Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-26, 20:26   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

V75 Örebro 31 dec

Om jag bestämt hade man delat ut de små jackpotpengar som atg hållit inne under hösten vid lördagens ordinarie V75. Nä förresten. Man hade inte konfiskerat pengar alls . Nu ska denna på förhand upphaussade V75a köras tidigt på nyårsafton och de 15 mkr som skramlats in delas ut. Svårt att gissa på omsättningen men lär knappast nå upp till i närheten av fjorårets nivå när hela 50 mkr extra fanns i potten och det var en lördag då. Loppen håller i de flesta fall inte alls V75 klass och det är mycket hästar med väldigt lite poäng med. Örebros bana kan vara vansklig om vädret ställer till det.

V75-1

Inledande långloppet rätt trevligt. De på startvolten känns inte superheta på förhand . Ihåligt spelmässigt .

Kolgjini skickar upp Platon Face som imponerade stort senast i långloppet på Jägers när den bl a utklassade Seal Kronos. Intressant att se Carl Johan J köra den fina hästen.

Förutom den två som på förhand skulle kunna vinna . Cocktail Fortuna och Frankie Brodde som står 20 m efter Kolgjinis stjärna .

V75-2

Otroligt dåligt treårslopp med flera formlösa skräphästar . Några sticker ut. Espoir de Ginai fick läget och varit ute i tuffa lopp men formen? Vikens High Yield vann på Axevalla 23 dec. Inte sett det loppet . Läget?

Fritiof lyfte sig enormt med biken senast men nu spår 8 och inte himmaplan. Var iordningställd till max senast.

V75-3

Dåligt stolopp som också innehåller hästar som inte hör hemma på V75. Fashion Diva hade varit intressant över 1609 med bra spår men blev spår 8. FireWire bra spår men det är väl en utpräglad barfotahäst.

Tippar Going Diablo i brist på annat . Ok spår och gick ok sist med skor även om hon är bäst barfota.

V75-4

Rätt bra lopp. Låg klass . Har ingen riktig koll i nuläget. På lägena är det väl Untersteiners som känns intressant samt Indian Front framförallt. Den imponerade stort i onsdags på Valla och måste vara ett hett spikalternativ på det.

V75-5

Här fanns en stenklar vinnare på förhand i Mack Dragan som det aviserats jänkarvagn på i denna start som vid den oerhört imponerande vinsten näst sist. Nu blev det bakspår på Örebro och helt andra förutsättningar. Kanske Tudor Kronos som fick bra spår då blir favorit i stället . Någon av dom två bör vinna detta oerhört ojämna lopp.

V75-6

Detta ser till skillnad från de flesta loppen denna omgång svårlöst ut. Nämner tre hästar men krävs troligen fler streck. Athos Race har guldtand alltid hyllat och den borde duga i detta sällskap men inte startat på ett tag. Tietz fins Tornado Jet varit ut i rätt tuffa lopp och gjort det bra utan att vinna på slutet . Berghs hästar inte visat form på slutet men har för mig att Highland Park inte är så tokig.

V75-7

Omgångens kuskplus måste det vara på Doctor Doxey Zenz. Äntligen en bra kusk på den väldigt intressant. Man at Work vann md skor sist. Borde duga. Luddes Friend Of Nature däremot inte bra sist med skor. Flera andra rätt bra med men dåliga spår.

Sammanfattningsvis en V75 omgång av låg sportslig kvalitet . DD loppen ser spelvänliga ut men de övriga loppen oerhört ihåliga på förhand med få tänkbara vinnare. Tror på låg utdelning om banan blir bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), karpafan (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-27, 22:33   #2
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1528
Standard

Blev en gnutta jackpotpåfyllning från femrättspotten i Bjerke idag.
Blir det inte mer undrar jag hur detta attraherar folk på nyårsafton.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-27, 22:43   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Blev en gnutta jackpotpåfyllning från femrättspotten i Bjerke idag.
Blir det inte mer undrar jag hur detta attraherar folk på nyårsafton.
Kollade inte travet från Norge. Hur mycket av de 7 miljonerna i femrättspoolen kom från Sverige?
Gammal 2017-12-28, 00:49   #4

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2541
Standard

Omgångens kuskplus helt klart men skulle nog vilja sträcka mig till ett av årets kuskplus utan att överdriva det minsta. Från en av de de absolut mest kända vingelkuskarna vi har i landet till en av Sveriges absolut hetaste kuskar för dagen.

Kapacitet på Doxey finns så det räcker och blir över men tycker däremot att moralbiten är ett visst frågetecken då den hänger med såväl kanoner som enklare sällskap lika bra utan att sätta nosen först nå gärna.

Har dessutom inte vunnit med skor ännu. Blir väldigt spännande att se vad Kajjan kan uträtta!

Senast redigerad av grobben den 2017-12-28 klockan 00:50.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-28, 08:41   #5

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1012
Standard

Men varför skulle han få spår ett. Det är inte kul på Örebro även om det inte är lika iskallt längre. Stor risk för tredje in och sedan utlämnad åt turen.
Gammal 2017-12-28, 10:00   #6

Oscars avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kollade inte travet från Norge. Hur mycket av de 7 miljonerna i femrättspoolen kom från Sverige?
Alla de 7 miljonerna gick vidare till nyårsafton.

Alla jackpottar fram till den omgången går dit.
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-28, 10:11   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oscar Visa inlägg
Alla de 7 miljonerna gick vidare till nyårsafton.

Alla jackpottar fram till den omgången går dit.
Trodde det som spelats från Norge stannade där.

Senast redigerad av olle den 2017-12-28 klockan 10:56.
Gammal 2017-12-28, 10:30   #8

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

otroligt dåliga lopp i en jackpott omgång borde varit i en finalomgång istället
Gammal 2017-12-28, 11:05   #9

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Trodde det som spelats från Norge stannade där.
Norge deltar i den här veckans omgångar, även på söndag. Därav även gemensam jackpot.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-28, 22:14   #10
Gus

Guss avatar

Standard

......ytterligare en liten femrättsjack från Åby idag......
Gammal 2017-12-28, 22:23   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
......ytterligare en liten femrättsjack från Åby idag......
Och V75an på söndag ser klart hanterbar ut. Väldigt ojämna lopp. Är dd loppen man får lägga mest tid på känns det som.

