|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-02-25, 13:21 | #1 |
V75 Halmstad 3 mars
Denna vecka ska bli den kallaste på hela vintern i hela landet. Då passar svensk travsport på att ta bort barfotaförbudet. Runt 10 minusgrader i veckan. I december var det runt 10 plus i söder hela månaden. Då fick inte hästarna tävla barfota. Dags att skrota detta korkade förbud nästa vinter förhoppningsvis. I så fall kommer det bli fler starthästar dessutom. Är det någon bana som ska fixa till barfotabana i den stränga kylan i veckan är det väl dock Halmstad. Ska bli spännande att se hur det blir. Blir det barfotabana så kommer det bli väldigt mycket balansändringar. Dessa vägs inte in just nu men kommer såklart ändra ranken av loppen väldigt mycket.
V75-1 Jisses vilket intryck på Shorthanded Jag i comebacken i söndags. Bara vinner om lika bra trots ett grymt fint lopp med många väldigt bra hästar. V75-2 Härligt lopp för lägsta klassen och här blir det extra intressant med skoryck. Typ 10 hästar som skulle kunna bli förvandlade första barfota runt om. Havbergs Viking slutade prestera i dec när barfotaförbudet kom. Innan dess flera kanoninsatser barfota runt om. Tänk att få se t ex Black Snapper första barfota och första. Ed jänkarvagn på lördag. Spelet kommer från och med nu bli väldigt mycket fokuserat på utrustningsändringar. Inte minst i atg live. V75-3 Mycket klen gulddivision. Mest intressant med Jairo i gulddebuten. Nu kan Lövgren rycka skorna vilket kommer ge Jairo en växel till. Motbud är väl kanske Sorbet som är en utpräglad barfotahäst. Status på den? Quick Fix inte heller borta om spetsläge och om man drar av skorna på den på lördag. V75-4 Vidöppet diamantsto försök utan stjärnor. Här blir det mycket intressant att se vilka man ska rycka skorna på på lördag. Kan bli helt avgörande i detta jämna lopp. En sådan som Veijos Novelle Madelene säkert en växel till minst barfota runt om. V75-5 Riktiga vårkänslor när man ser superston som Ultra Bright och Untstricted i startlistan. Värre att bedöma dom spelmässigt i årsdebuterna däremot. Barfota runt om på båda viktigt. Vilken status är det på Treasure Kronos? Svårbedömd den med. Inte en krona in i de två sista frqnkrikestarterna. Detta lopp borde därför inte varit med på V75. V75-6 Härligt lopp. Får Highspirit framspår kommer säkert Flemming rycka skorna nu och det kommer ge hästen ytterligare växlar. Vem ska slå den då trots fantastiskt motstånd? Men det är flera av de andra kanonerna i loppet som också kommer få nya växlar barfota. V75-7 Nu när barfotaförbudet upphört kommer det också gå mycket fortare och det kommet missgynna Qahar QC. Därför ingen feeling för den här. Flera tänkbara vinnare i detta lopp och ska bli hyperintressant att se vem/vilka det blir skoryck på. Flera som har potential att lyfta sig minst en växel utan skor. Sammanfattningsvis en omgång som höjer sig enormt sportsligt nu när det blir tillåtet att köra barfota. Bara hoppas att dom trots kylan i veckan lyckas få till en bra barfotabana på lördag. |
|
2018-02-25, 19:27 | #2 |
En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Avd 1. En snabb blick på loppet och jag frågar mig...Hur bra är 3 Revelino Jet?? 2 Pacific Face ...passa 5 Shorthanded Jag med Ingves 7 Someting Fishy med 3 vinster i DK Sen har vi far och son Untersteiner för att det är på Halmstad 6 Cantona Amirica 12 Magic Happens Avd 2 Här väljer jag att spika 3 Sauron Pil....men det finns mot bud 5 Ibelieveinamerica...vinst var annan gång,dax nu?? 10 Uddens Index med 2 vinster i bagaget 4 Yankee Boy har en bra tid Avd 3 Vi kör en spik till.... 1 Jairo Avd 4 Kanske en vinnare i 5 Belle Godiva.... 2 vinster 1 Day Composite verkar vara en jämn och bra häst och med en vinnar kusk 7 Gaya di Quattro har varit påtänkt ett tag men inte lyckats Så tar vi 13 Dj Star för att det är ett bra spår. Avd 5 Här får jag syn på tre hästar 2 Britt Palema 4 Geisha Sund vem av dom tar spets 7 Treasure Kronos har varit i Frankrike och lekt En häst i minnet.....6 Dixi Sisu Avd 6 Här finns det kanske en som lurar dom alla....9 Falk on Hill Men det är många om budet Mina favisar 4 Erik Sting och 7 Mitos Gold Går det lika bra för 12 Highspirit,nu med Troels Andersen?? 10 Dds Perseverance och 11 National Prince är giftiga Avd 7 Tror det räcker med 4 Qahar QC och 6 Linus Boj...men jag har haft fel förr..... Och glöm inte far och son Untersteiner denna veckan...kan bli många vinster |
|
2018-02-25, 19:40 | #3 |
Blir en tuff uppgift för Troels med Highspirit. Spår 12 över 1640a mot väldigt bra motstånd kommer kräva både skoryck och en helt felfri kuskinsats.
|
|
2018-02-25, 21:34 | #4 |
Fick inte Jairo det sämsta startspåret han kunde få ?
Ät långsammare än medel från start. |
|
2018-02-26, 08:04 | #5 |
|
|
2018-02-26, 09:35 | #6 |
Ja skoryck kommer nog ge några växlar till för många, men gör väl bara många redan överlägsna hästar mer överlägsna. Men säkert många galopper också när det ska satsa framåt i hög fart, så utdelningen kan säkert blir bra ändå... Ja o nu ska det tjatas om hur Jairo ska sitta fast el inte från spår 1, sitter säkert lika fast o förlorar som Olle rols gjorde sist, el not...
Senast redigerad av kire1111 den 2018-02-26 klockan 09:44. |
|
2018-02-26, 10:16 | #7 |
Enligt travrondens intervjuer i tisdagstidningen sticker följande skoryck ut
Cantona America i avd 1 ska man rycka alla skorna på . Stort plus. Puro har inte bestämt sig gällande Shorthanded Jag. Havbergs Viking i avd 2 barfota runt om. Plus. Multicam sulky på Harri K och ev jänkarvagn på Uddens Index. Ingen intervju med Lövgren i avd 3 ännu men skoryck runt om på Harry H och Rocky Winner (plus på båda) och barfota bak nu på Kadett CD. Det aviseras bike på Sorbet. Aviseras skoryck på hela 7 hästar i avd 4 så här blir det mycket jobb med barfotaanalyser. Eventuellt jänkarvagn på Helen Afrika dessutom. Även i avd 5 aviseras skoryck på hela 7 hästar tidigt i veckan . Både barfota runt om och jänkarvagn aviseras t ex på Treasure Kronos. Även Ultimate Wine ska tävla barfota runt om som i fjor. Hela sex hästar det tidigt aviseras skoryck på tidigt i veckan, bl.a. ska man troligen rycka alla skor på två av de hetaste. Erik Sting och Highspirit. I avd 7 mest intressanta skorycken att Qahar QC ska tävla barfota fram och att man ska rycka alla skor nu på Coktail Fortuna. Master Crowe ska man rycka bakskorna på. Sammanfattningsvis mer utrustningsändringar på lördag än vad det varit på hela året totalt och detta kommer sannolikt också ha stor inverkan på resultaten så slarva inte med utrustningsanalyserna denna omgång för att optimera chansen till 7 rätt. Senast redigerad av olle den 2018-02-26 klockan 10:17. |
|
2018-02-26, 11:44 | #8 |
Upp mot -10 grader på nätterna o ett antal minus på dagarna. Även om det är Sveriges bästa banmästare kan dom verkligen fixa en barfotabana? Ok ingen nedebörd kan ju hjälpa till.
