Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-11-04, 11:43   #16
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Tycker Huselius är bäst
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 12:04   #17

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Tycker Huselius är bäst
Men hans tankar kan man väl inte ta del av idag? Säkert halvårsedan jag hörde eller läste travtips från han. Annars som sagt topp 3 för mig med på gamla meriter då ;-)
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 13:34   #18

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Husse borta från tv?
Gammal 2017-11-04, 19:40   #19

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2279
Standard

Grant på Sharps tycker jag är helt suverän. Alltid välunderbyggda och seriösa analyser om det mesta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5), Gotland (+5), Grant (+5), Grant (+5), Grant (+5), Shizznit (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 20:38   #20

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Grant på Sharps tycker jag är helt suverän. Alltid välunderbyggda och seriösa analyser om det mesta.
Suverän är väl ett understatement men visst är jag duktig.

Dålig är jag möjligen på självinsikt och självkritik.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 20:48   #21

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Suverän är väl ett understatement men visst är jag duktig.

Dålig är jag möjligen på självinsikt och självkritik.

Mvh Uffe
Vad gör du med alla pengar du vinner på dina reducerade system? Köper fastigheter i gamla stan i Stockholm? Aktieinvesteringar?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 20:51   #22

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vad gör du med alla pengar du vinner på dina reducerade system? Köper fastigheter i gamla stan i Stockholm? Aktieinvesteringar?
Nej, jag vinner aldrig något men jag var nära på ett platsspel förra året.

Det blir så när man bara spelar på namn, ja se själv.

PLATS
Inlämnat: 2017-11-04, 20:54
Halmstad Lopp 7
Lördag 2017-11-04
Start: 21:00
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

6 Whisky Akema

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: VBT ZHC TBB

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2017-11-04 klockan 20:56.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 21:16   #23

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 4988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg

Det blir så när man bara spelar på namn, ja se själv.

PLATS
Inlämnat: 2017-11-04, 20:54
Halmstad Lopp 7
Lördag 2017-11-04
Start: 21:00
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

6 Whisky Akema

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: VBT ZHC TBB

Mvh Uffe
Hästnamnet, okej. Kusknamnet... aldrig i livet. Men fint spelat!
Shizznit är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-05, 10:55   #24

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1961
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av steff Visa inlägg
Racing lovers...
Upptäckt denna sajt som heter sharps nyligen, forumet alltså , en trevlig sida med fin stämning. (Och tusen personer som läser inläggen märkte jag när man la upp en länk!).
98. Lars G Dahlgren... Påläst. Initierad. Chefredaktör för sulkysport.

99. Jesper Florén.. Fotbollsspelare i Gefle IF och stor travälskare som gör system åt andra.

100. Fällgren från Karlstad... En av de mest efterfrågade systembyggarna på atg-tillsammans. Har ett förflutet som oddssättare på trav på internationellt spelbolag och är universitetsutbildad inom Statistik och Matematik.
Kul sammanställning, bra jobb! :-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-05, 12:50   #25

Standard

Citat:
100. Fällgren från Karlstad... En av de mest efterfrågade systembyggarna på atg-tillsammans.
Jag läste på Twitter att en Fällgren (det måste väl vara samma snubbe?) hade lämnat in en tillsammanskupong som bara hade sålt en enda andel på en sajt som tar typ 10 % i påslag. Så andelsköparen borde ha betalat typ 2 500, fått ett system för 2 200 och ingen storleksfördel av att spela med flera personer. Snacka om att sälja sin själ och sitt rykte för ett par hundringar från en intet ont anande andelsspelare.
Det blev ju ett jäkla rabalder förut när någon på spelvärde lämnade in ett system fast han bara hade sålt 3 andelar...
Gammal 2017-11-05, 16:38   #26

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4849
Standard

Rickard Hansson från Ronden, tidigare Expressen platsar inte på topp 100 ?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-05, 18:46   #27

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Rickard Hansson från Ronden, tidigare Expressen platsar inte på topp 100 ?
En av mina favoriter, topp 10 på min lista.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+1)
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 08:53   #28

