|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-03-04, 13:05 | #1 |
V75 Eskilstuna 10 Mars
Blir spännande att följa väderutvecklingen i veckan. Bara hoppas kylan håller i sig. Mardrömmen vore omslag till mildväder torsd-fred. Sådana omslag kan bli väldigt dramatiska i mars när det börjat bli kraft i solen. Men utgångsläget just nu är nog vinterbana och brodd på lördag.
Varierande kvalitet på loppen. Rätt mycket hästar med som nog inte hör hemma på lördagarna. V75-1 Mycket tunn silverdivision. Globalsatisfaction nu med ett lopp i kroppen efter lång frånvaro borde bara vinna detta lopp och gör det troligen. Ajlexes Cubano kanske hade kunnat utmana om man kunnat köra den barfota men minimal chans att det kommer gå. Mer än halva fältet skräp för att vara V75. V75-2 Diamantstoförsök som väl håller ok kvalitet. Hankypankyfrances gjorde det bra på Bergsåker från hopplöst läge. Går bra med skor. Känslan är att flera anmält med hopp om att kunna rycka skorna nu. V75-3 Så länge det inte går att rycka skorna är Zenit Brick gynnad. Borde vinna även om den väl brukar gå bäst med Goop. Örjan nu i vagnen. Sådana som Bear Dancer och Queer Fish lär få nya växlar när det går att köra barfota igen. V75-4 Lärlingslopp över flera volter. Kan bli ett antal omstarter. Väldigt bra lopp annars och mycket intressant spelmässigt. Söndagsvinnaren Stari Ivy Leauge som körs av en väldigt bra kusk. Förutsätter att lärlingarna kör rejält . Då kommer den på upploppet. V75-5 Trevligt klass 2 försök. Två hästar var väldigt bra sist. Handsome Pelle som trots skor gjorde en strålande comeback. Nurmos hade nog hoppats kunna rycka skorna i detta lopp vilket som sagt troligen inte blir möjligt. Även Lightningsky var ju ruggigt bra i tisdags på Solvalla. Aventador S F också och loppet troligen nästan heltäckt. V75-6 Här blir Mats Rånlunds megastjärna Ole Rols troligen stor favorit i bronsdebuten. Det ska den vara. Ruggiga insatser hela vintern. Ska duga långt även i brons. V75-7 En finsk häst jag inte har koll på. Ricocone. Annars är det väl Sir QC som var kanonfin i onsdags och Titan Brodde som ska göra upp. Sammanfattningsvis en ok omgång men inte mer. Svårt att spekulera i utdelningen men ser väl inte supersvårt ut på förhand om det blir kallt och bra vinterbana. Omslag till mildväder och tjällossning skulle däremot ändra på allt. Lördagen efter flyttar V75 till Momarken i Norge. Då avstår jag så någon annan får dra igång den slingan. Banan där i mars brukar fälla många hästar. Varje år säger många att dom aldrig mer ska starta på den banan men blir säkert en hel del svenska hästar ändå även i år. |
|
2018-03-04, 15:37 | #3 |
Travsport.se. Spåren dock inte klara än
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
inournature (+10) |
|
2018-03-04, 19:04 | #4 |
Nu är listorna ute på atg.se. Ingen av de tunga favoriterna bortlottade så mycket som talar för en väldigt favoritbetonad omgång med 80 procent av ev jackpot till Norge och 20 till påskdagen.
|
|
2018-03-04, 19:14 | #5 |
En trav amatörs tidiga tankar inför lördagens spel, innan streckfördelningen....
Avd 1. Vi tar väl med 1 Globalsatisfaction 4 Cupido Sisu 7 Ajlexes Cubano 2 Mr Vox en liten luring med bra tid 10 Blue Star Champion ett kanske Avd 2 Ska 15 Hanky Panky Frances hinna fram denna gången???? 4 Orkidee Skift på bra läge 8 Going Popp med bra kusk 12Tahays Blue Amber bara för att det är Ingves... Annars tycker jag att det känns som ett jämt lopp... Avd 3 Här ska väl bra 5 Zenit Brick vinna..... om inte....Passa.. 8 West Wing 9 Piraten 10 Queer Fish Avd 4 Jag tar en rövare och spikar 13 Legoholm Zon Avd 5 5 Handsom Pelle gillar jag namnet och Dream Team 4 Enjoy The Life har jag jagat innan Om inte Jonny Takter bara vinner med 7 Aventador S.F Är 12 Roofer gubben i lådan, eller han sover bort det... Avd 6 Nu ska han högt upp igen 2 Dani Boko Alla tar väl 5 Olle Rols som vinnare...men inte denna gång...tror jag 9 Västerbo Grosbois farlig Glöm inte 11 Jaques Noir Avd 7 Vi avslutar snyggt med ett spik 4 Sir QC.. men det finns fler 2 Porthos Race 6 Titan Brodde 8 Largo |
|
2018-03-06, 09:07 | #6 |
Alltså det kan ju bli extremt favoritbetonat... Men jag håller mig optimistisk.
