Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-06, 23:50   #136
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av The_One Visa inlägg
Björn är bara bäst! Så enkelt är det!
Håller med. Björn är i en helt annan liga, finns ingen som är i närheten när det gäller framgång/vinster både som kusk och tränare. Att han tillhör den yppersta världseliten i båda är minst sagt imponerande. Sen är han inte mer än 40 år gammal heller. Otroligt..
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 23:53   #137
Banned
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 272
Sharp$: 347
Standard

Här kommer sommaren! https://www.youtube.com/watch?v=ZmRXh4BIKjw
The_One är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 00:33   #138
Banned
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 272
Sharp$: 347
Standard

Vart tog den lilla söta flickan väg!
The_One är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 11:05   #139
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag anser, att många europeiska kuskar är bättre än Björn Goop: Frank Nivard, Eric Raffin, Örjan Kihlström, Erik Adielsson t. ex.

Men varför svarar du inte på min upprepade ursprungliga fråga: Ni som anser Björn Goop vara världens bästa kusk: Hur kommenterar ni hans kuskinsats bakom sin egentränade Ready Ribb? Detta är tredje gången jag frågar.

Du får gärna älska Björn i allt han gör. Men om du inte har ett svar på min fråga är det väl bättre att låta bli att kommentera med en ny fråga. Eller är du politiker?
Jag har inte sett loppet så jag kan inte uttala mig i det specifika fallet.

Jag förstår inte syftet med frågan eller vad du fiskar efter för svar?
Är han inte världens bästa kusk längre för att det sket sig i ett lopp?
Ställer du samma fråga varje gång nått klappträ har gjort bort sig för sjuttioelfte gången?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 11:16   #140
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37496
Standard

Angående Ready Ribb så trodde Björn på bra chans om han skulle få spets, men det fick han inte. Han ville inte gå i dödens på Luddes häst, därav styrningen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 11:24   #141
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Björn riktigt vass men inte bäst. Örjan är bättre på fler saker så sammanlagt vinner ÖK. Björn är grym på att hålla farten på tröga kusar, men det är även Jorma. Örjan däremot är en annan typ utav finishkörare, där han "lurar" in dem över mållinjen och gör dem morskare än de kanske är/känner sig. I dödens finns det ingen bättre än Örjan. Den som påstår detta är en clown...

Jorma sjukt bra en längre tid men en katastrof från springspår i volt. Erik A. grym på springspår i volt.

Så ni ser - många är bar på någonting, men slå samman allt så finns ingen i närheten utav Örjan, i alla fall inte i Sverige. Sedan är det svårt att jämföra olika länders kuskar då körstilarna är så olika och även att olika överträdelser är tillåtna.

Skulle man göra en sammanställning på punkterna som jag listar nedan så skulle ÖK vinna överlägset;

-Startkusk
-Tempobedömare
-Dödenskörare
-Kör sjysst/osjysst
-Hitta position
-Vara snäll mot hästen och ändå "alltid" köra för att vinna
-Finishkörare
-Motståndsbedömare
-Snabb i tanken
-Flera taktiska strategier om plan A och även B fallerar
-Kör hästen för första gången


Har säkerligen glömt några viktiga parametrar men dessa är "bulken" av det hela...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 11:32   #142
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Björn riktigt vass men inte bäst. Örjan är bättre på fler saker så sammanlagt vinner ÖK. Björn är grym på att hålla farten på tröga kusar, men det är även Jorma. Örjan däremot är en annan typ utav finishkörare, där han "lurar" in dem över mållinjen och gör dem morskare än de kanske är/känner sig. I dödens finns det ingen bättre än Örjan. Den som påstår detta är en clown...

Jorma sjukt bra en längre tid men en katastrof från springspår i volt. Erik A. grym på springspår i volt.

Så ni ser - många är bar på någonting, men slå samman allt så finns ingen i närheten utav Örjan, i alla fall inte i Sverige. Sedan är det svårt att jämföra olika länders kuskar då körstilarna är så olika och även att olika överträdelser är tillåtna.

Skulle man göra en sammanställning på punkterna som jag listar nedan så skulle ÖK vinna överlägset;

-Startkusk
-Tempobedömare
-Dödenskörare
-Kör sjysst/osjysst
-Hitta position
-Vara snäll mot hästen och ändå "alltid" köra för att vinna
-Finishkörare
-Motståndsbedömare
-Snabb i tanken
-Flera taktiska strategier om plan A och även B fallerar
-Kör hästen för första gången


Har säkerligen glömt några viktiga parametrar men dessa är "bulken" av det hela...
Sen är det kul att många av de yngre kuskarna närmar sig "gamlingarna" med stormsteg. Tänker på sådana som Christoffer E, Adrian Kolgjini, Kevin Oscarsson och Kim Eriksson.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 14:53   #143
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 33
Sharp$: 273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag anser, att många europeiska kuskar är bättre än Björn Goop: Frank Nivard, Eric Raffin, Örjan Kihlström, Erik Adielsson t. ex.

Men varför svarar du inte på min upprepade ursprungliga fråga: Ni som anser Björn Goop vara världens bästa kusk: Hur kommenterar ni hans kuskinsats bakom sin egentränade Ready Ribb? Detta är tredje gången jag frågar.

Du får gärna älska Björn i allt han gör. Men om du inte har ett svar på min fråga är det väl bättre att låta bli att kommentera med en ny fråga. Eller är du politiker?

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Angående Ready Ribb så trodde Björn på bra chans om han skulle få spets, men det fick han inte. Han ville inte gå i dödens på Luddes häst, därav styrningen.
Nu ställde du ju frågan till de som anser att Björn Goop är världens bästa kusk. Kanske därför du inte fått respons. Dristar mig till att kommentera även om jag inte tillhör målgruppen.

