större streckspelen så man får väl hoppas på en slant här.

Tror Sato är överlägsen Luddes häst i avd 2 om bara kusken kör lite lugnare denna gången.
de 2 sista loppen kan det skrälla i hoppas jag!

V4
Inlämnat: 2018-03-24, 14:26
Mantorp
Lördag 2018-03-24
Start: 14:45
Kostnad: 576,00 kr

Avd
1: 2, 3, 6 (8, 10)
2: 5 Sato (2, 4)
3: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10, 15 (11, 13)
4: 3, 4, 7, 9, 14, 15 (10, 1)

3x1x8x6 = 144 rader.
144 x 2 x 2,00 kr = 576,00 kr.

Allt idioten behövde göra var att köra felfritt, men nejdå, här ska laddas i galopp.... med ludde innanför sig som han vet kör i spets...

Man blir så trött..... Mitt eget fel som spikar usla kuskar. Aja bara att dra lärdom.
Gammal 2018-03-24, 15:32   #59

Standard

Citat:
Det som talar för är att Peter Andersson inte tror på den
Har inte sett till honom i atg live idag. Hultman sitter där som enda tipsexpert.
Gammal 2018-03-24, 15:36   #60

Standard

Jisses vad överlägsen Veijo var i V4-3. Första barfota runt om på Love you avkommor brukar ofta ge den effekten.
Gammal 2018-03-24, 15:37   #61

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4342
Standard

Avslag på Veijos och samtidigt höjdes 1 och 15 till skyarna i liven...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 15:38   #62

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jisses vad överlägsen Veijo var i V4-3. Första barfota runt om på Love you avkommor brukar ofta ge den effekten.
Tyvärr så hoppade Peters i starten, men jag var osäker på hur den skulle gå från förstaspåret.
Gammal 2018-03-24, 15:38   #63

Standard

Citat:
Har inte sett till honom i atg live idag. Hultman sitter där som enda tipsexpert.
Jag har 2 öron, den ena lyssnar på TV12 och den andra på Atg live
Gammal 2018-03-24, 15:39   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Avslag på Veijos och samtidigt höjdes 1 och 15 till skyarna i liven...
Därför den gav 6 ggr i v odds.
Gammal 2018-03-24, 15:49   #65

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6329
Standard

3an nu i sista för v4 x 5 samt 3-4 för lunchen lets goooo
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 15:52   #66

Standard

Punk Pale för LD och dubbla V4-or, annars sitter också med alla utom 2.11.12 och 13
Gammal 2018-03-24, 15:53   #67
Administrator

Standard

Citat:
Älskar hans garv!

Dagens behållning!

Gammal 2018-03-24, 15:58   #68

Standard

Första reserv
Gammal 2018-03-24, 15:58   #69

Standard

Såklart jävla kukböghora.

Måste dom ha defileringsskiten där? Jaja han kanske inte hade vunnit ändå...

14k åt helvete
Gammal 2018-03-24, 16:00   #70

Standard

Citat:
Första reserv
Dessutom barfota på nr.11 i V4 och jag tog inte med den, surt
Gammal 2018-03-24, 16:01   #71

Standard

Citat:
Dessutom barfota på nr.11 i V4 och jag tog inte med den, surt

Fyran. Men den sopan har inte gjort nått bra sen förra året på sommaren. Den hade man endast fått med om man tagit alla. Jag jag
Gammal 2018-03-24, 16:02   #72

Standard

Citat:
Första reserv
Jag fick in en 10a på ld. Körde en annorlunda taktik i ld 2. Tog bort de 5 med lägst ld odds mot Veijos då jag tyckte loppet var vidöppet
Gammal 2018-03-24, 16:06   #73

Standard

Citat:
Jag fick in en 10a på ld. Körde en annorlunda taktik i ld 2. Tog bort de 5 med lägst ld odds mot Veijos då jag tyckte loppet var vidöppet
Men glädjen begränsad minst sagt . Dubblade Veijos på V4 med 1an. Av kostnadsskäl fick då monteloppet dras ner från 4 till 2 streck. Det blev 2,3 som åkte bort. Ursprungssystemet för 96 kr hade gett över 21 tkr. Det svider rejält.
Gammal 2018-03-24, 16:10   #74

