Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-14, 15:34   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V75 Romme 20 jan (jackpot)

Kompletteringslistorna klara. Ser tyvärr ut som en väldigt ojämn V75a igen där någon eller några sticker ut i de flesta loppen. Flera hästar med 0 startpoäng i kallblodsloppet vilket är riktigt sorgligt att se på V75. Trodde dom hästarna skulle tävla i breddlopp. Jackpot och på förhand lätta lopp gör ändå att småspelarna har rimlig chans att vinna några tusen på 7 rätt.

V75-1

Toppchans för Nakoda Goj som siktats hit och fungerat bra med skor och brodd. Ser bara två andra som kan vinna. Abano H och Island Life. Resten mest utfyllnad.

V75-2

Rätt trevligt lopp . Nämner tre.

Valborg Marje diskad för passgång senast. Hade annars vunnit lätt på V75 och bl a slagit Mats Rånlunds nya megastjärna Ole Rols.
Roofer imponerade på Solvalla i tisdags med lite ny utrustning och stallet uppåt då.

Även Divine har imponerat stort på slutet, och skulle kuskönskemålet att Björn Goop ska köra den istället för Kaj P Jussila vore det en ruggigt kuskplus.

V75-3

Lika ihålig gulddivision som igår. Över 2640m borde världsstjärnan Anna Mix vara stenklar. Prix de France efter vinsten på lördag. Flera riktiga skräphästar med.

V75-4

Dålig koll på dagsstatus på kallbloden i detta lopp. Uggla i Mossen sticker i alla fall ut rejält på startpoäng. Alfie gillar väl inte brodd. Vad är statusen på gamla segermaskinen Solör Stegg som får göra debut på V75 efter ett halvårs frånvaro ?

V75-5

Megastjärnan Southwind Feji är väl klar igen om inte Barbara L Hanover är bra direkt efter strykning och frånvaro. Men är väl inte toppform hos stall Liljendahl så troligen bara att spika storfavoriten.

V75-6

DD loppen är de som ser intressanta ut spelmässigt. Its Showtime Zaz nu ett lopp i kroppen men mötte verkligen inga bra hästar i comebacken. Den eller kanske Titan Brodde och Jaccues Noir borde räcka.

V75-7

Väldigt öppet och trevligt lopp. National Prince förstahäst på insatserna innan starten på Solvalla annandag jul. Den starten bara att glömma då nästan inga hästar funkade på banan den dagen.

Sammanfattningsvis en väldigt ihålig V75a som högst troligt kommer ge låg utdelning trots jackpot. Jackpot igen på fem rätt och jackpoteffekten blir negativ. Mer pengar kommer då hållas inne än vad som tillfördes från Jägersro igår.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-14, 18:48   #2

Standard

Startlistorna helt klara.

De tre som kan vinna avd 1 fick alla bra spår.

Erik Adielsson kör Divine efter sex starter med Kaj P Jussila i vagnen. Spår 9.

Enda hästen i guld som skulle kunna utmana Anna Mix, On Track Piraten, tränarkörd nu. Brukar bara vara när den ska startas igång Strömberg kör själv. Godnatt.

Ove A istället för Mikael O på Mofaksan. Då brukar det vara påställt.

Bästa hästarna bra spår även i avd 6.

National Prince spår 2. Spets och slut?

Man är nästan redan klar med analysen. Lite bike och huvudlagsinfo som saknas på söndagskvällen.
Gammal 2018-01-15, 16:38   #3

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tankar inför lördagens spel....

Avd 1.

4 Mt Insider är väl den som bär ta ledningen,tycker jag. Kan det räcka hela vägen.....hmmmm.
Men jag vill också ha med 1 Abano H och 3 Nakoja Goj. 5 Island Life har varit på tapeten innan,så även nu. 6 Cupido Sisu och 7 Mellby Amiral surrar i bakgrunden.

Avd 2

5 Roofer gick bra senast,tycker jag, när den vann. 8 Athos Race ska vara med i striden. 9 Divine kanske vinner igen och 12 Lord L.S, en luring.
1 Young da Vici, glöm den icke......

Avd 3

3 Mind Your Face en favis, men räcker nog inte. 6 Anna Mix är bra och nu är det 2640 och det tror jag är det hon gillar bäst. 7 Piraten....ja,varför inte.
Men kanske 1 West Wing står emot dem alla,det gick ju nästan hela vägen i helgen.

Avd 4

2 Uggla i Mossen kanske.....varit på tal innan.
3 Mofaksen kanske vinner, kanske en chans spik....
5 Tand Tuff, hade väl lite flytt förra gången.
6 Mino, en jag haft med förr.
Och vill ha med Art Kjarvald, nån gång ska han väl vinna...

Avd 5

Chans spik på 9 Barbata L Hanover.. om inte 12 Southwind Feji ska vara med,men han kommer närmre en förlust
.

Avd 6

Vill jag ha 2 Jaques Noir
3 It´s Showetime Zaz
7 Harmon Boko som skull vara en vinnare senast...sas det.
8 Zorro Swing med många ettor i raden.
4 Porthor Race...vinner han igen.....

Avd 7

Här får 2 National Prince bli singel sträcket för veckans lördags spel.

Ps. Ingen Veijo denna veckan hellre. Ds.
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 16:54   #4

Standard

Idag kom nyheten från atg om V75 spring race. Det kommer innebära följande

1. Från och med 20 januari går 20 procent av alla jackpotpengar på V75 till en multijackpot påskdagen. (Grattis Tyskland och Malta?)

2. Ytterligare extra V75. Från skärtorsdag till påskdagen blir det V75 varje dag. Nyheten mot tidigare år extra V75 i Gävle skärtorsdag och på Klosterskogen i Norge påskafton.

Atg skriver i pressmeddelande att man gör det för kundernas skull. Det kan man ju tro på om man vill. Själv tror jag enda anledningen är desperat jakt på omsättning då V75 har tappat på slutet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Weju (+3), znipstern (+1)
Gammal 2018-01-15, 17:02   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Idag kom nyheten från atg om V75 spring race. Det kommer innebära följande

1. Från och med 20 januari går 20 procent av alla jackpotpengar på V75 till en multijackpot påskdagen. (Grattis Tyskland och Malta?)

2. Ytterligare extra V75. Från skärtorsdag till påskdagen blir det V75 varje dag. Nyheten mot tidigare år extra V75 i Gävle skärtorsdag och på Klosterskogen i Norge påskafton.

Atg skriver i pressmeddelande att man gör det för kundernas skull. Det kan man ju tro på om man vill. Själv tror jag enda anledningen är desperat jakt på omsättning då V75 har tappat på slutet.
Nu har de fan fått hybris. Hur fan är de funtade...?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 21:33   #6
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 72
Standard

National Prince e klar i min värld
Onödigt o gardera
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-15, 21:39   #7

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Dom dödar ju V75 ...

Gissa om det bli Summer burst och Autumn burst härnäst.

Varför inte köra 2018burst med v75 varje dag, både på Lunchen och kvällen.
20% delas aldrig ut - de stulna burstpengarna skickas en gång om året direkt till Tyskland.
Varför inte på Julafton som en julklapp från oss svenskar till behövande tyskar.

Eller Ännu bättre - kör 25 öres V73 , då blir det ju jackpot på både 3,4,5 rätt jätteofta. Det måste väl vi spelare älska.... eller inte :-/
Spiritus (+10), Gorgonzolastank (+10), 777 (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-17, 00:31   #8

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Dom dödar ju V75 ...

20% delas aldrig ut - de stulna burstpengarna skickas en gång om året direkt till Tyskland.
Varför inte på Julafton som en julklapp från oss svenskar till behövande tyskar.

Eller Ännu bättre - kör 25 öres V73 , då blir det ju jackpot på både 3,4,5 rätt jätteofta. Det måste väl vi spelare älska.... eller inte :-/
"Summer Heat" kördes ju i slutet av augusti 2017. Den otroliga, fantastiska jättesupersuccén kommer förstås att upprepas även i år.

Du har absolut en poäng. Var går gränsen för ATG när det gäller antal V75-omgångar på ett år? Varför inte köra varje dag, året om? Eller blir det för mycket? Var finns i så fall smärtgränsen? 100 stycken? 200? 300?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-18, 15:09   #9
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5226
Standard

Citat:
Dom dödar ju V75 ...

Kryddat med Australien kl 3 på morgonen och 7 avdelningar Virtual Race kl 6, så att de flesta hinner till jobbet...????

Genomgående bra förslag, Basse, även om de frekvent förekommande burst-omgångarna snarare fått mig att dra ner på spelandet och verkligen välja de omgångar som känns ”roliga” ut på förhand.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 12:29   #10

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
National Prince e klar i min värld
Onödigt o gardera
Senaste starten var platt fall, tyckte inte hästen gick så bra mer åt hållet okej. Fint läge.men med tanke på förra insatsen så känns den inte klar. Inte för mig.iallafall
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 12:34   #11
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Senaste starten var platt fall, tyckte inte hästen gick så bra mer åt hållet okej. Fint läge.men med tanke på förra insatsen så känns den inte klar. Inte för mig.iallafall
Tyckte den gick hyfsat, fick trafikproblem i sista sväng. Mötte ju bra hästar också, inte lätt från spår 11 då.
Va ju smetig bana också.

Nu lär det bli spets och kortdistans, bara o köra jämn o hårt tempo hela vägen.

Senast redigerad av trance_error den 2018-01-19 klockan 12:38.
Gammal 2018-01-19, 12:36   #12
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8931
Standard

Är Anna Mix så stenklar som alla verkar tycka? Har sedan förra vinsten i Sverige gjort 6 starter utan vinst här hemma.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 12:38   #13
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8561
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Är Anna Mix så stenklar som alla verkar tycka? Har sedan förra vinsten i Sverige gjort 6 starter utan vinst här hemma.
Ska väl få en "ordentlig urblåsning" inför nästa start och borde då vara klar...
Men man vet aldrig!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 12:45   #14
Banned

Standard

Blir förvånad om M.T Insider vinner, brukar inte hålla på 2140m, 9% just nu. Håller ibland inte på 1640m.

