Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-29, 19:15   #136
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 551
Sharp$: 7638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ett önsketänk att pengarna går till svensk travsport.

Men för Olle spelar det ingen roll, han letar spelvärde och Legolas har det med dopade potter.

Skilj på det, tack.
Sant. Men irriterande med de som inte kan tänka längre än till nästa spel, speciellt som det är dopat. Vill vi ha något högklassigt svenskt trav i framtiden? Där är avgörande frågan. Och Legolas är INTE svaret!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5), SO (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 19:24   #137
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2727
Standard

Alltså enklast kanske är att starta en tråd som heter Legolas P76 eller P54 eller vad nu de olika spelen där heter. Så får de som vill och behöver diskutera värde och utdelningar för de spelen kommentera där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10), SO (+5)
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 19:28   #138
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 228
Sharp$: 8886
Standard

Har varit borta hela eftermiddagen i dag. Ser loppen i efterhand nu. Banreferenten är lite svajjig va....?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 19:39   #139
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3013
Standard

Grattis Dirren!
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 19:56   #140
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Alltså enklast kanske är att starta en tråd som heter Legolas P76 eller P54 eller vad nu de olika spelen där heter. Så får de som vill och behöver diskutera värde och utdelningar för de spelen kommentera där.
Vi har ju en Legolas tråd. ALLT borde postas där för oss inte intresserade att slippa se.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 20:10   #141
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ett önsketänk att pengarna går till svensk travsport.

Men för Olle spelar det ingen roll, han letar spelvärde och Legolas har det med dopade potter.

Skilj på det, tack.
Varför är det ett önsketänkande? Tror du Rune drog igång bettingbolag på Malta för att han var i behov av pengar till sig själv? Han var väl en av de mest högljudda kritikerna som hästägare och uppfödare till hur uselt dåvarande stc skötte förhandlingarna med staten om travsportens ekonomiska villkor. Han föreslog väl till och med att man skulle flytta verksamheten till Malta. Till slut bestämde han säg själv för att dra igång.

Sen är det klart att jag i första hand tänker på den egna plånboken när jag spelar. Har svårt att tro att jag är ensam om det. Hur många är det som lirar V75 med huvudsyftet att bidra till utvecklingen av svensk travsport i förhållande till hur många som enbart spelar för att försöka vinna pengar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av olle den 2017-07-29 klockan 20:12.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 20:26   #142
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 863
Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Varför är det ett önsketänkande? Tror du Rune drog igång bettingbolag på Malta för att han var i behov av pengar till sig själv? Han var väl en av de mest högljudda kritikerna som hästägare och uppfödare till hur uselt dåvarande stc skötte förhandlingarna med staten om travsportens ekonomiska villkor. Han föreslog väl till och med att man skulle flytta verksamheten till Malta. Till slut bestämde han säg själv för att dra igång.

Sen är det klart att jag i första hand tänker på den egna plånboken när jag spelar. Har svårt att tro att jag är ensam om det. Hur många är det som lirar V75 med huvudsyftet att bidra till utvecklingen av svensk travsport i förhållande till hur många som enbart spelar för att försöka vinna pengar?
Haha Jah måste vara den största Olle fanatikern här inne. Men diggar det du skriver! Fortsätt så. Tror ni jag bryr mig om utvecklingen i svensk travsport? Jag har förlorat multum på trav. Och oavsett summor har de flesta FÖRLORAT på trav. Vem är vinnaren? Atg... Underbara kuskar som Örjan och Björn Goop som lever lyxliv.

Ja jag spelar. O tycker det är kul. Men lägg ner snacket om utvecklingen. Jag skiter fullständigt i dessa proffs tränare o kuskar som tjänar multum på våra pengar. Trav är kul. Men oavsett summor förlorar vi alla i längden. Jag tänker inte sympatisera med ATG o aktiva här som ni gör..
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 20:34   #143
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Varför är det ett önsketänkande? Tror du Rune drog igång bettingbolag på Malta för att han var i behov av pengar till sig själv? Han var väl en av de mest högljudda kritikerna som hästägare och uppfödare till hur uselt dåvarande stc skötte förhandlingarna med staten om travsportens ekonomiska villkor. Han föreslog väl till och med att man skulle flytta verksamheten till Malta. Till slut bestämde han säg själv för att dra igång.

Sen är det klart att jag i första hand tänker på den egna plånboken när jag spelar. Har svårt att tro att jag är ensam om det. Hur många är det som lirar V75 med huvudsyftet att bidra till utvecklingen av svensk travsport i förhållande till hur många som enbart spelar för att försöka vinna pengar?
Jag tycker du är dubbel Olle. Men jag vet du letar odds/spelvärde, och du är förlåten med det. Tipsar ALLA här om det.