Fagerdahlens avatar

Standard

2: 12 Julia af Solnäs (5, 11)

3: 2, 7, 9 (3, 5)

4: 3, 4, 6, 7, 9, 10 (8, 11)

5: 1, 2, 6, 10, 11, 12 (3, 5)

6: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (7, 12)

7: 2 Demolition Man F. (3, 6)
Gammal 2018-03-24, 16:12   #75

Standard

joker systemet krashat igen??
Gammal 2018-03-24, 16:13   #76

Standard

Citat:
Men glädjen begränsad minst sagt . Dubblade Veijos på V4 med 1an. Av kostnadsskäl fick då monteloppet dras ner från 4 till 2 streck. Det blev 2,3 som åkte bort. Ursprungssystemet för 96 kr hade gett över 21 tkr. Det svider rejält.
Surt. Jag körde utg på Veijos och Punk Pale. Första 2 lopp satt rätt så enkelt men mest irriterad att jag kollade på 11 men trodde inte på den fast bfr. Som du sa 21tkr fina pengar för att vara V4.
Men så fort jag lägger ut det här på sidan då går det åt skogen.
Gammal 2018-03-24, 16:13   #77

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
joker systemet krashat igen??
funkar nu igen
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 16:14   #78

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
funkar nu igen
inte här
Gammal 2018-03-24, 16:15   #79

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

usch, jokersystemet snurrar bara, så trist efter en veckas pluggande...
några idéer någon?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 16:17   #80

Standard

Citat:
inte här
Polarn ringde o bad mig lämna in åt honom,först gick de inte men efter ett tag så funkade de,jobba på Espo o lycka till.
Gammal 2018-03-24, 16:17   #81

mr_stylezs avatar

Standard

Sammanfattning !=)
Dagens bästa spik : Nr 8 avd 7, Extra Fudge
Dagens Drag : Nr 9 avd 3, Shadow Woodland
Dagens supersusare: nr 7 avd 2, Julia Pellini.

Dagens Avslag : Nr 3 avd 7 Triton Sund.

Lycka till alla. Nu kör vi!
Gammal 2018-03-24, 16:24   #82

Standard

Över 100 miljoner i V75 omsättning igen. Jisses vad atg tjänar pengar på dessa jackpots .
Gammal 2018-03-24, 16:26   #83

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Polarn ringde o bad mig lämna in åt honom,först gick de inte men efter ett tag så funkade de,jobba på Espo o lycka till.
Gick att få in 16.20 som tur va. Otroligt störande att Jokern kraschar några gånger per år...
Gammal 2018-03-24, 16:29   #84

Standard

Äntligen körde Ludde klokt och släppte. Då blev det vinst
Dahle (+2)
Gammal 2018-03-24, 16:30   #85

Shooters avatar

Standard

Ready Ribb borde inte ha startat. Veterinären borde nog ha agerat när hon kollade hästen.
Gammal 2018-03-24, 16:31   #86

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2278
Standard

Citat:
Ready Ribb borde inte ha startat. Veterinären borde nog ha agerat när hon kollade hästen.
Den ser ju aldrig bra ut så det är svårbedömt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 16:33   #87

Stekels avatar

Standard

Varför hyllas Ludde som geni? I de flesta fall är det ju iskallt att släppa ledningen, men i det här loppet fanns det ju ingen annan vettig strategi? Låg normalstandard enda motiveringen jag kan se till att hylla taktiken...

