Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-09, 22:04   #151

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vad hade jag fått på V54 om Charrua vunnit + 7 fyror?
4 ggr så mycket om man går på streckfördelningen . 45 procent på Berghs mot 11 på Sundbergs. Gissar på 2500 på femmorna och 200 på fyrorna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 23:03   #152

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 4988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
1060 kr fick man på P54 idag på legolas. Det var riktigt bra betalt eftersom det mesta dels var favoriter. Hade på den tidiga inlämningen streck för även 2 8 och 10 undrar vad utdelningen hade blivit med nr 2 som exempel...

På v5 på atg fick man 218 och nästan 5 ggr mer på legolas bara tacka och ta emot
Kom bara ihåg att du satsade tre gånger så mycket när du jämför, så det blir rätt.
Utdelningen på 5 rätt är i princip lika stor som ATG:s. Bonusen jämfört med ATG blir utdelningen på 4 rätt (för min del nästan lika mycket till).
Med dagens omsättning skulle jag säga att övervärdet i princip motsvarades av pottdopingen. Om denna doping försvinner så ryker nog värdet direkt också, och mer därtill (då det varit sämre utdelningar på legolas ibland, så antar jag att genomsnittsspelaren där är skickligare än hos ATG).

Så ja, det finns lite värde att spela hos legolas - så länge de pumpar in döda pengar i potterna.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 23:11   #153
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8576
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Undrar vad 8 rätt gett om Coin Perdu vunnit. 200 kr ?
Märklig omgång.

Men det hade, som alltid, räckt med att någon mer favorit fallit för att utdelningen skulle dragit iväg...

Älskar V86!
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 23:15   #154

Goldenhills avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 306
Standard

Idag hade fyra spikar och fullt mot den största löst det.

Måste ställa en fråga.
När en häst vinner första till 13 procent, betyder det verkligen att 87 procent av kupongerna som spelat försvinner till att få alla rätt?
Gammal 2017-08-10, 00:00   #155

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Kom bara ihåg att du satsade tre gånger så mycket när du jämför, så det blir rätt.
Utdelningen på 5 rätt är i princip lika stor som ATG:s. Bonusen jämfört med ATG blir utdelningen på 4 rätt (för min del nästan lika mycket till).
Med dagens omsättning skulle jag säga att övervärdet i princip motsvarades av pottdopingen. Om denna doping försvinner så ryker nog värdet direkt också, och mer därtill (då det varit sämre utdelningar på legolas ibland, så antar jag att genomsnittsspelaren där är skickligare än hos ATG).

Så ja, det finns lite värde att spela hos legolas - så länge de pumpar in döda pengar i potterna.
Du betalar 1,50 per rad till femrättspoolen och 1,50 till fyrarättspoolen, så om man betänker det skulle utdelningen på fem rätt hos legolas vara 1,5 ggr högre om samma spelare lämnade in samma system hos båda bolagen. Istället för typ 350 kr som väl vore normalt då blev det tack vare dopade pooler nästan 700 kr. Jag tycker i alla fall det är en enorm skillnad och spelvärdet kommer fortsatt vara enormt hos dom så länge dom bjuder på 50 000 kr varje dag samtidigt som det spelas för 50-80 tkr. Det gör ju att man varje dag spelar med försutsättningarna att det betalas ut väldigt mycket mer i vinster än vad det spelas för. Det gör det väl inte hos atg ens om dom skulle kalla det supermegajackpot. Dessutom till skillnad från hos atg får även dom som inte har alla rätt del av extrapengarna. Dom delas mellan fem och fyra rätt. Tror många gärna sätt att alla atg jackpots även belönat dom som inte lyckas få alla rätt någon gång. Det är ju dom som betalat den till stor del.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 11:33   #156
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Goldenhill Visa inlägg
Idag hade fyra spikar och fullt mot den största löst det.

Måste ställa en fråga.
När en häst vinner första till 13 procent, betyder det verkligen att 87 procent av kupongerna som spelat försvinner till att få alla rätt?
Nej inte 87 procent av kupongerna utan 87 procent av alla inlämnade rader försvinner till att få alla rätt, dock med en liten reservation om det skulle vara någon struken häst i loppet då finns det alltid en risk att siffrorna inte stämmer pga ATG:s uråldriga datasystem. Hmm trodde att Legolas var bättre än ATG på den punkten, men så verkar det inte vara, inte bra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Goldenhill (+5)

Senast redigerad av GGS den 2017-08-10 klockan 19:11.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td