Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-15, 10:07   #61

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Jag skojar ju så klart med det sista. Med statistik kan man bevisa vad som helst.
Tja, har lönat sig plocka bort Goop med betrodda egentränade på V75 hittills i år iaf.

Lycka till!

Jag har svårt få till någon rolig rad som kan ge nå betalt idag, så får njuta av sporten ist.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 10:10   #62

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Tja, har lönat sig plocka bort Goop med betrodda egentränade på V75 hittills i år iaf.

Lycka till!

Jag har svårt få till någon rolig rad som kan ge nå betalt idag, så får njuta av sporten ist.
Ja mycket talar för att det blir många favoriter idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 10:17   #63

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Ja mycket talar för att det blir många favoriter idag.
Som förra eller förrförra året max?

Jag tänker se flera fina lopp från Finland med så går ingen nöd på en sportsligt idag

Nytt världsrekord idag kanske?

Senast redigerad av Helge den 2017-07-15 klockan 10:23. Anledning: kallblodslopp
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 10:58   #64

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Här finns några som drömmer om Geisha Sund, Evin Boko och Spoil Me.

Årsdebuten för Some Summit i Finland förra månaden var bedövande. Hon fick ett jobbigt lopp i spåren och i dödens. Ändå vann hon lekande.

Some Summit är startsnabb liksom Björn, som nu lärt känna hästen bättre. Björn säger i Björnkollen, att han tar spetsen och spikar sig själv. Sedan hästen kom till Veijo för två år sedan har hon utvecklats till en stjärnsto. OBS att Björn inte tränar henne - men han kör proffsigt andras träningar. Även om han mot förmodan inte håller ledningen hittar Björn ut och rundar - liksom i Finland - detta lilla fält. Bara att spika till 68 %.
BroderH (+5), Bluesmith66 (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 11:10   #65

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-1

Här finns några som drömmer om Geisha Sund, Evin Boko och Spoil Me.

Årsdebuten för Some Summit i Finland förra månaden var bedövande. Hon fick ett jobbigt lopp i spåren och i dödens. Ändå vann hon lekande.

Some Summit är startsnabb liksom Björn, som nu lärt känna hästen bättre. Björn säger i Björnkollen, att han tar spetsen och spikar sig själv. Sedan hästen kom till Veijo för två år sedan har hon utvecklats till en stjärnsto. OBS att Björn inte tränar henne - men han kör proffsigt andras träningar. Även om han mot förmodan inte håller ledningen hittar Björn ut och rundar - liksom i Finland - detta lilla fält. Bara att spika till 68 %.
Det var en av få positiva saker med fördelningen, att en Berghkörd Geisha dragit på sig över 20%. Some Summit borde efter strykningen ha högre procent än Delicious skulle ha haft, som jag ser det. Nu vet jag iofs inte vilken procent D skulle haft, men ändå...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 11:28   #66

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Troliga spiken:
avd1. Vejo Heiskanens sjärnsto Some Summit gjorde en bejublad comeback senast då hon årsdebuterade i Finland efter ca 8 månaders uppehåll. Hästen såg mycket fin ut och bör ha gott fram med loppet i kroppen. Toppchans att vända in och ut på motståndet och spiken är lika klar som genialisk Spets ut och slut!

Dragen:
Donners Am var rejäl vid dödens segern senast i positiv aktion, är en av loppets med distansgynnade 6%

Charlie Meras vinner om han kommer till spets men gör han det? bakom kryddar vi med några helt bortglömda drag framför allt Miss Åslanda som bombade till tätt senast och höll en säker längd, var vass mellan hästar i diamantstoets final efter passivt upplägg.

Cab hornline har inlett posivit i år, han har höjt sig rejält efter sin kastration och blir allt bättre. Öppnar mycket snabbare nu än tidigare och en viss risk att han sitter i spets in i första sväng. Emmet Brown ger ett formstarkt intryck för dagen.