Senast redigerad av trance_error den 2018-01-19 klockan 13:42.
Gammal 2018-01-19, 13:39   #15

Klankes avatar

Standard

Citat:
Första med brodd och hakar???
Gammal 2018-01-19, 13:43   #16

Klankes avatar

Standard

Det stora spelvärdet är att hitta en spik i Första eftersom många garderar i början. Jag tror segermaskinen abano h vinner om man kommer ut i andra spår alt till ledningen
Gammal 2018-01-19, 13:44   #17

Klankes avatar

Standard

O hMitt temporära system
https://app.jokersystemet.se/share/yMnM3vXUCpem

Senast redigerad av Klanke den 2018-01-19 klockan 14:02.
Gammal 2018-01-19, 14:03   #18
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Anna Mix har aldrig vunnit med Kim Eriksson i sulkyn. Räknar till fem lopp med Kim, resultat;
J 170114 am, sp 8, 7:a, odds 2,80,
Jarlsberg 170709 am spår? 5:a, odds 17,80.
Ax 170722 al sp 6, 3:a, odds 6,10.
S 170816 am sp 1, 2:a, odds 3,30
B 170826 am sp 6, res 0, odds 18.80.

På Axevalla hade ekipaget i och för sig Readly Express och OTP före sig med "elitkuskarna" Jorma och Takter. Segertid 11,7 sedan OTP och Anna på 11,9.

Kommer fram till, faktiskt, att hon nog är bästa chansen här ändå. Inga giganter emot precis. OTP har nu gjort 90 lopp utan vila och tränarkörd.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 14:49   #19

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4336
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Det stora spelvärdet är att hitta en spik i Första eftersom många garderar i början. Jag tror segermaskinen abano h vinner om man kommer ut i andra spår alt till ledningen
Har också sneglat på den, så... då kan alla andra räkna bort den.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 15:43   #20

Sharp$: 1655
Standard

För mig känns Solör stegg som veckans spik
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 18:57   #21
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Jag är nog dum i huvet. Men jag kommer gardera Anna Mix. Finns andra spikförslag den här gången.....

Gammal 2018-01-19, 21:49   #22
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Inget Vass eller Kass i dag? Varken på atg.se eller atgplay.se??

Gammal 2018-01-19, 22:26   #23

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 825
Standard

Citat:
Som en förlorare sitter jag o väntar också. Även bjornkollen! Tur att man lyssnat på chrille kruka och falkenstein i expressen iaf ????
Saeljarsnoken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 22:29   #24

Standard

Citat:
Vass eller kass med Peter Andersson och gänget brukar inte tillföra mig mycket . Dock inte kollat mer än när det rullas i någon sändning jag kollar. Är mer som ett kafferep med glada skratt. Finns det någon uppföljning av hur det går för deras tillslag och avslag under ett år?
Gammal 2018-01-19, 22:33   #25
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Vass eller kass med Peter Andersson och gänget brukar inte tillföra mig mycket . Dock inte kollat mer än när det rullas i någon sändning jag kollar. Är mer som ett kafferep med glada skratt. Finns det någon uppföljning av hur det går för deras tillslag och avslag under ett år?
Bra idé Olle. Jag har också tänkt på det. Likaså hur bra det går för Björnkollen. För inalles så är min känsla att vi "andra", läs:travnördar på olika forum, har bra mkt bättre koll än experterna.
Å andra sidan har vi ingen aning om hur deras sidospel ser ut....

Knutman (+5)
Gammal 2018-01-19, 22:33   #26
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Saeljarsnoken Visa inlägg
Som en förlorare sitter jag o väntar också. Även bjornkollen! Tur att man lyssnat på chrille kruka och falkenstein i expressen iaf ????
Björnkollen ligger uppe redan.

Saeljarsnoken (+5)
Gammal 2018-01-19, 22:41   #27

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-7

Jag låser på dunderfavoriten 2 National Prince och 1 Han Herred, som är en utpräglad sprinter och Johansson håller högt. Han Herred är ett fynd till 6,5 % just nu.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 22:44   #28
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Tentacles. Börjar den bli bortglömd nu?

Saeljarsnoken (+5)
Gammal 2018-01-19, 23:43   #29

Sharp$: 825
Standard

Citat:
Björnkollen ligger uppe redan.
Hittar bara inför förra veckan men kan vara jävligt trött i mössan också
Saeljarsnoken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 23:57   #30

Sharp$: 5057
Standard

Känns som att 5 Island Life är den som kommer få loppet.
Borde hamna i 2: eller 3:e ytter.
Känns som det blir en del körning och Island Life är den som får loppet kört i halsen.
Har riktigt fina tider och mött bra hästar på slutet.
Går bra med skor.
Chansspikar.
Någon som vet något speciellt om Island Life?
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 00:33   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Känns som att 5 Island Life är den som kommer få loppet.
Borde hamna i 2: eller 3:e ytter.
Känns som det blir en del körning och Island Life är den som får loppet kört i halsen.
Har riktigt fina tider och mött bra hästar på slutet.
Går bra med skor.
Chansspikar.
Någon som vet något speciellt om Island Life?
Läser man Berglunds krönika på travnet vore det loppscenariot du beskriver ett stort minus. Han menar att spets är oerhört viktigt för den.
Gammal 2018-01-20, 01:26   #32

Standard

Citat:
Det är ju guld värt att få höra vad Peter Andersson tror på, då det är livsfarligt att hamna på samma spikar som honom. Men av hans skriftliga analys på atg.se kan man se att han spikar Divine och National Prince. Det stora draget är Remember Rivner.

Då kan man lugnt spika Southwind Feji och gardera omgångens största lampa, med andra ord

PS. Björnkollen brukar vara totalt intetsägande om Goop varken har egna hästar eller kör själv i omgången. DS.
Gammal 2018-01-20, 01:49   #33

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Kollat på V75-1 och de flesta garderar där, men jag går rakt ut på favoriten Nakoda Goj. Hästen har visat kanonform sen tränarbyte och tagit sina segrar på rätt så bra sätt.
Hästar han möter nu är så där.
Abano H. blir över från start, blir svårt att svara ut M.T Insadier, och Olle vill köra i spets med den. Medeldistans är frågetecken.
Island Life är kanske svåraste motståndare, men PG och V75 (aldrig vunnit med den på V75) tror inte det räcker.
Fashion Diva når inte spets där hon brukar göra sina bästa lopp.
Cupido Sisu gör ofta bra ifrån sig men vinner inte på beställning.
Nej, jag tror Nicklas tar det lugnt i början sen kör han fram till dödens på MT Insaider och reglerar fältet, vinner lätt.
Torstens (+2)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 09:04   #34

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1010
Standard

Citat:
Vass eller kass var väl bara bra de gånger Husse var med. Nu kliar de ju bara varandra på ryggen.
Gammal 2018-01-20, 09:20   #35

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1010
Standard

Vill gardera upp sista. Hästar som har många raka och sedan torskar brukar ha svårt att återuppta segerraden. De har ju ofta bytt klass och ibland flera gånger.
Gammal 2018-01-20, 09:44   #36
Administrator

Standard

Som vanligt så är det mest travmos i huvudet så här dags.

Man vaknar upp och så har ungefär alla betaltjänster kommit överens om ungefär samma sak som man själv kom fram till under fredagskvällen.

Spelvärdet på Jaques Noir borde sjunka hårt då just spelvärde har den som sin bästa spik i omgången. De har dessutom varit fel ute rätt hårt den senaste tiden men ändå "levererat" som de så fint säger i reklamen... Jag fattar inte hur de lyckas med det där.

Snoken går också på JN. TT har den rankad etta. Så jag borde väl inte spika då?

Nä, jag tar lite paus från allt och inväntar era spännande drag innan jag bestämmer vart dagens spikar ska bankas in.

Kom igen nu SHARPs, fram med era tankar nu!

Gammal 2018-01-20, 09:44   #37

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

Så har jag tänkt spela i dag.....Kommer att bli något i den stilen när jag lägger spel i tillsammanslaget Sharps.se

https://app.jokersystemet.se/share/jhX7HvesVkrc

Senast redigerad av Dyngjohan den 2018-01-20 klockan 11:49.
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 09:49   #38

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Valborg Marje kan va en chans spik idag
Gotland (+2)
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 09:56   #39

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

nån som har koll på vad nakoda goj hade på fötterna i senaste starten?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 10:48   #40

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10644
Standard

Själv velar jag mellan Valborg M, Mind YF och Solör Stegg som komplement till Southwind F.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 10:51   #41

KalleKluts avatar

Standard

Två spetshästar men omstart oroar mig i andra. Sen är jag rädd att Adielsson fegar och släpper med Mind YF. Då återstår Solör Stegg som absolut är bästa hästen. Men med den här proppen så kan ju tom ston vinna
Gammal 2018-01-20, 11:20   #42

Standard

Ett tips om man vill spara 4000 kr.

Idag erbjuder travfakta två månaders gratis prenumeration som normalt kostar 2000 kr i månaden . Ange rommebrons i kassan under kampanjkod och säg upp senast den 19 mars. Om inte övergår det då i en bronsprenumeration för 299 kr i månaden. Med travfakta guld får man bland annat all historik kring vagn och huvudlag på hästarna. Något atg givetvis skulle tillhandahållit gratis, men så är inte fallet och med travfakta guld har man verkligen ett stort försprång mot kollektivet. Speciellt i icke sönderanalyserade lopp. Jag tog erbjudandet direkt. Tar 30 sekunder typ att avsluta om man inte vill fortsätta sen.
lenninen (+10), mr_stylez (+5), jomtien (+10)
Gammal 2018-01-20, 11:24   #43
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Nu har jag ändrat mig ettusen ggr, give or take, jag får nog hålla fast vid första tanken i dag. Tentacles.....

Gammal 2018-01-20, 11:35   #44

Sharp$: 5057
Standard

Chansspika 5Island Life eller helgardera med 3,4,5 ?
Om inte nu Örjan kommer med Cupido och blåser ner alla.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 11:46   #45
Banned

Standard

Säljer 3-4 andelar till
Sök på: Trancemagic88
På atg tillsammans
100kr
Gammal 2018-01-20, 11:50   #46

Standard

Spikar storfavoriten Southwind Feji, låser tre avdelningar och får råd till garderingar. Kryddar med några femprocentare.
Bolagssystemet.

1) 1,3,5,6 r4-2 (övervägde länge att låsa på favoriterna 3 och 5. Här blir det åka av från start, vilket kan gynna smygkörd 6 till 8 %)

2) 1,5,6,8,9,10,12 r2-4 (jag vägrar spika favoriten - ett sto från bakspår - trots enormt kuskplus och visad högform. Om ni garderar tas absolut 12 Lord L.S. med till 5 % och kommer från tre raka vinster)

3) 3,4,6 r5-7 (jag älskar favoriten 6 Anna Mix. Hon vägrade gå ut på banan förra året i Pd'A eftersom hon visste att hon inte kunde slå hingstarna - mycket intelligent av henne. Hon får ett tufft lopp i dödens, men är så tuff att hon kan vinna ändå. Jag garderar med ledande 3 och 4, som hade allt kvar i mål senast bakom Digital Ink och Zenit Brick)

4) 1,2,3,4,5,8,11,13,14 r7-12 (eftersom jag inte kan något om kallbloden garderas friskt)

5) 12 r9-2 (från spår 12 är det bara att tuta och köra. Visade senast, att hon kan göra en "Svanstedtare" och svepa fältet. Överlägsen kapacitet)

6) 2,3 r11-1 (låser på favoriten 3 och skriket 2)

7) 1,2 r5-4 (2 vinner sannolikt. Stig H låter väldigt uppåt på 1, som fått bästa spåret och är ute på önskedistans)

Kostar 1512:-. Hoppas några sharpsare delar på jackpoten, som vi spelat ihop till!
Oscar (+5)
Gammal 2018-01-20, 11:51   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Som vanligt så är det mest travmos i huvudet så här dags.

