|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-02-03, 23:58 | #1 |
Administrator
|
Lördag 10 februari - Solvalla V75 mm.
Här pratar vi om lördagens tävlingar på Solvalla.
Längd: 1000 m Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m) Upplopp: 196 m Open stretch: Nej Vinklad startbilsvinge: Nej Lycka till därute!
2018-02-04, 13:23 | #2 |
Kompletteringslistorna klara. Det blir fantastiska lopp på lördag för att vara februari och ser äntligen även betydligt svårare ut spelmässigt jämfört med alla de ihåliga omgångarna som körts senaste månaden
Inleds med silverfinalen och återstår att se om Peter U lämnar klart igen på Justice Ås men borde vara en toppchans trots flera bra emot. Bl a Jocke Lövgrens megastjärna Jairo som var ruggigt bra sist. Avd 2 ett 3140 m lopp av god klass som ser oerhört svårlöst ut. Tre volter med bra hästar på alla. Ready Ribb blir kanske favorit men detta ser betydligt värre ut än senast. Ingen gulddivision denna vecka som spelarna kan spika sig genom utan en guldfinal med flera tänkbara där spåren blir närmast avgörande för några. Tänker speciellt på Dante Boko och Västerboonthenews som vill till spets. On Track piraten lär tappa enormt i värde efter vinsten senast. Återigen tränarkörd. Zenit Brick lopp i kroppen men detta lopp är också oerhört mycket värre än det den vann igår på Åby. Klass 2 finalen hur rolig som helst med idel bra hästar. Snackisarna lär bli Weekend Fun och Divine. Frågan är vem som ska köra Divine . Erik A önskemål 1, Björn Goop 2 och Örjan 3 men alla verkar ha styrningar där från stamkunder redan. Även klass 1 finalen väldigt svårlöst. Två fina Nurmos hästar och Mats Rånlunds nya superstjärna Ole Rols (han har väl inte haft någon superhäst sen Good As Gold). Här krävs garderingar liksom i alla andra lopp denna omgång. Ruggigt fint och vidöppet stolopp inleder dagens dubbel. Finns väl typ 7-8 troliga vinnare . Drar till med Sharp Dream som det verkligen var plus på senast vid vinsten i Kalmar. Bronsfinalen avslutar omgången.även den spelmässigt väldigt intressant och svårlöst. National Prince förstahäst troligen om spetsläge men Qahar QC är med så lär inte bli något blufflopp för spetshästen. Finns ju hur många utmanare som helst till dessa två. Sammanfattningsvis en härlig finalomgång och den mest svårlösta omgången på mycket länge spelmässigt. Det blir inte ny femrättsjackpot är känslan. Skulle solvallas bana bli lika dålig som flera onsdagar tror jag tom att det kan bli svårt för någon förutom tyskarna att lösa V75 gåtan denna gång. |
|
2018-02-04, 19:50 | #3 |
En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Avd 1. Silver....och med många bra hästar tycker jag... Tror det behövs många för att vara säker. De jag tycker sticker ut är. 3 Augustus F...skulle vinna senast,gör det kanske nu. 4 Island Life alltid nära känns det som. 5 Jairo vinner var annan gång....då vinner han inte nu...lika bra läge som senast. 7 Justice Ås 8 Nakoda Goj 9 Slide so Easy 3 hästar som är med i striden. Jag hoppas på Nr 4..... Avd 2 Ska 8 Platon Face hålla dom stången igen......eller reder Goop ut det med sin 14 Redy Ribb... Min favo...hur klarar den sig...15 Mind Your Face 10 Dani Boko har jag jagat de senaste gångerna.... Jag har en liten känsla för Mika Fors och 4 Asiha Simoni. Avd 3 Spik på 2 Västerbonnthenews. Tro det blir full gas på många håll. 1 Zenit Brick stretar han emot 4 Dreames Take Time har jag för mig att den är snabb... 