Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-28, 20:08   #31
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 14
Standard

Kommer fortfarande lite nederbörd men duggar mest,,,, Prognosen för i möran är mer glädjande med uppehåll å ev lite sol,,, har vi ju hört förr, vi kan bara hoppas att det stämmer,,,
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 21:02   #32
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 19
Sharp$: 386
Standard

Ngn som har Spelvärdes system?
Shabrak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 21:42   #33
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

---

Senast redigerad av AbbeAce den 2017-07-29 klockan 11:23.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 00:21   #34
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Odins Eld bra häst bra kusk bra läge chans spik.
Det min vän är omgångens mest överstreckade häst.... Spika?? Inte ens under pistolhot!

Galet osäker. Har absolut inte visat någonting som gör den till V75-vinnare då jag anser att en gång är ingen gång. Packet går på senaste insatsen. Galopp-procenten vet jag inte men lär vara över 60 procent. Näää! SCHAS!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 09:49   #35
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2727
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det min vän är omgångens mest överstreckade häst.... Spika?? Inte ens under pistolhot!

Galet osäker. Har absolut inte visat någonting som gör den till V75-vinnare då jag anser att en gång är ingen gång. Packet går på senaste insatsen. Galopp-procenten vet jag inte men lär vara över 60 procent. Näää! SCHAS!
I Expressen uttalade sig Kenneth Larsson om galopprisken och han bedömde den till 90%-ig. Det är rätt mycket det
Som du säger SCHAS!

Senast redigerad av Cleon_9 den 2017-07-29 klockan 09:51.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 10:12   #36
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 050
Sharp$: 37488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Långben säger ju dessutom att det blir ett snällt lopp. För Pydin i morgon då den har en bättre uppgift nästa lördag i Rättvik.
Med ryggar på vägen så borde han växla de här felfri. Men jag spikar nog även Volstead. Man ska inte lyssna för mycket på kuskarnas förhandssnack om taktik, bara lite.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 10:15   #37
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Mycket märklig Björnkoll som nyss kom ut där Björn varnar att Ulf har valt att köra Fender
i kallblodsloppet o att Trabant i sista troligen inte är lika bra som Vinzent Zaz?
Björn måste befinna sig i en annan tidszon eller galax för så vitt jag vet har dom varit strykna sedan början av veckan, Björn verkar helt sonika inte ha koll, eller så är denna Björnkoll inspelad för några dagar sedan?
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 10:38   #38
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Mycket märklig Björnkoll som nyss kom ut där Björn varnar att Ulf har valt att köra Fender
i kallblodsloppet o att Trabant i sista troligen inte är lika bra som Vinzent Zaz?
Björn måste befinna sig i en annan tidszon eller galax för så vitt jag vet har dom varit strykna sedan början av veckan, Björn verkar helt sonika inte ha koll, eller så är denna Björnkoll inspelad för några dagar sedan?
björn ska ju inte köra v75 imorrn. Varför tittar du på Björnkollen?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 11:01   #39
 
Caballus_Carnivoress avatar
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 24
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Odins Eld bra häst bra kusk bra läge chans spik.
Chans spik, kan du nog säga. Galopp i 9/10 sista. Jag streckar endast pga Tobbe o spåret, men %en är ju löjlig!
Caballus_Carnivores är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 11:15   #40
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Ska man gardera avd 5, tycker jag att Michelangelo ås kan va värd ett streck. Här kan det bli tal om förändringar i huvudlaget och barfotakörning. Två lopp i kroppen och Erik upp nu på en häst med fin kapacitet som bör närma sig formen även om tarzan tror det är en bit kvar.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 11:22   #41
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

---
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 11:25   #42
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2727
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Ska man gardera avd 5, tycker jag att Michelangelo ås kan va värd ett streck. Här kan det bli tal om förändringar i huvudlaget och barfotakörning. Två lopp i kroppen och Erik upp nu på en häst med fin kapacitet som bör närma sig formen även om tarzan tror det är en bit kvar.
Den ska absolut med på kupongen till en lockande procent. Kan vi hoppas på en utdragen spetsköring mellan 3 och 4 så ökar chansen för skräll. Stor respekt för de betrodda i det här loppet men kapacitet finns även i Michelangelo och med minsta klaff så.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 11:31   #43
 
Trav365s avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 36
Sharp$: 1126
Standard

Sommaren är kort, det mesta regnar bort


Dags för årliga V75-omången på Hagmyren och vädret i härliga Hudik kan nog blir riktigt bra och fri balans.
Ett av Sveriges kortaste upplopp, intressant med endast 161 meter gör att det blir extra viktigt att reda ut vilka på framspår som tar spets, och vilka som VILL ha spets, och om det ändå kan bli en eller två bakspårsvinnare.