Men blir tufft med motspelarna från Tyskland och Finland som kommer gå in med stora pengar en sådan här omgång . Blir det låg utdelning verkar dom ha flerbongar modell större och blir det hög är dessa spelsyndikat oftast också med och tar stora pengar dessa omgångar när småspelarnas jackpotpengar i höst ska delas ut.
Gammal 2017-12-30, 02:39   #12

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 2528
Standard

Ursäkta en som inte har tid att läsa på, finns det något att spela på eller bara gnälla på olika potter hit och dit, önskar jag kunde komma med lite tips men sitter dåligt till nu. Olle har jag gillat tidigare här men med allt jävla legolassnack dog han för mej. Tack för att ni lyssnade. :-)
doob (+250)
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 10:21   #13

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 383
Standard

Avd.1 Bör väl Platon Face vara en bra spik? Gått 14,5 på distansen och värst emot är väl Frankie Brodde, men hur ska den slå Platon Face om Jepson är nykter?

Cocktail Fortuna såg vi väl alla hur odugliga den var sist, något försvar från Bergh?

Galopp emot?
waker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 14:20   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pojmonen Visa inlägg
Ursäkta en som inte har tid att läsa på, finns det något att spela på eller bara gnälla på olika potter hit och dit, önskar jag kunde komma med lite tips men sitter dåligt till nu. Olle har jag gillat tidigare här men med allt jävla legolassnack dog han för mej. Tack för att ni lyssnade. :-)
Fel slinga att klaga på det. Örebros omgång har förutsättningar att bli spelvärd hos atg. Som spelare lägger jag pengarna där förutsättningarna för att vinna är som bäst och det är just nu hos legolas i stort sett varje dag så kommer fortsätta traggla om det. Utan legolas hade jag gått till vintervila nu då spelen hos svenska atg i jan och feb är mer iskalla än vintervädret i stort sett varje dag.
Gammal 2017-12-30, 17:24   #15
Gus

Guss avatar

Standard

Hur brukar Örebros bana klara regn och rusk ?

Halmstad idag verkar ju funka. Ludde körde precis
en 10-tid på 1640. Å andra sidan är Halmstads banpersonal
outstanding i landet.
Gammal 2017-12-31, 07:09   #16

Standard

Innerspåret kan va en fälla då det blir lite lösare och man sjunker ner troligtsvis.

Kollat lopparkiv hela natten hittade 9.Jeepster som en rolig spik
Gammal 2017-12-31, 09:03   #17

Standard

Var ju inte kul att Statistik Jens tänkte samma om Jeepster.

men lirad till fast odds 12.50 helt okej
Gammal 2017-12-31, 09:10   #18

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Var ju inte kul att Statistik Jens tänkte samma om Jeepster.

men lirad till fast odds 12.50 helt okej
Tränaren har ju sagt exakt samma sak inför denna starten. Med framspår så hade det varit en spik.
Gammal 2017-12-31, 09:36   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Tränaren har ju sagt exakt samma sak inför denna starten. Med framspår så hade det varit en spik.
Det var en häst jag hade i svarta boken och hur andra tänker är väl som att man kör på bara.
Gammal 2017-12-31, 09:51   #20
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Årets sista V75 för mitt bolag Winner Takes All blir en perfekt uppladdning inför vinterns höjdare, nämligen Bergsåker 6 januari. Vi började på sensommaren att köra x 10 och det har lyckats ganska bra. Vi har spelat mesta omgångarna utom nu i jultiden förstås. Resultatet är hyfsat och vi väntar nu bara på den stora smällen!

Eller vad sägs om
siffrorna 16/12
vinst totalt 38.380 kr
102 st 6 rätt
1766 st 5 rätt

Med "vinst" så avses bara de pengar vi har fått in, inte något netto belopp alltså

Örebro ATG Tillsammans
Omg. 171231
Söndag 2017-12-31 2017-12-31 09:33
HÄSTAR RES
1 2, 5, 7, 12, 13 15, 1
2 2, 9 8, 5
3 3, 6 1, 8
4 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 7, 12
5 4 TUDOR KRONOS (IT) 9, 6
6 3, 6, 9 7, 2
7 1 DOCTOR DOXEY ZENZ 5, 4
420 rader x 10 x 0,50 kr

Totalt: 2 100,00 kr

Senast redigerad av SO den 2017-12-31 klockan 09:56. Anledning: fel
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 10:02   #21
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Avd 3 nr 3 Firewire Det måste ha kommit in en himla massa tusen för den stod för ett tag sedan i 1.10 efter en halvtimme har den upp upp till 1,24 Kanske dagens klaraste?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 10:09   #22

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Avd 3 nr 3 Firewire Det måste ha kommit in en himla massa tusen för den stod för ett tag sedan i 1.10 efter en halvtimme har den upp upp till 1,24 Kanske dagens klaraste?
Någon hade lassat in 10k för flera dagar sedan

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 10:10   #23

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1619
Standard

Citat:
Det kommer i stort sett alltid ett tidigt 10 k bet på henne när hon startar.
Gooner00 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 10:28   #24

Standard

Citat:
Vunnit 8 ggr. Samtliga barfota. Skor måste vara ett stort minus.
Gammal 2017-12-31, 10:38   #25

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Fel slinga att klaga på det. Örebros omgång har förutsättningar att bli spelvärd hos atg. Som spelare lägger jag pengarna där förutsättningarna för att vinna är som bäst och det är just nu hos legolas i stort sett varje dag så kommer fortsätta traggla om det. Utan legolas hade jag gått till vintervila nu då spelen hos svenska atg i jan och feb är mer iskalla än vintervädret i stort sett varje dag.
Men han har rätt, det är drygt att läsa om legolas hit och legolas dit varje gång! Du kan väl sluta tjata om det, om du nu är ute efter att jaga folk dit så gör du på fel sätt. Du spamar sidan istället vilket gör att jag slldrig kommer lägga en krona där. Hade du nämnt sidan 1-3 ggr så hade jag kanske gått in o kollat men inte nu. Och sen klaga på folk som lirar på ATG där som är mest pengar att vinna är ju vansinne! Lycka till alla nu på jackpotsjakten i em hos fantastiska ATG????
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 10:59   #26

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

BARBOUZE LASCAUX strukern för feber
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 11:33   #27
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus Visa inlägg
Men han har rätt, det är drygt att läsa om legolas hit och legolas dit varje gång! Du kan väl sluta tjata om det, om du nu är ute efter att jaga folk dit så gör du på fel sätt. Du spamar sidan istället vilket gör att jag slldrig kommer lägga en krona där. Hade du nämnt sidan 1-3 ggr så hade jag kanske gått in o kollat men inte nu. Och sen klaga på folk som lirar på ATG där som är mest pengar att vinna är ju vansinne! Lycka till alla nu på jackpotsjakten i em hos fantastiska ATG????
Jaha då var vi där igen.

Att på ett spelforum prata om jämförelser mellan olika spelbolag är naturligt. Även andra bolag erbjuder idag spel på trav och när de kommer på tal så är det ingen som går i taket över att någon säger något om dessa?