Jag tror att vi kan fälla både Zenit Brick och Olle Rolls denna gång. West Wing har smällform men tråkigt spår. Oklart om Piraten gör ett bättre lopp denna gång med betydligt bättre spår. Queer Fish kan ju definitivt dyka upp där framme om det blir körning. Olle Rolls - ja visst men jag har i princip samma streck som "Dyngjohan" i det loppet. Möjligtvis att man kan ta med en liten Frisco Flame på chans också. I sista är Porthos Race ett jäkligt bra skrällbud som jag hoppas stannar under 7%. Maintainability till låg procent efter två mindre roliga insatser. Global Satisfaction bör vinna i första - men Stay Alert blir farlig och även Blue Star Champion. Känns helgarderat på dom 3 och Ajlexes Cubano. Legoholm Zon drog fram Southwind Feji senast och kom tvåa bakom henne.. Denna gång finns ingen Southwind Feji med och det är bättre distans. |
|
2018-03-06, 10:36 | #7 |
Två toppchanser för Nurmos på lördag. Global Satisfaction barfota fram eller runt om beroende på bana. Uffe har bara en uppgift och det är att ta sig ut eller hålla upp ledningen. Sedan är chansen god. Ännu bättre chans har Zenit Brick som går med lätta skor och siktar mot Olympiatravet. Ser stenklar ut.
|
|
2018-03-06, 10:42 | #8 |
Piraten var felbalanserad senast, så förhoppningsvis kan det ligga en bättre prestation på lut om Hasse Strumpa lyckas hitta rätt den här gången. Räkna aldrig bort Piraten.
|
|
2018-03-06, 14:29 | #9 |
Mina spikar och lås ser ut så här just nu!
Spikar: V75-3 / Örjan med 5 Zenit Brick V75-7 / Ulf Ohlsson med 4 Sir Q.C. Veckans lås: V75-5 / Ulf Ohlsson med 2 Lightningsky - jorma Kontio med 5 Handsome Pelle-Johnny Takter med 7 Aventador S.F. |
|
2018-03-07, 08:41 | #10 |
Sir Q.C kommer jag att spika!
Hans senaste lopp på Solvalla var så jävla fint. |
|
2018-03-08, 20:49 | #11 |
Toppchanser och tänkbara spikar:
Global, Zenit och Sir Q.C med sådana spikar måste man leta riktiga lågprocentare... Tänkbar chansspik: Legoholm Zon har ju höjt sig något enormt. Såg ju toppfin ut senast när han drog fram Sveriges kanske bästa sto. Skulle normalt sett haft ett staket nu. Tänkbara storskrällar: Carisma Sisu tycker Ulf är toppfin och tror den skräller när som helst. Canary spetsar släpper och om bakspårshästarna kommer bort tror jag den slår Tyson om lucka. Quebec C.D har väl varit mest besvikelse på men kapacitet finns. Prickar Christoffer kan den vinna från rygg ledaren. Tror som sagt Sir Q.C har toppchans, men bakom borde Phortos ha skrällchans. Senast redigerad av Espo den 2018-03-08 klockan 20:53. |
|
2018-03-08, 21:12 | #12 |
Breddtrav i Örebro torsdag kväll. Ligger ju väldigt nära Eskilstuna. Barfotaförbud på Örebro. Hård bana och vintrigt . Frågan är om det blir samma på lördag Eskilstuna eller om mildvädret i Göteborg skulle nå upp dit och orsaka tjällossning.
|
|
2018-03-09, 08:43 | #13 | |
Administrator
|
Citat:
Ett prydligt vinterlandskap samt blandade vintervägar med snöslask runt omkring. Under eftermiddagen kom det snöblandat regn. Känns som att det blir svårt att få till en bra bana och visst var det motsvarande omgång förra året som samtliga spetshästar (utom en?) skrynklade ihop? Man kanske får leta bland bakspåren igen?
2018-03-09, 11:22 | #14 |
Enligt yr.no blir det minusgrader i natt.
|
|
2018-03-09, 11:25 | #15 |
|
|
2018-03-09, 12:57 | #16 |
Väldigt blöt bana idag, men de ska skrapa av den och lägga på rejält med material i morgon. Ingen barfotabana. Den verkar bli hård, men kan släppa i sista sväng om solen ligger på. Eventuellt kan det bli tal om att flytta fram tävlingarna till 17-tiden. Denna info från banmästaren.
|
|
2018-03-09, 17:45 | #17 |
Jag kommer att grunda mitt spelupplägg de närmaste 15 timmarna på, att alla hästar går med skor.
V75-1. Jenny Björk gör allt för att nå spetsen med 7. 2 och 4 är också startsnabba. Jenny kör till ledningen "kosta vad det vill". Den stora frågan är om jättefavoriten 1 kommer ut från innerspåret i tid. Gör han det är loppet över, även om han är betydligt bättre utan skor. Antingen spikas 1. Jag kommer att gardera med min trolige ledare 7 samt 9 och 10. |
|
2018-03-09, 21:34 | #18 |
V75 Guiden
Banmästaren informerar Det är ju barfotatider nu men vintern håller greppet och vi slog en signal till Eskilstunas Banmästare Håkan Andersson. - Det är varmare på dagarna nu men vi har haft ner mot 15 minusgrader i flera veckor så det är fruset i banan och det ska fortsatt vara sju-åtta minusgrader på nätterna. Som jag ser det behövs det hakar i bakskorna på lördag. Det snöar just nu (torsdag eftermiddag) och jag ska skrapa av det i morgon. Sedan får vi se hur vädret blir, eventuellt lägger jag på lite salt men det ska bli soligt också så vi får se. Men, som sagt, korta hakar i bakskorna kommer att behövas, säger Håkan Andersson. |
|
2018-03-09, 22:00 | #19 |
Gissar på framskjuten start till 17.30 och kanske en del strykningar
|
|
2018-03-09, 22:17 | #20 |
Mer troligt i så fall tror jag att man flyttar V4 loppen till efter V75 för att köra just V75 loppen i tid. Lördagarna är ju så oerhört styrda av tv sändningarna. Men spelmässigt vore det så klart en mardröm att ha V75-1 som dagens första lopp. Då har inte spelarna minsta chans att bilda sig en uppfattning kring hur hästarna funkar från ledningen eller innerspåret. Var väl i november när just Sundbyholm körde lördags V75 dagen innan breeders crown finalen som banan var helt förfärlig och då speciellt innerspåret som fällde alla hästar.
