Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-11-06, 20:10   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Men hur är det ställt i huvudet på den som lämnar in systemet med bara en andelsköpare? Mycket illa - eller så ser man bara ett par lättförtjänta hundralappar som hägrar och förblindas av dessa. Jag har aldrig sett någon som lämnat in under sådana omständigheter, däremot har som sagt Robin på Spelvärde lämnat in med bara ett par tre andelar sålda - och jösses vad skit han fick för det.

Det handlar alltså inte om att behöva stipulera regler som ska följas, utan att man ska kunna lita på att systemkompositören ska ha någon form av sunt förnuft i huvudet och inte bara se chansen att raka in pengar på avgift.

Nu har jag hört att det tog hus i helvete, och ombudet införde snabbt en regel om antalet sålda andelar för att undvika extraocker. Så de agerade snabbt som svar på galenskapen, i alla fall. Fällgren sitter fortsatt tyst och hoppas att det blåser över. Påverkan på reglerna har han haft, i alla fall!

Apropå Huselius, som några lyfte som bra tippare - var tar ni del av hans tips någonstans? Jag har inte sett något på evigheter från honom.
Ja sunt förnuft är subjektivt i stort och smått. Jag kan hålla med om att det lutar väldigt mycket åt det sunda hållet att inte lämna in med en andelsköpare, i det här läget relativt givet. Blir ju inget väldigt andelsupplägg med en enda andel. Sen hur givet det är om 3 köpt in sig i ett system öppet för 10 andelar exempelvis vet jag inte. Personligen hade jag nog lämnat in i det fallet.

Att han skulle ha lämnat in av girighet för den där dryga hundralappen i provision är bara att glömma, den typen är han inte.

Huselius tyvärr borta sedan ett tag, antingen är det väl självvalt eller så har det kärvat med produktionsbolag/tv som för vissa andra. Synd är det iallafall, det är absolut en av de vassare i tv på att vara påläst och hitta spelvärda kusar. Och han blir inte långrandig som de flesta tenderar vara utan han lägger fram sitt case kort och koncist utan att försöka briljera eller konstra till det i onödan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 20:27   #32
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8310

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Huselius var för frispråkig, han började tom ventilera tankar som "Nordkorea" inte godkänt, och då var det kört.


Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja sunt förnuft är subjektivt i stort och smått. Jag kan hålla med om att det lutar väldigt mycket åt det sunda hållet att inte lämna in med en andelsköpare, i det här läget relativt givet. Blir ju inget väldigt andelsupplägg med en enda andel. Sen hur givet det är om 3 köpt in sig i ett system öppet för 10 andelar exempelvis vet jag inte. Personligen hade jag nog lämnat in i det fallet.

Att han skulle ha lämnat in av girighet för den där dryga hundralappen i provision är bara att glömma, den typen är han inte.

Huselius tyvärr borta sedan ett tag, antingen är det väl självvalt eller så har det kärvat med produktionsbolag/tv som för vissa andra. Synd är det iallafall, det är absolut en av de vassare i tv på att vara påläst och hitta spelvärda kusar. Och han blir inte långrandig som de flesta tenderar vara utan han lägger fram sitt case kort och koncist utan att försöka briljera eller konstra till det i onödan.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10)

Senast redigerad av Gotland den 2017-11-06 klockan 21:44. Anledning: Opassande språkbruk
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-08, 11:24   #33
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 133
Standard

Mina topp 4. Kom bara att tänka på fyra stycken som jag faktiskt läser eller lyssnar på. Många på era listor är bedrövligt dåliga. I princip alla på atg-live är ju fruktansvärt dåliga, de är ju där av en anledning, de vinner aldrig stort och måste jobba fruktansvärda tider för att finansiera sina egna bedrövliga spel. Finns säkert många duktiga där ute som jag ej känner till, holo på travpunkten är en man minns från förr, men slutade skriva efter att stark vann ett kallblodslopp för några år sedan...

1. Sören Englund (den enda jag aldrig missar en genomgång med, även om jag inte är så förtjust i åby).
2. Patrik Nilsson (referenten som allt för sällan ger värmningstipsen på banan nu för tiden)
3. Stefan Hultman (enormt hästöga men kanske inte lika vass på att bedöma spelvärde)
4. Daniel Berglund (är i alla fall hyfsat påläst när han skriver sina tips, men svårt att göra det riktigt bra så långt i förväg).
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-08, 22:31   #34
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 42
Sharp$: 1502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Mina topp 4. Kom bara att tänka på fyra stycken som jag faktiskt läser eller lyssnar på. Många på era listor är bedrövligt dåliga. I princip alla på atg-live är ju fruktansvärt dåliga, de är ju där av en anledning, de vinner aldrig stort och måste jobba fruktansvärda tider för att finansiera sina egna bedrövliga spel. Finns säkert många duktiga där ute som jag ej känner till, holo på travpunkten är en man minns från förr, men slutade skriva efter att stark vann ett kallblodslopp för några år sedan...

1. Sören Englund (den enda jag aldrig missar en genomgång med, även om jag inte är så förtjust i åby).
2. Patrik Nilsson (referenten som allt för sällan ger värmningstipsen på banan nu för tiden)
3. Stefan Hultman (enormt hästöga men kanske inte lika vass på att bedöma spelvärde)
4. Daniel Berglund (är i alla fall hyfsat påläst när han skriver sina tips, men svårt att göra det riktigt bra så långt i förväg).
Var hittar man Sören Englunds genomgång?
kalksten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-09, 14:49   #35
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kalksten Visa inlägg
Var hittar man Sören Englunds genomgång?
Bansändningen. Det finns väl inga seriösa spelare som följer atg-live?
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td