/N |
|
2018-02-26, 12:28 | #9 | |
Citat:
Däremot så lär det knappast bli många skoryck på övriga banor där barfotakörning också är tillåtet från torsdag. Det lär dröja minst en vecka med den kyla som råder ock ska råda hela denna veckan. |
||
2018-02-26, 15:16 | #10 |
Alldeles oavsett hur duktiga de är på Halmstad så är det en rätt hård tjäle i backen efter den här köldknäppen. Det betyder väldigt hård och stum bana. Det går säkert att ordna fäste och ett fint ytlager, men tränare som tänkt sig större uppgifter för sina hästar kommande halvår kanske sparar sina hästar och låter skorna sitta kvar. Jag tänker inte muttra åt en enda en som gör så när man ser en mängd märkliga galopper i de första loppen.
2018-02-26, 15:21 | #11 |
Vågar man hoppas på att Treasure Kronos blir lite bortglömd pga raden? Åtminstone inte favorit.
|
|
2018-02-26, 23:33 | #12 |
Ultra Bright i Stoeliten verkar vara en riktig barfotahäst. Så fort hon fick av sig skorna förra året så började hon vinna. 8 vinster på 10 starter, en galopp och en tvåa. Lite synd på spåret men det klarar hon nog om inspirationen kommer. Treasure Kronos är annars en av mina absoluta stofavoriter men tycker Riordan har börjat misshushålla med hennes krafter, han får akta sig så han inte blir Jim Oscarsson nr 2...
|
|
2018-02-26, 23:50 | #13 |
10 Unrestricted. Har startat från bakspår 8-9 ggr, aldrig vinst men bra prestationer. Första över kort. Och Johan är ju Johan!
Hon har förresten astronomiskt höga startpoäng? Jaha hon vann ju breeders förra året också, bland annat. |
|
2018-03-01, 09:30 | #14 |
Sauron Pil måste ju vara omgångens mest överspelade favorit med längder?
Klass 2 och med galopprisk... njaa den garderar jag. Quick Fix - någon som har skoinfo på den? Den är ju startsnabb som bara den. För mig räcker det nog med 3 streck i guld, Quick Fix, Jairo och Sorbet. Revelino Jet i första ser intressant ut. |
|
2018-03-01, 11:22 | #15 |
Sauron Pil, Treasure Kronos samt Master Crow är tre spikbud för mig. Barfotainformationen blir dock väldigt viktig den här gången då det finns några hästar som är gynnade om de kan gå utan skor. Sorbet, Treasure Kronos, Ultra Bright och Pastore Bob till exempel. Hoppas att de går ut med informationen i god tid.
|
|
2018-03-01, 11:56 | #16 | |
Banned
|
Citat:
Och då går den fetbort. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+1) |
|
2018-03-01, 12:00 | #17 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2018-03-01, 12:52 | #18 |
|
|
2018-03-01, 13:02 | #19 |
Erik Sting känns som en given spik oavsett %.
Quick Fix och Jairo kanske kan vara ett lås? Ultimate Wine i spets och Geisha Sund trycker på i dödens. Vinnaren liftar med i rygg - Treasure Kronos? |
|
2018-03-01, 13:33 | #20 |
Varningar
Eftersom det är skrällarna som styr utdelningen så letar jag sådana.
Direkt när jag tittade på listan tyckte jag att The Real Star i avd.2 var ett måstestreck, ser nu att den når inte ens upp i 5%. Varning utfärdad, den drogs bak senast och var sist när upploppet kom och tog in bra mycket i loppet som Weekend Fun vann före Global Unlimited. Hemmabana, matchad in på kronan till loppet. Kanske inte vinner från spåret men trio eller Tvilling! Geisha Sund skulle bli mamma direkt efter Frankrike men fick en till start, och nu EN till. Förhoppningsvis utan dojjor, kolla då hon spetsat bakom bilen förut, tex när S.H.Österling fick låna den i Östersund, tror bergarn kan lura alla och ta spets och tokköra. Borde nog vunnit förra men jag vågar inte ta bort den iaf. Sen vet ni väl det redan men, Röda Untersteiner armén brukar ta ett par vinster på Halmstad, vågar knappt lämna någon av de. Blev lite skrik på Karolina Tooma sista sekunderna förra starten men blev lite för svårt. Klarade sig som 4a och borde kunna få ett bra löp denna gången. Lämnade även in helt tokig lapp V75 Inlämnat: 2018-03-01, 11:20 Halmstad Lördag 2018-03-03 Start: 16:20 Kostnad: 75,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 6, 7, 10 (5, 3) 2: 11 The Real Star (3, 5) 3: 5, 8 (1, 4) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (5, 6) 5: 4 Geisha Sund (7, 5) 6: 5 Pastore Bob (4, 9) 7: 5 Staro Ivy League (4, 7) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) Senast redigerad av Sjoestedt den 2018-03-01 klockan 13:39. |
|
2018-03-01, 14:27 | #21 |
|
|
2018-03-01, 15:53 | #22 |
Självklart är han inte en spik oavsett %. Han kan möjligtvis vara en spik till rådande procent men när man kan plocka D.D's Perseverance under 3% så börjar det ju locka att gardera. Men visst måste man, p.g.a. plånboken, ha två spikar så kan säkert Erik Sting vara en spik men då dödar man systemet när Qahar Q.C. vinner sista.
|
|
2018-03-01, 16:05 | #23 |
Varför är allt omvänt för mig ?
Senaste inlägget högst upp på sidan ett första längst ner sidan två ? |
|
2018-03-01, 17:32 | #24 |
|
|
2018-03-01, 17:45 | #25 | |
Citat:
Får väl skriva något som hör till tråden, jag kommer att spika Treasure,Master och Jairo Senast redigerad av MatsE den 2018-03-01 klockan 17:49. |
||
2018-03-02, 11:37 | #26 | |
Banned
|
Citat:
Lär hamna helpunschigt på det härifrån, med Sveriges harigaste kusk, vilket inte bidrar till nån reell vinstchans. |
|
2018-03-02, 11:55 | #27 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2018-03-02, 12:01 | #28 | |
Citat:
"Master Crowe har haft ett tävlingsuppehåll på fyra veckor. Och eftersom det varit dåliga träningsförhållanden har jag inte kunnat ge honom den tuffa genomkörare han behövt inför den här starten." |
||
2018-03-02, 12:52 | #29 | |
Citat:
Anledningen att jag ratar Treasure Kronos är att hon sällan presterat i V75 på senaste. Jag har nog streckat den i princip varje gång den varit ute på V75 lopp men vinner så jäkla sällan. Kan ju ha fel såklart men så ser jag på det. |
||
2018-03-02, 13:22 | #30 |
Sauron Pil bara ökar i %. Kapacitetsmässigt överlägsen dessa, men ska hålla sig i trav också.
Kan vara en som styr utdelningen. Kommer att gardera och hoppas den behåller galopp skorna på. Hoppar den då är det många om budet. |
|
2018-03-02, 13:43 | #31 |
Banned
|
Hästar som gör årsdebut!
Kan vara värt att hålla koll. Det har hänt att spelvärde spikat hästar som har varit ifrån ett tag, jag tror med ganska säkerhet att dem har gått grovt minus på det. Avd 2. Havbergs Viking, Avd 3. Harry Haytrhow, Quick Fix, Rocky Winner Avd 5. Uncertain Age, Ultra Bright, Faye Bros, Unrestrickted Avd 6. Return To Sweden Avd 7. Cocktail Fortuna Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 14:16. |
2018-03-02, 13:50 | #32 |
Hej!
