|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-07-07, 00:50 | #136 |
Håller med. Björn är i en helt annan liga, finns ingen som är i närheten när det gäller framgång/vinster både som kusk och tränare. Att han tillhör den yppersta världseliten i båda är minst sagt imponerande. Sen är han inte mer än 40 år gammal heller. Otroligt..
|
|
2017-07-07, 00:53 | #137 |
Banned
|
Här kommer sommaren! https://www.youtube.com/watch?v=ZmRXh4BIKjw
|
2017-07-07, 01:33 | #138 |
Banned
|
Vart tog den lilla söta flickan väg!
|
2017-07-07, 12:05 | #139 | |
Citat:
Jag förstår inte syftet med frågan eller vad du fiskar efter för svar? Är han inte världens bästa kusk längre för att det sket sig i ett lopp? Ställer du samma fråga varje gång nått klappträ har gjort bort sig för sjuttioelfte gången? |
||
2017-07-07, 12:16 | #140 |
Angående Ready Ribb så trodde Björn på bra chans om han skulle få spets, men det fick han inte. Han ville inte gå i dödens på Luddes häst, därav styrningen.
|
|
2017-07-07, 12:24 | #141 |
Björn riktigt vass men inte bäst. Örjan är bättre på fler saker så sammanlagt vinner ÖK. Björn är grym på att hålla farten på tröga kusar, men det är även Jorma. Örjan däremot är en annan typ utav finishkörare, där han "lurar" in dem över mållinjen och gör dem morskare än de kanske är/känner sig. I dödens finns det ingen bättre än Örjan. Den som påstår detta är en clown...
Jorma sjukt bra en längre tid men en katastrof från springspår i volt. Erik A. grym på springspår i volt. Så ni ser - många är bar på någonting, men slå samman allt så finns ingen i närheten utav Örjan, i alla fall inte i Sverige. Sedan är det svårt att jämföra olika länders kuskar då körstilarna är så olika och även att olika överträdelser är tillåtna. Skulle man göra en sammanställning på punkterna som jag listar nedan så skulle ÖK vinna överlägset; -Startkusk -Tempobedömare -Dödenskörare -Kör sjysst/osjysst -Hitta position -Vara snäll mot hästen och ändå "alltid" köra för att vinna -Finishkörare -Motståndsbedömare -Snabb i tanken -Flera taktiska strategier om plan A och även B fallerar -Kör hästen för första gången Har säkerligen glömt några viktiga parametrar men dessa är "bulken" av det hela...
2017-07-07, 12:32 | #142 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3) |
||
2017-07-07, 15:53 | #143 | |
Citat:
Ready Ribb var inte reglerbar från start. Galoppsteg under volten och kort innan start, chanslös på den ledning där Björn trodde på chans. Rumplade även till under loppet och verkade inte helt körbar, slutade näst sist felfri (visserligen från dödens, men i lågt tempo) och var knappast i författning vinna oavsett styrning. Björn valde gå ut i dödens (observera Shooter) mot att fastna i tredje invändigt i lustempo, där vinns inga lopp. Att han sedan inte hade häst köra med enligt det upplägget kunde han inte veta. Exakt vari ligger ditt insinuerande om att det skulle varit en dålig styrning? Vad skulle han gjort istället? Suttit kvar invändigt och säkrat sista matlappen? Pressat för ledning? Hur tycker DU han skulle kört? Redigering: Allting till förtret för undertecknad som hade spikat Ready Ribb :( Senast redigerad av snasl den 2017-07-07 klockan 15:58. |
||
2017-07-07, 16:57 | #144 | |
Citat:
2017-07-07, 22:34 | #145 |
Björns kuskinsats med Ready Ribb, som blev bland de sista i loppet.
TT och andra tippade Ready Ribb som vinnare. I Björnkollen streckade Björn honom tillsammans med fyra andra hästar. På spelsajten Sharps efterlyste jag kommentarer från de som utropar Björn Goop till världens bäste kusk att kommentera hans kuskinsats bakom Ready Ribb. Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar? |
|
2017-07-07, 22:50 | #146 | |
Citat:
|
||
2017-07-07, 23:26 | #147 |
Jag har läst varenda inlägg. Konstaterar bara, att ingen svarar på min fråga, som upprepats tre gånger. Jag vill bara höra en kommentar om varför Björn Goop kom bland de sista med en hårt spelad och tippad häst, bl. a. från honom själv och stora betaltjänster.
|
|
2017-07-07, 23:56 | #148 | |
Citat:
Men det var inte din fråga. Du bad någon ("som anser Björn Goop vara världens bästa kusk" för att vara exakt) kommentera styrningen. Jag kommenterade styrningen i #143 men din enda respons efter det var "Svaret från er är: Björn är bara bäst. Är ni stolta över detta uttömliga svar?". Eftersom du läser alla inlägg förstår jag inte om det var av arrogans eller annat som du inte bemötte mitt. Jag har gett dig en kommentar om styrningen. Jag frågar dig för andra gången: Vad skulle han gjort istället, hur tycker DU Björn skulle ha kört? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1) |
||
2017-07-08, 00:07 | #149 | |
Citat:
|
||
2017-07-08, 00:11 | #150 | |
Citat:
Eller så har du i vanlig ordning ett överjävligt behov av att demonstrera din egen präktighet? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1) |
||
|