Man vaknar upp och så har ungefär alla betaltjänster kommit överens om ungefär samma sak som man själv kom fram till under fredagskvällen.

Spelvärdet på Jaques Noir borde sjunka hårt då just spelvärde har den som sin bästa spik i omgången. De har dessutom varit fel ute rätt hårt den senaste tiden men ändå "levererat" som de så fint säger i reklamen... Jag fattar inte hur de lyckas med det där.

Snoken går också på JN. TT har den rankad etta. Så jag borde väl inte spika då?

Nä, jag tar lite paus från allt och inväntar era spännande drag innan jag bestämmer vart dagens spikar ska bankas in.

Kom igen nu SHARPs, fram med era tankar nu!
Spelvärde har som vanligt superdrag.

Dom rankar t ex Cupido Sisu etta i V75-1 på att den är spetsfavorit och loppets bästa häst. 8 procentare.

En ännu mindre spelad vinnare dom bjuder på är 3 procentaren Carisma Sisu i avd 5 på toppform och kuskplus .

Inte konstigt att dom enligt reklamen bara vinner och vinner med sådana stänkare som förstarankade.
Gammal 2018-01-20, 12:24   #48
777

Standard

ALLA NI SOM HAR UPPFOSTRAT ERA UNGAR TILL CURLINGBARN,tacka ATG så väldigt mycket för att de tagit hand om dem och gett dem en skyddad verkstad men status och bra lön!

Håller faktiskt på att få ett sammanbrott på ATG.
Gammal 2018-01-20, 12:34   #49
Banned

Standard

1 andel kvar
Gammal 2018-01-20, 12:41   #50

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 243
Standard

Dagens galopper:

Divine
Southwind Fej

Alltid varit bortskämda med mjuka fina banor, nu brodd och stenhård bana.
ostkaka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 12:42   #51

Sharp$: 220
Standard

Southwith spik
eriksson1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 12:55   #52

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Olle, var hittar du 2 månader gratis på travfakta, har du länk? Köper det gärna, men hittar bara 1 månad gratis på hemsidan ?
Gammal 2018-01-20, 12:58   #53

Sharp$: 4130
Standard

Jag tycker Barbara L.Hanover är en bättre häst än favoriten, dessutom bättre spår samt bike på nu. Det enda som är osäkert är hästens samt stallets form.

Spår 12 har sänkt större favoriter, och jag ser inte att favoriten bara blåser runt det här gänget.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:05   #54
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Olle, var hittar du 2 månader gratis på travfakta, har du länk? Köper det gärna, men hittar bara 1 månad gratis på hemsidan ?
När du kommer till kassan så får du aktivera kampanjkod "rommebrons".
Funkade smärtfritt för mig.

mr_stylez (+5)
Gammal 2018-01-20, 13:07   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Fick ett meddelande. Gör så här.

1. Skaffa konto hos tr media om du inte redan har det .

2. Beställ travfakta brons på travfakta.se. Ange rommebrons under kampanjkod. Betala. Du får då meddelande att 299 kr kommer dras från ditt konto den 20 mars om du inte avslutar innan. Fram till dess har du travfakta Guld gratis.
mr_stylez (+5)
Gammal 2018-01-20, 13:22   #56

Shooters avatar

Sharp$: 37782
Standard

Alltid kul att spika i kallblodsloppen där de flesta spelare garderar hårt. Solör Stegg har inte startat sedan i somras och även om det är bästa hästen så bör han behöva lopp samt att fördel ston gör att han står ganska illa till penningmässigt med många att runda. Oddshöjande är att Mofaksan har något tveksam form och blev slagen av Alfie senast hon var ute. Jag är ändå inne på att singla Mofaksan och förhoppningsvis vinna en stor fördel mot mina motspelare. Jag hoppas dock få se värmningar innan jag måste lämna in. Det kan förändra saker och ting, men förhoppningsvis stärker det mina idéer istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:26   #57

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Behöver anpassa ett system till rätt radantal... I första har jag streckat 1,2,3,4,5!
Jag behöver ta bort EN häst! Vem rankas som sista och femte häst i den gruppen?
Vilken skulle ni ha tagit bort?
Gammal 2018-01-20, 13:30   #58
lou

lous avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 255
Standard

Håller också Jaques Noir som förstahäst faktiskt. Stor chans att den få ta över ledning och då blir den svårslagen. Mycket bra spelvärde.

I sista avdelningen tror jag däremot man kan strecka på lite. National Prince kommer inte få bluffa bort någon ledning utan Persos Smokie kommer trycka på rejält. 64% är ju helt uppåt väggarna.
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:31   #59

Sharp$: 4130
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Behöver anpassa ett system till rätt radantal... I första har jag streckat 1,2,3,4,5!
Abano eller MT Insider...den förstnämnda lär inte hålla spets och sen är inte kusken nån större stjärna heller, formen är också ett frågetecken. MT är chanslös ifrån spets, och jag tror att den faktiskt släpper spets till Island Life...
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:32   #60
Banned

Standard

Citat:
Hade tagit bort M.T Insiderm hade det varit kort distans så hade det varit måste streck

Senast redigerad av trance_error den 2018-01-20 klockan 13:33.
Gammal 2018-01-20, 13:36   #61

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2108
Standard

Citat:
i första hand 1, motivering: Kommer att sitta fast.
i andra hand 2, motivering: Tina Erlandsson vinner inte V75.
Hank Cracker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:36   #62

evetons avatar

Standard

Citat:
Jag spikar 3 Nakoda Goj, så den kan du kanske ta bort?
doob (+50)
Gammal 2018-01-20, 13:38   #63

Standard

Idag ska nästan alla betaltjänster fälla Anna Mix på att det är brodd runt om istället för barfota runt om som i Frankrike. Samma betaltjänster som brukat skriva att det brukar passa barfota runt om hästar att tävla med brodd.

En annan förändring värd att tänka på är att det ska bli jänkarvagn (med reservation för att dom kan låna en, tränarens blev ju stulen för några dagar sedan). I Frankrike är inte bike tillåtet som bekant.
Gammal 2018-01-20, 13:45   #64

Shooters avatar

Standard

Citat:
Idag ska nästan alla betaltjänster fälla Anna Mix på att det är brodd runt om istället för barfota runt om som i Frankrike. Samma betaltjänster som brukat skriva att det brukar passa barfota runt om hästar att tävla med brodd.

En annan förändring värd att tänka på är att det ska bli jänkarvagn (med reservation för att dom kan låna en, tränarens blev ju stulen för några dagar sedan). I Frankrike är inte bike tillåtet som bekant.
Jag tror mycket på Anna Mix idag. Betaltjänsternas "tips" är ointressanta.
Gammal 2018-01-20, 13:50   #65

Sharp$: 7770
Standard

Citat:

Läser inga betaltjänster, så vet inte vad dom skriver/skrivit. Men påstår de att barfotahästar gynnas av brodd, så har de missat vad som sagts av de som har erfarenhet. Det är inte brodd de gynnas av.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:51   #66

doobs avatar

Standard

doob´s tankar om omgången!

Avd.1
4 M.T.Insider tar spets och hotar att köra där men jag tror man släpper... Först fram är 5 Island Life eller 1 Abano H. även om Spangenberg inte är världens mest vakna kusk. Ett scenario är att han klipper benen på en och det i sin tur drar med sig andra i iver över att komma ut i andraspår direkt... 3 Nakoda Goj finner vi någonstans i främre träffen och är nog förstahäst men sårbar om den får dödens. 2 Fashion Diva har en clown i sulkyn men har dokumenterad toppform och bra spurt! 7% finns det fortfarande värde i om det inte är för långt fram sista 500...

Avd.2
Låser nog på tre häst! Klar förstahäst och spikbud för den djärve är 6 Valborg Marje! Den som spikar får blund och hålla tummarna! Hästen har otroligt lätt för att gå över i passgång och även om spåret är ett önskespår från tränaren och det är spetsgaranti har hästen ofta gått i passgång när den skall accelerera från liknande lägen och sist blev det även passgång till slut... Spets och trav hela vägen så vinner den och 15% är helt ok! OM den tappar trav så vill jag ha med 9 Divine som har toppform och utmanar med Adielsson i sulkyn! Det stora draget och värdet är annars 8 Athos Race som Åke vill få ut i andraspår och mosa med! Såg fin ut sist och Åkes Athos-hästar lyser form inför vintern! PASS UPP! 6% ÄR ETT SKÄMT!!

Avd.3
6 Anna Mix ska normalt springa i kringlor kring dom här men skor på och slowstart till 46% gör att jag garderar! 3 Mind Your Face har läge för spets och skall då köras där. Har startats igång och har hårdhet så den kan vinna! Tar även med 4 Indoor Voices som såg ut som en miljard som fastlåst sist. Rätt lopp på rulle så speedar den förbi! Låst på tre...

Avd.4
Galet öppet lopp som kan behöva helgarderas. Jag tar bort en handfull. 3 Mofaksan "har inte toppform" säger man men spets övertas, och som Olle sa kuskbyte tyder på annat! Men siktar på vinst! 1 Alfie är fin och får smygloppet här och kan speeda. Örjan upp på kapabla 2 Uggla I Mossen! 4 Blås Undan sitter i främre träffen och har form, 5 Tand Tuff är tuff! 8 Sjö Odin kapabel och Uffe i sulkyn. 11 Smedsbo Faksen är bästa chansen säger JOP! 5%!! HÄPP! 13 Solör Stegg svår att sätta in efter vila men bäst kapacitet och till sist mitt stora drag 14 Art Kjarvald!! 3% ÄR DAGENS BÄSTA VÄRDE!! Kolla Art Kjarvalds sista lopp! Hade den då också och jagat den frenetiskt! Bortglömd idag också! Ofattbart! Tro mig! Den här skräller inom kort och topp5 i min rank! MYCKET fint trio- och tvillingvirke! SE UPP!

Avd.5
12 Southwind Feji fram och baklänges! SPIK!!

