Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-20, 13:36   #61

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2109
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Behöver anpassa ett system till rätt radantal... I första har jag streckat 1,2,3,4,5!
Jag behöver ta bort EN häst! Vem rankas som sista och femte häst i den gruppen?
Vilken skulle ni ha tagit bort?
i första hand 1, motivering: Kommer att sitta fast.
i andra hand 2, motivering: Tina Erlandsson vinner inte V75.
Hank Cracker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:36   #62

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4341
Standard

Citat:
Behöver anpassa ett system till rätt radantal... I första har jag streckat 1,2,3,4,5!
Jag behöver ta bort EN häst! Vem rankas som sista och femte häst i den gruppen?
Vilken skulle ni ha tagit bort?
Jag spikar 3 Nakoda Goj, så den kan du kanske ta bort?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:38   #63

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58075
Standard

Idag ska nästan alla betaltjänster fälla Anna Mix på att det är brodd runt om istället för barfota runt om som i Frankrike. Samma betaltjänster som brukat skriva att det brukar passa barfota runt om hästar att tävla med brodd.

En annan förändring värd att tänka på är att det ska bli jänkarvagn (med reservation för att dom kan låna en, tränarens blev ju stulen för några dagar sedan). I Frankrike är inte bike tillåtet som bekant.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:45   #64

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Idag ska nästan alla betaltjänster fälla Anna Mix på att det är brodd runt om istället för barfota runt om som i Frankrike. Samma betaltjänster som brukat skriva att det brukar passa barfota runt om hästar att tävla med brodd.

En annan förändring värd att tänka på är att det ska bli jänkarvagn (med reservation för att dom kan låna en, tränarens blev ju stulen för några dagar sedan). I Frankrike är inte bike tillåtet som bekant.
Jag tror mycket på Anna Mix idag. Betaltjänsternas "tips" är ointressanta.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:50   #65

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7795
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Läser inga betaltjänster, så vet inte vad dom skriver/skrivit. Men påstår de att barfotahästar gynnas av brodd, så har de missat vad som sagts av de som har erfarenhet. Det är inte brodd de gynnas av.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:51   #66

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

doob´s tankar om omgången!

Avd.1
4 M.T.Insider tar spets och hotar att köra där men jag tror man släpper... Först fram är 5 Island Life eller 1 Abano H. även om Spangenberg inte är världens mest vakna kusk. Ett scenario är att han klipper benen på en och det i sin tur drar med sig andra i iver över att komma ut i andraspår direkt... 3 Nakoda Goj finner vi någonstans i främre träffen och är nog förstahäst men sårbar om den får dödens. 2 Fashion Diva har en clown i sulkyn men har dokumenterad toppform och bra spurt! 7% finns det fortfarande värde i om det inte är för långt fram sista 500...

Avd.2
Låser nog på tre häst! Klar förstahäst och spikbud för den djärve är 6 Valborg Marje! Den som spikar får blund och hålla tummarna! Hästen har otroligt lätt för att gå över i passgång och även om spåret är ett önskespår från tränaren och det är spetsgaranti har hästen ofta gått i passgång när den skall accelerera från liknande lägen och sist blev det även passgång till slut... Spets och trav hela vägen så vinner den och 15% är helt ok! OM den tappar trav så vill jag ha med 9 Divine som har toppform och utmanar med Adielsson i sulkyn! Det stora draget och värdet är annars 8 Athos Race som Åke vill få ut i andraspår och mosa med! Såg fin ut sist och Åkes Athos-hästar lyser form inför vintern! PASS UPP! 6% ÄR ETT SKÄMT!!

Avd.3
6 Anna Mix ska normalt springa i kringlor kring dom här men skor på och slowstart till 46% gör att jag garderar! 3 Mind Your Face har läge för spets och skall då köras där. Har startats igång och har hårdhet så den kan vinna! Tar även med 4 Indoor Voices som såg ut som en miljard som fastlåst sist. Rätt lopp på rulle så speedar den förbi! Låst på tre...