Det här retar folk till vansinne. Det förstår du väl?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 21:17   #144
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 19
Sharp$: 386
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Härligt! Näst bästa möjligheten.
Grattis till V5an, hur bar du dig åt!? Jag var chanslös idag!
Shabrak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 22:34   #145
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 1099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Sant. Men irriterande med de som inte kan tänka längre än till nästa spel, speciellt som det är dopat. Vill vi ha något högklassigt svenskt trav i framtiden? Där är avgörande frågan. Och Legolas är INTE svaret!
Inom två-tre år är en licensmarknad verklighet för svensk travsport. Tiden fram till dess är nog bra att använda till att anpassa sig istället för att hålla kvar vid allt som har varit som ej kommer att bestå.

Den "skada" som Legolas ytterst begränsade marknaddandel kan antas tillföra torde vara försumbar. Helst med tanke på att "sportens medel" kommer att fonderas fram till den dag ST inte kommer att ha något alternativ än att emot pengarna. Exakt hur upplägget kommer att se ut är ännu något oklart. Men att ST kommer att få fortsätta äga ett ATG som har mo opol på spel till svenskt trav är något som hör hemma i en fantasivärld.

Det är lika bra att ni vänjer er.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+10), Spiritus (+2)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 05:55   #146
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 1099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LegolasCrap Visa inlägg
Och ni vill väl avskaffa system monopolet också då eller så kan vi alla dricka Coop / ICAs röda eller vita 10 liters tetra något annat lär väl inte finnas. Det gäller ju bara att tjäna så mycket pengar det går. Skit i kvalitén/sporten och tänk bara på %- en/spelet. Strappa71 Du verkar tillhöra kategori 2 enligt mitt tidigare inlägg. Jag har numera börjat en lista med personers har uppvisat olika beteenden enligt kat1 eller kat2. Det är ju bra att ha lite koll vem man pratar med

Vänja mig kommer jag aldrig göra mig i detta fallet sedan får ni kalla mig en trött gamal och seg grinig och lite mentalt ostabilt gringubbe
Detta handlar inte om vad "vi vill" utan om våra lagstiftares intentioner. En utredning är gjord och någon form av spellicensmarknad kommer att bli verklighet.

Vad gäller kat 1 eller kat 2 så kunde du inte ha mer fel om mig. Jag har lagt ner oerhörda mängder obetald tid på att påverka både ATG och ST på de punkter där jag anser att man har tagit dåliga beslut eller t o m misskött ATG. Och det enbart av välvilja till den sport jag älskar att följa.

När jag väl spelar så är det enbart och till 100% för att jag tror att jag har chansen att tjäna på det. Men det har inget att göra med vad som snart är verklighet på den svenska spelmarknaden. Och om möjligt ännu mindre att göra med min kärlek till travet.

Till sist: När det gäller Legolas.bet's dopade pooler så är det inte ens en repa i lacken sett ur ATGs marknadsandel. Och med nuvarande takt och nivåer så är det inget annat än konstgjord andning. Det är inte ens i närheten av tillräckliga åtgärder för att skapa "kritisk massa". Så snart de avtar med dopandet så kommer poolerna återigen att sjunka till ospelbara nivåer.

Så jag fattar inte vad alla Legolas-belackare är ute efter faktiskt.

1) Monopolet ( som numera inte är mycket mer än en pappersprodukt ) har bara något/några enstaka år kvar.
2) Legolas är inte i närheten av att ens göra en repa i lacken på ATGs omsättning.
3) Sportens andel fonderas och kommer förr eller senare ( när licensmarknaden är igång ) att tillföras ST.
4) En del verkar tro att "pengar stoppas i egna fickor". Det skulle krävas vinst först för det. Och för vinst krävs väsentliga intäkter. Det "argumentet" faller på sin egen stupida orimlighet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+2)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 08:49   #147
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LegolasCrap Visa inlägg
Och ni vill väl avskaffa system monopolet också då eller så kan vi alla dricka Coop / ICAs röda eller vita 10 liters tetra något annat lär väl inte finnas. Det gäller ju bara att tjäna så mycket pengar det går. Skit i kvalitén/sporten och tänk bara på %- en/spelet. Strappa71 Du verkar tillhöra kategori 2 enligt mitt tidigare inlägg. Jag har numera börjat en lista med personers har uppvisat olika beteenden enligt kat1 eller kat2. Det är ju bra att ha lite koll vem man pratar med

Vänja mig kommer jag aldrig göra mig i detta fallet sedan får ni kalla mig en trött gamal och seg grinig och lite mentalt ostabilt gringubbe
Alla som har varit utomlands vet att det finns ett helt annat utbud än enbart Lidl's eller Aldi's bag-in-box. Däremot är Systembolaget oerhört duktiga på att påstå att de står för kvaliteten och bredden i utbudet. När man så granskar dem så finner man i den egna systembutiken så finns det FYRA olika sorters Riojavin som är en Reserva eller Gran Reserva, och så finns det 109 olika bag-in-box med vin av tämligen enkel klass avsedd för masskonsumtion.

Det är precis likadant med andra monopol. Svenska Spel påstår t.ex. att de är någon slags garant för att folk inte skall hamna i spelmissbruk och för att idrotten skall få pengar. Sedan visar det sig att man ställer ut Jack Vegas-automater i de mest socioekonomiskt utsatta områdena, och av Svenska Spels avkastning går bråkdelar till idrottsföreningar, och merparten till statskassan.