Gammal 2018-03-24, 16:33   #88

Fagerdahlens avatar

Standard

Fyfan vad trött jag blir.........
Nu måste jag gå och sänka en IPA för att blöta ner min jävla torrperiod....
Gammal 2018-03-24, 16:34   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Den ser ju aldrig bra ut så det är svårbedömt.
Banan är nog inget vidare idag. Många som inte funkade i V4 loppen med.
Gammal 2018-03-24, 16:34   #90

Manprinsens avatar

Standard

Ludde vann för att dom värsta konkurrenterna var usla för dagen.
Gammal 2018-03-24, 16:35   #91

Standard

Citat:
Gick att få in 16.20 som tur va. Otroligt störande att Jokern kraschar några gånger per år...
Jävligt jobbigt att dom har dessa krascher emellanåt,man är ju helt beroende av att dom funkar när de gäller .
Annars har man ju lagt bort en veckas funderingar i spillo.
Gammal 2018-03-24, 16:44   #92

Sharp$: 50404
Standard

Citat:
Ludde vann för att dom värsta konkurrenterna var usla för dagen.
Håller med!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 16:46   #93

Standard

Spets och slut av favoriten i andra, trodde man inte från spår 12

EDIT: Usel med det loppet ju! Hade spelat den som vinnare till 1.50 när den väl hamnat i spets men icke! What to say?

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-03-24 klockan 16:49.
Gammal 2018-03-24, 16:49   #94

Manprinsens avatar

Standard

Blev inget slut men spets iaf.
Gammal 2018-03-24, 16:49   #95

Shooters avatar

Standard

Tuff bana idag som kräver sina offer.
Gammal 2018-03-24, 16:49   #96

Standard

Vad fan håller senila Vejo på med??? kör rakt ut på Dealwithakiss, så dålig kusk att han inte borde få köra på v7 längre!!!
Gammal 2018-03-24, 16:50   #97

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3575
Standard

fan trav blev väldigt tråkigt kolla här han ge vinsten till sin andra häst bara skit
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 16:51   #98

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4857
Standard

Fan, vad Veijo har blivit dålig!! Kuskjäveln får ju knappt plats i vagnen. Klarar bara köra rakt fram också. Märker han inte sin egen begränsning i vagnen, eller?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 16:53   #99

Stekels avatar

Standard

Oj, hat trick i dåliga förlorare!

Gammal 2018-03-24, 16:53   #100

Shooters avatar

Standard

Det man förlorar på gungorna ... det tar vi igen på V5. Hinner dock inte se de sista två loppen förrän i efterhand. Min tidigare Trio betalar i alla fall dagens spel så det är å andra sidan klart.
Gammal 2018-03-24, 16:53   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Fan, vad Veijo har blivit dålig!! Kuskjäveln får ju knappt plats i vagnen. Klarar bara köra rakt fram också. Märker han inte sin egen begränsning i vagnen, eller?
Hans häst är helt iskall och ändå plöjer han rakt ut i 4e spår. Borde bli lång avstängning på sådant vårdslöst beteende!
Gammal 2018-03-24, 16:53   #102

Manprinsens avatar

Standard

Tahays Blue Amber var väldigt tidig för egen del så jag är nöjd.
Gammal 2018-03-24, 16:55   #103

Standard

Citat:
Det man förlorar på gungorna ... det tar vi igen på V5. Hinner dock inte se de sista två loppen förrän i efterhand. Min tidigare Trio betalar i alla fall dagens spel så det är å andra sidan klart.
Ska du på fotboll på Friends?
Gammal 2018-03-24, 16:56   #104

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ska du på fotboll på Friends?
Nej, jag är inte intresserad av någon sport utöver trav. Jag ska iväg och handla lite och sa ja till att dra 18.00.
Manprinsen (+10)
Gammal 2018-03-24, 17:01   #105
Rob

Sharp$: 3082
Standard

Gråter lite nu när man sätter en 6-procentare som spik men spricker i första på att man tog tvåhästarslås o inte tre...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 17:02   #106
Banned

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 420
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Håller med!
ja ja man bäste hästen vann i dag

juhu ludde
travlife är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 17:04   #107
Administrator

Standard

Ludde kör tillräckligt ok för att lyckas vinna ett race från rygg ledaren.
Julia till spets från spår 12 och vinner ändå inte.