|
|
2018-03-09, 22:47 | #21 | |
Citat:
Ska försöka fälla Global i första pga det. Zenit Brick är svårt och hitta något emot Gäller och hitta en till bra spik. Funderat på Hansome Pelle, sen leta lite skrällar |
||
2018-03-09, 22:55 | #22 |
Tror med zenit har bra chans men man ska ha i åtanke att han vinner väl bara med goop o jag garderar iaf
|
|
2018-03-09, 22:58 | #23 |
|
|
2018-03-09, 23:12 | #24 |
|
|
2018-03-09, 23:57 | #25 | |
Citat:
Zenit har 3/12 på distansen (2 med Goop 1 med Adielsson) OTP har 13/24 på distansen (1/3 med Hans R på distansen) Om man nu greppar efter halmstrån så har inte Zenit Brick vunnit fler än två i rad någon gång i karriären. OTP har aldrig vunnit från spår 9 på 2640. Senast dom möttes på distansen så hade OTP spår 5 och Zenit Brick hade spår 10. Resultatet blev 5 längders segermarginal ner mot tvåan i mål som var Narold Vox. OTP var fyra i mål på "rätt distans". Sannolikt vinner Zenit Brick. Det är inte mycket som talar emot. Men det lockar att lägga på OTP utifall han skulle ha en toppendag. Det är ju trots allt statistiskt negativt, till skillnad från OTP, för Zenit att springa på lång distans. |
||
2018-03-10, 00:20 | #26 | |
Citat:
Får se imorgon hur det blir med banan och allt snack runt om. Men Zenit spik just nu |
||
2018-03-10, 01:06 | #27 |
Spikar enjoy life och sir qc på mitt ena bolag.
|
|
2018-03-10, 02:42 | #28 |
Tycker det finns ett scenario som talar emot Zenit Brick.
Uffe har ju tydligen fått körorder från Broberg om att gasa med West Wing, vilket gör att Zenit Brick inte kommer få fisa bort loppet. I rygg smyger Nappa Scar med och väntar på att blixtra till på hemmaplan. On Track Piraten ryggar Nappa i starten och får en fin resa i andraspår. Strumpan myser, har lyckats med balanseringen den här dagen och sätter in den patenterade långspurten 700 kvar. Nä, vi spikar Global Satisfaction i stället. |
|
2018-03-10, 07:10 | #29 |
Etuna ser favorit.se ut. Men galopper, kuskstrul å undanhållande av info på bike mm kan väl lösa den biten
Silvet, blir väl ingen ledning men fixar sig på upploppet. Motbud lär inte heller ta ledningen el hamna bra till. Spikar då 1 lär va tuffast tillslut. Bakom öppet Sto. Hinner 15 fram? Tänker inte gissa målar på. Guld Zenit vinner väl. Men Örjan, ej spets sen brukar väl Goop vinna med brick.. Tänker inte åka ut på west Wing ialf Lärlingar å volt. Kasta tärning? Går kort ändå 3 -6, där många kommer ösa in streck å gardera ut sig 1640 säger väl 1-5. Men hoppas på körning som bjuder in 7 10 Brons. Ja långsökt men volt spår 5 å upp i klass. Lär ju inte bli en promenad i parken. Chansar att ta med några till Sista loppet. Som Sir qc sett ut. Måste spka 37 % kommer inte den hästen ha sen framöver . 1 4 6 7 8 9 10 14 15 5 8 3 6 123457 10 1 2 5 9 11 4 |
|
2018-03-10, 09:12 | #30 |
Banned
|
Skrällar?
Finns det några sådana?
|
2018-03-10, 09:56 | #31 |
Någon minusgrad och ingen sol att prata om framåt 14-15 enlig prognos. Borde inte bli tung bana och lär väl gå att chansa med bf. Får kolla balanserna på v4 huruvida bf fungerar eller ej..,
|
|
2018-03-10, 10:44 | #32 |
Varför har man bytt kusk på Jaques Noir från Erik till Johan U?
|
|
2018-03-10, 10:46 | #33 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Kastade in 45 kronor för ibland vinner folk på lotto! Inte läst mig på omgången alls men spikar likväl Bear Dancer i guld. Tycker procenten är så talande att då kan jag lika gärna chansa! Dock långsökt att det ska skrälla i guld men att lägga sina pengar i samma korg som alla andra är inte riktigt min tekopp!
Annars tycker jag mig se bästa spiken i sista avdelningen, också den med nr 4, Sir Q.C. Känns som hästen med bäst kapacitet från ett bra spår. Litar man inte på mig här så skulle jag streckat nr 5, Urchin, som är en väldigt trevlig femprocentare. också den ett perfekt spår! Det är mina två cent idag utan att ha studerat speciellt mycket! |
2018-03-10, 10:49 | #34 |
Erik är sjuk/skadad, kör ej i dag!
mackpeter (+2) |
|
2018-03-10, 10:57 | #36 |
|
|
2018-03-10, 11:13 | #37 | |
Citat:
Potentiella skrällar: Carisma Sisu 4% Antonio america & Global tailwind 8% Garmin B.J 8% Bucks to Burn & Quebec C.D 2% Porhos Race 6% |
||
2018-03-10, 11:27 | #38 |
Preliminära spikar - GLOBALSATISFACTION - Enjoy The Life - Sir Q.C
Känner att jag måste ha med West wing, Piraten och Queer fish emot.. Jag tycker att Örjan har slarvat bort sig ett par gånger nu medans Kaj Widell har bra form. Piraten älskar distansen och har ett bra spår (åtgärdat felaktig balans?) West Wing har smällform men kasst spår. |
|
2018-03-10, 11:31 | #39 |
Erik kör i början men inte i slutet. Det är ju lördag så han ska nog hem och kröka
2018-03-10, 11:35 | #40 |
Erik kör INTE idag, varken i början eller slutet. Han är skadad i en axel.