Var är det skon klämmer? Varför är det så fruktansvärt att prata om just Legolas? Snälla, förklara för mig i stället för att komma med personangrepp på andra medlemmar!

Har ni åsikter om andra medlemmar på forumet så håll de för er själva alternativt kontakta mig.

Jag nås på [email protected]

Kan vi fortsätta prata om dagens tävlingar nu?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Spiritus (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 11:36   #28

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5436
Standard

Stora frågan idag är väl om atg kan få tekniken att fungera, vart det något uttalande om orsak för gårdagens haveri.

Mack Dragan är bästa spiken.
Thebigredas Miljondraget
Global Trader får inte glömmas.
Gammal 2017-12-31, 11:40   #29

Standard

Just nu 35,7 mkr i sjurättspoolen. 2,7 mkr i sexrättspoolen. Snacka om en allt eller inget omgång. Missar man ett lopp är det i princip godnatt till pengar. Och det är ju inte jätteenkelt direkt att få 7 rätt på V75.
Gammal 2017-12-31, 11:42   #30

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 610
Standard

Nån som har en förklaring till att ögat har 1an i avd5 4e rankad medans SV har den betydligt lägre ner i sin rank? Enligt SV är den inte snabb ut heller. Är den bara med då den är 1% å Berghs har 65% å hans stallform är usel. Behöver bli av med hästar på systemet å försöker hitta de jag ska plocka bort.
David_one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 11:47   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus Visa inlägg
Återigen. Förutsättningarna för att vinna pengar där är enormt mycket högre än hos atg så länge poolerna är dopade och mer pengar betalas ut än vad det spelas för. Så jag kommer fortsätta spela där och vurma för det. Bara om man jagar jättepengar atg är bättre tack vare att poolerna är så enormt mycket större, men de stora poolerna gör det inte lättare att i längden komma förbi de enorma spelavdragen hos dom.
Gammal 2017-12-31, 12:15   #32

Shooters avatar

Sharp$: 38071
Standard

"Banan ser mycket bra ut, man har lagt på lite material, kan bli lite blöt i sista sväng under dagen."
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 12:20   #33

Shooters avatar

Standard

Det blir intressant att se hur Berghs hästar går idag. Han är ju lite av nyckelkusk.
Gammal 2017-12-31, 12:35   #34

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Ingen Hultman i liven? Ersatt av... Malla?

Så här står det på atg.se:
"ATG Live: Kl 12.00 från Örebro.
Medverkande: Oskar Westberg, Stefan Hultman, Patrik Fernlund."
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 12:37   #35

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Ingen Hultman i liven? Ersatt av... Malla?

Så här står det på atg.se:
"ATG Live: Kl 12.00 från Örebro.
Medverkande: Oskar Westberg, Stefan Hultman, Patrik Fernlund."
Han är sjuk igen.
Gammal 2017-12-31, 13:12   #36

Shooters avatar

Standard

Den Bergh-hästen var det inga fel på i alla fall.
znipstern (+1)
Gammal 2017-12-31, 13:13   #37

Standard

V75
Inlämnat: 2017-12-31, 13:12
Örebro
Söndag 2017-12-31
Start: 14:30
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7, 11, 13 (12, 9)
2: 3, 8, 9 (2, 5)
3: 9 Jeepster (6, 3)
4: 2, 3, 9, 10 (5, 1)
5: 4, 9 (6, 3)
6: 2, 3, 6, 9, 13, 15 (10, 1)
7: 10 Rafiki Fri (5, 4)

5x3x1x4x2x6x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.

Gott Nytt År
Gammal 2017-12-31, 13:13   #38

Standard

Berghtränat vann ett lunchlopp precis. Kanske Tudor Kronos bara vinner då när den ska gå med stängt huvudlag idag och Mack Dragan ska enligt tränarintervju med betaltjänsten spelvärde inte gå i jänkarvagn idag.
Gammal 2017-12-31, 13:15   #39

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Den Bergh-hästen var det inga fel på i alla fall.
han kanske har ställt i ordning med tanke på dagens omgång?
Hur som helst så åker Cocktail Fortuna med (kanske tack vare att han vann med Jeppas Klipper)?
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 13:18   #40

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Hur som helst så åker Cocktail Fortuna med (kanske tack vare att han vann med Jeppas Klipper)?
Det har spekulerats i att han skulle ha sjukdomar i stallet då ett antal hästar från stallet har underpresterat och hans favoriter har svikit, men han har säkert koll på dagens starthästar.
Gammal 2017-12-31, 13:18   #41

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Vinner berg första så är det godnatt
Gammal 2017-12-31, 13:19   #42

Shooters avatar

Standard

Jag spikar nog Tudor Kronos och Athos Race på V5 (som det känns nu i alla fall).
Gammal 2017-12-31, 13:19   #43

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1305
Standard

Utgångar på Platon Face och Going Diablo

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13 (9, 11)
2: 7, 9 (8, 2)
3: 6 Going Diablo (3, 7)
4: 2, 9, 12 (3, 5)
5: 9 Mack Dragan (4, 6)
6: 9 Athos Race (6, 2)
7: 1, 4, 5, 10, 12 (2, 6)

Avd
1: 7 Platon Face (13, 12)
2: 7, 9 (8, 2)
3: 2, 6, 9 (3, 7)
4: 2, 9, 12 (3, 5)
5: 9 Mack Dragan (4, 6)
6: 9 Athos Race (6, 2)
7: 1, 4, 5, 10, 12 (2, 6)
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 13:20   #44

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1331
Standard

Citat:
Mack Dragan ska enligt tränarintervju med betaltjänsten spelvärde inte gå i jänkarvagn idag.
Läste det också , nu tycker jag att Mack Dragan varit bra med vanlig vagn och tänkbar spik emot för mig .Startsnabb rygg i Alvena U.
(För övrigt förstår jag inte varför man "sparar jänkarvagnen" , sliter väl inte på hästen..)
L
Gammal 2017-12-31, 13:24   #45
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Läste det också , nu tycker jag att Mack Dragan varit bra med vanlig vagn och tänkbar spik emot för mig .Startsnabb rygg i Alvena U.
(För övrigt förstår jag inte varför man "sparar jänkarvagnen" , sliter väl inte på hästen..)
L
Jag håller med dig fullständigt. Varför väljer man att inte gå optimalt? Blir att invänta den absolut sista infon där då jag tänkt spika...