Avd.4
Galet öppet lopp som kan behöva helgarderas. Jag tar bort en handfull. 3 Mofaksan "har inte toppform" säger man men spets övertas, och som Olle sa kuskbyte tyder på annat! Men siktar på vinst! 1 Alfie är fin och får smygloppet här och kan speeda. Örjan upp på kapabla 2 Uggla I Mossen! 4 Blås Undan sitter i främre träffen och har form, 5 Tand Tuff är tuff! 8 Sjö Odin kapabel och Uffe i sulkyn. 11 Smedsbo Faksen är bästa chansen säger JOP! 5%!! HÄPP! 13 Solör Stegg svår att sätta in efter vila men bäst kapacitet och till sist mitt stora drag 14 Art Kjarvald!! 3% ÄR DAGENS BÄSTA VÄRDE!! Kolla Art Kjarvalds sista lopp! Hade den då också och jagat den frenetiskt! Bortglömd idag också! Ofattbart! Tro mig! Den här skräller inom kort och topp5 i min rank! MYCKET fint trio- och tvillingvirke! SE UPP!

Avd.5
12 Southwind Feji fram och baklänges! SPIK!!

Avd.6
2 Jaques Noir tar över spets från ettan och sedan blir säkert hela vägen till mål! 3 Its Showtime Zaz borde vara andrahandare och tar en plats men får aldrig grepp om min spik! KLAR tredjehäst är Åke Lindbloms 4 Porthos Race! Där finns värdet vid gardering! Men jag spikar mig ur loppet! 2 Jaques Noir!

Avd.7
2 National Prince blir omgångens största spik som dessutom ligger i sista avdelningen! Då är det JULAFTON FÖR OSS NYKTRA!!. Renset blir enormt för dom kvarvarande som ser Princen skrynkla! Varför förlorar den!? För det första går Stall Båths hästar som om dom kommer hem bakfulla efter en runda på stan en sen lördagnatt över upploppet. Det lyser inte form direkt. Läste att hästarna fått en paus kring jul med diverse avmaskningar mm och det märks! Det är lite "bakfylla" över dom! Här finns också goda möjligheter att det blir överpace eller så blir Princen dessutom av med spetsen! Westholm skall göra ett seriöst försök ta spets och jag hoppas och tror att fler laddas! Sambuca Knight kan också laddas enormt! Näää 63% är löjligt och det är oseriöst att INTE gardera! Jag vill varna för två bomber som är galet understreckade! Både med kanonlägen, uppåtform och speed! 3 Mr Perfection och 4 Comte Du Pommeau! 2% på båda! VAD HÄNDER?? Fy fan det vattnas i munnen! Folk super för mycket! Det är galet gott folk! Två andra skrällar som också är tänkbara men har sämre lägen är 9 Ryan Kronos som såg ut som en MILJON sist och det var tydligen en liten överraskning för vissa.... 6.65 fick vi med ögon! Också 2% idag... Jag fattar ingenting... SE UPP! 11 Scarpia till 1%? Gnuggat på V75 tillräckligt för att folk borde ta den på allvar! TOPPFORM och suttit fast på slutet! 1% upprepar jag!! Galet....

Nu har ni fått en näve miljonhästar av mig där jag uppmanar er att INTE glömma Art Kjarvald och mina fyra smällar i sista! Eller ta en bärs till och glöm vad jag skrev! Blir mer över till mig då när potten skall fördelas!

Over and out!

Senast redigerad av doob den 2018-01-20 klockan 14:17.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:54   #67

Standard

Finns inte en enda vettig V5 ram i joker att använda till P54an idag. Det första loppet t ex är ett femtonhästarslopp och hittar inte en enda V5a kommande vecka som inleds med ett sådant. När legolas uppfinner egna lopp för streckspelen långt utanför ramarna på de streckspel atg har borde man också haft någon form av reduceringsprogram knutet till det. Väldigt få kunskapsspelare idag spelar streckspel med 5 lopp eller mer rent matematiskt .
Gammal 2018-01-20, 14:00   #68

Standard

Man fasar för hur atg live ska funka idag efter alla problem i veckan. Speciellt fram emot 16.20 tiden när antalet tittare väl ligger på max och långt över vardagskvällarna.
Gammal 2018-01-20, 14:03   #69
Banned

Sharp$: 76
Standard

V75
Inlämnat: 2018-01-20, 12:50
Romme
Lördag 2018-01-20
Start: 16:20
Kostnad: 672,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6 (5, 1)
2: 1, 2, 6, 8, 9, 10 (5, 12)
3: 3, 6 (7, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13 (11, 14)
5: 3, 4, 5, 12 (7, 10)
6: 2 Jaques Noir (11, 12)
7: 1, 2 (8, 6)

2x6x2x7x4x1x2 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr.
Totalt: 672,00 kr.

