Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-26, 18:32   #16
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3424
Standard

Det lustiga med riktigt kassa tippstjänster är att dom ” är bra ”!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 10:22   #17

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Brukar läsa det mesta inkl betaltjänster. Begränsat med tid och har max 10h att lägga på trav i veckan och då hinner jag inte grotta i arkivet längre....

Ranking av betaltjänsterna...

Spelvärde 4/5

Bra och omfattande info
Rankingen inte jättehet då de mest jagar spelvärde
I bland bra sista minuten info, men inga värmningar

Storavinster 4/5

Omfattande statistik
Rankingen ok
Klart bäst på sista minuten info

Travtjänsten 3/5

Ganska enkelt material utan något som sticker ut
Ganska bra på att ranka
Sista minuten info ingår ej utan kostar extra

Spelservice 2/5

Ok material, men inget som sticker ut
Tycker inte dem är heta med sin ranking längre
Ingen het sista minuten info
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 12:29   #18

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Brukar läsa det mesta inkl betaltjänster. Begränsat med tid och har max 10h att lägga på trav i veckan och då hinner jag inte grotta i arkivet längre....

Ranking av betaltjänsterna...

Spelvärde 4/5

Bra och omfattande info
Rankingen inte jättehet då de mest jagar spelvärde
I bland bra sista minuten info, men inga värmningar

Storavinster 4/5

Omfattande statistik
Rankingen ok
Klart bäst på sista minuten info

Travtjänsten 3/5

Ganska enkelt material utan något som sticker ut
Ganska bra på att ranka
Sista minuten info ingår ej utan kostar extra

Spelservice 2/5

Ok material, men inget som sticker ut
Tycker inte dem är heta med sin ranking längre
Ingen het sista minuten info
Varför är det inte hett att de jagar spelvärde? Utveckla...
Gammal 2018-01-27, 12:42   #19

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6328
Standard

Antar att han menar att dom drar till med nån susare för att om den sitter så gapas det om den i en vecka. "Vi satte spiken på 5%" osv.

Som västerbo idag. Om nån går emot och det mot förmodan skulle hända att den galopperar eller blir störd/påkörd så har dom "draget " mot denna.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 13:15   #20

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Varför är det inte hett att de jagar spelvärde? Utveckla...
Absolut bör man väga in spelvärdet och det är ju helt rätt att ta stort vikt till detta när man rankar. Det jag menar är att det känns mest som de jagar lågprocentare för att kunna skriva ut att de rankade tex en 5% som ensam A-häst den vann och deras system gick in. Låter jätte bra sen att kunna skriva ut att man satte en grym 5% som ensam A-häst och vann pengar på systemet.

Det är kanske 1/20 av deras högt rankade lågprocentare som vinner och skulle man konstant spela deras låg procentare, så tror jag inte det är ev+.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 14:19   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Absolut bör man väga in spelvärdet och det är ju helt rätt att ta stort vikt till detta när man rankar. Det jag menar är att det känns mest som de jagar lågprocentare för att kunna skriva ut att de rankade tex en 5% som ensam A-häst den vann och deras system gick in. Låter jätte bra sen att kunna skriva ut att man satte en grym 5% som ensam A-häst och vann pengar på systemet.

Det är kanske 1/20 av deras högt rankade lågprocentare som vinner och skulle man konstant spela deras låg procentare, så tror jag inte det är ev+.
Om snittprocenten ligger under 5% så skulle jag vara helnöjd med 1/20.

Att hitta 70%are som vinner 60-70% av ggrna behöver man ingen hjälp med.

Enligt mig är det största problemet med spelvärdes lågprocentare är att V75%en hinner ändras för mycket från att de publicerar fram till spelstopp. Det som såg ut att vara ett kanonspelvärde på fredag em behöver inte alls vara det på lördag 16:20. För de ändrar sig ju aldrig om ett "speldrag" hur mycket V75%en än stiger för den hästen.