Monfalcone är helt bortglömd idag, snabb ut och taktiken är? passa även Born in the U.S.A som tillhör de bättre i fältet. Blåser förbi många upploppet ned och är spelvärd

Daniel och Örjan är ett bra radar par. Spåret är ett ? ledningen tar nr 1 och körs där så länge lampan lyser. Hela vägen? vi målar ändå på för vi vill åt miljonerna

DD1. 6-12
DD2. 1-8
* 50

God tur!
Kocken14 (+10)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 11:47   #67

Standard

Idag har jag fegat och spikat dagens två största favoriter, Some Summit och Charlie Mearas. Om jag haft mer kurage hade jag bytt den senare mot Emmett Brown som chansspik. Då hade det funnits plats för rejäla garderingar.
Mitt bolagssystem:

1) 1 r2-3 (se mitt inlägg ovan. SoS - hämta ut)

2) 1,4,6,12 r10-8 (12 förstahäst. Lågklassigt lopp. Många garderingar krävs)

3) 8,9,11,12 r3-15 (vilken norsking vinner detta? 11 Villas Cato har springspår och kommer med segrar i raden. Men jag fegstreckar favoriterna)

4) 4 r1-8 (dunderfavoriten 4 Charlie Mearas imponerar och radar upp segrarna. Han är dock för stor favorit eftersom 1 och 8 ser allt bättre ut)

5) 1,2,4,5,6,9,12 r3-11 (9 Emmett Brown är det stora skriket. Som fjärde favorit till 15 % är hon en bra chansspik. Annars krävs många streck)

6) 3,5,6,8,9,10,12 r4-1 (storfavoriten 3 Tellmeastory har alltid varit ett ämne till stjärna. Kanske har Pappa Goop hittat nyckeln. Tills detta bevisats gardera jag stort. Men mycket talar för, att 5 tar ledningen och sedan släpper till stallkamraten)

7) 1,6,8,10 r3-9 (1,2,4 och 6 provar för ledningen. 6 OTP var snubblande nära att ta ledningen senast med Kaj. Han visade plötsligt vinterform och ska inte underskattas - 7 %. Favoriten 8 Propulsion får ett tufft lopp ute i spåren. 10 var enorm i Sweden Cup. Senast visade han, att han kan gå en tid betydligt under 1.10 på sprint.

Kostar 1568:-. Lycka till! Hoppas det inte blir alltför dålig utdelning.
Kocken14 (+5), PinkiePie (+5)
Gammal 2017-07-15, 11:49   #68

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Troliga spiken:
avd1. Vejo Heiskanens sjärnsto Some Summit gjorde en bejublad comeback senast då hon årsdebuterade i Finland efter ca 8 månaders uppehåll. Hästen såg mycket fin ut och bör ha gott fram med loppet i kroppen. Toppchans att vända in och ut på motståndet och spiken är lika klar som genialisk Spets ut och slut!

Dragen:
Donners Am var rejäl vid dödens segern senast i positiv aktion, är en av loppets med distansgynnade 6%

Charlie Meras vinner om han kommer till spets men gör han det? bakom kryddar vi med några helt bortglömda drag framför allt Miss Åslanda som bombade till tätt senast och höll en säker längd, var vass mellan hästar i diamantstoets final efter passivt upplägg.

Cab hornline har inlett posivit i år, han har höjt sig rejält efter sin kastration och blir allt bättre. Öppnar mycket snabbare nu än tidigare och en viss risk att han sitter i spets in i första sväng. Emmet Brown ger ett formstarkt intryck för dagen.