Galet idag. Galet.

mackpeter (+2)
Gammal 2018-03-24, 17:07   #108

Manprinsens avatar

Standard

Härligt Jepson!!
Gammal 2018-03-24, 17:08   #109

Shooters avatar

Standard

Härlig början på V5! Men jag ska ha in två spikar bland annat och idag kan det mesta hända.

V5
Inlämnat: 2018-03-24, 16:38
Mantorp
Lördag 2018-03-24
Start: 17:05
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 7, 9 (6, 8)
2: 6, 7, 8, 9, 10 (1, 2)
3: 12 Generaal Bianco (6, 10)
4: 2, 4, 5 (8, 9)
5: 3 Titan Brodde (6, 1)

5x5x1x3x1 = 75 rader.
75 x 1 x 1,00 kr = 75,00 kr.
Totalt: 75,00 kr.
Rättningskod: KFR ZTZ LMB
Gammal 2018-03-24, 17:09   #110

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg

Avd
2: 12 Julia af Solnäs (2, 11)
3: 5 Bear Dancer (2, 3)
4: 3, 6, 7 (8, 10)
5: 1, 5, 10, 12 (6, 11)
6: 1, 8 (5, 2)
7: 1, 2, 3, 7 (6, 8)

1x1x1x3x4x2x4 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Rättningskod: BDX RTS GCB
Som jag jagat Bear dancer och har spikat den i guld flera gånger och den har gjort det bra. 4% idag och det blev ett perfekt lopp. Synd att jag lägger tid på skidskytte och allt annat också så jag prioriterade ner travet. Borde lagt mer på travet - framför allt tid. Hade väl åkt ändå men

Avrundade kontot och kastade in en V5 med 30 sekunder kvar. får hoppas jag valde rätt hästar av de jag hade med på V75

V5
Inlämnat: 2018-03-24, 17:01
Mantorp
Lördag 2018-03-24
Kostnad: 8,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Bear Dancer (2, 3)
2: 6, 7 (8, 9)
3: 1, 5 (12, 6)
4: 1, 8 (5, 2)
5: 7 Gravity Falls (3, 6)

1x2x2x2x1 = 8 rader.
8 x 1 x 1,00 kr = 8,00 kr.
Totalt: 8,00 kr.
Rättningskod: KCQ VTZ HGG

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-03-24 klockan 17:10.
Gammal 2018-03-24, 17:09   #111

Standard

Citat:
Härligt Jepson!!
44 ggr pengarna hos legolas mot 13 hos atg
AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2018-03-24, 17:22   #112

Standard

Lär inte bli femrättsjackpot idag i alla fall. Finns potential till fler skrällar . Flera öppna lopp kvar och lurig bana.
Gammal 2018-03-24, 17:23   #113
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8952
Standard

Vi får jobba in 7-rättsjackpot ist!
Då ska jag åka till Romme......(var ligger det?)

Senast redigerad av Skaegget den 2018-03-24 klockan 17:24. Anledning: edit
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 17:25   #114

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
44 ggr pengarna hos legolas mot 13 hos atg
Var det barfota hos Legolas också?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 17:26   #115

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Vi får jobba in 7-rättsjackpot ist!
Då ska jag åka till Romme......(var ligger det?)
Borlänge i Dalarna. Ses där
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 17:28   #116
Administrator

Standard

Nu har jag det, vi får jobba in Hultman som gäst i Travsnack med Sharps!!

Jösses vad den karln kan det här!

Gammal 2018-03-24, 17:29   #117
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Borlänge i Dalarna. Ses där
Ah ja, Borlänge har man ju varit i flera ggr......! Dit hittar jag

Gammal 2018-03-24, 17:30   #118
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Nu har jag det, vi får jobba in Hultman som gäst i Travsnack med Sharps!!

Jösses vad den karln kan det här!
Absolut! Då kan jag ta sovmorgon på lördagar

Gammal 2018-03-24, 17:31   #119
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Absolut! Då kan jag ta sovmorgon på lördagar
Nänä, du ska med. Oxå!

