|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-01-26, 18:32 | #16 |
Det lustiga med riktigt kassa tippstjänster är att dom ” är bra ”!
|
|
2018-01-27, 10:22 | #17 |
Brukar läsa det mesta inkl betaltjänster. Begränsat med tid och har max 10h att lägga på trav i veckan och då hinner jag inte grotta i arkivet längre....
Ranking av betaltjänsterna... Spelvärde 4/5 Bra och omfattande info Rankingen inte jättehet då de mest jagar spelvärde I bland bra sista minuten info, men inga värmningar Storavinster 4/5 Omfattande statistik Rankingen ok Klart bäst på sista minuten info Travtjänsten 3/5 Ganska enkelt material utan något som sticker ut Ganska bra på att ranka Sista minuten info ingår ej utan kostar extra Spelservice 2/5 Ok material, men inget som sticker ut Tycker inte dem är heta med sin ranking längre Ingen het sista minuten info |
|
2018-01-27, 12:29 | #18 | |
Citat:
2018-01-27, 12:42 | #19 |
Antar att han menar att dom drar till med nån susare för att om den sitter så gapas det om den i en vecka. "Vi satte spiken på 5%" osv.
Som västerbo idag. Om nån går emot och det mot förmodan skulle hända att den galopperar eller blir störd/påkörd så har dom "draget " mot denna. |
|
2018-01-27, 13:15 | #20 | |
Citat:
Det är kanske 1/20 av deras högt rankade lågprocentare som vinner och skulle man konstant spela deras låg procentare, så tror jag inte det är ev+. |
||
2018-01-27, 14:19 | #21 | |
Citat:
Att hitta 70%are som vinner 60-70% av ggrna behöver man ingen hjälp med. Enligt mig är det största problemet med spelvärdes lågprocentare är att V75%en hinner ändras för mycket från att de publicerar fram till spelstopp. Det som såg ut att vara ett kanonspelvärde på fredag em behöver inte alls vara det på lördag 16:20. För de ändrar sig ju aldrig om ett "speldrag" hur mycket V75%en än stiger för den hästen. Hellre än en rank ( som är tänkt att ligga som grund för ett spelförslag ) skulle jag vilja se deras bedömda vinstchans för varje häst ( i % ). OBS! Inte alls samma sak som rank!!!
2018-01-27, 14:23 | #22 | |
Citat:
Jag stör mig mer på att de så ofta chansar med storskrällar som tipsettor i lopp som de garderar upp ordentligt. För det kostar ju dem inget alls. Om inte skrällen vinner så har de med de betrodda vinnarna ändå på sitt system. Men när skräll-tipsettan vinner så har de något att skryta med i reklamen.
2018-01-27, 15:10 | #23 |
Idag hade det varit trevligt om barfotakörning varit tillåtet på en perfekt sommarbana. Kalmars bana idag hade passat 10 ggr bättre att köra barfota på än vad 4 av 5 banor kommer vara första halvan av mars när det är tillåtet.
|
|
2018-01-27, 21:06 | #24 |
Det bästa vore om någon skulle våga ge alla hästar en procentuell vinstchans. Loppet skall givetvis sluta på 100%.
2018-01-28, 01:42 | #25 |
Det finns väl idag inga betaltjänster som jag tycker är värda sitt pris. Det finns ingen som säljer särskilt mycket tips, utan det behöver finnas en ordentlig kostnadskontroll. Att göra tips och systemförslag får inte ta så många timmar som det borde göra. Till V75 finns det dessutom gott om analyser och spelförslag från många olika källor som antingen är gratis eller kostar förhållandevis små slantar. Det är tveksamt om det finns något värde i att betala särskilt mycket för ännu fler idéer.
Sett över en längre tid är det få speltjänster som får ihop någon avkastning på sina spel. I någon mån beror det väl på att deras idéer spelas ned, men också att de hela tiden känner sig tvingade att föreslå motbud, fräcka spikar eller något "smart" lås. Alltför ofta vinner sedan favoriterna som de garderat. Men vem betalar för ett tips där det står att Västerboonthenews är bästa spiken? Vem betalar för ett systemförslag där ingen häst med mindre än 10% finns med, där alla är bland de tre mest betrodda i varje avdelning?
2018-01-30, 14:10 | #26 |
Jag har tisdagsnumret av Travronden för 23 kr/st. Det tycker jag är bra. Ronden är rolig att läsa. Kul också att jämföra hur dom rankar hästarna jf med Guiden. Samma och samma jämt. Sen gör dom några försök var med uddahästar.
Ungefär lika många rätt också |
|
2018-01-30, 14:20 | #27 | |
Citat:
Det finns ingen betaltjänst som redovisar fullständig statistik över deras utfall. Det hade garanterat alla gjort om dom varit positiva. Istället lyfter man fram det som gått bra. Tror alla spelare kunnat hitta framgångsrika spel att skryta om, om dom som betaltjänsterna spelat ett antal olika system varje dag för i genomsnitt 5-10 tkr om dagen. Därmed inte sagt att deras material inte är läsvärt. |
||
2018-01-30, 15:38 | #28 |
Vore förbaskat kul att få se statistik över ett komplett år för dessa stora tipsters.
Kan tycka att snoken gör det bra, och hans spelförslag är även aningen mindre och mer anpassade efter en normal spelare. Dvs för dom som avser att ta ryggen. TT snurrar väl runt 2-4000 kr sek bara varje lunch. På kvällen kommer sedan DD och rank&spel - vilket innebär 3-5000 kr till. Och så kommer sena spelet med samma insatser. Dom snurrar alltså minst 8-14000 papp varje dag......kusliga stålar. Som sagt, hade dessa spel lämnats in skarpt så skulle nettot per år vara dåligt på de flesta sajterna. Jag gissar att del flesta inne på sharps skulle hänga in många lir om man fick spela såna system. Bara att provköra en vecka utan att lämna. Vi kanske ska skapa en sån speltråd, där alla kan vara med och lämna in fiktiva lunchbångar för 2500 kr och sedan 2 st. v6 och tillhöranade dd på 4000 kr/st. Förmodligen skulle många kunna skriva rubriker om man vann 10000 kr på lunchen och 15000 kr på v6. |
|
2018-01-30, 15:48 | #29 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3) |
||
2018-01-30, 15:53 | #30 | |
Citat:
Jag skulle vilja se samlade totala insatserna på alla spel under ett år. Och sedan nettot på nedersta raden, vore grymt intressant. Min poäng var, att de flesta på sharps förmodligen skulle få mängder av fina vinster i CV om vi fick skapa såna spel varje dag. Blir ju omöjligt att inte vinna med så stora ramar. Skulle man försöka missa med flit så skulle det ramla in några jättesmällar också när det brakskräller. det största vinsten för oss spelare vore om Peter A och Robin H tappade rösten för alltid. |
||
|