riga (+5) |
|
2018-03-10, 11:41 | #41 |
Hård bana, främst vid stallkurvan. Kan gå att köra barfota, det är upp till tränarna. Så säger morgonrapporten. Därmed viktigt att hålla koll på hur de verkligen gör.
|
|
2018-03-10, 11:45 | #42 |
Hoppas det bli endel barfota på V4an så man får ett hum om hur det kommer fungera på banan. Lär knappast få se 4 bfr segrar som på Halmstad i alla fall...
|
|
2018-03-10, 11:53 | #43 |
Det här ska bli intressant. Har varit vaken hela natten, sysslat med en beställning. Inte haft en tanke på att spela denna gång, inte haft några travtidningar!!! Hade beställt och betalt Ronden med det där underbara extrapriset dom har men INTE FÅTT! Trots att det gått veckor sedan betalning. Har ordnat sig nu men får vänta på den till nästa vecka. Samma med Guiden. Avslutade prenumerationen för ett tag sedan, har köpt lösnr i väntan på fint erbjudande. Fick inte förrän i går så utan den också.
Skulle gå och lägga mig nu! alltså vid 9-tiden i morse när jag fick för mig att titta på Eskilstuna. Så jag tittade på ATG och sedan tippade jag följande rader: V75 Inlämnat: 2018-03-10, 11:40 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 16:20 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 9 (10, 7) 2: 4, 7, 15 (8, 5) 3: 1, 5, 9 (8, 10) 4: 11, 13 (3, 9) 5: 5 Handsome Pelle (2, 7) 6: 5 Olle Rols (2, 9) 7: 4, 10 (6, 1) 2x3x3x2x1x1x2 = 72 rader. 72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod: HGW THS HQM Senast redigerad av 777 den 2018-03-10 klockan 12:06. |
|
2018-03-10, 12:05 | #44 |
Inte säkert det går med Bergh och Nurmos hästar till start. Förra lördagen intervjuades ju till och med Bergh angående balanser på banan, men blev inte alls som han sa och som det var anmält när V75 spelet startade. Är väl bara vinnarspelarna som kan se i provstarterna till resp lopp vilka vagnar som sitter på hästarna och då bör även barfotainfon vara korrekt om det funkar. Blir värre i Norge nästa helg. Där brukar det som står i barfotalistorna även när loppen startar inte alls stämma med verkligheten.
|
|
2018-03-10, 12:09 | #45 |
Dagens stora Kioskvältare..
Äntligen har Bucks to Burn fått framspår. Får ett lopp i 2-3 ytter och får spara speeden då jag tror att. Olle Rols kommer få en stark Västerbo på utsidan som håller upp tempot. Bakom tassar BTB och får loppet och vinner med 2 längder. ????
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndWes (+10) |
|
2018-03-10, 12:10 | #46 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 13:23 | #47 |
Nu anmäls skoryck hej vilt. Inte vad vi väntade oss igår.
Det är inte lätt att vara spelare. Särskilt inte för oss som varit tvungna att ha andelssystemen färdiga tidigt för försäljning på totomaterna. |
|
2018-03-10, 13:28 | #48 |
Räkna på barfota gäller idag. De flesta som lämnat in balans hittills har anmält bf. Frågan vilka som gynnas/ missgynnad mest?
Gynnade: Raise Broline Dealwithakiss Queer fish Roofer ? (Första) Dani Boko |
|
2018-03-10, 13:47 | #49 |
Är zenit hotad av en brom pirat? det är ju hans distans iallafall
|
|
2018-03-10, 14:05 | #50 |
Är nog klokast att inte spela idag. Säger Veijo att det inte är lämpligt att köra barfota är det knappast det. Lär bli en balans cirkus hela eftermiddagen . Brodd runt om enligt vissa. Andra anmält barfota runt om.
|
|
2018-03-10, 14:06 | #51 |
Kommer definitivt bli en jävla cirkus beträffande skoinfon. Anmäls barfotakörningar på löpande band samtidigt som vissa tränare uttalar sig om banans beskaffenhet som "absolut inte barfotabana" (Veijo Heiskanen)
|
|
2018-03-10, 14:16 | #52 |
Nu ska flera Nurmoshästar gå barfota runt om ffg/ffg i hans regi. Det var inget som aviserades igår. Troligen bara pajasanmälningar som sen ändras , men troligen inte innan V75 . Snart anmäls säkert alla Robert Berghs hästar också barfota runt om som i Halmstad .
|
|
2018-03-10, 14:18 | #53 |
Och Roofer barfota runt om ffg. När man ser vem som tränar den skulle jag spela allt jag äger till 1,50 att det också är en anmälan bara för att utnyttja systemet.
|
|
2018-03-10, 14:19 | #54 |
Härligt att Veijo föregår med gott exempel han har flera skoryck aviserade trots hans egen åsikt om banan
|
|
2018-03-10, 14:20 | #55 |
Guest
|
Jag skiter i om det är barfota eller ej! Jag har redan gjort mitt system och det blir sju rätt idag!
mackpeter (+2) |
2018-03-10, 14:24 | #56 |
Enligt banmästaren Håkan Andersson är det korta hakar i bakskorna som gäller. Det la jag upp i går kväll på sidan 2 i denna tråd.
|
|
2018-03-10, 14:25 | #57 |
Skulle sova men började titta på ATG live. Märkligt minst sagt att i varje lopp hittills så har dom nämnt hästarna som jag tog ut i morse.Nu sa dom i avd 4 just de två jag har där, 11, 13.
|
|
2018-03-10, 14:27 | #58 |
|
|
2018-03-10, 14:29 | #59 |
Nu ser jag att man skulle haft med Dani Boko här. Jäklar
Nu tjatar dom om Gute Band. Den har jag i alla fall. |
|
2018-03-10, 14:41 | #60 |
Tycker att det känns intressant med körordern från Broberg i guld. Skulle West Wing köras så som tränaren säger kan det mycket väl bädda för Piraten som kan få 2-3 utv och köra sista halvvarvet som vid senaste vinsten. Från dödens är Zenit, precis som de flesta hästar, i vilket fall sårbar över distansen.