Gammal 2018-03-24, 17:31   #120
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Kör de ut Hercules T nu?

Gammal 2018-03-24, 17:38   #121

Manprinsens avatar

Standard

Who's Who har farsans skalle.
Gammal 2018-03-24, 17:38   #122
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Nu "måttade Örjan in segern" igen.....man blir trött.....

AmaerildeRimfrost (+2)
Gammal 2018-03-24, 17:39   #123

Shooters avatar

Standard

Den är bra den där! Nu ska det bli kul att återse Generaal Bianco.
Gammal 2018-03-24, 17:42   #124

Standard

Citat:
Who's Who har farsans skalle.
Men ännu inte farsans utrustning. Ska bli spännande när den är redo att tävla barfota.
Gammal 2018-03-24, 17:48   #125
Banned

Standard

Hade du med Björnen Gotland??
Gotland (+5)
Gammal 2018-03-24, 17:50   #126

Sharp$: 5058
Standard

Hur är banan?
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 17:53   #127

Standard

Hultman var inte så begeistrad i Who's Who. Platsar i den här klassen. Men ville inte prata om årgångs- eller större lopp.

F-n att Örjan är så bra och måttar in målet. När man hade garderat till andra procenttal bakom.
Gammal 2018-03-24, 18:04   #128

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3262
Standard

shiit
Gammal 2018-03-24, 18:28   #129

Sharp$: 129
Standard

Haha Örjan offrar sin häst när han fick svar och får het häst på köpet.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 18:29   #130

Standard

Tre a hästar i rad nu . Vinner även Titan Brodde så sitter 10 öres P76an hos legolas .....
Gammal 2018-03-24, 18:48   #131

Standard

Yes. 7 rätt hos legolas. Men man skulle ha lagt systemet hos atg med facit i hand och offrat 2200 i insats. 33000 på 7 rätt. Ger väl en tusenlapp hos legolas.
Gammal 2018-03-24, 18:53   #132

Manprinsens avatar

Standard

Missar 7:an på att Ready Ribb var dålig idag.
Gammal 2018-03-24, 18:54   #133
Banned

Standard

18k kanske?
Tog ju hela potten nästan
Gammal 2018-03-24, 18:55   #134

Standard

Citat:
Yes. 7 rätt hos legolas. Men man skulle ha lagt systemet hos atg med facit i hand och offrat 2200 i insats. 33000 på 7 rätt. Ger väl en tusenlapp hos legolas.
Utdelning 7 15456.70 kr
Utdelning 6 368.02 kr

En femtedel så dyrt men hälften i utdelning på alla rätt - trots jackpot på ATG... jag säger då det Sjukt bra betalt!
Gammal 2018-03-24, 18:55   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
20k olle ?
Tog ju hela potten nästan
My god. Trodde aldrig det skulle ge så mycket. Ja. Ca 20 k in med sexor
Gammal 2018-03-24, 18:56   #136

Standard

Citat:
Grattis! Snyggt jobbat.
Gammal 2018-03-24, 18:57   #137
Banned

Standard

Citat:
Trevlig semester
Gammal 2018-03-24, 18:58   #138

Standard

Citat:
Jag tog hela potten. Det trodde man aldrig.
coolmanriver (+10), Rakka (+1)
Gammal 2018-03-24, 18:59   #139

Standard

Citat:
Säg inte så, det ger en negativ klang direkt när det gav 20K bara. Ensam på ATG så får man ju miljoner Men den gav bra jämfört med ATG idag iaf!
Gammal 2018-03-24, 19:04   #140

Standard

Citat:
Säg inte så, det ger en negativ klang direkt när det gav 20K bara. Ensam på ATG så får man ju miljoner Men den gav bra jämfört med ATG idag iaf!
Jag kan inte vara besviken på det. Är inte beredd att satsa över 2000 kr. Var mer lagom att kunna lämna in samma reduceringsfil hos legolas för drygt 400 kr. Blev mer än hälften i vinst mot på V75 för 1/5 av insatsen.
Gammal 2018-03-24, 19:05   #141
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Grattis Olle!!