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 13:24   #46

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

Vågar man ta bort Platon Face?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 13:25   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
L
I en tidigare intervju i veckan sa dom att dom ev ville spara bike effekten till nästa gång det är framspår och spetsläge. Blir kanske bronsförsök på riktig V75a nästa gång?
Gammal 2017-12-31, 13:26   #48

Standard

Inre kretsen säger att 15.Powerful Teemer är bästa hästen i loppet visas nu på Unibet där hästen sjunkit tre gånger i olika etapper.Startodds va 25 gånger bara 4% på atg.
Gammal 2017-12-31, 13:36   #49

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vågar man ta bort Platon Face?
Aldrig. Travar den har den grym kapacitet och ingen barfotahäst vilket dom främsta motbuden är. Men ingen lätt häst att räkna på. Kan lika gärna stå och studsa på kör.
Gammal 2017-12-31, 13:39   #50

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Aldrig. Travar den har den grym kapacitet och ingen barfotahäst vilket dom främsta motbuden är. Men ingen lätt häst att räkna på. Kan lika gärna stå och studsa på kör.
Vad tyckte du om värmningen idag? Såg lite väl piggt ut, Jepson låg raklång och försökte hålla igen.
Gammal 2017-12-31, 13:41   #51

Standard

Citat:
Vad tyckte du om värmningen idag? Såg lite väl piggt ut, Jepson låg raklång och försökte hålla igen.
Jag kan hästen för dåligt för att bedöma värmningsintryck. Var på den tiden man var stammis på Jägersro man hade koll på sådant.
Gammal 2017-12-31, 13:41   #52

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5567
Standard

Ok, nya tag idag. Igår kostade atgs teknikstrul mig över 50 000kr då jag inte lyckades lämna in mitt system som hade gett alla rätt. Har grämt mig rejält över det måste jag säga :P

Men men. Får hoppas att atg pallar trycket idag och att man får lämna in.

Banan ser lite småtung ut, speciellt på innerspåret. Något att ta hänsyn till när man streckar.

10 Donatella Center i avd 3 vågar jag inte lämna utanför idag. Kan svepa många trots kort upplopp.
Gammal 2017-12-31, 13:47   #53

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2745
Standard

Någon som vet vad TT spikar ?
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 13:49   #54

Standard

Banan börjar släppa och kommer bli lös och något tung enligt senaste rapporterna.
Gammal 2017-12-31, 13:50   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Någon som vet vad TT spikar ?
Doctor Doxey Zenz enda spiken.
Gammal 2017-12-31, 13:56   #56

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2745
Standard

Tackar!
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 13:57   #57

Standard

Citat:
Banan börjar släppa och kommer bli lös och något tung enligt senaste rapporterna.
Kör då den mindre varianten av jackpotsystem. Verkar som innerspåret börjar bli besvärligt. Kanske läge att tänka om vad gäller spetsspikar med 30 min till start. Kommer högst troligt vara ännu mer besvärligt om en timme .
Gammal 2017-12-31, 13:59   #58

Shooters avatar

Standard

Väldigt vad det skriks om Taffy överallt.
Gammal 2017-12-31, 14:02   #59

Manprinsens avatar

Standard

Jag går ut hårt och spikar Frankie Brodde i första.
Gammal 2017-12-31, 14:08   #60

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5002
Standard

Suck. Jag skulle lämna in tidigt, men speltjänst verkar ha börjat dyka redan för fem minuter sedan...
Den inte bara dyker, hemsidan är helt nere nu. Suck.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:10   #61

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Suck. Jag skulle lämna in tidigt, men speltjänst verkar ha börjat dyka redan för fem minuter sedan...
Den inte bara dyker, hemsidan är helt nere nu. Suck.
Lämnade in mitt jokersystem precis. Vågar inte vänta till efter 14.20 då belastningen blir enorm och risken för krasch troligen hög.
Gammal 2017-12-31, 14:13   #62

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Spikar 9 Vikens High Yield, 2 MT Mighty Winner & 9 Athos Race.

Får bära eller brista.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:21   #63

Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Doctor Doxey Zenz enda spiken.
Dom spikar GOING DIABLO oxså i 3e AVD på slutspelet.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:23   #64

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

HP (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:28   #65

djrill3s avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 1862
Standard

Lämnade in mitt system nyss men kommer ej upp bland mina spel
Gammal 2017-12-31, 14:28   #66

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2509
Standard

Totalt fiasko för ATG på dagens V75 omsättning, blir väl bara runt 100 mille, var väl över 140 mille förra året om jag minns rätt...
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:29   #67

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djrill3 Visa inlägg
samma för mig
tog ca 30 sek innan det dök upp

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:30   #68

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djrill3 Visa inlägg
Samma här..
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:30   #69

djrill3s avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 1862
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
samma för mig
tog ca 30 sek innan det dök upp

Okej vilken tur, mitt kom upp nu med nån min fördröjning, blev lite nervös
Gammal 2017-12-31, 14:31   #70

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3474
Standard

Nu kör vi God tur och gott nytt år!!
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:31   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Totalt fiasko för ATG på dagens V75 omsättning, blir väl bara runt 100 mille, var väl över 140 mille förra året om jag minns rätt...
Viss skillnad . Var en lördagsomgång och jackpoten mycket större då.
Gammal 2017-12-31, 14:35   #72

Manprinsens avatar

Standard

Pajasomgång
Gammal 2017-12-31, 14:36   #73

Standard

Ingen av Jepsons bättre styrningar i avd 1. Banan verkar mycket svår nu.
Gammal 2017-12-31, 14:36   #74

Standard

Det gjorde ont att se hur CJH körde... Tur man inte spikade.
Gammal 2017-12-31, 14:36   #75

Shooters avatar

Standard

Perfekt början!
znipstern (+1)
Gammal 2017-12-31, 14:37   #76

Fagerdahlens avatar

Standard

Fan va gött Bra åke!
Gammal 2017-12-31, 14:39   #77

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Bra jävla start!!
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 14:39   #78

Manprinsens avatar

Standard

Det är klart, Åkes hästar är ju vana att springa på den här potatisåkern.
lenninen (+3)
Gammal 2017-12-31, 14:40   #79

Standard

Vilken tur att Bergh vann ett lunchlopp, så man vet att stallet blivit i full form igen direkt!
Gammal 2017-12-31, 14:48   #80

Helges avatar

Standard

Örebro i all ära men missa nu inte dagens största lopp, 16:10.
(kapar tråden igen, sorry)

Gott Nytt År på er alla Sharpsare.

znipstern (+1), Cyran (+5), 1William (+3), lenninen (+5)
Gammal 2017-12-31, 14:49   #81

Standard

Citat:
Vilken tur att Bergh vann ett lunchlopp, så man vet att stallet blivit i full form igen direkt!
Banan har försämrats dramatiskt på kort tid ser det ut som. Såg helt ok när atg live drog igång vid 12. Synd att så många banor blir så usla. Regnar väl inte ens i Örebro. Deras bana får alltid kritik. Kanske daga att börja ställa högre krav på banpersonalen så att alla banor kan matcha typ Halmstad och Bollnäs.
Gammal 2017-12-31, 14:49   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Örebro i all ära men missa nu inte dagens största lopp, 16:10.
(kapar tråden igen, sorry)

Gott Nytt År på er alla Sharpsare.