Avd.6
2 Jaques Noir tar över spets från ettan och sedan blir säkert hela vägen till mål! 3 Its Showtime Zaz borde vara andrahandare och tar en plats men får aldrig grepp om min spik! KLAR tredjehäst är Åke Lindbloms 4 Porthos Race! Där finns värdet vid gardering! Men jag spikar mig ur loppet! 2 Jaques Noir!

Avd.7
2 National Prince blir omgångens största spik som dessutom ligger i sista avdelningen! Då är det JULAFTON FÖR OSS NYKTRA!!. Renset blir enormt för dom kvarvarande som ser Princen skrynkla! Varför förlorar den!? För det första går Stall Båths hästar som om dom kommer hem bakfulla efter en runda på stan en sen lördagnatt över upploppet. Det lyser inte form direkt. Läste att hästarna fått en paus kring jul med diverse avmaskningar mm och det märks! Det är lite "bakfylla" över dom! Här finns också goda möjligheter att det blir överpace eller så blir Princen dessutom av med spetsen! Westholm skall göra ett seriöst försök ta spets och jag hoppas och tror att fler laddas! Sambuca Knight kan också laddas enormt! Näää 63% är löjligt och det är oseriöst att INTE gardera! Jag vill varna för två bomber som är galet understreckade! Både med kanonlägen, uppåtform och speed! 3 Mr Perfection och 4 Comte Du Pommeau! 2% på båda! VAD HÄNDER?? Fy fan det vattnas i munnen! Folk super för mycket! Det är galet gott folk! Två andra skrällar som också är tänkbara men har sämre lägen är 9 Ryan Kronos som såg ut som en MILJON sist och det var tydligen en liten överraskning för vissa.... 6.65 fick vi med ögon! Också 2% idag... Jag fattar ingenting... SE UPP! 11 Scarpia till 1%? Gnuggat på V75 tillräckligt för att folk borde ta den på allvar! TOPPFORM och suttit fast på slutet! 1% upprepar jag!! Galet....

Nu har ni fått en näve miljonhästar av mig där jag uppmanar er att INTE glömma Art Kjarvald och mina fyra smällar i sista! Eller ta en bärs till och glöm vad jag skrev! Blir mer över till mig då när potten skall fördelas!

Over and out!

Senast redigerad av doob den 2018-01-20 klockan 14:17.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 13:54   #67

Standard

Finns inte en enda vettig V5 ram i joker att använda till P54an idag. Det första loppet t ex är ett femtonhästarslopp och hittar inte en enda V5a kommande vecka som inleds med ett sådant. När legolas uppfinner egna lopp för streckspelen långt utanför ramarna på de streckspel atg har borde man också haft någon form av reduceringsprogram knutet till det. Väldigt få kunskapsspelare idag spelar streckspel med 5 lopp eller mer rent matematiskt .
Gammal 2018-01-20, 14:00   #68

Standard

Man fasar för hur atg live ska funka idag efter alla problem i veckan. Speciellt fram emot 16.20 tiden när antalet tittare väl ligger på max och långt över vardagskvällarna.
Gammal 2018-01-20, 14:03   #69
Banned

Standard

V75
Inlämnat: 2018-01-20, 12:50
Romme
Lördag 2018-01-20
Start: 16:20
Kostnad: 672,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6 (5, 1)
2: 1, 2, 6, 8, 9, 10 (5, 12)
3: 3, 6 (7, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13 (11, 14)
5: 3, 4, 5, 12 (7, 10)
6: 2 Jaques Noir (11, 12)
7: 1, 2 (8, 6)

2x6x2x7x4x1x2 = 1344 rader.
1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr.
Totalt: 672,00 kr.

Senast redigerad av trance_error den 2018-01-20 klockan 14:05.
Gammal 2018-01-20, 14:07   #70

Standard

Inget ljud och bilden börjat frysa redan. Stor risk att man får slå över till tv12 om en halvtimme. När ska atg få pålitlig teknik? Hade tjänster som viaplay haft lika mycket strul hade dom väl knappt haft en enda betalande kund.
ostkaka (+10)
Gammal 2018-01-20, 14:08   #71
lou

lous avatar

Standard

Citat:

Avd.1
4 M.T.Insider tar spets och hotar att köra där men jag tror man släpper... Först fram är 5 Island Life eller 1 Abano H. även om Spangenberg inte är världens mest vakna kusk. Ett scenario är att han klipper benen på en och det i sin tur drar med sig andra i iver över att komma ut i andraspår direkt... 3 Nakoda Goj finner vi någonstans i främre träffen och är nog förstahäst men sårbar om den får dödens. 2 Fashion Diva har en clown i sulkyn men har dokumenterad toppform och bra spurt! 7% finns det fortfarande värde i om det inte är för långt fram sista 500...

Avd.2
Låser nog på tre häst! Klar förstahäst och spikbud för den djärve är 6 Valborg Marje! Den som spikar får blund och hålla tummarna! Hästen har otroligt lätt för att gå över i passgång och även om spåret är ett önskespår från tränaren och det är spetsgaranti har hästen ofta gått i passgång när den skall accelerera från liknande lägen och sist blev det även passgång till slut... Spets och trav hela vägen så vinner den och 15% är helt ok! OM den tappar trav så vill jag ha med 9 Divine som har toppform och utmanar med Adielsson i sulkyn! Det stora draget och värdet är annars 8 Athos Race som Åke vill få ut i andraspår och mosa med! Såg fin ut sist och Åkes Athos-hästar lyser form inför vintern! PASS UPP! 6% ÄR ETT SKÄMT!!

Avd.3
6 Anna Mix ska normalt springa i kringlor kring dom här men skor på och slowstart till 46% gör att jag garderar! 3 Mind Your Face har läge för spets och skall då köras där. Har startats igång och har hårdhet så den kan vinna! Tar även med 4 Indoor Voices som såg ut som en miljard som fastlåst sist. Rätt lopp på rulle så speedar den förbi! Låst på tre...

Avd.4
Galet öppet lopp som kan behöva helgarderas. Jag tar bort en handfull. 3 Mofaksan "har inte toppform" säger man men spets övertas, och som Olle sa kuskbyte tyder på annat! Men siktar på vinst! 1 Alfie är fin och får smygloppet här och kan speeda. Örjan upp på kapabla 2 Uggla I Mossen! 4 Blås Undan sitter i främre träffen och har form, 5 Tand Tuff är tuff! 8 Sjö Odin kapabel och Uffe i sulkyn. 11 Smedsbo Faksen är bästa chansen säger JOP! 5%!! HÄPP! 13 Solör Stegg svår att sätta in efter vila men bäst kapacitet och till sist mitt stora drag 14 Art Kjarvald!! 3% ÄR DAGENS BÄSTA VÄRDE!! Kolla Art Kjarvalds sista lopp! Hade den då också och jagat den frenetiskt! Bortglömd idag också! Ofattbart! Tro mig! Den här skräller inom kort och topp5 i min rank! MYCKET fint trio- och tvillingvirke! SE UPP!

Avd.5

Avd.6
2 Jaques Noir tar över spets från ettan och sedan blir säkert hela vägen till mål! 3 Its Showtime Zaz borde vara andrahandare och tar en plats men får aldrig grepp om min spik! KLAR tredjehäst är Åke Lindbloms 4 Porthos Race! Där finns värdet vid gardering! Men jag spikar mig ur loppet! 2 Jaques Noir!

Avd.7
2 National Prince blir omgångens största spik som dessutom ligger i sista avdelningen! Då är detJULAFTON FÖR OSS NYKTRA!!. Renset blir enormt för dom kvarvarande som ser Princen skrynkla! Varför förlorar den!? För det första går Stall Båths hästar som om dom kommer hem bakfulla efter en runda på stan en sen lördagnatt över upploppet. Det lyser inte form direkt. Läste att hästarna fått en paus kring jul med diverse avmaskningar mm och det märks! Det är lite "bakfylla" över dom! Här finns också goda möjligheter att det blir överpace eller så blir Princen dessutom av med spetsen! Westholm skall göra ett seriöst försök ta spets och jag hoppas och tror att fler laddas! Sambuca Knight kan också laddas enormt! Näää 63% är löjligt och det är oseriöst att INTE gardera! Jag vill varna för två bomber som är galet understreckade! Både med kanonlägen, uppåtform och speed! 3 Mr Perfection och 4 Comte Du Pommeau! 2% på båda! VAD HÄNDER?? Fy fan det vattnas i munnen! Folk super för mycket! Det är galet gott folk! Två andra skrällar som också är tänkbara men har sämre lägen är 9 Ryan Kronos som såg ut som en MILJON sist och det var tydligen en linte överraskning för vissa.... 6.65 fick vi med ögon! Också 2% idag... Jag fattar ingenting... SE UPP! 11 Scarpia till 1%? Gnuggat på V75 tillräckligt för att folk borde ta den på allvar! TOPPFORM och suttit fast på slutet! 1% upprepar jag!! Galet....

Nu har ni fått en näve miljonhästar av mig där jag uppmanar er att INTE glömma Art Kjarvald och mina fyra smällar i sista! Eller ta en bärs till och glöm vad jag skrev! Blir mer över till mig då när potten skall fördelas!