3 Luringar: 6 BBS sugarlight 8 On Track Piraten 10 Dante Boko Avd 4 Kan man spika 4 Weekend Fun... Annars tar man tre 4 Weekend Fun 5 Minnestads Ecuador 6 Divine Avd 5 1 Olle Rols eller 12 Erik Sting tror jag vinner. Där emellan så tycker jag det är öppet 9 Jaques Noir 6Twings Briard 3 Global Science kan vara med i striden. Avd 6 Här tror jag Kaj med 6 Maintainability tar spets, om inte 1 Barbara L Hanover får fart på benen... 13 Indoor Voices känns på G 8 Orkidee Skift med en bra kusk 3 Hope and Dreams med många ettor.. Avd 7 Detta ska väl 4 Qahar QC vinna....eller ska han galoppera... 5 Tobacco har det surras om innan 8 National Prince med en vinst med sig 2 Han Herred tar väl ledningen och kanske leder hela vägen 3 Persos Smokie från giftigt läge...och så gillar jag 9 Forecast. Glöm inte 10 Västerbo Exact..... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
steff (+30) |
|
2018-02-06, 12:04 | #4 |
V75 2018-02-10 Final Solvalla
Otroligt fina lopp på lördag!
Zenit Brick mot Västerboonthenews ska bli väldigt intressant att se. Vem är vassast? Omgångens bästa spik måste man hitta i Weekend Fun i Avdelning 4. |
|
2018-02-06, 19:37 | #5 |
|
|
2018-02-06, 19:44 | #6 |
Atgs propagandakanal basunerar ut ”gigantmöte” och ”miljonfest” inför lördagen.
Gigantmöte en sanning med modifikation. Jag vill nog se mer av giganterna Västerboonthenews och Zenit Brick när det blir klass på guldloppen igen till våren innan jag kallar dom giganter. Miljonfest är det väl varje lördag på V75. Om dom menar att det är jackpot så är det numera mer läge för rubriker när det inte är det. |
|
2018-02-06, 19:48 | #7 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1) |
||
2018-02-06, 21:09 | #8 |
Hästen har ju sett otroligt fin ut senaste starterna och har fått ett bra spår.
De andra loppen i omgången ser väldigt jämna ut och Weekend Fun bör ha god chans att vinna mot gänget han möter. Gotland öppnade en annan tråd för lördagen så vi får skriva där verkar det som |
|
2018-02-06, 21:40 | #9 |
Banned
|
Västerbo, Weekend, Qahar, 3 st spikförslag.
Undra om det blir utdelning. |
2018-02-06, 21:42 | #10 | |
Citat:
Men 20m tillägg på 1640 är väl lite av en uppgift. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
steff (+20) |
||
2018-02-06, 21:55 | #11 |
|
|
2018-02-06, 21:58 | #12 |
|
|
2018-02-07, 09:16 | #13 | |
Banned
|
Citat:
Hyfsade hästar där framme, 20m tillägg, sen ska den komma ut också eller backa sist. Sen ska den runda. Trafikproblem. Mycket som behöver stämma. Senast redigerad av trance_error den 2018-02-07 klockan 09:18. |
|
2018-02-07, 09:29 | #14 | |
Citat:
Edit: Bara för att man skrev så verkar han ha vaknat till idag Senast redigerad av sigh den 2018-02-07 klockan 21:42. |
||
2018-02-08, 00:46 | #15 |
Är det inte en del som talar för Tobacco i sista? Det kan bli bra drön på loppet med startsnabba ekipage från spåren längst ut, och Qahar Q.C. lär inte tillåta att det fuskas bort något. Haugstad som kör i flytet för dagen droppar ner mitt i rågen från bästa spåret och fyrar av en rykande avslutning. Hästen vann ju en bronsfinal i november och är kvar i klassen.
Sällan man blir sugen på att spika Haugstad, men till singelprocent kan det vara en sexig jackpotspik. |
|
|