Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-09, 12:44   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

V75 Halmstad 10/7


Nå, vad tror ni om omgången? Har ni sett någon intressant info som sticker ut får ni gärna dela med er här.

Mina preliminära spikar:

Skully Gully
-Var för stor favorit senast och det var inte konstigt att hon gav sig sista biten efter det uppehållet. Ska inte ha några problem med att ta hand om ledningen, och med lopp i kroppen och på önskedistansen bör det hålla ända hem. Lite väl stor favorit just nu, får hoppas det droppar lite under morgondagen.

(extra plus för Adielsson favorit i första!)

Commander Crowe
-Inget emot denna gång med undantag för Garland Kronos. Distansen är en fördel och jag tror inte det spelar större roll hur det blir kört. Commandern kan vara trög och jag tror inte Ingves lämnar något åt slumpen och bara kör ifrån dem 500 kvar.


Conrads Garland
-Har knappt förlorat sedan han kom till Svanstedt och har börjat ridtränas sedan sist, något som många hästar tänder till lite extra på. Tuffare än någonsin emot nu i silver, men jag tror denna duger även här. Chimall T.T. får det tufft, distansen gör nog att han inte har så mycket respekt med sig denna gång. Dresscode har knappt förlorat på distansen och är streckvärd vid gardering, vidöppet annars tycker jag.

(extra plus för att Åke inte gått lottlös från en V75-omgång på månader och detta är bästa chansen för dagen!)

Senast redigerad av Stekel den 2010-07-09 klockan 12:50.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 15:37   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Adielsson favorit i första avdelningen = Spik för mig
Guld helgarderar jag matematiskt
Spik nr2 lär bli Pinepower rose eftersom nybrink har besudlad alla andra
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 21:13   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 862
Standard

Någon som vet varför Ludde inte kör Garland Kronos längre? Spontant känns det ju ännu mer fördel Commander Crowe nu när han mest troligt får överta lite snällare
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 03:47   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 37
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Spik nr2 lär bli Pinepower rose eftersom nybrink har besudlad alla andra
haha, så jävla rätt !!

se upp med hans spel asså, fan vad nybrink jinxar
Cdim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 04:32   #5
Jao
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Spik nr2 lär bli Pinepower rose eftersom nybrink har besudlad alla andra
Haha, ja jag tänkte spika Olivia Lavec, men ändrade mig till Pinepower Rose lite pga Nybrink!
Jao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 10:15   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Tycker ni verkar väldigt besatta av vad tevekillarna gör grabbar. Jag menar det är väl inte många som ryggar Nybrink längre, så strecken påverkas väl inte såå mycket.

Det blir som vanligt att ta med precis alla i sto/lärlingsloppet och ha en utgång där, det blir väl Olivia Lavec den här gången. Den andra utgången blir nog Conrads Garland.

Glöm inte bort 8 Santana Ås i sjunde om ni garderar. Kika på Åbystarten i silver t ex, gick väldigt bra då och 1% är intressant idag. Horpestad har dessutom form på stallet som man kunnat se senaste dagarna!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 10:20   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Barfota runt om på 12 Capello Bob i andra är dagens intressantaste utrustningsändring tycker jag, riktigt streckvärt på 4% i ett ihåligt bronslopp
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 10:24   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Hold the phones!

De körde precis "bläckfisk-knepet" i TV4. Släppte Kerns byracka mot två hundskålar, och han valde Commanderns skål
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 12:11   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Varken tränare eller kusk tror på någon ledning för Pinepower Rose. Riktigt illa ute som det känns, får Takter ledningen släpper han nog knappast och då är favoriten stekt!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 12:17   #10
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Varken tränare eller kusk tror på någon ledning för Pinepower Rose. Riktigt illa ute som det känns, får Takter ledningen släpper han nog knappast och då är favoriten stekt!
Hur fick du den infon?
Allt jag läst tyder på tvärtom?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 12:24   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Hur fick du den infon?
Allt jag läst tyder på tvärtom?
Saxat från ATG (tränaren):
Tror du att han piper till ledningen från springspåret?
- Jag tror aldrig att han har haft springspår förut men det är ju en snabb häst. Så trampar han rätt är han nog ganska rask. Samtidig är det en stor häst så han ska tas lite lugnt precis i början. Jag är hur som helst väldigt nöjd med utgångsläget.

Intervju jag såg på ATG Live (Jansson):
Kommer inte ihåg ordagrant, men det var väldigt nära "han är inte snabb nog att ta ledningen av egen kraft, utan vi får hoppas på att den som fått ledningen vill ha rygg". Jag är iofs inte så bra på att tolka Janssons uttalanden, stör mig mest på att han är sveriges tråkigaste intervjuoffer varje gång han är med.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 12:31   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Saxat från ATG (tränaren):
Tror du att han piper till ledningen från springspåret?
- Jag tror aldrig att han har haft springspår förut men det är ju en snabb häst. Så trampar han rätt är han nog ganska rask. Samtidig är det en stor häst så han ska tas lite lugnt precis i början. Jag är hur som helst väldigt nöjd med utgångsläget.

Intervju jag såg på ATG Live (Jansson):
Kommer inte ihåg ordagrant, men det var väldigt nära "han är inte snabb nog att ta ledningen av egen kraft, utan vi får hoppas på att den som fått ledningen vill ha rygg". Jag är iofs inte så bra på att tolka Janssons uttalanden, stör mig mest på att han är sveriges tråkigaste intervjuoffer varje gång han är med.
Visstär han ovan voltstart och dessutom springspår. Visst är han stor men de enda utmanaren för spets kommer vara 1an och 6an. Storavinster rankar upp sexan rejält. Själv tror jag att sjuan kommer spetsa utan några som helst problem.



Mitt system till sist, valde att skita i att gardera guld då det är osannolikt att det kommer skrälla där 3 veckor i rad.

1
7
6
alla
alla
2,3,5,6,7,8 (ville ha med ettan men ej råd)
1,2,3,7,9
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-10, 12:42   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Visstär han ovan voltstart och dessutom springspår. Visst är han stor men de enda utmanaren för spets kommer vara 1an och 6an. Storavinster rankar upp sexan rejält. Själv tror jag att sjuan kommer spetsa utan några som helst problem.



Mitt system till sist, valde att skita i att gardera guld då det är osannolikt att det kommer skrälla där 3 veckor i rad.

1
7
6
alla
alla
2,3,5,6,7,8 (ville ha med ettan men ej råd)
1,2,3,7,9
Ja, det var stort värmningsplus på PP Rose nu iaf så den går kanske ändå.

Jag lägger det här V7-systemet idag, med krav på 2/4 favoritvinnare i sista fyra:

1
1-6-7-10-12
6
3-5-6-7-10
Alla
2-3-5-6-7-8-10-11-12
Alla


Jag tycker du slösade lite onödiga streck i fjärde KP, men å andra sidan så gjorde nog jag det i sista också...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td