|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-07-26, 11:37 | #136 | |
Citat:
|
||
2017-07-26, 11:41 | #137 | |
Citat:
|
||
2017-07-26, 12:03 | #138 | |
Citat:
Om fem år är det troligen lika naturligt att spela på trav hos andra bolag än atg, men visst är det en fara med deras poolspel, framförallt V75, om det skulle medföra drastiskt minskad omsättning. Dock är farorna många. Atgs och travets mest trogna spelkunder har en väldigt hög genomsnittsålder. När dom en gång i tiden började spela på hästar så var väl stryktipset enda alternativet . Framtidens spelare däremot, dom som idag är i 20 årsåldern har ett enormt spelutbud att välja på förutom spel på hästar. Tror inte atgs spelmonopol med gigantiska spelavdrag är optimalt för att få framtidens spelare att välja spel på trav. |
||
2017-07-26, 12:20 | #139 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+25) |
||
2017-07-26, 12:24 | #140 | |
Citat:
1. ATG´s stora spel, V75 och V86. Som jag skrev innan så kritiserar några detta och vill ha andra alternativ. Det är tydligt att majoriteten trots allt föredrar dessa spel. Annars skulle de knappast vara så populära. 2. Jackpotregler kan man också har synpunkter på men återigen blir det en smaksak. Ett fåtal kritiserar det medan den stora majoriteten verkar föredra det. Det är tydligt att omsättningen ökar rätt markant särskilt när det gäller V75. Man kanske ställa sig frågan om " saltade pooler " och " jackpot omgång " är rätt lika ? Skillnaden är att med saltade pooler går spelbolaget in med pengar ( som man i ett senare skede måste ta igen och svensk travsport går miste om pengar ) medan jackpot omgång så står förra veckans spelare för det extra pengarna. Nu tror jag de flesta spelarna är fullt medvetna om just det upplägget och genom att man placerar sitt spel, så godkänner man indirekt de villkoren. Personligen gillar jag jackpot på framförallt V75 och jag bedömer att en väldigt, väldigt stor majoritet också gillar det. Det enda är kanske att i de övriga streckspelen blir det jackpot väldigt ofta och det blir tjatigt i längden när det nästan dagligen är jackpot på nåt spel hos ATG. 3. Guldläge för spelarna med insättningsbonusar men dom förutsättningarna lär väl knappast finnas i all evighet. Det är endast EN gång man kan utnyttja bonuserbjudandet. Men precis som Shooter skriver, så delar jag den uppfattningen att travsporten i längden kommer ta skada av om spelarkollektivet flyr och jagar tillfälliga bonusar och saltade pooler hos andra aktörer. Bonusar och saltade pooler spelar egentligen ingen som helst roll för en spelare om man ändå inte lyckas pricka rätt.
2017-07-26, 12:26 | #141 | |
Citat:
|
||
2017-07-26, 12:55 | #142 | |
Citat:
|
||
|