Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-06, 11:29   #31

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Ovana vid broddar kan ställa till det för hästar söder om kallare delar av landet. Vi har t ex storfavoriter från Nurmosstallet. Så här blev bolagssystemet.

1) 15 r14-13 (favoriten 15 har överlägsen styrka och kapacitet. Hon är inte helt att lita på. Felfri äter hon motståndarna till frukost)

2) 2,3,4,5,6,7,9,11 r8-10 (här kan vem som helst vinna)

3) 3,5 r1-10 (tar Zenit Digital Ink från dödens? Jag betalar för båda och låser)

4) 2,3,4,7,10,15 r14-1 (om Örjan lotsar 3 felfritt bör han vinna. Stallkamraten 15 får jobba ute i spåren. Det skräller ofta - när inte Månprinsen är med - i kallblodsloppen. Garderar med några tänkbara)

5) 2 r8-10 (dunderfavoriten är härdad i tuff V75-konkurrens. Möter skralt motstånd)

6) 3,4,6,7,8,9,11,12 r2-1 (med två favoritspikar och ett tvåhästarslås har jag råd att gardera storfavoriten 3, som aldrig i regi Nicklas Westerholm startat på volt)

7) 1,4,6,9 r12-3 (de två Nurmostränade gör väl upp om detta. 4 visar uppåtform liksom kusken. 9 får Örjan i jollen vilket är ett plus)

Kostar 1536:-. Lycka till med era system.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 11:48   #32

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2994
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
God Morgon ,
Jag ser att 2 Angle of attack är spelad till nästan 80% idag...
Visst var banan usel + kamelen fick gå i dödens senast, men..
Aot fick öppna lungnt till dödens ,låg ej på ,1:a varvet efter 1.18
Även om det fanns minustecken skall en sån häst inte agera rundningsmärke på upploppet.
Färdigkört 300 kvar och gick som ett sänke.
Att en häst med en så usel senaste prestation blir en sådan megafavorit är ofattbart.
Jag blir inte förvånad om det trots allt blir spets och slut , men tycker nog att hästen underpresterade enormt senast.
(Jag har ett antal gånger varit med om "bra" hästar som gjort en dålig prestation och tränare och experter är rörande överens om att allt går att skylla på banan/position/mm) i nästa start är hästen lika dålig och då säger tränaren "det måste vara något fel som vi får kolla upp"

Dessutom utlovas stenhård bana -hakar behövs. Om AOT blev muskeltrött pga skitbanan senast , hur funkar han på denna bana med långa hakar 1:a ggn?
Ingen spik för mig iaf.
Lycka Till! ,
L
ATG och deras så kallade experter är som bekant travets största hycklare. Så som travet fungerar nu är det enbart positivt med en ny spellag i Sverige så såna som ATG inte kan göra som de vill med våra pengar.
Staketkusken är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 11:59   #33
lou

lous avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 255
Standard

Är det vinterbana idag?
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:03   #34

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38065
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lou Visa inlägg
Är det vinterbana idag?
Årets första V75-omgång går på ett vintrigt Bergsåker. Banmästaren Peter Nilsson svarar i telefon vid 11.30-tiden.
- Vi har fyra-fem minusgrader och det behövs fäste i hästarnas skor. Brodd runt om. Det var en som var inne på banan i går fredag som sa att det behövdes lite grövre brodd bak, lite mera normalt i framskorna, säger Peter Nilsson.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:12   #35

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Årets första V75-omgång går på ett vintrigt Bergsåker. Banmästaren Peter Nilsson svarar i telefon vid 11.30-tiden.
- Vi har fyra-fem minusgrader och det behövs fäste i hästarnas skor. Brodd runt om. Det var en som var inne på banan i går fredag som sa att det behövdes lite grövre brodd bak, lite mera normalt i framskorna, säger Peter Nilsson.
Definitivt ett minus för favoriten i avd.4, alltså.