Over and out!
EXAKT samma tankar som mig, sällan det är så likt.
Gammal 2018-01-20, 14:14   #72

Klankes avatar

Standard

01-20
Inlämnat:
2018-01-20 12:55
Kostnad: 1 440,00 kr
Avd Hästar Reserv
1 1 2 3 4 5 6
2 1 6
3 3 4 6 7
4 5 TAND TUFF
5 2 3 4 7 9 12
6 2 JAQUES NOIR
7 1 2 3 4 5 6 7 8 9 12

Ett av mina bolag
Gammal 2018-01-20, 14:22   #73

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5395
Standard

Är det någon som blir klok på kallblodsloppet?
Stona längst fram blir väl uppfångade, på mellanvolten står väl bäst inne.
Blås Undan och Tand tuff räcker det med dem..??
Gammal 2018-01-20, 14:25   #74

Shooters avatar

Standard

Mina tankar ser ut så här:

1) Det får gå hur det vill. Jag tar med de sex första spåren och går vidare.
2) Divine får Erik A. i jollen, vilket är ett rejält plus. Valborg Marje är det mycket skrik på idag. Bra chans i spets, men osäker. Athos Race är förmodligen bästa hästen. Men jag är inne på att ta ytterligare tre streck.
3) Anna Mix är bästa hästen när On Track Piraten verkar ha gjort sitt bästa. Inte mycket till motstånd. Har gått med korta hakar (bak?) tidigare, men långa idag och dessutom behövs det förmodligen på samtliga hovar. Toppchans och spikbud!
4) Mofaksan har lite tveksam form, men står ju jävligt bra inne i loppet. Samtidigt vissa tveksamheter på några motståndare samt stundande finaler i sikte. 18 % är helt enkelt skitbra på en rätt vettig chans. Spikbud!
5) Southwind Feji imponerar. Bra spik! 7 och 9, kanske 2, emot vid gardering, men jag ser inga skäl att gardera. Southwind går bra med brodd.
6) Tvåhästarslopp på förhand. Jag tar även med Porthos Race (hoppas han klarar banan) och Västerbo Grosbois som duger bra här.
7) Omgångens största favorit är National Prince. Men här blir det nog körning och jag trycker dit fem streck. Måste stå över en av Wahlmanns hästar och då får det bli Forecast som inte tycks vilja sätta nosen först.
Gammal 2018-01-20, 14:27   #75

Standard

Flash Di Quattro stor favorit i P54-2. Det är svårt att köpa. Läste att stallet haft stora sjukdomsproblem och är segerlösa 2018 efter 22 starter. Dessutom säger man i guidenintervjun att hästen är väldigt missgynnad av att tävla med brodd.
Gammal 2018-01-20, 14:30   #76
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Åke L säger väl att Athos Race är hans bästa chans i omgången.
Jag böjer mig för Herr Guldtand och spikar (så nu kommer Tentacles vinna, bara så ni vet). I övrigt - spik på Indoor och Southwind.
Ryan Kronos var första hästen som blänkte till i startlistorna, så den glöms inte.
Är nog lite mer tveksam till Art Kjarvald. Tycker den är lite ojämn.
På skrällsidan - Cupido? Viktoria Swing? Forecast?

Gammal 2018-01-20, 14:40   #77

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Flash Di Quattro stor favorit i P54-2. Det är svårt att köpa. Läste att stallet haft stora sjukdomsproblem och är segerlösa 2018 efter 22 starter. Dessutom säger man i guidenintervjun att hästen är väldigt missgynnad av att tävla med brodd.
Bangubben på liven spikade My Dream Art där, samt favoriten i montén.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:43   #78

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Blir inget spel idag, inte tid att läsa på den här veckan. Efter 10 minuter med startlistorna ser det ändå ganska lätt ut. Klart spikvärde på Mofaksan, bättre uppgift än så här får man leta efter. Och Southwind Feji given att gå emot, spår 12 och helt ostreckat bakom.

3,5
2,4,5,6,7,8,9,10
2,3,4,6,7
3
4,5,9,10,11,12
2,3
2

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:43   #79

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Bangubben på liven spikade My Dream Art där, samt favoriten i montén.
Inte läst på monteloppet, och hittar ingen med första bike i provstarterna så ligger lågt med liren där.
Gammal 2018-01-20, 14:48   #80

doobs avatar

Standard

Citat:

Avd.1

Avd.2

Avd.3

Avd.4

Avd.5

Avd.6

Avd.7
2 National Prince blir omgångens största spik som dessutom ligger i sista avdelningen! Då är det JULAFTON FÖR OSS NYKTRA!!. Renset blir enormt för dom kvarvarande som ser Princen skrynkla! Varför förlorar den!? För det första går Stall Båths hästar som om dom kommer hem bakfulla efter en runda på stan en sen lördagnatt över upploppet. Det lyser inte form direkt. Läste att hästarna fått en paus kring jul med diverse avmaskningar mm och det märks! Det är lite "bakfylla" över dom! Här finns också goda möjligheter att det blir överpace eller så blir Princen dessutom av med spetsen! Westholm skall göra ett seriöst försök ta spets och jag hoppas och tror att fler laddas! Sambuca Knight kan också laddas enormt! Näää 63% är löjligt och det är oseriöst att INTE gardera! Jag vill varna för två bomber som är galet understreckade! Både med kanonlägen, uppåtform och speed! 3 Mr Perfection och 4 Comte Du Pommeau! 2% på båda! VAD HÄNDER?? Fy fan det vattnas i munnen! Folk super för mycket! Det är galet gott folk! Två andra skrällar som också är tänkbara men har sämre lägen är 9 Ryan Kronos som såg ut som en MILJON sist och det var tydligen en liten överraskning för vissa.... 6.65 fick vi med ögon! Också 2% idag... Jag fattar ingenting... SE UPP! 11 Scarpia till 1%? Gnuggat på V75 tillräckligt för att folk borde ta den på allvar! TOPPFORM och suttit fast på slutet! 1% upprepar jag!! Galet....

Over and out!
Glömde nämna Sambuca Knight i sista.... 5% på en sån klasshäst från framspår. Bergh tränar och det är inte ens kuskminus i Kim Eriksson som är riktigt på tårna för dagen.... Sjuk värde!
Gammal 2018-01-20, 14:50   #81

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:

Avd.1

Avd.2

Avd.3

Avd.4

Avd.5

Avd.6

Avd.7

Over and out!
Kul genomgång o exakt samma tankar som jag kommit fram till för en timma sedan så här ser mitt system ut för 252 kr
3,5

6,8,9

6.ANNA MIX

1,2,3,4,8,11,13

12.SOUTHWIND FEJI

2,3,11

1,2,8,11

Får hoppas att detta är ett gott tecken DOOB
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:53   #82

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3255
Standard

Somnade Jennifer?
Gammal 2018-01-20, 14:55   #83

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Somnade Jennifer?
Inget av de bättre montelopp man sett snällt sagt. Banan ?
Gammal 2018-01-20, 14:55   #84
Administrator

Standard

Är vi färdiga med Anna Mix?

Synas? Eller vinner med hästlängder?

Gammal 2018-01-20, 15:06   #85

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Citat:

Syn och Höj!
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 15:06   #86

Standard

Undrar hur V4 spelarna analyserat Ivan Pavlov A.T nu i lopp 2. Kanske grottat ner sig i ungerska lopparkiven?
Gammal 2018-01-20, 15:07   #87

Standard

Citat:

Som skrälletare man är tänkte jag först gardera med den troliga ledaren Mind your Face.

Men ibland får man kapitulera.

Anna Mix borde faktisk stå i en klass för sig här.
Mötte senast : Bold eagle, Propulsion, Bird Parker, Bellinda Josselyn...
Var 5:e handare i det loppet och mer spelad än tex Lionel NO och Ringo starr Treb.

Anna mix är ett styrkelejon och gynnas av distansen. Även om Mind your face har form och får spets tror jag Anna Mix bara kör över motståndet här.
Hon är 1-2 klasser bättre än dagens motstånd. 46 % spelad är spelvärt.

Jag spikar på allt!
znipstern (+1)

Senast redigerad av Basse den 2018-01-20 klockan 15:10.
Gammal 2018-01-20, 15:20   #88
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Som skrälletare man är tänkte jag först gardera med den troliga ledaren Mind your Face.

Var 5:e handare i det loppet och mer spelad än tex Lionel NO och Ringo starr Treb.

Anna mix är ett styrkelejon och gynnas av distansen. Även om Mind your face har form och får spets tror jag Anna Mix bara kör över motståndet här.

Jag spikar på allt!
Hur mycket Anna Mix var spelad senast är väl inte rätt ingångsvärde? Det säger ju bara nåt om hur kollektivet bedömt henne.
Hur bra är hästen/ekipaget den här gången är väl det som är intressant?

Gammal 2018-01-20, 15:25   #89

Standard

Citat:

Jag spikar på allt!
Jag spikar också, men Indoor Voices .
Mind Your Face går bäst i spets och Erik envisas att släppa till Kim som trycker på hela loppet (tuff tempo). Vem brukar profitera på det?? Just det, Örjan. Rundar av Anna in på upploppet och vinner med en längd.
Så tänkte jag iallafall.
Gammal 2018-01-20, 15:27   #90

Standard

Blev bara en liten P54a idag. Stor risk att åka direkt då väl i stort vem som helst kan vinna första. Banan verkar väldigt lurig. Bana med en massa snö i materialet brukar ställa till det för många. Spikar Anna Mix och hoppas hon ska funka på banan. Men liten chans att vara med så länge

1. 3,6,7,15
2. 5,6
3. 3,5,6
4. 1,6,8,9
5. Anna mix

96 rader/288 kr
Gammal 2018-01-20, 15:27   #91
lou

lous avatar

Standard

Någon som vet vad som sägs om Kadetten?
Gammal 2018-01-20, 15:29   #92

Standard

Citat:
Hur mycket Anna Mix var spelad senast är väl inte rätt ingångsvärde? Det säger ju bara nåt om hur kollektivet bedömt henne.
Hur bra är hästen/ekipaget den här gången är väl det som är intressant?
Det var inte det som avgjorde mitt val. Men igenom att kolla upp det loppet vart jag påmind om i vilken klass hon normalt möter.
Gammal 2018-01-20, 15:30   #93

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lou Visa inlägg
Någon som vet vad som sägs om Kadetten?
Bergh stormvarnade för den i sin krönika i expressen. Frågan är om han gjort det utåt om han verkligen trott på chans.
Gammal 2018-01-20, 15:30   #94

Standard

Maitainability nu tack för chans på V4 !

Var ju grym sist och bara mosade motståndet.
Major (+6)
Gammal 2018-01-20, 15:31   #95

Standard

Citat:
Maitainability nu tack för chans på V4 !

Var ju grym sist och bara mosade motståndet.
Haha, du är ju hopplös... Hur hittade du streck för Strecket?
Gammal 2018-01-20, 15:35   #96

Standard

Fastlåst hela vägen :-(
Gammal 2018-01-20, 15:37   #97

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Haha, du är ju hopplös... Hur hittade du streck för Strecket?
Helgarderade första, bara 8 till start och relativt billigt att helgardera.
Monte'loppen brukar ju leverera skrällar.
Favorit eller 1-5%
Gammal 2018-01-20, 15:38   #98
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Walmann lämnar klart på Indoor Voices!

Gammal 2018-01-20, 15:39   #99

Sharp$: 4979
Standard

Citat:
Han reserverade sig bara för sjukdom och svarade med ett "Ja" på frågan om det var ett klartecken... hur brukar hans utstuckna hakor funka?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 15:40   #100
Banned

Standard

Citat:
o vart hamnar den?
Han verkar inte inse vilket loppningsförlopp hästen kommer få
Gammal 2018-01-20, 15:40   #101

Standard

Synd att inte Erik vann P54-1 , men helt ok med en 12 procentare på 4 streck, men chansen att klara nästa på två ännu mindre.
Gammal 2018-01-20, 15:43   #102
lou

lous avatar

Standard

Slänger upp en liten jävel så får vi se om någon är sugen. Inte avgjort om jag ska spika Nakoda Goj eller Island Life i första. Kan bli att man tar båda och går kortare i 3e.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...d-f589d577e81e
Gammal 2018-01-20, 15:46   #103
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Han reserverade sig bara för sjukdom och svarade med ett "Ja" på frågan om det var ett klartecken... hur brukar hans utstuckna hakor funka?
I jämförelse med Pihlström, Bergh, Broberg så sticker nog hans haka inte ut så långt väl?

