Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-01, 21:06   #46

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58078
Standard

Hoppas dom bygger om kameraplatserna på Solänget till deras V75a. Helt omöjligt att kunna se på ett bra sätt hur en tät slutstrid slutar där kameran är i kväll.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 21:08   #47

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Dom får flytta älgtornet lite mer till höger
Gammal 2017-08-01, 21:12   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Dom får flytta älgtornet lite mer till höger
Annars brukar man se betydligt bättre än banreferenterna på många banor. När dom skriker stenhårt i mål ser man rätt tydligt vem som vinner. Svårare i kväll .
Gammal 2017-08-01, 21:12   #49

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2278
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hoppas dom bygger om kameraplatserna på Solänget till deras V75a. Helt omöjligt att kunna se på ett bra sätt hur en tät slutstrid slutar där kameran är i kväll.
Typexempel på en travbana som skulle kunna läggas ner helt. Den och Dannero. Dom har Gävle, Bergsåker och Umåker alldeles inom räckhåll.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 21:15   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Typexempel på en travbana som skulle kunna läggas ner helt. Den och Dannero. Dom har Gävle, Bergsåker och Umåker alldeles inom räckhåll.
Solänget har en V64a och en V75a. I övrigt breddlopp och något lunchtrav. Vet inte om det är så vettigt att lägga miljoner på att fortsätta köra där då. Travverksamheten hos de få tränare som finns där hade väl inte gått under om dom fick resa några mil för att tävla.
Gammal 2017-08-01, 21:19   #51

Standard

Man blev nog inte rik på att sätta den femman hos legolas. Hoppas på en tusenlapp inkl fyrorna.
Gammal 2017-08-01, 21:21   #52

Standard

Jackpot. Grattis atg och Boden . Då ökar V64 omsättningen med ca 50 procent på torsdag.
Gammal 2017-08-01, 21:23   #53

Standard

2300 kr hos legolas inkl fyrorna. Det trodde jag inte med den raden.
Gammal 2017-08-01, 21:24   #54

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Man blev nog inte rik på att sätta den femman hos legolas. Hoppas på en tusenlapp inkl fyrorna.
2,5 fick jag, över förväntan
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 21:25   #55

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
2300 kr hos legolas inkl fyrorna. Det trodde jag inte med den raden.
Rune kan ju dra in rejält med extrapengar om han spelar själv.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 21:27   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
2,5 fick jag, över förväntan
Bara hoppas de dopade poolerna fortsätter. Ligger bara till i morgon info om att det är så. Utan 50 000 extra idag och med oförändrad omsättning hade det blivit betydligt mindre. Men dom hade kanske omsatt 2000 då istället för ca 80 000 kr som det nästan blev.
Gammal 2017-08-01, 21:27   #57

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Solänget har en V64a och en V75a. I övrigt breddlopp och något lunchtrav. Vet inte om det är så vettigt att lägga miljoner på att fortsätta köra där då. Travverksamheten hos de få tränare som finns där hade väl inte gått under om dom fick resa några mil för att tävla.
Hela upplägget med alla dessa småanläggningar verkar ha fastnat på den tiden då vi hade vänstertrafik och grusvägar utanför storstäderna. På den tiden kanske det var en utmaning att behöva åka 10 mil för att tävla.

Det finns inte nog med hästar till att fylla ut loppen som går på våra större banor så varför ska dessa småbanor vara kvar? Dessutom förfaller anläggningarna då det inte finns nog med pengar till alla. Bättre att dra ner på antalet banor och satsa ordentligt på dom som finns kvar.

Då jag själv är norrlänning har jag kommit fram till att vi med fördel skulle klara oss med Boden, Umåker, Bergsåker, Östersund och Gävle. Södra Sverige har jag sämre koll på men det finns säkert en massa banor där nere som man skulle kunna skrota.
Gammal 2017-08-01, 21:34   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hela upplägget med alla dessa småanläggningar verkar ha fastnat på den tiden då vi hade vänstertrafik och grusvägar utanför storstäderna. På den tiden kanske det var en utmaning att behöva åka 10 mil för att tävla.

Det finns inte nog med hästar till att fylla ut loppen som går på våra större banor så varför ska dessa småbanor vara kvar? Dessutom förfaller anläggningarna då det inte finns nog med pengar till alla. Bättre att dra ner på antalet banor och satsa ordentligt på dom som finns kvar.

Då jag själv är norrlänning har jag kommit fram till att vi med fördel skulle klara oss med Boden, Umåker, Bergsåker, Östersund och Gävle. Södra Sverige har jag sämre koll på men det finns säkert en massa banor där nere som man skulle kunna skrota.
Längst i söder inte så tätt som uppe hos er. Nästan 15 mil till Halmstad och 30 till Göteborg och Kalmar om Jägersrotränarna vill starta på bortaplan i Sverige. Karlshamn med två lunchtrav per år och som drivs mest ideellt räknar jag inte. Knappt Tingsryd heller som gick under men nu har några undanskymda tävlingar.

Lägger man ner Kalmar blir det ett stort område i sydost utan bana och Halmstad har så mycket bra tränare och hästar att den banan verkligen behövs.
Gammal 2017-08-01, 21:41   #59

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Längst i söder inte så tätt som uppe hos er. Nästan 15 mil till Halmstad och 30 till Göteborg och Kalmar om Jägersrotränarna vill starta på bortaplan i Sverige. Karlshamn med två lunchtrav per år och som drivs mest ideellt räknar jag inte. Knappt Tingsryd heller som gick under men nu har några undanskymda tävlingar.

Lägger man ner Kalmar blir det ett stort område i sydost utan bana och Halmstad har så mycket bra tränare och hästar att den banan verkligen behövs.
Arvika, Årjäng, Åmål, Lindesberg, Karlshamn känns rätt överflödiga?
Gammal 2017-08-01, 21:42   #60

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Varför lägga ner , vi blir ju inte färre mänskor i Sverige,, då borde väl fler bli intresserade av travet.
Nä det ända man ska göra är att HÖJA pris pengarna, i dag är det rena skämtet, det är ju samma pengar som för 20år sedan.
HÖGRE pris pengar STÖRRE intresse, ska det vara så jävla svårt att fatta
Man kan väl se över vad det kostar i den där SILVERGRISEN på Solvalla, för där har inte lönerna stått stilla.
Bort med Skarplöf och några till, bla ( Vinnie ), och in med folk som vet vad det handlar om.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td