Eftersom jag har inriktat mig på tvilling och trio de senaste två åren tänkte jag dela med mig av analys och spelförslag med jämna mellanrum när det finns tid för detta. Vi testar en kort genomgång med spelförslag till tre av V75-loppen på Halmstad V75 2 Här tycker jag en kvartett sticker ut och väljer att spela dessa runt om på tvilling. Favoriten 3 Sauron Pil har skyhög kapacitet och Peter vinner nog detta busenkelt om hästen fungerar fullt ut. Frågetecken finns dock då han har svikit på V75 förr och dessutom inte är helt säker på benen. Motiverad favorit men alldeles för stor sådan i min bok. 2. Havbergs Viking är den troliga ledaren initialt och offensiva tillika "årets kusk" Christoffer Eriksson kan mycket väl tänka sig att köra i den positionen. Om bröderna Johansson trots kylan kan presentera en bana med valfri balans skulle skoryck på denna vara ett klart plus. Hästen har två segrar och ett andrapris i bagaget på det. 4. Yankee Boy testades med norskt huvudlag ffg senast. Detta för att få hästen mer fokuserad och från sidan såg det ut som en plusvariant. Fyraåringen är skör och har fortfarande lätt att strula till det för sig men om kretsen lyckas rätta till detaljer kan det här bli riktigt bra på sikt. Känslan är att Kim kör på säkerhet från start och försöker hitta ner i banan. Kapacitet finns för att vara långt framme och till och med vinna detta om inte Sauron Pil fungerar fullt ut. 11. The Real Star står perfekt inne på pengarna och har gått vasst en längre tid nu. Möter något mer lämpliga kamrater nu jämfört med motståndet i finalen senast och har ju vunnit på V75 tidigare. Är formen intakt, vilket den enligt tränare Dahlen ska vara, så kommer hästens spurt att bita riktigt vasst under slutvarvet. Dessa fyra sticker ut men håll koll på 1 Harri K i värmningen som normalt får tufft att räcka mot de allra bästa här men återfinns numera i regi Bianchi och ska testas med en Customvagn för första gången. Tvillingförslag: 2-3-4-11 runt om De som tror att Sauron Pil bara vinner kan pröva en trio. 1.3 2.1-2-4-11 3.Alla V75 4 Ett lurigt stolopp med spårtrappa där en eventuellt barfotadansande 10 Ambon Degato är draget. Gillar verkligen typen och att slå av Trilly Om Nando så enkelt som den gjorde vid förra framträdandet var snyggt även om det bara räckte till andrapriset. Startsnabb rygg i Luddes 4 Kerstin Of Africa är positivt, lägg därtill en het stallform på Johan och en trolig barfotaeffekt på hemmaplan. Visst finns det motbud så det räcker här men jag väljer att ta ställning. Loppet är vidöppet och på tvilling testar jag alla bakom med extra hög insats på de fyra som ingår som tvåa i trioförslaget. Bakom är det som sagt ett riktigt getingbo och jag spelar mest med de bra spåren som troligen kommer sitta bra till direkt. 1 Day Composite är rask ut och får nog troligen rygg ledaren och som sämst tredje inner vilket är en intressant position för tvillingspel i jämna stolopp. Formen verkar sitta där och trivs med Olsson som har lyckats väl med hästen på slutet. 6 Kiss My Lips H.C har kapacitet för att vinna ett sånt här lopp men är lite grön ännu och frågan är om hon har hårdheten att svara när det kommer smygkörda hästar över upploppet. Ändå tidig bakom idén. 5 Belle Godiva har två raka segrar och är planerad att prövas barfota runt om. Utan att ha någon statistik är känslan att skoryck hos Lövgren har en hög träffprocent. Väldigt tidig från ett bra utgångsläge! Vill också nämna Johans andrahäst i loppet 2 Karolina Tooma som såg förbättrad ut i sin regidebut och även där är det skoryck på gång vilket den fungerat bra på tidigare. Spelar mest med dessa fyra bakom Ambon Degato men det finns anledning att varna för fler här. 11 Talapoin kanske är vassast av övriga då det är norskt huvudlag på gång för första gången. Söderkvist på ston är ofta intressant! TVILLINGFÖRSLAG: U:10 Hästar: 1-2-5-6 Och lägre insats med: U:10 Hästar: 3-4-7-8-9-10-11-12-13-14-15 TRIOFÖRSLAG: 1-10 2.1-2-5-6 3.ALLA V75 5 Även här står "lillunter" i fokus på såväl trio som tvillingspel i ett riktigt bra lopp som ger vårkänslor på pappret åtminstone. Breeders Crown vinnaren från 2017 10 Unrestricted gör en ruskigt intressant årsdebut där tongångarna från Johan går i dur. Hästen avslutade riktigt fint som trea i sin förra årsdebut, då med skor, och när nu Johan meddelar eventuellt barfota runt om direkt ökar intresset. Första över kort distans är ett frågetecken för en del men jag anser att starka hästar som går hela vägen in i mål brukar trivas ypperligt över 1640. Tror inte Bergh bakom 4 Geisha Sund ligger på latsidan från start vilket innebär att Johan kan smita igenom fint första biten. Att vinna från dödens blir nog för tufft men med ett rygglopp blir det här högintressant. Bakom är det fyra hästar som utmärker sig kapacitetsmässigt men av dessa lämnar jag fjolårets Stochamionatsvinnare 8 Ultra Bright utanför systemen i dennes årsdebut från knivigt läge. Kan vinna med jättetempo i täten men körs nog försikigt och jag chansar gärna bort henne den här gången. Formkortet 5 Ultimate Wine är såklart mer intressant som med stor sannolikhet får ta över spets från 2 Britt Palema. Har sett lysande ut vid segrarna på slutet och även om inte gundkapaciteten är lika hög hos henne som ett par av motståndarna måste hon räknas mycket tidigt. Eventuellt sista starten i karriären meddelar Peter så det lär gasas så länge lampan lyser. Bästa hästen är normalt 7 Treasure Kronos som återkommer från sitt Frankrikeäventyr och ska räknas direkt. Är det någon i loppet som skulle kunna vinna från dödens är det nog hon. Alltid spännande när formkort möter klass. Plockar även med Geisha Sund bakom från bra läge som Bergh ska plocka skorna på vilket är ett stort plus. Bergh brukar ofta ha en räv bakom örat och hans plan är nog att svara ut Ultimate Wine från start men om det lyckas är en annan sak. Stora skrällen på tvilling och triospelet är ospelade 2 Britt Palema som är en helt annan häst barfota, vinner säkerligen inte detta men en god medhängare är det och här blir det rygg ledaren eller i sämsta fall tredje inner om Bergh försöker med någon kupp. Kanske kan komma ut och ta sig förbi ledaren sista biten om denne har fått massage. TRIO 1.10 2.2-4-5-7 3.ALLA TVILLING U:10 Hästar:2-4-5-7 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5), Altoc (+5), oinkk (+5), 777 (+5), asgaya3141 (+5), Ace (+3) Senast redigerad av grobben den 2018-03-02 klockan 14:02. |
|
2018-03-02, 13:52 | #33 | |
Banned
|
Citat:
Kan vara spikförslag för mig, Geisha har ju vunnit på kort tidigare på ett bra sätt. 14% är det värt tycker jag. 4 hästar gör årsdebut i det loppet. Treasure spår 7. Ultimate W kommer slösa på krut i början och då kommer dödens vara lite jobbigare på kort distans. Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 14:07. |
|
2018-03-02, 14:01 | #34 |
Banned
|
I sista avdelning får dem bråka om spets hur dem vill, Qahar kör fram till dödens o vinner.
|
2018-03-02, 14:29 | #35 |
Banned
|
Erik Sting hade jag spikat om den inte hade galopperat 2 av sina 5 senaste starter, 41% på den just nu. 1,2,3 är hyffsade ut, och galopperar Erik Sting så finns det flera skrällar som kan komma in i matchen, Rafiki Fri är inte så tokig, alla hästar på bakspår kan vinna.
Men har inte bestämt mig här, får se närmare start. Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 14:32. |
2018-03-02, 15:28 | #36 |
Banned
|
ahap nu kommer geisha stiga i procent, spelvärde spikar den också.
|
2018-03-02, 15:33 | #37 | |
Citat:
Den spikar jag utan att blinka. Erik är bra men som du säger hoppar då och då |
||
2018-03-02, 15:38 | #38 |
Banned
|
7.25 odds på Geisha ni som nappar, på 888 sport, Bet365 har inte kommit ut me sina odds än.