Senast redigerad av trance_error den 2018-01-20 klockan 14:05.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:07   #70

Standard

Inget ljud och bilden börjat frysa redan. Stor risk att man får slå över till tv12 om en halvtimme. När ska atg få pålitlig teknik? Hade tjänster som viaplay haft lika mycket strul hade dom väl knappt haft en enda betalande kund.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ostkaka (+10)
Gammal 2018-01-20, 14:08   #71
lou

lous avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 255
Standard

Citat:
doob´s tankar om omgången!

Avd.1
4 M.T.Insider tar spets och hotar att köra där men jag tror man släpper... Först fram är 5 Island Life eller 1 Abano H. även om Spangenberg inte är världens mest vakna kusk. Ett scenario är att han klipper benen på en och det i sin tur drar med sig andra i iver över att komma ut i andraspår direkt... 3 Nakoda Goj finner vi någonstans i främre träffen och är nog förstahäst men sårbar om den får dödens. 2 Fashion Diva har en clown i sulkyn men har dokumenterad toppform och bra spurt! 7% finns det fortfarande värde i om det inte är för långt fram sista 500...

Avd.2
Låser nog på tre häst! Klar förstahäst och spikbud för den djärve är 6 Valborg Marje! Den som spikar får blund och hålla tummarna! Hästen har otroligt lätt för att gå över i passgång och även om spåret är ett önskespår från tränaren och det är spetsgaranti har hästen ofta gått i passgång när den skall accelerera från liknande lägen och sist blev det även passgång till slut... Spets och trav hela vägen så vinner den och 15% är helt ok! OM den tappar trav så vill jag ha med 9 Divine som har toppform och utmanar med Adielsson i sulkyn! Det stora draget och värdet är annars 8 Athos Race som Åke vill få ut i andraspår och mosa med! Såg fin ut sist och Åkes Athos-hästar lyser form inför vintern! PASS UPP! 6% ÄR ETT SKÄMT!!

Avd.3
6 Anna Mix ska normalt springa i kringlor kring dom här men skor på och slowstart till 46% gör att jag garderar! 3 Mind Your Face har läge för spets och skall då köras där. Har startats igång och har hårdhet så den kan vinna! Tar även med 4 Indoor Voices som såg ut som en miljard som fastlåst sist. Rätt lopp på rulle så speedar den förbi! Låst på tre...

Avd.4
Galet öppet lopp som kan behöva helgarderas. Jag tar bort en handfull. 3 Mofaksan "har inte toppform" säger man men spets övertas, och som Olle sa kuskbyte tyder på annat! Men siktar på vinst! 1 Alfie är fin och får smygloppet här och kan speeda. Örjan upp på kapabla 2 Uggla I Mossen! 4 Blås Undan sitter i främre träffen och har form, 5 Tand Tuff är tuff! 8 Sjö Odin kapabel och Uffe i sulkyn. 11 Smedsbo Faksen är bästa chansen säger JOP! 5%!! HÄPP! 13 Solör Stegg svår att sätta in efter vila men bäst kapacitet och till sist mitt stora drag 14 Art Kjarvald!! 3% ÄR DAGENS BÄSTA VÄRDE!! Kolla Art Kjarvalds sista lopp! Hade den då också och jagat den frenetiskt! Bortglömd idag också! Ofattbart! Tro mig! Den här skräller inom kort och topp5 i min rank! MYCKET fint trio- och tvillingvirke! SE UPP!

Avd.5
12 Southwind Feji fram och baklänges! SPIK!!

Avd.6
2 Jaques Noir tar över spets från ettan och sedan blir säkert hela vägen till mål! 3 Its Showtime Zaz borde vara andrahandare och tar en plats men får aldrig grepp om min spik! KLAR tredjehäst är Åke Lindbloms 4 Porthos Race! Där finns värdet vid gardering! Men jag spikar mig ur loppet! 2 Jaques Noir!

