|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-10-08, 09:50 | #1 |
Super Moderator
|
V64/ Grosser preis von Deutschland
I dag blir det ju ändå en lätt omgång?
2017-10-08, 10:27 | #3 |
Spel i samma pool som tyskar med saftiga bonusar om jag läste rätt i travrondens uppmaning till bojkott. Om det stämmer är det som att legolas kunder med 100 procents insättningsbonus skulle lira i samma pool och om samma pengar som atgs kunder.
En internationell dag. Lunch från Övrevoll och eftermiddag från Hamburg. Ser dock ut att vara hög klass på sporten i Hamburg, men frågan är vilken kvalitet det blir på infon till spelarna . Ingen barfotainfo troligen. Har atg stallbacksreportrar på plats eller blir det som på lunchtravet att Peter Andersson eller någon annan bara sitter i en studio i Stockholm och levererar sina tankar och tips? |
|
2017-10-08, 10:41 | #4 |
Gemensam pool med Hamburger trab centrum både när det gäller v/p och V64 idag står det. Svenska spelare är tydligen portade numera till de tyska bolagen. Under Hamburger trab centrum ska finnas ett spelbolag som heter betbird.com och deras spelare som erbjuds saftiga bonusar ska idag om jag läste rätt spela i samma pool som kunderna hos svenska atg. Atg erbjuder aldrig några insättningsbonusar o dyl till sina kunder.
Läs Dennis Engelbos krönika igår på travronden.se. Rätt invecklat men verkar som det är rätt orättvisa villkor mellan utländska spelare idag jämfört med dom som spelar hos atg. |
|
2017-10-08, 10:49 | #5 |
Engelbos krönika igår ”jag spelar inte till Hamburgs tävlingar”
För ett knappt år sedan avslöjade jag att ATG:s internationella partner, Hamburger Trab-Zentrum, genom sina underleverantörer erbjöd rakeback till sina kunder. En stor skandal, som gjorde att ATG inledde en utredning och under denna valde de att stänga av Hamburger Trab-Zentrum. Någon större skada ansåg däremot inte ATG att det varit, Hamburger Trab-Zentrum har fått fortsätta som partner till ATG på den tyska marknaden. Än är det däremot långt ifrån fläckfritt. Pferdewetten/betbird.com, som ligger under Hamburger Trab-Zentrums partnerskap med ATG, erbjuder fortfarande insättningsbonusar till sina kunder. Dessutom erbjuder de bonusar på andra marknader än den svenska, exempelvis Australien, Schweiz, Holland och Frankrike. Pengar som i slutändan kan komma att spenderas i svenska pooler. Oavsett vad, de utländska spelarna får fördel gentemot de svenska när gemensamma spel sker. De svenska spelarna som tidigare kunnat spela via pferdewetten/betbird, blev utkastade efter Travrondens avslöjande. Det har till och med gått så långt så att IP-adresser har blockerats och deras kundservice lägger locket på när jag vid flertalet tillfällen försökt ställa frågor kring deras arbete. Det är inte ett partnerskap som jag tycker fungerar. ATG måste förstå att svenska och utländska spelare ska spela på lika villkor. De måste hålla koll på sina partners. Lika villkor, har åtminstone jag svårt se att det ska vara vid söndagens V64-tävlingar till Hamburgs storlopp, därför väljer jag att helt avstå omgången. Det är ett ställningstagande jag hoppas många med mig väljer att göra. |
|
2017-10-08, 11:10 | #6 |
Kommer att "bojkotta" idag men enbart på grund av att jag ej orkar läsa på och svårare att hitta vettig info. Tycker Tyskland har varit överrepresenterade i vinstlistorna på sistone. Kikade efter den låga utdelningen på v4 i tisdags (då tyskarna hade system x30) och några veckor bakåt. Att tyskar skulle kunna svenskt trav bättre än sverige håller jag som osannolikt så antar att det har börjats med rabatter åt svenskar igen...
|
|
2017-10-08, 11:49 | #7 | |
Citat:
|
||
2017-10-08, 11:56 | #8 | |
Guest
|
Citat:
Svårt med konsekvens och trovärdighet Olle??? |
|
2017-10-08, 12:05 | #9 |
Vinner Bergham med Diamanten tro? Han har ju bedrövlig stallform just nu.... Skulle nog sätta en slant på att björn tar spets och får dämpa en bit? kanske har han häst nog att vinna med klaff?
3-2 * 100 ger ca 5800 tillbaka, (kan ju vara något) Är inte så påläst för Hamburg så det blir bara en liten DD. God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5) |
|
2017-10-08, 12:07 | #10 | |
Legolasspelare tar ju inte del av samma vinstpott som ATG-spelarna vilket är en jäkla skillnad.
2017-10-08, 12:07 | #11 | |
Citat:
Spela ditt dagliga 30 kr system hos atg idag. Du bryr dig nog inte om ändå att många som lägger spel i samma pool gör det med bättre villkor. |
||
2017-10-08, 12:09 | #12 |
Guest
|
V64
Inlämnat: 2017-10-08, 12:04 Hamburg-Bahrenfeld Söndag 2017-10-08 Start: 15:50 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 7 (2, 1) 2: 10 Crown Wood (3, 8) 3: 7, 9 (10, 14) 4: 6 Flying Fortuna (4, 5) 5: 3, 5, 7 (1, 6) 6: 2, 4, 10 (5, 7) 2x1x2x1x3x3 = 36 rader. 36 x 1 x 1,00 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod:Mitt bidrag till tyska glupande vargar DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2017-10-08, 12:06 Hamburg-Bahrenfeld Söndag 2017-10-08 Start: 17:20 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 5, 7 2: 2, 4, 10 9 x 10,00 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: Forza Olle |
2017-10-08, 12:13 | #13 | |
Guest
|
Citat:
Ägna dig åt ditt eget spel och bry dig inte om andras spelande om du inte blir ombedd!!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mrotur (+30) |
|
2017-10-08, 12:15 | #14 |
Jag spikar Flying Fortuna (Broadwell värst emot) och Django Riff (Alternativet vore att ta med några, även om Diamanten är största motbudet).
|
|
2017-10-08, 12:16 | #15 | |
Han pratar om att tyskarna får lira för massa gratispengar idag till skillnad från Svenska spelare och tävla om samma prispool vilket självklart ger tyskarna fördel. Har inget med dopade pooler att göra. Herregud...
||
|