Oskar J Andersson: "- 15 Odin Tabac (V75-4) har tidigare inte fungerat så bra med brodd, men det var positivt med en vettig insats senast och han kämpade på bra. Vi slipper ju möta Månprinsen nu, men samtidigt så står vi dock tjugo meter sämre till här och det kan bli en strulig väg fram för vår del. Klart att jag annars tycker jag har bästa hästen och tror på chans, men han har inte den där absoluta toppformen trots allt. Det är öppet huvudlag och jänkarvagn som gäller för hans del. I övrigt går han med smala järnskor bak och aluminiumskor fram. Brodd bak hade han som nämnt senast, skulle banan på lördag kräva brodd runt om tycker jag det vore minus."
mackpeter (+2)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:23   #36

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Gjorde några tokbongar tidigare i veckan med hög potentiall...

avd1. 1-11-15 - Får Rejo L en ny chans med nr 1? fin resa väntar?
avd2. 3-4-5-11 Tidiga tanken är nr 11 som får rygg på nr 3 och sätter in stöten 800 kvar. Pang!
avd3. 1-5 - Indoor V kanske kan få loppet i draget?
avd4. 2 Sjö Vinn - formstall och får rygg på Eldvin?
avd5. 2 Angel of attack - får nog lunka hem det?
avd6. 9 Hagentoy vann enkelt senast, gjorde många topplopp i fjol på 13 tider, vettigt läge och en kusk som ofta vinner på Bergsåker..

avd7. 1-5-6-12 där jag varnar för nr 12 som står fint inne och är i tokform, läget är som det är men kusken är kingen him self.

inlämningskostnad 48 kr

sedan även:

avd1. 14-15
avd2. 11 Weekend Fun
avd3. 1-3-5-10
avd4. 2 Sjö Vinn
avd5. 2-8
avd6. 3-4-9
avd7. 1-12
= 48 kr

och

avd1. 11-15
avd2. 2-6-9-11
avd3. 1-3-5-10
avd4. 1-3-4-7-10-15
avd5. 2 Angel of attack
avd6. 12 Tobacco
avd7. 12 Melby Don Juan
ca 100 kr

Gäller att sikta högt ;=)
God tur

Bolagsliret..
https://app.jokersystemet.se/share/M2muhU4eqaPZ

TOP7 BOLAGET:
TOP 7
Inlämnat: 2018-01-06, 08:59
Mario Lundqvists andelsspel
Bergsåker Lopp 9
Lördag 2018-01-06
Start: 17:50
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2, 5, 8, 9, 10
2:a: 2, 5, 8, 9, 10
3:a: 2, 5, 8, 9, 10
4:a: 2, 5, 8, 9, 10
5:a: 2, 5, 8, 9, 10
6:a: 4 Above All Ås
7:a: 7 Danne Edel

Din ranking:
2 8 10 9 5 4 7

Reserver:
6 11

120 x 4,00 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Min kostnad: 480,00 kr x 2/10 = 96,00 kr
Rättningskod: FDJ PDF RNB

Senast redigerad av Klanke den 2018-01-06 klockan 12:34.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:35   #37

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Definitivt ett minus för favoriten i avd.4, alltså.

Oskar J Andersson: "- 15 Odin Tabac (V75-4) har tidigare inte fungerat så bra med brodd, men det var positivt med en vettig insats senast och han kämpade på bra. Vi slipper ju möta Månprinsen nu, men samtidigt så står vi dock tjugo meter sämre till här och det kan bli en strulig väg fram för vår del. Klart att jag annars tycker jag har bästa hästen och tror på chans, men han har inte den där absoluta toppformen trots allt. Det är öppet huvudlag och jänkarvagn som gäller för hans del. I övrigt går han med smala järnskor bak och aluminiumskor fram. Brodd bak hade han som nämnt senast, skulle banan på lördag kräva brodd runt om tycker jag det vore minus."
Alfie funkade inte alls med brodd senast heller enligt flera intervjuer.

Eldvin tävlat barfota runt om 8 av de 9 senaste. Verkar inte 100 att det blir bike. Örjan ska tydligen bestämma sent.

Tränaren till Moe Svarten sa i någon intervju att brodd runt om skulle vara ett plus.

Inte lätt att bena ut hur man ska ranka baserat på att det kommer krävas brodd runt om.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:39   #38

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1331
Standard

Härligt att se att Angel of attack stigit över 80% , jag är "speechless" + att alla fortsätter att hävda att detta är den "bästa" spiken (även om han vinner är det ej en bra spik)
Vad har jag missat???
Gammal 2018-01-06, 12:39   #39
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Olle - du kan vara med i TV-programmet "Landet Runt" med deras tyrckfel.