Ready Ribb var inte reglerbar från start. Galoppsteg under volten och kort innan start, chanslös på den ledning där Björn trodde på chans. Rumplade även till under loppet och verkade inte helt körbar, slutade näst sist felfri (visserligen från dödens, men i lågt tempo) och var knappast i författning vinna oavsett styrning.

Björn valde gå ut i dödens (observera Shooter) mot att fastna i tredje invändigt i lustempo, där vinns inga lopp. Att han sedan inte hade häst köra med enligt det upplägget kunde han inte veta.

Exakt vari ligger ditt insinuerande om att det skulle varit en dålig styrning? Vad skulle han gjort istället? Suttit kvar invändigt och säkrat sista matlappen? Pressat för ledning? Hur tycker DU han skulle kört?

Redigering: Allting till förtret för undertecknad som hade spikat Ready Ribb :(

Senast redigerad av snasl den 2017-07-07 klockan 14:58.
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 15:57   #144
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Hästen tycker jag visat tveksam moral så tror inte barfotan gör någon större skillnad framförallt när det inte är ffg. Dessutom anser jag att detta är det tuffaste försöket med både Muscle Hustle och Dominion Beach som möjliga slutsegrare. Men lycka till det kanske slår väl ut Untersteiner har såklart tokladdat till denna dag.
Tycker den var riktigt bra i försöket precis som dom sagt i stallet
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 21:34   #145
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Björns kuskinsats med Ready Ribb, som blev bland de sista i loppet.

TT och andra tippade Ready Ribb som vinnare. I Björnkollen streckade Björn honom tillsammans med fyra andra hästar.

På spelsajten Sharps efterlyste jag kommentarer från de som utropar Björn Goop till världens bäste kusk att kommentera hans kuskinsats bakom Ready Ribb.

Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 21:50   #146
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 33
Sharp$: 273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Björns kuskinsats med Ready Ribb, som blev bland de sista i loppet.

TT och andra tippade Ready Ribb som vinnare. I Björnkollen streckade Björn honom tillsammans med fyra andra hästar.

På spelsajten Sharps efterlyste jag kommentarer från de som utropar Björn Goop till världens bäste kusk att kommentera hans kuskinsats bakom Ready Ribb.

Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?
Du har inte läst min kommentar #143?
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 22:26   #147
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snasl Visa inlägg
Du har inte läst min kommentar #143?
Jag har läst varenda inlägg. Konstaterar bara, att ingen svarar på min fråga, som upprepats tre gånger. Jag vill bara höra en kommentar om varför Björn Goop kom bland de sista med en hårt spelad och tippad häst, bl. a. från honom själv och stora betaltjänster.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 22:56   #148
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 33
Sharp$: 273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har läst varenda inlägg. Konstaterar bara, att ingen svarar på min fråga, som upprepats tre gånger. Jag vill bara höra en kommentar om varför Björn Goop kom bland de sista med en hårt spelad och tippad häst, bl. a. från honom själv och stora betaltjänster.
Har du verkligen läst vad jag skrev?? Upprepar: RR mkt nära startgalopp och chanslös på ledning (där BG trodde chansen fanns). BG ut till dödens i lustempo vid risk fastna 3-inv. Hästen inte i författning vinna från någon position för dagen och slutade näst sist felfri. DÄRFÖR kom BG bland de sista. Som ett svar.

Men det var inte din fråga. Du bad någon ("som anser Björn Goop vara världens bästa kusk" för att vara exakt) kommentera styrningen. Jag kommenterade styrningen i #143 men din enda respons efter det var "Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?". Eftersom du läser alla inlägg förstår jag inte om det var av arrogans eller annat som du inte bemötte mitt.

Jag har gett dig en kommentar om styrningen. Jag frågar dig för andra gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 23:07   #149
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snasl Visa inlägg
Har du verkligen läst vad jag skrev?? Upprepar: RR mkt nära startgalopp och chanslös på ledning (där BG trodde chansen fanns). BG ut till dödens i lustempo vid risk fastna 3-inv. Hästen inte i författning vinna från någon position för dagen och slutade näst sist felfri. DÄRFÖR kom BG bland de sista. Som ett svar.

Men det var inte din fråga. Du bad någon ("som anser Björn Goop vara världens bästa kusk" för att vara exakt) kommentera styrningen. Jag kommenterade styrningen i #143 men din enda respons efter det var "Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?". Eftersom du läser alla inlägg förstår jag inte om det var av arrogans eller annat som du inte bemötte mitt.

Jag har gett dig en kommentar om styrningen. Jag frågar dig för andra gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört?
Björn har inte klart för sig hästens kapacitet. Han är i Paris och inte på Lökene för att sköta sina träningshästar. I torsdags gick Ready Ribb felfritt och gjorde en usel insats. Men Björn hade noll koll på sin egentränade häst.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 23:11   #150
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2253
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har läst varenda inlägg. Konstaterar bara, att ingen svarar på min fråga, som upprepats tre gånger. Jag vill bara höra en kommentar om varför Björn Goop kom bland de sista med en hårt spelad och tippad häst, bl. a. från honom själv och stora betaltjänster.
Du för en icke-diskussion med dig själv för tillfället. Jag begriper inte syftet med din fråga överhuvudtaget. Om du försöker påvisa att det även kan bli fel för världens bästa kusk så vill jag hävda att du slår in öppna dörrar. Mig veterligen har ingen kusk som kör flera hundra lopp om året lyckats påvisa en segerprocent på 100 hittills.

Eller så har du i vanlig ordning ett överjävligt behov av att demonstrera din egen präktighet?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td