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 253
Standard

Rebecka Falk och Edholm utgör de bättre tipparna från Norrland och bör lätt vara med på top 100 om nu alla andelstippare från Travstugan är med.
Jojje33 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 19:14   #29

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag läste på Twitter att en Fällgren (det måste väl vara samma snubbe?) hade lämnat in en tillsammanskupong som bara hade sålt en enda andel på en sajt som tar typ 10 % i påslag. Så andelsköparen borde ha betalat typ 2 500, fått ett system för 2 200 och ingen storleksfördel av att spela med flera personer. Snacka om att sälja sin själ och sitt rykte för ett par hundringar från en intet ont anande andelsspelare.
Det blev ju ett jäkla rabalder förut när någon på spelvärde lämnade in ett system fast han bara hade sålt 3 andelar...
Ingen storleksfördel nej, men det finns ju heller inget reglerat om när det ska lämnas in och inte. Kan ju hända att andelsköparen inte ville vara med när inga andra anslöt. Eller att han sket i vilket. Det vet man inte, och kan heller inte ta reda på egentligen.

Det här med storleksfördel är ju en sak många förlorar sig i också litegrann, speciellt när det gäller kända andelsspel. Går du in och vinner en miljonvinst på ett större spelvärdesystem eller så exempelvis så kan det ju bli bra utväxling. Men förutom provisionen det kostar är det mycket möjligt att det där spelvärdet du betalar för inte finns. För säljer de fler andelar än vad det finns plats för lämnar de bara in ett till! Precis som andelssystemet på butiken på hörnet gör. Köper du andel av ett mindre känt namn (Fällgren som ett exempel som jag för övrigt vet är precis lika vass som spelvärde eller någon annan som kränger multisystem varje omgång) tappas inte en stor del av vinsten på att andra identiska system ska dela potten.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 20:43   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ingen storleksfördel nej, men det finns ju heller inget reglerat om när det ska lämnas in och inte. Kan ju hända att andelsköparen inte ville vara med när inga andra anslöt. Eller att han sket i vilket. Det vet man inte, och kan heller inte ta reda på egentligen.

Det här med storleksfördel är ju en sak många förlorar sig i också litegrann, speciellt när det gäller kända andelsspel. Går du in och vinner en miljonvinst på ett större spelvärdesystem eller så exempelvis så kan det ju bli bra utväxling. Men förutom provisionen det kostar är det mycket möjligt att det där spelvärdet du betalar för inte finns. För säljer de fler andelar än vad det finns plats för lämnar de bara in ett till! Precis som andelssystemet på butiken på hörnet gör. Köper du andel av ett mindre känt namn (Fällgren som ett exempel som jag för övrigt vet är precis lika vass som spelvärde eller någon annan som kränger multisystem varje omgång) tappas inte en stor del av vinsten på att andra identiska system ska dela potten.
Men hur är det ställt i huvudet på den som lämnar in systemet med bara en andelsköpare? Mycket illa - eller så ser man bara ett par lättförtjänta hundralappar som hägrar och förblindas av dessa. Jag har aldrig sett någon som lämnat in under sådana omständigheter, däremot har som sagt Robin på Spelvärde lämnat in med bara ett par tre andelar sålda - och jösses vad skit han fick för det.

Det handlar alltså inte om att behöva stipulera regler som ska följas, utan att man ska kunna lita på att systemkompositören ska ha någon form av sunt förnuft i huvudet och inte bara se chansen att raka in pengar på avgift.

Nu har jag hört att det tog hus i helvete, och ombudet införde snabbt en regel om antalet sålda andelar för att undvika extraocker. Så de agerade snabbt som svar på galenskapen, i alla fall. Fällgren sitter fortsatt tyst och hoppas att det blåser över. Påverkan på reglerna har han haft, i alla fall!

Apropå Huselius, som några lyfte som bra tippare - var tar ni del av hans tips någonstans? Jag har inte sett något på evigheter från honom.
Svara

td