Spets o slut är melodin. Edit: 7.50 på bet365 såg jag nu. Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 15:43. |
2018-03-02, 15:41 | #39 |
Banned
|
Du får 4.25 odds på den, Pastore Bob står i 2.25
Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 15:43. |
2018-03-02, 15:45 | #40 |
Femmiljonärskan, 6-åriga stoet Treasure Kronos, har i år mött hingstarna Readly Express, Bold Eagle, Bird Parker, Lionel....... På julafton var hon tvåa efter Readly Express och slog bl a Twister Bi.
Imorgon möter hon Ultimate Wine och en bunt ston av annat än världsklass. 38 % är helt OK för mig med Treasure Kronos som travsäker spik. |
|
2018-03-02, 15:58 | #41 |
Halmstads bana prepareras för barfotakörning. Längre tids kyla gör bankroppen cementhård med sand ovanpå. Det kommer att vara ovant för hästarna att köras barfota. Man måste räkna med en hel del oväntade galopper i morgon.
I andra avdelningen har storfavoriten 3 Sauron Pil visat galopptendenser. Antingen spikar man den eller tar med en annan "galopphäst" 4 Yankee Boy och 9 Djorkaeff Sisu. Jag tar nog även med 2 och 11. Rank 3 -4,9,11,2. |
|
2018-03-02, 17:01 | #42 |
Ok jag är varken tränare, banmästare eller veterinär men om jag hade häst till start imorgon hade jag krävt skor på. Tjälen måste sitta rätt djupt även om man blandar in hälften salt i ytlagret. Men vi får väl avvakta o se.
Inte för jag älskar Åbys banveterinär men imorgon kanske det varit bra om han varit på Halmstadtravet. Blir det minsta tveksamhet om underlaget spelar jag inte, hästarnas hälsa går före. /N |
|
2018-03-02, 17:46 | #43 |
Super Moderator
|
Geisha Sund galopperar i morgon.
2018-03-02, 17:56 | #44 | |
Citat:
|
||
2018-03-02, 18:06 | #45 |
Nu har dom ändrat till skor på de tre hästar som var anmälda barfota fram i Bollnäs fred kväll så blir i Halmstad som hästarna kommer tävla utan skor ffg i år. Sen blir det nog inte så många skoryck på Umeås istrav på söndag.
|
|
2018-03-02, 20:04 | #46 |
1 : 5 vinner väl om den klara spåret, men klass 1 o voltstart med sina roliga omstarter gör att jag tar alla hästar
2 : Ja galopp emot, men Peter vet nog vad han gör o ändrar lite till start. Men vågar inte släppa 11 som jag tycker var tapper sist.. 3 : Guld 1-8 bra lås ändå. Jairo ny i guld o kan springa med skor, missar ledningen man kan väl ta den lika fort el vinna från dödens.. 8 säkert överlägsen på pappret men skillnad i verkligheten. Samt lite oklart med skor och hur är Daniels stallform? 4 : Öppet värre. men testa spika spetshästen o litar på Ulf där många kommer bränna sina streck, spika ut sig el gardera ut sig bara välja.. 5 : Tror TREASURE KRONOS är klar, 38 % för en sådan häst är rena fyndet.. All heder till Sund o Wine, men vart skulle de hamna mot de hästar Kronos mött i Frankrike, hade de ens kommit i mål innan alla gått hem... 6 : Bronslopp Erik o Jorma inga jag litar på, Pastore BOB har tydligen blivit en superhäst över en natt. Inte vågar jag ialf ta bort 12 trots 1640 o spåret, såg Roger America v 86 hur det gick, skulle väl med bara förlora på 1640 med bakspår. Samt 1 låter det som det ska satsas mot spets.. Tycker det låter som körning där fram som kommer gynna bakspår 7 : Q.C kliver upp i silver o Master inte riktig toppform. Tar med några tycker TRINITY LUX känns lite väl bortglömd 1%.. Alla 3-11 1-8 1 7 4-5-12-1 4-7-8-9-5-2 Senast redigerad av kire1111 den 2018-03-02 klockan 20:05. |
|
2018-03-02, 20:10 | #47 | |
Citat:
Lite jobbigt om hästarna slår ihop bara... men långben å Janne N säger ska funka
2018-03-02, 20:13 | #48 |
Paals häst i första? Är den klar? Så tyyyyst om den...
Lopp kroppen ( preparé) och jag spikar på känslan
2018-03-02, 20:19 | #49 |
|
|
2018-03-02, 23:41 | #50 | |
Citat:
Nu förtiden skryter dom om att dom satte en V6:a som var värd 6000:- och då är minsann tipsformen på topp! |
||
2018-03-03, 00:10 | #51 |
Paal vinner inte på V75!! Att spika är självmord....
2018-03-03, 00:17 | #52 | |
Banned
|
Citat:
Säger inte att dem är perfekt men dem är något bättre än dem andra tips tjänsterna tycker jag. Rekommenderar heller inte att köpa deras tips, va åtminstone några stycken som delar på kostnaden då kan det vara värt. Senast redigerad av trance_error den 2018-03-03 klockan 00:19. |
|
2018-03-03, 06:06 | #53 |
Har väldigt svårt att se Kim Moberg torska första v75 loppet.Gör som tidigare spikar igen när Kim kör.
10.Global Unlimited bara 14% sjukt lågt.
2018-03-03, 06:19 | #54 | |
Citat:
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2018-03-03 klockan 07:30. |
||
2018-03-03, 08:23 | #55 |
Sorbet kommer tydligen bli struken imorgon bitti, så alla vet ifall ni lämnar in ikväll/tidigt imorgon.
Hört ryckte om detta
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2018-03-03, 08:24 | #56 |
Info kommer från en relativt känd spelläggare på TTT i Vänersborg. Tydligen är Redén rädd att inte Sorbets hovar inte skall fixa morgondagens barfotabalans.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2018-03-03, 08:29 | #57 |
Nyvaken och gjort en 1:a koll på loppen:
Detta ser ju ovanligt roligt ut! Många tänkbara skrällar här. Glömda rensare = V75:2 8 Black Snapper 2.7 % - spelad under 5ggr senaste 5 loppen , startsnabb nedstruken 1 spår .inte otänkbar V75:4 13 DJ Star - 0.34% - ett riktigt långskott , men om man tar med många. 13:e spår inte alls så dåligt vid bilstart ,i andra spår direkt (mycket bättre än 12:e) även 14 Helen Africa kan nämnas här till 1.17% V75:5 1 Xperia knick - 0.91% 1:a spår ,barfota+jänkarvagn.... V75:6 6 Rafiki Fri 2.46% ????? hmmm , vi vet hur denna kan spurta om han får loppet.. V75:7 8 Trinity Lux 0.98% -samma som Rafiki , har en ruggig sista 200m med smyglopp -se upp! Alla dessa lär inte få plats på mitt system pga av spikar i några lopp , men varning utfärdad! Och mitt favoritklipp gällande hästrace (kolla hästen som ligger 50-100m efter klungan nästan hela loppet) well, ej i bild större delen .sist i ingång sista sväng 50m efter klungan in i1:a sväng. ..Calvin Borel (bo"rail") vilken styrning! -se filmen 50 to 1 =dagens filmtips!(såg filmen innan jag såg loppet ,tänkte jo well..troligt att det är möjligt ..hollywood anpassning.. upptäckte sen att loppet var det riktiga i filmen...otroligt) https://www.youtube.com/watch?v=is4q1L6JiSI Lycka till racinglovers! Mvh, L
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-03-03 klockan 08:50. |
|
2018-03-03, 08:49 | #58 |
Vore ju kallt delux. Då måste man spika Jairo som ändå blir överspelad med tanke på att han fåt Sorbets streck. Hoppas din källa har fel med andra ord...
|
|
2018-03-03, 08:52 | #59 |
|
|
2018-03-03, 08:55 | #60 |
En helt off-topic fråga här...
Jag har en massa sk Sharps$..vad kan jag använda dom till?(undrat detta i ett par år nu)har jag missat något? L
2018-03-03, 08:57 | #61 | |
Citat:
2018-03-03, 09:17 | #63 |
Banned
|
Jairo mega favorit nu, den chansen har han inte.