Tidigare V75-omgångar på Hagmyren har inte gett någon miljonutdelning de senaste 3 åren, så här letar jag inte några direkt miljoner, om mönstret håller sig. Jag har en vibb på storskräll (under 5%) i max ett lopp , och har försökt bena ut vilket det blir.

Min rank/tips/rad:

Avd 1/ 8-3-1
Två kuskändringar avgör för mig. Kaj upp nu på nr 8 Qamaro som är ny häst och blir förstastreck. Örjan kan säkert både tjäna och bränna fast inte galopp där jag misstänker att ny kusk på taggad Highland Park och innerspår kan leda till fel gångart redan vid start. Värmingarna får avgöra om den ska bort helt och hållet från lappen, låser på 3 hästar i första avd och vänder blad.

Avd 2/ 1-9-14-10-6
Fyrtal och bra spår, "aldrig gått sig trött" låter som en bra introduktion på en obesegrad häst med formen på topp. Väljer att inte spika endast på grund av voltstart, första långresan samt sto-lopp där jag gärna tar minst top 5 på ranken. Jag stannar där och Eva I.H och Jeepster är främsta motbud i min bok.

Avd 3/ SPIK nr 6 Volstead (Kusk: Johnny Takter; Tränare: Stefan Melander)
Johnny upp för andra gången sedan Volstead såg tävlingsbanan på allvar. Har en äckligt skön känsla att de passar som hand i handsken ihop. Kort distans och här klarar Volstead dödens på vem som helst, om så ens behövs för visst får väl Johnny överta från Lindegren inom första 500 meter?

Avd 4/ 14-13
Här kan det bli hemmaseger för Torstemo & Lindqvist. Vinnaren på bakspår står tidsmässigt helt rätt inne med endast 20 meters tillägg och Ove eller Håkan får se till att röra på sig i tid om det blir stiltje därframme. Får vi minst en omstart också så känns låset ännu stabilare. Respekt för tiden på Odins Eld senast och med stabile Tobbe+Kallblod, fast galoppraden är inte smickrande. Fördel Pydin & hemmaplan.

Avd 5/ SPIK nr 4 Tjacko Zaz (Kusk: Johnny Takter; Tränare: Timo Nurmos)
Här blir det vild körning och Zaz, Jubb och inte minst Insider mår såklart bäst i ledningen. Vem tar den då? Inget snack om saken att Nurmos har det mest påställt och Johnny's ryggrad efter senaste truimfen med Zaz borgar för ny vinst på ny fin tid.

Avd 6/ SKRÄLLLOPPET - Helgarderat - jag tar alla (12-10-3-4-8.....)
Historiskt ser vi inte många storskrällar på V75 Hagmyren, även om något lopp då och då har vinnare under rank 5 på strecken. Brons skräller inte normalt på andra banor på Auto 2140 och med Hagmyrens korta upplopp borde spår 1-5 ha toppchanser. Idag ser jag i kristallkronan (!) att "trav är trav" och här kommer omgångens smällkaramell. Ranken är 12-12-3-4-8 och på mindre system hade jag stannat där fast jag har plånbok för helgadd på avd 6.

Avd 7/ 12-2-7
Takter har en riktigt bra chans att få 3 V75-segrar på Hagmyren. Nedstrykningen minskar vingelrisken, och med Autobahn i spets blir loppet sedan spännande. Bruno Bagheera galopp senast, var fin-fin före det, och spår 12 kanske ändå inte är helt fel om tempot blir uppskruvad och badkaret indikerar mer och mer att Erik får gå en fin speed sista kurvan. Jag ändrar ranken till sist....det får bli 12-2-7.....mest av statistiska skäl att Takter inte normalt vinner 3 avdelningar!

SYSTEMET (540 kr)
1-3-8
1-6-9-10-14
6 (Volstead/Takter)
13-14
4 (Tjacko Zaz/Takter)
ALLA 12
2-7-12
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SakanAA (+5)
Trav365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 11:35   #44
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 870
Sharp$: 4393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Mycket märklig Björnkoll som nyss kom ut där Björn varnar att Ulf har valt att köra Fender
i kallblodsloppet o att Trabant i sista troligen inte är lika bra som Vinzent Zaz?
Björn måste befinna sig i en annan tidszon eller galax för så vitt jag vet har dom varit strykna sedan början av veckan, Björn verkar helt sonika inte ha koll, eller så är denna Björnkoll inspelad för några dagar sedan?
Visar väl bara hur kolla han har. Han kan köra häst men spela på dessa är mindre bra. Men å andra sidan vem är bra på det eg, blinda hönor hittar med korn ibland
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 11:44   #45
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trav365 Visa inlägg
Dags för årliga V75-omången på Hagmyren och vädret i härliga Hudik kan nog blir riktigt bra och fri balans.
Ett av Sveriges kortaste upplopp, intressant med endast 161 meter gör att det blir extra viktigt att reda ut vilka på framspår som tar spets, och vilka som VILL ha spets, och om det ändå kan bli en eller två bakspårsvinnare.

