Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-25, 23:00   #121
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Spikar Propulsion och Unicorn SLM som var ruggig sist. Spår 1, 4-5 brukar vara bra på 1609.
Superdraget är Rapide du Pommeau i sista som trivs på distansen och som jag blivit imponerad av tidigare. Ingen form och Uhrberg har kört bort många de senaste loppen, men, detta loppet har skrällt förr.

Lycka till!
Jojo, där satt sjuan!

Nu blire bärs!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:05   #122

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Snyggt. Men du hade fått väldigt mycket mer pengar om du lämnat in den hos legolas bet. Dom hade P54 spel till samma lopp.
Väldigt glad att han inte gjorde det för då hade jag fått mycket mindre.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:20   #123

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 165
Standard

Citat:
Snyggt. Men du hade fått väldigt mycket mer pengar om du lämnat in den hos legolas bet. Dom hade P54 spel till samma lopp.
Nja, då hade det ju gett hälften och med 3x radpris...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:37   #124

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 273
Standard

Uhrberg lever!!!! Tänka sig! Liv i liket!
Nobelnalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:43   #125

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Det där med Legolas (jo fin Häst, har sett honom live! )
men tycker det är konstigt, Då jag var tidigt ute och anmälde mig på deras sida och fick en tunn regnkappa som säkert delades ut i en storlek som var aningen för liten för mig..

men sedan har jag inte fått något mail att de startat!

Har kollat skräp posten men inget där med...

Så har själv ej märkt av deras storsatsning

Tycker jag borde fått ett mail, Nu startar vi upp!

Skitsamma, Lär ta mig en titt in till dem men det återstår att se om jag spelar!

Och ett stort Tack till er härinne, För annars hade jag ej vetat om att Legolas öppnat för spel! )
Jag hämtade ut presenter idag som tack för att jag upptäckte att det gick att spela efter loppen. En riktigt fin jacka, tennisskjorta och anteckningsblock med stora legolas bet tryck. Undrar om dom släpper in mig på någon travbana om jag beger mig dit i den vackra jackan med stort legolas bet tryck på ryggen?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:48   #126

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Nja, då hade det ju gett hälften och med 3x radpris...
Hur räknar du då? En person hade 5 rätt där och tog hela femrättspotten. Ca 55 tkr. Hade Major lämnat in där hade två haft fem rätt och fått 27 500 ca var . 4 rätt gav 550 kr tror jag det var. Major hade massor av fyror och det hade blivit bra utdelning på dom även med hans bong.

Det kostar 3 kr per rad men då ska man komma ihåg att det går att vinna väldigt fina pengar även på fyra rätt. Igår fick jag 11 309 kr för en fyra. Hade jag haft 4 rätt hos atg på V5 hade det blivit 0 kr.
Gammal 2017-07-25, 23:53   #127

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Är inte radpriset 3 kr hos legolas? Då blir det knappa 12 000 jfrt med 16 000 insatsjusterat. Inklusive den dopade poolen. Då låter det inte lika bra alls.
????????? Du kan väl inte lämna in på det sättet vad jag vet. Hade han spelat där hade det kostat ca 500 kr mer, men han hade fått ca 19 000 kr mer i vinst jämfört med hos det svenska spelbolaget atg.

Dom har dopade pooler hela denna vecka. Hoppas att inte fler tar chansen att håva in pengar där så länge det roliga varar.
Gammal 2017-07-25, 23:59   #128

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2392
Standard

Härlig travkväll och en hel del vinster tack vare spikarna som var klara redan innan lottning. Synd bara att jag bommade V75 jokern på ett krav men ett gäng sexor där också iaf.

V5
Inlämnat: 2017-07-25, 19:46
Jägersro
Tisdag 2017-07-25
Start: 19:56
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 7 (5, 3)
2: 10 Executive Caviar (1, 4)
3: 3, 4, 9, 11 (5, 7)
4: 1 Propulsion (4, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 (12, 11)

3x1x4x1x12 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 01:08   #129

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 165
Standard

Citat:
Hur räknar du då? En person hade 5 rätt där och tog hela femrättspotten. Ca 55 tkr. Hade Major lämnat in där hade två haft fem rätt och fått 27 500 ca var . 4 rätt gav 550 kr tror jag det var. Major hade massor av fyror och det hade blivit bra utdelning på dom även med hans bong.