Monfalcone är helt bortglömd idag, snabb ut och taktiken är? passa även Born in the U.S.A som tillhör de bättre i fältet. Blåser förbi många upploppet ned och är spelvärd

Daniel och Örjan är ett bra radar par. Spåret är ett ? ledningen tar nr 1 och körs där så länge lampan lyser. Hela vägen? vi målar ändå på för vi vill åt miljonerna

DD1. 6-12
DD2. 1-8
* 50

God tur!
Håller med dig Klanke har samma idéer, men 2 Teo i kallblodsloppet måste med trots en kusk jag inte har en aning om men sprang ju 24,2 K sist men ett halvfart längre och Mjölneröd är ju en luring streckad på 1%
Gammal 2017-07-15, 11:56   #69

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Citat:
Idag har jag fegat och spikat dagens två största favoriter, Some Summit och Charlie Mearas. Om jag haft mer kurage hade jag bytt den senare mot Emmett Brown som chansspik. Då hade det funnits plats för rejäla garderingar.
Mitt bolagssystem:

1) 1 r2-3 (se mitt inlägg ovan. SoS - hämta ut)

2) 1,4,6,12 r10-8 (12 förstahäst. Lågklassigt lopp. Många garderingar krävs)

3) 8,9,11,12 r3-15 (vilken norsking vinner detta? 11 Villas Cato har springspår och kommer med segrar i raden. Men jag fegstreckar favoriterna)

4) 4 r1-8 (dunderfavoriten 4 Charlie Mearas imponerar och radar upp segrarna. Han är dock för stor favorit eftersom 1 och 8 ser allt bättre ut)

5) 1,2,4,5,6,9,12 r3-11 (9 Emmett Brown är det stora skriket. Som fjärde favorit till 15 % är hon en bra chansspik. Annars krävs många streck)

6) 3,5,6,8,9,10,12 r4-1 (storfavoriten 3 Tellmeastory har alltid varit ett ämne till stjärna. Kanske har Pappa Goop hittat nyckeln. Tills detta bevisats gardera jag stort. Men mycket talar för, att 5 tar ledningen och sedan släpper till stallkamraten)

7) 1,6,8,10 r3-9 (1,2,4 och 6 provar för ledningen. 6 OTP var snubblande nära att ta ledningen senast med Kaj. Han visade plötsligt vinterform och ska inte underskattas - 7 %. Favoriten 8 Propulsion får ett tufft lopp ute i spåren. 10 var enorm i Sweden Cup. Senast visade han, att han kan gå en tid betydligt under 1.10 på sprint.

Kostar 1568:-. Lycka till! Hoppas det inte blir alltför dålig utdelning.
På det stora favoritskapet känns det ändå rätt vettigt att betala lite för motbuden till C Mearas. Jag kan i alla fall se ett scenario där den galopperar i starten. Hade den inte varit gigantisk favorit hade det känts mer motiverat att spika dock. På ett reducerat system kostar det betydligt mindre att gardera upp med antingen B eller C hästar. Finns knappt något värde alls att spela V75 idag troligen om man spikar både den och Some Summit.

Jag tycker legolas P76a känns klart mycket intressantare ut idag dock med rejält dopad pool. Åtminstone om systemet bygger på hårt spelade hästar. Då blir det om det sitter femrättsjackpot hos atg och många fler miljoner fryser inne än de fjuttiga miljoner från Jarlsberg som spelbolaget marknadsför intensivt i tv reklamen mm.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 11:58   #70

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38065
Standard

Goop om stallformen:

"Helgen i Halmstad och Jarlsberg var inget vidare för mig. Hästarna fick inte till det. De hade lite slem i halsarna och visade förskylningssymtom. Det har redan vänt uppåt igen och hälsan är bättre i stallet. Hästarna har fått träna lite försiktigare i början av veckan och återhämta sig."
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 12:41   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
På det stora favoritskapet känns det ändå rätt vettigt att betala lite för motbuden till C Mearas. Jag kan i alla fall se ett scenario där den galopperar i starten. Hade den inte varit gigantisk favorit hade det känts mer motiverat att spika dock. På ett reducerat system kostar det betydligt mindre att gardera upp med antingen B eller C hästar. Finns knappt något värde alls att spela V75 idag troligen om man spikar både den och Some Summit.