Gammal 2018-01-20, 15:46   #104

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Walmann lämnade klartecken på rätt många på solvallas stallbacke i fjor som inte vann så skulle själv inte banka in spiken på en större V75a bara på det.
Gammal 2018-01-20, 15:49   #105
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Är det fler än jag som har bekymmer med ATG-live sändningen? Den stannar ju var 15:e sekund......

Gammal 2018-01-20, 15:52   #106

Standard

Citat:
Är det fler än jag som har bekymmer med ATG-live sändningen? Den stannar ju var 15:e sekund......
Ja................................................ ......
Gammal 2018-01-20, 15:54   #107
Administrator

Standard

Citat:
Varit så ungefär hela veckan. Kundtjänst säger att ingen haft problem...

znipstern (+1)
Gammal 2018-01-20, 15:55   #108

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2950
Standard

Hur orkar ni ens diskutera motbud till Indoor Voices? ALLA såg hur mycket krafter den satt kvar med i rygg senast
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 15:57   #109

Shooters avatar

Standard

Det gäller att inte lägga för mycket krut i början av loppen idag. Då får man trött häst till slut.
Gammal 2018-01-20, 15:58   #110

Standard

Härlig vinnare i P54-2. 13 procentare på två streck. Nu börjar det se spännande ut. Bara 20 tkr i omsättning och en vinstpool på ca 25 tkr.
Gammal 2018-01-20, 15:58   #111

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Samma problem här tyvärr
Vågar inte logga ur
Gammal 2018-01-20, 15:58   #112
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Är det någon som blir klok på kallblodsloppet?
Stona längst fram blir väl uppfångade, på mellanvolten står väl bäst inne.
Blås Undan och Tand tuff räcker det med dem..??
Mino eller Flex blir min utgångshäst...
Gammal 2018-01-20, 15:59   #113

Shooters avatar

Standard

Valborg Marje ser inte rolig ut. Jag tar bort den även om det är dumt att ta bort kusar ibland pga. värmningar.

Senast redigerad av Shooter den 2018-01-20 klockan 16:00.
Gammal 2018-01-20, 16:00   #114

Standard

Citat:
Varit så ungefär hela veckan. Kundtjänst säger att ingen haft problem...
Jag gav upp skiten och bytte till tv12. Hade Hultman suttit i studion hade jag nog försökt lite till men Peter Anderssons drag har jag redan tagit del av och lirat tungt som vanligt.
Saeljarsnoken (+10), Staketkusken (+1)
Gammal 2018-01-20, 16:01   #115

Standard

Där satt LD
Rättningskod FFD TTJ VCC
Då får man lira gratis idag, hehe
Gotland (+2), Major (+5)
Gammal 2018-01-20, 16:04   #116
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Där satt LD
Rättningskod FFD TTJ VCC
Då får man lira gratis idag, hehe
Du är i zonen kompis! KBK!

Dahle (+5)
Gammal 2018-01-20, 16:07   #117

Majors avatar

Standard

Citat:
Jag gav upp skiten och bytte till tv12. Hade Hultman suttit i studion hade jag nog försökt lite till men Peter Anderssons drag har jag redan tagit del av och lirat tungt som vanligt.
Tyvärr är sändning likt en dålig VHS kopia ala 80 talet, man satt klistrad framför tjock tv:n och bara njöt fast ljud och bild var knappt gångbart !
Gammal 2018-01-20, 16:10   #118

Gasellens avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1871
Standard

Citat:
Jag förutsätter att du spelar tungt mot hans drag...
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:12   #119

Staketkuskens avatar

Standard

Hur kan ATG:s teknik vara så opålitlig? Jag menar, är väl där MAN borde vilja investera pengar om något?
Gammal 2018-01-20, 16:14   #120

Majors avatar

Standard

Så här blir det idag
Lycka till alla idag !

V75
Inlämnat: 2018-01-20, 16:11
Romme
Lördag 2018-01-20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6 (5, 2)
2: 6, 9, 12 (1, 8)
3: 4 Indoor Voices (6, 3)
4: 4, 8, 13 (11, 1)
5: 2, 4, 12, 15 (5, 7)
6: 3, 11 (2, 4)
7: 1, 2, 9, 11 (5, 3)

2x3x1x3x4x2x4 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: CGF QTJ XMH
Gammal 2018-01-20, 16:16   #121
Banned

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 420
Standard

copy

Senast redigerad av travlife den 2018-01-20 klockan 16:18. Anledning: fejl
travlife är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:19   #122

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1476
Standard

Citat:
Valborg Marje ser inte rolig ut. Jag tar bort den även om det är dumt att ta bort kusar ibland pga. värmningar.
Ganska identisk värmning som 1:a senast på V75 , bättre då i andra.
Gammal 2018-01-20, 16:20   #123

oinkks avatar

Sharp$: 1056
Standard

Hmm, att välja mellan Peter Anderssons mestips eller Patrik Skoglunds teatraliska pauseringar, och inte att förglömma uppladdningen inför kunskapsspelet Top7....
Stänger nog av ljudet, alternativt text-tv..

Senast redigerad av oinkk den 2018-01-20 klockan 16:21.
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:20   #124

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 362
Standard

Märks att ATG är skyddat av staten, sämsta jävla produkt. Nå fler som inte kan se ATG LIVE?
fesk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:21   #125

Standard

Ni ligger lågt här på Sharps med 1 Han Herred i sista. Hästen har perfekt spår, älskar sprinterdistans och tränaren signalerar kanonform. Han får vinnarhålet bakom storfavoriten. Erik låser inte in Stig H:s häst på upploppet. Bara streckad till 8 %. Ett fynd.
Major (+2)
Gammal 2018-01-20, 16:21   #126

Standard

Peter G får aldrig till det med styrningarna på V75.
Gammal 2018-01-20, 16:22   #127

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fesk Visa inlägg
Märks att ATG är skyddat av staten, sämsta jävla produkt. Nå fler som inte kan se ATG LIVE?
Speltjänst började strula för 45 minuter sedan, men reduceringarna idag var inte så kritiska. Så det fick bli ett matematiskt istället. Och på det den konstant strulande liven. Suck.
Gammal 2018-01-20, 16:24   #128

Shooters avatar

Standard

Naokoda är ruskigt fin nu, men trist för omgången.
Gammal 2018-01-20, 16:25   #129

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Mycket fint lopp av Nakoda Goj
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:25   #130

Standard

Citat:
Jag påpekade det med PG. Lönar sig mer och inte ta han med.
Gött och inleda med en spik
Överläggsen vinnare Nakoda
Gammal 2018-01-20, 16:26   #131
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Hur kan ATG:s teknik vara så opålitlig? Jag menar, är väl där MAN borde vilja investera pengar om något?
Nybörjare, inte mogna uppgiften. Rekryterade kompisar och kompisars kompisar första åren. Kom inte på vad som krävdes ur ett drift- och förvaltningsperspektiv förrän 2016-2017. Brottas fortfarande med implentationen.
Gammal 2018-01-20, 16:27   #132
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Ni ligger lågt här på Sharps med 1 Han Herred i sista. Hästen har perfekt spår, älskar sprinterdistans och tränaren signalerar kanonform. Han får vinnarhålet bakom storfavoriten. Erik låser inte in Stig H:s häst på upploppet. Bara streckad till 8 %. Ett fynd.
Rejält kuskplus, iallafall....
mackpeter (+2)
Gammal 2018-01-20, 16:29   #133
Banned

Standard

Citat:
Och det är väl ingen nyhet? Det har väl varit en ”travpunktssanning” i minst 10 år...?
Gammal 2018-01-20, 16:30   #134

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nybörjare, inte mogna uppgiften. Rekryterade kompisar och kompisars kompisar första åren. Kom inte på vad som krävdes ur ett drift- och förvaltningsperspektiv förrän 2016-2017. Brottas fortfarande med implentationen.
Den stora frågan är om dom är riktigt medvetna om teknikstrulet senaste veckan. Har inte sett någonting varken på twitter eller hemsidan om det . Dom brukar gå ut med info när det är strul. Kanske för få som ringer kundtjänst och dom tror att det bara är ett fåtal enskilda kunder det strulat/strular för?
Gammal 2018-01-20, 16:31   #135

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Hopps på Lord LS eller capone siso nu
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:32   #136

Standard

Citat:
Rejält kuskplus, iallafall....
+1 på det! Och då tycker jag ändå att Ville har oändligt mycket att lära sig... Den åkte ut från systemet när jag inte fick reducera.
Gammal 2018-01-20, 16:33   #137
Banned

Standard

Fyfan va dålig Abano var, invändig resa hela loppet, fritt fram på upploppet, kunde knappt nåt.
Ska vara glad för 3:e plats.
Gammal 2018-01-20, 16:34   #138

Standard

Citat:
Den stora frågan är om dom är riktigt medvetna om teknikstrulet senaste veckan. Har inte sett någonting varken på twitter eller hemsidan om det . Dom brukar gå ut med info när det är strul. Kanske för få som ringer kundtjänst och dom tror att det bara är ett fåtal enskilda kunder det strulat/strular för?
Jag tycker i så fall att det ligger i deras ansvar att reparera hela Sveriges internet, eftersom det inte är något fel på deras kapacitet.
Gammal 2018-01-20, 16:36   #139
Banned

Standard

Citat:
Nej, och det är en del av problembilden. Istället för att använda modern probe-teknik och ett systematiskt arbetssätt för att upptäcka incidenter så sitter man i fikarummet och väntar på att få en incident-ticket via helpdesk.

I paritet med vilken kommunal IT som helst utanför storstadsområdena...
Gammal 2018-01-20, 16:37   #140

Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Man fasar för hur atg live ska funka idag efter alla problem i veckan. Speciellt fram emot 16.20 tiden när antalet tittare väl ligger på max och långt över vardagskvällarna.
satte på nu och redan kört
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:40   #141

Staketkuskens avatar

Standard

Extra roligt hur köpta de i studion är och så vidare. Teknikstrul, inlämningsstrul, tveksamma styrningar ... Ingenting tas upp av gråtande Per Skoglund.
Major (+1), oinkk (+1)
Gammal 2018-01-20, 16:41   #142
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Nu kom meddelandet på ATG-sidan....."Vi har för närvarande problem med......bla bla bla"

Gammal 2018-01-20, 16:41   #143

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

kan inte logga in på ATG jag... bra jobbat idioter
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:45   #144
lou

lous avatar

Standard

Stendöd omgång fyfan
Gammal 2018-01-20, 16:46   #145
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Då laddar vi för V5 vänner!!