Hellre än en rank ( som är tänkt att ligga som grund för ett spelförslag ) skulle jag vilja se deras bedömda vinstchans för varje häst ( i % ). OBS! Inte alls samma sak som rank!!!
Gammal 2018-01-27, 14:23   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Antar att han menar att dom drar till med nån susare för att om den sitter så gapas det om den i en vecka. "Vi satte spiken på 5%" osv.

Som västerbo idag. Om nån går emot och det mot förmodan skulle hända att den galopperar eller blir störd/påkörd så har dom "draget " mot denna.
Om de spikar så är det starkt spelat och vinnande i längden om de prickar tillräckligt ofta.

Jag stör mig mer på att de så ofta chansar med storskrällar som tipsettor i lopp som de garderar upp ordentligt. För det kostar ju dem inget alls. Om inte skrällen vinner så har de med de betrodda vinnarna ändå på sitt system. Men när skräll-tipsettan vinner så har de något att skryta med i reklamen.
Gammal 2018-01-27, 15:10   #23

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58075
Standard

Idag hade det varit trevligt om barfotakörning varit tillåtet på en perfekt sommarbana. Kalmars bana idag hade passat 10 ggr bättre att köra barfota på än vad 4 av 5 banor kommer vara första halvan av mars när det är tillåtet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 21:06   #24

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1011
Standard

Det bästa vore om någon skulle våga ge alla hästar en procentuell vinstchans. Loppet skall givetvis sluta på 100%.
Gammal 2018-01-28, 01:42   #25

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det finns väl idag inga betaltjänster som jag tycker är värda sitt pris. Det finns ingen som säljer särskilt mycket tips, utan det behöver finnas en ordentlig kostnadskontroll. Att göra tips och systemförslag får inte ta så många timmar som det borde göra. Till V75 finns det dessutom gott om analyser och spelförslag från många olika källor som antingen är gratis eller kostar förhållandevis små slantar. Det är tveksamt om det finns något värde i att betala särskilt mycket för ännu fler idéer.

Sett över en längre tid är det få speltjänster som får ihop någon avkastning på sina spel. I någon mån beror det väl på att deras idéer spelas ned, men också att de hela tiden känner sig tvingade att föreslå motbud, fräcka spikar eller något "smart" lås. Alltför ofta vinner sedan favoriterna som de garderat. Men vem betalar för ett tips där det står att Västerboonthenews är bästa spiken? Vem betalar för ett systemförslag där ingen häst med mindre än 10% finns med, där alla är bland de tre mest betrodda i varje avdelning?
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 14:10   #26
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Jag har tisdagsnumret av Travronden för 23 kr/st. Det tycker jag är bra. Ronden är rolig att läsa. Kul också att jämföra hur dom rankar hästarna jf med Guiden. Samma och samma jämt. Sen gör dom några försök var med uddahästar.

Ungefär lika många rätt också
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 14:20   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns väl idag inga betaltjänster som jag tycker är värda sitt pris. Det finns ingen som säljer särskilt mycket tips, utan det behöver finnas en ordentlig kostnadskontroll. Att göra tips och systemförslag får inte ta så många timmar som det borde göra. Till V75 finns det dessutom gott om analyser och spelförslag från många olika källor som antingen är gratis eller kostar förhållandevis små slantar. Det är tveksamt om det finns något värde i att betala särskilt mycket för ännu fler idéer.

Sett över en längre tid är det få speltjänster som får ihop någon avkastning på sina spel. I någon mån beror det väl på att deras idéer spelas ned, men också att de hela tiden känner sig tvingade att föreslå motbud, fräcka spikar eller något "smart" lås. Alltför ofta vinner sedan favoriterna som de garderat. Men vem betalar för ett tips där det står att Västerboonthenews är bästa spiken? Vem betalar för ett systemförslag där ingen häst med mindre än 10% finns med, där alla är bland de tre mest betrodda i varje avdelning?
Skulle de rena spelförslagen över tid vara så inkomstbringande som deras reklam säger så vore det ju närmast idioti att sälja dom. Då skulle ju alla som jobbar där vara mångmiljonärer idag om dom lämnade in spelen utan att andra kunde rygga.