Det kostar 3 kr per rad men då ska man komma ihåg att det går att vinna väldigt fina pengar även på fyra rätt. Igår fick jag 11 309 kr för en fyra. Hade jag haft 4 rätt hos atg på V5 hade det blivit 0 kr.
Hade han lämnat på Legolas för 720 hade han fått runt 32000. Lämnat in tre gånger på ATG hade han fått runt 50000. Men visst, man får ju chans på fyrarättsutdelning också. Har man dock spelkassa för 240 för V5 så finns ju risken att någon vinnare försvinner när man bara kan göra 80r på Legolas. Vad man väljer är förstås upp till var och en...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 04:44   #130

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

nu jobbar vi en stor vinst
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 09:42   #131

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5002
Standard

Citat:
????????? Du kan väl inte lämna in på det sättet vad jag vet. Hade han spelat där hade det kostat ca 500 kr mer, men han hade fått ca 19 000 kr mer i vinst jämfört med hos det svenska spelbolaget atg.

Dom har dopade pooler hela denna vecka. Hoppas att inte fler tar chansen att håva in pengar där så länge det roliga varar.
Du måste alltid se till insatsen om du jämför utfall. Jag försökte justera så enkelt som möjligt, det är klart att du inte kan lämna in tredjedelsrader på legolas. Jag ville bara att jämförelsen skulle bli korrekt. Men ska den vara praktiskt möjlig och korrekt så kan du istället ta enkronasraden på ATG och spela den tre gånger. Då får du motsvarande insats som på legolas. På ATG hade detta gett dryga 50 000. Jag håller med dig om att detta borde gett mycket mer hos legolas, eftersom de dopat polerna enormt. Men nu var det tvärtom.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-26, 09:53   #132

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Du måste alltid se till insatsen om du jämför utfall. Jag försökte justera så enkelt som möjligt, det är klart att du inte kan lämna in tredjedelsrader på legolas. Jag ville bara att jämförelsen skulle bli korrekt. Men ska den vara praktiskt möjlig och korrekt så kan du istället ta enkronasraden på ATG och spela den tre gånger. Då får du motsvarande insats som på legolas. På ATG hade detta gett dryga 50 000. Jag håller med dig om att detta borde gett mycket mer hos legolas, eftersom de dopat polerna enormt. Men nu var det tvärtom.
Det är dock inte riktigt jämförbara spel annat än att det är samma lopp. Av de tre kronorna varje rad kostar går 1,50 till femrättspoolen och 1,50 till fyrarättspoolen. Så ner rättvist är väl då att ta atgs urdelning på fem rätt x 1,5.

Jag tycker detta är att grymt bra spel. Fem lopp och nästan alla dagar ger även fyra rätt ganska bra utdelning. Det passar mig och min plånbok betydligt bättre an atgs 6-8 loppsspel där väldigt lite pengar läggs i poolen för ett fel och där det dessutom alltid finns risk att pengar brinner inne pga deras jackpotregler .

Om några år när spelmarknaden förändras dramatiskt kommer det troligen bli ännu fler alternativ , spelformer och erbjudanden hos flera olika reglerade spelbolag, och då kommer nuvarande atg troligen bara vara ett spelbolag av flera för spelarna . Tror det kommer göra det väldigt mycket roligare med travspel och bli väldigt förmånligt för spelarna. Det enda erbjudande jag tror jag fått från atg under alla år var för något år sedan där man erbjöds 20 kr i bonus om man spelade för 20 kr på deras virtuella hästar.
Gammal 2017-07-26, 10:36   #133

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 781
Standard

Citat:

Om några år när spelmarknaden förändras dramatiskt kommer det troligen bli ännu fler alternativ , spelformer och erbjudanden hos flera olika reglerade spelbolag, och då kommer nuvarande atg troligen bara vara ett spelbolag av flera för spelarna . Tror det kommer göra det väldigt mycket roligare med travspel och bli väldigt förmånligt för spelarna.
Skulle nu något annat spelbolag komma på en annan rolig spelform / produkt, så ska du vara rätt säker på att det kommer kopieras av de övriga aktörerna. Jag tror inte ATG kommer sitta still om de ser att de tappar stora marknadsandelar.

Det har ju diskuterats i olika trådar och som du nämner här föredrar du P54 före V5. Andra föredrar P76 före V75. Tittar man på ATG´s spelutbud, så ser du att man redan nu har ( testar ) alternativ i V64. Där kan du välja om du vill spela t.ex enbart för 6 rätt. Vilket innebär att ta fram ett alternativt V75 spel där man själv kan välja om man vill spela V7, V76 eller V75 för sin insats inte innebär några svårigheter alls. På samma sätt skulle man kunna skapa V54, V43 och V32 som alternativ.