Gammal 2018-01-20, 16:46   #146

Shooters avatar

Standard

Jaha, ska det bli favoriter rakt igenom? Hade nian som spik från början.
Gammal 2018-01-20, 16:46   #147

Sharp$: 580
Standard

Fin avslutning på Valborg Marje men den är inte helt pålitlig..
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 16:46   #148

Standard

Det där loppet körde Erik i princip bort. Snacka om häst som ändå fixade det!
Gammal 2018-01-20, 16:47   #149

Standard

Anna Mix kvar för att sätta P54an. Inga jackpots där. Ser tyvärr ut att bli det hos atg igen efter två inledande favoritsegrar. Men skrev det redan i söndags.
Gammal 2018-01-20, 16:47   #150

Standard

Fan trodde Tentacles skulle ta det
Gammal 2018-01-20, 16:48   #151

Standard

Skit att storfavoriten vinner, när man har sju streck. Känns som lång näsa.
Gammal 2018-01-20, 16:50   #152
Banned

Standard

JACKPOT ??
Gammal 2018-01-20, 16:55   #153

Shooters avatar

Standard

"ATG Live: För närvarande har vi problem med ATG Live sändningen, vi arbetar med att åtgärda problemet."

De vet i alla fall om det idag.
Gammal 2018-01-20, 16:55   #154

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travlife Visa inlägg
JACKPOT ??
Ser så ut, men fortfarande finns 3 stora favoriter som skall hålla. Jag har spikat emot den ena, garderat den andra och spikat den tredje ( SF)
Gammal 2018-01-20, 16:56   #155

KalleKluts avatar

Standard

Perkele! Det där hade ju Valborg lekt hem utan den där förbannades omotiverade galoppen.
Gammal 2018-01-20, 16:57   #156

Standard

Citat:
Nu kom meddelandet på ATG-sidan....."Vi har för närvarande problem med......bla bla bla"
Härligt . Har bara pågått sedan i tisdags.
Gammal 2018-01-20, 16:59   #157
Banned

Standard

Young Da Vici som NG?
Gammal 2018-01-20, 17:02   #158

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Skit att storfavoriten vinner, när man har sju streck. Känns som lång näsa.
Storfavorit var väl att ta i.. 28% Men likväl surt!
Gammal 2018-01-20, 17:02   #159

Standard

Citat:
Young Da Vici som NG?
Athos Race snarare. Fast bakom en mur av löss.
lenninen (+5)
Gammal 2018-01-20, 17:07   #160

Standard

Citat:
JACKPOT ??
Nejnej - j-a pessimist. Nu får Anna stryk och det skräller i kallblodsloppet.
Gammal 2018-01-20, 17:10   #161

Helges avatar

Standard

Funkar med denna kanal.

Gammal 2018-01-20, 17:10   #162

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50369
Standard

Från Frank Nivard,Björn Goop till Kim Eriksson.
Kuskminus är väl understatement?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 17:10   #163
Banned

Standard

Under 2 ggr pengarna på Anna Mix - spelarkollektivet är helt fel på det igen....grattis HRS!
Gammal 2018-01-20, 17:10   #164
lou

lous avatar

Standard

HAN E TILLBAKS!
Gammal 2018-01-20, 17:11   #165

Gasellens avatar

Standard

Hatten av för Piraten!
Gammal 2018-01-20, 17:11   #166

Standard

Alltså Örjans styrning..?
Gammal 2018-01-20, 17:12   #167

Staketkuskens avatar

Standard

Nu: OTP:s skötare gråter! Då gråter Per Skoglund snart också!
Gammal 2018-01-20, 17:12   #168

Shooters avatar

Standard

Nu körde Strömberg själv och tvärt emot vad de flesta trodde så satt formen där.
Gammal 2018-01-20, 17:12   #169

Standard

Var väl första gången på typ ett år det fanns spelvärde på V75 på Piraten och då vinner den överlägset. Inte lätt med trav.
Major (+1)
Gammal 2018-01-20, 17:12   #170
Banned

Standard

Anna Mix is dead ? pajas Aronsson Sofia
Gammal 2018-01-20, 17:13   #171

Sharp$: 580
Standard

Snyggt Piraten. Man kan ju dock fråga sig vad Kim håller på med? Sån jävla amatörstyrning eller var det en förtäckt prepare att låtsas göra ett försök i tredjespår. Örjan blockade perfekt.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 17:13   #172

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3575
Standard

örjan vad gör han fattar inget
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 17:13   #173

evetons avatar

Standard

Fan... hade inte en tanke på Indoor innan allt snack om att Walmann lämnat klart. Bytte bort OTP pga detta och såg efter halva loppet att han skulle vinna lätt. Suck!
Gammal 2018-01-20, 17:15   #174

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50369
Standard

Inte ens Berglund på Travnet trodde på den:

"Överspelade:

...7 On Track Piraten (V75-3) har sett helt formlös ut på slutet och med tränare Strömberg i vagnen har han inte vunnit sedan 2012. Känns kall."
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 17:16   #175

Standard

En hemmatränare brukar alltid skrälla till när det körs V75 på Romme. Det har oftast varit Strömberg med någon överlägsen doldis, vad jag minns ända sedan 1980-talet. Nu var detta ingen jätteskräll, men snart kvalar detta ta mig tusan in som reduceringsvillkor för Romme-75:or...
Gammal 2018-01-20, 17:17   #176
lou

lous avatar

Standard

Inte alltid toppkuskarna gör det bäst, utan den som känner hästen bäst.
Gammal 2018-01-20, 17:17   #177

Standard

En kvart före inlämning hade man spik på Nakoda Goj och Piraten med på lappen. Sedan var det broddtjafs på Nakoda och allt frid och fröjd med Anna Mix. Självklart byter man spik och får den här i halsen. Heja.

Kul för Strumpan, dock.
Gammal 2018-01-20, 17:17   #178
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Anna Mix is dead ? pajas Aronsson Sofia
Nu har ju hästen varit i Frankrike ett tag. Så att skylla på Sofia Aronsson känns ju helt jävla snett. Den kom hit för en dryg vecka sedan.... Läs på!

Gammal 2018-01-20, 17:18   #179

Helges avatar

Standard

Förra året denna omgång, gick Sofia ut och sa att det skulle köras preparé med Anna Mix inför Prix d'Amerique.
Det blev ett jäkla liv efter loppet och torsken som storfavorit. I år har hon aktat sig noga för ens antyda något sådan.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle24224803.ab

Kim lämnade denna förklaring efter loppet då han hördes om det.

Gammal 2018-01-20, 17:19   #180

Standard

Över 1000 kr tillbaka på en fyra på P54an kan man inte klaga på i alla fall . Två favoriter, två outsiders och en skräll. Snacka om spelvärde.
Gammal 2018-01-20, 17:22   #181

Staketkuskens avatar

Standard

Alla förklaringar blir godkända i Sverige. Det vet alla. Är bara amatörer som straffas.
Gammal 2018-01-20, 17:24   #182
Banned

Standard

Citat:
Nu har ju hästen varit i Frankrike ett tag. Så att skylla på Sofia Aronsson känns ju helt jävla snett. Den kom hit för en dryg vecka sedan.... Läs på!
ja ja and the moon is blue.

Mötte On Track Piraten en gång förra vintern med skor på. Då gick hon utvändigt hela vägen över lång distans och då var det målfoto. Det ser bra ut på förhand, säger Sofia Aronsson..... LÄS PÅ .TAK
Gammal 2018-01-20, 17:32   #183

Standard

Om inte Art Kjarvald hade tappat ryggen på Solör Stegg varvet kvar hade han vunnit som skit.
Gammal 2018-01-20, 17:33   #184

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Oj! Enda sättet att vinna loppet och han lyckas. Hålstege får man in ibland på ett enda kort draget. Inget jag någonsin skulle lira på till 5ggr pengarna dock, grattis ni som drog in något på den men i längden är det ett torskspel.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 17:33   #185

Standard

Diska nr 1 och låt 6:an vinna! Nej, det är inte hjärnan som talar, det är mitt system...

Nähäpp, då var det godnatt.

Senast redigerad av Shizznit den 2018-01-20 klockan 17:38.
Gammal 2018-01-20, 17:35   #186
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
ja ja and the moon is blue.

Mötte On Track Piraten en gång förra vintern med skor på. Då gick hon utvändigt hela vägen över lång distans och då var det målfoto. Det ser bra ut på förhand, säger Sofia Aronsson..... LÄS PÅ .TAK
Jag saxar från Fredagens TravRonden: "Jag tror inte hon kommer ha toppform på lördag. Hon får ofta göra jobbet i dödens och där vill man inte köra varje gång".

Gammal 2018-01-20, 17:38   #187

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Om inte Art Kjarvald hade tappat ryggen på Solör Stegg varvet kvar hade han vunnit som skit.
Konstigt val av Uffe efter galoppen på SS också, ner i rygg på en riktig storskräll
Gammal 2018-01-20, 17:38   #188

Standard

Blev hånad här på sharps för att ha streckat Alfie på Bergsåker senast. Visst vann hon nu.
Gammal 2018-01-20, 17:39   #189
Banned

Standard

Citat:
Jag saxar från Fredagens TravRonden: "Jag tror inte hon kommer ha toppform på lördag. Hon får ofta göra jobbet i dödens och där vill man inte köra varje gång".

6 Anna Mix (Kim Eriksson) gick ett ­tuffare jobb i måndags och allt var väl där. ­Kändes jättefin. Hon har inte hunnit vara här så jätte­länge men får vara här hos mig några veckor före Prix de France. Inga orosmoln på himlen. Hon känns fin. Det är det att hon aldrig gått med brodd, vilket kommer krävas på lördag. Inte orolig för galopp men det blir kanske lite ovant för henne. Mötte On Track Piraten en gång förra vintern med skor på. Då gick hon utvändigt hela vägen över lång distans och då var det målfoto. Det ser bra ut på förhand, säger Sofia Aronsson.
Gammal 2018-01-20, 17:40   #190

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Konstigt val av Uffe efter galoppen på SS också, ner i rygg på en riktig storskräll
Jo, men den kan väl inte gå utan rygg hela sista varvet. Därför såg det perfekt ut varvet kvar men blev pannkaka i stället. Drygt.
Gammal 2018-01-20, 17:42   #191
Banned

Standard

Citat:
Blev hånad här på sharps för att ha streckat Alfie på Bergsåker senast. Visst vann hon nu.
Citat:
Mino eller Flex blir min utgångshäst...
Man får vara nöjd med det lilla, även om det inte var så långt borta med full pott. Tvillingen gav över 200ggr och platsoddset på 10ggr är helt ok.