Avd.7
2 National Prince blir omgångens största spik som dessutom ligger i sista avdelningen! Då är detJULAFTON FÖR OSS NYKTRA!!. Renset blir enormt för dom kvarvarande som ser Princen skrynkla! Varför förlorar den!? För det första går Stall Båths hästar som om dom kommer hem bakfulla efter en runda på stan en sen lördagnatt över upploppet. Det lyser inte form direkt. Läste att hästarna fått en paus kring jul med diverse avmaskningar mm och det märks! Det är lite "bakfylla" över dom! Här finns också goda möjligheter att det blir överpace eller så blir Princen dessutom av med spetsen! Westholm skall göra ett seriöst försök ta spets och jag hoppas och tror att fler laddas! Sambuca Knight kan också laddas enormt! Näää 63% är löjligt och det är oseriöst att INTE gardera! Jag vill varna för två bomber som är galet understreckade! Både med kanonlägen, uppåtform och speed! 3 Mr Perfection och 4 Comte Du Pommeau! 2% på båda! VAD HÄNDER?? Fy fan det vattnas i munnen! Folk super för mycket! Det är galet gott folk! Två andra skrällar som också är tänkbara men har sämre lägen är 9 Ryan Kronos som såg ut som en MILJON sist och det var tydligen en linte överraskning för vissa.... 6.65 fick vi med ögon! Också 2% idag... Jag fattar ingenting... SE UPP! 11 Scarpia till 1%? Gnuggat på V75 tillräckligt för att folk borde ta den på allvar! TOPPFORM och suttit fast på slutet! 1% upprepar jag!! Galet....

Nu har ni fått en näve miljonhästar av mig där jag uppmanar er att INTE glömma Art Kjarvald och mina fyra smällar i sista! Eller ta en bärs till och glöm vad jag skrev! Blir mer över till mig då när potten skall fördelas!

Over and out!
EXAKT samma tankar som mig, sällan det är så likt.
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:14   #72

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

01-20
Start: 16:20
Inlämnat:
2018-01-20 12:55
Kostnad: 1 440,00 kr
Avd Hästar Reserv
1 1 2 3 4 5 6
2 1 6
3 3 4 6 7
4 5 TAND TUFF
5 2 3 4 7 9 12
6 2 JAQUES NOIR
7 1 2 3 4 5 6 7 8 9 12

Ett av mina bolag
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:22   #73

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5398
Standard

Är det någon som blir klok på kallblodsloppet?
Stona längst fram blir väl uppfångade, på mellanvolten står väl bäst inne.
Blås Undan och Tand tuff räcker det med dem..??
Gammal 2018-01-20, 14:25   #74

Shooters avatar

Sharp$: 37818
Standard

Mina tankar ser ut så här:

1) Det får gå hur det vill. Jag tar med de sex första spåren och går vidare.
2) Divine får Erik A. i jollen, vilket är ett rejält plus. Valborg Marje är det mycket skrik på idag. Bra chans i spets, men osäker. Athos Race är förmodligen bästa hästen. Men jag är inne på att ta ytterligare tre streck.
3) Anna Mix är bästa hästen när On Track Piraten verkar ha gjort sitt bästa. Inte mycket till motstånd. Har gått med korta hakar (bak?) tidigare, men långa idag och dessutom behövs det förmodligen på samtliga hovar. Toppchans och spikbud!
4) Mofaksan har lite tveksam form, men står ju jävligt bra inne i loppet. Samtidigt vissa tveksamheter på några motståndare samt stundande finaler i sikte. 18 % är helt enkelt skitbra på en rätt vettig chans. Spikbud!
5) Southwind Feji imponerar. Bra spik! 7 och 9, kanske 2, emot vid gardering, men jag ser inga skäl att gardera. Southwind går bra med brodd.
6) Tvåhästarslopp på förhand. Jag tar även med Porthos Race (hoppas han klarar banan) och Västerbo Grosbois som duger bra här.
7) Omgångens största favorit är National Prince. Men här blir det nog körning och jag trycker dit fem streck. Måste stå över en av Wahlmanns hästar och då får det bli Forecast som inte tycks vilja sätta nosen först.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:27   #75

Standard

Flash Di Quattro stor favorit i P54-2. Det är svårt att köpa. Läste att stallet haft stora sjukdomsproblem och är segerlösa 2018 efter 22 starter. Dessutom säger man i guidenintervjun att hästen är väldigt missgynnad av att tävla med brodd.
Svara

td