Gammal 2018-03-24, 19:06   #142

Standard

Citat:
Skulle inte lämna in system med stor potential hos legolas med så liten pool. Satte i princip 7 favoriter som a hästar och krävde att minst 4 skulle vinna. Blev precis så.
Gammal 2018-03-24, 19:08   #143

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Snyggt lirat! Att dessutom vara ensam är en fjäder i hatten.
Gammal 2018-03-24, 19:22   #144

Standard

Oväntat att femmorna gav utdelning, med tanke på fyra favoriter och en klar tredjehandare. Därtill två femtehandare. Drar det så pass bara för att omgångens största lägger?
Gammal 2018-03-24, 19:54   #145

Shooters avatar

Standard

Citat:
Härlig början på V5! Men jag ska ha in två spikar bland annat och idag kan det mesta hända.

V5
Inlämnat: 2018-03-24, 16:38
Mantorp
Lördag 2018-03-24
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 7, 9 (6, 8)
2: 6, 7, 8, 9, 10 (1, 2)
3: 12 Generaal Bianco (6, 10)
4: 2, 4, 5 (8, 9)
5: 3 Titan Brodde (6, 1)

5x5x1x3x1 = 75 rader.
75 x 1 x 1,00 kr = 75,00 kr.
Totalt: 75,00 kr.
Rättningskod: KFR ZTZ LMB
Hemkommen och har sett de sista loppen. Det blev ju en fin avslutning på dagen.
Gammal 2018-03-24, 19:55   #146

Shooters avatar

Standard

Citat:
Grattis!
Gammal 2018-03-24, 20:08   #147

Standard

Citat:
Grattis Olle. Det är du värd
Gammal 2018-03-24, 20:10   #148

Standard

Citat:
Grattis!

Själv föll man på 6hästar i andra. Dealwithakiss hade väl vunnit utan störning och gett runt 20k tot. Kahleesi hade väl gett runt 40k. Å andra sidan hade det vart lite flyt eftersom Who’s Who kom in som reserv A. Jaja nya tag till superjackpotten, kanske kan bli största 7rättspotten någonsin!?
Gammal 2018-03-24, 20:31   #149
Administrator

Standard

Citat:
Jaja nya tag till superjackpotten, kanske kan bli största 7rättspotten någonsin!?
Nja, då får man allt jobba hårt på ett par sjurättsjackpottar de sista omgångarna... Uppe i 32,5 nu.

https://www.atg.se/aktuellt/jackpot

Gammal 2018-03-24, 20:34   #150

Standard

Citat:
Nja, då får man allt jobba hårt på ett par sjurättsjackpottar de sista omgångarna... Uppe i 32,5 nu.

Ja. Påskdagen är det atg som gäller. Man ber redan att startlistorna som kommer i morgon blir intressanta. Är ju verkligen då det handlar om att försöka sätta sjuan.
Gammal 2018-03-24, 20:36   #151

Standard

Man tackar för gratulationerna. Dock förändrar inte 20 k livet så nu är nästa mål att bli ensam vinnare hos atg påskdagen
Torstens (+2)
Gammal 2018-03-24, 20:49   #152

Standard

Citat:

Nej det är sant. Blir det några jackpotts i veckan kanske vi kan nå 50miljoner extra och typ 80miljiner till ensam vinnare. Vad hade vi på nyårsafton 2016?
Gammal 2018-03-24, 20:54   #153
Administrator

Standard

Citat:
Nej det är sant. Blir det några jackpotts i veckan kanske vi kan nå 50miljoner extra och typ 80miljiner till ensam vinnare. Vad hade vi på nyårsafton 2016?
Typ 80. Det kommer vi inte i närheten av nu.

http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...-vinst-1712553

Gammal 2018-03-24, 20:58   #154

Standard

Citat:
Typ 80. Det kommer vi inte i närheten av nu.