Spiritus (+1) |
|
2018-03-10, 14:48 | #61 |
Kul omgång där det kan bli fina pengar för sju rätt. Ska kolla lite på V4-loppen innan jag slänger in mitt V75.system.
Senast redigerad av Shooter den 2018-03-10 klockan 14:49. |
|
2018-03-10, 14:51 | #62 | |
Citat:
Dani Boko är gynnad om han kan köras utan skor. För att vinna måste Olle Rols ha en dålig dag. Tro på dig själv! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3) |
||
2018-03-10, 14:53 | #63 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 14:54 | #64 |
I första loppet blev det en barfotavinnare. Nu kördes dock favoriten bort och fick inte chansen, men det ändrar ju inte på saken.
|
|
2018-03-10, 14:55 | #65 |
Bra inledning på dagen ,barfota verkar ju funka hyfsat..
Min V4:a = V4 Inlämnat: 2018-03-10, 14:43 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 14:45 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Supreme Court (3, 8) 2: 7, 8, 10 (13, 5) 3: 2, 4, 8, 14 (13, 9) 4: 1, 7, 9, 12 (3, 8) 1x3x4x4 = 48 rader. 48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr. Totalt: 96,00 kr. Rättningskod:xxxxxxxxxx Lycka Till , L
2018-03-10, 14:59 | #66 |
Förstår inte vad problemet med sko-informationen är. Tränarna får till tex 3 timmar innan start att bestämma sko-infon och sen om den ändras så kostar det mellan 2-5% av vinstsumman till segrararen i loppet. Summan går till banan. Då överlever banorna lite lättare och det blir dyrt även för stora tränare som har 10 hästar till V75-loppen om de ändrar på alla sina hästar.
Anledningen till just mellan 2-5% är att det ska finnas flera steg som avgör procenten. Exempelvis: Skor runt om -> Barfota runt om = 5% Skor runt om -> Skor fram = 3% Barfota runt om -> Skor bak = 3% Lätta aluminiumboots fram -> Barfota runt om = 2%. Lätta aluminiumboots runt om -> Barfota runt om = 3% Det skulle göra att tex om Zenit Brick byter balans från barfota till skor så blir det 5% av 200 000, alltså 10 000 kr. Det är ganska saftigt. Och om man gör en mindre korrigering i silverdivisionen så kostar det 2% av 125 000 kr, alltså 2 500 kr. Det ska givetvis finnas en klausul i det här att om banan ändras tillräckligt mycket på dessa tre timmar så att förutsättningarna ändras och det gör att väldigt väldigt många byter balans så ska ingen avgift tas ut. Då får banmästarna lite extra press och säkert lite extra pengar att sätta banorna i ännu bättre skick än idag för att inte missa avgifter från detta.
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2018-03-10 klockan 15:02. |
|
2018-03-10, 15:02 | #67 | |
Citat:
Dessutom måste det också bötfällas om man ändrar från bfro till skor på alla 4. |
||
2018-03-10, 15:07 | #68 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 15:13 | #69 |
|
|
2018-03-10, 15:15 | #70 |
Banned
|
Lazze lycka till
Lazze (+15) |
2018-03-10, 15:17 | #71 | |
Citat:
I andra har många streck från den strukne favoriten gått till Ten Times. Håller tummarna för dig att få en hyfsad slant till V75. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazze (+15) |
||
2018-03-10, 15:17 | #72 | ||
Citat:
Som jag skrev så var det bara exempel på några olika ändringar för att framföra hur jag tänkte. Givetvis ska det finnas en tabell med alla möjliga kombinationsändringar så varje tränare och bana bara kan läsa av vad ändringen kostar. Citat:
Förklara gärna hur du menar här. Jag skriver ju att ändringar får ske om banförutsättningarna ändras. Man chansar ju då inte och skriver barfota runt om på en väldigt hård bana där hovarna slits rejält vid barfotakörning om tanken är att köra skor runt om. HUR skulle någon tränare kunna profitera på detta? Det är precis tvärtom att hästägare blir riktigt lacka på tränaren om tränaren chansar och inte står för chansningen när det inte blir bra och ändrar till det mest fördelaktiga för hästen. Lite flyttar mellan olika tränare är bara bra för sporten
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2018-03-10 klockan 15:19. |
|||
2018-03-10, 15:17 | #73 |
Banned
|
V75
Inlämnat: 2018-03-10, 13:45 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 16:20 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7 (9, 10) 2: 4, 5, 7, 8, 14, 15 (10, 13) 3: 5 Zenit Brick (8, 2) 4: 6, 8, 9 (11, 3) 5: 2 Lightningsky (3, 11) 6: 1, 5 (9, 2) 7: 2, 4, 5, 10 (3, 6) 2x6x1x3x1x2x4 = 288 rader. 288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. |
2018-03-10, 15:24 | #74 |
V4
Inlämnat: 2018-03-10, 14:45 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 14:45 Kostnad: 18,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 8 (1, 7) 2: 8 Xanthis Coktail (10, 7) 3: 2, 12, 13 (9, 14) 4: 12 Roly Poly (1, 7) 3x1x3x1 = 9 rader. 9 x 1 x 2,00 kr = 18,00 kr. Totalt: 18,00 kr. Rättningskod: CKQ RHT BPJ Härlig början på dagen,hoppas på fortsättning,detta var sista minuten att jag kom på Roly i sista när jag redan lämnat in denna V4 Inlämnat: 2018-03-10, 14:45 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 14:45 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 8 (1, 7) 2: 8 Xanthis Coktail (10, 7) 3: 2, 12, 13 (9, 14) 4: 1, 3, 7, 8, 9 (14, 15) 3x1x3x5 = 45 rader. 45 x 1 x 2,00 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: Kör nu i tid alla kusar o kuskar |
|
2018-03-10, 15:26 | #75 |
Har spelvärde ändrat spik? Det blir många kronor att lämna in för om man även ska slänga in ett slutspel som grädde på moset. Spelbolagen som går på tidig info blir offside
|
|
2018-03-10, 15:32 | #76 | |
Citat:
Det stora problemet kvarstår: tränarna ska inte ha något inflytande över nivån på eventuella prispengar för ägarna... straffet ska istället bita på den som utför den icke-önskvärda manövern. |
||
2018-03-10, 15:36 | #77 |
Fan...böt ut 13 mot 14 i sista stund....