Senast redigerad av trance_error den 2018-03-03 klockan 09:19. |
2018-03-03, 09:20 | #64 | |
Citat:
OK, du hann korrigera Senast redigerad av Altoc den 2018-03-03 klockan 09:21. |
||
2018-03-03, 09:20 | #65 |
kan GAYA DI QUATTRO vara vinnaren i avd4 i ett annars svårt lopp
|
2018-03-03, 09:25 | #66 |
Banned
|
Havbergs viking struken också, vägen till spets är öppen för sauron.
|
2018-03-03, 09:36 | #67 |
|
|
2018-03-03, 09:39 | #68 |
Black Snapper till spets nu , Harri K i rygg..
2X 2%:re ...intressant
2018-03-03, 09:40 | #69 | |
Administrator
|
Citat:
Från reglerna: 0.11. Utnyttja Sharp$ (Sharp dollars) Vill ni visa uppskattning, tacka en medlem, ta rygg eller på annat sätt visa att ni håller med bör ni utnyttja Sharp$ istället för att skriva ett inlägg. Diskussionstrådar kan bli röriga om flera väljer att tacka medan en annan diskussion pågår i tråden. Genom att bidra med Sharp$ får även medlemmen något i utbyte från er uppskattning.
2018-03-03, 09:54 | #70 | |
Citat:
- mycket bättre spår - ev barfota för första gången - jänkarvagn ffg - open eye huvudlag ffg Sådana ändringar som skulle kunna göra några sekunders skillnad. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazze (+10) |
||
2018-03-03, 10:21 | #71 |
Banned
|
Frågan är om Black Snapper kommer köra i spets.
Annars är det trevlig procent. Senast redigerad av trance_error den 2018-03-03 klockan 10:47. |
2018-03-03, 11:09 | #72 |
De nya strykningarna stökade till det lite.
Djorkaeff Sisu har helt annan rygg nu och det kommer inte bli lätt för den att vinna. Jairo nu dunderfavorit, hade den som spik innan strykningen och även om vinstchansen nu ökat så letar jag nu motbud med ljus och lykta. Hade varit intressant att veta: *Hur ofta blir en häst favoritspelad i gulddebut *Hur ofta infriar en häst detta favoritskap *Hur ofta vinner en debutant i guld oavsett spelprocent |
|
2018-03-03, 11:13 | #73 | |
Citat:
Mina prel. streck här= 1,3,5,8 + kanske 12 pga strykningar..
2018-03-03, 11:14 | #74 | |
Banned
|
Citat:
Quick Fix är ju väldigt startsnabb, men det låter som snällt upplägg där. Harry kommer släppa. Sen är det ju det där med Ludde hahaha, men han är min favorit ändå. Senast redigerad av trance_error den 2018-03-03 klockan 11:22. |
|
2018-03-03, 11:19 | #75 | |
Citat:
Jairo till 70% som gulddebutant är överspelat alla dagar i veckan. Med detta sagt vinner han säkert 50% och har nog dagens bästa vinstchans efter strykningen. Luddes hästar är formlösa och skalllösa och lär väl vika från spets. Finns det någon tredje? Som spelobjekt är ändå Jairo kall och vinner den och Sauron Pil lär utdelningen stanna på 4-siffrigt... Senast redigerad av Espo den 2018-03-03 klockan 11:23. |
||
2018-03-03, 11:24 | #76 |
Strykningarna av Sorbet och Havbergs Viking gör ingen större skillnad för mitt tänkta system, men det var lite tråkigt då jag gärna sett dem dra lite streck och torska.
|
|
2018-03-03, 11:28 | #77 |
Banned
|
Hade tänkt o spika sorbet men nu lutar det mer mot Olympic.
Havbergs Viking hade gärna fått starta, årsdebut, stått över träning och kriga i spets, tror den inte äns hade platsat. |
2018-03-03, 11:31 | #78 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 11:33 | #79 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 11:36 | #80 | |
Banned
|
Citat:
12% just nu Hoppas Ludde kör jämnt fart i spets o inte drar på för mycket. Senast redigerad av trance_error den 2018-03-03 klockan 11:37. |
|
2018-03-03, 11:41 | #81 |
Gör man det lite för lätt för sig, så lyfter man över strecken från Sorbet och lägger dessa på Jairo. Då blir det runt 70%, men det är inte riktigt så det blir eftersom de system som haft streck för både Sorbet och Jairo får annan reserv. Snarare misstänker jag att Olympic Kronos är den som drar på sig onödigt mycket %. Men att Jairo till slut landar kring 55-60% är väl troligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
|
2018-03-03, 11:42 | #82 |
Cementhårt underlag täckt med sand. Ovana vid skoryck. Idag blir det många oväntade galopper hos orutinerade vinterformhästar.
Mitt bolagssystem: 1) 1,2,3,5,6,7,10,12 (4-8 (favoriten 5 vinner felfritt. Men spår 5 i volt är inte bra och han kan bli missgynnad av omstarter. Jag vill inte åka ut i första och har råd att gardera rejält) 2) 3,4,9,11 r5-8 (efter strykning av den förmodade ledaren 2 öppnas vägen för storfavoriten 3. Men PU måste öppna försiktigt eftersom hästen är ivrig och kan galoppera i startrusningen. Därför garderas med 4, som också är en "galoppör" och lågstreckade 9 och 11) 3) 1 r4-6 (Ludde leder länge med 4 och nöjer sig med 100´efter favoriten 1 i målgång) 4) 1,4,5,6,7 r12-2 (man kan låsa på 5 och 6 om man vill gå kort här. 1 öppnar rätt bra, säger Ulf. Den går bfb och får bra fäste med skor fram. 7 visar form. Gallskrik som en nyfödd baby på 4) 5) 7 r5-4 (7 möter i sin vardag världselitens bästa hingstar Readly Express, Bold Eagle, Bird Parker, Lionel. Var tvåa efter Readly Express på julafton. Nu möter hon några ston, som hon käkar till frukost) 6) 4,5,6,9,11,12 r1-10 (den försiktige spelaren låser på 4 och 5. Vi som kommer ihåg den heroiska insatsen av 6 på Axevalla tar tacksamt emot streckprocenten 2,6. Bakspåren har chans om 4 och 5 gör bort sig och vid överpace) 7) 4,5,7 r9-11 (4 har jättechans över sin favoritdistans att slå min lillbrorsa 7. Dessa två höjer sig över övriga. 5 kan dock få sitt drömlopp. 9 lurar i vassen) Systemet kostar 1440:-. Lycka till med att bedöma effekterna av skoryck! |
|
2018-03-03, 11:43 | #83 |
Visst är Jairo gulddebutant men har form som ingen i detta fältet kan ens stava till
Dessutom vad är det för guldhästar han möter?? Olympic K, Kadett C.D, Rocky W., Quick F. Deras bäst före har gått ut för länge sen Jairo spurtar ner dessa hur lätt som helst och vinner med 20m Tänkt spika den tom innan Sorbet blev struken. Lycka till alla ni som garderar |
|
2018-03-03, 11:45 | #84 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 11:45 | #85 |
Banned
|
Jairo har högst segerchans, men jag är ute efter lite mer pengar o chansar med Olympic.
|
2018-03-03, 12:01 | #86 | |
Citat:
Man kan jaga skrällar i ett annat lopp, men här tycker jag är onödigt och gå emot eller gardera |
||
2018-03-03, 12:02 | #87 | |
Banned
|
Citat:
Finns chans att den går barfota och jänkarvagn. Jag kanske har fel, eller du, vi får reda på det efter avd 3 haha Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
|
2018-03-03, 12:02 | #88 |
Hmm ,V75:3 ..quick fix till spets , släpper så klart till olympic,. Ludde kommer bjuda på lucka..kan bli quick fix här..