http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...-vinst-1712553
Nej då behöver vi få dubbeljackpott på varenda omgång som är kvar...
Gammal 2018-03-25, 09:52   #155

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

VINNARE
Inlämnat: 2018-03-24, 15:16
Mantorp Lopp 3
Lördag 2018-03-24
Start: 15:31
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

6 Love No Limit

1 x 300,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Vinst 1824kr
V75
Inlämnat: 2018-03-24, 07:15
Mantorp
Lördag 2018-03-24
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Platon Face (10, 11)
2: 2 Prima Italia (12, 11)
3: 5, 9 (2, 3)
4: 8, 10 (9, 6)
5: 12 Generaal Bianco (6, 10)
6: 5, 8 (2, 4)
7: 3 Titan Brodde (6, 1)

1x1x2x2x1x2x1 = 8 rader.
8 x 50 x 0,50 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.

vinst 13.100kr

Bra dag på jobbet inte nöjd med att jag missa Peter Ingves typ 1.6 mille åt helvete på mängdbongen X50.Riktigt nära en påhälsning av Hans-G

Senast redigerad av Spiken64 den 2018-03-25 klockan 09:54.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 20:56   #156

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1022
Standard

Själv hade man en gnutta osis.

TOP 7
Inlämnat: 2018-03-24, 17:43
Mantorp Lopp 9
Lördag 2018-03-24
Start: 17:50
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2, 3, 12
2:a: 2, 3, 12
3:a: 2, 3, 12
4:a: 1, 10
5:a: 1, 10
6:a: 6 Linus Boy
7:a: 4 Wollafur

Din ranking:
2 3 12 1 10 6 4

Reserver:
11 5

12 x 4,00 kr = 48,00 kr.
Rättningskod: MFV ZTQ GGC
Magnus76 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 09:13   #157

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus76 Visa inlägg
Själv hade man en gnutta osis.

TOP 7
Inlämnat: 2018-03-24, 17:43
Mantorp Lopp 9
Lördag 2018-03-24
Start: 17:50
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2, 3, 12
2:a: 2, 3, 12
3:a: 2, 3, 12
4:a: 1, 10
5:a: 1, 10
6:a: 6 Linus Boy
7:a: 4 Wollafur

Din ranking:
2 3 12 1 10 6 4

Reserver:
11 5

12 x 4,00 kr = 48,00 kr.
Rättningskod: MFV ZTQ GGC
Aj... Den sved att se, särskilt med tanke på att det inte var med många decimeter som Staro Ivy League hann passera Stay Alert.
Gammal 2018-03-27, 10:31   #158

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
VINNARE
Inlämnat: 2018-03-24, 15:16
Mantorp Lopp 3
Lördag 2018-03-24
Start: 15:31
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

6 Love No Limit

1 x 300,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Vinst 1824kr
V75
Inlämnat: 2018-03-24, 07:15
Mantorp
Lördag 2018-03-24
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Platon Face (10, 11)
2: 2 Prima Italia (12, 11)
3: 5, 9 (2, 3)
4: 8, 10 (9, 6)
5: 12 Generaal Bianco (6, 10)
6: 5, 8 (2, 4)
7: 3 Titan Brodde (6, 1)

1x1x2x2x1x2x1 = 8 rader.
8 x 50 x 0,50 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.

vinst 13.100kr

Bra dag på jobbet inte nöjd med att jag missa Peter Ingves typ 1.6 mille åt helvete på mängdbongen X50.Riktigt nära en påhälsning av Hans-G
Ja va synd. Men 1,6 mille åt helvete?

Senast redigerad av kire1111 den 2018-03-27 klockan 10:38.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 18:32   #159

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ja va synd. Men 1,6 mille åt helvete?
Valde mellan Veijo och Ingves och bongen är X50 om ni ser det.
Gammal 2018-03-28, 08:01   #160
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Valde mellan Veijo och Ingves och bongen är X50 om ni ser det.
Det var det som inte var helt supertydligt. Särskilt då du inte ens hade Ingves som reserv...

Men fin lapp i övrigt!

Svara

td