Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-16, 11:44   #16

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 1031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det borde ändå vara förbjudet. Köp själv en andel så blir vinsten betalning för
arbetet som lagts ner.

De som vill ta betalt får söka sig till annat bondfångeri.

Mvh Uffe
Jag har inget emot att man tar betalt. Men då bör man oxå lägga ner lite tid och sedan tycker jag det ska vara krav på att man ska vara med på systemet.
Gammal 2017-07-16, 12:03   #17

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Jag lägger ner minst 20 timmar i veckan och skulle inte drömma om att ta betalt för det. Andelsköpare gynnar ju mej genom att ge mej möjlighet att göra större system. Dessutom så hade jag ju lagt ner samma tid även om jag tippat själv för en hundring.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 12:04   #18

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Jag har inget emot att man tar betalt.
Inte jag heller, betalningen är ju att man får del i vinsten.
10 andelar och så har man en andel, ger 10% på vinsten.
Är vinsten 1 miljon får du 100000:- för arbetet som lagts
ner. Den ersättningen är ju inte så dålig.

Mvh Uffe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+25)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:16   #19
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Från säker källa inom ATG kommer det att hända saker inom "75 tillsammans!" Det har nämligen visat sig att "amatörbolag" tappat medlemmar på sistone till de professionella bolagen och ombudsbolagen. Dessa bolag med reklamskryt om mångmiljonvinster nästan varje gång kommer om allt stämmer att få ett eget kapitel. Bra förslag från ATG och hoppas att det kommer att genomföras så snart som möjlgt.
Altoc (+10), Migge (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:23   #20

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7693
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Från säker källa inom ATG kommer det att hända saker inom "75 tillsammans!" Det har nämligen visat sig att "amatörbolag" tappat medlemmar på sistone till de professionella bolagen och ombudsbolagen. Dessa bolag med reklamskryt om mångmiljonvinster nästan varje gång kommer om allt stämmer att få ett eget kapitel. Bra förslag från ATG och hoppas att det kommer att genomföras så snart som möjlgt.
Det låter utmärkt! Hoppas din info stämmer. Svartmäklare och annat löst folk ska vi till varje pris jaga bort. De får skaffa sej andra födkrokar än Tillsammans-bolag hos ATG. Legolas kanske är intresserade av deras tjänster? Där verkar desperationen vara stor.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:24   #21

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Då förstår man varför reklamen för tillsammansbolag blivit så intensiv. Finns tydligen fina intäktsmöjligheter där genom att komponera V75 system. Det känns inte helt bra. Inte konstigt att det väller in skryt då och uppmaningar om att köpa andelar. Verkar som det går att ta rätt bra betalt dessutom. Föredrar själv egna system eller möjligtvis system med folk man känner.
Migge (+1), Knutman (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:26   #22

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Inte jag heller, betalningen är ju att man får del i vinsten.
10 andelar och så har man en andel, ger 10% på vinsten.
Är vinsten 1 miljon får du 100000:- för arbetet som lagts
ner. Den ersättningen är ju inte så dålig.

Mvh Uffe
Jag skulle aldrig drömma om att ta bruttoavgift på ett andelsspel om det inte även handla de om utlägg eller annan administration.

T ex via vanliga icke-ombuds-tillsammans så är min belöning del av nettovinst samt att jag får lämna in system som jag vill spela men oftast inte har bankroll för.

Jag skulle heller aldrig få för mig att betala över 1-3% i bruttoavgift till en spelläggare som jag inte ens vet om det har netto-intresse i systemet. Hellre 0% brutto och 1-3% på nettovinsten.

Extremt få spelare är så skickliga att det är värt 8-15% i bruttoavgift. Det blir ett effektivt spelavdrag på närmare eller t o m över 40%.

Utan mycket noggrann redovisning uppdelad per spelläggare är chansen att jag köper ombudsandelar med höga ombudsavgifter under noll.

Ett stort fett nej tack till sånt trams från Strappa.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:27   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Då förstår man varför reklamen för tillsammansbolag blivit så intensiv. Finns tydligen fina intäktsmöjligheter där genom att komponera V75 system. Det känns inte helt bra. Inte konstigt att det väller in skryt då och uppmaningar om att köpa andelar. Verkar som det går att ta rätt bra betalt dessutom. Föredrar själv egna system eller möjligtvis system med folk man känner.
Fullt av intetsägande bruttovinster redovisas. Inga nettosiffror ens på förfrågan.

Just sayin...
Gammal 2017-07-16, 13:28   #24

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 1031
Standard

Fortfarande ingen som vill tala om hur dealen ser ut mellan ombud och spelläggare
riga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:33   #25

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7693
Standard

Citat:
Fortfarande ingen som vill tala om hur dealen ser ut mellan ombud och spelläggare
Tror inte det finns något generellt svar, därför ropar du i öknen. Känner en spelläggare, hen får en andel i det system hen frontar. Men det gäller som sagt för EN av alla de spelläggare som finns hos ombuden på Tillsammans.
riga (+20)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:37   #26

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Mitt inlägg nr. 9 i denna tråden var ju "spot on" om just detta med att privata Tillsammans-bolag får svårare och svårare att rekrytera nya medlemmar tack vare ombudslagen.

SO: kan du utveckla ATG's nya förslag om ombudslagen och "eget kapitel", jag är inte riktigt med på vad detta innebär egentligen?

Senast redigerad av Migge den 2017-07-16 klockan 13:40. Anledning: Felskrivet, Kapital skulle vara Kapitel
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 13:39   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Mitt inlägg nr. 9 i denna tråden var ju "spot on" om just detta med att privata Tillsammans-bolag får svårare och svårare att rekrytera nya medlemmar tack vare ombudslagen.

SO: kan du utveckla ATG's nya förslag om ombudslagen och "eget kapital", jag är inte riktigt med på vad detta innebär egentligen?

Kapital eller kapitel?
Gammal 2017-07-16, 13:40   #28

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Kapital eller kapitel?
My bad! Givetvis så är det kapitel
Gammal 2017-07-16, 13:41   #29

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
My bad! Givetvis så är det kapitel
Vilket jag inte heller förstår riktigt, en förklaring önskas...
Gammal 2017-07-16, 13:42   #30

Standard

Citat:
I de fall de erhåller ersättning ska det betalas skatt och sociala avgifter.

Givetvis kanske det myglas en del fall. Men det känns ganska riskabelt med tanke på vilka summor det verkar röra sig om. Om inte redan så lär skattmasen intressera sig förr eller senare.

td