Wow!! Hade helt glömt bort. Tack för påminnelsen!

Edit: Vem tror ni vinner? Hoppas och tror på Propulsion.
Helge (+5)

Senast redigerad av Cyran den 2017-12-31 klockan 14:51.
Gammal 2017-12-31, 14:52   #83

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Wow!! Hade helt glömt bort. Tack för påminnelsen!

Edit: Vem tror ni vinner? Hoppas och tror på Propulsion.
Ingen koll men det första man bör kolla är väl vilka som ska köras prepare. Brukar vara ett antal en månad innan det stora slaget.
Gammal 2017-12-31, 14:53   #84

Manprinsens avatar

Standard

Frankrike på nyårsafton lockar lika mycket som marinerade grodlår typ.
tomtom2 (+2), abstruse (+1)
Gammal 2017-12-31, 14:59   #85

Standard

94 procent av insatserna tillbaka till spelarna idag hos atg på V75 tack vare multijackpoten. Det är inte i närheten av vad legolas har i åtetbetalningsprocent varje dag på P54.
Gammal 2017-12-31, 15:02   #86

Shooters avatar

Standard

Det var lite snöpligt att åka på en första reserv i V75-2.
Gammal 2017-12-31, 15:07   #87

Standard

Citat:
Det var lite snöpligt att åka på en första reserv i V75-2.
Vi är inte ensamma om att vara borta . Bara 22 000 av 1,3 miljoner system kvar. Jag åker alltid vid så usel bana som idag så det var väntat.
Gammal 2017-12-31, 15:09   #88

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Vi är inte ensamma om att vara borta . Bara 22 000 av 1,3 miljoner system kvar. Jag åker alltid vid så usel bana som idag så det var väntat.
Bergsåker nästa helg. Spelmässigt vore det intressant med en dunderjackpot då.
Gammal 2017-12-31, 15:19   #89

Shooters avatar

Standard

Citat:
Han behövde ju inte gå felfritt just idag kan man tycka.
Gammal 2017-12-31, 15:21   #90

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50509
Standard

Omgångens mest överspelade vinner...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 15:21   #91

Shooters avatar

Standard

Oväntat bra startvärde på V5 på Firewire.
Gammal 2017-12-31, 15:24   #92

Standard

Citat:
Jag la ner spelen pga banan. 150 back på V75 fick räcka. Börjat läsa på till Solvallas tisdagspremiär i övermorgon i stället.
Gammal 2017-12-31, 15:25   #93

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
För att den var iskall med förväntat löpningsscenario. En pissvinnare kort och gott.
Gammal 2017-12-31, 15:41   #94

Shooters avatar

Standard

Det var en fin spetsvinnare. Nu kommer mina två V5-spikar i rad.
Gammal 2017-12-31, 15:47   #95

Fagerdahlens avatar

Standard

Någon som har lite dagens dubbel tips?
Tänker mig att Friend Of Nature bör ha bra chans i sista iaf?
Gammal 2017-12-31, 15:48   #96

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Någon som har lite dagens dubbel tips?
Tänker mig att Friend Of Nature bör ha bra chans i sista iaf?
Rak 9-4 kanske vore nått?
Gammal 2017-12-31, 15:50   #97

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ja fan Athos är min spik på V75 så det är ingen dum idé
Jag lägger 200 kr, tack för input
Manprinsen (+10)
Gammal 2017-12-31, 15:51   #98

Shooters avatar

Standard

Citat:
Athos Race har jag spikat på V5 (och V75), så den tror jag på. Ser väldigt fin ut i värmningen dessutom. Kör man enkelrad så tror jag mest på Man At Work, men det vankas körning mellan den och Friend Of Nature och det öppnar upp loppet. Dessutom borde Mr. Perfection och Doctor Doxey Zenz vilja köra för spets, så Rafiki Fri och Global Trader kan vara kul bud.
Manprinsen (+10)
Gammal 2017-12-31, 15:55   #99

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Athos Race har jag spikat på V5 (och V75), så den tror jag på. Ser väldigt fin ut i värmningen dessutom. Kör man enkelrad så tror jag mest på Man At Work, men det vankas körning mellan den och Friend Of Nature och det öppnar upp loppet. Dessutom borde Mr. Perfection och Doctor Doxey Zenz vilja köra för spets, så Rafiki Fri och Global Trader kan vara kul bud.
Sant men kuskarna där brukar sällan få till det bakifrån. Endast framspårsvinnare hittills dessutom. Bergh kanske kan profitera med Pacific om det blir körning.
Gammal 2017-12-31, 16:00   #100

Sharp$: 1762
Standard

Per Skoglund är kvar i Fem Tippar.
Lät inte som om han lämnat in dock.

http://www.alltomtrav.info/fem-tippa...december-2017/

Har spik på Tudor nu.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 16:04   #101

Fagerdahlens avatar

Standard

Haha Mack Dragan är helt fantastisk ju.
znipstern (+1), abstruse (+1)
Gammal 2017-12-31, 16:04   #102

Shooters avatar

Standard

Det var klantigt av Bergh att inte bara köra till. Det kostade segern.
Gammal 2017-12-31, 16:05   #103

Manprinsens avatar

Standard

Missade loppet. Hur lyckades Bergh torska?
Gammal 2017-12-31, 16:05   #104

Shooters avatar

Standard

Citat:
Sant men kuskarna där brukar sällan få till det bakifrån. Endast framspårsvinnare hittills dessutom. Bergh kanske kan profitera med Pacific om det blir körning.
Jag hoppas på tempo och testar.

9-10,12.
Gammal 2017-12-31, 16:07   #105

Manprinsens avatar

Standard

Jepson är sjukt vass, borde få köra bättre hästar.
Gammal 2017-12-31, 16:08   #106

Shooters avatar

Standard

Citat:
Missade loppet. Hur lyckades Bergh torska?
Han körde inte till ordentligt, utan gick ner i andraspår i rygg och då blåste nian förbi och till spets.