"9 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker". Men vinner han?
Jag kan inget om kallblod - men vad säger SO och andra kallblodsexperter om att strecka 2,3,4,7,10 och 15.
Kan tala om att i vårt bolagssystem har jag streckat för 4 hästar nämligen
3 10 14 och 15. Anser att detta borde räcka. Vill inte spika Odin tabac eftersom nån favorit måste torska! Så här sedan systemet inlämnats inser jag att det saknas en häst på systemet, nämligen 1 Tand tuff. Får väl göra ett eget med den då! Lycka till
mackpeter (+3)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:40   #40

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4373
Standard

Efter strykningen av 1:an i avd.2 går jag all in på 7 Jaguar Håleryd som inte missgynnas av att banan kräver brodd.

Tobacco blir min andra spik i omgången. Man har medvetet låtit bli att starta för att inte gå ur klassen och bakspåret behöver inte vara fel med det längre upploppet.

Samtliga favoriter garderas på mitt system.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:41   #41

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Bergh är ojämn men nog ska de vinna minst ett lopp idag! Samma med Nurmos som har ett gäng bra chanser.

Min enda spik idag blir Twinkle Kronos i andra. Där ödslar alla andra streck så det gäller att ta ställning för att komma steget före. Startsnabb nog att kunna leda hela vägen, absolut en av de bästa kuskarna och tränarna i loppet, står perfekt inne och fick bra uppladdning senast med massor sparat bakom bromskloss.

Lägger hellre pengarna på att försöka fälla Angle Of Attack som visserligen är loppets klart bästa häst men bombar emellanåt och är "Järvsöfaks-stor" den här gången i brist på motstånd. Men det finns några få där bakom som kommer ta det om han inte är på topp, under 5% på dessa är enormt spelvärt!

Digital Ink intressant, det finns ju en hel del scenarios då den vinner och den är streckad lååångt efter favoriten som andrahandare. Storfavorit från spår 5 brukar ju betyda walk over men det känns inte troligt den här gången faktiskt. Hamnar Forss i tredje ytter och inte styr fram till dödens i tid är det nog kört.

Konstiga hål i strecklistan idag (12 Tobacco med Haugstad före 7 Forecast med Örjan t ex), förhoppningsvis får man betalt för det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:48   #42

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Härligt att se att Angel of attack stigit över 80% , jag är "speechless" + att alla fortsätter att hävda att detta är den "bästa" spiken (även om han vinner är det ej en bra spik)
Vad har jag missat???
Problemet är väl att det inte finns något naturligt motbud. Antingen en eller alla känns det nästan som. Skulle Angel Of Attack av någon anledning inte vinna (typ att offensiva Jessica Sidbäck skulle få för sig att toktrycka i dödens) kan väl nästan vem som helst vinna. Då blir det ett antal procent extra när billigaste lösningen är spik medan ett vettigt alternativ kostar många streck.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:53   #43
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Jag åker på bandy och dricker glögg. Gjorde en liten egen i går. Där spikades Örjan x 2. Återkommer in här lagom till V5.
Heja Boltic!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 13:21   #44

Sharp$: 5061
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Säg det till Harry Boy som kammade hem 20 millar i helgen som var.
Harry har mest tur i världen
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 13:38   #45

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Eftersom jag är lite statistikspelare och funderar på att utgånga några Bergh-hästar idag kollade jag upp hur de presterat på Bergsåker. Statistik är ju bara statistik men den är ju inte jättelovande.

Geisha 6/16
Inken 0/1
Angle 1/5
Sambuca 0/0
Pacific 0/3

Å andra sidan har Bergh tagit minst en seger i 10 av de 14 V75-omgångarna under 2016-2017. Och i de flesta där han inte satte någon hade de få direkta chanser, max 1 knapp favorit per omgång. Så det talar ju för, den här gången är det två storfavoriter och en klar andrahandare.

Jag landar nog på ett utgångskrav med Geisha/Inken/Angle där minst en ska vinna.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td