2018-03-10, 15:36 | #78 |
En till barfotahäst som vinner.
|
|
2018-03-10, 15:41 | #79 |
|
|
2018-03-10, 15:50 | #80 |
5657 pix på Roly Poly spännande om Petter får till det i starten,då kan den sitta där till smaskigt värde på V4an
|
|
2018-03-10, 15:54 | #81 |
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
|
2018-03-10, 15:55 | #82 |
|
|
2018-03-10, 15:56 | #83 |
Ska du rygga spelvärdes matematiska system idag så spikar du Zenit Brick på deras fredagssystem. Dom kostar 3840 kr plus 576 kr att lämna in. Däremot har dom nya systemförslag idag där man rankat upp West Wing i guld som etta. Ska du även rygga dessa system kostar det 4320 kr plus 480 kr. Ska du även rygga deras reducerade system förslag kostar det väldigt mycket mer. Men vem har råd att inte rygga när dom bara vinner och vinner enligt reklamen ?
|
|
2018-03-10, 15:59 | #84 |
|
|
2018-03-10, 16:00 | #85 |
Ytterligare en barfotavinnare!
|
|
2018-03-10, 16:00 | #86 |
En bfr i sista och den vann med. BFR dominans idag...
|
|
2018-03-10, 16:03 | #87 |
3xUffe idag
Globalsatisfaction Dani Boko Sir QC |
|
2018-03-10, 16:04 | #88 |
Ställer till det rejält idag när barfotahästarna blir så enormt mycket bättre. Det är ju baserat på lunchloppen läge att ranka ner dom som går med skor rejält och absolut inte spika dom. Och nästan alla spikar Zenit Brick trots att flera hästar där kan få nya växlar barfota......
|
|
2018-03-10, 16:06 | #89 |
|
|
2018-03-10, 16:14 | #90 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
2018-03-10, 16:17 | #91 |
Banned
|
Avd 5
jänkarvagn ffg och ryckhuva ffg på m.c.c orlando för er som vill eventuellt jänkarvagn på Lightinsky, vet ej om den sprungit så innan. Senast redigerad av trance_error den 2018-03-10 klockan 16:20. |
2018-03-10, 16:28 | #94 |
Bara hoppas att inte favoritparaden fortsätter så att svenska spelare får dela jackpotpengarna med norrmännen nästa helg.....
|
|
2018-03-10, 16:28 | #95 |
Nu ska väl Dealwithakiss vinna på sin barfotabalans.
|
|
2018-03-10, 16:29 | #96 |
Fan att Stay Alert hoppade! Tappade väl närmare 100 m de första 200, men avsevärt mycket närmare i mål.
|
|
2018-03-10, 16:32 | #97 |
|
|
2018-03-10, 16:32 | #98 |
Prickade bra men fick en galopperande i knä. Hade den som kom bakåt gjort det rakt bakåt kanske det löst sig, nu blev Petter chanslös,
2018-03-10, 16:35 | #99 |
|
|
2018-03-10, 16:39 | #100 |
Ska Kaj Widell göra som i onsdags, dvs vinna med en jätteskräll som ska tävla barfota runt om ffg och med jänkarvagn ffg? Samma spår dessutom som i onsdags? Hercules T i avd 5. 2 procentare.
|
|
2018-03-10, 16:43 | #101 |
Böter för fel spår i starten, men inte om start. Herre gud synd att det inte var på Solvalla. SOLKLAR omstart.
och dom pajasarna i studion som lyckas hitta en vinnare, tycker det är okej HAHAHA |
|
2018-03-10, 16:46 | #102 |
|
|
2018-03-10, 16:46 | #103 |
|
|
2018-03-10, 16:47 | #104 |
|
|
2018-03-10, 16:48 | #105 |
Fina 18.66 på vinnar spelet !!
Strålande tider !
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet. Senast redigerad av Major den 2018-03-10 klockan 17:00. |
|
2018-03-10, 16:50 | #106 |
Nu jobbar vi in Hasse strumpa. Kör Uffe kör!
Spiritus (+1) |
|
2018-03-10, 16:53 | #107 |
SV borta
Spelarservice två första rankade. Snyggt |
|
2018-03-10, 16:55 | #108 |
När jag lämnade in 16:07 stod det barfota på 8 west wing men nu skor runt om, hur sent får dom ändra igentligen? Hade tagit med den oavsett men kändes mer spännande med sko ryck..