Jag tycker legolas P76a känns klart mycket intressantare ut idag dock med rejält dopad pool. Åtminstone om systemet bygger på hårt spelade hästar. Då blir det om det sitter femrättsjackpot hos atg och många fler miljoner fryser inne än de fjuttiga miljoner från Jarlsberg som spelbolaget marknadsför intensivt i tv reklamen mm.
För mig är det en principsak, att spel på hästar görs hos atg, som arrangerar tävlingarna, spelet, stöder hästverksamheten och dessutom betalar skatt. Jag är inte sosse och beundrar Rune Andersson i andra sammanhang - men något spel på pirat/parasitverksamhet gör jag inte.

Mitt bolagssystem är konstruerat för försäljning av andelar hos ett ATG-ombud. Det är mer underhållning med lite spänning på lördagar. Andelsspelarna vill inte ha annat än ett matematiskt system.

Förra veckan spikade jag Magic Happens och New Devotion. Alternativa spikar skrev jag här på sharps var dunderfavoriten Tjacko Zaz och Berghskriket Nobel Amok. Felval av mig, vilket jag fick gräl för. Kanske därför jag fegar ur och spikar Charlie Mearas idag.

Men hos ett spelbolag, som snyltar på både sitt namn och allt annat, spelar jag inte.
Altoc (+10), Ricke123 (+3), bosseguldheden (+10), Shooter (+10), Bridgeman (+10)
Gammal 2017-07-15, 13:26   #72

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38065
Standard

Citat:
För mig är det en principsak, att spel på hästar görs hos atg, som arrangerar tävlingarna, spelet, stöder hästverksamheten och dessutom betalar skatt. Jag är inte sosse och beundrar Rune Andersson i andra sammanhang - men något spel på pirat/parasitverksamhet gör jag inte.

Mitt bolagssystem är konstruerat för försäljning av andelar hos ett ATG-ombud. Det är mer underhållning med lite spänning på lördagar. Andelsspelarna vill inte ha annat än ett matematiskt system.

Förra veckan spikade jag Magic Happens och New Devotion. Alternativa spikar skrev jag här på sharps var dunderfavoriten Tjacko Zaz och Berghskriket Nobel Amok. Felval av mig, vilket jag fick gräl för. Kanske därför jag fegar ur och spikar Charlie Mearas idag.

Men hos ett spelbolag, som snyltar på både sitt namn och allt annat, spelar jag inte.
Partitillhörighet har inget med saken att göra. Svensk travsport hade fortfarande varit en suspekt verksamhet för ett fåtal om det inte vore för STC, ATG och Rikstoton. Det är mångfalden, alla olika banor runt om i landet, amatörerna m.fl. som gör att vi har världens bästa travsport och världens bästa djurhållning för travhästarna. Det ska vi värna. Annars kommer sporten att dö och intresset i stugorna att falna.
mackpeter (+11), Altoc (+10), znipstern (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 13:35   #73

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58361
Standard

Mitt reducerade jokersystem just nu på 40 bongar. Tar 10 sekunder att registrera hos atg. Hos legolas får man börja registrera dom manuellt vid 15 tiden tror jag om man ska hinna få in alla och dessutom dubbelkolla att rätt nummer matats in. Lär ta en timme åtminstone.
Migge (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 13:46   #74
Lotus
Guest

Sharp$:
Standard

Har lovat mig själv att aldrig spika Heiskanens hästar. Spikar Charlie Mearas och Zenit Brick.
Draget är Kong Henry.

God tur!

Senast redigerad av Lotus den 2017-07-15 klockan 13:49.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 14:00   #75

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Lotus Visa inlägg
Har lovat mig själv att aldrig spika Heiskanens hästar. Spikar Charlie Mearas och Zenit Brick.
Draget är Kong Henry.

God tur!
Lägg in dit system i därför avsedd tråd, halva efterhandare (insinuationsspel)
är tråkigt.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td