Tack för kaffet!
Gammal 2018-01-20, 17:48   #192
Banned

Standard

nu vinnare Millstone's Vivid bra kuse
Gammal 2018-01-20, 17:49   #193

Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fesk Visa inlägg
Krånglade tidigare idag,men har funkat sedan 1620
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 17:49   #194
Banned

Standard

Dagens första torskspel tvilling 2,3,4,5 runt om, 200kr.
Gammal 2018-01-20, 17:53   #195
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Grattis er som garderade Southwind.......

mackpeter (+2), eveton (+2), Spiritus (+2), SO (+2)
Gammal 2018-01-20, 17:54   #196

Gasellens avatar

Standard

Klasskillnad! Perfekt styrning!
Gammal 2018-01-20, 17:55   #197
Banned

Standard

Galop Millstone's Vivid, Remember Rivner , Nouvelle Avenue
bra Southwind Feji
Gammal 2018-01-20, 17:56   #198

Standard

Nu är det nog klart med ny jackpot och i så fall flyttar atg 25 miljoner till nästa lördag och påskdagen. Parodiskt efter all reklam i veckan i så fall i och med att betydligt mindre pengar kommer delas ut till spelarna än en icke jackpot omgång. Skönt att slippa denna skit som legolas kund.
Gammal 2018-01-20, 17:58   #199
Banned

Standard

Citat:
Dagens första torskspel tvilling 2,3,4,5 runt om, 200kr.
Vilken merca...! Dumstrut på...
Gammal 2018-01-20, 18:00   #200

Shooters avatar

Standard

Hon är fin den där.
Gammal 2018-01-20, 18:00   #201

Standard

Jaques Noir värmde inte i jänkarvagn . Väntar på att den ska göra det för när man minst anar det brukat det bli första jänkarvagn på Nurmoshästarna.
Gammal 2018-01-20, 18:02   #202

Shooters avatar

Standard

Rak DD: 2-6.
Gammal 2018-01-20, 18:03   #203

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Nu är det nog klart med ny jackpot och i så fall flyttar atg 25 miljoner till nästa lördag och påskdagen. Parodiskt efter all reklam i veckan i så fall i och med att betydligt mindre pengar kommer delas ut till spelarna än en icke jackpot omgång. Skönt att slippa denna skit som legolas kund.
Det kan ju inte vara försvarbart för någon att spela på Legolas när dom har 9000:- att spela om på P76.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 18:05   #204

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Det kan ju inte vara försvarbart för någon att spela på Legolas när dom har 9000:- att spela om på P76.
Nä verkligen inte. Men jag menade att dom aldrig har denna jackpotskit som bara blir värre och värre hos atg.
Gammal 2018-01-20, 18:06   #205

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Nä verkligen inte. Men jag menade att dom aldrig har denna jackpotskit som bara blir värre och värre hos atg.
Nej där har ATG något att lära. Det börjar bli pinsamt.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 18:07   #206

Standard

Rak dubbel 2-1 till 28 ggr fläsket.
Gammal 2018-01-20, 18:14   #207
Banned

Standard

Dagens andra torskspel: DD 8-1,2,5,6,7 200kr per komb.
Gammal 2018-01-20, 18:17   #208
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

På DD får jag väl dra i Värmlandstofsen:
5-7,9.

Gammal 2018-01-20, 18:23   #209

oinkks avatar

Sharp$: 1056
Standard

Ulf Olsson, snygg styrning oavsett hur det går
Spiritus (+1)
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 18:27   #210

Standard

Trots favoritskapet för Showtime: det där såg jag inte komma än på någon start (och knappt någon av speltjänsterna heller). Det är svårt att sätta in hästar som vilat och sedan segrat mot skräp i ett skarpt V75-lopp...
Gammal 2018-01-20, 18:41   #211

Standard

Nu har jag tjatat om Han Herred hela dagen. Går "all in" på alla spelformer.
Gammal 2018-01-20, 18:47   #212

Standard

52 kr i värdeökning eller 2,55 procent med favoritsegern i sista .
Gammal 2018-01-20, 18:50   #213
Banned

Standard

Jackpott 25 mille extra nästa Lördag.

Ska vi chansa på omsättning 115 mille minst?
Gammal 2018-01-20, 18:50   #214

Standard

Men kan inte sluta förfäras över detta skenande jackpotelände. Massiv jackpotreklam hela veckan från atg slutar med att dom snor betydligt mer än vad dom delade ut extra och spelarkollektivet torskade ännu mer än en normal lördag.
bokis29 (+5)
Gammal 2018-01-20, 18:51   #215

Standard

Citat:
Jackpott 25 mille extra nästa Lördag.

Ska vi chansa på omsättning 115 mille minst?
Nej. 20 procent konfiskeras till påskdagen.
Gammal 2018-01-20, 18:57   #216

Sharp$: 1178
Standard

Hur gick det för ALLA utländska robotspelare i dag tro ?

Parodi på dessa stölder.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 18:58   #217
777

Standard

Gudars vilken usel utdelning, igen! Men i alla fall roligt att se loppen. I synnerhet Piratens återkomst!
Gammal 2018-01-20, 19:04   #218
Banned

Standard

Citat:
Nej. 20 procent konfiskeras till påskdagen.
Åfan, då får vi alltså en normal jackpott 20 mille extra.

Senast redigerad av trance_error den 2018-01-20 klockan 19:06.
Gammal 2018-01-20, 19:07   #219

Sharp$: 7770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Hur gick det för ALLA utländska robotspelare i dag tro ?

Parodi på dessa stölder.
Enbart svenska konton bland de som vann över 100.000.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 19:08   #220

Standard

Vi får ta dom nästa vecka istället.

Jag var helt fel ute i gulddivisionen idag, Anna mix fick en hopplös resa och kim gav upp loppet.

Nästa vecka drar vårat Sharps-tillsammans bolag igång.

Jag har fått uppdraget att tippa Kalmaromgången. Lite roligare att plugga för nästa vecka nu när det är Jackpott :-)

Lovar att rota lite extra i lopparkivet till nästa veckas omgång :-)

Nästa vecka tar vi dom
lenninen (+10), lou (+10), Gotland (+10), bokis29 (+5)
Gammal 2018-01-20, 19:11   #221

Standard

Citat:
Åfan, då får vi alltså en normal jackpott 20 mille extra.
Tycker det är fel uttryck. Låter ju som att 20 miljoner kommer från spelbolaget. Är väl i stort sett samma spelare varje lördag och då får dom ingenting . Däremot blir spelavdraget högre ju mer varje jackpot driver upp omsättningen och nu när dessutom 5 miljoner flyttas till påskdagen skulle man istället kunna säga att spelarna torskar ännu mer. Det är bara enligt atgs reklam som jackpot innebär en massa extra pengar. Sanningen är ju att det är precis tvärtom. Dvs att omsättningsökningen gör att dom drar in ännu mer pengar.
Gammal 2018-01-20, 19:51   #222
Banned

Standard

Citat:
Tycker det är fel uttryck. Låter ju som att 20 miljoner kommer från spelbolaget. Är väl i stort sett samma spelare varje lördag och då får dom ingenting . Däremot blir spelavdraget högre ju mer varje jackpot driver upp omsättningen och nu när dessutom 5 miljoner flyttas till påskdagen skulle man istället kunna säga att spelarna torskar ännu mer. Det är bara enligt atgs reklam som jackpot innebär en massa extra pengar. Sanningen är ju att det är precis tvärtom. Dvs att omsättningsökningen gör att dom drar in ännu mer pengar.
Men det hjälper inte o lägga energi på det, vi jobbar inte där så vi kan påverka det, så jag lägger hellre min energi på annat.
Gammal 2018-01-20, 20:59   #223
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3407
Standard

Citat:
Men det hjälper inte o lägga energi på det, vi jobbar inte där så vi kan påverka det, så jag lägger hellre min energi på annat.
Jag gillar inte jackpot! Men förstår ATG:s policy!

Men om man nu vill påverka så är det att bara spela när det är jackpot, vilket är i mitt tycke det enda vettiga om man nu ska spela V75 eller V86.

Men frågan är om man vinner eller förlorar även då på att någon enstaka gång sätta 7-rätt en jackpot-omgång, kontra alla 5-rätts utdelningar som man går miste om vid lätta omgångar som bevisligen kan hända även vid omgångar när det är jackpot?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 21:14   #224

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 243
Standard

V75 borde inte betala ut något under 10k för 7 rätt, bara flytta allt till nästa omgång.
Finns andra spelformet för skräpbelopp.
ostkaka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 21:23   #225

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Jag gillar inte jackpot! Men förstår ATG:s policy!

Men om man nu vill påverka så är det att bara spela när det är jackpot, vilket är i mitt tycke det enda vettiga om man nu ska spela V75 eller V86.

Men frågan är om man vinner eller förlorar även då på att någon enstaka gång sätta 7-rätt en jackpot-omgång, kontra alla 5-rätts utdelningar som man går miste om vid lätta omgångar som bevisligen kan hända även vid omgångar när det är jackpot?
I längden måste det ändå finnas en gräns där antalet jackpots och antalet extra V75or slår tillbaka.

1. Det finns som sagt inte en krona mer att spela om. Bara omfördelningar av pengar mellan omgångar. Höjd omsättning innebär högre spelavdrag i kronor så vinnaren är enbart spelbolaget så länge effekten fortsätter. Fler jackpots och fler V75or = spelarna förlorar ännu mer.

2. Spelarna har inte mer pengar att spela för oavsett hur många jackpots och extra V75or som körs.

3. Skulle huvuddelen av de riktigt stora vinsterna som samlats ihop till multijackpot fortsätta gå till stora utlandsbolag/syndikat så förlorar ”vanliga spelare” ännu mer.

Jag hade gärna sett lite mer fantasi från atg än att skapa fler extra V75or , jackpots samt att nyutvecklingen av spelformer ska vara rena slumpspel.

Långsiktigt tror jag mycket mer på färre vinstpooler på V64 och V75 samt att höja radpriserna på V5 och V75 till 2 resp 1 kr raden. Sen hade jag nog också hellre sett att man haft kombspel än tvillingspel. Men båda kanske också funkat om man slopat trio till alla lopp.
Gammal 2018-01-21, 07:33   #226

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Mer pengar till påskjacken
Gammal 2018-01-21, 09:26   #227

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostkaka Visa inlägg
V75 borde inte betala ut något under 10k för 7 rätt, bara flytta allt till nästa omgång.
Finns andra spelformet för skräpbelopp.
Legolas till exempel

td