2018-03-10, 16:59 | #109 |
Avd 5. 4 Handsome Pelle är en Ready Cash-son. Tar automatiskt med dem har jag märkt.
Även i avd 6 har vi en Ready Cash-son: 5 Olle Rols. Senast redigerad av 777 den 2018-03-10 klockan 17:04. |
|
2018-03-10, 16:59 | #110 |
Dom får ändra hur sent som helst från barfota till skor men inte tvärtom en timme innan spelstopp för V75. Det är det som är problemet och det som många vill ändra på för att få met ordning och reda på skoinfon.
djrill3 (+5) |
|
2018-03-10, 17:01 | #111 |
Bara hålla tummarna nu ������
V75 Inlämnat: 2018-03-10, 10:37 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 16:20 Kostnad: 45,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2 (9, 10) 2: 6, 8, 11, 12, 13 (4, 15) 3: 4 Bear Dancer (5, 9) 4: 11 Staro Ivy League (3, 13) 5: 3, 4, 10 (5, 2) 6: 2, 3, 9 (5, 1) 7: 4 Sir Q.C. (10, 6) 2x5x1x1x3x3x1 = 90 rader. 90 x 1 x 0,50 kr = 45,00 kr. Totalt: 45,00 kr. Rättningskod: LGX VDR GRJ |
2018-03-10, 17:04 | #112 |
OTP utan skor i nästa. Vore fint om han tar ner favoriten.
|
|
2018-03-10, 17:05 | #113 |
|
|
2018-03-10, 17:09 | #115 |
|
|
2018-03-10, 17:10 | #116 |
Jäklar vilken barfotaeffekt på On Track Piraten. Misstänkte att det kunde bli så som jag skrev.
|
|
2018-03-10, 17:12 | #117 |
|
|
2018-03-10, 17:13 | #118 |
Zenit Brick är inte samma häst när inte Björn kör. Misstänker att han gillar vänstersläggan där bak.
|
|
2018-03-10, 17:13 | #119 |
|
|
2018-03-10, 17:15 | #120 |
Tror nog Goop i sulkyn på Zenit att den vunnit
|
|
2018-03-10, 17:17 | #121 |
Men hur tänkte Örjan med zenit? Trodde han verkligen att en speed-uppgörelse är rätta vägen att gå? Dags att pensionera sig Örjan Kihlström?
Hård press i dödens, eventuellt överta ledningen. Annars köra musten ur resten av gänget. Jag tycker att Örjan få ta på sig förlusten, vad tycker ni? |
|
2018-03-10, 17:18 | #122 |
|
|
2018-03-10, 17:18 | #123 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 17:18 | #124 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 17:20 | #125 |
|
|
2018-03-10, 17:20 | #126 |
|
|
2018-03-10, 17:21 | #127 |
I alla år har jag hållit på Piraten, från hans första travår. Jösses vad missnöjd jag har varit med Strömberg, det har varit alla fel på honom när inte Piraten vunnit. (Var ju så att egentligen INGEN var värdig som tränare till OTP enligt mig.! ) Och nu plötsligt har Strömberg börjat kunna vinna i v75 med honom!
|
|
2018-03-10, 17:26 | #128 | |
Citat:
777 (+2) |
||
2018-03-10, 17:30 | #129 |
Överlägsna höjningar på bfr hästar idag. Bara spela de bfr som är kvar.
|
|
2018-03-10, 17:34 | #130 |
Mycket snyggt kört och äntligen fick han vinna!
|
|
2018-03-10, 17:35 | #131 |
Inte långt från en barfotavinnare till 1 procent.....
|
|
2018-03-10, 17:36 | #132 |
Hade varit svårfunnet med Sofia Frilén från spår 15...
|
|
2018-03-10, 17:36 | #133 |
|
|
2018-03-10, 17:36 | #134 |
Ser att Witasp har strukit ettan i nästa. Få se vad det innebär.
|
|
2018-03-10, 17:37 | #135 |
|
|
2018-03-10, 17:39 | #136 |
|
|
2018-03-10, 17:39 | #137 |
|
|
2018-03-10, 17:39 | #138 |
|
|
2018-03-10, 17:40 | #139 |
|
|
2018-03-10, 17:42 | #140 |
Sitter du kvar på V75 ? Inför sista 3 ?
2018-03-10, 17:42 | #141 |
|
|
2018-03-10, 17:42 | #142 |
Nu får man testa en tvilling på ospelade Hercules T. Tränaren värmde i biken och såg bra ut. Mest mot 2,5,7 men täcker upp med mindre mot de flesta andra med en sådan u häst.
|
|
2018-03-10, 17:47 | #143 |
|
|
2018-03-10, 17:48 | #144 | |
Citat:
Det är bl a detta som skiljer "småtränarna" från sådana som Timo Nurmos. Som startade Readly Express 6 ggr 2017! Småtränarna fattar helt enkelt inte att vila är minst lika viktig som träning. Och likaså kör dom 18- 20-tider i träning. Jag läste att Timo tränar i 30-tider!!! |
||
2018-03-10, 17:49 | #145 |
Det är dock ny balans med skoryck och jänkarvagnar på många i detta lopp, så det är absolut inget säkert spel även om den skulle lyfta sig rejält. Den i onsdags var rätt ensam i loppet om radikala ändringar.
|
|
2018-03-10, 17:53 | #146 |
Det är ju fan. Två andra med första jänkarvagn som var före....
|
|
2018-03-10, 17:53 | #147 |
Vilken häst! Nu ser det inte alls dumt ut.