Senast redigerad av Shooter den 2017-12-31 klockan 16:09.
Gammal 2017-12-31, 16:16   #107

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2610
Standard

Smisk i france!
Gammal 2017-12-31, 16:17   #108

Standard

Härligt Propulsion. Jisses vad man längtar till våren när man ser frankrikeloppet och jämför vad man sett i Örebro.
Gammal 2017-12-31, 16:17   #109

Helges avatar

Standard

Jäklar vad fin Propulsion va, ojoj!!

Gammal 2017-12-31, 16:26   #110

Manprinsens avatar

Standard

Blev nog godnatt både för Åke och Kajan med den körningen.
abstruse (+1)
Gammal 2017-12-31, 16:28   #111

Shooters avatar

Standard

Citat:
Blev nog godnatt både för Åke och Kajan med den körningen.
Man upphör aldrig att förvånas. Hur sjutton tänkte de? Åke satt ju perfekt till.
abstruse (+1)
Gammal 2017-12-31, 16:29   #112

Rickarts avatar

Standard

Ja, Åke slänger i sig en näve ectasy och går ut och kör löp...
Gammal 2017-12-31, 16:30   #113

Standard

Håller tummarna nu att ingen sätter sjuan. Så vi får en rejäl jackpot, på en förhoppningsvis bättre omgång, nästa vecka.
Gammal 2017-12-31, 16:31   #114

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Håller tummarna nu att ingen sätter sjuan. Så vi får en rejäl jackpot, på en förhoppningsvis bättre omgång, nästa vecka.
All Knight, sos. Då kanske det går?
Gammal 2017-12-31, 16:32   #115

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Robert Bergh OMG
Lägg ner för i h......
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 16:32   #116

Manprinsens avatar

Standard

Alla håller på Lalle nu.
Gammal 2017-12-31, 16:36   #117

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Där klev man av med spik på 15 Top Teemer. Har alla i sista så en liten peng lär det bli.

Vad jag egentligen vill säga är att travet är bra mycket roligare när inte catch driverna är med och det skänks till höger o vänster. Här blir det körning hela vägen på egen häst.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 16:37   #118

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Där klev man av med spik på 15 Top Teemer. Har alla i sista så en liten peng lär det bli.

Vad jag egentligen vill säga är att travet är bra mycket roligare när inte catch driverna är med och det skänks till höger o vänster. Här blir det körning hela vägen på egen häst.
Powerful
Gammal 2017-12-31, 16:39   #119

Standard

Hoppas inte det bara står Tyskland och Finland i vinstlistorna när dom komme. Lär bli grym utdelning på 7 rätt.
Gammal 2017-12-31, 16:41   #120

Manprinsens avatar

Standard

Ja, robotspelarna och syndikaten unnar man ju verkligen en slant här i livet.
Gammal 2017-12-31, 16:42   #121

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Jäklar vad fin Propulsion va, ojoj!!

Ja , han var fin idag!

Älskar det franska uttalet : pråpp-ylsiåån
Helge (+3), Spiritus (+1)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 16:42   #122

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Kan bli 5rätt. Åkte i avdelning 2 på nummer 9 och i avdelning 6 på låset 6 och 9.
Sitter med 1.2.4.5.6.10.11.12 i sista
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 16:51   #123

Standard

skit också 4 vann sista
Gammal 2017-12-31, 16:52   #124

Standard

Känns som jackpot eller ensam vinnare om 10an hade vunnit. Ska bli intressant att se.
Gammal 2017-12-31, 16:57   #125

Standard

3,36 vinnare med 7 rätt. Över 16 miljoner. Undrar vilka de lyckliga är
Gammal 2017-12-31, 16:58   #126

Fagerdahlens avatar

Standard

Nu ska jag spendera resten av kvällen med tjejen!
Gott nytt år alla sköna sharpsare
Gammal 2017-12-31, 16:58   #127

Standard

åkt på två målfoton sista veckan.

Solvalla onsdag i andra Eelis ca 600 -1

En vinnare o 48 miljoner på Rafiki Fri
Gammal 2017-12-31, 16:58   #128

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5567
Standard

Satt med spik i sista på Rafiki Fri för 5 sexor Igår missar man 50k pga tekniska fel och idag målfoto ifrån att få tillbaka det man missade igår... Inte mycket tur nu. Nya tag nästa år. Gott nytt år alla!
Gammal 2017-12-31, 16:59   #129

Standard

Citat:
Känns som jackpot eller ensam vinnare om 10an hade vunnit. Ska bli intressant att se.
48,1 miljoner till en vinnare om Rafiki Fri vunnit. Hoppas den bongen hade med Friend Of Nature med. Annars rätt surt minst sagt.
Gammal 2017-12-31, 17:00   #130

Manprinsens avatar

Standard

Nån som vet hur det gick för Krukan? Han var jävligt rätt på det i andelskungens POD, sen om han spelade därefter vet jag ej.
Gammal 2017-12-31, 17:01   #131

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ja , han var fin idag!

Älskar det franska uttalet : pråpp-ylsiåån
Rena joggingturen
Nästa lopp preparé, sen full till form Prix d'Amérique.
Vad skönt ha biljetten klar och bara fokusera 100 % nu.
Heja Redén.

Gammal 2017-12-31, 17:04   #132

Helges avatar

Standard

Tyskland och Malta, på två av tre sjuor.

Gammal 2017-12-31, 17:04   #133

Manprinsens avatar

Standard

Kunde ana det.

Men det är ju så roligt när inte toppkuskarna är med och det körs i loppen.
Gammal 2017-12-31, 17:08   #134

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Nån som vet hur det gick för Krukan? Han var jävligt rätt på det i andelskungens POD, sen om han spelade därefter vet jag ej.
Hade inte mer än 5 på nåt av andelssystemen. Men kan ha missat nåt, görs ju många.
Manprinsen (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 17:08   #135

Standard

Citat:
Tyskland och Malta, på två av tre sjuor.

Äckligt var ordet sa Bull, men Grattis Växjö...
Gammal 2017-12-31, 17:10   #136

Helges avatar

Standard

Grattis Harry Boy
Gammal 2017-12-31, 17:13   #137

Manprinsens avatar

Standard

Hoppas dom skickar Hans G på vinnarturne till Malta och Tyskland nu för att intervjua dom lyckliga vinnarna.
pawweshark (+1), PinkiePie (+5), Rakka (+1), lenninen (+3), asgaya3141 (+2), Wagner (+10), MikaF (+3), abstruse (+1), Gotland (+2), Spiritus (+1)
Gammal 2017-12-31, 17:20   #138

Standard

Citat:
Hoppas dom skickar Hans G på vinnarturne till Malta och Tyskland nu för att intervjua dom lyckliga vinnarna.
Usch. Det värsta som kunde hände. Merparten av jackpotpengarna som alla vanliga spelare samlat ihop går till Malta och Tyskland .
Gammal 2017-12-31, 17:22   #139

Sharp$: 1178
Standard

Tycker det är tragiskt att inte ATG gör något åt det,
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 17:27   #140
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8964
Standard

Det är en skam att ATG inte kan stävja de där robotsystemen (om det nu är det) utanför Sverige.
Det är en skam att ATG inte kan få sin sida att fungera bättre än vad den gör.