Det finns ingen betaltjänst som redovisar fullständig statistik över deras utfall. Det hade garanterat alla gjort om dom varit positiva. Istället lyfter man fram det som gått bra. Tror alla spelare kunnat hitta framgångsrika spel att skryta om, om dom som betaltjänsterna spelat ett antal olika system varje dag för i genomsnitt 5-10 tkr om dagen.

Därmed inte sagt att deras material inte är läsvärt.
Gammal 2018-01-30, 15:38   #28
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Vore förbaskat kul att få se statistik över ett komplett år för dessa stora tipsters.
Kan tycka att snoken gör det bra, och hans spelförslag är även aningen mindre och mer anpassade efter en normal spelare. Dvs för dom som avser att ta ryggen.

TT snurrar väl runt 2-4000 kr sek bara varje lunch.
På kvällen kommer sedan DD och rank&spel - vilket innebär 3-5000 kr till.
Och så kommer sena spelet med samma insatser.
Dom snurrar alltså minst 8-14000 papp varje dag......kusliga stålar.
Som sagt, hade dessa spel lämnats in skarpt så skulle nettot per år vara dåligt på de flesta sajterna.

Jag gissar att del flesta inne på sharps skulle hänga in många lir om man fick spela såna system. Bara att provköra en vecka utan att lämna.

Vi kanske ska skapa en sån speltråd, där alla kan vara med och lämna in fiktiva lunchbångar för 2500 kr och sedan 2 st. v6 och tillhöranade dd på 4000 kr/st.
Förmodligen skulle många kunna skriva rubriker om man vann 10000 kr på lunchen och 15000 kr på v6.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-30, 15:48   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Vore förbaskat kul att få se statistik över ett komplett år för dessa stora tipsters.
Kan tycka att snoken gör det bra, och hans spelförslag är även aningen mindre och mer anpassade efter en normal spelare. Dvs för dom som avser att ta ryggen.

TT snurrar väl runt 2-4000 kr sek bara varje lunch.
På kvällen kommer sedan DD och rank&spel - vilket innebär 3-5000 kr till.
Och så kommer sena spelet med samma insatser.
Dom snurrar alltså minst 8-14000 papp varje dag......kusliga stålar.
Som sagt, hade dessa spel lämnats in skarpt så skulle nettot per år vara dåligt på de flesta sajterna.

Jag gissar att del flesta inne på sharps skulle hänga in många lir om man fick spela såna system. Bara att provköra en vecka utan att lämna.

Vi kanske ska skapa en sån speltråd, där alla kan vara med och lämna in fiktiva lunchbångar för 2500 kr och sedan 2 st. v6 och tillhöranade dd på 4000 kr/st.
Förmodligen skulle många kunna skriva rubriker om man vann 10000 kr på lunchen och 15000 kr på v6.
Skulle man spela på dom nivåerna så vore det väl också ren idioti att lämna in så tidigt som deras spelförslag produceras (TT slutspelet undantaget). Hur många storspelare som lirar för 10 tkr om dagen lämnar in sina V75or fredag lunch typ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)
Gammal 2018-01-30, 15:53   #30
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Skulle man spela på dom nivåerna så vore det väl också ren idioti att lämna in så tidigt som deras spelförslag produceras (TT slutspelet undantaget). Hur många storspelare som lirar för 10 tkr om dagen lämnar in sina V75or fredag lunch typ?
HAHAHA - inte många lämnar så tidigt såklart.

Jag skulle vilja se samlade totala insatserna på alla spel under ett år.
Och sedan nettot på nedersta raden, vore grymt intressant.

Min poäng var, att de flesta på sharps förmodligen skulle få mängder av fina vinster i CV om vi fick skapa såna spel varje dag. Blir ju omöjligt att inte vinna med så stora ramar. Skulle man försöka missa med flit så skulle det ramla in några jättesmällar också när det brakskräller.

det största vinsten för oss spelare vore om Peter A och Robin H tappade rösten för alltid.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td