|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-10-04, 14:02 | #16 |
Dagens Tips för bekvämare läsning och färre sidor att gå igenom =
Använd "spoiler" Spoiler:
Mvh , L
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2017-10-04 klockan 14:05. |
|
2017-10-04, 15:09 | #17 |
Lome Brage kommer garanterat att sitta tidigt i spets. Den hade väl ingen direkt imponerande avslutning senast men stöp ändå in på en 20-tid. Nu kort distans, lopp i kroppen och UO i jollen. Känns inte helt otroligt att Gunnar hamnar för långt bak och kör till för sent. SPIK på 5 Lome Brage!
Linus Boy gjorde ett sjukt bra lopp senast efter galopp. Finns risk att loppet sitter i benen men till 20-30 % känns det ändå som en bra spik. Dragen i omgången blir 1 ART Vandelay som är bortglömd nu och kommer få en fin resa. Även Valley Streamline steckas till låg procent. Har en känsla om att hästen kommer sluta långt fram i detta lopp. |
|
2017-10-04, 18:56 | #18 |
Gått igenom omgången. Tog cirka en halvtimme och resulterade i följande idéer baserade på roliga/vackra namn och andra ovidkommande saker, som känsla och, faktiskt viktigt, resultat.
Avd 1: 3 Baby's Baby. Kan inte stå emot mammans tuffa namn: Baby I'm Bad News. Och 4 Lollipop Girl: självklar. Avd 2: 6 Assault. Först pga namnet, sedan förstärkt när såg att han rankades etta i Guiden och Ronden. Avd 3: 2 Månprinsen. Nästan alltid spikat honom och nästan aldrig att han svikit. Avd 4: 10 Stricker. Dök bara upp när gick igenom startlistan. Jaja pappan är Juliano Star som hade en svag punkt för. Avd 5 stayer. Tyvärr, kan inte få grepp om detta lopp, kommer att kräva timmar av grubbel. Avd 6: 2 st: 7 Gianluca Boko och 10 Undies. Och avd 7. 2 Malkin. Jaa, fastnade för honom fast verkar otroligt nu när kollat närmare. Men har för mig att det är en bra häst. Har trott på honom tidigare. A nu vet jag, mamman är Eli Sea som var ett duktigt sto som jag brukade spela. |
|
2017-10-04, 23:48 | #19 |
[QUOTE=monimaker1;546133]Lome Brage kommer garanterat att sitta tidigt i spets. Den hade väl ingen direkt imponerande avslutning senast men stöp ändå in på en 20-tid. Nu kort distans, lopp i kroppen och UO i jollen. Känns inte helt otroligt att Gunnar hamnar för långt bak och kör till för sent. SPIK på 5 Lome Brage!
Lome Brage sitter tidigt i spets. Det gjorde han senast också. Släppte till Odin Tabac och fick en smörresa i vinnarhålet. In på upploppet orkade han inte hålla rygg på Odin Tabac utan ramlade ihop ner i fältet. Med det loppet på näthinnan förstår jag inte hur ens Ulf Ohlsson skall förmå Lome Brage att slå Månprinsen, Odin Tabac, Myrfaksen och motståndarna även om det är sprinterdistans. Att Lome Brage är spelad andrafavorit är för mig en gåta. Men jag medger att jag inte är någon kallblodsexpert. |
|
2017-10-05, 02:37 | #20 | |
Citat:
Skulle säga att fältet som helhet är mycket svagare här än det var senast på Färjestad, med Månprinsen som undantag. Han lär knappast få någon pangstart, och sedan vet man aldrig vad den gode Gunnar får för sig. Väljer Odin Tabac den ryggen kan det gå hur som helst, väljer han rygg på raske Myr Faksen riskerar han att bli fast på innerspår. Slutsats: Stor fördel Lome Brage, med en brasklapp för att Myr Faksen kommer susande på den smala stigen över upploppet. |
||
2017-10-05, 02:43 | #21 |
Någon som har koll på de finska kallbloden, förresten? Ser ut som ärrade kämpar, men ibland är ju finska kallblod helt överlägsna och mer eller mindre osynade när de tillåts komma över pölen.
|
|
2017-10-05, 20:53 | #22 |
Vad säger SO om kallblodsloppet?
|
|
2017-10-05, 21:46 | #23 |
Månprinsen är överlägsen dom här. Från spår 2 behöver Gunnar bara styra framåt.
Hoppas det blir samma tugg som senast när alla skulle fälla och man kunde spika honom till hyggliga procent. |
|
2017-10-05, 23:03 | #24 |
Jaques noir borde vinna med ca 20 meter om den går runt 1.12.9
1.12.8 sist |
|
2017-10-06, 12:02 | #25 |
Travrondens fredagsnr. har en intervju med delägaren till Månprinsen.
Där berättas att hästen har spritsas upp i galoppintervaller i en lös grusbana o kändes väldigt spänstig o fin(Avstod Unionskampen då detta lopp var målet)i förra veckan o efter det handlar det bara om underhållande jobb. Ni som inte läst detta får därmed lite info iaf |
|
2017-10-06, 12:04 | #26 |
Som det ser ut idag så blir V5-spiken i morgon Jaques Noir. Månprinsen garderas. Jag spikade förra gången, men nu är det kort distans, hästen tappar i starten och har inte råd med att Gurra slumrar till i jollen.
Senast redigerad av Shooter den 2017-10-06 klockan 12:06. |
|
2017-10-06, 13:48 | #27 |
Banned
|
Spets o slut Klöver all over, Rebecca behöver bara köra rakt hela loppet.
|
2017-10-06, 14:45 | #28 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det kan du tro.
Första häst jag tar bort. Finns inte en chans att jag betalar för den nollan till kusk, till 57%.
2017-10-06, 17:17 | #29 |
Rätt intressant att man tar bort Månprinsen för att man har emot kretsen runt den. Så man analyserar trav alltså, hum
|
|
2017-10-06, 17:23 | #30 |
|
|
|