Hoppas på ett bättre travår 2018!

Gott Nytt på er alla Sharpsare!

abstruse (+1), Gotland (+1)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 17:31   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Det är en skam att ATG inte kan stävja de där robotsystemen (om det nu är det) utanför Sverige.

Det är en skam att man fortsätter med dessa suspekta utlandsombud överhuvudtaget.
Att det nordiska länderna spelar må vara hänt, där finns en helt annan kontroll på spelet.
Gammal 2017-12-31, 17:39   #142

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Det är en skam att man fortsätter med dessa suspekta utlandsombud överhuvudtaget.
Att det nordiska länderna spelar må vara hänt, där finns en helt annan kontroll på spelet.
Nästan alltid dom som är med och hugger när de riktigt stora pengarna ska fördelas .
Gammal 2017-12-31, 17:43   #143

Helges avatar

Standard

Citat:
Nästan alltid dom som är med och hugger när de riktigt stora pengarna ska fördelas .
Men vi lär bara få höra om Harry Boy som satte sjuan på 96:- idag.
Gammal 2017-12-31, 17:44   #144

Sharp$: 3273
Standard

Det är väl ingen som vet, förutom ATG, om utlandet förlorar
eller vinner pengar totalt på ett år. Högst troligt att dom
vinner, Men man ser ju inte hur mycket dom pumpar in.

Man ser bara vinster
Gammal 2017-12-31, 17:49   #145

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Det är väl ingen som vet, förutom ATG, om utlandet förlorar
eller vinner pengar totalt på ett år. Högst troligt att dom
vinner, Men man ser ju inte hur mycket dom pumpar in.

Man ser bara vinster
Dom där snubbarna går sällan med förlust. Kan aldrig tänka mig att dom sitter och slänger in jättesystem i varje omgång på måfå som skulle väga upp det hela. Högst troligt kliver dom enbart in i jackpotomgångar eller omgångar som på förhand har hög utdelningspotential.
asgaya3141 (+2)
Gammal 2017-12-31, 18:00   #146

Standard

Citat:
Dom där snubbarna går sällan med förlust. Kan aldrig tänka mig att dom sitter och slänger in jättesystem i varje omgång på måfå som skulle väga upp det hela. Högst troligt kliver dom enbart in i jackpotomgångar eller omgångar som på förhand har hög utdelningspotential.
Självklart. Det är så långt från Harry Boy spelare man kan komma. Att alla dessa miljoner skickas till Tyskland och Malta är heller inte bra för atg när det gäller framtida omsättning. Tusentals vanliga spelare har fått pengar konfiskerade hela hösten och när dom sedan ska delas ut går merparten till spelsyndikat i utlandet. Höjer inte spellusten direkt hos atgs stora kollektiv kan man misstänka. Tyskarna och Malteserna spelar väl igen först nästa gång en stor jackpot ska fördelas.
Gammal 2017-12-31, 18:06   #147

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Självklart. Det är så långt från Harry Boy spelare man kan komma. Att alla dessa miljoner skickas till Tyskland och Malta är heller inte bra för atg när det gäller framtida omsättning. Tusentals vanliga spelare har fått pengar konfiskerade hela hösten och när dom sedan ska delas ut går merparten till spelsyndikat i utlandet. Höjer inte spellusten direkt hos atgs stora kollektiv kan man misstänka. Tyskarna och Malteserna spelar väl igen först nästa gång en stor jackpot ska fördelas.
Det enda rätta är att lägga ner allt vad jackpot heter och dela ut pengarna i aktuell omgång oavsett hur hög/låg utdelningen blir.
abstruse (+1), Spiritus (+1)
Gammal 2017-12-31, 18:14   #148

Standard

Citat:
Det enda rätta är att lägga ner allt vad jackpot heter och dela ut pengarna i aktuell omgång oavsett hur hög/låg utdelningen blir.
Precis. Det har legolas bet förstått verkar det som. Dom som bidrar till omsättningen är också dom som ska dela på vinsterna. Hos atg är det lite omvänd Robin Hood effekt med deras jackpotregler. Ta från de fattiga och ge till dom rika. De fattiga då småspelare som ständigt får vinstpengar konfiskerade som sedan delas ut till dom rika storspelarna med alla rätt en annan gång.
Gammal 2017-12-31, 18:22   #149

Standard

Sporttech de Essen heter bolaget i Tyskland där systemet som gav 21,3 miljoner lämnats in och Maltco på Malta namnet på spelbolaget där systemet som gav 20,8 miljoner lämnats in. Hoppas atg har full koll på detta .
Gammal 2017-12-31, 18:30   #150

Helges avatar

Standard

Högst oväntat.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...det-ar-en-drom
Gammal 2017-12-31, 18:33   #151

Helges avatar

Standard

Citat:
Precis. Det har legolas bet förstått verkar det som. Dom som bidrar till omsättningen är också dom som ska dela på vinsterna. Hos atg är det lite omvänd Robin Hood effekt med deras jackpotregler. Ta från de fattiga och ge till dom rika. De fattiga då småspelare som ständigt får vinstpengar konfiskerade som sedan delas ut till dom rika storspelarna med alla rätt en annan gång.
Ja, det där borde ATG genast ta efter Legolas.
Gammal 2017-12-31, 18:37   #152

Standard

Det tyska systemet hos sporttech de Essen ska ha kostat 21 000 euro eller över 200 000 kr att lämna in. Det är få av atgs kunder som har råd att lira V75 för 200 000 kr även när det är multijackpot. Ska ha sålts i andelar tydligen.
Gammal 2017-12-31, 19:03   #153

Moonfalas avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4877
Standard

Ja, det är väl inte möjligt att göra andelsspel med 700 andelar varken på tillsammans eller atg.se, jag tror inte att ombud heller kan göra spel med så många andelar..
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 19:05   #154
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8964
Standard

Det som Månprinsen, Helge och Olle säger. Dela ut pengarna på varje omgång i stället. Vi kanske kan behålla jackpot på V86, det är ju lite svårare.....