2018-03-03, 12:08 | #89 |
Men Olympic Kronos gick väldigt bra i guldfinalen senast. Spetsfavorit och dessutom barfota runt om som var ett stort plus tidigare på den. Finns väl risk att Lövgren får köra till dödens och göra allt jobb för att slå den. Har han tur kanske Bergh gör det med Kadett CD. Risk för blufflopp om ingen av dom utmanar.
|
|
2018-03-03, 12:09 | #90 |
|
|
2018-03-03, 12:11 | #91 | |
Citat:
Med strykningen förändras förutsättningarna rätt mycket och incitamenten att gardera tycker jag ökar snarare än minskar, vinstchansen på Jairo ökar inte tillnärmelsevis lika mycket som streckprocenten, det kan faktiskt vara så att jag tycker att vinstchansen på Jairo minskar då någon kan få sitta ostörd i spets och jag tror inte Jocke går upp o mosar i dödens i gulddebuten. Rätt intressant, inte ofta det kan bli så. (Kadetten barfota bak är en helt annan häst än vad vi sett i vinter med pjäxorna på) |
||
2018-03-03, 12:12 | #92 |
|
|
2018-03-03, 12:17 | #93 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 12:26 | #94 |
https://app.jokersystemet.se/share/u99UQqgCvZ3E
avd1. Spets och slut för draget. nr 6 avd2. Favoriten är tok för stor och hoppar rätt ofta. Skrällfelling.. avd3. Står och väger mellan 2 men vi kan bli lurade och målar.. avd4. Vidöppet och en gardering känns given. avd5. Tresure Kronos har mött väldseliten och kliver ner i klass, Trolig spik! avd6. Omgångens fynd vänder bort dem i starten. Spets och slut!? avd7 Barfota runt om nu och detta är omgångens roligaste drag. 12% nr 9 |
|
2018-03-03, 12:31 | #95 |
Banned
|
Tror inte Quick Fix kör i starten, förstör för Ludde isf då.
Ludde har nog gett order Men men man vet aldrig 100%. |
2018-03-03, 12:37 | #96 |
Att Ludde kör i spets och sakta, det vill jag se. Han brukar elda på oavsett vad han kör. Sen är en viss Bergh med som självklart låter Ludde köra sakta (ifall han får för sig att ta upp i spets)
Hur jag än räknar på hur loppet körs, så är Jairo den som är först i mål. Men fel har man haft förut, så allt är möjligt. Återstår och se |
|
2018-03-03, 12:37 | #97 |
|
|
2018-03-03, 12:41 | #98 |
Banned
|
Tror inte heller Wilhem håller upp spets i avd 6.
|
2018-03-03, 12:43 | #99 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2018-03-03, 12:47 | #100 |
Banned
|
Någon som kan lägga ut spelvärdes senaste system när den kommer ut?
|
2018-03-03, 12:59 | #101 | |
Citat:
Brukar själv vara envis när jag får i mitt huvud att en häst ska bara vinna. Säger inte att ni har fel, bara att jag har rätt . Vi avvaktar efter V75-3) och ser |
||
2018-03-03, 13:00 | #102 | |
Banned
|
Citat:
Vi får hoppas att någon av dem vinner så inte båda åker ut haha Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+3) |
|
2018-03-03, 13:04 | #103 |
Hade man alltid haft rätt när det gäller travspel och analyser hade man väl suttit på en privat ö i Söderhavet just nu med en paraplydrink.
Dahle (+3) |
|
2018-03-03, 13:05 | #104 |
Halmstad bra bana som jag ändå tror kan ställa till det för en del hästar.
Untersteiner show som vanligt?! Avd 1 - Untersteiner från bakspår, ett par omstarter och 12 Magic Happens7% är med på fotot. Avd 2 - Blir väl safety start och sedan får Untersteiner ta över och håller undan i knackig stil... Avd 3 - Kadett CD har väl ändå en god chans om man inte tror på Jairo.7% Avd 4 - Dags för pajken och ta en seger Ambon Degato11%, Här får man dubbla med 8 Nouvelle Madame Avd 5 - Får för mig att här blir det åka av och då viisslar Ultra Bright10% och Unrestricted 5% förbi och tvillingen är klar Avd 6 - Här kan det skrälla, 1, 9,10 tidiga streck. Jag helgarderar Avd 7 - Veckans spik 7 Master Crowe kommer bli en kanon i år.
2018-03-03, 13:08 | #105 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 13:13 | #106 |
Det förutsätter ju att alla som streckat Sorbet haft den som spik, vilket jag oerhört svårt att tro. De flesta har nog streckat Sorbet och Jairo och då hamnar Sorbets streck på Olympic Kronos.
|
|
2018-03-03, 13:20 | #107 | |
Citat:
Kan gamla Harry tända till på bfr och vinna från ryggledaren. Gjorde ju det i liknande gäng förra året... Senast redigerad av Espo den 2018-03-03 klockan 13:23. |
||
2018-03-03, 13:25 | #108 |
Jairo och Quick Fix var jag tidigt inne på som lås (redan innan strykningen av Sorbet) men att Ludde ligger lågt med chanserna på QF gör att jag överväger att spika Jairo istället för Treasure Kronos. Spikar jag Jairo, då låser jag istället avd. 5 med TK och Geisha Sund.
Håller fast vid spik på Erik Sting. |
|
2018-03-03, 13:25 | #109 |
Kollar lite lopp i arkivet i väntan på livesändningen. Enda gången Coctail Fortuna gått barfota runt om hos Bergh kollades precis. Det var sådant man vill se. Satt sist med varvet kvar. Sedan ensam i tredjespår hela bortre långsidan. Var ifatt i sista kurvan och gick ifrån till överlägsen vinst på upploppet. Bergh, love you avkommor och barfota runt om brukar inte vara fel. Tyvärr lär inte spelarna veta om det blir utan skor idag från långt efter V75 spelstopp. Är väl Berghs och Nurmos hästar det gäller att inte gå för mycket på vad gäller anmälda skoryck om man ska gå på hur mycket sena ändringar dom gjort tidigare år.
|
|
2018-03-03, 13:31 | #110 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 13:33 | #111 |
Banned
|
Källa på master crow dåliga förberedelser?
|
2018-03-03, 13:39 | #112 |
”Var fruktansvärt bra förra loppet. Jag var nöjd med allting då, men man
ska tänka på att han startade ganska tätt. Nu har det gått en månad mellan starterna och vi har haft dåliga träningsförhållanden, så jag är orolig att formen inte på absolut topp. Eventuellt barfota bak även på honom. I övrigt blir det inga ändringar - vanlig vagn och öppet med murphy.” Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
2018-03-03, 13:39 | #113 |
|
|
2018-03-03, 13:40 | #114 |
Hittar inte EN ENDA HÄST som jag tror stensäkert på. Har läst på så ögona blöder men blir bara mer och mer osäker. Är så många faktorer som ska med här. Spelar nog inte i dag trots sett fram mot den här omgången. Om spelar så blir det ett på-måfå-system...
|
|
2018-03-03, 14:02 | #115 |
Borgås och Hultman i atg live. Underbart........
|
|
2018-03-03, 14:04 | #116 |
Super Moderator
|
Hultman har skrivit kontrakt med Kanal 75. Helt jävla magnifikt. Han är enda behållningen i ATG live nuförtia!
2018-03-03, 14:08 | #117 |
Bara o ge sig för bröderna Johansson, lyckats igen uppenbarligen. Kul
/N |
|
2018-03-03, 14:09 | #118 |
lyssnade precis på intervjun med riordan ang treasure kronos, sådana klartecken brukar väl inte riordan dela ut?
|
|
2018-03-03, 14:11 | #119 |
Hyfsat lyft också att ha Göran Borgås som programledare jämfört med när Jari Åkerfeldt eller Robin leder sändningarna. Borgås är ett riktigt proffs oavsett om han sitter i studion eller springer runt på stallbacken.
|
|
2018-03-03, 14:14 | #120 | |
Super Moderator
|
Citat:
Robin och Jari kanske kan koka kaffet i fikarummet. Kanske.
2018-03-03, 14:25 | #121 |
|
|
2018-03-03, 14:26 | #122 |
Fagerdahlen (+5) |
|
2018-03-03, 14:33 | #123 |
Nä fan. det blir spik på Ultimate Wine, Jario och Erik Sting.
Jag känner dock oro inför Jairo... Debut i guld och den procenten, känns ju som man vill fälla. |
|
2018-03-03, 14:53 | #124 |
Riordan låter definitivt segerviss.