Eftersom jag jobbar där jag gör så skall jag inte gå i sådan polemik med dig rörande spel på hästar, men det finns Maltabaserade bolag som hela tiden har varit beredda att betala exakt vad ST begärt, och det finns dem som inte vill betala en spänn. Som utredningsförslaget ser ut så kommer de som inte vill betala en spänn att få göra så, och det är väl där energin borde läggas på att bearbeta opinion och politiker till att inte skapa den olyckliga luckan i lagstiftningen. Det kommer nämligen bli tufft för hästsporten då.

Att licenssystem kommer att införas vet vi. Jag tror att man gör klokt i att inte försöka splittra upp genom hårt tonläge och oresonliga ståndpunkter. Man kan diskutera sakligt och konstruktivt istället. Om man inte klarar av det så får man nog fortsätta tro att höjden av lycka är att ha över 100 bag-in-box-viner att välja mellan.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
stoffolainen (+1), Spiritus (+1), jomtien (+10), Trinity (+1), travanalys (+50)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 10:06   #148
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 551
Sharp$: 7638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Detta handlar inte om vad "vi vill" utan om våra lagstiftares intentioner. En utredning är gjord och någon form av spellicensmarknad kommer att bli verklighet.

Vad gäller kat 1 eller kat 2 så kunde du inte ha mer fel om mig. Jag har lagt ner oerhörda mängder obetald tid på att påverka både ATG och ST på de punkter där jag anser att man har tagit dåliga beslut eller t o m misskött ATG. Och det enbart av välvilja till den sport jag älskar att följa.

När jag väl spelar så är det enbart och till 100% för att jag tror att jag har chansen att tjäna på det. Men det har inget att göra med vad som snart är verklighet på den svenska spelmarknaden. Och om möjligt ännu mindre att göra med min kärlek till travet.

Till sist: När det gäller Legolas.bet's dopade pooler så är det inte ens en repa i lacken sett ur ATGs marknadsandel. Och med nuvarande takt och nivåer så är det inget annat än konstgjord andning. Det är inte ens i närheten av tillräckliga åtgärder för att skapa "kritisk massa". Så snart de avtar med dopandet så kommer poolerna återigen att sjunka till ospelbara nivåer.

Så jag fattar inte vad alla Legolas-belackare är ute efter faktiskt.

1) Monopolet ( som numera inte är mycket mer än en pappersprodukt ) har bara något/några enstaka år kvar.
2) Legolas är inte i närheten av att ens göra en repa i lacken på ATGs omsättning.
3) Sportens andel fonderas och kommer förr eller senare ( när licensmarknaden är igång ) att tillföras ST.
4) En del verkar tro att "pengar stoppas i egna fickor". Det skulle krävas vinst först för det. Och för vinst krävs väsentliga intäkter. Det "argumentet" faller på sin egen stupida orimlighet.
Problemet med spellicenserna är att de inte ger något till sporten. Då står vi där med ett ATG som förutsätts ta ansvar för sporten samt ett antal övriga spelbolag som fullständigt skiter i att svensk travsport dör inom några år. När det inträffar hoppar de glatt vidare till nästa land och nästa sport de kan göra pengar på.
Visst, Legolas är små och "ofarliga" för tillfället. Men företeelsen som sådan är livsfarlig för travsporten. Det ser vi runt om i Europa. Det finns 2 länder som dominerar travet, Frankrike och Sverige. Båda med starka statliga spelbolag som ser till att sporten kan överleva.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 11:09   #149
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Skumpan kommer flöda

Grattis !
Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Grattis Dirren!
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak Visa inlägg
Grattis till V5an, hur bar du dig åt!? Jag var chanslös idag!
Tackar! Hur svarar man på den frågan? Jo, jag spikade två hästar som jag trodde på utan hänsyn till den info som var lite negativ om dem och sedan är det bara att gardera resten.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 22:13   #150
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 1099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Problemet med spellicenserna är att de inte ger något till sporten. Då står vi där med ett ATG som förutsätts ta ansvar för sporten samt ett antal övriga spelbolag som fullständigt skiter i att svensk travsport dör inom några år. När det inträffar hoppar de glatt vidare till nästa land och nästa sport de kan göra pengar på.
Visst, Legolas är små och "ofarliga" för tillfället. Men företeelsen som sådan är livsfarlig för travsporten. Det ser vi runt om i Europa. Det finns 2 länder som dominerar travet, Frankrike och Sverige. Båda med starka statliga spelbolag som ser till att sporten kan överleva.
Det är så förslaget till licenssystem ser ut för tillfället. Det är dock sällan som man inte filar till en utrednings förslag där det går att anta att det kommer att brista extra hårt.

Det låter inte som du tror att tåget har gått för monopolet? Om man blundar och håller för öronen och skriker ATG ATG ATG ATG så kommer allt att förbli som nu?

Jag håller med helt om att det finns problem med licens-förslaget som det ligger. Men STs fanatiska hållning innebär ännu större problem. Det är jag tämligen säker på.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td