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 19:35   #155

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moonfala Visa inlägg
Ja, det är väl inte möjligt att göra andelsspel med 700 andelar varken på tillsammans eller atg.se, jag tror inte att ombud heller kan göra spel med så många andelar..
Jodå. Det går bra. Men det går inte att lämna in som "andelsspel". Jag gissar vilt här men tror att tyska ombudet administrerade det hela som ett gammalt "manuellt andelsspel".
Gammal 2017-12-31, 19:39   #156

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg

Det har inget med "robot"-ar att göra. Däremot är det spel med insatsnivåer som möjliggör att få spelet att mer likna investeringar än spel. Och det kommer sig av en och endast en anledning.

Jackpot-reglerna.

Vad som behövs är spelformer som är attraktiva VARJE spelomgång. Inte bara attraktiva ibland i speciella omgångar dit varje-vecka-spelarna samlat ihop pengar.

Men ATGs marknadsavdelning klarar inte av något annat än att skrika ut JACKPOTT!!!.....suck!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 20:23   #157

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det har inget med "robot"-ar att göra. Däremot är det spel med insatsnivåer som möjliggör att få spelet att mer likna investeringar än spel. Och det kommer sig av en och endast en anledning.

Jackpot-reglerna.

Vad som behövs är spelformer som är attraktiva VARJE spelomgång. Inte bara attraktiva ibland i speciella omgångar dit varje-vecka-spelarna samlat ihop pengar.

Men ATGs marknadsavdelning klarar inte av något annat än att skrika ut JACKPOTT!!!.....suck!
V75 icke jackpotomgångar har en återbetalningsprocent på 26-65 procent. Idag var det 94 procent . Tro fan att många av dom som räknar på det avstår och bara spelar när det är jackpot. Skulle vanliga spelare förstå hur uselt spelvärde det kan vara hos atg skulle det inte funka, för då skulle alla , precis som tyskarna och malteserna bara spela när det delades ut extrapengar i jackpotomgångar från vanliga V75 omgångar. Som tur är för atg spelar de flesta bara det erbjuds spel och i synnerhet V75 spel.
Gammal 2017-12-31, 21:24   #158

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1083
Standard

Hur kan någon vara förvånad?

http://www.gamblersvardag.se/koch-ty...stimmar-vidare

Senast redigerad av almen den 2017-12-31 klockan 21:26.
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 01:44   #159

Sharp$: 84
Standard

Citat:
Man upphör aldrig att förvånas. Hur sjutton tänkte de? Åke satt ju perfekt till.
Kostade mig sannolikt sex rätt...
abstruse är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 14:41   #160

Standard

Bara jag som grämmer mig idag med Rafiki Fri där jag känner stöld på 500V/P där jag tycker hästen är först i mål.
Gammal 2018-01-02, 16:20   #161

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Bara jag som grämmer mig idag med Rafiki Fri där jag känner stöld på 500V/P där jag tycker hästen är först i mål.
Jag hade ju hästen med, men den var inte först i mål, utan tvåa knappt slagen.
Gammal 2018-01-03, 20:01   #162

Standard

Citat:
Det tyska systemet hos sporttech de Essen ska ha kostat 21 000 euro eller över 200 000 kr att lämna in. Det är få av atgs kunder som har råd att lira V75 för 200 000 kr även när det är multijackpot. Ska ha sålts i andelar tydligen.
Jösses, det är Huseliusnivå på de insatserna... med sådana insatser är det inte konstigt att man med alla medel försöker hitta rejkback utomlands, det är ju ganska många tusen det handlar om till slut och en rejäl fördel gentemot andra spelare.
Gammal 2018-01-03, 20:23   #163

Standard

Citat:
Jösses, det är Huseliusnivå på de insatserna... med sådana insatser är det inte konstigt att man med alla medel försöker hitta rejkback utomlands, det är ju ganska många tusen det handlar om till slut och en rejäl fördel gentemot andra spelare.
Inte konstigt att atgs marknadsavdelning har haft fullt fokus på Harry Boy systemet i marknadsföringen efter multijackpoten. Dom som lirar för några 100 kr och som deras reklam främst vänder sig till blir nog inte lika spelsugna om det lyfts fram att det finns framgångsrika motspelare med system för hundratusentals kronor när deras jackpotpengar ska delas ut.
Gammal 2018-01-03, 22:09   #164

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Inte konstigt att atgs marknadsavdelning har haft fullt fokus på Harry Boy systemet i marknadsföringen efter multijackpoten. Dom som lirar för några 100 kr och som deras reklam främst vänder sig till blir nog inte lika spelsugna om det lyfts fram att det finns framgångsrika motspelare med system för hundratusentals kronor när deras jackpotpengar ska delas ut.
Nu verkar det ju som att iaf systemet från Tyskland var ett "hederligt" system.

bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 23:34   #165

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Nu verkar det ju som att iaf systemet från Tyskland var ett "hederligt" system.

Vad menas med "hederligt"?

Är det någon som vet hur stor återbäring det tyska spelbolagets kunder får på sin bruttoomsättning?

Obs! Jag vet inte heller säkert. Men enligt t ex Klaus Koch så är det helt standard med sådant i Tyskland. Gissningsvis 8-10%.
Gammal 2018-01-04, 23:36   #166

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vad menas med "hederligt"?

Är det någon som vet hur stor återbäring det tyska spelbolagets kunder får på sin bruttoomsättning?

Obs! Jag vet inte heller säkert. Men enligt t ex Klaus Koch så är det helt standard med sådant i Tyskland. Gissningsvis 8-10%.
I Sverige lägger man på 10% på spelbeloppet som den andelsköpande spelaren får betala. I Tyskland betalar spelbolaget den som håller igång andelsspel och marknadsför det. Jag har svårt att se några gigantiska nackdelar för spelarna med den tyska modellen jämfört med den svenska.

I Tyskland och andra länder har man också den goda smaken att premiera stamkunder med en liten återbäring. I Sverige kan man få en spelcheck värd 25kr om man köper en Aftonbladet för 23kr, och lämnar in hos ombudet med en liten spelavgift ovanpå insatsen. Det spelar ingen roll om du är trogen kund eller spelar en gång om året, det är lika för alla.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 11:49   #167

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
I Sverige lägger man på 10% på spelbeloppet som den andelsköpande spelaren får betala. I Tyskland betalar spelbolaget den som håller igång andelsspel och marknadsför det. Jag har svårt att se några gigantiska nackdelar för spelarna med den tyska modellen jämfört med den svenska.

I Tyskland och andra länder har man också den goda smaken att premiera stamkunder med en liten återbäring. I Sverige kan man få en spelcheck värd 25kr om man köper en Aftonbladet för 23kr, och lämnar in hos ombudet med en liten spelavgift ovanpå insatsen. Det spelar ingen roll om du är trogen kund eller spelar en gång om året, det är lika för alla.

Nja. Ett varv till tack.

td