|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-07-13, 09:21 | #1 |
Ringostar Treb
Jag vill egentligen bara skapa denna tråden för att se hur folk egentligen ställer sig till föregående helgs osannolika prestation av Ringostar Treb. En f.d. dopad häst (i mars) som gör ett av de värsta loppen jag någonsin sett.
Jag nu har sett loppet omkring 10 ggr och har svårt att släppa att hästen ens har orken att gå på sista 300 meterna i tredjespår. Och nu ska den t.o.m. ut på lördag i V75 igen. Oskyldig tills motsatsen bevisas? |
|
2017-07-13, 11:54 | #2 |
Med tanke på hur lågt man låg innan och det skulle prepareras inför Årjäng och hur man kör efter gungan, så känns spelstöt inte långt borta....
|
|
2017-07-13, 21:46 | #3 |
Dom var tvärtom oerhört positiva i lajven , där dom trots att frågan ställdes om 17starter utan framgång över distansen osv, påstod att hästen aldrig känts bättre, att alla växlar drogs osv osv.
Oddset var också lägre hos bookies än på ATG. Men jag håller med om att prestationen var sanslöst bra. |
|
2017-07-14, 19:02 | #4 |
Självklart är det dopingens förtjänst mycket men likaså skorycket. Tragiskt hur travsporten inte kan döma ut fuskare ordentligt och fortsätter bjuda in och låter oseriösa hålla på alldeles för länge.
|
|
2017-07-14, 19:29 | #5 |
Dopingsnacket igång igen. Ringostarr Treb hade fått Fenylbutazon. Det blev han avstängd för i flera månader i Italien. I vintras för missad karenstid.
I U.S.A. ex. har man ingen karensdag, i Sverige 14 dagar. Varenda häst som haft led eller muskelinflammation har fått det! Och det har alla tävlingshästar haft. Man behandlar även föl med "butta". Det är inte prestationshöjande och kan inte sitta flera månader efter behandling och få en häst att överprestera. Ni får leta vidare. Vad sägs on Nuncios tredjespår hela Elitloppet igenom? Och B.B.S Sugarlights spurt på Kalmar utan att ha gått ett hammarslag tidigare? |
|
2017-07-14, 19:31 | #6 |
Vad är detta för snack om spelstöt osv. Ringostarr Treb vann det ena kvalheatet av Sweden Cup. I finalen var han trea och spöade en sådan häst som B.B.S. Sugarlight, som förvånade många av oss på Kalmar.
Visst - Ringostarr var sanslöst bra efter galoppen senast. Men favoriterna Cruzado Dela Noche, Mosaique Face och andra blev ju bortkörda. Jag är ingen beundrare vare sig av Kolgjini eller Goop och streckade självklart Ringostarr. Såg ni inte hans insats i Sweden Cup av blindhet för beundran av kuskar, som vunnit ett par av drygt 50 V75-starter i år med egentränade och den andre har väl inte heller V75-resultat att skryta med i år. |
|
2017-07-14, 19:54 | #7 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spetsochslut (+5) |
||
2017-07-14, 19:59 | #8 | |
Citat:
|
||
2017-07-14, 21:37 | #9 |
F.D Tränare |