|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-11-05, 17:19 | #76 |
Jag är tveksam till att sikta på något annat än 7 rätt å V75.
En rad i taget, att behålla den för att den kan ge 89:- på 5 rätt? Nja, jag är tveksam. Behöver inte vara något problem men min hjärna är nog för liten. Mvh Uffe
2017-11-05, 17:52 | #77 | |
Citat:
Det öppnar sig ganska mycket möjligheter och den som förstår inser hur knäppt det blivit i de vanligaste reduceringsprogrammen. Hade gärna diskuterat mina erfarenheter men möts alltid av goddag yxskaft och vilja döda diskussionen så stannar med att säga att det går för den nyfikne. |
||
2017-11-06, 10:08 | #78 | |
Citat:
|
||
2017-11-06, 18:34 | #79 | |
Citat:
2021-12-04, 16:14 | #80 | |
Citat:
|
||
2023-02-25, 22:48 | #81 |
Hej,
Att spela reducerat på kuskar som skall vinna i ett eller två V75 lopp verkar vara en väldigt dålig hobby. Kusk-kravet reducerar bra kostnadsmässigt, men min erfarenhet är att rätt ofta så åker man ut på just på denna reducering. Senaste exemplet är omgången på Romme 25/2 och M.A Djuse. Där sitter man med 6-rätt inom systemramen, men just den sista pusslet med M.A Djuse fanns inte med för 7-rätt, han körde i 5 lopp utan en enda vinst, och det är inte första gången att jag missar utdelning på V75 pga. ovannämnd herre. Sen tyckte jag att det var lite märkligt att han inte dök upp i någon intervju om sina vinstchanser på ATG live innan V75 starten.. Han är som Robin Hood, man vet att han finns men ingen vet var och när han dyker upp i skogen eller på upploppet. Tur eller otur, jag vet inte, men jag upplever att man är ofta fel ute med reduceringskrav på kuskar med högvinst % statistik. Det måste väl vara bland de sämre reduceringskrav man kan ställa? Senast redigerad av Baltasar den 2023-02-26 klockan 19:15. |
|
2023-02-26, 01:27 | #82 |
|
|
2023-02-26, 12:19 | #83 |
Jag känner att det vore bra med en utgångsidé för hur man spelar reducerat, istället för att hitta på nya villkor varenda gång. Trots att jag pillat med detta i 20 år så gör jag groteska misstag ibland under tidspress
För bara någon vecka fick jag in en 5%are som A-häst och allt såg magiskt bra ut. Förutom den lilla detaljen att jag krävde en C-häst på systemet. Så allt sprack på det.. Jag hade krävt att jag skulle ranka dåligt för att vinna. Det är otroligt lätt att villa bort sej. Berglunds sätt att reducera är ju onekligen enkelt och idiotsäkert. Utgångshästar och utskrivet på 2-3 bongar Eller som det beskrevs högre upp i tråden. Spela helt utan villkor och bara reducera bort utdelningar som ger 5-rätts jackpot Har ni någon favoritmetod?
2023-02-26, 13:31 | #84 |
En alltför ofta förbisedd reduceringsmetod är att helt avstå en omgång och lägga krut och smet vid bättre tillfälle, antingen när jag har tydlig idé om utgång eller spik, eller spelvärde i form av jackpot.
Rank och spela vid värde. Inga större konster med reduceringsverktyg: utgångshästar och ibland faktorera upp en lågprocentare som inte blir chansspik med skulle den sitta så rasslar det till, dvs fler vinstrader; multiplicering istf reducering. Hur täcka in 0-1%-are på som "alla vet inte kan vinna"? Lägga krut på A- och B-hästar. Har jag inga tydliga idéer bland A och B, utan flummar på med 3-4 u-hästar i de flesta avdelningarna, då är det inte spelläge den omgången. Hittar jag sunda u-hästar och tilltalande spik så stramar jag upp A och B. Har jag hamnat rätt på det, så sitter jag med "lott" i någon eller ännu hellre några tänkta skrällavdelningar. Jag kan inte hålla på och villkora en 3-årig 0,8%-are med två starter och två strykningar och tro att jag vet vad jag sysslar med, utan måste inse att mina eventuella styrkor ligger i att dels ranka de mer betrodda, dels se var det kan smälla. Då köper jag den lotten, det har jag utrymme för i och med A-B-C-rank där jag vet att jag hamnar rätt på't då och då. Men lämnar jag en A eller B helt utanför ramen, då har jag spikat eller låst där. Vid fler än ett tillfälle har jag bommat på att såga av en 25%-are som värmt som en skata i ett kylskåp för att sen vinna med längder. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10) |
|
2023-02-26, 17:34 | #85 | |
Citat:
Din sprickning där är en av de saker som jag har svårast för när jag ser andras system. Den ENDA anledningen till att en högre rankad häst inte finns kvar till förmån för alla typer av lägre rankade hästar anser jag vara att ett utdelningsvillkor ligger med och jobbar. Och exakt de ggrna svider det ju minimalt om betrodd häst vinner. Aldrig ha min-krav för annat än topprankade/u-hästar. Bara max-krav. Den läxan fick du lära dig den hårda vägen den här gången. Hoppas att det inte var någon livsavgörande summa som gick i stöpet.
2023-02-26, 19:18 | #86 | |
Citat:
Det kan svida rätt mycket ändå om man har satt utdelningskravet väldigt högt. Jag har svårt för dom som bara sätter ett utdelningskrav och sedan får det vara bra med det. Hur tänker dom? |
||
2023-02-26, 19:35 | #87 | |
Citat:
Dock skulle jag aldrig sätta ett så högt villkor att jag inte skulle må bra av att missa enbart på det villkoret. Anser att man måste skärskåda sina känslor när man sätter just det villkoret. Här är en omgång där enda missen var för högt satt utdelningsvillkor. https://www.atg.se/spel/2019-09-28/V...valla/resultat Om jag inte minns fel så fick jag en hel kasse 6or och 5or som tröstpris. Knappa 5k tillbaka istället för runt 25-30k. Men det är nog t o m i överkant för vad jag skulle tåla idag. Det där var med en färsk storvinst i ryggen. För kaxigt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2023-02-26 klockan 19:43. |
||
2023-02-26, 20:16 | #88 | |
Citat:
Har sett mycket märkliga spel från erfarna spelare, som typ sätter 50k som gräns. Har en 7% som dagens idé lägger ca 25 -30% av systemets rader på den, men väljer att avstå en rad som ger ca 45k med idén. Men spelar gladligen samma rad i övrigt men med en 6% i samma avd, den har dom bara ca 5% av systemets rader på. Allt bara för att få en utdelning på strax över 50k, det kan inte vara särskilt smart. |
||
2023-02-26, 21:05 | #89 |
Det krav nedåt man generellt vill sätta är ju att få bort rader som ger jackpot på 5 rätt.
Dock är det svårt att åstadkomma med god precision så man får höfta på ett ungefär. |
|
2023-02-26, 22:15 | #90 | |
Citat:
Jag har satt 20-30k som gräns och bara gått vidare när jag har haft 15-20k i total insats på stora andelsspel. Den exakta smärtgränsen är nog lite olika från person till person. Säg att man har 400 kr av ett spel med 20k i total insats. Att spelläggaren reducerar bort en återbäring på 600 kr kan man nog oftast smälta rätt lätt. Allra helst om det man får tillbaka i andra änden är riktiga högutdelningsrader. Intressant ämne.