Jairo hade inte kunnat drömma om en mer passande gulddebut. Således blir det 3 spikar med Erik Sting. Då behöver jag inte heller välja bort någon i 4:e och kan lyxa till det lite extra i de inledande avdelningarna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2) |
|
2018-03-03, 14:55 | #125 |
Mina spikar är för närvarande Sauron Pil, Treasure Kronos och Pastore Bob.
|
|
2018-03-03, 14:57 | #126 |
Jag hörde just på intervjun med Jerry Riordan. Enligt honom blir det här Treasure Kronos sista lopp i Sverige! Hon ska göra en säsong i Nordamerika, sedan blir det avel, Kanske Ready Cash eller ngn bra am hingst
Senast redigerad av 777 den 2018-03-03 klockan 15:12. |
|
2018-03-03, 15:03 | #127 |
Sauron Pil 60 procent. Black Snapper 4 procent med första barfota, första jänkarvagn och första skygglappar. I och med att det är på black Snapper det bara lyser dubbelrött på i skolistan är spelvärdet gigantiskt på V75 jämfört med vad det kommer bli på vinnarspelet. Jag hade definitivt dubblat med den procentfördelningen men ska bara lira P54 och där är inte det loppet med.
|
|
2018-03-03, 15:09 | #128 | |
Citat:
V75 måste du ju köra olle! P54 duger bäst i V64 |
||
2018-03-03, 15:13 | #129 | |
Citat:
Senast redigerad av Shooter den 2018-03-03 klockan 15:17. |
||
2018-03-03, 15:33 | #130 |
Något ni snappat upp som man behöver veta? Bf aktuellt? Etc etc.. Är i Thailand med dåligt wifi utan live så jag är tacksam för allt.
|
|
2018-03-03, 15:36 | #131 |
Tre lopp. Tre vinnare med skor runt om.
|
|
2018-03-03, 15:37 | #132 |
|
|
2018-03-03, 15:38 | #133 | |
Citat:
Ha det så bra i solen! Mvh , L
2018-03-03, 15:50 | #134 |
Kim kan torska med vad som helst. Kör ju väldigt passivt och kan komma bort med vad som helst.
2018-03-03, 15:52 | #135 |
Dagens bästa spik tycker jag Shorthanded Jag är. Var ju otroligt fin senast.
2018-03-03, 15:59 | #136 |
Årets första barfotavinnare i Sverige Zola Grand Cru.
|
|
2018-03-03, 16:10 | #137 |
Såhär blir det!
V75 Inlämnat: 2018-03-03, 16:06 Halmstad Lördag 2018-03-03 Start: 16:20 Kostnad: 437,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 7, 10, 12 (3, 1) 2: 3, 5, 8, 9, 11 (10, 12) 3: 1 Jairo (4, 6) 4: 1, 5, 6, 7, 8, 10, 15 (12, 13) 5: 5 Ultimate Wine (7, 10) 6: 4 Erik Sting (5, 9) 7: 4, 5, 7, 9, 11 (10, 8) 5x5x1x7x1x1x5 = 875 rader. 875 x 1 x 0,50 kr = 437,50 kr. Totalt: 437,50 kr. Rättningskod: MMQ WHJ FZZ |
|
2018-03-03, 16:12 | #138 |
Black Snapper ner hos unibet från 12,50 för några timmar sedan till 6 ggr. 6 ggr i v odds på en häst som är 5 procntate på V75. Är väl större risk att de dramatiska ändringarna slutar med galopp men kan ju nästan lika gärna sluta med 2 sekunders rekordsänkning och då är det rätt intressant att gissa på det på en nästan ostreckad häst på V75 spelet.
|
|
2018-03-03, 16:20 | #139 |
Hmm hade ju jairo och sorbet och lyckats sätta samma som reserv. Så vad händer nu när sorbet blev struken? Var hamnar det strecket?
Avd 1: 5 Shorthanded Jag (10, 2) 2: 3, 4, 5, 9 (2, 11) 3: 1, 8 (8, 1) 4: 2, 5, 6, 8, 9, 10, 12 (1, 7) 5: 4, 7 (5, 8) 6: 5 Pastore Bob (4, 9) 7: 4, 5, 7, 9, 11 (10, 2) |
|
2018-03-03, 16:22 | #140 |
Omstart= kraftigt ökad galopprisk för favoriten
|
|
2018-03-03, 16:24 | #141 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 16:25 | #142 |
Super Moderator
|
Två omstarter. Nu blir det roligt!
2018-03-03, 16:26 | #143 |
Bedrövligt . Toppkuskar och rutinerade hästar. Två omstarter nu.
|
|
2018-03-03, 16:26 | #144 |
Favoriten tar det. Hålller tummarna för min spik på 25%
|
|
2018-03-03, 16:26 | #145 |
|
|
2018-03-03, 16:27 | #146 |
Super Moderator
|
x 3.
2018-03-03, 16:29 | #148 | |
Citat:
2018-03-03, 16:29 | #149 |
Snart har dom dragit in prispengarna i loppet i böter och höjd omsättning. Liras väl för rätt många tusen på olika spelformer för varje återkallad start .
|
|
2018-03-03, 16:30 | #150 |
Super Moderator
|
x 4!
2018-03-03, 16:33 | #153 |
Tycker Shorthanded ser lugn och fin ut, men nu hoppas jag att mitt drag Magic Happens drar nytta av alla omstarter
2018-03-03, 16:33 | #154 |
Banned
|
Det får bli 500VP på 12 MH.
|
2018-03-03, 16:38 | #155 |
Skit. Lirade vinnare på 3 an hos legolas. Trodde den bara skulle vinna in på upploppet men Pacific Face var riktigt bra.
|
|
2018-03-03, 16:39 | #156 |
Super Moderator
|
Pacific Face fick ni på Travsnack.
Värt att lyssna på - varje lördag
2018-03-03, 16:45 | #157 |
Spelarkollektivet rankade pacific Face 3a. Spelarservice och travtjänsten rankade den 8a och spelvärde 9a.
|
|
2018-03-03, 16:46 | #158 |
|
|
2018-03-03, 16:47 | #159 |
Värdig vinnare
2018-03-03, 16:48 | #160 |
|
|
2018-03-03, 16:48 | #161 |
|
|
2018-03-03, 16:49 | #162 |
Givetvis svårt att analysera fram att det ska bli fyra omstarter när man gör ett system. Utan fyra omstarter hade sannolikt inte tvåan vunnit. Omstarter gynnar alltid spår som inte kan lägga något krut i början. Sen hjälper det såklart oerhört att det inte hände någonting alls i loppet och han kunde få köra på i sitt eget tempo där framme.
|
|
2018-03-03, 16:50 | #163 |
10 Global Unlimited visade verkligen noll och intet. Tyvärr gick jag lite väl hårt på den... Revelino Jet hade räddat mitt system, men inte då.
|
|
2018-03-03, 16:53 | #164 |
Travnets Berglund trodde inte på den heller:
"Överspelade: 2 Pacific Face (V75-1) är urstark, men också osäker från start och lär tappa mark direkt. Svårt att hämta in det sedan mot så här bra hästar. |
|
2018-03-03, 16:58 | #165 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 16:58 | #166 |
Usch vilken dag. 200 vinnare på Black Snapper till 11,50 hos legolas nu.
|
|
2018-03-03, 16:58 | #167 |
Hultman är kung....sade att 4 Yankee boy skulle jag aldrig inte ha med på min bong..
2018-03-03, 16:59 | #168 |
Inga konstiga vinnare, men jag hamnade fel på det idag. Får hoppas på V5 istället.
|
|
2018-03-03, 17:00 | #169 |
|
|
2018-03-03, 17:04 | #170 | |
Citat:
L
2018-03-03, 17:08 | #171 |
|
|
2018-03-03, 17:09 | #172 |
|
|
2018-03-03, 17:12 | #173 |
Nä, troligen det som fällde Black Snapper . Vet inte vad han trodde. Uhrebergs hade väl aldtig torskat från spets så att släppa fanns inte på kartan.
|
|
2018-03-03, 17:16 | #174 |
2018-03-03, 17:18 | #176 |
Jag skrev om det för länge sen.Lutfi och Lövgren gillar inte varann.
|
|
2018-03-03, 17:18 | #177 |
Fan vad härligt att Ludde inte fick med sig nån seger. Tack Ingves.
|
|
2018-03-03, 17:19 | #178 |
Satan att inte Quick Fix kunde ta det. Fattar inte Lövgrens tokkörning när Ludde har tagit spets och han vet att han vill köra där.
|
|
2018-03-03, 17:19 | #179 |
Jocke Lövgren.....vilken tomte...