Tidigare V75-omgångar på Hagmyren har inte gett någon miljonutdelning de senaste 3 åren, så här letar jag inte några direkt miljoner, om mönstret håller sig. Jag har en vibb på storskräll (under 5%) i max ett lopp , och har försökt bena ut vilket det blir.

Min rank/tips/rad:

Avd 1/ 8-3-1
Två kuskändringar avgör för mig. Kaj upp nu på nr 8 Qamaro som är ny häst och blir förstastreck. Örjan kan säkert både tjäna och bränna fast inte galopp där jag misstänker att ny kusk på taggad Highland Park och innerspår kan leda till fel gångart redan vid start. Värmingarna får avgöra om den ska bort helt och hållet från lappen, låser på 3 hästar i första avd och vänder blad.

Avd 2/ 1-9-14-10-6
Fyrtal och bra spår, "aldrig gått sig trött" låter som en bra introduktion på en obesegrad häst med formen på topp. Väljer att inte spika endast på grund av voltstart, första långresan samt sto-lopp där jag gärna tar minst top 5 på ranken. Jag stannar där och Eva I.H och Jeepster är främsta motbud i min bok.

Avd 3/ SPIK nr 6 Volstead (Kusk: Johnny Takter; Tränare: Stefan Melander)
Johnny upp för andra gången sedan Volstead såg tävlingsbanan på allvar. Har en äckligt skön känsla att de passar som hand i handsken ihop. Kort distans och här klarar Volstead dödens på vem som helst, om så ens behövs för visst får väl Johnny överta från Lindegren inom första 500 meter?

Avd 4/ 14-13
Här kan det bli hemmaseger för Torstemo & Lindqvist. Vinnaren på bakspår står tidsmässigt helt rätt inne med endast 20 meters tillägg och Ove eller Håkan får se till att röra på sig i tid om det blir stiltje därframme. Får vi minst en omstart också så känns låset ännu stabilare. Respekt för tiden på Odins Eld senast och med stabile Tobbe+Kallblod, fast galoppraden är inte smickrande. Fördel Pydin & hemmaplan.

Avd 5/ SPIK nr 4 Tjacko Zaz (Kusk: Johnny Takter; Tränare: Timo Nurmos)
Här blir det vild körning och Zaz, Jubb och inte minst Insider mår såklart bäst i ledningen. Vem tar den då? Inget snack om saken att Nurmos har det mest påställt och Johnny's ryggrad efter senaste truimfen med Zaz borgar för ny vinst på ny fin tid.

Avd 6/ SKRÄLLLOPPET - Helgarderat - jag tar alla (12-10-3-4-8.....)
Historiskt ser vi inte många storskrällar på V75 Hagmyren, även om något lopp då och då har vinnare under rank 5 på strecken. Brons skräller inte normalt på andra banor på Auto 2140 och med Hagmyrens korta upplopp borde spår 1-5 ha toppchanser. Idag ser jag i kristallkronan (!) att "trav är trav" och här kommer omgångens smällkaramell. Ranken är 12-12-3-4-8 och på mindre system hade jag stannat där fast jag har plånbok för helgadd på avd 6.

Avd 7/ 12-2-7
Takter har en riktigt bra chans att få 3 V75-segrar på Hagmyren. Nedstrykningen minskar vingelrisken, och med Autobahn i spets blir loppet sedan spännande. Bruno Bagheera galopp senast, var fin-fin före det, och spår 12 kanske ändå inte är helt fel om tempot blir uppskruvad och badkaret indikerar mer och mer att Erik får gå en fin speed sista kurvan. Jag ändrar ranken till sist....det får bli 12-2-7.....mest av statistiska skäl att Takter inte normalt vinner 3 avdelningar!

SYSTEMET (540 kr)
1-3-8
1-6-9-10-14
6 (Volstead/Takter)
13-14
4 (Tjacko Zaz/Takter)
ALLA 12
2-7-12

ryggraden på Michael broberg och även kaj widell är spikrak. Tjacko zaz tar ingen längd sida vid sida och detta härliga ekipage släpper aldrig Takter till spets. Ska han köra sig till spets här så kör han bort hästen totalt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+5), AbbeAce (+1)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td