V75 Inlämnat: 2018-03-10, 15:53 Eskilstuna Lördag 2018-03-10 Start: 16:20 Kostnad: 240,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 GlobalSatisfaction 2: 1, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 15 3: 5, 9 4: 11 Staro Ivy League 5: 2 Lightningsky 6: 1, 2, 3, 5, 9, 11 7: 1, 2, 4, 6, 10 1x8x2x1x1x6x5 = 480 rader. 480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. Rättningskod: MCN QHR DZJ |
|
2018-03-10, 17:53 | #148 |
Ja det hade suttit fint om Reijo inte hittat tokform lagom till denna vecka...
|
|
2018-03-10, 17:55 | #149 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 17:56 | #150 | |
Administrator
|
Citat:
2018-03-10, 18:01 | #151 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 18:03 | #152 | |
Citat:
Själv kör jag bara småspel på plats och vinnare om jag tycker det är värt. Senast redigerad av LetItRide den 2018-03-10 klockan 18:14. |
||
2018-03-10, 18:03 | #153 |
Broberg lämnar klart på Dani Boko i nästa. Aldrig känts så fin........
|
|
2018-03-10, 18:11 | #154 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 18:12 | #155 |
|
|
2018-03-10, 18:14 | #156 |
|
|
2018-03-10, 18:14 | #157 |
Administrator
|
Drygt 17 ggr på rak 2-10. Spelas!
2018-03-10, 18:16 | #158 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 18:17 | #159 |
Oj oj Bucks to Burn mot Sir Qc 75 ggr..... Tackar spela inte för hårt nu kompisar
2018-03-10, 18:19 | #160 |
Dani Boko nerspelad till 3 ggr på Brobergs klartecken och barfota. Stod i 12,50 hos unibet tidigare.
|
|
2018-03-10, 18:20 | #162 |
|
|
2018-03-10, 18:24 | #163 |
Favoriten var för bra. Fel galoppörer, men å andra sidan så kom åttan tvåa och den har jag ju inte med.
|
|
2018-03-10, 18:25 | #164 |
Grymt Ole Rols . Liten galopp i starten och såg ut att ha problem med travet. Ändå helt överlägsen.....
|
|
2018-03-10, 18:26 | #165 |
|
|
2018-03-10, 18:26 | #166 |
Ingen succé med barfota för Dani Boko. Dumstrut (för en gångs skull) för Hultman.
|
|
2018-03-10, 18:26 | #167 |
|
|
2018-03-10, 18:26 | #168 |
Man försöker välta Olle varenda gång men det går inte. Bara att konstatera att den är jävligt bra.
|
|
2018-03-10, 18:27 | #169 |
Alla betaltjänster skulle fälla Ole Rols igen precis som vid tidigare vinster....
|
|
2018-03-10, 18:27 | #170 |
|
|
2018-03-10, 18:28 | #171 |
|
|
2018-03-10, 18:29 | #172 |
Blev ju sjukt nerspelad. Slog skräp mot idag senast efter smörlopp. Det går bara inte att spela sådana skrik när man ser hur sjukt mycket spelade dom blir jämfört med om inte tränaren lämnat klart och alla spelexperter i liven skrikit sig hesa...
|
|
2018-03-10, 18:34 | #173 |
Banned
|
|
2018-03-10, 18:38 | #174 |
Det var ju givet att fälla både den och Zenit idag. Den ena gick den andra gick inte ändå om alla var rätt ute på det gällande galopprisken i starten. Så betaltjänsterna var helt klart rätt ute på det. Synd att det inte gick denna gången!
|
|
2018-03-10, 18:40 | #175 |
Administrator
|
Nu jobbar vi in GT till Shooter!
Ger sexsiffrigt tillbaka! Skål!
2018-03-10, 18:41 | #176 |
Dom spikade väl Zenit Brick om jag minns rätt. Åtminstone på systemen dom sålde på fredagen.
|
|
2018-03-10, 18:46 | #177 | |
Kan man få ha lite tur idag
Senast redigerad av linfre den 2018-03-10 klockan 18:55. |
||
2018-03-10, 18:46 | #178 |
Grattis Shooter!
Senast redigerad av LetItRide den 2018-03-10 klockan 18:47. |
|
2018-03-10, 18:47 | #179 |
Det blev ju ett anti-klimax med favoriterna i de två sista loppen, men ändå alltid kul att få sju rätt. Tack allihop! Ha en fin fortsättning på helgen.
|
|
2018-03-10, 18:47 | #180 |
Risk för femrättsjackpot. Surt for Shooter även om det blev bra pengar ändå på ett litet system.
|
|
2018-03-10, 18:49 | #181 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 18:50 | #182 |
Trist för dig Shooter! Men lite skoj att sätta sju rätt ändå. Fanns potential i slutet..
|
|
2018-03-10, 18:50 | #183 | |
Varför kommer inte bilden upp?
https://ibb.co/bM8wSn Äntligen sätter man en liten skitrad, var längesen :P
coolmanriver (+1) Senast redigerad av linfre den 2018-03-10 klockan 18:57. |
||
2018-03-10, 18:52 | #184 | |
Citat:
|
||
2018-03-10, 18:53 | #185 |
Grattis Norge. Ca 18 mkr till Momarken där norrmännen deltar i poolen utan att ha bidragit till jackpoten.
|
|
2018-03-10, 18:57 | #186 |
Wow snyggt spelat och grattis surt att både favoriterna avslutade omgången du är annars på G
|
|
2018-03-10, 20:02 | #188 |
Grattis shooter..nya tag imorgon
|
|
2018-03-11, 00:47 | #189 |
GRATTIS SHOOTER !!!
Senast redigerad av 777 den 2018-03-11 klockan 00:48. |
|
|