2018-03-03, 17:19 | #180 |
Varför Joakim, varför
Du vinner detta med 20m om du sätter dig lugn i dödens |
|
2018-03-03, 17:20 | #181 |
Lövgren som ska ta på sig dumstruten. Fanns inte på kartan att Ludde skulle släppa spets och det borde han veta . Dom har väl tävlat mot varandra i 20 år minst.
tomtom2 (+2) |
|
2018-03-03, 17:21 | #182 | |
Citat:
2018-03-03, 17:21 | #183 |
|
|
2018-03-03, 17:21 | #184 |
Inte första gången Rocky Winner skräller på V75.
|
|
2018-03-03, 17:22 | #185 |
Tattarkörningar. Hästägarna är förlorare - men ALLA vi spelare blev ju helt bortkörda.
|
|
2018-03-03, 17:22 | #186 |
|
|
2018-03-03, 17:23 | #187 |
Super Moderator
|
Rocky Winner!!! Stenklar B-häst!!
Bara i Travsnack med Sharps!!
2018-03-03, 17:23 | #188 |
Men hopplöst att analysera travlopp med sådana idiotkörningar av etablerade kuskar. Här vann verkligen inte bästa hästen.
Migge (+1) |
|
2018-03-03, 17:23 | #189 |
|
|
2018-03-03, 17:26 | #190 | |
Citat:
(Helt okey att en medlem tackar men detta ser inte ut som det)
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-03-03 klockan 17:30. |
||
2018-03-03, 17:27 | #191 |
Helt obekriplig körning av Lövgren, känner mig rånad på dagens spelkassa!
mackpeter (+2) |
|
2018-03-03, 17:28 | #192 |
Så kör en som inte kan köra punkt slut!
2018-03-03, 17:29 | #193 |
Någon mer med 0 rätt än så länge?????
|
|
2018-03-03, 17:31 | #195 | |
Citat:
2018-03-03, 17:32 | #196 |
Ludde spår 4 - Lövgren spår 5 . ny fajt
|
|
2018-03-03, 17:37 | #197 | |
Super Moderator
|
Citat:
För det första - jag uppbär ingen som helst ersättning från Sharps.se överhuvudtaget. Jag gör det för att jag tycker det är helt fantastiskt med trav. Vi startade Travsnack för att vi ville ha lite mer fart på travforumet. Är du inte nöjd så kan du gärna höra av dig till mig el Lazlo.
2018-03-03, 17:39 | #198 |
Ingen jägerslunk i Halmstad idag.....
|
|
2018-03-03, 17:44 | #199 | |
Citat:
Men ha en bra dag! , och lycka till med spelen! Mvh , L
2018-03-03, 17:46 | #200 |
Då är Robert Bergh igång med sena ändringar . I barfotalistorna innan spelstopp och i intervju i atg live barfota runt om på såväl Geisha Sund som Coktail Fortuna. Nu ändrat på båda och jag ser inte några dramatiska väderförändringar som motiv till att åter blåsa spelarna på korrekt information.
|
|
2018-03-03, 17:52 | #201 |
Och nu Nurmos. Ändring från barfota runt om till skor runt om på Erik Sting. Precis som vanligt därmed. Alltid samma tränare som ändrar sent.
|
|
2018-03-03, 17:56 | #202 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 17:57 | #203 |
|
|
2018-03-03, 17:58 | #204 |
Härlig frontrunner det där! Ingen skräll att Berghs underpresterade igen, känder ju inte som någon plusdistans heller. Inte heller att Riordans hoppade, det har den gjort förut vid laddning och stallformen är mer än tveksam efter ett kanonår ifjol. Synd man inte får se Ultimate mer.
2018-03-03, 18:02 | #205 |
Borta på P54. Spik på Treasure Kronos. Dagens sista försök till framgång en rak pick 2 med Pastore Bob mot Master Crowe . Skoändringen på Erik Sting gjorde att jag valde Pastoren och sen ska det väl båvara god chans till spets och slut för Master Crowe . Borde bli tufft för Qahar QC och krossa den från dödens. Offrar 150 kr.
|
|
2018-03-03, 18:08 | #206 | |
Citat:
|
||
2018-03-03, 18:11 | #208 |
Och jag har redan spelat 4 - 7 X 400 kr..
|
|
2018-03-03, 18:12 | #209 |
Satsar på körning i nästa, det lutar åt det tycker jag. Falk on hill hyllas efter värmning av både tränare och Hultman, jag köper det och lirar V/P!
2018-03-03, 18:12 | #210 |
Nu har Bergh ändrat igen på Coktail Fortuna. Först från barfota runt om till barfota fram och nu ändrat till skor runt om. Det brukar inte vara positivt på Love You hästarna.
|
|
2018-03-03, 18:12 | #211 |
|
|
2018-03-03, 18:15 | #212 |
Super Moderator
|
Jag törs ju inte säga, men Ultimate Wine var en av 2 spikar på Tillsammans med Sharps!
Travsnack med Sharps!
2018-03-03, 18:16 | #213 |
De två första avdelningarna satt fint. Provar att rädda dagen med avslutningen.
DD 6,9 - 4,7 en hundring. Kostar 400:-. |
|
2018-03-03, 18:23 | #214 |
Fin prestation av Pastore. Inte så kul att Cocktail Fortuna ska gå med skor nu, men man får hoppas att de kör som i gulddivisionen där framme.
|
|
2018-03-03, 18:24 | #215 | |
Citat:
Med till sista???
2018-03-03, 18:26 | #216 |
Pastore Bob såg grym ut barfota och med bike, men trist att både Jorma och Troels kör galopp med sina fina hästar ......
|
|
2018-03-03, 18:29 | #217 | |
Citat:
ATG gav bäst vinstodds.. Så satte nu 200 kr V hos ATG på Master Crow, Som lär överta spetsen och leder ända in i mål! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3) |
||
2018-03-03, 18:33 | #218 |
Banned
|
är der ståller til 6 och 5 rätt
|
2018-03-03, 18:38 | #219 |
Är så snett på det att man kan tro att man aldrig spelat eller ens sett en häst... eller har jag tagit fel på V75 och VR?
|
|
2018-03-03, 18:39 | #220 |
Skulle inte bli förvånad om pappa U. sätter dit Staro Ivy League i avslutningen...
I flytet, hemmaplan och bra spår - tydligen bra värmning också! |
|
2018-03-03, 18:42 | #221 |
Märkligt att Robert Bergh ska fortsätta lura spelarna på skoinfon och för fortsätta göra det. Inte en enda ändring på någon av far och sons Untersteiners hästar utifrån vad dom först meddelat tidigt i veckan och sen anmält idag. Ska han verkligen få fortsätta så här nu i 9 månader till utan att något händer ?
|
|
2018-03-03, 18:46 | #222 |
Grattis Ludde! Där skenade värdet rejält.
Trinity (+1) |
|
2018-03-03, 18:46 | #223 |
Nu vann Ludde, hoppsan!!
Trinity (+1) |
|
2018-03-03, 18:47 | #224 |
Banned
|
Ludde kanske lärde sig nåt nytt idag...? ????
Gorgonzolastank (+5) |
2018-03-03, 18:48 | #225 |
Ha ha. Man har verkligen inte haft marginalerna på sin sida idag vad gäller spelen. Som ett brev på posten sådana dagar att Qahar QC skulle galoppera och ge perfekt lucka till luddes häst som sen går förbi på mållinjen. Bara att bryta ihop och komma igen. Eller börja spela bingo.
Gasellen (+5) |
|
2018-03-03, 23:32 | #226 | |
Citat:
Rätningskod: HKN RHL CWW |
||
|