Den stora fråga är om en stor majoritet av spelarkollektivet föredrar den typen av ändringar.
Gammal 2017-07-26, 11:06   #134

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Skulle nu något annat spelbolag komma på en annan rolig spelform / produkt, så ska du vara rätt säker på att det kommer kopieras av de övriga aktörerna. Jag tror inte ATG kommer sitta still om de ser att de tappar stora marknadsandelar.

Det har ju diskuterats i olika trådar och som du nämner här föredrar du P54 före V5. Andra föredrar P76 före V75. Tittar man på ATG´s spelutbud, så ser du att man redan nu har ( testar ) alternativ i V64. Där kan du välja om du vill spela t.ex enbart för 6 rätt. Vilket innebär att ta fram ett alternativt V75 spel där man själv kan välja om man vill spela V7, V76 eller V75 för sin insats inte innebär några svårigheter alls. På samma sätt skulle man kunna skapa V54, V43 och V32 som alternativ.

Den stora fråga är om en stor majoritet av spelarkollektivet föredrar den typen av ändringar.
För atgs överlevnad är nog huvudnyckeln att kunderna fortsätter spela framförallt V75 hos dom. Det är väl i stort sett bara V75 och V86 som drar in pengar värda namnet. Skulle något av de nya spelbolagen ta stora marknadsandelar på lördagarna om några år blir det inte så roligt för atg.

Nuvarande spelmonopol är knappast gynnsamt för spelarna. Har svårt att tro att det inte kommer bli mycket bättre när flera spelbolag om några år på en reglerad konkurrensutsatt marknad slåss om att vi ska spela hos just det bolaget. Frågan är om det kommer finnas begränsningar på den marknaden när det gäller bonusar och saltade pooler. Det är ju rena guldläget nu för spelarna att sätta in 500 kr hos legolas och sen få 1000 kr att spela för i pooler som sen ger tillbaka 1,50-2,50 på varje satsad krona. I stort sett alla spelare blir vinnare i längden på att spela med dom förutsättningarna. Halva priset för insatsen och sen 150 till 250 procent av insatsen i återbetalning . Tänk vad omsättningen på V75 hos svenska atg skulle bli på lördag om dom erbjöd 50 procents rabatt på insatsen och sen om omsättningen blev 150 mkr hade 350 mkr i vinstpoolen. Då hade det varit betydligt lättare att bli en vinnare på V75 jämfört med dagens usla villkor med 35 procents spelavdrag och jackpotregler.
Gammal 2017-07-26, 11:18   #135

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38065
Standard

Citat:
För atgs överlevnad är nog huvudnyckeln att kunderna fortsätter spela framförallt V75 hos dom. Det är väl i stort sett bara V75 och V86 som drar in pengar värda namnet. Skulle något av de nya spelbolagen ta stora marknadsandelar på lördagarna om några år blir det inte så roligt för atg.

Nuvarande spelmonopol är knappast gynnsamt för spelarna. Har svårt att tro att det inte kommer bli mycket bättre när flera spelbolag om några år på en reglerad konkurrensutsatt marknad slåss om att vi ska spela hos just det bolaget. Frågan är om det kommer finnas begränsningar på den marknaden när det gäller bonusar och saltade pooler. Det är ju rena guldläget nu för spelarna att sätta in 500 kr hos legolas och sen få 1000 kr att spela för i pooler som sen ger tillbaka 1,50-2,50 på varje satsad krona. I stort sett alla spelare blir vinnare i längden på att spela med dom förutsättningarna. Halva priset för insatsen och sen 150 till 250 procent av insatsen i återbetalning . Tänk vad omsättningen på V75 hos svenska atg skulle bli på lördag om dom erbjöd 50 procents rabatt på insatsen och sen om omsättningen blev 150 mkr hade 350 mkr i vinstpoolen. Då hade det varit betydligt lättare att bli en vinnare på V75 jämfört med dagens usla villkor med 35 procents spelavdrag och jackpotregler.
Skulle det bli så att en stor del av ATG:s kunder istället lirar hos bettingföretag framöver så kommer svensk travsport att ta skada. För det lär inte tillkomma fler spelare och spelarna kommer knappast att omsätta större summor, utan i så fall blir det mer tal om att kakan kommer att fördelas på fler. Utan ATG så lär nog det breda intresset för trav i landet att minska.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td